Kelkkailijat saatava ruotuun Rovaniemellä

Lynkslynks

Useita vaaratilanteita kelkkailijoiden kohtaamisissa tänä talvena. Ajetaan teillä ja pyöräteillä. Järvellä kiihdytellään tuhatta ja sataa. Poliisikelkkaa ei näy.
Periikö kaupunki mitään maksuja kelkkareiteiltä joita se ylläpitää satoja kilometrejä? Olisi kaupungilla parempiakin rahan käyttökohteita.

19

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poliisihukassa

      Samaa mieltä. Poliisilla on kiire tehdä uusia höpöhöpö telkkarijaksoja eikä ehdi valvomaan liikennettä.

    • Phazer600

      Mene mummo kotiisi! Kelkkailijat maksaa veroja enemmän vuodessa kuin sinä elämäsi aikana.

      • Mummojengi

        Rohkenen epäillä!
        Ei tässä yhteiskunnassa onneksi vielä yleisiä oikeuksia jaeta veronmaksukyvyn mukaan, vaikka ehkä niin luuletkin. Mutta väitteesi paljastaa keskenkasvuisuuden ja rajallisen potentiaalin kehittää ajatusmaailmaa minä-tasolta me-tasolle.


      • HEI-SIIRILOINEN
        Mummojengi kirjoitti:

        Rohkenen epäillä!
        Ei tässä yhteiskunnassa onneksi vielä yleisiä oikeuksia jaeta veronmaksukyvyn mukaan, vaikka ehkä niin luuletkin. Mutta väitteesi paljastaa keskenkasvuisuuden ja rajallisen potentiaalin kehittää ajatusmaailmaa minä-tasolta me-tasolle.

        Miksi et ole pystynyt elättämään itseäsi omalla työlläsi, vaan olet elänyt koko elämäsi
        veronmaksajien rahoilla, hyi.


    • Erkkihaukipuro

      Tehkkää kelkkhaurat jänkhälle. Siellä on saamelaisille ihmeteltävää.

      • olenhuomannu

        Eipä taida kukaan saada kelkkailijoita "Ruotuun" on se sellaista sakkia ettei kukaan voi niille mitään!.


    • Seni-Ori

      Tänhään taas kelkkamies ajoi tuhattajasataa kelkkauralla. Onko järkeä päässä?

    • NePiirtääKelläOnLiitua

      Ne piirtää kellä on liitua. Niin se vain menee! Yrittäkää köyhät ymmärtää, että jos toisella on 18k€ maksava vehje alla HARRASTUKSEEN ja varaa maksaa 40€/100km bensaa huollot, niin teidän on turha vikistä!

      Kyllä heille kuuluu etuoikeuksia, jotka maksavat enemmän veroja (rahaa) valtiolle, kuin heille, jotka ovat pa kotona sohvalla.

      • Noh sullaha on sitä paalua niin paljon että osta omia maita ja rällää sielä. Älä muitten maitten.


    • Nohnohvit

      Koittakaapa käyttäytyä hipit! kelkkailu on hyvä ja liikunnallinen harrastus siinä missä hiihto ja lenkkeilykin. itsellä v.tuttaa kelkkareiteillä tallustelijat ja hiihtäjät eritoten nejotka burnaa palstalla haukkuen yleisesti koko harrastuksen .vaikka he itse syyllistyvät juuri samaan virheeseen eli eksyy kelkkareitille hiihtään/käveleen ! Ja siitä järvellä kiihdyttelystä mikäs siinä niin kauheaa on mielestäni näkyvyys on järvellä / joella erittäin hyvä jos et itse syöksy liikkuvan moottorikelkan eteen niin voit olla aivan rauhallisin mielin ei sinun päälle kukaan aja . Mutta koittakaa hipit pysyä siellä hiihtoladulla / pyöräteillä niin me kelkkailijat saamme ajaa niille tarkoitetulla baanalla ILMAN hiihtäjiä ja koiran ulkoiluttajia prkl!!!!

      • pöhköjä

        Taiatta olla pösilöä porukkaa,olettako ajaneet puuhun kelekal ???.


      • retkeilijääijä

        Näkeehän sen kelkkailijoiden älyllisen tason jo noista kirjoituksista,ei sielä kypärän sisällä ole kaikki muumit laaksossa.Vaaralista porukkaa muille maastossa liikkujille.


      • Jokamiehenoikeudet

        Onko menny reitit ja urat sekasin. Hiihtäjät varmaan oikaisee ladulle uria pitkin. Niillähän saa liikkua


    • Rollolaiset

      Kyllä mie sanon notta kantarollolaiset on kyllä umpitolloa sakkia xD ei v.ittu ja lapin pääkaupunki pitäs olla Hahahhaaaaa ... aivan hävettää ... meininki on niinkö lastentarhassa ostakaa köyhät kelkkoja ja ajakaa niilä nii tiiättä mistä valitatta . Kelkassa on käyttöönsä nähden moninkertaset vakuutusmaksut bensaa menee tosiaan se 30L/100 km kelkkailija maksaa palveluista toisin kuin sunnuntai hiihtäjät jotka kantaa omat eväät jopa latukahviloihin ( jos sellaisia enää edes on ) panostakaa prkl kelkkailijoihinkin nii vois jokunen yrittäjä säilyä yhden kauden jopa pitempään älkää aina vinkuko vaan miettikää ennen kuin vikisette . Ja toisekseen siitä jää alueilla jossa on kelkkailijoille merkattu reitti niin se ei varsinaisesti ole mikään huippukunnostettu luistelubaana vaan etupäässä siinä kulkee moottorikelkkoja ja jäällä ajettaessa rajoitus on 80 km/h jos ei ole muuten rajoitettu . siinä on täysin turhaa hiihtäjän tollistella ja pujoa nyrkkiä tahi sauvoja .Itseppä olet luistelubaanas valinnu kestä se että siitä päivän aikana muuan kelkkailija voi pöristellä ohitte .tyhjä teidän on oottaa mitään kunnianosoitusta kohdatessa . Ja se vielä että hiihtämistähän ei voi estää edes kelkkareiteillä eikä kävelemistä ,mutta oman turvallisuuden kannalta ja kaikenmuun mukavan /epämukavan sattuessa on TODELLAKIN parasta että pysytte siellä omissa piireissänne ettekä tule pööpöileen reitille !!!

    • Kaikki kelkkailijat ne eivät ole vielä keksineet, että järvelläkin voisi ajaa, ja tulevat siksi ihmisten ikkunoiden alle tuntikausiksi pörräämään. Liekö hankittu kelkat jostain ryöstöalesta, kun ei niillä uskalleta ajella muiden kelkkailijoiden taikka reittien lähelläkään.

      • OMAKELEKKA

        TAITAA RÄLLÄÄJILLÄ OLLA ISIEN KELEKAT JA BENSAT MILLÄ AJELEVAT!. JA LEUHKIVAT!.


      • Näihän se on. Ei ois pahitteeksi nostaa kelkalla ajo-oikeus b-kortille. Ja joku pienenmuotonen perehdytyskoulutus


    • KateusKateusKateus

      Kaikkein hirveintä tuossa kelkalla rälläämisessä on se , että mulla
      itellä EI OO KELKKAA.

    • onteillärahaa

      kun teillä kelkkaijoilla on tuota rahaa,niin miksi pitää ajella latuja,kevyenliikenteenväyliä pitkin,laittakaa se kelkka 5000 euron peräkäryyn ja peräkärry 100.000 :n Mersunne perään,teillä varmasti on sellaisetkin ja ajakaa sinne missä on kelkkareitti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe