Miten mies käyttää hyväkseen?

Mar1az

Mun mies tekee käyttää hyväkseen näin:
- Maksaa yhtiövastikkeen kun huvittaa myöhässä
- Maksaa muutkin yhteiset laskut myöhässä
- käyttää paljon rahaa omaan hyvinvointiin
- Ei osta joulu tai synttärilahjoja minulle tai suvulleni
- Kinuaa seksiä ja suuttuu jos ei heti saa
- On velkaa

Miten teillä?

15

4744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oot_outo_nainen

      Oot aika kranttu, ei olis tullut mieleenkään ostaa lahjoja naisen suvulle, joskus myös sovittiin että ei osteta mitää lahjaksi toisillemmekaan, käydään mielummin syömässä. Laskut hoituu yleensä meilläkin jälkijunassa ja toden totta pitäähän omaan hyvinvointiin panostaa.

      • KlaAra2

        Jos rouvasi suku ostaa sulle lahjoja oot moukkamainen jos et osta niille vaan otat hyvillään vastaan toisilta...ostaako rouvasi kuitenkin sinun vanhemmille lahjat tai tulisiset kun meette kylään?!


      • oot_outo_nainen
        KlaAra2 kirjoitti:

        Jos rouvasi suku ostaa sulle lahjoja oot moukkamainen jos et osta niille vaan otat hyvillään vastaan toisilta...ostaako rouvasi kuitenkin sinun vanhemmille lahjat tai tulisiset kun meette kylään?!

        Ei ole avopuolison suku mulle mitään ostanut ja muija ei edes halua käydä mun vanhempien luona, syytä en tiedä ei ole koskaan kertonut.


    • tuhnut

      Mistä tuollaisia tuhnuja löytää?

    • - Meillä mies maksaa asuntolainan ja autolainan ja osan yhtiövastikkeesta.
      - mies myös maksaa 2/3 ruokalaskusta
      - mies myös huolehtii veneen kustannuksista
      - mies ei osta naisen suvulle lahjoja
      - mies ostaa yleensä naiselle jonkun joululahjan.
      - mies on velkaa asunnosta ja autosta
      - hoitaa yleensä ruokaostokset
      - tekee tekniset työt
      - tekee osan siivouksista
      - hoitaa ikkunanpesut keväisin

      • Lady_xyz

        Hyvinhän sinä makselet mutta jos oisit herrasmies ostaisit naiselle myös synttärilahjan ja hänen suvulleenkin jotain...


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Miksi olet idiootti miehen kanssa. Eikä itsetunto riitä eroamseen. Aiotkos koko elämäsi olla hyväksi käyttäjän kanssa.

    • samajuttuminulla

      Olen niiiiiiin samaa mieltä tästä hyväksikäyttämisestä.
      Väitän, että minä olen maksanut joka ikisen laskun mikä minun ja miehen yhteiseen huusholliin on 47 vuoden aikana tullut.

      Maksoin jokaikisen asuntolainan maksuerän.
      Maksoin kesämökin rakentamisen, hain rakennusluvat, maksoin kaikki mökille tulleet tavarat. Joka ikisen.

      Käyttää paljon rahaa omaan hyvinvointiinsa. Tämä on niin totta.
      Kun käydään rautakaupassa minä maksan, joka ikinen kerta. Mies ei halua käydä yksin ees K-raudassa. On kuulemma niin vaikeeta näyttää ensin yhtä korttia ja sitten toista kun ei muista tunnuslukuan yms yms. Hänelle riittää kun hän tietää mitä tarvitsee ja pitää ostaa ja minä maksan.

      Kun mies halusi uuden auton viime vuonna, minä maksoin, vaikka se tuli yksin miehen käyttöön. Tosin olen maksanut myös oman autoni 3 vuotta sitten, mutta sehän on eri asia kun se tuli yksin minun käyttöön.

      Kun käytiin ostamassa kylpyhuoneeseen uudet kalusteet nyt tammikuun alussa, minä maksoin.
      Viime vuonna tehtiin kotiin isompi remontti, minä maksoin kirvesmiesten palkat, maksoin rakennusvalvonnan, sähkömiehet, putkimiehen laskun, pihan korjauksen, autotallin rakentamisen. Minä tein palkkailmoitukset verottajalle ja eläkevakuutusyhtiöille, minä otin uudet kotivakuutukset. Ja maksoin jokaikisestä paperista.

      Minä käyn joka ikinen kerta ruokakaupassa, mies ei koskaan. Mies vihaa ruokakaupassa käymistä. Tekee kyllä ruokaa, vie roskapussin, tiskaa, siivoaa ja pesee pyykkiä, mutta ei mene kauppaan.
      Minä ostan miehen vaatteet, sitä ei kiinnosta, kulkisi vaikka alasti jos tarkenisi.
      Kun pitää ostaa sille kengät, saan väkisin raahata ukon kauppaan. Viimeksi ostettiin kahdet kesäkengät ja yhdet talvisaappaat ja käytiin vielä Honkkarista hakemassa parit työhousut ja kahdet turvakengät. Ja minä maksoin joka kaupassa.

      Mun mies ei maksa mitään. Ai sori, kyllä maksaa, tankkaa oman autonsa, kun käy hakemassa apteekista lääkkeensä kolmen kuukauden välein, 5-10 viikon välein tekee lotot. Keskimäärin kerran kuukaudessa käy hakemassa Lidlistä itselleen pari pulloa saunaolutta ja ostaa samalla iltapäivälehdet, jos painotan riittävän vahvasti mitä muuta pitää tuoda osaa ostaa samalla leipää ja maitoa, ehkä jopa hedelmiä, mutta ei missään tapauksessa kolmea tavaraa enempää.
      Jos on jossain reissussa yksin, niin silloin maksaa, mutta näitä reissuja ei ole edes kerran viidessä vuodessa. Tuossa ne mieheni maksamat asiat pääsääntöisesti ovat.

      Taustatietona on pakko kyllä sanoa, että meillä on 3 pankkitiliä.
      Minun oma, miehen oma mutta sekin on ollut ikiaikaisesti minun, ja vielä yhteinen joka on myös minun. Tämä on toiminut erittäin hyvin. Miestäni kun ei kiinnosta tippaakaan raha-asioiden hoito. Kun muutettiin yhteen, mies totesi, että sinä kun olet enemmän kouluja käynyt, keskikoulun :), niin hoida sinä raha-asiat.

      Jos mieheni meinaa ostaa jotain, hän kysyy onko meillä, huom! onko meillä rahaa, ja minä sanon että on. Sitten se kysyy mennäänkö hakemaan ja minä vastaan mennään vaan.
      Ja minä maksan :).
      Jos minä vastaavasti haluan ostaa jotain, en kysy mieheltä onko meillä rahaa, ostan pois, eikä mies kysele mistä tuo on meille tullut. Lähes jokaisesta huonekalusta on todennut, että oletpa sinä löytänyt tosi hyvän, sopii tänne meille, ei ikinä ole kysynyt mitä tuo on maksanut.

      Nuo lahjat ovat meilläkin olleet herkkä paikka. Minä ostan miehelle kivoja juttuja omasta mielestäni, mies antoi ensimmäisenä lahjana vuoden seurustelun jälkeen omakotitalonsa avaimen ja lompakkonsa, sen jälkeen ei ole ostanut lahjoja, sanoo, että osta sinä kun tiedät paremmin mitä haluat. Miheni ei ole ostanut minulle eikä minun sukulaisille ei tosin omilleenkaan yhden yhtä lahjaa tänä aikana kun olemme yhdessä eläneet. (47 vuotta).
      Minä sen sijaan olen ostanut aika monta :).
      Nyt valehtelin, kun täytin 40 vuotta, mies kävi ostamassa minulle kultaisen rannerenkaan. Mainitsin asiasta jotain 20 kertaa :).

      Sen verran voin sanoa, että meillä tämä järjestely on toiminut erittäin hyvin. Eipä ole maksut olleet koskaan myöhässä ja säästöjäkin on kertynyt.

      Olen samaa mieltä, kyllä miehet käyttää aina hyväkseen naisia, monellakin tapaa, on se niin väärin :) :).

      • Äläootyhmä

        No sun miehes on tehnyt elämänsä diilin! Haha


      • samajuttuminulla
        Äläootyhmä kirjoitti:

        No sun miehes on tehnyt elämänsä diilin! Haha

        Älä muuta sano.
        Naisena oleminen on todella raskasta. Tyhmä minä, kun noin huonon miehen otin.


    • pöljäääää

      Tuolla miehellä täytyy olla pankkitilillä rahaa melkoiset määrät, jos ei tuon enempää sitä kuluta. 47 vuotta pelkkää säästöä.

      Tosin jotain outoa tuossa selvityksessä kuitenkin on. Heillä on kolme pankkitiliä, jotka kaikki on naisen hallinnassa. Eli onko sitten kuitenkin niin, että nainen käyttelee niitä miehen tilejä ja rahoja ihan samalla tavalla kuin omiaankin näihin yhteisiin kuluihin? Silloinhan ei ole kyse siitä, että mies ei maksaisi mitään. Missä se hyväksikäyttö tässä on?

      Hyväksikäyttö on siis vain tuo maksamisen vaiva, josta mies säästyy. Nainen käyttelee kummankin rahoja eikä miehen tarvitse rahaa suuremmin nähdäkään.

      Ei tainnut ihan olla ap:n kanssa samasta asiasta kyse.

      • samajuttuminulla

        Eipä täällä näköjään sarkasmi uppoa.
        Kertomuksessani kyse oli tasan tarkkaan samasta asiasta kuin ap:llä vaikka menetelmät ovat toiset.

        Kun muutetaan yhteen päätetään miten rahaa käytetään. Ei sillä ole väliä kumpi ne laskut maksaa, kun kyseessä on yhteinen päämäärä, halu olla kimpassa sen toisen tyypin kanssa, halu rakentaa parisuhde jossa aiotaan olla pidempään ja mielellään ollaan yhdessä.
        Jos toinen ei pysty, kykene tai halua hoitaa omaa osuuttaan yhteisesti sovituista maksuista, niin silloin mietitään homma uusiksi.

        Apn tapauksessa kun tuo alkuperäinen suunnitelma ei kerran toimi, kannattaa siirtyä seuraavaan pläniin. Kai se on valmiiksi mietittynä?

        Meillä mentiin kuvailemaani ratkaisuun sen takia kun miestäni ei kiinnosta raha-asiat siinä mielessä, että hän haluaisi maksaa laskuja tai hypätä ruokakaupassa.
        Miehelläni on tasan saman verran säästössä kuin minullakin. Kun tyhjätaskuna menee yhteen ja kimpassa eletään, rahat ovat yhteisiä vaikka ne tulevat kummankin omalle tilille. Lisäksi meillä on ns. lainanhoitotili, eli kolmas tili jolta maksettiin aikoinaan asuntolaina. Kun laina oli maksettu loppuun, tili jäi. Sille siirretään se mikä normitileiltä laskujen maksun jälkeen jää säästöön. Väännän vielä rautalangasta. Meillä on yhteiset rahat, mutta minä hoidan kaikki raha-asiat, koska miestäni ei tippaakaan kiinnosta maksella laskuja.

        Parisuhde toimii silloin kun molemmat osapuolet haluavat sen toimivan.
        Siis jos apn miestä kiinnostaa noin niin kuin yleensäkään elää apn kanssa, niin hän taipuu muihin järjestelyihin. Jos ei taivu, niin joko ap hyväksyy sen että on epäluotettavan ihmisen kanssa kimpassa tai sitten ap tekee jotain muita päätöksiä asian suhteen. Ei epäluotettavuus ole hyväksi käyttöä. Se ettei pidä omaa osuuttaan yhteisesti sovituista asioista on pelkkää välinpitämättömyyttä, silkkaa keskisormen näyttöä ap:lle.

        .


    • Kaikysyäsaa

      Kuka pakottaa maksamaan ja olemaan sellaisen miehen kanssa?

    • ppppppppppppppp

      Ao kirjoitti, että mies käyttää häntä hyväkseen. Käyttää paljon rahaa omaan hyvinvointiinsa, ei osta ap:lle lahjoja, on velkaa ja kinuaa seksiä ja suuttuu jos ei saa. Jos teillä on siis kyse ihan samasta asiasta, niin ok. Teillä on sitten niin.

      Meilläkin on miehen kanssa yhteiset tilit ja sieltä kaikki maksetaan. Meillä ei ilmene hyväksikäyttöä.

      • nuijakitiseee

        Onko ap miehen holhouksen alla vai muuten vain idiootti?
        Itsehän ap on asuinkumppaninsa valinnut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe