Suhteen aloitus lesken kanssa

OdotuksenAika

Tunnen muutamia ikäisiäni naisia, jotka ovat jääneet leskeksi ja joiden mies on aivan liian nuorena..
Osalla on lapsia ja osalla taas ei ole.
Tosi surullinen asiahan se on, että puoliso kuolee ja jokaiselle on annettava rauha surra.
Mielummin sitä soisi, ettei puolisoa olisi menttänyt, vaan että yhteinen elämä olisi jatkunut.
Toisinaan leski ja yksin jäänyt aloittaa uuden suhteen jossakin vaiheessa, mutta ei varmaan kovin pian puolison kuoleman jälkeen.
Eräs minua muutaman vuoden vanhempi leskeksi jäänyt, jolla on lapsia, pyysi viimeksi, kun näimme, että tule käymään.
Saatan hyvinkin piipahtaa hänen luonaan kahvilla jonakin päivänä.

On myös yksi nuorempi nainen, jonka kanssa olen nähdessämme kuulumisia vaihtanut.
Hänkin jäi yksin miehensä kuoltua. Ajattelin, että voisin pyytää häntä kahville, mutta ehkä myöhemmin joskus.
Milloin ja missä vaiheessa olisi soveliasta pyytää vaikka kahville, puolen vuoden kuluttua vai onko parempi että vasta myöhemmin jossakin vaiheessa.

29

6769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Experience70

      Leskiin kannattaa suhtautua tietyllä varauksella. Voit nimittäin päätyä laastarisuhteeksi, jonka avulla leski saattaa mennä jopa muutaman vuodenkin eteenpäin. Ja päädyt jätetyksi. Suruprosessi menee jokaisella omaan tahtiinsa eikä sitä voi nopeuttaa. Sanoisin, että ainakin alle viisi vuotta sitten leskeytyneet kiertäisin itse kaukaa. Usein on niin, että edesmennyt puoliso on nostettu jalustalle lähes pyhimyksen asemaan, ja saat kuulla toistuvasti, että "hän sitä, hän tätä, teki paremmin sitä tätä ym". Siinä kadottaa lopulta oman minuutensa ja kosketuksen omiin tunteisiinsa, jos koko ajan joudut elämään oma tunne-elämän tavallaa "hyllyllä". Noilla leskillä on taipumus siihen, että eivät osaa olla uudessa seurustelusuhteessa. Roikutaan kiinni edesmenneen suvussa jopa siinä määrin, että se säätelee, mitä ja milloin voi uudessa parisuhteessa tehdä vapaa-aikana, suunnitella lomia...koska ennenkin tehtiin näin....huomaat lopulta, että sinun omilla toiveilla ei ole mitään merkitystä. Sanoisin, että helpommalla pääset, kun katselet eronneita.

      • Eikylläahdistamutprkl

        No joo, taas tämä pessimistien pessimisti availee aivojensa? Lokeroita, ja mitä sieltä tuleekaan ulos: dissaamista kuten aina. Ja vielä näiden leskien, jotka jokainen ovat yksilöitä, ihmisiä. Ei ole olemassa mitään muuta yhteistä nimittäjää leskille kuin että ovat menettäneet puolisonsa. Ja piste. Ainoa johon tulee suhtautua tietyllä varauksella, on ylläolevan kirjoittajan hajatelmat, ei päätä ei mitään järkevää.


      • Experienceuudelleen

        Mikäli näin on, niin mistä lie saaneet alkunsa kymmeniä vuosi vanhat kliseetjotka kaikki tietävät , että " tulet aina olemaan "se huonompi puoliso" ja että " se edesmennyt teki kaiken paremmin" ?


      • osinkylläymmärrän

        Toki lesketkin ovat erilaisia, mutta experience70 kyllä hyvin kuvasi myös sitä, että lesket tosiaan helposti nostaa entisen kumppaninsa jalustalle ja täytyy muistaa, että hehän ovat joutuneet pakon sanelemana, kuoleman sanelemana eroon kumppanistaan ja aika vielä kuultaa nuo muistot. Jos itse esimerkiksi mietin isovanhempieni elämää niin esimerkiksi mummoni, joka eli hyvin vanhaksi reilusti yli yhdeksänkymmentävuotiaaksi niin hän eli lähes koko eläkepäivänsä yksin vaarin kuoltua. Mutta ihmiset on erilaisia, itse tunnen muutamia nuorena, päälle kolmikymppisenä leskeksi jääneitä ja toinen heistä löysi alle vuosi toisen kuolemasta huvän kumppanin, jonka kanssa edelleen yhdessä ja yhteisiä lapsiakin on. Eli kaikki on tapauskohtaista aina, mutta kyllä tietty eronnut ymmärtää paremmin, jos parisuhde ei ole ollut toimiva ja niitä ongelmia mitä on ollut, samoin kuin elatuskiistoja, rahapulaa ym.jota leskillä ei ole kontollaan eli taloutensa siinä mielessä turvattu. Mutta helppoa ei silti ole kummallakaan.


      • Experiencevieläuudelleen

        Senpä takia juuri ei kannata alkaa mihinkään vasta muutama vuosi sitten leskeytyneen kanssa mihinkään. Ei mies, eikä naislesken kanssa. Se muuttuu niin helposti yksipuoliseksi hoitosuhteeksi, jossa leski hoidattaa vain itseään. Hakee täytttää yksinäisyyteen. Ja surusta toivuttuaan huomaa, että ei tää uusi olekaan sitä, mitä haluan. Tälläistä prosessia seuraisn hiljattain erään ystävättäreni kohdalla, kun pari vuotta erään lesken kanssa seurusteltuaan tää heppu oli sanonut, että " kaikki hyvät naiset ovat kuolleita tai kohta kuolevat ja te huonommat saatte elämää". Että tälläisia mielipiteitä voi olla jo kolme vuotta leskeksi jäänneellä miehellä.


      • KysymyksiäOn
        Eikylläahdistamutprkl kirjoitti:

        No joo, taas tämä pessimistien pessimisti availee aivojensa? Lokeroita, ja mitä sieltä tuleekaan ulos: dissaamista kuten aina. Ja vielä näiden leskien, jotka jokainen ovat yksilöitä, ihmisiä. Ei ole olemassa mitään muuta yhteistä nimittäjää leskille kuin että ovat menettäneet puolisonsa. Ja piste. Ainoa johon tulee suhtautua tietyllä varauksella, on ylläolevan kirjoittajan hajatelmat, ei päätä ei mitään järkevää.

        Miten pitkään itse jaksaisit kuunnella olevasi huonompi kuin edesmennyt puoliso? Viikon, kuukauden, puoli vuotta, vuoden, loppu ikäsi.......?


      • OdotuksenAika

        Jokaisella on oma suru aikansa ja tuskinpa uutta kumppania alkaa etsimään, jos entinen kumppani on niin mielessä, että se vaikuttaa uuteen suhteeseen hallitsevana tekijänä.
        Eihän silloin uudesta suhteesta tule mitään, jos entistä kumppania vedetään vertailuksi joka asiaan.
        Sitten ollaan vasta valmiina uuteen suhteeseen, kun entinen kumppani on entinen.
        Entistä kumppania voi kyllä muistella ja se on kyllä sallittua, mutta ei saisi hallita uudessa suhteessa enemmän, kuin uusi kumppani.


      • 44tty6
        KysymyksiäOn kirjoitti:

        Miten pitkään itse jaksaisit kuunnella olevasi huonompi kuin edesmennyt puoliso? Viikon, kuukauden, puoli vuotta, vuoden, loppu ikäsi.......?

        Niin kauan kun hyvää seksiä riittää


    • Lesket ovat keskimäärin laadukkaampia kuin eronneet. Jos on itse jo yli 30, ei ole juuri yrittämistä nuorten naisten suhteen. Silloin on valittava eronneitten, sinkkujen ja leskien välillä. Ei ole koskaan liian aikaista ottaa yhteyttä. Heti toimeen!

      • mustavalkoinenyleistys

        Millä tavalla lesket ovat laadukkaampia kuin eronneet? Taustalta voi löytyä vaikka mitä,avioliitotkin voivat olla täyttä kulissia, mlemmat elää omaa elämää, on ylivelkaantumista, perheongelmaa ym ym ...ihan mitä vaan.


      • mustavalkoinenyleistys kirjoitti:

        Millä tavalla lesket ovat laadukkaampia kuin eronneet? Taustalta voi löytyä vaikka mitä,avioliitotkin voivat olla täyttä kulissia, mlemmat elää omaa elämää, on ylivelkaantumista, perheongelmaa ym ym ...ihan mitä vaan.

        Ei ole yleistys, koska tekstissäni oli sana "keskimäärin".

        Naimisissa olevat edustavat keskimäärin väestön halutumpaa osaa. Eronneista puolet, sillä he ovat vähemmän syynä eroon, kuin toinen puoli. Siten eronneet ovat keskimäärin vähemmän haluttuja, vaikka toisessa puolessa ei ole mitään vikaa.

        Lesket edustavat keskimäärin väestön halutumpaa osaa, koska he ovat keskimäärin samanlaisia kuin sitoutuneet.

        x x x

        Yleistyksen ja keskimäärän eroista esimerkki: Naisten palkka on pienempi kuin miesten. Vaikka ei erikseen korosteta, tarkoitetaan, että naisten palkan keskimäärä on pienempi kuin miesten palkan keskimäärä.

        Jos yleistettäisiin, sanottaisiin, että naisilla on joku määräinen palkka ja miehillä joku toinen määräinen palkka, joka on suurempi kuin naisten. Todellisuudessa useilla naisilla on suurempi palkka kuin useilla miehillä, mutta vielä useammilla naisilla on pienempi palkka.

        Yleistys ja keskimäärä on visusti pidettävä erillään. Keskimäärä on monille vaikeatajuinen.


    • OdotuksenAika

      Yhden naisen kanssa on tullut aina jotain juteltua, kun ollaan nähty.
      Yllättäen hän kertoi, että hänen kumppani on kuollut, mikä ei ollut mukava kuulla.
      Tietenkin pidin mahdollisena, että hänellä on kumppani ja juteltiin normi päivän kuulumiset, mutta tosi ikävähän tuo on, että kumppanin menettää.
      Muuten niin mukavan oloinen ja aina niin iloinen nähdessämme.

      • selaaja

        Älä ihmeessä odota. Hänhän viestii sinulle, että haluaisi sinua. Etkö näe?


      • OdotuksenAika

        Nähdessämme hän kysyy mitä minulle kuuluu ja erotessamme toivottaa hyvää päivänjatkoa ja loppuviikosta hyvää viikonloppua.
        Hän vaikuttaa, kuin olisi odottanut minut ja näkevänsä minut. Tietenkin yritän tavata häntä useamman kerran viikossa, kun hän on niin valtavan mukava, iloinen ja hymyilevä nainen....
        Aina hän ei ole kuitenkaan paikalla, vaan sitten on yritettävä eri aikana, jos onnistaisi.
        Jossakin vaiseessa pyydän häntä kahville jonnekin mukavaan ja rauhalliseen kahvilaan, jossa voi jutella rauhassa.
        En voi kuotenkaan kiirehtiä liikaa, koska kunnioitan häntä senverta paljon.


      • Näin.siinä.käy

        Silloinpa jännämies ehtii ennen. Hänellä ei ole estoja ja tämä leski vain odottaa, että joku poimisi kukkasen...


      • OdotuksenAika
        Näin.siinä.käy kirjoitti:

        Silloinpa jännämies ehtii ennen. Hänellä ei ole estoja ja tämä leski vain odottaa, että joku poimisi kukkasen...

        Apua, sä veit nyt multa yöunet....


    • Mitä enemmän jahkailet, sitä huonompi on asemasi. Toimi nyt ihan heti.

      • OdotuksenAika

        Elikkä kahvi/tee kutsua sitten esittämään tälle neidolle


    • Uuttaputkeen

      Jäin leskeksi nelisen vuotta sitten ja nyt alkaa tuntua siltä että olisin valmis uuteen suhteeseen. Useampi mies esitti kiinnostusta jo alle vuoden sisällä miehen kuolemasta. Silloin tuntui mahdottomalta ajatukselta aloittaa mitään uutta, koska suru oli niin pinnassa ja oma elämä piti saada ensin jotenkin normalisoitua. Kolme vuotta oli yhtä aaltoliikettä, välillä tuntui että nyt sitä on jo selvillä vesillä mutta hetken päästä sitä oli taas aallon pohjalla.. Puolen vuoden sisällä olen nyt kahvitellut muutaman miehen kanssa, itse olen kuitenkin joutunut tekemään aloitteen jotta sinne asti on päästy. Toivon että te miehet ette turhaan arastelisi vaan lähestyisitte rohkeasti myös meitä leskinaisia. Kyllähän sen olemuksesta, käytöksestä ja puheista näkee ja kuulee onko toinen kiinnostunut ja onko jaksamista tutustua.

      • OdotuksenAika

        Miehenä sitä miettii, että missä vaiheessa leskeksi jäänyttä naista voi lähestyä, kun suru on kuitekin läsnä naisen elämässä.
        Mielellään olisi lohduttamassa naista surun keskellä.
        Jokaisella on oma suru aikansa ja kuolleen puolison kaipuu ja muistot säilyvät pitkään.
        Osa leskistä näkee pitkänkin aikaa puolisonsa kuolemasta sormus kädessä.
        Viestittääkö tämä, ettei nainen ole vielä valmis uuteen suhteeseen?
        Yhden naisen, joka kumppanin kuoltua on jäänyt yksin, olen jatkanut juttelua ja kysellyt kuulumisia. Jo aikasemmin olemme nähdessämme vaihtaneet kuulumisia.
        Ehkä leskeksi jääneen naisen on helpompi "tukeutua" mieheen, joka on jollakin lailla tullut tutuksi ennen kumppanin kuolemaa, kuin ihan täysin uuteen kumppanin kuoleman jälkeen.
        Mielelläni kutsuisin hänet kahville johonkin rauhalliseen kahvilaan tai syömään.
        Hän vaikuttaa ilostuvan, juttelee mielellään ja kysyy kuulumisiani, kun näemme ja toivon, että voin antaa hänen elämään edes jotain pientä iloa hänen elämäänsä raskaan puolison menetyksen jälkeen.
        Välillä tuntuu, kuin aistisin hänestä, että kutsuisipa tuo mies minut vaikka kahville tai jotain...
        Mutta harmi vaan, kun ne hetket, jolloin toisemme näemme jäävät niin lyhyiksi pieniksi hetkiksi olosuhteista johtuen. Muutaman kerran on ollut rauhallisempaa, jolloin on voinut jutella hänen kanssaan vähän pidempään.
        Mutta onhan aivan eri asia, jos voisi tavata jossakin rauhallisessa paikassa ja jutella aivan rauhassa.
        Toivon, että näkisin hänet muulloinkin, kun hän on vapaalla.

        Olettaisin, että leskeksi jääneet naiset etsivät turvallista ja luotettavaa suhdetta, eivät enää niinkään lähde baarista tai yökerhosta etsimään kumppania, kuten ovat ehkä tätä aiemmin tehneet.
        Myöskään miehen ulkonäkö ei varmaankaan ole enää niin merkityksellinen asia, kuten ehkä oli ennen tätä.


      • tapauskohtaistaon

        Tuo suruaikakin on oikeastaan hyvin tapauskohtainen ja yksilökohtainen juttu. Oma tuttavani löysi reilun puolen vuoden jälkeen erosta kumppanin, josta tuli hänen aviopuolisonsa ja ladtensa isä. Hän oli yli kolmikymppinen leskeksi jäätyään eli ei viisi-kuusikymppinen, jolla jo useampi vuosikymmen takana miehensä kanssa. Hänen menehtynyt puolisonsa myöskin sairasti jonkin aikaa eli kuolema ei tullut yllättäen.


    • Uuttaputkeen

      Ei siinä mitään aikarajaa ole. Jos sinua kiinnostaa niin tee ihmeessä lähempää tuttavuutta. Asiat menee sitten omalla painollaan suuntaan jos toiseen. Pitää vaan ymmärtää että lesken elämä voi olla sitä aaltoliikettä pitkänkin aikaa. Itse kuulun ikäluokkaan 40-50 v, olen jo kertaalleen kokenut sen suuren rakkauden ja perustanut perheen, joten mitään kiirettä parisuhteeseen minulla ei ole. Mutta olisihan se hienoa jos sellaiseen vielä tarjoutuisi mahdollisuus. Avoimin mielin ja silmin yritän kulkea ettei menisi ainakaan tilaisuudet ohi.

    • Murmmelli

      Mietittävää, olen mies ja kokemukseni leskistä perustuu lähipiiriin. Äitini jäi leskeksi melko nuorena, meistä lapsista tuntui kamalalta se että äitini aloitti hyvin pian uuden elämänvaiheensa, pian löytyi ensimmäinen tarjokas joka oli melko nuorikin isäpuoliehdokkaaksi, kuten täällä moni arvelikin äitini suhteet eivät olleet pitkäikäisiä vaan miehiä vaihtui vuoden välein, minulle jäi mielikuva ajasta että äitini haki isämme vastakohtaa näiltä sulhoiltaan. Eräs toinen tapaus myös lähipiirissä kun mies kuoli yllättäen parhaassa iässä, leski ei kerennyt olla montaa kuukautta surevaleski kun käsipuoleen ilmestyi hänen lähipiirissä elänyt hemppa, tässä taas suhde on kestänyt ja ilmeinen motiivi on erilainen kuin äitini tapauksessa, tässä pääasia että on joku vierellä. Kaikki on sallittua , täytyy vaan muistaa että asiat ja ihmiset eivät ole niin yksiselitteisiä vaan jokainen tapaus on speciaali. Itse etenenisin juuri niin, kertoisin olevani käytettävissä jos aikaa on mennä kahville, toisin myös esille että tapaaminen olisi mieluinen kun olen aikapaljon yksin, antaisin asioiden mennä omalla painollaan, tässä voit saada ystävän tai laastarisuhteen mutta onko sillä elämässä niin väliä, jos molemmilla on hetki kivaa.

      • OdotuksenAika

        Olisin kyllä mielelläni lesken lohduttajana ja tukena hänelle, kun varmaan on todella raskasta ja yksinäinen olo kumppanin menettämisen jälkeen.
        Enhän minä edes voi ymmärtää millään sitä tuskaa ja ikävää, mitä nainen on joutunut ja joutuu kokemaan menetettyään kumppaninsa.
        Vaikka omat vanhempani olenkin maan poveen saattanut, mutta onhan se aivan eri asia menettää elämänkumppani, joka on naiselle erittäin rakas ja yhteistä elämää olisi ollut edessä.
        Vaikken edes tuntenut tämän naisen kumppania, niin kyllä se vaan tuntui surulliselta kuulla tällaisen suru-uutisen, jonka hän minulle kertoi.
        Suren ja kovasti käy sääli tätä naista, mitä hän on joutunut kokemaan.
        Ei hän sitä varmaan ihan jokaiselle kerro, vaikka päivän mittaan monia ihmisiä kohtaa.
        Ehkä väillämme on jonkinlainen ystävyys suhde, joka on alkanut jo aikaisemmin ja ehkä hän tukeutuu minuun mielummin, kuin ihan täysin uuteen ihmiseen.


    • OdotuksenAika

      Enpä oikein tiedä onko tässä mitään järkeä. Enkä kuvittelen, että minulla olisi mahdollisuuksia tämän yksin jääneen naisen suhteen pelkästään sen perusteella, mitä olen häntä tavanut.
      Miehenä on vaan sellainen lapsenomainen usko, että toinenkin olisi kiinnostunut, jos toinen hymyilee, katsoo silmiin ja on kiinnostunut kuulumisistasi.
      En tiedä pitäisikö vaan yrittää unohtaa, kun kuitenkin mielessä pyörii ajatus, etten ole hänelle kyllin hyvä ja ettei hän kuitenkaan meikäläisestä perusta vakavammassa suhteessa.

    • leskisuree

      Ihmisellä on kaksi korvaa. Toisesta sisään ja toisesta ulos. Tätä tärkeätä läpivetoa on hyödyllistä käyttää, jos kumppani pyrkii arvostelemaan, kun et ole samoin kuin joku mukamas aikaisemmin ehkä oli. Olen itse eronnut ja aloittanut erään lesken kanssa uusperheen. Totta on, että erittäin usein hän vertailee minua poismenneeseen mieheensä. Lapsille on tärkeää, että heidän rakas isä ei joudu arvostelun kohteeksi. Poismenneen muistoa pitää vaalia. Siis, kun leski tuskailee, sitten tuskailee. En myöskään itse edes yritä verrata häntä exääni. Elämä ei mene eteenpäin, jos jää kaavoihinsa. Tätä on hyvä miettiä ennenkuin suhteeseen ryhtyy. Surua ei saa tukahduttaa.

    • LeskenExPoikkis

      Se on vaikea rasti. Sopiva aika riippuu ihmisestä, mutta mielestäni vähintään vuosi.

      Aikoinaan erotessani olin kolmikymppinen mies. Elin vapauden huumassa ja tutustuin kolmikymppisten sinkkunaisten maailmaan. Kyllästyin aika pian kynnen katkeamista vaikeroiviin, hetimullemies-naisiin. Kuin kohtalon oikusta tapasin ikäiseni lesken. Hän oli jäänyt leskeksi vain puoli vuotta sitten ja hänellä oli kaksi pientöä lasta, minulla ei ollut siinä vaiheessa. Ihastuimme, rakastuimme ja muutimme lopulta yhteen. Valitettavasti arkemme rikkoi se, että me emme oikeasti olleet päässeet luopumisesta yli. Hän ei miehensä kuolemasta ja minäkin olin vielä jotenkin tunnesitoutunut nuorudenrakastettuuni.

      Joka tapauksessa vietimme ikimuistoiset kolme vuotta yhdessä. Tämä kaikki alkoi liian aikaisin hänelle ja jopa mnulle. Erosimme sovussa ja kipuilimme molemmat paljon. Sittemmin olemme rakentaneet hyvän ystävyyden rakkauden raunioille. Olemme siis ystäviä, mutta välimatkasta ja toistemme kumppaneista johtuen emme tapaa fyysisesti, mutta soittelemme yhä. Lämpimiä muistoja on tuosta suhteesta molemmilla, emme vaan olleet valmiita ottamaan sitä, mitä meille tarjoiltiin. Leskeys ei ole helppo juttu.

    • suruottaaaikaa

      Ei ainakaan vanhempana, voi mieslesken kanssa olla kuin hoivaaja, itse en jaksanut kuin puoli vuotta. Lopulta olisi pitänyt pukea edesmenneen puolison vaatteitakin ja kenkiä, eli ikävä hänellä oli kova, ja koetti tehdä minusta jonkilaisen edemenneen puolison kopion.
      Ei minun hermot vaan kestänyt enää ja menee aikaa toipua. Olipa kokemus, mielummin elän ihan yksin nyt.
      Vaikka ymmärrän et kaipaus tekee kaikenlaista, mutta ei kannata liian nopeasti leskeydyttyä uutta hakea kumppaniksi.

    • Anonyymi

      Oli nuori tai vanha,kunhan tuntuu sopivalta,ei sitä nainen tiedä,mitä sopiva on
      Onnea ja kaikkea hyvää matkoille,pyyntö anna kaikkien kukkien kukkia,kasvaa älä aloita linja -auto tapas riita väliin ei se onnistu puhelut
      Lisäkilpi Nivala Neste

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe