Onpa epämielyttävän kirkkopoliittinen ooppera. Hyvikset teoksessa körttejä. Kovin mustavalkoista ja lapsellisen tuntuista manipulaatiota libretto täynnänsä. Taiteen nimissä jaetaan oikeutta ja jälkiviisasta totuutta aika härskin oloisesti.
Vaikutelma kokonaisuuden sisällöstä on kaunainen ja pikkusieluinen. Agendan olisi voinut pukea oopperassa heinovaraisempaan ja pohdiskelevampaan ilmaisuun ilman totuuksia. Olisi sanoma mennyt varmasti paremmin perille. Laulajien yltiödramaattinen ilmaisu kauhisteluissaan menee myös överiksi. Sinänsä oikein mainiota laulua ja selkeää tekstiä molemmilla.
Kaksinaismoraalinen ylhäältäpäin opettava sävy tympii teoksessa.
Linjaman musiikki toimii kyllä vaikka onkin vähän yksitotista. Olisi ollut mukava kuulla musiikissa kaikuja vanhoista Siionin Lauluista. Ah sielu vallita koraali ei liene lestadiolaista lauluperinnettä alunperin.
Kolme kirjoitusta Lestaudiukselle ooppera
Lattajalkainen
2
112
Vastaukset
- sitä.kuusta.kuuleminen
Lestadiolaisten tilaustyö. Odottiko joku erilaista?
- tässätotuus
Linjama on lahjaton säveltäjä...tai ei oikeastaan säveltäjä lainkaan. On vain totinen tollottaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249