Oletko kunnossa kysymys heti onnettomuuden jälkeen

2soon

Turha kysyä heti välittömästi tapaturman tai onnettomuuden jälkeen että oletko kunnossa kun järjestelmien testaus ja vikadiagnoosi ei ole päässyt vielä edes alkuun :P

5

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auraamatontie

Totta. Tipuin huonolla kelillä ojaan autolla viime marraskuun loppupuolella. Kulkupelin vasen etukulma meni täysin pashkaksi, mutta meikälle ei käynyt kuinkaan. Paitsi sen verran, että seuraavana päivänä niskat olivat jumissa. Tapahtumapäivänä jatkoin työpaikalle kun auto jatkoi korjaamolle, tein vuoron eikä mitään ongelmaa ollut.

• tulipahanmieleen

Tuo kysymys on selkäytimessä ihmisellä: ensimmäinen reaktio on hätäännys ja heti sen jälkeen tulee jokin näistä kysymyksistä; oletko kunnossa/ sattuuko sinua johonkin/ kävikö pahasti/ älä liiku katsotaan ensin mihin on sattunut/ soitan ambulanssin/ tai sitten henkilöllä on täysi paniikki päällä eikä hän pysty auttamaan. Olisiko joku muu kysymys muka parempi?

Vai olisiko parempi ajaa/kävellä onnettomuuspaikan ohi ja jättää onnettomuuteen tai tapaturmaan joutunut sinne yksikseen makaamaan?

Sama se on onnettomuuden jälkeen kun kerrot, että ajoit esim. autolla ojaan, aivan varmasti ne ihmiset jotka sinusta välittävät, kysyvät oletko kunnossa, eihän käynyt pahasti. Se on merkki huolenpidosta, välittämisestä.
      Tietenkin voisivathan he sanoa ai niinkö ja vaihtaa puheenaihetta johonkin muuhun. Sekö olisi parempi?

• Kukintavallaan

Juuu, moni kysyi huolehtivan ja välittävän kysymyksenkin. Mutta se henkilö, joka vastasi puhelimeen työpaikalta ja jolle kerroin miksi en ole ajoissa paikalla, sanoi: "woi wittu".

• äänensävyratkaisee
        Kukintavallaan kirjoitti:

Juuu, moni kysyi huolehtivan ja välittävän kysymyksenkin. Mutta se henkilö, joka vastasi puhelimeen työpaikalta ja jolle kerroin miksi en ole ajoissa paikalla, sanoi: "woi wittu".

woi wittukin voidaan sanoa monella tavalla, riippuu ihan äänensävystä.

• sdklfdfjjdslkjl

Siksipä en kerrokaan mistään mishapeista kun en jaksa sitä akkamaista draamailua jostain pikkukolhusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe