Lattiakaappikelloja lienee könnin kellon nimellä, joita joku könni-niminen tai jotain sinne päin, on valmistanut alkujaan. Näitä kelloja lienee joitain kymmeniä, tuskin satoja, sillä yksi Könni maksaa lähennä 10 000 euroa. Lattiakaappikelloja lähtee noin 500-12000 euron hintaan sekä vedettäviä seinäkaappikelloja 200-2500 euron hintaan. Patterikellot, joita nykyään useimmat seinäkaappikellot ovat, lähtevät 135-500 euroa noin hintaan. Ihmiset etsivät kaunista, erilaista ääntä kuin naapurin kellossa, hyvää sellaista, useimmat puupintaista, kestävää kelloa, jonka voi laittaa seinälle kiinni heti ja joka pysyy ajassa vuosia yhdellä vedolla viikossa. Minä löysin itselleni läheisen kellon kellosepänliikkeestä, 245,00 euroa maksoi vedettävä seinäkaappikello vuonna 2007. Kello pysyy ajassa, ääni pysynyt samanlaisena. Käy jatkuvasti eikä kukaan tai mikään saa minua seisauttamaan kelloani.
Seinäkaappikello ja lattiakaappikellot
24
2997
Vastaukset
- Kellosepänliikkeet
Koneistoja kaappi ja lattiakaappi ja kännin kelloihin myy vielä ainakin hautaniemen kellotukkuliike ja sieltä minäkin 70 cm kaappikello ostin ja olen siihen tyytyväinen. Myös jotkin kellosepänliikkeet ottaa tilauksia vastaan ja niistä jotkin myyvät myös vedettäviä kaappikelloja. Kellosepänliikkeestä olen ostanut useita erilaisia kelloja, joita kuuntelen usein mielelläni. En antaisi niistä yhtäkään pois. Jokainen ostakoon itse kellonsa.
- Niinkökuka
Tänään minä päätin repäistä ja laitoin peräti kuusi kaappi ja pöytäkelloa, jotka vuosien varrella tuli hankittua, käyntiin ja soittamaan
eri aikoina. Nyt illalla laitoin kelloni kiinni ja kukaan ei ole äännähtänytkään. Mitään ei kuulu. Ihmettä kerrakseen ja kaupungissa asutaan. - Kellokestääjakäyaikaa
Seinäkellon Viisareita ja muita osia myy Sinooperi. Kävin tänään ja ostin kynttilöitä. Seinäkelloa olen pitänyt jatkuvasti yli kymmenen vuotta käynnissä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja vain, kun unohdan kellon vetää, huomaan sen vasta, kun hiljaisuus alkaa painostaa. Silloin kello on pysähtynyt. Seinäkellon voi itsekin tehdä, mutta vaatii itsenäistä toimintaa. Minä ostin kellon osat, koneiston ja viisarit ja kello taulun ja sain kuin sainkin kellon, joka kävi aikaa. Minä rakastan vanhanaikaisia puukelloja ja sellaisia olen kerännyt.
- Maijankello
Miten lienee muilla lattiakaappikellon ostaneilla. Minä kun sain ilmoituksen, että minun ostamani ja tilaamani kello on tullut perille ja pitää sopia kotiin tuontiaika, olin hirveän jännittynyt ja iloinen. Illalla pistemiehet kantoivat yli kaksi metrisen laatikon sisälle huoneistoon. Minun tehtäväkseni jäi paketin avaus ja esille laitto. Sen tuli tekemään huoltomies toverinsa kanssa tunnin kuluþua tuonnista. Kun kello oli laitettu paikalleen, laitoin sen aikaan ja vedin käyntiin. Kello soitteli ensimmäisen kerran viideltä iltapäivällä ja yöhön mennessä koulutuksia seinän takaa ei ole kuulunut, mutta kyselyjä kellosta Kyllä, sillä kellon sisälle kantamisen näki alakerran naapurin rouva lastensa kanssa, jotka iloisina tekivät kysymyksiä ja kävivät katsomassa ja kuuntelemassa kelloa. Nyt olen pari viikkoa kuunnellut kelloa. Olen siihen tyytyväinen, enkä ole saanut haukkuja. Tosin seinän takaa naisen ääni kantoi että isännöitsijälle on soitettu ja huoltofirmalle. Kumpikin kieltäytyi pysäyttämistä toisten kelloja, joita alakerrassakin ja seinän takana on. Silloin innostunein vanha piika soitti ja kysyi neuvoa poliisilta kuten ennenkin. He lähinnä iloisina kyselivät, että mihinkähän lienee jouduttu, jos kelloa pysäyttämään tarvitaan musta Maija poliisien kanssa ja nauruksihan se oli mennyt. Nyt vain päiväsaikaan vedän kellon ja asetan sen käymään aikaa ja öisin iloitsen äänestä, jota kuulen sen soidessa.
- hienoMielikuvitus
Et sä mikään sairas dorka ole?
- Järkikäteen
Ensin en uskaltanut; kerrostalossa kun elämme; jättää kaappikelloa yöksi soittamaan. Sitten rohkaisun mieleni ja jätin kelloni yöksi päälle. Nyt kello on ollut soittamassa myös öisin, eikä.kukaan ole valittanut vielä. Kuulin Kyllä, että oveni takana olisi oikein naapuri huoltomiehen kanssa käynyt kelloa kuuntelemassa, hänestä kovaääninen kello. Toisessa asunnossakin kuunneltiin mutta huoltomies ei kuullut kellon ääntä kovana. Naapuri taas oli toista mieltä. Naapuria kehotettiin rauhoittumaan ja nukkumaan. Hänkään ei ole soitellut eikä kukaan valittanut. Nyt uskallan jättää kellon päälle yöksi.
- Kellonkaiku
Kun kello on soittanut kuukauden yhtä mittää, olen huomannut, että soittopuolen ollessa päällä vedettynä soittamassa joka tunti, korviini kävi kellon metallinen kaiku. Kun laitoin kellon soittopuolen Vipunen alas, kellon metallinen kaiku katosi. En tiedä oliko kaiku todellinen, mutta nyt se ei enää kuulu.
- Kantavaääni
Unettamana yönä hiljainen poing poing pari kerrosta alempaa kuuluu ylemmäs. Ensin ajattelin että miten tässä nukutaan. Sitten huomasin aamun tulleen ja siitä lähtien en ole naapurin kelloa kuunnellut enkä kuullut. Kun seinäkellon ostaa, oli patterikello tai vedettävä seinäkello, niin kellon ääni on merkitsevä tekijä kun ajatellaan pitkäaikaista kelloa. Minä pidän hiljaisista vedettävistä kelloista. Patterikellojakin olen kuunnellut ja ymmärtänyt miksi ihmiset niitä ostaa. Nyt vain vedettävistä on ääni, joka miellyttää minua eniten. Olen kuunnellut vain yhtä patterikelloa, joka oli sen ääninen, että voisin kuunnella sitä jatkuvasti. Muuten olen vedettävien kannalla. Kellon koko ja tämä äänikotelo, vai millä nimellä se kulkenee; on ratkaiseva tekijä kellon äänen voimakkuudessa, kun kyseessä on vedettävä seinäkello. Sen koko 40-120 cm ratkaisee, miten kantava kellon ääni on, tämä on minulle tullut selväksi. Hiljainen mutta kantava ääni, se on minulle mieleen.
- äänenvoimakkuudensäätö
Kaappikello voi soida myös hiljaa. Nykyaikana patterilla toimivat ovat varustettuja äänen voimakkuuden säädöllä.
- missämikämilloin
Kirpputorilla myytiin menneellä viikolla.junghans-merkkinen täysin kunnossa oleva.kaappikello, hinta jotain alle.viisi kymppiä. Toinen lähemmä metrin kello meni 78,00 hintaan uuteen kotiin. Minä itse ostin aikoinaan ryhtm-merkkisen kaappikellon kirppikseltä 25,00. Kello käy aikaa.
- Kukamikäkuka
Minun riesanani on naapuri, joka ei pidä minun kellojen äänestä. Kun kellon ääni kuuluu, tiedän, että naapurissa kiroillaan kellojen äänelle. Minulle pieni soittava seinäkello on iltojeni ilo. Pitää oppia tulemaan toimeen kaikkien kanssa jos kerrostaloon muuttaa.
- Mitensteillä
Herätyskellonani toimii kelloradio ja kuuntelen sitä mieluummin kuin muita kelloja. Se pysyy aina ajassa eikä ole koskaan jäljessä. Seinäkello oli alkuun tavallinen pyöreä kello jonka ostin marketista. Se toimi hyvin. Nykyään läheisin kello on rannekello. Kaappikello käy kyllä aikaa.
- Auringonmukaan
Nyt on niin että kellon ääni vaikuttaa oleellisesti siihen, pystyykö kelloa soittamaan ja pitämään päällä kerrostalossa. Meillä ihmiset ovat omissa asunnoissaan eikä muiden kanssa olla tekemisissä paljon yhtään. Tämä vaikuttaa siihen että ennen kellon ostoa kyselin kellon äänen hiljentämisestä ja vaientamisesta kerrostaloasunnossa. Naapurin sänky lienee minun sänkyni takana, seinä välissä. Kaiku usein kantaa mitättömän pienen mielipiteen kellojen soitosta. En enää ole aikoihin välittänyt mielipiteistä eikä nämä naapurit ole mitään sanoneet.
- Cloku
Valmet seinäkello löytyy.
Täysin toimintakuntoinen.Koneisto puhdistettu. - Auringonmukaan
Onhan se kaappikello minullakin. Tulee usein unohdutettua seinälle. Joskus silloin kun kellossa veto loppuu, vedän kellon ja vaikka näen sen aamusta iltaan, se suorastaan unohtuu seinälle, koska kellon saa hiljaiseksi vivusta kääntämällä. Näin se ystävä tutaan. Silloin sen tietää, kun kello on ollut kodissa yhtäjaksoisesti toista kymmentä vuotta ja käynyt aina yhtä hyvin antaen hiljaisen äänensä kaikua silloin tällöin.
- Pöytäkello
Tänään on ollut ukkonen ja sataa kaatamalla pitkän uuvuttavan päivän jälkeen. Jostain syystä en jaksanut kuunnella kelloa yöllä vaan sammutin kaikki isot kellot. Kun hiljaisuus vaivaa jonkin ajan kuluttua, vain pöytäkello soittaa aikaa.
- Minänaapurisi
Kellon liikuttaessa minä kuulen vain sinun varkaan äänesi sinun kehuskellessasi omilla varastele kyvyilläsi. Et sitten häikäi le yhtään mitään kun olet varas kokonaan sydämeltäsi. Onko mukava olla kun osa asukkaista kutsuu sinua oikeutetusti vakaaksi myös ihmisten edessä eikä ainoastaan selän takana. Juttu leviää koska sinulta pubissa kysyttäessä oletko varas, sinä tunnustat luotetuillesi suoraan "olen ja varastan niin paljon kuin haluan." Onko niin että sinulta puuttuu jotain sisimmästä että et kykene pitämään huolta itsestäsi. Älyä sinulla on varasteluun, että et käytä sitä muuhun toimintaan kuin lähi sukulaisilta ja lähituttavilta ja naapureilta varasteluun. Olet minua hyvin lähellä. Tiedän sinut nimeä myöten ja olen avustanut eläessäni sinua ruoallisesti ja tavaroiden puolesta monta kymmentä vuotta. Nähtävästi olet jotenkinn sellainen että sinulta puuttuu jotain joka kertoo mikä on omaa mikä vierasta ja mikä on lähisukulaisen omaa ja asunnossa johon sinulla ei pitäisi olla avaimia. Kuitenkin lääkäri ja poliisituttaviesi välityksellä pääset mihin vain. Kysymys kuuluu: onko sinulla omatuntoa. Jos on, milloin viimeksi erotut oman ja sukulaisen oman.
- Kellontärkeä
En muutamaan aikaan ole kuullut vanhanaikaista koukuttavaa seinäkelloa. Nyt olisi aika laittaa aamutuimaan soittamaan päiväksi. Tulee hyvä mieli. Usein kuuntelen ilokseni.
- Mitenkässitten
Kyllä nämä edulliset kellot ovat heikompia kuin kalliimmat. Minäkin ostin kaksi mekaanista kaappikello ja yhdentoista vuoden jälkeen toisen soitto on melkein kuulumaton jos kauempaa kuuntelee ja täyteen vedettynä ei soi viikkoon ollenkaan. Toinen taas käy siinä ja siinä. Heiluri heiluu juuri sen verran ettei koko kello pysähdy ja on 1,5 vuotta vanha.
- Ikäkello
Kyllä pitkän aikaa oli kello hiljaa eikä soinut kun olin vetänyt jousen liian kireälle. Viikkoon kello ei inahtanutkaan, mitään soittoa ei kuulunut. Sitten vaikka pelkäsin jousen menevän poikki, vääntelin edes takaisin avaimella ja kello kilahti. Nyt voin taas turvallisesti alkaa odottaa kellon soittoa. Naapuritkin kyseli, että mikä on kun kaappikello ei kilkata. Naapurin mieliksi jätin kellon soittamaan että hän kuulisi kaipaamansa kellon äänen. On se mukavaa kun oma kello soi.
- Kellontärkeä
Valmet ja vanhanaikaiset vedettävät kaappikellot ovat niitä harvinaisuuksia seinällä käytössä nykyään. Minäkin juuri laitoin patterikellon soittamaan tasatuntilyönnit. Koska en saa unta, niin kertoilen kelloista, joita talossamme on useita. Eräällä naapurirapussa on lattiakaappikello ja eräs osti isokokoisen seinäkaappikellon. Minä lähinnä patterikelloja harrastan, kun naapuri ei siedä minkäänlaista vedettävän seinäkellon kilahdustakaan. Innostuin vähän kiusan tekoon näin aamuyöllä, että ilkeä naapurikin saisi tuta kellon äänen.
- AperitaAatu
Seinällä raksuttaa Valmet.
https://imgur.com/a/gfn0Ahu - Harakankelloko
Minulla on seinällä rythm-kello. Olen ollut tyytyväinen. On soinut edellisen kuukauden loppupuolelta asti. Taisi olla 26.9 kun tilasin ja nostin seinälle 28.9.2018. Kellon ääni on suhteellisen matala, joten pystyn kuuntelemaan kelloa jatkuvasti. Isokokoisin joka minulla on ollut mutta niin pieni että nostin itse seinälle. Ääni ei kanna minnekään vaan nappulasta ääntä voi hiljentää jos soi liian äänekkäästi. Westminster abbeyn kirkon kellon sävelmä. Nyt kyllä naapuria harmittaa, saa nähdä, miten suhtautuu, kun kello alkaa soida kuudelta aamulla.
- Harakankelloko
Minä ostin kellon seinälle ja riippuu pääni yläpuolella vähän sivussa, ettei päälle tipahda, jos alas tulee. Patterikello, ääntä säädin hiljaisemmalle. Nyt kello soi illalla kymmeneltä viimeisen kerran ja aamulla kuudelta ensimmäisen kerran. Siinä välissä ei soi ollenkaan. Sopii kuunnella kaikkien jos halua on mutta tuskin kuuluu minnekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä802809Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2951626Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461527- 871371
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4011349Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3961273Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2999Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329854Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254832