Älkää koskaan ostako yhteistä asuntoa

onnetonsurkimus

Alkää avoparit koskaan ostako asuntoa tai mitään isoa yhteisenä. Siitä ei seuraa mitään muuta kuin lopulta iso riita, vaikka rakkautta olisi kuinka riittänyt ennen sitä monta vuotta. Niin kävi mulle kun yli 20 vuotta avoliitossa. Olisi pitänyt tajuta eettä kun mies ei halua naimisiin niin suunnittelee jättävänsä kun se on helpompaa kuin aviossa. Joko menetät kaiken omaisuuden tai sulle jää riesaksi myymätön asunto josta joudut vielä toiselle maksamaan. Se on aina oire jostakin jos mies ei halua naimisiin silloin ei ole rakkautta.

10

2097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Jos avopari eroaa ja toinen lähtee yhteisestä asunnosta niin hyvitys maksataan vasta kun asunto myydään ja sama asia koskee myös aviopareja jos toinen jää asumaan yhteiseen asuntoon mutta voihan sen avokin aina ostaa pois niin asunto on konaan sen joka jää siihen aasumaan.

    • höynäytetty_mies

      Hyvä aloitus ja täyttä asiaa molemmin puolin katsottuna. Mekin avokin kanssa ostettiin kallis asunto. lapsi oli tulossa ja nainen suoraan sanottuna painosti niinkin paljon että taivuin, mulle olisi käynyt vuokralla asuminen, kumpikin maksaa vuokrasta puolet mutta ei kuulemma ole hyvä. No mitä siitä seurasi, sen jälkeen alkoi kyselykausi naimisiin menosta ja sen tärkeydestä. Mun mielestä naimisiin meno ei ole välttämätöntä, jos rakkautta on ja arki toimii siihen ei naimisiin menoa tarvita ja tämän takia nainen alkoi hankalaksi, käytti eri tavoin minua hyväkseen niin rahallisesti kuin muutenkin. Väitti aika ajoin että olen jättänyt taka oven auki että voin luikkia suhteesta ulos jos ei miellytä. Nainen siis käytti mua myös rahallisesti hyväkseen, oli tehnyt sähköisesti raha siirtoja mun tililtäni, onneksi huomasin ja otin puheeksi, olivat kuulemma yhteisiin asioihin panostamista kas kun en huomanut juurikaan, sen kyllä huomasi että muijan päälle ilmestyi tiuhaan uusia vaatteita ja iltamenoja oli, varmaan pettikin, ainakin sellainen tunne jäi. Joten mieheille muistutus, älkää taipuko naisen vaatimuksiin, siinä voi menettää monenlaista kuten omat ennen suhdetta hankitut säästöt ja mielenrauhan, avioliittoa ei tarvita rakkauden todistukseksi enkä tule koskaan naimisiin menemään.

      • mekkk

        OLisit suostunut naimisiin ja sanonut naisellesi ehdoksi avioehdon että vain yhteinen omaisuus kuuluu avio.-oikeuden piirii ja se omaisuus mikä on vain toisen nimissä on myös hänen jos ero tulee niin voi naisen mieli muuttua .


    • yhdessäseon

      Sama täällä kun kumppani petti vaihtoi jopa tunnukset etten pääse tiliä katsomaan edes. Voi pojat kun tuli tilanne ettei pystynyt itse vaan pyysi minua maksamaan ja tunnukset antoi. Kun kysyin miksi se vaihtoi? Turvallisuus syistä ja unohti mulle mainita. No menin maksamaan laskun kuten pyysi. Laitoin tilin yhteenveto useammalta kk näkyviksi ja voi kehveli mitä löytyi. Kun tulostin tilin tiedot kun kotiin tuli kysyin mihin käyttänyt rahaa? Ensin oli meillä omat tilit ja kulut. Sanoin että haista paska ei ole. Kun jälleen pyysin tiliä tarkistettavaksi alkoi kaikki mennä salasanojen taakse. Tietokoneet puhelimet ym. Ja ikävästi hän siinä kävi. Oli salainen tili jolle laittoi rahaa ja jolla pyöritti toista naista. Joten kyllä minusta yhteiset on tilit ja rahat kun ollaan yhdessä. En muutoin olisi ikinä saanut sitä tiedokseni ja olisin kuplassani vieläkin idioottina. Se mikä yhdessä hommataan on myös täysin yhteistä muutoinkin. Niin velat kuin saatavatkin.

    • yhteistäkaikki

      Tuolla periaatteella et tule ikinä oikeaa parisuhdetta saamaan. Jos yhteistä ei hommata joko asuntoa, autoa tai jotain muuta omaisuutta. Jos parisuhteessa kummallakin on omat rahat että omaisuus niin silloin myös pitää omaisuuden ehdot olla. Paljonko kumppanisi saa ja pystyy käyttämään kk rahaa ja mihin. Kulut maksat puolet niin eiköhän silloin myös omaisuus ole puoliksi silloin? Tuolla periaatteella ettei joudu ikävään välikäteen et voi tietää. Toki jos vuokralla asuu helpompaa se on lähteä. Kuin vonkua sen yhteisen omaisuuden ja sen arvon perään.

      • pitäkää_pintanne

        Kyllä oma tili pitää olla muuten alkaa ongelmat, kun on tietoinen raha tilanteesta ei tule ylläreitä. Jos naisella ei rahat riitä sitten pitää karsia kuluja, niin olen minäkin tehnyt. Toki nainen aina väittää että pitää olla meikkejä, seksikkäitä vaatteita jne mutta pitää olla maksukykyä ettei vuokranmaksupäivänä sano että sori maksa munkin osuus ei ole nyt just rahaa. Vois sanoo karskisti kuten minäkin heitin että ota suihin ja sitten panen sua, meneehän se luonnossakin johon muija vaastasi et älä unta näe et maksisin vuokraosuutenii pillulla. Ei saa päästää naista niskan päälle kyllä ne tilaisuuden tullen lypsää muutakin kuin munaa.


      • 9898898988
        pitäkää_pintanne kirjoitti:

        Kyllä oma tili pitää olla muuten alkaa ongelmat, kun on tietoinen raha tilanteesta ei tule ylläreitä. Jos naisella ei rahat riitä sitten pitää karsia kuluja, niin olen minäkin tehnyt. Toki nainen aina väittää että pitää olla meikkejä, seksikkäitä vaatteita jne mutta pitää olla maksukykyä ettei vuokranmaksupäivänä sano että sori maksa munkin osuus ei ole nyt just rahaa. Vois sanoo karskisti kuten minäkin heitin että ota suihin ja sitten panen sua, meneehän se luonnossakin johon muija vaastasi et älä unta näe et maksisin vuokraosuutenii pillulla. Ei saa päästää naista niskan päälle kyllä ne tilaisuuden tullen lypsää muutakin kuin munaa.

        Ei sulla ole parisuhdetta ollut. Ei kukaan voi rakastamalleen ihmiselle sanoa noin.

        Ikinä ei itselle ole rahalla ollut mitään merkitystä, vaikka sitä ei ole ollutkaan. Aina olen maksanut, jos se toisen edun mukaista on ollut. En sanoisi noin edes vihamiehelle. Kammottava asenne sulla, "ei saa päästää niskan päälle".

        Puhut ihan kuin jostain 10-vuotiaasta kaverista ja sekin poikien kesken, en usko, että tytöt edes puhuvat noin.

        Absoluuttisen järkyttävää. Taidat olla jo sen ikäinen, ettet tuosta kehity edes.


      • miss_heinola
        pitäkää_pintanne kirjoitti:

        Kyllä oma tili pitää olla muuten alkaa ongelmat, kun on tietoinen raha tilanteesta ei tule ylläreitä. Jos naisella ei rahat riitä sitten pitää karsia kuluja, niin olen minäkin tehnyt. Toki nainen aina väittää että pitää olla meikkejä, seksikkäitä vaatteita jne mutta pitää olla maksukykyä ettei vuokranmaksupäivänä sano että sori maksa munkin osuus ei ole nyt just rahaa. Vois sanoo karskisti kuten minäkin heitin että ota suihin ja sitten panen sua, meneehän se luonnossakin johon muija vaastasi et älä unta näe et maksisin vuokraosuutenii pillulla. Ei saa päästää naista niskan päälle kyllä ne tilaisuuden tullen lypsää muutakin kuin munaa.

        Omat tilit ja avioehto ja avioliitto on mulle ok. Mutta painotan todellakin niitä omia tilejä.

        En tiedä minkä ikäistä porukkaa täällä on mutta mitä häh, meikkeihin vinkuu joku nainen mieheltään rahaa????

        Yksi avioero on taustallani, avioehto oli joten rahasta ei tarvinnut tapella silloin. Yhteinen asunto myytiin ja rahat jaettiin 50/50.

        En ole nyt naimisiin menossa kun ei ole miestäkään mutta ihan hyvin voisin mennä. Kunhan avioehto tehdään.

        Monet kammoksuu yhden huonon aviokokemuksen jälkeen avioliittoa, ihmettelen sitä hiukan, sillä suurempi sitoumus lapsen teko on kuin avioliitto. Avioliitosta (etenkin jos on avioehto) pääsee suht kivuttomasti eroon mutta sitä yhteistä lasta ei hävitä mikään tuomarin nuijan kopautus.


    • mekkk

      Jos ei luota kumppaniin niin kannattaa tehdä niin että kun asunto ostetaan ja laina otetaan niin kumpikin ottaa oman henkilökohtaisen asuntolainan eikä oteta yhteistä lainaa niin silloin ei joudu kokoasuntoa toinen maksamaan kun laina on jaettu puoliksi mutta se on kummankin puolison henkilökohtainen. Itse jo 28v parisuhteessa ja vieläkin eri tilit ja hoidetaan yhteisiä menoja se kummalla on rahaa mutta isompituloisena makselen välillä lomareissuja itse ja on naisenikin minulle tarjonnut ja asunto puoliksi ja kivaa on. Ei rahasta riitaa.

    • maksaja

      Kovin on ruusuiset kuvitelmat täällä! Avoliitossa asuessamme ostin ja maksoin yksin talon, avo vain nautti siinä asumisesta omien lapsiensa kera. Erossa hän yks kaks omistikin talostani puolet! Sain maksaa katkerat ositukset. Selitykseksi riitti fraasi että hänen "tilinsä on tyhjä" "se on mennyt yhteisen talouden ja avopuolison hyväksi". Ei tarvittu oikeudessa tiliotteita tai kuitteja. Tämä lause on laissa, vetoamalla siihen saa erossa köyhempi osapuoli avopuolison maksamaan kaikki vuosia sitten tienatut tulot uudelleen puhtaana käteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe