Olen aloittamassa oikomishoitoa ja minulle laitettiin kumirenkaat takahampaiden väleihin rakoa tekemään, että saa sinne sitten jotkut rauojen osat kiinni...mutta minulla taisi napsahtaa yksi renkaista tuonne ihan hampaan väliin, ikeneen kiinni, aikas kipeä, ollut nyt yhden päivän, halaisin nyt tietää voinko rauhassa odotella maanantaihin vai onko siitä jotain vahinkoa, voiko se esim. painua ikeneen sisälle tai jotain muuta, täytyykö mennä päivystykseen tai jotain ennen maanantaita, suu on aika pipi, mutta kyllä sen kivun kestää jos tietää ettei siitä vahinkoa tule.
oikomishoitoon ja kumirenkaat...
4
3286
Vastaukset
- hampuli
En oikein ymmärtänyt mikä napsahti, kumilenksu?
En tiedä onko kumilenksusta vaaraa, jos on lähellä ikeneä. Muistaakseni minullakin oli ikenessä ne kiinni. Hampaat oli hieman puruarat, kun vuosi sitten olin vastaavassa tilanteessa.- miuku
Selitinkö vähän huonosti. siis, hammaslääkärini sanoi että hänen pojallaan oli käynyt niin että se rako sinne hampaaseen oli tullut niin nopeasti että kumilenksu oli napsahtanut sinne väliin ja oli aika kaivaminen että sai se pois, pelkäänkin nyt että minulle kävi samanlailla, eikä tullut kysyttyä mitä pitää tehdä jos niin käy. Siis se rengas ei ole enään hampaan ympäri niinkuin pitäisi vaan on ihan kokonaan ikenessä, en mä tiedä miten tätä nyt selittäis...
- shg
miuku kirjoitti:
Selitinkö vähän huonosti. siis, hammaslääkärini sanoi että hänen pojallaan oli käynyt niin että se rako sinne hampaaseen oli tullut niin nopeasti että kumilenksu oli napsahtanut sinne väliin ja oli aika kaivaminen että sai se pois, pelkäänkin nyt että minulle kävi samanlailla, eikä tullut kysyttyä mitä pitää tehdä jos niin käy. Siis se rengas ei ole enään hampaan ympäri niinkuin pitäisi vaan on ihan kokonaan ikenessä, en mä tiedä miten tätä nyt selittäis...
Ei mitään hätää. Pääasia on, että ne kumirenksut eli separointikumit ovat siellä hampaiden välissä tekemässä tilaa oikomisrenkaille. Jos ne lähtevät pois, täytyy heti mennä laittamaan ne takaisin, koska rako umpeutuu niin nopeasti. Varmasti ien on kipeä ja myös hampaat. Ajattele silti positiivisesti. Tulet saamaan kauniin suoran hammasrivistön. Tsemppiä =)
- miuku
shg kirjoitti:
Ei mitään hätää. Pääasia on, että ne kumirenksut eli separointikumit ovat siellä hampaiden välissä tekemässä tilaa oikomisrenkaille. Jos ne lähtevät pois, täytyy heti mennä laittamaan ne takaisin, koska rako umpeutuu niin nopeasti. Varmasti ien on kipeä ja myös hampaat. Ajattele silti positiivisesti. Tulet saamaan kauniin suoran hammasrivistön. Tsemppiä =)
Soittelin justiinsa hammaslääkärilleni, olikin sairas, mutta hoitaja sanoi samaa, ei mitään hätää kunhan kumi on siellä, aimoa mitä se nyt tekee on se että se tulehduttaa ikenen, haen nyt apteekista purkuteltavaa suuvettä...olikohan se korsodyl merkkistä, en tiedä miten se kirjoitetaan...se tappaa osan bakteereista ja helpottaa tilannetta, huomenna onkin aika jo oikojalle, kyllä se tästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521