Moro. Onko joku teistä saanut uusittua bentsoreseptinsä kanta.fi palvelun kautta, vai vaatiiko aina lääkärikäynnin. Olen yrittänyt uusia Opamox ja Diapam reseptiäni, mutta tulee aina viesti, että ei uusittu ota yhteys terveydenhuoltoon. Mihin toimipaikkaan kannattaisi reseptiuusinta suunnata?
Ja onko lääkäri määrännyt teille reseptille enemmän, kuin itse saan aina 1x30 kpl paketin. Ei jaksaisi joka kuukausi käydä vastaanotolla uusimassa reseptiä.
Kanta.fi reseptien uusiminen
18
9633
Vastaukset
- svtsvt
Se paikka, mistä resepti alunperin kirjoitettu, sen voi mahdollisesti uusia.
Eli oma terveyskeskus/omalääkäri tai yksityisen lääkäriaseman lääkäri, jos olet siellä käynyt.. - Reseptikyssäri
Juu nou probs enää. Bentsot on vitun hyvii lääkkeitä. Ssri lääkkeet sekottaa vaan pään. Ainut mikä ahdistukseen, unettomuuteen ja kaikkeen muuhun auttaa on bentsot. Sain just Xanor reseptin ja ai vittu ku on hyvää tavaraa 👌. Näitä kun olis saanu heti ennen tota opamox ja diapam paskaa.
- Lääkäriin_vaan
Omakannan kautta reseptien uusintapyyntö menee aina sille lääkärille joka on kirjoittanut edellisen reseptin. Jos hän katsoo tarpeelliseksi nähdä potilaan ennen reseptin uusimista, sitä ei uusita.
- kysylääkkeestä
Onko Xanor yleislääkäriltä? Hankala saada?
Miten olette menetelleet lääkettä pyytäessänne? Riippuuko paikkakunnasta? - EnAnsaitseKuritusta
Kerron omaa kokemustani ja tietämystäni. Nykyään enää ei bentso-ryhmään kuuluvia lääkkeitä juurikaan uusita näkemättä potilasta, siis keskustelematta tarkemmin tilanteesta. Itselleni pari vuotta sitten kävi samoin, kun uusin, kuten aina ennen, sadan kappaleen xanorini, niin siitä uusittiin vain 30 kpl. Tällöin tuntematon lääkäri minua näkemättä uusi kuitenkin tämän verran, en usko että enää tätäkään. Yhtikäs mitään liika- tai väärinkäyttötilannetta minun historiassa ei ole.
On tämä rasittavaa ja turvattomuuttakin tuovaa meille psyykenasiakkaille, että nykyisin bentsoreseptejä ei uusittua juurikaan saa, vaan kehotetaan poistamaan lääke, vaikka käyttö olisi pientä eikä ole toleranssin nousua! Myöskään ihan uutta reseptiä bentsolle ei enää noin vain kirjoiteta, ja jos kirjoitetaan niin pariksi viikoksi!
Minusta tämä on lääkärikunnan/lääke"tieteen" taholta ylilyöntiä kuin poistaa lääkkeet muutenkin jo herkiltä ihmisiltä. Hermostuttaa, miten elämässä ollenkaan pärjää, kun ei enää saa lääkehoidollista tukea. Se vielä, että kaikenlaiset uudet ja ssri't ne nyt ovat muka oikeita lääkityksiä, mutta itse pidän niitä ihan yhtä hankalina kuin bentsot, jos haittapuolia vertailee.- KiusattuBentsonkäyttäjä
Olen ihmetellyt ihan samaa asiaa jo vuosien ajan. Jos lääke kerran toimii ja sitä syö ohjeen mukaan, niin miksi reseptiä ei voi uusia niin kuin muutkin reseptit uusitaan? Mikä siinä on niin hiton vaikeaa?
Se seikka, että jotkut harvat käyttävät saman ryhmän lääkkeitä väärin, ei mitenkään oikeuta syyllistämään valtaosaa kunnollisista ihmisistä. Ei ahdistus ja unettomuus voi olla tuomittavaa ja rikollista käytöstä.
Koen usein, että olen melkein menettänyt ihmisarvoni, koska olen herkkä ja helposti stressaantuva yksilö ja käytän tällaisia "sopimattomia" lääkkeitä jaksaakseni. Onko minulla edes oikeutta elää enää?!!!! Vahvemmat kävelevät yli ja pyyhkivät jalkansa, apteekin farmaseutitkin tahtovat nöyryyttää ja näyttää valtaansa. - Anonyymi
Oma kokemus meni näin.
Kävin psykiatrilla ja sain eläkkeen, sekä perus todella tarvittavat reseptit masennus ja mielen rauhoittamis läkkeisiin, ja siihen lisäksi diapamia olisiko ollut 2x30 paketti.
Syön diapamia noin yhtenä päivänä parissa kuukaudessa, ja joskus otan useamman päivän jos oloni on mennyt aivan jökkiin enkä millään selviä enää, kun sydän hakkaa miten sattuu, fyysiset oireet vetää todella alas (kovia kipuja, vatsavaivoja, mikä aiheuttaa eristystä yms. Minä tarvitsen näitä lääkkeitä.
Pyskiatri alkou syyttää minua huumeiden käytöstä. Kysyin että mitä hän tarkoittaa. Hän sanoi että meidän tulee puhua minun huumeiden käytöstä. En tajunnut kysyä, että mistä huumeista oikein on kyse, sillä en edes käytä mitään mitä luokitellaan kevyeksi huumeeksi, eli kannabista yms. Mutta minulle esitetty toteamus oli, että meidän tulee puhua huumeiden käytöstäni. Lopulta kun tilanne meni naurettavaksi, sanoin, että näytäpäs missä minun huumeiden käyttö on olut ongelma. Psykiatri käänsi tilanteen ympäri, ja niin typerästi sanoi, että "Kai sinä tiedät että meidän tulee kysyä päihteiden käytöstä." Menin aivan sanattomaksi. Hoitaja joka istui tapaamisessa ei sanonut mitään. Hänella ei siis ole mitään kunniaa. Tämä psykiatri ei kysynyt minulta päihteiden käytöstä. Hoitaja oli kyllä kysynyt joka käynnillä ja se on normaalia, enkä ole ikinä välittänyt kysymyksestä, ja olen harvinaisen ylpeä, etten ole koskaa alistunut huumeisiin. Mutta tämä psykiatri ei kysynyt, olenko käyttänyt päihteitä, vaan hän totesi, että meidän tulee puhua minun päihteiden käytöstä. Ekalla kerralla sanoin että mistä käytöstä. Tokalla sanoin että, me käytiin tämä jo läpi, en käytä enkä ole käyttänyt päihteitä. Kolmannella kerralla meni hermot. Siitä hermojen menetyksestä tuli merkintä että huudan koska minulta kysyttiin huumeista. Se ei ole mitenkään totta. Tämä taitaa olla esimerkki gas lightingista.
Oletin, että nyt kun olen päässyt niin paljon eteenpäin, kun minun ei ole enää tarvinnut käydä kyseisen lääkärin luona pitkiin aikoinin, että kaikki olisi kohtuu tasapaksua ja luotettavaa valtion puolelta. Olen työkyvytön, haluan vain elää niin normaalisti kuin mahdollista. Mutta nyt tuntuu, että tämä on tapa pakottaa minut käymään samaisella lääkärille. Koska tämä nyt tapahtui, aion tehdä virallisen valituksen kyseisestä lääkäristä, vei se sitten mihinkään tai ei, mutta tämä oli viimeinen piikki.
Tarvitsen diapameja, syön niitä vain pakosta, ja vain niin harvoin kuin mahdollista, koska en halua edes syödä niitä lääkkeitä mitä tarvitsen hoitamaan oloani normaalisti. Tunnen oloni niin väsyneeksi ja en ymmärrä miksi tälläisiä turhia taisteluja on pakko pakottaa sairaille ja kärsiville ihmisille. Ne ei hyödytä mitään muuta kuin stressiä, mikä ajaa ennenaikaiseen kuolemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma kokemus meni näin.
Kävin psykiatrilla ja sain eläkkeen, sekä perus todella tarvittavat reseptit masennus ja mielen rauhoittamis läkkeisiin, ja siihen lisäksi diapamia olisiko ollut 2x30 paketti.
Syön diapamia noin yhtenä päivänä parissa kuukaudessa, ja joskus otan useamman päivän jos oloni on mennyt aivan jökkiin enkä millään selviä enää, kun sydän hakkaa miten sattuu, fyysiset oireet vetää todella alas (kovia kipuja, vatsavaivoja, mikä aiheuttaa eristystä yms. Minä tarvitsen näitä lääkkeitä.
Pyskiatri alkou syyttää minua huumeiden käytöstä. Kysyin että mitä hän tarkoittaa. Hän sanoi että meidän tulee puhua minun huumeiden käytöstä. En tajunnut kysyä, että mistä huumeista oikein on kyse, sillä en edes käytä mitään mitä luokitellaan kevyeksi huumeeksi, eli kannabista yms. Mutta minulle esitetty toteamus oli, että meidän tulee puhua huumeiden käytöstäni. Lopulta kun tilanne meni naurettavaksi, sanoin, että näytäpäs missä minun huumeiden käyttö on olut ongelma. Psykiatri käänsi tilanteen ympäri, ja niin typerästi sanoi, että "Kai sinä tiedät että meidän tulee kysyä päihteiden käytöstä." Menin aivan sanattomaksi. Hoitaja joka istui tapaamisessa ei sanonut mitään. Hänella ei siis ole mitään kunniaa. Tämä psykiatri ei kysynyt minulta päihteiden käytöstä. Hoitaja oli kyllä kysynyt joka käynnillä ja se on normaalia, enkä ole ikinä välittänyt kysymyksestä, ja olen harvinaisen ylpeä, etten ole koskaa alistunut huumeisiin. Mutta tämä psykiatri ei kysynyt, olenko käyttänyt päihteitä, vaan hän totesi, että meidän tulee puhua minun päihteiden käytöstä. Ekalla kerralla sanoin että mistä käytöstä. Tokalla sanoin että, me käytiin tämä jo läpi, en käytä enkä ole käyttänyt päihteitä. Kolmannella kerralla meni hermot. Siitä hermojen menetyksestä tuli merkintä että huudan koska minulta kysyttiin huumeista. Se ei ole mitenkään totta. Tämä taitaa olla esimerkki gas lightingista.
Oletin, että nyt kun olen päässyt niin paljon eteenpäin, kun minun ei ole enää tarvinnut käydä kyseisen lääkärin luona pitkiin aikoinin, että kaikki olisi kohtuu tasapaksua ja luotettavaa valtion puolelta. Olen työkyvytön, haluan vain elää niin normaalisti kuin mahdollista. Mutta nyt tuntuu, että tämä on tapa pakottaa minut käymään samaisella lääkärille. Koska tämä nyt tapahtui, aion tehdä virallisen valituksen kyseisestä lääkäristä, vei se sitten mihinkään tai ei, mutta tämä oli viimeinen piikki.
Tarvitsen diapameja, syön niitä vain pakosta, ja vain niin harvoin kuin mahdollista, koska en halua edes syödä niitä lääkkeitä mitä tarvitsen hoitamaan oloani normaalisti. Tunnen oloni niin väsyneeksi ja en ymmärrä miksi tälläisiä turhia taisteluja on pakko pakottaa sairaille ja kärsiville ihmisille. Ne ei hyödytä mitään muuta kuin stressiä, mikä ajaa ennenaikaiseen kuolemaan.Sanoit siis että huumeiden käyttö on olut ongelma. Siis oletko huumeiden käyttäjä vaiko alkoholisti?
- K_kuin_Kokmmunisti
Mikä on tuo kanta.fi? Joku eliitin yksityisoikeus?
Tarvitsee kuitenkin kalliit laitteet jotta tuollaiseen saa yhteyden?
Rikkaiden etuoikeus? Mikä on sähköinen tunnistautuminenkaan?
Ihmeellistä kommunismia kokoomuskin harrastelee jos tuollaisia tukee ja on hallituksessa.- Ei_vain_eliitille
Miten pystyt kirjoittamaan tänne ellei sinulla ole tietokonetta tai älypuhelinta? Kummallakin (tietokoneella kätevämmin) pääsee kanta.fi palveluun jossa on sinunkin terveystietojasi laajasti.
Jos sinulla on pankkitunnukset, saat niillä tehtyä sähköisen tunnistautumisen ja voit hoitaa asioitasi netissä.
Jos viestissäsi ajattelit vanhuksia ja pienituloisia ym. joilla ei ole varaa eikä taitoja hankkia minkäänlaisia tietokonelaitteita, he saavat palvelut terveyskeskuksista ja apteekeista.
Kyllähän ne vassaritkin tukee kanta -palvelua ja netin käytön laajennusta. Ei tehdä tästä poliittista keskustelua.
- Shemale_Sonja
Aina saan. Rivat jo kuusi vuotta kätevästi pyörinyt kannan kauttakin uusittuna nyt pari vuotta. Nolla kertaa evätty.
- Nyt-loppu-pelottelulle
Riippuu terveyskeskuksesta. Kaverilla uusittu toisessa terkkarissa, mutta mun terkkarissa sanottiin jostain syystä (mitä ei kerrottu), että täällä ei valitettavasti voida uusia Rivoja. Sanoin, että eipä tarvitsekaan, uusin ne sitten siellä, missä respa on alun perin kirjoitettu. Nuori lääkäri huokaisi helpotuksesta. Heidät on nähtävästi peloteltu lääkärin oikeuksien menetyksellä
On värin, että lääkkeitä tarvitsevat eivät voi uusia reseptejään terveyskeskuksissa. Minulla on neurologin lausunto ja usean neurofysiologin lausunto lääkityksen tarpeesta, silti terveyskeskus ei uusi lääkkeitä. - Anonyymi
Itselleni myönnettiin kunnassa tätä 3-4v ja käytin silloin tällöin tarvittaessa. Nyt määräättin ssri lääkkeitä ja opamox ei enään. Ilmoittivat että pitäisi päihdepolille olla yhteydessä🤣 eivät uusi enään. Yksityisellä kävin myös tämän jälkeen mutta ei myönnetty koska kunnalta kirjoitettu opamoxia ei pitkäaikaiseen käyttöön. Nykypäivän lääkärit ovat kyllä ihan paskoja että huhhuh.
- Anonyymi
Kun minulle tulee vastaus "ota yhteys terveydenhuoltoon" otan yhteys lääkäriini.
Varaan soittoajan, hän soittaa minulle.
Kun olen keskustellut lääkäri kanssa, hän uusii lääkkeeni.
Kannattaa tietysti jo etukäteen ottaa yhteys lääkäriin, ettei jää ilman, jos lääkkeen varassa on, uusiminen kestää normaalistikin viikon päivät. - Anonyymi
Minulla lukee kanta fi:ssä Opamoxin uusimistilanne 'Hylätty'. Mitään yhteydenottoa ei ole vaivauduttu ottamaan. Sattumalta tarkastin kanta.fi:ssä uusimistilannetta ja näin hylkäyksen. Yllätyslöydöksen vuoksi joudun käymään jännittävissä sairaalatutkimuksissa, joten rauhoittava lääke olisi suuri apu näissä tilanteissa.
- Anonyymi
Eikös se sairaala kirjoita tilapäisen kertakäyttöisen lyhyen lääkityksen jos tutkimus edellyttää sellaista. Lääkityksen voi saada siellä sairaalassakin ennen tutkimusta, ei tarvita reseptiä.
- Anonyymi
Ei ole mitään ongelmia ollut,Diapamit ja Xanorit aina uusittu kanta.fi kautta.
Ylikin jää kaapin perukoille molempia. - Anonyymi
Mä niin väsyin tuohon uusimisen vaikeuteen ja terveydenhuollon puolelta tulevaan syyllistämiseen. Kauan sitten sain kuitenkin eläkkeen kun olin menettänyt työkykyni. Pää ei silloin kestänyt.
Nyt sitten nuoret lääkärit ja hoitajat sanoo, ettei tuo mitään lääkettä tarvitse. Kukaan ei viitsi tarkistaa tai kysyä minulta miten romuna olin silloin kun ensimmäisen kerran tuota määrättiin. Jos yritän kertoa, ei ne kuuntele, tai eivät usko.
Lopetin siis lähes vuosi sitten erittäin pitkäaikaisen Diapam -lääkityksen. Olot oli aika jännät. Tuli kaikkea, hermosärkyjä, unettomuutta, levottomia jalkoja. Lääkkeen tilalle aloin polttamaan tupakkaa. Kumpikohan on pitkässä juoksussa epäterveellisempää pari bentsopilleriä päivässä vai 10 tupakkaa päivässä?
Kuukausien aikana pahimmat tuskat helpotti, mutta minusta tuli iloton ja ahdistunut. Nytkin enimmäkseen v*tuttaa, eikä huvita mikään. En tiedä kauanko jaksan.
Mutta lääkärit on varmaan tyytyväisiä kun ei tarvitse kirjoittaa noita kauheita pillereitä joiden avulla kuitenkin jotenkin pärjäsin. "Niistä tulee riippuvaiseksi" Tottakai tulee pahvit, kun ne auttavat ja vievät pahan olon pois. Määrät ei isontuneet, päin vastoin. Pienenivät.
Ja sitten kuulemma VOI kaatua vanhana ja lonkka murtua jos näitä käyttää, lisäksi muisti SAATTAA heiketä vanhana.
No eipä heidän tarvitse surra sitä, kun en taatusti näillä oloilla tule vanhaksi elämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034593Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743881363- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86960Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10867- 64866