Mies piilottaa kirjeet? Miksi?

ahdistunut1234

Hei! Otsikossa ihmetykseni, johon toivoisin teidän näkökulmia kovasti. Olen ottanut kyllä mieheni kanssa asian puheeksi, ja riitojakin syntynyt aiheesta, muttei ole oikein sanonut asiaan mitään ja en saa tolkkua ollenkaan...Tässä siis (mahd niin lyhyesti kuin pystyn) hiukan taustatietoa. Asun avoliitossa mieheni kanssa yli kahden vuoden ajan (kohta yhdessä 5vuotta) ja minua kummastuttaa välillä mieheni outo käytös. Hänen suhteensa sukulaisiin tai perheeseen eivät ole kovin läheiset. Kun olemme yhdessä vierailleet anopilla tai hänen sisaruksillaan jne niin olen yrittänyt olla tosi mukava ja ystävystynytkin kovin hänen perheensä kanssa. Ostan pieniä tuomisia ja kyselen mieheltäni välillä heidän kuulumisia. Kuitenkin viimeaikoina mieheni on alkanut vierailla yksin esim jouluna ja muutenkin anopilla ja sisaruksilla eikä pyydä minua enää mukaansa koskaan (en siis ole nähnyt ketään hänen sukulaistaan yli 2 vuoteen). Tämä loukkaa minua kovasti ja olen miehellekkin asiaa ihmetellyt. Varsinkin kun seurustelun alussa hänelle oli todella tärkeää että olen aina hänen mukanaan ja jopa suuttui kun en kerran kipeänä tullut siskonsa lapsen juhliin. Viime vuonna ei edes maininnut menevänsä... mutta oli kuitenkin käynyt yksin.

Sama outo käytös näkyy siinä että mies piilottaa minulta kirjeet ja joulukortit ja muut perhejuhlien kutsut! Esimerkkinä hänen mumminsa juhlat viime kesänä (oli avannut kutsun ja laittanut omaan pöytälaatikkoon) Siinä oli sitten kiva tyhmänä ihmetellä kun hänen veljensä naisystävä kyseli että olenko menossa juhliin ja sanoin ettei meille mitään kutsua ole edes lähetetty ;(... en ymmärrä ollenkaan... Sama kävi viime jouluna kun mieheni sisko oli teetättänyt ihanan joulukortin omasta kissastaan tonttulakki päässä ja kysyi minulta fbssä että kai kortti on tullut perille? kiitin kovasti häntä sillä luulin että kortti oli vain myöhässä mutta myöhemmin löysin sen miehen pöytälipaston laatikosta.... Kertokaa te viisaammat että mitä mieheni oikein touhuaa? Mistä moinen käytös? Vai ärsyttääkö miestä jos tulen liian hyvin toimeen hänen sukulaisten kanssa? itse hän ei myöskään tule ollenkaan enää äidilläni käymään ja olen monesti kertonut kuinka paha mieli minulla on siitä....

Ja ei... mieheni ei halua eroa ja meillä menee muuten hyvin. En tiedä vaikuttaako se mitenkään että mies on ollut aina ns. erakko ja saanut mustasukkaisuuskohtauksia yms ollut aika omistushaluinen minusta ja pelkää ettei kelpaa tai riitä, vaikka en ole antanut aihetta epäilyihin vaan asettanut hänet aina etusijalle... Olen tämän takia ihan hajalla... muistin kaiken taas kun näin tyhjän kirjekuoren kera postimerkin ja mieleeni tuli josko se olisi hänen siskonsa mahdollinen hääkutsu (menivät viime vuonna kihloihin..) Miksi mies salailee pakkomielteisenä asioita ja yrittää pitää minut erossa hänen sukulaisistaan vaikka suhteen alussa piti aina mykkäkoulua jossen esim päässyt mukaan. Anteeksi pitkä selittely ja iso kiitos jos joku jaksaa lukea tai kirjoittaa omia ajatuksia/näkemyksiä... siitä olisi minulle todella suuri apu tässä tilanteessa <3 ... :(

13

2489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin erikoinen tapaus. Mustasukkaisuustilanteessa luulisi miehen pyrkivä eristämään sinua enemmänkin omista ystävistäsi ja sukulaisista.

      Minulle tulee ensimmäisenä mieleen, että tuossa voisi piillä taustalla jonkinlainen mielenterveysongelma.

      • vaikea.valinta

        Juuri niin, todennäköisin syy on mielenterveysongelma. Jos et saa miestäsi käymään lääkärillä, sinun tulee ajatella myös itseäsi. Et kestä tällaista loputtomiin. Hämmästyttävää, että olet kestänyt tähänkään asti.

        Vaikuttaa, että miehesi oireilu on kehittynyt vähitellen, joten olet pikkuhiljaa tottununut. Jos et saa häntä hoitoon, eroa. Päätelmä on vaikea, mutta on pakko. Menestystä sinulle. :)


      • ahdistunut1234

        On myös yrittänyt eristää omista sukulaisista mm. siten ettei tule koskaan kylään kanssani ja ei halunut muuttaa yhteen samalle paikkakunnalle äitini kanssa, ja raivosi että tietää kyllä hyvin miksi halusin muuttaa tuolle paikkakunnalle. On myös sanonut ikäviä kommentteja ettei ole normaalia että soittelen äitilleni (2-3krt/vk) noin usein, ettei kukaan tee niin. Miestä en varmasti saa lääkärille, sillä on jääräpää ja syntyisi sota ja pitkä mykkäkoulu jos edes ehdottaisin asiaa. Tilanteeni on hyvin ikävä ja tuntuu että teen pahasti jotain väärin kerta mies käyttäytyy noin. Kiitos tempeistä, kun on oikea tilaisuus, otan ehdottomasti puheeksi miehen kanssa.


    • Hytx

      Itsellä tulee mieleen, että mies häpeää sinua. Itse aloin tuota samaa tekemään oman exäni kanssa - tosin meillä tilanne oli muutenkin erilainen.

      Häpesin sitä, kun ex ei ikinä mukaan tahtonut tai jos väkisin tuli, roikkui minussa jatkuvasti ja narisi minulle.

      Kun lopulta en enää ottanut puheeksi sukujuhlia ja menin vain yksin, exä alkoi haluta mukaan. Minä kielsin tulemasta.

      • ahdistunut1234

        Kiitos kaikille vastauksisa kovasti. Voihan se olla näinkin.. ja tämä oli kyllä itsellänikin mielessä... En tosin keksinyt syytä, sillä laittaudun aina nätiksi ja olen ystävällinen ja tuon tuomisia... :( ehkä yrittämällä "liikaa" olen saanut miehen häpeämään itseäni ... no pitää ottaa sopivan tilaisuuden tullen puheeksi..


    • parempikokeilla

      Ehdota, että tallennatte vaikka läheisten synttärit almanakkaan, etteivät unohdu. Tämä kyllä paljastaa, jos hampaankolossa on sittenkin jotain. Mikäli mitään ei ole ei myöskään tallentaminen ole silloin mikään iso asia.

    • jätettypetetynvastaus

      Tuollainen häpeätilanne voisi syntyä, jos sinä olisit ollut eron syynä, Esim. jos yhteenmenoanne on vastustettu ja entistä puolisoa kohtaan tehty rumia tekoja. En saa kuitenkaan sellaista kuvaa suhteestanne, joten toisin päin voi olla, että jätettynä hekilönä mies pyrkii ylläpitämään muiden mielissä mielikuva entisestä tilanteestaan. Sinä et olisi mihinkään syypää, vaan mies suojelisi omalla tavallaan lähimpiään. Ehkä olemassaolosi saisi aikaan keskusteluja jotka hänelle kipeitä käydä,

    • 2efeg4g

      Aiemmin usein toimin -miehenä - monen ihmisen (mies/nainen) tukena ja kerroin mielipiteitä. Sitten tajusin ettei kyse ole siitä miten hyvin itse osaan lukea tilanteita ihmisiä ja heidän valintojaan...Miksi pitäisi tuhlata aikaa energiaa ja sielua siihen että huonossa suhteessa tai huonosti kodeltavassa suhteessa oleva ihminen ymmärtäisi paremmin miksi paskiainen tekee paskaa...?! Ei se ihminen siitä mihinkään lähde parempaan, haluaa vaan "ymmärtää". Jos nyt joku hlö yrittäisi esim tuosta kotini oven läpi tulla väkisin sisään niin se yritys loppuisi ja yrittäjään sattuisi. Ei minun tarvitsisi miettiä miksi hän nyt niin teki ja mitä nyt ennen tämän jälkeen ja mitkä meidän välit ovat.

      aloittajan juttua lukiessa jälleen about miljoonannen kerran mietii että m iten h-ssä ihmiset pysyvät tuollaisten "kumppanien" kanssa ja yrittävät ymmärtää heitä. Jos joku lyö minua naamaan ja sattuu niin ei paljon kiinnosta mitä miksi miten mistä ja mitä ens vuonna...Mutta ollaan hajalla, mietitään kaikkien ihmisten voimin ja ihmetellään, sitten hetki ihanaa taas :)

      Jos olisit yrittäjä, kyseessä elämäntyösi, oma yritys, lapsiesi/tulevien lapsiesi elinehto ja hän olisi bisneskumppanuus yritys....ymmärrystä yhtä paljon?

      Osa ihmisista tekee vain paskaa muille, ja osa löytää heidät kuin magneetit, tai hakevat tai ajatuvat. Siihen loppuukin sitten se oma itsekritiikki ja itsehallinto.......Maaginen yhtälö. Miten maaima olsi erilainen jos paskiaisia eivät naiset ruokkisi niin innolla....

      • unknownhomosabiens

        Puhut varmaan asiaa. Eräässä vauva-palstan artikkelissa kysytään, "Miksi en pysty unohtamaan huonoa suhdetta?". Ytimekäs vastaus on "anna ex-kumppanisi olla". Toki siellä on paljon pohdintaa oman itsensä irrottamisesta ja parantamisesta, mutta jostain ihmeen syystä ihmsillä on voimakas tarve hakea selitystä ja hyvitystä, jota ei ole saatavilla. Olen itsekin hakenut vastausta eräisiin asioihin, ja kuin riivaatuna.

        Pointtini ei ole kuitenkaan se, vaan se miten toiset ihmiset ovat täynnä arvoituksia, joita parhaimmatkaan psykologit eivät kykene selvittämään, Kiveenkirjoitetun ammatillista useimmiten on, ettei asiaan oteta kantaa sanallakaan. Onko niin, että on ihmis-laji tai tyyppi, joka on täysin tutkimaton? Heitä elää keskuudessamme. Olenko kenties itse sellainen. Tiedän, etten ole kohdellut oikein kaikkia tapaamiani ihmisiä, mutten ole koskaan välittänyt pohtia asiaa tai tuntea siitä syyllisyyttä.

        Mitä jos minulle kerrottaisiin suoraan, mitä pahaa aiheutin? Kiistäisinkö syyllisyyteni vihaisena vai pyytäisinkö anteeksi? Ja olisinko oikeasti pahoillani vai enemmänkin ärtynyt ja selän takana ivistellen haavoitettua pilkkaava? Mitään hirvittävän pahaa en ole tehnyt ainakaan niin, että se olisi tullut tietoon. En ole sellaista tarkoittanut, mutta pelkuri olen ollut. Minusta ei olisi ollut ottamaan teoistani vastuuta. Sen lisäksi tyynnytän mieltäni, että niin ne kaikki muutkin ja kerrassaan olen saanutkin oikein viimeisen päälle kärsiä lähimmän ihmisen petoksesta. Niin paljon, ettei sitä olisi voinut todeksi koskaan kuvitella.

        Miten paljon ja miten rumasti voi kukin toimia lähimpiään kohtaan ja millä oikeutuksella. Se on mielenkiintoista, mutta harvalla meistä on vastauksia edes itsestämme. Kuinka välinpitämättömiä olemme loukatessamme tai rusentaessamme perheemme kun siihen on hyvä syy?


      • unknownhomosabiens
        unknownhomosabiens kirjoitti:

        Puhut varmaan asiaa. Eräässä vauva-palstan artikkelissa kysytään, "Miksi en pysty unohtamaan huonoa suhdetta?". Ytimekäs vastaus on "anna ex-kumppanisi olla". Toki siellä on paljon pohdintaa oman itsensä irrottamisesta ja parantamisesta, mutta jostain ihmeen syystä ihmsillä on voimakas tarve hakea selitystä ja hyvitystä, jota ei ole saatavilla. Olen itsekin hakenut vastausta eräisiin asioihin, ja kuin riivaatuna.

        Pointtini ei ole kuitenkaan se, vaan se miten toiset ihmiset ovat täynnä arvoituksia, joita parhaimmatkaan psykologit eivät kykene selvittämään, Kiveenkirjoitetun ammatillista useimmiten on, ettei asiaan oteta kantaa sanallakaan. Onko niin, että on ihmis-laji tai tyyppi, joka on täysin tutkimaton? Heitä elää keskuudessamme. Olenko kenties itse sellainen. Tiedän, etten ole kohdellut oikein kaikkia tapaamiani ihmisiä, mutten ole koskaan välittänyt pohtia asiaa tai tuntea siitä syyllisyyttä.

        Mitä jos minulle kerrottaisiin suoraan, mitä pahaa aiheutin? Kiistäisinkö syyllisyyteni vihaisena vai pyytäisinkö anteeksi? Ja olisinko oikeasti pahoillani vai enemmänkin ärtynyt ja selän takana ivistellen haavoitettua pilkkaava? Mitään hirvittävän pahaa en ole tehnyt ainakaan niin, että se olisi tullut tietoon. En ole sellaista tarkoittanut, mutta pelkuri olen ollut. Minusta ei olisi ollut ottamaan teoistani vastuuta. Sen lisäksi tyynnytän mieltäni, että niin ne kaikki muutkin ja kerrassaan olen saanutkin oikein viimeisen päälle kärsiä lähimmän ihmisen petoksesta. Niin paljon, ettei sitä olisi voinut todeksi koskaan kuvitella.

        Miten paljon ja miten rumasti voi kukin toimia lähimpiään kohtaan ja millä oikeutuksella. Se on mielenkiintoista, mutta harvalla meistä on vastauksia edes itsestämme. Kuinka välinpitämättömiä olemme loukatessamme tai rusentaessamme perheemme kun siihen on hyvä syy?

        Olen jäänyt koukkuun amerikkalaisiin rikosdokkareihin. Mielenkiintoisimpia ovat kuvat todellisista osallisista ja kuvat syyllisiksi tuomittujen kasvoista. Harvemmin kasvoilta näkee mitään tunteita. Moni kiistää tekonsa, eikä avaudu ajatuksitaan missään vaiheessa. Meillä on psykologia ja psykiatreja, mutta heillä ei ole mitään todellista tietoa näiden ihmisten motiiveista. Ihmettelen edelleen sitä, miten inhimillisyytemme sisältää pimeitä kohtia, jotka selitetään yhdellä lauseella ja julmuuden kohteeksi joutunut käsketään unohtamaan koko asia. Tämä on vallitseva olotila ja ammatillisesti ajateltu toimintatapa, mutta mielestäni se estää uhria vapautumasta. Ammattilainen varoo jopa ehdottomasti myöntämästä, että kyseessä on ihminen joka tekee paskaa muille, mikä olisi kaikkein vähintä.


    • pitkätukka-68

      Ei voi kuin ihmetellä, millaisten ihmisten kanssa seurustelette. Eikö Suomessa muka ole täysjärkisiä vapaana?

      Enkä puhu pelkästään tästä tapauksesta, vaan monista muistakin joista olen täällä lukenut.

    • Merjukka1

      Miehesi ei arvosta ja rakasta sinua. Saattaa myös olla, että hänellä on huono omatunto ja toinen nainen. Kuulosti tutulta käytökseltä, meillä kävi näin. Ja myöhemmin selvisi, että hänellä oli ollut suhde työkaveriin. Mitä muuta hän sinulta piilottaa, kuin kirjeet. Meneekö toiseen huoneseen, tai terassille puhumaan puhelimessa ?

    • En lukenut aiempia vastauksia....Miksi rakkauden täydellistä poissaoloa pitää analysoida enempää? Jos murusia haluaa lattialta hakea niin naama lattiaan ja hiljaa :/ Ei normaali mies/ihminen toimi noin ja jos tuota hyväksyy/jatkaa niin peilissä on kaikki vastaukset. Hulluinta tässä maailmassa on - itse about manwhore - että mukavat hyväsydämiset miehet ovat ilman naisia ja naiset valittavat kun sekopää petti/löi/loukkasi. Tulee taas tutkimus että miesten pitäisi enemmän siivota ja näyttää tunteita... :D Siivoava mies saa vähiten seksiä.

      Aloittajan kohdalla voi vain ihmetellä miksi hulluuttaan jatkaa. Moni kuitenkin haluaa olla rakastettu ja antaa rakkautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe