Teslan Musk on käsittämätön sonnan puhuja

JusaMKJälki

Tuohon aikaan Teslalla oli aivan varmasti tiedossa tuotannon ongelmat. Mutta mitä tekee Musk? Kertoo, että vuoden lopussa autoja valmistuu 5000 viikossa ja seuraavan vuoden lopussa 10 000 viikossa.

Kaveri valehtelee aivan avoimesti kerta toisensa perään.

Marketwatch 31.7.2017

"Musk has promised to ramp up production at a phenomenal rate from what the company has previously accomplished with the Model S and Model X. He reiterated at Friday’s event that he expects to build the cars at a rate of 5,000 a week this year, ramping up to 10,000 a week by the end of next year, and said customers who reserve the cars now would likely receive them late next year."

40

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.___Markkinat

      Elon Musk on nero. Hän ei ole valehtelija. Ne valehtelijat löytyy läheltä....

    • Tesla3

      Et taida osata tuota vierasta kieltä...
      Hän ei ole luvannut mitään vaan odottaa rakentavansa...
      Tavoitteet ja tahto pitää olla jokaisella yrittäjällä korkeat.
      Muut autovalmistajat eivät kerro tavoitteistaan, Munsk kertoo, eli strategia erilainen ja onnistunut.
      Olisiko Tesla saanut puoli miljoonaa varaajaa model 3.lle perinteisellä autonvalmistajien strategialla?
      Vaikka model 3 viivästyy se on silti huikeasti edellä kaikkia muita sähköautoja hintaluokassaan myös sitten tänne peräpohjolaan tullessaan.

      • MattiSPöljänpää

        Suurimmat autonvalmistajat valmistavat 10 miljoonaa autoa vuodessa, keskikokoiset viisi miljoonaa. Tesla valmistaa 100 000 eli yhden prosentin suurimpien valmistajien määristä.

        Musk voi puhua mitä puhuu, mutta isot pojat tietävät, mitä tekevät ja miten se tehdään voitollisesti.

        Sähköautot ovat tällä hetkellä suurille valmistajille kannattamaton bisnes. Siksi niitä valmistetaan vain kokeiluluonteisesti.

        Ongelma on ostajien puute. Tarvitaan läpimurto akkuteknologiassa, jotta ostajien tarpeet, autojen ominaisuudet ja hinta kohtaavat.

        Tuolla on keskustelua aiheesta.

        https://speakev.com/threads/ways-car-manufacturers-are-holding-back-the-ev-revolution.84609/


      • Tesla3
        MattiSPöljänpää kirjoitti:

        Suurimmat autonvalmistajat valmistavat 10 miljoonaa autoa vuodessa, keskikokoiset viisi miljoonaa. Tesla valmistaa 100 000 eli yhden prosentin suurimpien valmistajien määristä.

        Musk voi puhua mitä puhuu, mutta isot pojat tietävät, mitä tekevät ja miten se tehdään voitollisesti.

        Sähköautot ovat tällä hetkellä suurille valmistajille kannattamaton bisnes. Siksi niitä valmistetaan vain kokeiluluonteisesti.

        Ongelma on ostajien puute. Tarvitaan läpimurto akkuteknologiassa, jotta ostajien tarpeet, autojen ominaisuudet ja hinta kohtaavat.

        Tuolla on keskustelua aiheesta.

        https://speakev.com/threads/ways-car-manufacturers-are-holding-back-the-ev-revolution.84609/

        "Suurimmat autonvalmistajat valmistavat 10 miljoonaa autoa vuodessa, keskikokoiset viisi miljoonaa. Tesla valmistaa 100 000 eli yhden prosentin suurimpien valmistajien määristä."

        Kuinka kauan suuret autonvalmistajat ovat tehneet autoja? Entäs Tesla?
        Et varmaankaan huomaa mitään eroa siinä että Tesla vasta rakentaa ensimmäistä massatuotanto-tehdastaan.

        "Sähköautot ovat tällä hetkellä suurille valmistajille kannattamaton bisnes. Siksi niitä valmistetaan vain kokeiluluonteisesti."

        Todellisuus on kuitenkin se, ettei isoilla valmistajilla ole akkutehdasta josta saisi akkuja,
        vaikeaa se on silloin sähköautoja valmistaa ylipäätään.
        Propagandan lietsominen on ainoa keino viivyttää sähköautomyönteisyyttä ja kehityksen mukana pysymistä.

        "Ongelma on ostajien puute. Tarvitaan läpimurto akkuteknologiassa, jotta ostajien tarpeet, autojen ominaisuudet ja hinta kohtaavat."

        Tesla3. sta odottaa puolimiljoonaa ostajaa ja tilauksia sataa lisää...
        Suurella perinteisellä valmistajalla Huyndailla vuoden jonotusaika koska eivät saa tehtyä ioniceja tarpeeksi.

        Eli hyvillä keskihintaisilla sähköautoilla on kysyntää enemmän mitä valmistajat pystyy tuottamaan.


      • JunaLaivaLentokone

        Teslan akkutehdas on siitä kummallinen, että sieltä ei tule oikein mitään ulos. Tesla ostaa akkuprojekteihinsa akut Samsungilta ja gigatehdaskin on käytännössä Panasonicin.

        Nissanilla oli omaa akkutuotantoa, mutta se luopui siitä, koska akkujen ostaminen vakiintuneilta valmistajilta on halvempaa.

        Nykymaailmassa firmat, jotka yrittävät tehdä kaiken itse, ovat tuomittuja epäonnistumaan. Ei oma akkutuotanto ole Teslalle etu vaan haitta.

        Tesla-kupla on uskomaton. Aina sitä ihmettelee, kuinka typeriä ihiset ovat mennessään mukaan pyramidihuijauksiin, mutta aivan yhtä typeriä ovat nämä ihmiset, jotka kuvittelevat, että firma voidaan perustaa visioiden varaan.

        Muskilla on visioita, mutta ei minkäänlaista realistista suunnitelmaa siihen, kuinka ne toteutetaan.


      • Tesla3
        JunaLaivaLentokone kirjoitti:

        Teslan akkutehdas on siitä kummallinen, että sieltä ei tule oikein mitään ulos. Tesla ostaa akkuprojekteihinsa akut Samsungilta ja gigatehdaskin on käytännössä Panasonicin.

        Nissanilla oli omaa akkutuotantoa, mutta se luopui siitä, koska akkujen ostaminen vakiintuneilta valmistajilta on halvempaa.

        Nykymaailmassa firmat, jotka yrittävät tehdä kaiken itse, ovat tuomittuja epäonnistumaan. Ei oma akkutuotanto ole Teslalle etu vaan haitta.

        Tesla-kupla on uskomaton. Aina sitä ihmettelee, kuinka typeriä ihiset ovat mennessään mukaan pyramidihuijauksiin, mutta aivan yhtä typeriä ovat nämä ihmiset, jotka kuvittelevat, että firma voidaan perustaa visioiden varaan.

        Muskilla on visioita, mutta ei minkäänlaista realistista suunnitelmaa siihen, kuinka ne toteutetaan.

        Tesla3.n tuotanto yskii tietojen mukaan juurikin akkutehtaan ongelmista, mutta sekin on tehty uusiksi juurikin Tesla3.n suurien määrien takia joten uusi tehdas sekin.
        Teslalta ei tulisi ainoatakaan autoa ulos jos se turvautuisi osto-akkuihin joita ei käytännössä ole saatavilla, eli tilanne olisi sama kuin isoilla valmistajilla on nyt, joten miten oma akkutuotanto on silloin haitta??

        "Tesla-kupla on uskomaton. Aina sitä ihmettelee, kuinka typeriä ihiset ovat mennessään mukaan pyramidihuijauksiin, mutta aivan yhtä typeriä ovat nämä ihmiset, jotka kuvittelevat, että firma voidaan perustaa visioiden varaan."

        Tesla S ja X eivät mielestäni ole visioita vaan aivan totta ja toteutunut! Ne ovat automaailmassa tekniikaltaan ja ominaisuuksiltaan ylivoimaisia. Ja hintakin on kohdallaan vertaillessa saman hintaisiin perinteisiin autoihin... juu kyllä, sisätilojen viimeistely ei ole yhtä korkealla tasolla kuin saksalaisissa, mutta Teslan omistajille se on toisarvoista..


      • JunaLaivaLentokone

        Kyllä ne ovat sikäli visioita, että vaikka S ja X ovat superkalliita autoja, niin silti firma tekee turskaa liki kaksi miljardia vuodessa. Idea ei kanna.

        Siksi myöskään Model kolmosta ei koskaan tulla myymään 35 tonnin hintaan kuin korkeintaan näytösluonteisesti.

        Mihinkään laajenemisiin tai kehityskuluihin ei voi vedota. Kehittävät ja laajenevat ne muutkin firmat.

        Teslan olisi kannattanut ryhtyä luksusvalmistajaksi ja tehdä superkalliita erittäin laadukkaita autoja valituille ostajille.

        Nyt kun se valitsi massojen tien, mutta ei kuitenkaan pysty tekemään massahintaisia autoja, niin edessä on varma tuho.


      • kaha53
        Tesla3 kirjoitti:

        Tesla3.n tuotanto yskii tietojen mukaan juurikin akkutehtaan ongelmista, mutta sekin on tehty uusiksi juurikin Tesla3.n suurien määrien takia joten uusi tehdas sekin.
        Teslalta ei tulisi ainoatakaan autoa ulos jos se turvautuisi osto-akkuihin joita ei käytännössä ole saatavilla, eli tilanne olisi sama kuin isoilla valmistajilla on nyt, joten miten oma akkutuotanto on silloin haitta??

        "Tesla-kupla on uskomaton. Aina sitä ihmettelee, kuinka typeriä ihiset ovat mennessään mukaan pyramidihuijauksiin, mutta aivan yhtä typeriä ovat nämä ihmiset, jotka kuvittelevat, että firma voidaan perustaa visioiden varaan."

        Tesla S ja X eivät mielestäni ole visioita vaan aivan totta ja toteutunut! Ne ovat automaailmassa tekniikaltaan ja ominaisuuksiltaan ylivoimaisia. Ja hintakin on kohdallaan vertaillessa saman hintaisiin perinteisiin autoihin... juu kyllä, sisätilojen viimeistely ei ole yhtä korkealla tasolla kuin saksalaisissa, mutta Teslan omistajille se on toisarvoista..

        Jos Tesla X ja S ovat ylivoimaisia verrattuna muihin, niin miksi niiden myynti hiipuu kotimaassakin (USA). S myytiin 2016 29 000 ja 2017 27 000 ja 1.2018 vaivaiset 800 kpl, alin määrä mitä koskaan. Eli suunta aleneva. Sama suunta Xllä alin myynti 1.2018 sitten alkuaikojen.
        Eikös myynnin pitäisi kasvaa rajusti kuukausi kuukaudelta, jos Teslat kerran ylivoimaisia?


      • Tesla3
        JunaLaivaLentokone kirjoitti:

        Kyllä ne ovat sikäli visioita, että vaikka S ja X ovat superkalliita autoja, niin silti firma tekee turskaa liki kaksi miljardia vuodessa. Idea ei kanna.

        Siksi myöskään Model kolmosta ei koskaan tulla myymään 35 tonnin hintaan kuin korkeintaan näytösluonteisesti.

        Mihinkään laajenemisiin tai kehityskuluihin ei voi vedota. Kehittävät ja laajenevat ne muutkin firmat.

        Teslan olisi kannattanut ryhtyä luksusvalmistajaksi ja tehdä superkalliita erittäin laadukkaita autoja valituille ostajille.

        Nyt kun se valitsi massojen tien, mutta ei kuitenkaan pysty tekemään massahintaisia autoja, niin edessä on varma tuho.

        Model S ja X ovat kannattavia tehdä, kate yli 20% joka on suurimpia autotehtaiden katteita maailmassa.

        "Mihinkään laajenemisiin tai kehityskuluihin ei voi vedota. Kehittävät ja laajenevat ne muutkin firmat."

        Panostaa juu esim. VW 20 miljardia... Hyvä se on panostaa kun on tehdas pyörinyt kohta sata vuotta ja rahaa säästössä, mutta kunnollisia sähköautoja odotellaan vielä vuosia kun eivät uskoneet sähköautoihin ja akuista ei ole tietoakaan, Tesla pani uskomaan.
        Tesla on aloittanut autojen tekemisen noin 10 vuotta sitten "nyrkkipajasta" ja nyt te "viisaat" oletatte että massatuotanto on heti täydessä iskussa ja kannattavaa kun investoinnit tehtaaseen ovat erittäin korkeat.

        "Siksi myöskään Model kolmosta ei koskaan tulla myymään 35 tonnin hintaan kuin korkeintaan näytösluonteisesti."

        Miksi edes pitäisi koska autot menee kalliimpinakin versioina kaupaksi? Niin Sinä ja Minäkin tekisin, sehän on kysynnän ja tarjonnan laki. Kuinka moni on saanut / ostanut auton ulos kaupasta hinnat alkaen hinnalla?

        "Nyt kun se valitsi massojen tien, mutta ei kuitenkaan pysty tekemään massahintaisia autoja, niin edessä on varma tuho."

        Tuleehan sieltä koko ajan model3.sia ulos kiihtyvällä vauhdilla ja asiakkaat odottavat omaansa malttamattomana.
        Tuho jää nähtäväksi... Minä en tuhoon usko ja sääli olisi jos niin kävisi.. Eikä usko ne sadat tuhannet asiakkaat jotka ovat varausmaksut model3.sta maksanut, eikä ne jotka ovat panostaneet Teslan osakkeisiin, uskon että he ovat tässä asiassa viisaampia kuin Sinä ja minä..
        Jotenkin kuulostaa kirjoituksestasi että konkurssia jopa toivoisit?? Miksi? Mikä paha mielestäsi on sähköautoissa tai mikä Teslassa ärsyttää?
        Oletko ehkä katkera ja kateellinenkun et voi sellaista koskaan ostaa?


      • Patteri-Paavo
        Tesla3 kirjoitti:

        Model S ja X ovat kannattavia tehdä, kate yli 20% joka on suurimpia autotehtaiden katteita maailmassa.

        "Mihinkään laajenemisiin tai kehityskuluihin ei voi vedota. Kehittävät ja laajenevat ne muutkin firmat."

        Panostaa juu esim. VW 20 miljardia... Hyvä se on panostaa kun on tehdas pyörinyt kohta sata vuotta ja rahaa säästössä, mutta kunnollisia sähköautoja odotellaan vielä vuosia kun eivät uskoneet sähköautoihin ja akuista ei ole tietoakaan, Tesla pani uskomaan.
        Tesla on aloittanut autojen tekemisen noin 10 vuotta sitten "nyrkkipajasta" ja nyt te "viisaat" oletatte että massatuotanto on heti täydessä iskussa ja kannattavaa kun investoinnit tehtaaseen ovat erittäin korkeat.

        "Siksi myöskään Model kolmosta ei koskaan tulla myymään 35 tonnin hintaan kuin korkeintaan näytösluonteisesti."

        Miksi edes pitäisi koska autot menee kalliimpinakin versioina kaupaksi? Niin Sinä ja Minäkin tekisin, sehän on kysynnän ja tarjonnan laki. Kuinka moni on saanut / ostanut auton ulos kaupasta hinnat alkaen hinnalla?

        "Nyt kun se valitsi massojen tien, mutta ei kuitenkaan pysty tekemään massahintaisia autoja, niin edessä on varma tuho."

        Tuleehan sieltä koko ajan model3.sia ulos kiihtyvällä vauhdilla ja asiakkaat odottavat omaansa malttamattomana.
        Tuho jää nähtäväksi... Minä en tuhoon usko ja sääli olisi jos niin kävisi.. Eikä usko ne sadat tuhannet asiakkaat jotka ovat varausmaksut model3.sta maksanut, eikä ne jotka ovat panostaneet Teslan osakkeisiin, uskon että he ovat tässä asiassa viisaampia kuin Sinä ja minä..
        Jotenkin kuulostaa kirjoituksestasi että konkurssia jopa toivoisit?? Miksi? Mikä paha mielestäsi on sähköautoissa tai mikä Teslassa ärsyttää?
        Oletko ehkä katkera ja kateellinenkun et voi sellaista koskaan ostaa?

        Tesla teki 675 miljoonan dollarin tappiot viime vuoden viimeisellä neljänneksellä, eikä voitolliseksi kääntymistä ole näköpiirissä. Firma pyörii sijoittajien sinne koko ajan pumppaamalla lisärahoituksella. Ellei jostain ala nopeasti tulla hurjasti tulorahoitusta, kyllä siinä konkurssi alkaa kolkutella ovelle. Eivät sijoittajat loputtomiin halua syytää rahojaan loputtomaan kaivoon, vaikka millaiset visiot olisi.
        Säälihän se olisi jos niin kävisi, mutta valitettavasti hyvin mahdollinen tilanne.


      • Tesla3
        Patteri-Paavo kirjoitti:

        Tesla teki 675 miljoonan dollarin tappiot viime vuoden viimeisellä neljänneksellä, eikä voitolliseksi kääntymistä ole näköpiirissä. Firma pyörii sijoittajien sinne koko ajan pumppaamalla lisärahoituksella. Ellei jostain ala nopeasti tulla hurjasti tulorahoitusta, kyllä siinä konkurssi alkaa kolkutella ovelle. Eivät sijoittajat loputtomiin halua syytää rahojaan loputtomaan kaivoon, vaikka millaiset visiot olisi.
        Säälihän se olisi jos niin kävisi, mutta valitettavasti hyvin mahdollinen tilanne.

        Ilman tehdasta on vaikea tehdä autoja vai mitä? Viime vuonna asensivat Model3.n linjaston, gigafaktofyä ja akkutehdasta rakennetaan edelleen...
        Millä keinolla itse saisit tuon yhtälön heti voitolliseksi?


      • Patteri-Paavo
        Tesla3 kirjoitti:

        Ilman tehdasta on vaikea tehdä autoja vai mitä? Viime vuonna asensivat Model3.n linjaston, gigafaktofyä ja akkutehdasta rakennetaan edelleen...
        Millä keinolla itse saisit tuon yhtälön heti voitolliseksi?

        MIksi minun pitäisi se saada heti voitolliseksi? Sehän on Elon Muskin tehtävä, mikäli aikoo pitää firmansa pystyssä. Tesla on sijoittanut tehtaisiin ja tuotekehitykseen valtavia summia, mikä on tarkoitus kattaa myytävien tuotteiden voitolla. Model 3:n tuotantoa ei ole saatu vauhtiin ja vanhempien mallien myynti laskee.

        Sijoittajat odottavat saavansa jossain vaiheessa tuottoa sijoituksilleen, joten pikkuhiljaa pitää sitä voittoa alkaa tulemaan, tai muuten sijoittajat lakkaavat syytämästä rahojaan Teslalle, ja silloin firma menee nopeasti nurin, koska se ei pysty vastaamaan veloistaan. Kun kulut ovat jatkuvasti isommat kuin menot, firma kuin firma menee konkurssiin. Ei Tesla ole hypestä huolimatta poikkeus sen suhteen. Vuoden kuluessa nähdään miten käy. Toivottavasti käy hyvin, mutta ei se nyt niin kovin hyvältä tällä hetkellä ainakaan näytä.


      • mitensemeni
        kaha53 kirjoitti:

        Jos Tesla X ja S ovat ylivoimaisia verrattuna muihin, niin miksi niiden myynti hiipuu kotimaassakin (USA). S myytiin 2016 29 000 ja 2017 27 000 ja 1.2018 vaivaiset 800 kpl, alin määrä mitä koskaan. Eli suunta aleneva. Sama suunta Xllä alin myynti 1.2018 sitten alkuaikojen.
        Eikös myynnin pitäisi kasvaa rajusti kuukausi kuukaudelta, jos Teslat kerran ylivoimaisia?

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/heratys-tesla-painoi-jo-euroopassakin-ohi-saksalaismerkeista/6777604#gs.JMRNgjk

        Perinteiset ei myy sitäkään.


      • fads4523523

        Myyväthän ne paljon paremmin kuin Tesla, jonka myynti hiipuu. Eihän tuollaisessa vertailussa ole järjen hiventä, se on täysin mielivaltainen. Kun autotyyppejä ja malleja rajataan sopivasti, niin saadaan erilaisia tuloksia.


      • mitensemeni
        fads4523523 kirjoitti:

        Myyväthän ne paljon paremmin kuin Tesla, jonka myynti hiipuu. Eihän tuollaisessa vertailussa ole järjen hiventä, se on täysin mielivaltainen. Kun autotyyppejä ja malleja rajataan sopivasti, niin saadaan erilaisia tuloksia.

        Siis väärin vertailtu jos ei tulos miellytä.
        Saman hintaiset ja kokoiset autot vertailussa, mikä meni väärin? No se meni väärin ettei nuo saksalaiset pärjää lainkaan suorituskyvyssä.


      • afds5afds

        Voihan sitä vertailla, miten tahtoo, mutta minä mieluiten mittaan firman menestystä myytyjen autojen määrällä ja ennen kaikkea tuloksella.

        Suuret saksalaiset tekivät ennätystulokset samaan aikaan kun Tesla pyörittää puljuaan ulkoisella rahalla.

        Saksalaiset tekivät ennätystulokset, Tesla teki ennätystappiot.

        Miten tämän saa käännettyä niin, että Teslalla menisi hyvin ja että se horjuttaisi suurten asemaa?


      • kaha53
        mitensemeni kirjoitti:

        Siis väärin vertailtu jos ei tulos miellytä.
        Saman hintaiset ja kokoiset autot vertailussa, mikä meni väärin? No se meni väärin ettei nuo saksalaiset pärjää lainkaan suorituskyvyssä.

        Katsotaan nettiautosta Tesla S hinta ja tekstissä mainittu mersu S hinnnat. Tesla S n. 100-130 000 € ja mersu S 150-400 000€. Oikeanpaa hintojen puolesta olisi verrata mersu E:hen ja silloin
        BMW 7-sarja maksaa 150-300 000€. BM mitä Teslaa.W X5 taitaisi olla hinnaltaa Teslan luokkaa ja sitä on myyty tuplasti
        Euroopan myyntiluvut ovatkin mersu E 50 000 kpl 2017 ja Tesla S 27 000 kpl.
        Kun tulos ei miellytä, niin vertaillaan eri hintaluokan autoja...


      • Mitensemeni
        kaha53 kirjoitti:

        Katsotaan nettiautosta Tesla S hinta ja tekstissä mainittu mersu S hinnnat. Tesla S n. 100-130 000 € ja mersu S 150-400 000€. Oikeanpaa hintojen puolesta olisi verrata mersu E:hen ja silloin
        BMW 7-sarja maksaa 150-300 000€. BM mitä Teslaa.W X5 taitaisi olla hinnaltaa Teslan luokkaa ja sitä on myyty tuplasti
        Euroopan myyntiluvut ovatkin mersu E 50 000 kpl 2017 ja Tesla S 27 000 kpl.
        Kun tulos ei miellytä, niin vertaillaan eri hintaluokan autoja...

        Eemelissä tulisi verrata amg malliin koska pitäisi saada suorituskyky edes lähelle teslan suorituskykyä, eli kumpaa myydään enempi?


      • kaha53
        Mitensemeni kirjoitti:

        Eemelissä tulisi verrata amg malliin koska pitäisi saada suorituskyky edes lähelle teslan suorituskykyä, eli kumpaa myydään enempi?

        Amg-mersu onkin jo sitten huomattavasti kalliinpi. Käsittääkseni kannattaa vertailla suht samanhintaisia autoja.
        Tesla Sn myynnistä kertoo myös se, että kotimaassaankin sen myynti on hiipumaan päin. Myynti pudonnut viime vuonna 10%. Tammikuun myynti 2018 alin mitä koskaan.


      • Mitensemeni
        kaha53 kirjoitti:

        Amg-mersu onkin jo sitten huomattavasti kalliinpi. Käsittääkseni kannattaa vertailla suht samanhintaisia autoja.
        Tesla Sn myynnistä kertoo myös se, että kotimaassaankin sen myynti on hiipumaan päin. Myynti pudonnut viime vuonna 10%. Tammikuun myynti 2018 alin mitä koskaan.

        Mercedes AMG E 43 4-matic A hinta 122 148€. Mielestäni samoissa hinnoissa Teslan kanssa.
        E-mallit hinnat 50 000 -97 800. Tesla S hinnat 96 600 -157 771€!
        Sinun mielestäsi E-mallit samoissa hinnoissa Tesla S kanssa?? Lisäksi E on pieni Teslaan verrattuna sekä onnettoman hitaita.
        Kun tulos ei miellytä, niin vertaillaan eri hintaluokan autoja...
        Kas kun et vertaa Toyotaan.


    • 1.___Markkinat
    • Atkerkki

      Prööt. Prööt. Multa pääsi nauru ja pieru samaan aikaan kun luen näitä teslan hehkutusjuttuja. Vielä kerran prööt prööt.

    • KORJATAAN

      Aloituksessa virhe. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ sontaa tuottaa narsistipari ---FISKER--- Henrik.

      • 1___-Markkinat

        Juuri näin... Elon Musk on oikea nero. Hän rakensi globaalin maksujärjestelmän verkkokaupoille.
        Mullisti kantorakettiteollisuuden.
        Kehitti maailman parhaan sähköauton.... Ja paljon muuta......


    • 1.__-Markkinat
      • 1.__-Markkinat

        Elon Musk ja sähköautoteollisuus. Toistaa Applen menestystarinan.


    • fads314

      Voihan sitä vertailla, miten tahtoo, mutta minä mieluiten mittaan firman menestystä myytyjen autojen määrällä ja ennen kaikkea tuloksella.

      Suuret saksalaiset tekivät ennätystulokset samaan aikaan kun Tesla pyörittää puljuaan ulkoisella rahalla.

      Saksalaiset tekivät ennätystulokset, Tesla teki ennätystappiot.

      Miten tämän saa käännettyä niin, että Teslalla menisi hyvin ja että se horjuttaisi suurten asemaa?

    • 1___-Markkinat

      Innovaatiot ja osaaminen. Tesla ja Elon Musk on siinä ykkönen.

    • 1___-Markkinat
    • 1___-Markkinat

      On todella tyhmää haukkua Applea tai Teslaa.

    • 1___-Markkinat

      On perusteltua kritisoida startuppeja jotka projisoivat satojenmiljoonien tulevaisuuden liikevaihtoja olemattomalla kompetenssilla.

      Valitettavasti tämä on sääntö !

      http://oulun1.blogspot.fi/2017/04/kun-kerrot-valheen-kerro-iso.html

      http://oulun1.blogspot.fi/2017/04/broadbit-oy.html

      http://oulun1.blogspot.fi/2017/04/neuvoja-aloittelevalle-startup.html

      Latureita ja palavia taloja.

      http://oulun1.blogspot.fi/2017/04/asmo-laturi-1990-puuilossa.html


      Tesla ja Apple..... Tesla toistaa 100% varmuudella Applen menestyksen !

    • 1.__-Markkinat

      Akkukennoissa on jo nyt ylituotantoa Aasiassa.
      Kysymys on onko edes akkukennojen tuotanto länsimaissa järkevää ja perusteltua. Kannattaako niitä akkkukennotehtaita tänne perustaa?
      Jo nyt Saksassa on tarve AUTOAKKUTEHTAISTA, vaikka akkukennoja saadaan Saksaan Aasiasta rajattomasti.

      Unkarin ja Puolan kilpailukyky on sitten ratkaisevasti parempi.

      https://www.youtube.com/watch?v=-Hcc_B1NT7w

      • 1.__-Markkinat

        Tesla on voittava brändi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe