Alkoholi pois

sopusuhta

Laitoin korkin kiinni tammikuun alussa. Hämmästyttävää, miten paino on pudonnut.
Ilmeisesti alkoholikaloreiden lisäksi tuli lisää myös tissuttelun seurana olleesta napostelusta.
Ihme, että myös makeanhimoni on hävinnyt.
Painoa on kadonnut kuukaudessa yli kolme kiloa, enkä ollut tammikuun alussakaan mitenkään ylipainoinen. Geeneissä minulla kyllä on taipumus lihomiseen, mutta itsekurilla pystyy yllä katsomaan, ettei syö enemmän, mitä kuluttaa.
Liikun jonkin verran, mutta en mikään himokuntoilija ole. Lähinnä hyötyliikuntaa.

11

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monenlaistaongelmaa

      Sulla on alkoholiongelma, kun tarvit oikein itsekuria sen lopettamiseen.

      • sopusuhta

        En ole muuta väittänytkään, mutta helppoa oli tuo itsekuri löytää ja päättää, että absolutismi on siihen ratkaisu.
        Hyödyt ovat niin monessa asiassa niin suuret.


      • vaikeaaon
        sopusuhta kirjoitti:

        En ole muuta väittänytkään, mutta helppoa oli tuo itsekuri löytää ja päättää, että absolutismi on siihen ratkaisu.
        Hyödyt ovat niin monessa asiassa niin suuret.

        No sitä retkahdusta peläten jatkat alko mielessäsi.


      • sopusuhta

        En todellakaan, sorry vaan.
        Onko sinulla paha olo, koska olet noin negatiivinen?
        Toivottavasti löydät rauhan sisällesi.


    • RealismiaKehiin

      Realistinen arvaus on se, että kehostasi on kadonnut ylimääräisiä nesteitä... eli turvotusta.

      Sitä tuppaa kertymään kaikenlaisen vääränlaisen syömisen / juomisen seurauksena, joka sitten poistuu kun noita vääriä toimintoja keventää.

      Voihan siinä vähän rasvaakin olla siinä poistumassa.

      • TotuusSattuuQC

        Toki osa voi olla nestettä mutta kyllä alkoholi sisältää melkoisen määrän energiaakin joten sen pois jättäminen kyllä pudottaa painoa jos muuten syöminen on kohdillaan.


      • hpv27
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Toki osa voi olla nestettä mutta kyllä alkoholi sisältää melkoisen määrän energiaakin joten sen pois jättäminen kyllä pudottaa painoa jos muuten syöminen on kohdillaan.

        Suomalaiset juovat keskimäärin 11 l absoluuttista alkoholia vuodessa. Tuo on noin 9 kg ja yksi kilo alkoholia vastaa aika hyvin 1 kg rasvakudosta. Kyllä alkoholi on aika merkittävä lihottaja itsekin ja jos mukaan lasketaan vaikkapa yksi kebap/pitsa/hampurilais-annos (1000kcal) viikossa baari-illan jälkeen niin tuosta pikaruuasta tulee 7.5 kiloa vastaava energiamäärä. Alkoholiakaan ei usein nautita kuiviltaan ja esimerkiksi oluen energiasta tulee 40% hiilihydraatista. Nuo kun laskee yhteen niin puhutaan yli 20 kg läskiä. Painonlasku ei kylläkään ole lineaarista.

        9 kg alkoholia on sitten noin 900 pulloa keskiolutta eli 17 pulloa viikossa eli ei mitenkään paljon alkoholia käyttävien joukossa.


    • Eeeevaaa

      Hieno juttu, että alkon pois jättäminen on myös laihduttanut. Terveysvaikutusta on siis tuplana. Kun totut hyvään oloon, niin tuskin haluat vanhaan ehdoin tahdoin palata. Onneksi olkoon ja tsemppiä jatkoon!

      • monenlaistaongelmaa

        Tuo oli juuri syy miksi halusin jakaa havaintoni tänne. Olen viime vuosina yrittänyt syödä kohtuullisesti/järkevästi. Luulin niin tekeväni myös kun join.
        En nyt mikään rapajuoppo ole ollut, mutta sen verran kai sitten alkoholisoitunut, että viikkoakaan en voinut olla edes vähän juomatta.
        Se painon putoaminen täyden raittiuden jälkeen oli vaan niin selvä, että itsekin oikein hämmästyin.
        Olen aika vanha, enkä ole oikea ihminen neuvomaan miten pitää elää. Kerroin vain vinkkinä oman kokemuksen. Jos joku, jolla paino-ongelmia saisi tuosta apua.
        Kiitos tsempistä :) Muut vaikutuksen painon alenemisen myötä ovat myös valtavan hienoja. Pää toimii paremmin, sosiaaliset suhteet ovat parantuneet.
        En oikein usko, että ikinä haluaisin palata vanhaan elämään.


    • näin_täällä

      Alkoholi ja laihduttaminen ei oikein sovi yhteen. Tuon huomasin 2015 alkuvuodesta kun yritin näitä sovittaa yhteen, ei oikein onnistunut. Melkein joka vkl tuli otettua ja sitten viikolla armoton laihduttaminen heikoilla tuloksilla. Vedin johtopäätelmät ja jätin alkon pois ja laihtuminen tehostui merkittävästi. Läski ei taida palaakaan silloin kun on alkoholia veressä.
      Alussa oli tarkoitus vain pitää taukoa ja aloittaaa sitten joskus kun olen laihtunut hiukan tjms. mutta en ole vieläkään keksinyt syytä aloittaa alkoholinkäyttöä, tästä on nyt 3 vuotta aikaa. Tiputin 106kg:stä 75kg:hen ja paino on pysynyt ja ruoan kanssa ei tarvitse nipottaa. Mieluummin nautin kalorit oikeasta ruoasta kuin turhista nautinnoista.

    • yksviinaton

      Itse huomasin aivan saman! Jättäessäni kaiken alkoholin pois, lakkasi tyhjien kaloreiden saanti ja paino aleni ilman mitää muita muutoksia ruokavaliossani!!!
      Tottuessani alkoholittomuuteen , en edes kaipaa sitä tiiman tippaa! Vesi ruokajuomana on paljon terveellisempää ja puniviinin hyodyistä toitottaville: punaisita viinirypäileistä saan suoraan enemmän ravintoa kuin viinistä itsestään.

      En tietenkään tuomitse viinan juojia! Joinhan itsekin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe