Mint 17.1 on aivan omituinen

joopasjotakin

Jo käynnistyksessä vaatii "Paina S ohittaaksesi liittämisen..."
Chromiumissa sen käynnistämisessä vaaditaan salasanaa, vaikka salasanan kyselyn Mintin käynnistämiseksi poistin.
"Syötä salasana avataksesi sisäänkirjautumisten avainnipun."
Mitään muuta näin runsaasti sekoilevaa Mint-versiota en ole tavannut.
http://aijaa.com/sOd2dP

16

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iivari.julma

      Poista Chromet ja Chromiumit niin ei kysele mitään avainnipun salasanoja.

      • joopasjotakin

        Mikäs sekoilu se tuo sitten on? Mitä siinä ollaan liittävinään?
        "Jo käynnistyksessä vaatii "Paina S ohittaaksesi liittämisen..."


      • iivari.julma
        joopasjotakin kirjoitti:

        Mikäs sekoilu se tuo sitten on? Mitä siinä ollaan liittävinään?
        "Jo käynnistyksessä vaatii "Paina S ohittaaksesi liittämisen..."

        Mistä minä tiedän sinun häsläämisiäsi.
        Vastasin vain tuohon Chrome juttuun.


    • Turbo-Urbo

      Jos todella teit asennuksen tai muutit järjestelmään kirjautumisen automaattiseksi ilman salasanakyselyä, melko varmasti järjestelmä menee uuteen asennukseen.

      Mikään linux ei anna kenen vaan huseerata omiaan, ilman että huseeraajalla on tunnus ja salasana, ellet anna sitä käynistyksessä, annat sitä joka hiton kohdassa erikseen, tämä koskee kaikkia linux jakeluja, ei vain minttiä.

    • 17.1vanha.minttu

      Asenna 18.3. Linux mint 17.1 on jo vanha, vaikka tukiaikaa on vielä vuosi.

      • joopasjotakin

        Uudemmaksi on laitetteva.
        Toisessa koneessa on tuoreempi, ja siinä ei ole mitään vastavaa häikkää.
        Tämänkin omituisuudet ilmaantuivat vasta taannoin.


    • IT-Support

      Chrome kysyy salasamaa alussa mutta sen voi ohittaa painamalla sitä Next-nappulaa. Silloin ei tule salasanaa käyttöön.

    • harrastelijoidenvirritys

      Mint onkin harrastelijoiden viritys. Ei ihme jos on kummallisuuksia.

      • ubuntu-rasittava

        Miksiköhän kaikenlaiset osaamattomat käyvät jatkuvasti osoittamassa typeryytensä?


    • linuxuser

      mintin sivuilla on ohje siihen avainjuttuun - oletko käynyt lukemassa?...

    • ei-se-sit-kysy-mitää

      Asenna uusin mintti ja asennuksen alussa ruksi kohtaan "Älä kysele käynnistyksessä mitään vitun salasanoja", mutta salasana pitää silti olla kun sitä kysytään sitten muissa hommissa.

      • pysyypä_muistissa

        Tarvittava salasana ei kyllä pääse unohtumaan, jos sen joutuu käynnistyksessä aina laittamaan.


    • "Jo käynnistyksessä vaatii "Paina S ohittaaksesi liittämisen..."
      Viittaa levyvirheeseen ja levyntarkistukseen mikä pitäisi suorittaa. Syy voi olla Windows ja sen väärä kellonaika tai levylle jäänyt jotain virhettä sammutuksen yhteydessä. Arvailua tosin. Vika ei kovin suuri jos kaikki toimii.

      Automaattinen kirjautuminen on kätevä htpc:ssä. Työasemassa on parempi, että salasana kysely on päällä.

      • joopasjotakin

        Meikäläisen kahdessa koneessa on tosiaan rinnakkain samalla kiintolevyllä Mint ja Windows 10 dualbootilla valittavissa.


    • s24tumpelot

      Chromium kysyy salasanaa, koska käytät automaattista kirjautumista. Saat tuon Chromiumin salasanakyselyn pois ottamalla normaalin kirjautumisen käyttöön tai sitten asettamalla tyhjän salasanan Chromiumille ~/.local/share/keyrings tiedostoissa. Jälkimmäistä tapaa ei voi kuitenkaan suositella.

    • kaikki-toimii

      Mintin niikuin Ubuntunkin oletus selain on Firefox.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe