Tervehdys
Olisin kysynyt että pitääkö jonnekkin ilmoittaa, jos autossa on erinumeroiset moottori ja vaihdelaatikko, kuin mitä papereissa lukee.
Hankin jokin vuosi sitten ulkomaisen järjestön auton jota pidettu koko ajan uutta vastaavassa kunnossa, vaikka ikää jo muutamia vuosikymmeniä.
Sain tutustua asiakirjoihin ( joissa omistajatiedot peitetty ) ja yhdestä otin valokuvankin, jonka mukaan moottori uusittu ja yksi oli kuitti , että 8000 oli ,nmasanut juuri ennen seisomaan laittoa kun vaihdettu koko vaihdelaatikko.
Tulliin en halua ilmoittaa, kun antoivat jo sakkoja, kun kerroin todelliset ajokilometrit ja ettei mittari pidä paikkaansa, ( ilmeisesti nollautunut / nollattu moottorinvaihdon yhteydessä )
Sanoivat että jos pysyn lausunnossa niin verottavat sitten viimeisen päälle ja etsivät Suomesta kalleimman auton vertailuautoksi jne
Lakimies sanoi että kannattaa vaan olla hiljaa ja maksaa, kun voi tulla vielä uuden auton verot,
jos intän että vaihdettu 20.000 arvosta osia ,( moottorihuolto/vaihto uusi vaihdelaatikko )
Nyt tajusin ettei se auton CE-todistus pidä paikkaansa kun siinä ne alkuperäiset numerot.
Jos tulisi vaikka joku kolari, niin voiko tulla vaikka vakuutusyhtiön kanssa ongelmia, kun
numerot eri kuin jossain papereissa.
Kyseessä ihan pienimoottorinen tavallinen arkiauto, ostin vain kun oli ollut WHO;n johtajan
käytössä ja aina pidettu turvatalon tallissa ja ihan huippukunnossa
Tuontiautossa vaihtomoottori ja vaihdelaatikko
5
354
Vastaukset
- parsittu
Paljon on paskaa paketoitu, suomen tolloille! Itäeurooppalaista bisnestä kaikki tyynni!
Mitä sanaharkkaa sinulla on ollut Tullin kanssa?
Pidä myös mielessä, että Tulli on Käräjäoikeuden tasoinen instanssi.
Velvollisuutesi Tullissa on ilmoittaa kaikki asiat, joilla on vaikutusta auton verotukseen.
Elleivät antamasi tiedot Tullin mielestä ole luotettavia, Tulli voi niin halutessaan hakea jotain verrokkia.
Tulli päättää itse kummat tiedot ovat luotettavimpia ja tekee jomman kumman perusteella
verotuspäätöksen.
Uhkaamalla etsiä maasta kallein mahdollinen verrokki, Tulli menettelee mielestäni kuitenkin kyseenalaisesti, sillä viranomaisen velvollisuus on neuvoa verovelvollista verotukseen liittyvissä asioissa. Päätöksestä voi oikeusvaltiossa tietenkin valittaa, mutta jos asiasta on jo kulunut useita vuosia, valitusaika lienee mennyt umpeen. Vastassasi on kuitenkin Tullihallitus, joka siis on Hovioikeuden tasoinen instanssi.- Heinämies33
Siis olen päättänyt maksaa nuo sakot, ei siinä mitään. Lähinnä siis mietityttää, kun autosta on ( ainakin itsellä ) sellainen todistus jossa alkuperäiset numerot, mutta uskoisin että kun laitettu uusi moottori ja laatikko, niissä on varmaan eri numerot. Jos tulisi kolari tai joku haluaisi tulevaisuudessa remontoida, niin voiko tulla vaikeuksia, kun siis paperilla autossa on vielä alkuperäinen moottori ja vaihdelaatikko
- dfdfdx
Ei vakuutusyhtiötä mitkään numerot kiinnosta. On niitä moottoreita ennekin vaihdettu ja se auton korvausarvoon vaikuta. Vakuutusyhtiö katsoo halvimman listahinnan autolle ja vähentää siitä -25% - siinä sulle korvaus.
- nautihalvoistakilometr
Vaihdetaanhan niitä moottoreita ja laatikoita Suomessakin.
Ja siis kirjoitit, että pienimoottorinen arkiauto ja vanha.
Heh. Sillä on käyttöarvoa niin kauan kuin pidät sen ehjänä.
Kukaan ei kiinnostu sitä tutkimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem322638- 111347
Helvetistä ei ole paluuta
Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku3371048- 45952
- 45894
Järjetön Topi-ilta
Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan20859Miksi nainen nukut huonosti
Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo61774- 44750
- 44746
- 46676