Missä on rakas ystävämme unitaari?

Hän on viimeksi ollut foorumilla kello 16:05, eli hän on ollut poissa jo yli neljä tuntia, mikä lienee uusi ennätys! Jäämme jo kaipaamaan hänen henkilöön kohdistuvia aloituksiaan.

13

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpäniiin

Mihin oletkaan alentunut. Älä väitä meille olevasi joku profeetta. Et ole.

• werttyuqwe

no, eikö SINULLA ole asiasta jotain profetiaa?

• Jahas, ja nyt kun unitaari palasi pitkältä hermolomaltaan, jota kesti tasan 5h 25min hän päätti tehdä rikosilmoituksen minusta, ja myöntää viestissään tehneensä rikosilmoituksen vain kiusatakseen minua. Se on väärä ilmianto ja tuomio tulee unitaarille, ei minulle. Mikä jätkä. En olisi arvannut että hän on sentään noin hullu. Oma veikkaukseni on, että unitaari kärsii kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja on nyt maniavaiheessa. Kaikki piirteet viittaavat siihen.

• "En olisi arvannut että hän on sentään noin hullu. "

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        5:23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        5:24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        5:25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        5:26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

Sanoit minua hulluksi. Sovita nyt Jeesuksen sanat itseesi.

• unitaari kirjoitti:

"En olisi arvannut että hän on sentään noin hullu. "

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        5:23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        5:24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        5:25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        5:26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

Sanoit minua hulluksi. Sovita nyt Jeesuksen sanat itseesi.

Mene lääkäriin. Jokainen voi nähdä, että kärsit pahasta maniasta. Hanki nuppisaikkua ja selvitä pääsi. Aiemmin asiallinen keskustelu on nyt kokonaan poissa.

• iloinen_naurajaa

Nimimerkkiä voi minun tietääkseni ihan vapaasti haukkua lainopillisesta näkökulmasta. Kunnianloukkaussyyte voi tulla vasta jos herjaa jotain ihmistä nimellä. Onko näin?

• Näin on. Anonyymin nimimerkin herjaaminen ei täytä kunnianloukkauksen kriteerejä.

• Unitaari on viimeksi ollut foorumilla eilen kello 22:28. Uusi ennätys siis! Ei ole koko päivänä tehnyt yhtäkään aloitusta toraisteja vastaan. Varmaan on tehtailemassa uusia rikosilmoituksia.

• Salomo

Noinko puhuu ilmeisesti lähimmäisenrakkauden ja lakia noudattava KRISTITTY.net?
      Tee parannus ja pyydä anteeksi!

• Pyydän toki anteeksi kaikilta joita olen loukannut.

• Näköjään unitaari noudattaa neuvoani ja on siirtynyt tauolle. Hyvä niin.

• q.v

Unitaari on ilmeisesti kiinnostunut myös kristinuskon historiallisesta puolesta niin laitan tämän tuoreen haastattelun linkin. Kestää reilun tunnin. Ensimmäiset 15 minuuttia on yleistä pohjustusta, jos haluat hypätä suoraan asiaan..
      https://youtu.be/9H4Lt9-IIak

Bart D. Ehrman on kirjoittanut kirjan kristinuskon leviämisestä ja tämä kirja on saanut varsin hyvän vastaanoton lukijoilta mutta myös kriitikoilta.
      Ja linkki kirjaan:
      https://www.amazon.com/Triumph-Christianity-Forbidden-Religion-Swept/dp/1501136704

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1702
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      918
    3. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      912
    4. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      892
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      859
    6. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      190
      842
    7. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      813
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      755
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      750
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      740
    Aihe