Vahvuudet heikkoudet

Pumberto_Gymnasty

-Sibelius: Suomalaisuus/ operoimaton ooppera.- Mozart: Ylivertaisuus/ Varhainen kuolema. - Beethoven: Poikamies/ Kuurous. - Bach: Barokin pönkitys/ Jumala. - Bruckner: Jumala/ Laski suojaikärajan neljääntoista. - Saint-Saens: Juutalaisuus/ Ei mestariteoksia. Ravel: Creedence clearwater Ravel/ Debussy. - Tsaikovski: Baletit/ Tanssi vain miesten kanssa. - Elgar: Pomp and eau de cologne march/ Brittiläiset perinteet. - Berlioz: Orkestrointi/ Ei osannut soittaa pianoa. - Brahms: Korkealaatuisuus/ Vailla heikkouksia. - Hatsaturjan: A-luokan adagio/ H-tuotanto. - Diabelli: Valssintynkä/ Säveltäjien kiusaaminen. - Rossini: Bon apetit / Myöhempien aikojen laiskuus. - Dvorak: Brahmsilisaatiomaisesti Smetanolisoitunut / Ruma ku perkele. - Schumann: Lyyrisyys / Sekosi. - Vivaldi: Fore reasons kertaa 438 / Punatukkaiset eivät pääse taivaaseen. - Franck: Sinfoniset muunnelmat / Sinfonia. - Schubert: Melodian vuolaus / Saatanan lavantauti. - Saariaho: Moderni musiikki elättää / Pariisin ilmansaasteet. - Verdi: Requiem / Libretistit. - Chopin: Mallorca / George Sand. - Puccini: Tutti pasta / Yleisön nuolenta. - Mahler: Sielukkuus / Kristityksi kääntyminen. - Wagner: New wave / Mies lyhyt, ooppera pitkä.

5

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • routto

Ihan hauskoja juttuja, mutta aika erikoisia osittain. Mitä väliä esim. sillä, että Tchaikovsky "tanssi vain miesten kanssa"? Olisi ollut parempi jos heikkoudet olisi etsitty musiikillisista seikoista.

Ja Mozartin kohdalla vahvuus oli "Ylivertaisuus"? Mitähän se tarkoittaa, millä tavalla Mozart oli ylivertainen esim. Bachiin verrattuna jonka kontrapunkti oli ratkaisevassa asemassa Mozartin myöhäisemmän kauden tyylin synnyssä, mutta ylittää kuitenkin kaikki seuraajansa. Bachin kohdalla "Barokin pönkitys" on joka tapauksessa aika vähättelevä maininta miehen "vahvuuksista", vaikka arvioija olisikin kova Mozart-fani. Beethovenin vahvuus on: "Poikamies" Että semmoista... Joka tapauksessa, hauskoja heittoja tossa oli siellä täällä!

• Poor-Pjotr

Ei tämä pelkästään vitsi ole. Ihmisenä oleminen vaikuttaa jollakin tasolla luomisprosessiin. En asettaisi Bachia Händelin yläpuolelle. Tsaikovskin hoopoilu aiheutti skandaalin ja siksi häntä kehotettiin tekemään itsemurha. Sinfoniansa ovat osittain balettimusiikkia, esim kuutosen "Hiirikuninkaan luolamarssi.`` Jokainen tietää että Beethoven oli kova jätkä. Se kohtalosinfonian sivu jossa allegro vaihtuu finaali-allegroon on uuden maailman avaus.

• JooeiLudvikkia

Beethoven oli kova jätkä,nimittäin polvesta ja otsasta koettaissa.
        Tuo neuroottinen pentele ryyppäsi aivotoimintonsa siihen malliin,että luova kyky oli korkeintaan keskinkertainen.
        Suuremmilta säveltäjiltä varastamalla ja ammattitaitoisesti sovittamalla kykeni vedättämään aikansa yleisöä,josta syystä julistettiin neroksi jo eläessään.
        Beethoveniaaniset paukuttelut ja nostatukset ovat ikävystyttävän ennalta arvattavia.

• kaapeli12

täytyy olla valtavat tuskat kun rääkyvät ,kiekuvat, kollotavat niin pahalla äänellä, luulis löytyvän joku morfiini tuubi perseeseen jos loppus hirvee melusaasteen öliseminen, jotkun menee oikein tuijottamaa kun joku rääkyy tuskissaan=SAIRASTA.

• Jämpti_Jässikäinen

Jos tykkäät päristellä F-ykkösiä, en voi kieltää räkää poskeltasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      51
      1945
    2. Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."

Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1588
    3. Sedun opettaja?

Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma
      Seinäjoki
      43
      1175
    4. Suurinta rakkautta

On päästää irti ja antaa toisen mennä. 😎🌹
      Ikävä
      82
      1173
    5. Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"

Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1060
    6. Kumpi ihastui teistä ensin

Sinä vai kaivattusi?
      Ikävä
      56
      1049
    7. Milloin nähdään?

😕💕 Alan olla ihan loppu.
      Ikävä
      48
      1015
    8. Mitä mun pitää tehdä?

Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid
      Ikävä
      40
      968
    9. Keskusta on kovassa nousussa

Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.
      Maailman menoa
      129
      945
    10. Näytät paremmalta kuin koskaan ennen

Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.
      Ikävä
      38
      916
    Aihe