Tuontiautossa vaihtomoottori ja vaihdelaatikko

Heinämies33

Tervehdys

Olisin kysynyt että pitääkö jonnekkin ilmoittaa, jos autossa on erinumeroiset moottori ja vaihdelaatikko, kuin mitä papereissa lukee.

Hankin jokin vuosi sitten ulkomaisen järjestön auton jota pidettu koko ajan uutta vastaavassa kunnossa, vaikka ikää jo muutamia vuosikymmeniä.

Sain tutustua asiakirjoihin ( joissa omistajatiedot peitetty ) ja yhdestä otin valokuvankin, jonka mukaan moottori uusittu ja yksi oli kuitti , että 8000 oli ,nmasanut juuri ennen seisomaan laittoa kun vaihdettu koko vaihdelaatikko.

Tulliin en halua ilmoittaa, kun antoivat jo sakkoja, kun kerroin todelliset ajokilometrit ja ettei mittari pidä paikkaansa, ( ilmeisesti nollautunut / nollattu moottorinvaihdon yhteydessä )
Sanoivat että jos pysyn lausunnossa niin verottavat sitten viimeisen päälle ja etsivät Suomesta kalleimman auton vertailuautoksi jne

Lakimies sanoi että kannattaa vaan olla hiljaa ja maksaa, kun voi tulla vielä uuden auton verot,
jos intän että vaihdettu 20.000 arvosta osia ,( moottorihuolto/vaihto uusi vaihdelaatikko )

Nyt tajusin ettei se auton CE-todistus pidä paikkaansa kun siinä ne alkuperäiset numerot.

Jos tulisi vaikka joku kolari, niin voiko tulla vaikka vakuutusyhtiön kanssa ongelmia, kun
numerot eri kuin jossain papereissa.

Kyseessä ihan pienimoottorinen tavallinen arkiauto, ostin vain kun oli ollut WHO;n johtajan
käytössä ja aina pidettu turvatalon tallissa ja ihan huippukunnossa

5

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parsittu

      Paljon on paskaa paketoitu, suomen tolloille! Itäeurooppalaista bisnestä kaikki tyynni!

    • Mitä sanaharkkaa sinulla on ollut Tullin kanssa?
      Pidä myös mielessä, että Tulli on Käräjäoikeuden tasoinen instanssi.
      Velvollisuutesi Tullissa on ilmoittaa kaikki asiat, joilla on vaikutusta auton verotukseen.
      Elleivät antamasi tiedot Tullin mielestä ole luotettavia, Tulli voi niin halutessaan hakea jotain verrokkia.
      Tulli päättää itse kummat tiedot ovat luotettavimpia ja tekee jomman kumman perusteella
      verotuspäätöksen.
      Uhkaamalla etsiä maasta kallein mahdollinen verrokki, Tulli menettelee mielestäni kuitenkin kyseenalaisesti, sillä viranomaisen velvollisuus on neuvoa verovelvollista verotukseen liittyvissä asioissa. Päätöksestä voi oikeusvaltiossa tietenkin valittaa, mutta jos asiasta on jo kulunut useita vuosia, valitusaika lienee mennyt umpeen. Vastassasi on kuitenkin Tullihallitus, joka siis on Hovioikeuden tasoinen instanssi.

    • Heinämies33

      Siis olen päättänyt maksaa nuo sakot, ei siinä mitään. Lähinnä siis mietityttää, kun autosta on ( ainakin itsellä ) sellainen todistus jossa alkuperäiset numerot, mutta uskoisin että kun laitettu uusi moottori ja laatikko, niissä on varmaan eri numerot. Jos tulisi kolari tai joku haluaisi tulevaisuudessa remontoida, niin voiko tulla vaikeuksia, kun siis paperilla autossa on vielä alkuperäinen moottori ja vaihdelaatikko

    • dfdfdx

      Ei vakuutusyhtiötä mitkään numerot kiinnosta. On niitä moottoreita ennekin vaihdettu ja se auton korvausarvoon vaikuta. Vakuutusyhtiö katsoo halvimman listahinnan autolle ja vähentää siitä -25% - siinä sulle korvaus.

    • nautihalvoistakilometr

      Vaihdetaanhan niitä moottoreita ja laatikoita Suomessakin.
      Ja siis kirjoitit, että pienimoottorinen arkiauto ja vanha.
      Heh. Sillä on käyttöarvoa niin kauan kuin pidät sen ehjänä.
      Kukaan ei kiinnostu sitä tutkimaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe