Koeputkihedelmöityksellä lapsi.

Kohta39vuotta

Mitä mieltä olette sinkut naisesta, joka hankkii itselleen lapsen lääketieteen avulla?
Näyttää siltä vahvasti etten tule löytämään miestä ihan heti, joten ajattelin hankkia lapset ja perheen muuta kautta. Mitä mieltä olette naisesta, joka saa isättömät lapsensa koeputken avulla?

61

3696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on moraalisesti väärin.

Yhteiskunnan ei tule todellakaan tukea hedelmöityshoitoja joiden perusteena on vain naisen haluttomuus sitoutua parisuhteeseen tai kohtuuttomat vaatimukset kumppanille.

Parisuhde on ikäänkuin testi, että kykeneekö ihminen toimivaan vuorovaikutukseen ja siten kasvattamaan terveen ihmisen. Jos ei siinä onnistu, ei ehkä pitäisi hommata lapsia, kun on vielä kasvua edessä.

• Kun lueskelee sinunkin kommenttejasi, niin ei ainakaan naisia voi syyttää siitä että olet neitsytsetä.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Kun lueskelee sinunkin kommenttejasi, niin ei ainakaan naisia voi syyttää siitä että olet neitsytsetä.

Shaming language ja henkilöhyökkäys. Mitäpä muuta valkoritarilta voi odottaa.

• super-atm kirjoitti:

Shaming language ja henkilöhyökkäys. Mitäpä muuta valkoritarilta voi odottaa.

Hehheh, en malta olla näpäyttämättä kun huomaan sinut taas suoltamassa aivotonta juttuasi. Jatka diipadaapailuasi.

Hehheh, en malta olla näpäyttämättä kun huomaan sinut taas suoltamassa aivotonta juttuasi. Jatka diipadaapailuasi.

Et edelleenkään kykene juttelemaan asiasta, vaan keskityt asian kertojan halventamiseen. Et pysty normaaliin keskusteluun.

• Häivy
        A.Palstamäki kirjoitti:

Miten ne pertillä pilluhommat? Taitaa olla kehnolla mallilla kun päivystelet vuorokaudet ympäri taas täällä palstalla.
        Kukaan ei ole sinua kaivannut, joten miksi helvetissä roikut täällä?

Kun lueskelee sinunkin kommenttejasi, niin ei ainakaan naisia voi syyttää siitä että olet neitsytsetä.

Erittäin hyvin ja ihan oikein sanottu. Ei tosiaan mikään ihme, että super-atm on vielä tossakin iässä nussimaton neitsyt-setä.

• Tuttujamiehiä
        DarkFear kirjoitti:

Erittäin hyvin ja ihan oikein sanottu. Ei tosiaan mikään ihme, että super-atm on vielä tossakin iässä nussimaton neitsyt-setä.

Muistatko kun juteltiin vuosia sitten toisella palstalla? Sä silloin kerroit että hiusrajasi kulkee pikkuisen korvien yläpuolella ja myös otsatukka on valahtanut takaraivolle asti.
        Miten sun kalju nykyään jaksaa? Ollaanko jo Kekkos-asteella, kuten sä pelkäsit päätyväsi?

• mitäsvittua
        A.Palstamäki kirjoitti:

Etkös se sä ole kitissyt aina paremman palstahengen puolesta, mutta olet kuitenkin heti haastamassa riitaa ja henkilöhyökkäämässä? Sunhan piti näyttää mallia.

• Kahkahh
        mitäsvittua kirjoitti:

Etkös se sä ole kitissyt aina paremman palstahengen puolesta, mutta olet kuitenkin heti haastamassa riitaa ja henkilöhyökkäämässä? Sunhan piti näyttää mallia.

Trollihan se vaan on. Provosoi koko ajan kun ei sillä raasulla ole muuta elämää.
        Minä ainakin säälin hänen kaltaisiaan.

• Älänyt

Ihan järkyttävää tekstiä :(

• tiedän-naisena
        Tuttujamiehiä kirjoitti:

Muistatko kun juteltiin vuosia sitten toisella palstalla? Sä silloin kerroit että hiusrajasi kulkee pikkuisen korvien yläpuolella ja myös otsatukka on valahtanut takaraivolle asti.
        Miten sun kalju nykyään jaksaa? Ollaanko jo Kekkos-asteella, kuten sä pelkäsit päätyväsi?

Naiset tykkää kaljuista.

• 7878788
        tiedän-naisena kirjoitti:

Naiset tykkää kaljuista.

Nojoo, kokokaljuista ehkä. Ota toki huomioon että palstan DarkFearilla on sasikranssi.
        Ei ole nimittäin naisten suosiossa sellainen.

• DarkFear kirjoitti:

"nussimaton neitsyt-setä"

Kerrot selvästi itsestäsi.

• super-atm kirjoitti:

"nussimaton neitsyt-setä"

Sähän täällä itse aina naisia haukut.

• Miksi sinulla ei kasva hiukset? Syöt vielä enemmän paskaa mitä puhut.

• Persessäsi kasvaa tukka.

"nussimattomat luuserimiehet"

• Tuttujamiehiä

Älähän valehtele poika! Kyllä mä varsin hyvin muistan kuinka käytiin sun kans pitkiä keskusteluja kaljuuntumisesta. Sulla kun oli jo vuonna -08 hyvänlainen kalju (mitä nyt vähän haiventa kasvoi korvien päällä), niin jokainen voi veikata miltä sun pää nykyään näyttää.

Ei siinä ole kuules karvan karvaa.

• Tuttujamiehiä kirjoitti:

Älähän valehtele poika! Kyllä mä varsin hyvin muistan kuinka käytiin sun kans pitkiä keskusteluja kaljuuntumisesta. Sulla kun oli jo vuonna -08 hyvänlainen kalju (mitä nyt vähän haiventa kasvoi korvien päällä), niin jokainen voi veikata miltä sun pää nykyään näyttää.

Ei siinä ole kuules karvan karvaa.

En ole kyllä sun kanssa missään palstalla edes keskustellut. Ja voidaan toki järjestää palstalaisten välinen live-tapaaminen, niin sitten nähdään se asia, että kuinka mulla onkin samanlainen tukka kun Andrea Pirlolla.

• Eikiitoskalju
        DarkFear kirjoitti:

En ole kyllä sun kanssa missään palstalla edes keskustellut. Ja voidaan toki järjestää palstalaisten välinen live-tapaaminen, niin sitten nähdään se asia, että kuinka mulla onkin samanlainen tukka kun Andrea Pirlolla.

No ei sinne tapaamiseen jaksa kukaan tulla sun kaljua kattomaan. Sellaisen vastaavan kun näkee telkkarissakin kun laittaa nauhalta vaikka Speden spelit pyörimään.

• Eli olet kaljupäinen sasimies? Miksi olet kajupää ja lisäksi yksinkertainen?

• Mitä jos alkaisit elää ihan oikeaa elämää sen sijaan että keksit typeriä tarinoita ja mielikuvitushahmoja palstalle?

• super-atm kirjoitti:

Mitä jos alkaisit elää ihan oikeaa elämää sen sijaan että keksit typeriä tarinoita ja mielikuvitushahmoja palstalle?

En mä ole keksinyt tänne mitään tarinoita tai mielikuvitushahmoja, sillä ihan omaa elämääni oon aina elänyt.

• DarkFear kirjoitti:

En mä ole keksinyt tänne mitään tarinoita tai mielikuvitushahmoja, sillä ihan omaa elämääni oon aina elänyt.

Pläpälä. Ketään ei kiinnosta raivokohtauksesi, samaa skeidaa olevat juttusi ja lukuisat mielikuvitushahmosi.

Aikansa kutakin. Keksi jotain uutta.

• super-atm kirjoitti:

Pläpälä. Ketään ei kiinnosta raivokohtauksesi, samaa skeidaa olevat juttusi ja lukuisat mielikuvitushahmosi.

Aikansa kutakin. Keksi jotain uutta.

Ei ole ensimmäistäkään mielikuvitushahmoa, että sä tässä ihan itse paskaa puhut.

• Jos kerrot julkisesti, miten lapsi on saanut alun, saattaa olla, että lapsi joutuu kärsimään.

• enpäusko

Tuskin nykypäivänä enää. On niin paljon erilaisia perheitä jne.
        Ns. koeputkilapsia on vaikka millä mitalla. Itsekin tunnen perheitä joissa näin on.

• Parempi kai se noin on kuin jollekin vajaaälyiselle jännämiehelle tehdä lapsi, tuossa kuitenkin lapsen kannalta ehkä se isättömyys vähän kalvava asia ja sitten sen lapsen elättäminen yksin varmaan vähän kovempi rasti kuin kaksin jokun kunnollisen miehen kanssa.

• jännämiesjajännänainen

Ei miehiin voi luottaa. Kunnon mies paljastuu usein joksikin muuksi vuosien varrella. Niin voi käydä myös miehellä. Kunnon nainen paljastuu joksikin muuksi vuosien varrella.

• totta.puhut

Totta. "Kunnon" nainen paljastuu usein joksikin muuksi vuosien varrella. Useat paljon aikaisemminkin.

• jännämiesjajännänainen
        totta.puhut kirjoitti:

Totta. "Kunnon" nainen paljastuu usein joksikin muuksi vuosien varrella. Useat paljon aikaisemminkin.

Eli myös miehet haksahtelevat. Naiset ei tee miesten haksahteluista numeroa niinkuin miehet tekee naisten.

• miehen.rooli.suomessa
        jännämiesjajännänainen kirjoitti:

Eli myös miehet haksahtelevat. Naiset ei tee miesten haksahteluista numeroa niinkuin miehet tekee naisten.

Se on tässä yhteiskunnassa aika tabu asia ja mies yleensä syyllistetään vaikka nainen olisi melkein mitä tahansa.

• jännämiesjajännänainen
        miehen.rooli.suomessa kirjoitti:

Se on tässä yhteiskunnassa aika tabu asia ja mies yleensä syyllistetään vaikka nainen olisi melkein mitä tahansa.

Mitenkäs nämä palstan jutut? Jos ns. jännämies pistää naisesta ilmat pihalle niin miehet huutaa kuorossa että syy on naisen. Onko asia tabu vai mikä.

• EdesUnissa

Itse olen näitä invitro raskauksia vastustava. Vaikka jokaisella lapsella on oikeus vanhempiin, niin se ei käänny siten että jokaisella aikuisella on oikeus lapseen.
      Sinällään yksinäinen invitro-vanhempi voi tarjota lapselle jopa paremman kodin kuin tavallinen pariskunta, eli kysymys ei ole pelkästään lapsen edusta. Sen sijaan kysymys on siitä nähdäänkö lapsi esineenä johon jokaisella aikuisella on oikeus.
      Jos haluaa lapsen niin voihan adoptoida jonkun hätää kärsivän. Jos adoptointi ei onnistu, niin miksi sitten sallittaisiin tekohedelmöitys ?

• Mnbvcxzåp

Adoption kriteerit on viety äärimmäisyyksiin. Se on vaikea pitkä prosessi. Kaikki eivät saa adoptiolasta, vaikka olisivat varmasti hyviä vanhempia.

Osa siittiöiden luovuttajista antaa luvan lapselle ottaa yhteyttä jos haluaa, joten eivät ne ihan juurettomia tai isättömiä ole.

• EdesUnissa
        Mnbvcxzåp kirjoitti:

Adoption kriteerit on viety äärimmäisyyksiin. Se on vaikea pitkä prosessi. Kaikki eivät saa adoptiolasta, vaikka olisivat varmasti hyviä vanhempia.

Osa siittiöiden luovuttajista antaa luvan lapselle ottaa yhteyttä jos haluaa, joten eivät ne ihan juurettomia tai isättömiä ole.

Juuri näin on. Adoption kriteerit ovat äärimmäiset. Adoptio on myös pitkä ja vaikea prosessi. Jos ei kykene tai jaksa täyttää niitä kriteereitä, niin voi pohtia onko syytä hankkia lasta. Lapsi ei ole päivän retki ostoskeskukseen, vaan vuosikymmenen matka tuntemattomaan.

Adoptiota voisi mielestäni hiukan helpottaa, tosin se ei riipu aina Suomen lainsäädännöstä silloin kuin adoptio lapsi on ulkomailta.

• Nicitönnä
        EdesUnissa kirjoitti:

Juuri näin on. Adoption kriteerit ovat äärimmäiset. Adoptio on myös pitkä ja vaikea prosessi. Jos ei kykene tai jaksa täyttää niitä kriteereitä, niin voi pohtia onko syytä hankkia lasta. Lapsi ei ole päivän retki ostoskeskukseen, vaan vuosikymmenen matka tuntemattomaan.

Adoptiota voisi mielestäni hiukan helpottaa, tosin se ei riipu aina Suomen lainsäädännöstä silloin kuin adoptio lapsi on ulkomailta.

Luulenpa, että isoimmalla osalla lapset ei ole tekemällä tehtyjä ja suunniteltuja. Pikemminkin rakastelun lopputulos, joka jatkossa määrittää elämän.

Kaikki vaikeimmankaan kautta saatu lapsi ei välttämättä saa rakkautta yhtä paljon, kuin se vahinko laaki, joka antoi elämälle merkityksen. Sikäli en usko, että prosessi ja koettelemus tekee asiasta jotenkin pyhemmän. Ihminen tekee perheestään pyhän tai ei, ihan sama minkä mylyn läpi se seulotaan.

Yhtälailla voi väsyä ja luovuttaa oma tai adoptoitu....

• EdesUnissa
        Nicitönnä kirjoitti:

Luulenpa, että isoimmalla osalla lapset ei ole tekemällä tehtyjä ja suunniteltuja. Pikemminkin rakastelun lopputulos, joka jatkossa määrittää elämän.

Kaikki vaikeimmankaan kautta saatu lapsi ei välttämättä saa rakkautta yhtä paljon, kuin se vahinko laaki, joka antoi elämälle merkityksen. Sikäli en usko, että prosessi ja koettelemus tekee asiasta jotenkin pyhemmän. Ihminen tekee perheestään pyhän tai ei, ihan sama minkä mylyn läpi se seulotaan.

Yhtälailla voi väsyä ja luovuttaa oma tai adoptoitu....

Juuri siksi ohjeistus on sellainen kuin on. Eli vahinkolaaki lapsia ei kielletä, eikä vanhemmilta kielletä vanhemmuutta, mutta jos lapsi hankitaan suunnitellusti ilman toista vanhempaa, niin sen hankinnan kriteerit tulevatkin olla korkeat.
        Olisi aika karmea tulevaisuus jos ihmiset alkaisivat suorittaa in-vitro raskauksia ja adoptioita hetken mielijohteesta, kuten on tilanne tavallisissa raskauksissa. Koska lapsesta puuttuisi tämä vanhempien fyysinen tunneside toisiinsa lapsen kautta, niin päätöksen siitä tuleekin olla paljon harkitumpi kuin on nuo vahinkolaukaukset.
        Ei ole oikeutta vanhemmuuteen, vaikka lapsella sanotaan olevan oikeus vanhempiin. Siksi epätavalliset keinot hankkia jälkeläisiä ovat ja niiden tuleekin olla paljon tiukemman seulan kautta säännösteltyjä.
        Jos ihmistä voitaisiin rangaista vanhemmuuden laiminlyönnistä, olisi varmaan lasten hankinta harkitumpaa. Nythän kuitenkin voi lapsen lykätä yhteiskunnan kasvatettavaksi, jos ei vanhemmuus sitten huvitakaan. Tämän ilmiön ei tarvitsisi enää kasvaa in-vitro raskauksien tai harkitsemattomien adoptioiden vuoksi.

• Pillujen--asiantuntija

Saisit heti palstalta kunnollisen miehen joten lapsiakin saisit heti. Vai eikö sinulle löydy tarpeeksi komeaa ja rikasta miestä lapsia tekemään?

• eilöydy

Olet varannut itsellesi kaikki komeat miehet.

• Nicitönnä

Kannattaa olla hyvä tukiverkosto, sillä tulee takuulla päiviä kun voimasi ovat vähissä ja tarvitset tukea. Niitä tulee myös perisuhteissa oleville, perheille joissa on molemmat vanhemmat. Mutta yksi vanhempi on sikäli hauras, että lapsella ei ole muutakaan, kuin se yksi vanhempi. Jos muu tukiverkko puuttuu...

En ole fanaattinen vastustaja, mutta itse jotenkin koen että jokaisella lapsella tarttis olla oikeus myös lähtökohtaisesti isään. Vaan eipähän kaikilla ole muutenkaan niin hyviä resursseja, saattaa olla vanhemmat joista kumpikaan ei kykene kantamaan vastuuta lapsesta, joten ei tuo nyt ihan niin mustavalkoista ole. Enemmänkin vain mun oma fiilikseni asiasta.

Oma kanta, että ilman miestä en olis lapsiakaan halunnut tehdä. Tai vaikka oisin halunnut, en olis tehnyt. Mä olen silleen vanhanaikainen, että pidän parisuhdetta perheen pohjana. Vaikka käsitänkin oikein hyvin, että kaikki ei mee niin kun strömsössä...on kaikenlaisia tilanteita ja muuttuvia tekijöitä pitkin matkaa.

Mutta lähtökohta mulla on, että ensin rakkautta ja pariskunta sitten lapset siihen, jos on lapsia saadakseen ja tahtoakseen...Kun nyt katselen omia/meidän mieheni ja mun lapsia, niin en mistään hinnasta halusiai ottaa lapsiltani isää pois heidän elämästään. Isällä on niin merkittävä rooli tässä kaikessa, meidän kakkien elämässä. Hyvin, hyvin tärkeä rooli ja merkitys.

Hän on yhtä tärkeä, kun minäkin. Lapset rakastaa isäänsä ja oppii isältään arvokkaita asioita, joita minä en ikinä kykenisi heille opettamaan tai olemaan mallina. Musta on iahnaa, kun heillä on isä ja mulla kumppani, joka jakaa kaiken vastuun mun kanssani. Jos minä sairastun tai kuolen, lohduttaa tietää, että heillä on silti vielä heidän heitä rakastava isä...

Ymmärrän, että jokaisella ihmisellä on näköisensä elämä ja arvot, se jokaiselle sallittakoon...vaikka en ihan käsitä ihmisien hinkua ryhtyä tarkoituksella yksinhuoltajiksi.

• Yksi mahdollisuus on myös käyttää lasta haluavan homoparin siittiöitä, tai siis jommankumman heistä.. Siinä tulisi kerralla kaksikin isää. On tuollaista tapahtunutkin.

• Nicitönnä
        Wwuwuw kirjoitti:

Yksi mahdollisuus on myös käyttää lasta haluavan homoparin siittiöitä, tai siis jommankumman heistä.. Siinä tulisi kerralla kaksikin isää. On tuollaista tapahtunutkin.

Juu, variaatioita on kokolailla montaa. Pääasia, että lapsella on asiat hyvin olkoonkin minkä kombon lapsi nyt onkaan. Nää aiheet on aina niitä, missä jokaisella on joku näkemys. Vaikkei kokemusta oliskaan.

Enhän minäkään toki voi sanoa, että joku lapsi kaipaa isää...se on pikemminkin mun mielikuva, että isä on tärkeä ja siksi omaan kokemuspohjaan nojaten esittelen kantaani. Joka ei ole ainoa oikea tapa ja toimiva...jos sellaista ees on. :)

Entinen naapuri halusi lapsen samoista syistä yksin, kuin ap. Ja lapsen synnyttyä olikin ihan poikki, naatti ja loppu, katui lapsen tekemistä. Kunnes keksi muuttaa sukulaisiensa luokse, jotta saa tarvittaessa apua. Kehoitan miettimään tarkkaan vaihtoehtoja ap:n asian tiimoilta.

En tiedä onko kaksi isää parempi, kun isä ja äiti, tai äiti ja äiti...mutta jotenkin tavallisemmalta se tuntuu. :)

• Nicitönnä
        Nicitönnä kirjoitti:

Juu, variaatioita on kokolailla montaa. Pääasia, että lapsella on asiat hyvin olkoonkin minkä kombon lapsi nyt onkaan. Nää aiheet on aina niitä, missä jokaisella on joku näkemys. Vaikkei kokemusta oliskaan.

Enhän minäkään toki voi sanoa, että joku lapsi kaipaa isää...se on pikemminkin mun mielikuva, että isä on tärkeä ja siksi omaan kokemuspohjaan nojaten esittelen kantaani. Joka ei ole ainoa oikea tapa ja toimiva...jos sellaista ees on. :)

Entinen naapuri halusi lapsen samoista syistä yksin, kuin ap. Ja lapsen synnyttyä olikin ihan poikki, naatti ja loppu, katui lapsen tekemistä. Kunnes keksi muuttaa sukulaisiensa luokse, jotta saa tarvittaessa apua. Kehoitan miettimään tarkkaan vaihtoehtoja ap:n asian tiimoilta.

En tiedä onko kaksi isää parempi, kun isä ja äiti, tai äiti ja äiti...mutta jotenkin tavallisemmalta se tuntuu. :)

Höh,...siis isä ja äiti tuntuu jotenkin tavallisemmalta. Jäi vähän puolitiehen tuo homma tossa. Taitas olla aika nukkua, kun ei kulje...

• Nicitönnä
        Wwuwuw kirjoitti:

Yksi mahdollisuus on myös käyttää lasta haluavan homoparin siittiöitä, tai siis jommankumman heistä.. Siinä tulisi kerralla kaksikin isää. On tuollaista tapahtunutkin.

Tuli mieleen, että jos homoparin kumpikin osapuoli on myös homoisien lapsia. Niin oiskohan hassu tilanne, jos homoparin lapsien isovanhemmat oliskin puolin ja toisin kaikki pappoja, eikä yhtään mummua. :)

onhan se nykyään mahdollista sekin..ainakin teoriassa.

• Nicitönnä kirjoitti:

Tuli mieleen, että jos homoparin kumpikin osapuoli on myös homoisien lapsia. Niin oiskohan hassu tilanne, jos homoparin lapsien isovanhemmat oliskin puolin ja toisin kaikki pappoja, eikä yhtään mummua. :)

onhan se nykyään mahdollista sekin..ainakin teoriassa.

No juu, tosin toisinaan nuo homomiehet on aika naismaisia, vanhoina mummomaisia. Ei kai se niin tärkeää ole se jalkoväli, ainakaan lapselle. Joskus olen lukenut tutkimuksen, jossa kerrottiin homoparien lapsista, eivät mm olleet kokeneet kiusaamista, johon monet homoparien oikeutta lapsiin kielteisesti suhtautuvien kanta perustuu.

• Nicitönnä
        Wwuwuw kirjoitti:

No juu, tosin toisinaan nuo homomiehet on aika naismaisia, vanhoina mummomaisia. Ei kai se niin tärkeää ole se jalkoväli, ainakaan lapselle. Joskus olen lukenut tutkimuksen, jossa kerrottiin homoparien lapsista, eivät mm olleet kokeneet kiusaamista, johon monet homoparien oikeutta lapsiin kielteisesti suhtautuvien kanta perustuu.

Tuskinpa juu se jalkoväli lapselle merkkaa. Vaikka itse muistan joskus lapsena tajunneeni äidin ja isän eron, myös tietynlaisen roolienjaon. Sukupuoli ja persoona erot. Kyllä musta on aina hienoo ollut, että mulla on isäkin. Miehen malli jollain tapaa, huomaan ihailleeni hänessä monia niitä asioita, joita ihailen mm. omassa kumppanissani. Mä nään tyttärieni olemuksessa saman isän ihailun, kun itsessäni joskus nuorempana ja lapsena. Isä oli mulle ns. oidipus "ensi rakkaus". Edusti mulle miestä. Niin se näkyy olevan myös toiselle tyttäristäni. Jotakin tarunhohtoista vahvaa figuuria, joka täydensi naisen elämän, äitini elämän. Jotakin myös hyvin hankalaa ja vastavoimaista...ristiriitaistakin toisinaan.

Ja olen myös oppinut isältä paljon arvokkaita asioita, joita äidiltä en olis voinut koskaan oppia. Kaikkia nyt ei tietysti kiinnostakaan ns. miesten jutut, mitkä taas ovat itseäni kiinnostaneet. Ehkä miehekkäämmät harrastukset yms. miesten maailma. Musta on ihan hyvä, että on tilaisuus kurkata molempiin "maailmoihin". Ksvaa molemmissa maailmoissa.

Kaverini jolla ei koskaan ollut isää ( ei tuntenut isäänsä, tiesi kyllä), monesti taas kertoi että suorastaan inhoaa miehiä, kun ei niistä ole iseiksi. Minusta se oli aika keljua, koska hänen isättömyys oli selkeesti syy miesvihaan.

Eihän se tietysti automaatio ole, olis hölmöä olettaa niin. Mutta vasta, kun hänen äitinsä vakiintui monista tapaamaamistaan miehistä yhden kanssa ja alkoi elää perheenä elämää, tältä mun tyttö kaverilta katos miesviha ja hänkin alkoi katsella miehiä, jopa löysi itselleen keski-ikäisenä sellaisen. Ja perusti perheen ja sanaakaan ei ole puhunut sen jälkeen huonoista miehistä tai iseistä. Luulen, että joillekin isättömyys on niin katkera paikka, että se voi kärjistyä noinkin...

Miehet ja naiset on hiukan erilaisia, siksi ei siitä ainakaan haittaa ole, jos lapsella on tilaisuus tuntea myös isänsä äitinsä lisäksi. Ellei nyt ole vaarallisia jompi kumpi...lapsen turvallisuus nyt tietysti aina ensin. Mutta jos puhutaan semmosista ihmisistä joille se on tärkeetä, lapsen turvallisuus.

Homoparien lapset varmaan oppii suvaitsevaisuutta ja ennakkoluulottomuutta. Mikä on hyvä asia. Toisaalta ei se heteroparienkaan lapsilta ole poissuljettu. Mun vanhemmat esimerkiksi ei siedä homoutta missään muodossa, kun taas minulle on hyvin neutraali asia. Jokaisen oma asia, niin kun seksuaalisuus ja kiintymys toiseen on.

Ei se ole muiden asia tietenkään sanoa, kuka ketäkin rakastaa...on vaan niin luonnollisen tuntuista, on mies ja on nainen. Ne rakastuu ja lisääntyy.... Luonto loi meidät kaikki, mutta miehen ja naisen se loi lisääntymään. :)

Hyvät viikonloput, tää lähtee huilimaan.

• Nicitönnä kirjoitti:

Tuskinpa juu se jalkoväli lapselle merkkaa. Vaikka itse muistan joskus lapsena tajunneeni äidin ja isän eron, myös tietynlaisen roolienjaon. Sukupuoli ja persoona erot. Kyllä musta on aina hienoo ollut, että mulla on isäkin. Miehen malli jollain tapaa, huomaan ihailleeni hänessä monia niitä asioita, joita ihailen mm. omassa kumppanissani. Mä nään tyttärieni olemuksessa saman isän ihailun, kun itsessäni joskus nuorempana ja lapsena. Isä oli mulle ns. oidipus "ensi rakkaus". Edusti mulle miestä. Niin se näkyy olevan myös toiselle tyttäristäni. Jotakin tarunhohtoista vahvaa figuuria, joka täydensi naisen elämän, äitini elämän. Jotakin myös hyvin hankalaa ja vastavoimaista...ristiriitaistakin toisinaan.

Ja olen myös oppinut isältä paljon arvokkaita asioita, joita äidiltä en olis voinut koskaan oppia. Kaikkia nyt ei tietysti kiinnostakaan ns. miesten jutut, mitkä taas ovat itseäni kiinnostaneet. Ehkä miehekkäämmät harrastukset yms. miesten maailma. Musta on ihan hyvä, että on tilaisuus kurkata molempiin "maailmoihin". Ksvaa molemmissa maailmoissa.

Kaverini jolla ei koskaan ollut isää ( ei tuntenut isäänsä, tiesi kyllä), monesti taas kertoi että suorastaan inhoaa miehiä, kun ei niistä ole iseiksi. Minusta se oli aika keljua, koska hänen isättömyys oli selkeesti syy miesvihaan.

Eihän se tietysti automaatio ole, olis hölmöä olettaa niin. Mutta vasta, kun hänen äitinsä vakiintui monista tapaamaamistaan miehistä yhden kanssa ja alkoi elää perheenä elämää, tältä mun tyttö kaverilta katos miesviha ja hänkin alkoi katsella miehiä, jopa löysi itselleen keski-ikäisenä sellaisen. Ja perusti perheen ja sanaakaan ei ole puhunut sen jälkeen huonoista miehistä tai iseistä. Luulen, että joillekin isättömyys on niin katkera paikka, että se voi kärjistyä noinkin...

Miehet ja naiset on hiukan erilaisia, siksi ei siitä ainakaan haittaa ole, jos lapsella on tilaisuus tuntea myös isänsä äitinsä lisäksi. Ellei nyt ole vaarallisia jompi kumpi...lapsen turvallisuus nyt tietysti aina ensin. Mutta jos puhutaan semmosista ihmisistä joille se on tärkeetä, lapsen turvallisuus.

Homoparien lapset varmaan oppii suvaitsevaisuutta ja ennakkoluulottomuutta. Mikä on hyvä asia. Toisaalta ei se heteroparienkaan lapsilta ole poissuljettu. Mun vanhemmat esimerkiksi ei siedä homoutta missään muodossa, kun taas minulle on hyvin neutraali asia. Jokaisen oma asia, niin kun seksuaalisuus ja kiintymys toiseen on.

Ei se ole muiden asia tietenkään sanoa, kuka ketäkin rakastaa...on vaan niin luonnollisen tuntuista, on mies ja on nainen. Ne rakastuu ja lisääntyy.... Luonto loi meidät kaikki, mutta miehen ja naisen se loi lisääntymään. :)

Hyvät viikonloput, tää lähtee huilimaan.

Hyvät viikonloput. Ja kaikkea hyvää sulle ja teidän lapsosille.

• Wwuwuw kirjoitti:

Hyvät viikonloput. Ja kaikkea hyvää sulle ja teidän lapsosille.

Sen verran lisään, että varmaan myös mun mielipiteeseen vaikuttaa mun omat kokemukset, ja miksei vaikuttaisi. Ydinperheessä elin, mutta vanhemmat olivat riitaisia ja olivat yhdessä väkisin meidän lasten takia. Joten siksi mä kai näen, että rakkaus on paljon tärkeämpää kuin sukupuoli ja sen rooli.

• Nicitönnä
        Wwuwuw kirjoitti:

Sen verran lisään, että varmaan myös mun mielipiteeseen vaikuttaa mun omat kokemukset, ja miksei vaikuttaisi. Ydinperheessä elin, mutta vanhemmat olivat riitaisia ja olivat yhdessä väkisin meidän lasten takia. Joten siksi mä kai näen, että rakkaus on paljon tärkeämpää kuin sukupuoli ja sen rooli.

Ilmanmuuta omat kokemukset vaikuttaa ajatuksiin. Mun vanhemmat riiteli myös joskus rajusti, lähinnä kännipäissään. Oli erotakin jossain välissä, suhde oli kivikkoinen. Mutta rakkaus voitti kuitenkin nekin karikot ja ovat edelleen yhdessä. Aviossa vuodesta 1971 saakka. Kumpikin tosi nuoria yhteen mennessään, äiti vain 17 ja isäni hädin tuskin 20. Rakkaus nimenomaan on se juttu, ei sukupuoli.

Olen samaa mieltä. Sukupuomen merkitys voi olla vähäisempi, mutta jossain asioissa välillä huomaa sen olevan törkeää alkuperän ja geneettisten ominaisuuksien kannalta. Ymmärrän jotenkin itseäni paremmin, kun tunnen alkuperäni.

Kiitos, sinulle myös hyvää viikonloppua. ☺️

• Nicitönnä
        Nicitönnä kirjoitti:

Ilmanmuuta omat kokemukset vaikuttaa ajatuksiin. Mun vanhemmat riiteli myös joskus rajusti, lähinnä kännipäissään. Oli erotakin jossain välissä, suhde oli kivikkoinen. Mutta rakkaus voitti kuitenkin nekin karikot ja ovat edelleen yhdessä. Aviossa vuodesta 1971 saakka. Kumpikin tosi nuoria yhteen mennessään, äiti vain 17 ja isäni hädin tuskin 20. Rakkaus nimenomaan on se juttu, ei sukupuoli.

Olen samaa mieltä. Sukupuomen merkitys voi olla vähäisempi, mutta jossain asioissa välillä huomaa sen olevan törkeää alkuperän ja geneettisten ominaisuuksien kannalta. Ymmärrän jotenkin itseäni paremmin, kun tunnen alkuperäni.

Kiitos, sinulle myös hyvää viikonloppua. ☺️

Ja ne typot, heh. Hipasunäppäimet on hankalat...prrrr...🤣 Noh oikolukekaa.

• Onhan se nyt parempi kuin huijata joku miesrassu elareita maksamaan. Tuon takia vähän ihmettelenkin näitä miesten vastauksia.

• Tosin aloitus on provo, mutta kuitenkin.

• EdesUnissa

Siis samalla lailla ne miehet niitä elareita maksaa. Se vain jakaantuu hiukan useammalle. Tässä aloittajan mallissa lapsen hoito kustannus kaatuu yhteiskunnalle ja veronmaksajille.

• EdesUnissa kirjoitti:

Siis samalla lailla ne miehet niitä elareita maksaa. Se vain jakaantuu hiukan useammalle. Tässä aloittajan mallissa lapsen hoito kustannus kaatuu yhteiskunnalle ja veronmaksajille.

Kyllähän kaikkien lasten hoito ja koulutus on ensin yhteiskunnalle menoerä. Samahan se tuppaa olemaan elämän loppupuolella.

Vai tarkoititko tätä hedelmöityshoitoa?

• Julia892

Aloittajalle: hyväksyn vain, mikäli lapset ovat tyttöjä.

Näillä keinojutuilla nykyään aiheutetaan entisestään pahentuvaa miesylijäämää. Enää ei miehiä kuole sodassa, villieläinten raatelemina tai väkivaltaisesti juuri lainkaan verrattuna aikaisempiin aikoihin. Joten luonnollinen sukupuolitasapaino on jo tämän takia vanhentunut. Sitten kun lisätään se, että mailmasta puuttuu satoja miljoonia tyttöjä, jotka abortoidaan. Ja se, että näillä hedelmöityshoidoilla syntyy liikaa poikia verrattuna tyttöihin.

Maailma olisi rauhallisempi ja parempi paikka, jos tyttöjä syntyisi enemmän.

Muihin asioihin täällä ja muualla on hyviä näkökohtia.

Jos olet terve ja toimeentuleva ihminen (eli et sellainen, jonka ei pitäisikään hankkia omia lapsia), en suostu uskomaan, ettet löydä miestä. Jos siellä pääkaupungin (?) alueella on vaikeaa, niin Suomi on täynnä yksinäisiä, kunnollisia miehiä pienemmillä paikkakunnilla. Sellaisen voi käydä hakemassa sinne pääkaupunkiin. Ulkomaalaista miestä en suosittele. Mutta en siis jyrkästi tuomitse tekoa, jos "varmistaa" (täysin varmahan ei voi olla), että lapsi on tyttö.

• Kaisanoasaa

Yhteiskunnan maksettavaksi naiset tekee lapsia.

• lökjhgvfd

Jos ei riitä henkinen kapasiteetti kunnollisen miehen etsimiseen ja hänen kanssaan perheen perustamiseen, ei riitä pinna ja kapasiteetti lapseenkaan. Lapsi pitää kasvattaa pitkäpinnaiseksi, kärsivälliseksi ja sellaiseksi joka tekee työtä sen eteen, että saa mitä haluaa. Mielestäni on aika tekopyhää kasvattaa lapsi tälläiseksi jos itse menee elämässä näin suuressa asiassa siitä missä aita on matalin. Myöskin lapsi tarvitsee isän eikä petrimalja isän roolia osaa vetää.

Kyllä, se on mahdollista saada lapsi yksin mutta mielestäni se on merkki viallisesta yksilöstä, joka ei pysty perusasiaan ihmiselossa, eli kumppanin löytämiseen. Hitto, jopa eläimet pystyvät tähän! Myöskin vikaa on kompromissien tekemiseen, toisen huomioonottamiseen, lapsensa jakamiseen. On täydellistä itsekkyyttä hankkia lapsi yksin, omaan yksinvaltiaan omistukeen.

Koeputkihedelmöitys varmasti on tulevaisuuden tapa toimia kun ihmiset saavat itsensä mahoon tilaan elintavoillaan ja ympäristöongelmillaan, mutta se ettei viitsi edes vaivautua tosissaan etsimään sopivaa isäehdokasta aktiivisesti hedelmällisessä iässään, kertoo siitä että on sen verran itsekäs ettei lasta kannata hankkia. Naisen hedelmällinen ikä kuitenkin on aika laaja, mutta nykyään kun ei voi alle 30- vuotiaana lasta hankkia niin se alkaa kolkuttamaan se itsekkyyden ja laiskuuden alle sulkema biologinen kello niin kovaa siinä päälle 30-vuotiaana, että monelle ei riitä että etsii kivan miehen vaan sen lapsen pitää tulla HETI kun on kupattu niin pitkään ettei sitä aikaa enää ole ja sitten ollaankin rahan kanssa itkemässä että pistäkää vauvaa tulille, kukaan ei täyttänyt mun mahdottomia tarpeitani.... äh, jätä se lapsi tekemättä jos miestä ei löydy. On luonnotonta tuollainen ja huonot arvot lataat lapseesi kun ei ole lapsella sitä toista aikuista peilaamassa sen toisen neurooseja pois.

• "Hitto, jopa eläimet pystyvät tähän! "

Eipä nyt äkkiseltään tulee mieleen yhtään nisäkäslajia, jossa uros osallistuu jälkeläisensä hoitoon.

• hedelmöityksellä

Koeputkihedelmöitys on kallis, epävarma ja riskialtis keino. Paljon järkevämpää on pyytää luotettava mies talkoisiin. Samalla voit valita mihkälainen isä lapsella on.
      Terveellisin tapa on saada spermaa runsaasti. Se vähentää raskausajan vaaroja myös nieltynä.
      Sperma on jopa niin terveellistä, että sitä peräti suositellaan nautittavaksi raskauden aikana. Joidenkin tutkimuksen mukaan odottavan äidin nielemä sperma saattaa ehkäistä raskausmyrkytyksiä ja vaikuttaa suotuisasti immuunijärjestelmään, asiantuntija kirjoittaa.

Sperma sisältää useita mielialaan vaikuttavia hormoneja, kuten testosteronia, estrogeenia, follikkelia stimuloivaa hormonia, prolaktiinia ja prostaglandiineja. Tutkijoiden mukaan näitä hormoneja imeytyy naisen elimistöön emättimen kautta, mikä auttaa kohottamaan mielialaa.

Säännöllisesti raskauden aikana lapsen isän spermalle altistuminen saattaa myös tehdä raskaudesta turvallisemman, koska siemenneste sisältää partnerin antigeenejä (http://www.terve.fi/).
      Hollantilaisen tutkimuksen mukaan miehen siemenneste tekee hyvää tulevalle äidille ja sikiölle. Kyseisen tutkimuksen tekijät kehottavatkin raskaana olevia naisia nielemään miehen spermaa.
      Hiljattain julkaistun yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan spermasta todellakin on apua odottavalle naiselle. Sperma näyttää ehkäisevän raskausmyrkytystä, joka on erittäin vaarallinen äidille ja sikiölle. Myös australialaiset tutkijat ovat havainneet, että sperma sisältää TGF-beta -nimistä ainetta, joka saa naisen immuunijärjestelmän suotuisaksi raskaudelle.

• Mjoo

- Joo siis mun äiti on toosi vanha. Varmaan kakssataa vuotta, tai jotain. Mä olen äidin iltatähti. Isää mä en ole koskaan tavannut, joten säkin voisit ihan hyvin olla mun isä. Eikö olekin hullunkurinen ajatus?

No, vitsit vitsinä. Äiti haki mut spermapankista 6. ja 46. kadun risteyksestä. Kävimme katsomassa paikkoja viime kesänä, kun mutsille tuli äkillinen tarve esitellä aikaansaannoksiaan. Ostettiin siinä kadulta jädet ja keskusteltiin vakavia. Äiti esitteli rakennuksen ala-aulassa taululta eri kerroksissa olevia hedelmöityshoitoklinikoita ja laboratorioita. Ja niitä kuule riitti "buildingissä."

Naisia meni ja tuli ovista ja ikkunoista; osa pömpöllään, osa ei. Osa näytti hysteeriseltä ja osa suorastaan hullulta. Taas jotkut liihottivat pitkin kivilattiaa irti maasta ja hulmusivat mennessään, oikein lepattivat suupielet korvissa. Wierdoa menoa. Kaikkialla seinillä oli valtavia megaluokan vauvankuvia, joissa isot mollosilmät palleroiset loivat katseita alas äitiyskansaan kuin pikku vauvajumalat alamaisiinsa. Ai että kuule mulla oli siinä hauskaa, niin kauan kuin jätskiä riitti.

(Hirn)

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      62
      3862
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3020
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2951
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      372
      2021
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1151
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1146
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      969
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      941
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      109
      940
    Aihe