Mitä mieltä olette Festina

kellokin.asuste

28

6976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atkerkki

      Osta kerralla kunnon Rolex kello. Pitävät hyvin hintansa ja ovat aidosti laadukkaista verrattuna moneen, niin moneen muuhun merkkiin.

      • Kellokin.asuste

        Oishan se kieltämättä komea kädessä mutta ehkä en "vielä" ole valmis laittamaan rannekelloon ihan niin paljon rahaa. Mitenkähän jonku verran halvempi esim. Tag heuer olisi mielenkiintoinen.


    • enostaisi

      Festinat eivät ole yhtään sen parempia kuin joku Citizenin peruskello tai Focuksen vastaava mitäänsanomaton "miesten kello" jolla ei ole edes omaa luonnetta vaan ne kaikki ovat toistensa kopioita. Jättäisin itse ostamatta ja varsinkin Kärkkäiseltä joka veljeilee avoimesti MV-lehden ja Vastarintaliikkeen kanssa ja levittää rotuvihaa sekä rasismia. Boikotoin Kärkkäistä enkä hyväksy ihmisyyden ja inhimillisyyden vastaista natsismia enkä ylipäätään minkäänlaista yltiöpäistä isänmaan puolustamista eikä minulle ole olemassa mitään isänmaata, enää. Isänmaalliset pilasivat koko isänmaallisuuden ja varastivatr maan lipunkin omaan rasistiseen Suomi ensin-öyhötykseensä joka on natsistista.

      • Kellokin.asuste

        En puhu uskonnosta enkä politiikasta muuten lähes kaikesta. Ymmärrän näkökantojasi ja huoliasi mutta myös sen toisen ryhmän. Teissä on paljon silti samaa molemmat olette huolissaan Suomen tulevaisuudesta mutta uhkana näette eri asiat. Enempää en tuosta puhu koska ei edes oikeastaan kiinnosta enkä ole niiden enkä sinun kanssa samaa mieltä kaikista asioista.

        Asiaan... Minkälaista kelloa sinä suosittelisit?


      • seikotaicasio
        Kellokin.asuste kirjoitti:

        En puhu uskonnosta enkä politiikasta muuten lähes kaikesta. Ymmärrän näkökantojasi ja huoliasi mutta myös sen toisen ryhmän. Teissä on paljon silti samaa molemmat olette huolissaan Suomen tulevaisuudesta mutta uhkana näette eri asiat. Enempää en tuosta puhu koska ei edes oikeastaan kiinnosta enkä ole niiden enkä sinun kanssa samaa mieltä kaikista asioista.

        Asiaan... Minkälaista kelloa sinä suosittelisit?

        Nyt kun kysyt niin suosittelen miettimään kelloa siltä kannalta, että tarvitset luotettavan, melko huoltovapaan ja kestävän kellon vai mitä?
        Näin ollen katsoisin ennen kaikkea esimerkiksi Seikon valikoimaa ja nimenomaan Seikon käyttökelloja jotka on suunniteltu kestämään ja olemaan silti säädyllisen näköisiäkin. Seiko SKX-sarja on tällainen robusti työkalukellojen sarja noin esimerkiksi. Myös Casio tekee nimenomaan arkikäyttöön kestäviä ja hyvämaineisia kelloja, itse suosin Casiota kello-ostoksissani jopa siinä määrin, että laitoin kiertoon mm. Timexin kelloni jolle en enää löytänyt itse käyttöä. Japanilaisilla merkeillä on hyvä maine, eikä hintakaan nyt ole mitenkään kohtuuton noissa arkikelloissa.


      • Anonyymi
        Kellokin.asuste kirjoitti:

        En puhu uskonnosta enkä politiikasta muuten lähes kaikesta. Ymmärrän näkökantojasi ja huoliasi mutta myös sen toisen ryhmän. Teissä on paljon silti samaa molemmat olette huolissaan Suomen tulevaisuudesta mutta uhkana näette eri asiat. Enempää en tuosta puhu koska ei edes oikeastaan kiinnosta enkä ole niiden enkä sinun kanssa samaa mieltä kaikista asioista.

        Asiaan... Minkälaista kelloa sinä suosittelisit?

        Minulla on ollut 1997 ostettu Festina . Maksoi silloin 2790 mk. Kello käy radioaikaa \~ 5 sek yhä.
        Titaanirannekkeela yms. Eka patteri kesti 6 vuotta.
        Mulla on 10 kelloa. Kallein on Zenith ja sit Omega moonwatch.
        Festina käyttökellona.


      • Anonyymi
        Kellokin.asuste kirjoitti:

        En puhu uskonnosta enkä politiikasta muuten lähes kaikesta. Ymmärrän näkökantojasi ja huoliasi mutta myös sen toisen ryhmän. Teissä on paljon silti samaa molemmat olette huolissaan Suomen tulevaisuudesta mutta uhkana näette eri asiat. Enempää en tuosta puhu koska ei edes oikeastaan kiinnosta enkä ole niiden enkä sinun kanssa samaa mieltä kaikista asioista.

        Asiaan... Minkälaista kelloa sinä suosittelisit?

        Ymmärrät siis rotuvihan ja rasismin?


    • Helppohomma

      Seiko astron solar olisi makee, yli 2k€ hinnalla saisi kohtalaisen automaatin esim, certina diver 2kpl ja laadukkaan Oriksen 1kpl. 4000€ voisi saada käytettynä jonkun mallin Rolexin ehkä, pitävät hintansa kiitettävän hyvin, kurkkaa sepän viisarin käytettyjen kellojen listaa.

    • HyväKelloSopuHintaanTuo

      Hyvin voit pitää tuota festinaa juhlallisuuksissa. Joku saattaa kehua hienoksikin. Paitsi se yksi kymmenestä tuhannesta kellopuristi jos sellainen sattuu juhliin eksymään.

    • kelloexpert

      Itse en pitäisi japanilaista tai kiinalaista kelloa kädessä. Ainut oikea on sveitsiläinen.

      • SeSeiko

        No minulla on 6300€ Seiko, eikä sitä tarvitse hävetä. Ei sitä kyllä ole kukaan edes huomannut kahdessa vuodessa. Hyvä niin.


      • Anonyymi

        Jep sveitsiläinen kello,kiinalaisessa hikipajassa teetetty.
        Kyll kelpaa.


      • Anonyymi

        Grand Seiko > Sveitsiläiset kellot


    • Gansteri

      Mulla Festina model F16505 ja raskaassa työkäytössä ollu ja tyytyväinen olen ollut. Juu myönnän, et lasiin on tullu muutema naarmu ja jälki. Mut ei se Rolekskaan kestä hitsauskipinää. Hyvin on toiminut ja pysyy ajassa.

    • Anonyymi

      Yli 20 vuotta sitten ostin reilulla tonnilla (markka aika)festina laatukellon, ei ole vielä tarvinnut ostosta katua.

    • Anonyymi

      Festina on hyvälaatuinen halpiskello, itselläni 2 kpl jotka käyvät varsin tarkasti. Kevyitä ja ohuita.

    • Anonyymi

      30 vuotta kestänyt Citizen kello ja hyvin käy edelleenkin
      Aito citizen kloku japanissa valmistettu.

    • Anonyymi

      Festina on Espanjan Leijona. Oli joskus kauan sitten Sveitsiläinen merkki mutta nykyään Espanjol. Citizenin kvartsikoneistoja ja miyotan automaatteja. Ihan ok mut ei ota eteen kyllä niitä katsellessa.

      • Anonyymi

        Sinullako ottaa eteen kun katselet jotain rannekelloa. Kaikkea kanssa...en ole koskaan kuullut, että kelloa pidettäisiin sen vuoksi, että ottaisi eteen kun sitä katselee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullako ottaa eteen kun katselet jotain rannekelloa. Kaikkea kanssa...en ole koskaan kuullut, että kelloa pidettäisiin sen vuoksi, että ottaisi eteen kun sitä katselee.

        Et siis ymmärrä kielikuvia lainkaan? Oletko mielikuvitukseton ja yksitotinen puurtaja?


    • Anonyymi

      Festina on juuri sveitsiläismerkeistä vähiten arvostettu mutta entä sitten?
      Jos haet tuon hintaluokan kelloja ja Festina on sopiva niin kyllä se hintansa haukkuu. Minullakin on yksi kauniin sininen Festina pukukellona.

      Pidän myös Citizeniä ja Seikoa hyvinä ja hintansa väärteinä merkkeinä, näistä toki Festinan hintaluokissa lähemmin Citizen.

      • Anonyymi

        Lisäyksenä edelliseen, näitä SAA tosiaan monesta muustakin kaupasta tuosta mainitsemastasi.


    • Anonyymi

      Osa Festinan kelloista tehdään nyt taas Sveitsissä ja niissä on svetsiläinen koneisto, osa tehdään aasiassa ja niissä on japanilainen myöskin erinomainen miyotan koneisto.
      Hyvä kello on Festina, katso missä lukee Swiss made niin on sveitsin malli jos sen haluaa, titanium mallit tehdään muualla ja niissä on mineraalilasi kun pääoson sveitsiläisessä safiirilasi.
      Seiko titanium olisi kova sana, Seiko lienee paras japanin kello, olen tuota miettinyt mutta on hieman hintavampi.

      • Anonyymi

        Gran Seiko ja Credor ovat kunnon japanilaisia merkkejä


    • Anonyymi

      Festina on espanjan leijona, missä lie valmistuttavat. Sveitsiläisyyttä ei ole kuin historiassa ja muutamassa nykymallissa.

      • Anonyymi

        Kannattaa lukea:
        "Pääkonttorimme on Barcelonassa, mutta meillä on myös korkean teknologian tuotantokeskus Sveitsissä, toinen kultakellojen erikoiskeskus Espanjassa ja tytäryhtiöt Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Benelux-maissa, Sveitsissä, Chilessä, Tšekin tasavallassa, Puolassa ja Slovakiassa."
        Kellot kootaan Sveitsissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa lukea:
        "Pääkonttorimme on Barcelonassa, mutta meillä on myös korkean teknologian tuotantokeskus Sveitsissä, toinen kultakellojen erikoiskeskus Espanjassa ja tytäryhtiöt Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Benelux-maissa, Sveitsissä, Chilessä, Tšekin tasavallassa, Puolassa ja Slovakiassa."
        Kellot kootaan Sveitsissä.

        Sveitsissä kootuissa Festinoissa on myös sveitsiläinen koneisto eli hyvä ja muissa japanilainen Miyota koneisto joka myös hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sveitsissä kootuissa Festinoissa on myös sveitsiläinen koneisto eli hyvä ja muissa japanilainen Miyota koneisto joka myös hyvä.

        Festina on laadukas ja hyvännäköinen kello,Festina Eco Drive kello melko edullinen kun laatua on.
        Hyvä merkki.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe