Mietin taas kerran

olisiko jengiä jotka haluaisivat kirjoitella ja kommentoida suljetussa Facebook-ryhmässä sen sijaan että alamme täällä kinaamaan trollitehtaan lähettien ja henkilöön kohdistuvien hyökkäysketjujen rustaajille. Tähänkö olemme todellakin päätyneet? Mukavasta keskusteluryhmästä on tullut ala-arvoinen ja alatyylinen metsästysklubi jossa naamioituneet puiden takana kyttääjät ampuvat alas ihmisiä jotka uskaltavat olla täällä omina persooninaan? (Vaikkakin nimimerkin takana).

213

3671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnKannata

      Tuskin monikaan omalla nimellään lähtisi tämän palstan vakinikkien kanssa samaan face-ryhmään. Useamman kerran on täällä nähty kuinka toisten yksityisasioita levitellään palstalle kun on otettu yhteen.

      • Suljetusta ryhmästä ainoastaan ne jotka ovat muutenkin kavereita Facebookissa pääsevät näkemään yksityistietoja.
        Adminina minä heitän pihalle kaikki jotka rikkoisivat sääntöjä ja jakaisivat tietoa edestakaisin. Tämä tietenkin edellyttäisi että minun taitoihini johtaa tällainen ryhmä olisi luottamusta.


      • EnLuottaisi
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Suljetusta ryhmästä ainoastaan ne jotka ovat muutenkin kavereita Facebookissa pääsevät näkemään yksityistietoja.
        Adminina minä heitän pihalle kaikki jotka rikkoisivat sääntöjä ja jakaisivat tietoa edestakaisin. Tämä tietenkin edellyttäisi että minun taitoihini johtaa tällainen ryhmä olisi luottamusta.

        Juu, mutta oikea henkilöllisyys näkyisi ja jo kohta joku puskasta niitä täällä visertäisi.


      • Ei tuo Paloma minua ryhmäänä huolisikaan.
        En vaan usko, että siitä oikein mitään tulee.
        Parempi on kun on täysin tuttu joukko, tai sitten täysin outo joukko tämänkaltaisissa keskusteluissa.
        Puolituttujen kanssa se on niin kuin lämmitetyn vellin syömistä., ja pulituttujen joukko siitä pakostakin tulee.
        Siinä olen Paloman kanssa samaa mieltä, että tämä tilannne, mikä nyt on palstalla, tätä on turha jatkaa.


      • k-kotton kirjoitti:

        Ei tuo Paloma minua ryhmäänä huolisikaan.
        En vaan usko, että siitä oikein mitään tulee.
        Parempi on kun on täysin tuttu joukko, tai sitten täysin outo joukko tämänkaltaisissa keskusteluissa.
        Puolituttujen kanssa se on niin kuin lämmitetyn vellin syömistä., ja pulituttujen joukko siitä pakostakin tulee.
        Siinä olen Paloman kanssa samaa mieltä, että tämä tilannne, mikä nyt on palstalla, tätä on turha jatkaa.

        Kyllä huolisin ja melkein kaikki rekisteröidyt nimimerkit täältä olisivat tervetulleita. Ei-rekattuja tarvitsisi ehkä syynätä tarkemmin ennen kuin portit aukeaisivat. Hyvänä puolena on se että oli kuka tahansa, niin hän on vain klikkauksen päässä unohduksesta.
        Minä ainakin aion vetäytyä palstalta ellei ylläpito hoida hommiaan ja pidä palstaa sen verran siistinä että täällä kehtaa käydä ilman että tuntee itsensä likaiseksi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä huolisin ja melkein kaikki rekisteröidyt nimimerkit täältä olisivat tervetulleita. Ei-rekattuja tarvitsisi ehkä syynätä tarkemmin ennen kuin portit aukeaisivat. Hyvänä puolena on se että oli kuka tahansa, niin hän on vain klikkauksen päässä unohduksesta.
        Minä ainakin aion vetäytyä palstalta ellei ylläpito hoida hommiaan ja pidä palstaa sen verran siistinä että täällä kehtaa käydä ilman että tuntee itsensä likaiseksi.

        Minä olen ymmärtänyt, että osa kirjoittajista lähentelee jo seuraavan palstan ikäsuositusta, jos se joukko muuttaa sinne, tämä palsta sammuu.
        Nämä maakarit, jotka nyt täällä revittää, ne muuttaa sinne perässä.
        Minä en seitenkymppisiin kuitenkaan tule, ikäero on liian suuri.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä huolisin ja melkein kaikki rekisteröidyt nimimerkit täältä olisivat tervetulleita. Ei-rekattuja tarvitsisi ehkä syynätä tarkemmin ennen kuin portit aukeaisivat. Hyvänä puolena on se että oli kuka tahansa, niin hän on vain klikkauksen päässä unohduksesta.
        Minä ainakin aion vetäytyä palstalta ellei ylläpito hoida hommiaan ja pidä palstaa sen verran siistinä että täällä kehtaa käydä ilman että tuntee itsensä likaiseksi.

        Kohtahan sinä täältä vetäydyt muutenkin likaantumasta.

        Onhan facella suljettuja ryhmiä nytkin aivan tuhottomasti. Ei muuta kuin sekaan vaan. Minäkin kuulun vaikka kuinka moneen. Miksi ryhmän pitäisi olla juuri sellainen, jota sinä hallitset? Mikä olisi ryhmäsi aihe? Meidän ikäisetkö? Myöhästyit, sillä on jo olemassa suljettu ryhmä -40-50-luvulla syntyneet.


      • pysytääntotuudessa
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä huolisin ja melkein kaikki rekisteröidyt nimimerkit täältä olisivat tervetulleita. Ei-rekattuja tarvitsisi ehkä syynätä tarkemmin ennen kuin portit aukeaisivat. Hyvänä puolena on se että oli kuka tahansa, niin hän on vain klikkauksen päässä unohduksesta.
        Minä ainakin aion vetäytyä palstalta ellei ylläpito hoida hommiaan ja pidä palstaa sen verran siistinä että täällä kehtaa käydä ilman että tuntee itsensä likaiseksi.

        Todellisuudessa kuitenkin rekatut ovat ilkeimpiä puskailijoita, se on nähty monta kertaa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kohtahan sinä täältä vetäydyt muutenkin likaantumasta.

        Onhan facella suljettuja ryhmiä nytkin aivan tuhottomasti. Ei muuta kuin sekaan vaan. Minäkin kuulun vaikka kuinka moneen. Miksi ryhmän pitäisi olla juuri sellainen, jota sinä hallitset? Mikä olisi ryhmäsi aihe? Meidän ikäisetkö? Myöhästyit, sillä on jo olemassa suljettu ryhmä -40-50-luvulla syntyneet.

        No katsos, jos Paloma sellaisen ryhmän perustaa, ja sanelee siihen säännöt. Joka siihen ryhmään menee, niin sehyväksyy säännöt, muuten se pistetään ryhmästä ulos, ei siinä sen kummempaa.
        Sinähän kyselet vähän hölmöjä, aiheita voi jokainen laittaa niin kuin täälläkin.
        En minä siihen ryhmään lähde, tämä minun kirjoittelu loppuu, niin kuin tämä palstakin.


      • k-kotton kirjoitti:

        No katsos, jos Paloma sellaisen ryhmän perustaa, ja sanelee siihen säännöt. Joka siihen ryhmään menee, niin sehyväksyy säännöt, muuten se pistetään ryhmästä ulos, ei siinä sen kummempaa.
        Sinähän kyselet vähän hölmöjä, aiheita voi jokainen laittaa niin kuin täälläkin.
        En minä siihen ryhmään lähde, tämä minun kirjoittelu loppuu, niin kuin tämä palstakin.

        Niinhän se on kaikissa jo olevissa muissakin facen suljetuissa ryhmissä, että sääntöjä on noudatettava. Monet taas eivät jaksa hyväksyä jonkun despootin sääntöjä, että on oltava samaa mieltä hänen kanssaan tai ulos ja perustavat oman sensuroimattoman suljetun ryhmän.

        Samaa säpinää ja valtataistelua se on paljolti facella kuin täälläkin, että kuka on boss.
        Eikös jotkut täällä kirjoittelevatkin ole heitelleet facesivuiltaan kavereitaan hiien tuuttiin.

        Ei minuakaan Paloman bossaama ryhmä kiinnosta tippaakaan. Olen tarpeeksi monessa mukavammassa ryhmässä jo nyt jäsenenä.


      • k-kotton kirjoitti:

        No katsos, jos Paloma sellaisen ryhmän perustaa, ja sanelee siihen säännöt. Joka siihen ryhmään menee, niin sehyväksyy säännöt, muuten se pistetään ryhmästä ulos, ei siinä sen kummempaa.
        Sinähän kyselet vähän hölmöjä, aiheita voi jokainen laittaa niin kuin täälläkin.
        En minä siihen ryhmään lähde, tämä minun kirjoittelu loppuu, niin kuin tämä palstakin.

        """Sinähän kyselet vähän hölmöjä, aiheita voi jokainen laittaa niin kuin täälläkin."""

        Tarkoitan sitä, että yleensä faceryhmillä on joku tietty aihe, jotain, mikä määrittelee ketä siihen hyväksytään. No Palomalla näkyisi olevan "Suomi24 60 palstan nykyiset rekatut" tai jotain sellaista.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niinhän se on kaikissa jo olevissa muissakin facen suljetuissa ryhmissä, että sääntöjä on noudatettava. Monet taas eivät jaksa hyväksyä jonkun despootin sääntöjä, että on oltava samaa mieltä hänen kanssaan tai ulos ja perustavat oman sensuroimattoman suljetun ryhmän.

        Samaa säpinää ja valtataistelua se on paljolti facella kuin täälläkin, että kuka on boss.
        Eikös jotkut täällä kirjoittelevatkin ole heitelleet facesivuiltaan kavereitaan hiien tuuttiin.

        Ei minuakaan Paloman bossaama ryhmä kiinnosta tippaakaan. Olen tarpeeksi monessa mukavammassa ryhmässä jo nyt jäsenenä.

        Minulla on yksi sellainen ryhmä Facebookissa. (Kolumbia-aiheinen, jäsenet koottu eri Kolumbiafoorumien listoilta, siis Facebookiin siirtyneistä käyttäjistä. En ole joutunut heittämään ketään ulos.) Ei ole ollut mitään konflikteja.
        Yleensä on oltava joku teema joka yhdistää, yhteinen mielenkiinnon aihe (esim matkustelu, puutarhanhoito, ruuanlaitto jne). Kuulun aika moneen itsekin ja joissakin on ollut valtataistelua tai erimielisyyksiä, mutta kun sanelee ehdot ja asettaa säännöt heti alussa selviksi ja näkyville niin yleensä asiat hoituu. Hyvin harvat aikuiset menee suljettuihin ryhmiin etsimään riitaa kenenkään kanssa.
        Kyllä sinäkin pääsisit mukaan, omalla profiilillasi. Sanoin "rekatut" koska ryhmään kutsutaan ja tietenkin on helpompi lähettää kutsu jo tutulle henkilölle. Ryhmään voisi myös hakeutua.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minulla on yksi sellainen ryhmä Facebookissa. (Kolumbia-aiheinen, jäsenet koottu eri Kolumbiafoorumien listoilta, siis Facebookiin siirtyneistä käyttäjistä. En ole joutunut heittämään ketään ulos.) Ei ole ollut mitään konflikteja.
        Yleensä on oltava joku teema joka yhdistää, yhteinen mielenkiinnon aihe (esim matkustelu, puutarhanhoito, ruuanlaitto jne). Kuulun aika moneen itsekin ja joissakin on ollut valtataistelua tai erimielisyyksiä, mutta kun sanelee ehdot ja asettaa säännöt heti alussa selviksi ja näkyville niin yleensä asiat hoituu. Hyvin harvat aikuiset menee suljettuihin ryhmiin etsimään riitaa kenenkään kanssa.
        Kyllä sinäkin pääsisit mukaan, omalla profiilillasi. Sanoin "rekatut" koska ryhmään kutsutaan ja tietenkin on helpompi lähettää kutsu jo tutulle henkilölle. Ryhmään voisi myös hakeutua.

        Ei minua kiinnosta niin suppea ryhmä, että tämän palstan rekatut. Heidän (ja paljon useampiekin) kanssa voi keskustella täälläkin ... vielä.


      • Kutsuhuudoilla

        ...koska ryhmään kutsutaan ja tietenkin on helpompi lähettää kutsu jo tutulle...

        Mansikkiii lehdokkiii orvokkiii vuokko kii lehmikkiiii - pru tui tui tulkaapa lypsylleeeeee.


    • Tuulettaa

      Minua ei-rekattuna hyväksyttäisi, mutta minä en onneksi ole edes FB:ssa. En periaatteesta uskalla semmoisiin liittyä, että jakaisin yksityisasioitani netissä.
      Palomalle sanoisin, että vaikka olen sanojenne mukaan "puska" niin en harrasta ilkeyksiä. Olen pikemminkin saarnannut jatkuvasti asiallisesta tyylistä. Huumori on sallittua, mutta ilkeys ei.

      Pieni ulkolenkki piristi mukavasti vaikken pitkää heittänyt.

      • En ole koskaan sanonut että kaikki ei-rekatut ovat ilkeämielisiä puskahuutelijoita. Oletan että suuri valtaosa on ihan "normaaleja" keskustelijoita, jotka haluavat säilyttää varjokabinettityylisen keskustelukulttuurin vaihdellen nimimerkkiään aiheen tai mielialan mukaan.
        Minä koen sellaisen keskustelutyylin epämukavaksi; vastaan mielelläni minulle osoitettuihin kommentteihin, mutta aito dialogi jää puuttumaan, jos ei tiedä onko kuulolla joku joka kysyi vai joku ihan muu.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En ole koskaan sanonut että kaikki ei-rekatut ovat ilkeämielisiä puskahuutelijoita. Oletan että suuri valtaosa on ihan "normaaleja" keskustelijoita, jotka haluavat säilyttää varjokabinettityylisen keskustelukulttuurin vaihdellen nimimerkkiään aiheen tai mielialan mukaan.
        Minä koen sellaisen keskustelutyylin epämukavaksi; vastaan mielelläni minulle osoitettuihin kommentteihin, mutta aito dialogi jää puuttumaan, jos ei tiedä onko kuulolla joku joka kysyi vai joku ihan muu.

        Niin samaa mieltä. Toimivan keskustelupalstan edellytys olisi rekisteröitymis- ja kirjautumispakko. Keskustelu ei vain toimi "puskanikkien" kanssa, riippumatta siitä, ovatko ilkeämielisiä puskahuutelijoita vai ihan "normaaleja" keskustelijoita.


      • kylmätotuus
        entinenmiäs kirjoitti:

        Niin samaa mieltä. Toimivan keskustelupalstan edellytys olisi rekisteröitymis- ja kirjautumispakko. Keskustelu ei vain toimi "puskanikkien" kanssa, riippumatta siitä, ovatko ilkeämielisiä puskahuutelijoita vai ihan "normaaleja" keskustelijoita.

        Olen toitottanut tuota samaa asiaa rekisteröitymis- ja kirjautumispakosta 3 vuotta.
        Eniten kättä väänsin asiasta "koti-kiusatun" kanssa.

        Toistan jälleen kerran, että oikea systeemi mielestäni olisi seuraava.
        Jokaisella kirjoittajalla pitäisi olla rekisteröity nimimerkki ja nimimerkkejä saisi olla vain yksi/ nenä. Kenelläkään ei olisi mahdollisuutta kirjoittaa puskasta, vaan jos mielisi osallistua keskusteluihin, niin rekattua nikkiä olisi pakko käyttää.

        Nythän käytäntö on sellainen, että rekatut nimimerkit voivat mennä puskaan, jos haluavat. Tuo mahdollisuus vie pohjan ja uskottavuuden rekisteröitymiseltä.

        Sinä päivänä, kun systeemi muuttuu toivomakseni, kirjaudun heti.
        Nyt en koe siihen tarvetta, vaan kirjoitan tällä mustalla nikilläni edelleen. Musta nikkini on yhtä luotettava kuin sinistenkin. En näe niissä mitään eroa nykyisen käytännön vallitessa.

        Ylläpito ei halua muutoksia tehdä, koska kirjoittajien määrä romahtaisi murto-osaan nykyisestä.

        Väitteesi, että keskustelu "puskanikkien" kanssa ei toimi, voi olla sinun näkemyksesi.
        Omalta kohdaltani voin todeta, että olen saanut käydä monia antoisia keskusteluita, vaikka "puskalainen" olenkin.
        Useiden aloitusten tekijöinä ovat olleet siniset. He ovat kuitenkin hyväksyneet minut tekemiinsä aloituksiin nenäänsä nyrpistämättä.


      • kylmätotuus
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En ole koskaan sanonut että kaikki ei-rekatut ovat ilkeämielisiä puskahuutelijoita. Oletan että suuri valtaosa on ihan "normaaleja" keskustelijoita, jotka haluavat säilyttää varjokabinettityylisen keskustelukulttuurin vaihdellen nimimerkkiään aiheen tai mielialan mukaan.
        Minä koen sellaisen keskustelutyylin epämukavaksi; vastaan mielelläni minulle osoitettuihin kommentteihin, mutta aito dialogi jää puuttumaan, jos ei tiedä onko kuulolla joku joka kysyi vai joku ihan muu.

        Kyllä jotkut rekatutkin hallitsevat ilkeilytaidon. Joskus he harrastavat sitä avoimesti rekatulla nimmarillaan ja toisinaan taas puskasta käsin.

        Yritetään edes olla rehellisiä ja objektiivisia tuodessamme esille näkemyksiämme.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Olen toitottanut tuota samaa asiaa rekisteröitymis- ja kirjautumispakosta 3 vuotta.
        Eniten kättä väänsin asiasta "koti-kiusatun" kanssa.

        Toistan jälleen kerran, että oikea systeemi mielestäni olisi seuraava.
        Jokaisella kirjoittajalla pitäisi olla rekisteröity nimimerkki ja nimimerkkejä saisi olla vain yksi/ nenä. Kenelläkään ei olisi mahdollisuutta kirjoittaa puskasta, vaan jos mielisi osallistua keskusteluihin, niin rekattua nikkiä olisi pakko käyttää.

        Nythän käytäntö on sellainen, että rekatut nimimerkit voivat mennä puskaan, jos haluavat. Tuo mahdollisuus vie pohjan ja uskottavuuden rekisteröitymiseltä.

        Sinä päivänä, kun systeemi muuttuu toivomakseni, kirjaudun heti.
        Nyt en koe siihen tarvetta, vaan kirjoitan tällä mustalla nikilläni edelleen. Musta nikkini on yhtä luotettava kuin sinistenkin. En näe niissä mitään eroa nykyisen käytännön vallitessa.

        Ylläpito ei halua muutoksia tehdä, koska kirjoittajien määrä romahtaisi murto-osaan nykyisestä.

        Väitteesi, että keskustelu "puskanikkien" kanssa ei toimi, voi olla sinun näkemyksesi.
        Omalta kohdaltani voin todeta, että olen saanut käydä monia antoisia keskusteluita, vaikka "puskalainen" olenkin.
        Useiden aloitusten tekijöinä ovat olleet siniset. He ovat kuitenkin hyväksyneet minut tekemiinsä aloituksiin nenäänsä nyrpistämättä.

        Puskanikki ja "puskanikki". Tarkoitin lähinnä sitä, että keskustelu ei toimi kun jopa samassa ketjussa nimimerkki vaihtuu kommentista toiseen. Sinänsä ihan sama, onko musta vai sininen, sinulla on kuitenkin vakinikki.


      • Heikunkeikku
        kylmätotuus kirjoitti:

        Olen toitottanut tuota samaa asiaa rekisteröitymis- ja kirjautumispakosta 3 vuotta.
        Eniten kättä väänsin asiasta "koti-kiusatun" kanssa.

        Toistan jälleen kerran, että oikea systeemi mielestäni olisi seuraava.
        Jokaisella kirjoittajalla pitäisi olla rekisteröity nimimerkki ja nimimerkkejä saisi olla vain yksi/ nenä. Kenelläkään ei olisi mahdollisuutta kirjoittaa puskasta, vaan jos mielisi osallistua keskusteluihin, niin rekattua nikkiä olisi pakko käyttää.

        Nythän käytäntö on sellainen, että rekatut nimimerkit voivat mennä puskaan, jos haluavat. Tuo mahdollisuus vie pohjan ja uskottavuuden rekisteröitymiseltä.

        Sinä päivänä, kun systeemi muuttuu toivomakseni, kirjaudun heti.
        Nyt en koe siihen tarvetta, vaan kirjoitan tällä mustalla nikilläni edelleen. Musta nikkini on yhtä luotettava kuin sinistenkin. En näe niissä mitään eroa nykyisen käytännön vallitessa.

        Ylläpito ei halua muutoksia tehdä, koska kirjoittajien määrä romahtaisi murto-osaan nykyisestä.

        Väitteesi, että keskustelu "puskanikkien" kanssa ei toimi, voi olla sinun näkemyksesi.
        Omalta kohdaltani voin todeta, että olen saanut käydä monia antoisia keskusteluita, vaikka "puskalainen" olenkin.
        Useiden aloitusten tekijöinä ovat olleet siniset. He ovat kuitenkin hyväksyneet minut tekemiinsä aloituksiin nenäänsä nyrpistämättä.

        Olen samaa mieltä kylmätotuuden kanssa, että olisi hyvä jos olisi yksi nimimerkki per nenä.
        Eikä saisi pompahdella eri puskiin.
        Minä kirjoitan vain tällä nimimerkillä. Minulle passaa tämä systeemi.
        Voisin minäkin harkita rekisteröitymistä, mikäli "yks-nimimerkki-per-nenä"-systeemi toteutuisi.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kylmätotuuden kanssa, että olisi hyvä jos olisi yksi nimimerkki per nenä.
        Eikä saisi pompahdella eri puskiin.
        Minä kirjoitan vain tällä nimimerkillä. Minulle passaa tämä systeemi.
        Voisin minäkin harkita rekisteröitymistä, mikäli "yks-nimimerkki-per-nenä"-systeemi toteutuisi.

        Tätä samaa linjaa minäkin olen ajanut. Pitkään.
        Erityisesti tuo mahdollisuus käyttää muuta kuin rekisteröityä käyttäjätunnustasi on vihoviimeisin ylläpidon keksintö joka "halventaa" plastan käyttöarvoa ja tekee mahdolliseksi sen että voi heittää herjaa joutumatta vastuuseen siitä.
        Vakinikit tai rekisteröidyt, minulle sinänänsä samantekevää, kunhan vain tiedän että vastaan sille joka kysyi. Kaikki nuo lauseenosa, irrallinen sana jne tuulesta temmatutnikit jotka vaihtuvat kesken keskustelua ovat halpaa kertakäyttökamaa ja turmelevat nettiympäristöä.


      • RealistiN

        Veikkaan että tämä portaali tyrehtyisi kokonaan jos vaadittaisiin nimimerkkiä rekisteröidessä tunnistautuminen esim. hlö pankkitunnuksilla, sillä sehän on ainoa keino millä voitaisiin kirjoittajilta estää useamman nimimerkin käyttö.
        -
        Rekatut jotka vannovat yhdellä nimimerkillä kirjoitteluaan ovat sen verran monesti jääneet kiinni puskanikkeilystä, jotta uskottavuus yhdellä nikillä kirjoittamiseen on ainakin minulta täysin mennyt.
        -
        Jos kirjoittajat keskittyisivät kirjoituksiin, eivätkä nimimerkkeihin, saattaisi tulos yllättää positiivisesti.
        -
        Nythän on niin, että rekatulla voi olla vaikka kuinka monta rekattua, sekä vielä niiden lisäksi voi kirjoitella myös vaihtuvilla, ja näinhän jotkut tekevätkin.


      • toisto.toistoja
        RealistiN kirjoitti:

        Veikkaan että tämä portaali tyrehtyisi kokonaan jos vaadittaisiin nimimerkkiä rekisteröidessä tunnistautuminen esim. hlö pankkitunnuksilla, sillä sehän on ainoa keino millä voitaisiin kirjoittajilta estää useamman nimimerkin käyttö.
        -
        Rekatut jotka vannovat yhdellä nimimerkillä kirjoitteluaan ovat sen verran monesti jääneet kiinni puskanikkeilystä, jotta uskottavuus yhdellä nikillä kirjoittamiseen on ainakin minulta täysin mennyt.
        -
        Jos kirjoittajat keskittyisivät kirjoituksiin, eivätkä nimimerkkeihin, saattaisi tulos yllättää positiivisesti.
        -
        Nythän on niin, että rekatulla voi olla vaikka kuinka monta rekattua, sekä vielä niiden lisäksi voi kirjoitella myös vaihtuvilla, ja näinhän jotkut tekevätkin.

        tuokin on sanottu jo kymmeniä ja kymmeniä kertoja niiden vuosien aikana jotka olen palstoja seurannut


      • jahuomattuon
        toisto.toistoja kirjoitti:

        tuokin on sanottu jo kymmeniä ja kymmeniä kertoja niiden vuosien aikana jotka olen palstoja seurannut

        :D ... ja toisto, toistoja on mainittu ainakin satoja kertoja :)))))


      • aikaoutoa
        kylmätotuus kirjoitti:

        Olen toitottanut tuota samaa asiaa rekisteröitymis- ja kirjautumispakosta 3 vuotta.
        Eniten kättä väänsin asiasta "koti-kiusatun" kanssa.

        Toistan jälleen kerran, että oikea systeemi mielestäni olisi seuraava.
        Jokaisella kirjoittajalla pitäisi olla rekisteröity nimimerkki ja nimimerkkejä saisi olla vain yksi/ nenä. Kenelläkään ei olisi mahdollisuutta kirjoittaa puskasta, vaan jos mielisi osallistua keskusteluihin, niin rekattua nikkiä olisi pakko käyttää.

        Nythän käytäntö on sellainen, että rekatut nimimerkit voivat mennä puskaan, jos haluavat. Tuo mahdollisuus vie pohjan ja uskottavuuden rekisteröitymiseltä.

        Sinä päivänä, kun systeemi muuttuu toivomakseni, kirjaudun heti.
        Nyt en koe siihen tarvetta, vaan kirjoitan tällä mustalla nikilläni edelleen. Musta nikkini on yhtä luotettava kuin sinistenkin. En näe niissä mitään eroa nykyisen käytännön vallitessa.

        Ylläpito ei halua muutoksia tehdä, koska kirjoittajien määrä romahtaisi murto-osaan nykyisestä.

        Väitteesi, että keskustelu "puskanikkien" kanssa ei toimi, voi olla sinun näkemyksesi.
        Omalta kohdaltani voin todeta, että olen saanut käydä monia antoisia keskusteluita, vaikka "puskalainen" olenkin.
        Useiden aloitusten tekijöinä ovat olleet siniset. He ovat kuitenkin hyväksyneet minut tekemiinsä aloituksiin nenäänsä nyrpistämättä.

        miksi valita kirjoitusalustakseen rekisteröitymättömien saitti jos haluaa että kaikki ovat rekisteröityneitä?


      • toisto.toistoja
        jahuomattuon kirjoitti:

        :D ... ja toisto, toistoja on mainittu ainakin satoja kertoja :)))))

        :D ja miljoona kertaa se että on toisto toistojan viesti huomattu ;D


    • bessie-

      Koska tämä on ollut kaikille ja voittopuolisesti mukava keskusteluryhmä? Ei ainakaan kymmeneen vuoteen mielestäni. Ei silti pidä 'menettää toivoa'. Missään nimessä ei pidä antaa periksi, väistää, ja samalla jättää idealtaan hyvää ja kaikille sopivaa keskustelupalstaa parin persoonallisuushäiriöisen ja/tai hyvin yksinkertaisen, useampaa nikkiä käyttävän ja palstaan sairaalloisen omistushaluisesti suhtautuvan reppanan omaksi tilaksi.

      Teen poikkeuksen ja kirjoitan nimimerkeistä. Palstalla on ainakin yksi kirjoittaja joka mielestäni on kiusaaja, hän käyttää useampaa eri nimimerkkiä jopa samassa ketjussa. Enemmänkin näitä kiusaajia voi olla, tyyliltään aika samanlaisia kylläkin. Takavuosien Lejannat, Lusiinat jne., jne., jotka toistuvasti näkivät toisissa kirjoittajissa moraalittomuutta ja riidanhalua ja jotka huolimatta selvistä puutteistaan luetun ja sanojen ymmärtämisen kanssa silti osasivat lukea toisten ajatuksia ja tekivät jatkuvasti luonneanalyyseja toisista, näkivät toisilla kirjoittajilla verta tippuvia raateluhampaita ym. ym. heikosta itsetunnosta, tyhmyydestä ja ilkeähkön kaunaisesta luonteesta kertovaa, ovat vain vaihtaneet nimimerkkiään ja edelleen jatkavat kiusaamistaan. Heidän komppaajiaan ihmettelen, arvelen että usein on kysymyksessä kiusaajan oma tukinikki, toisilla taas näyttäisi olevan kysymys arvostelukyvyn puutteesta; kirjoitetaan alaarvoiseen ketjuun mitäänsanomattomia kommentteja jopa hymiöiden kera ja ollaan olevinaan niin leppoisia ja mukavia että.
      Nimimerkillä "Korppis" kirjoittavaa en pidä raukkamaisena kiusaajana.

      Hyvällä ja "mukavalla" keskustelupalstalla mielipiteiden ei tarvitse olla hienotunteisen kohteliaita, mukavia tai sopuisia, jopa puuduttava ja fiksumpia karkoittava tylsyys ja tyhjänpäiväisten latteuksien latelukin on sallittua. Minkähän takia muuten tyhjänpäiväistä latteuksien latelua ja puuduttavaa pitkittämistä ei juurikaan arvostella... , meinaan kun kuitenkin täällä niin paljon arvostellaan ja arvostellaan ja vaihteeksi arvostellaan aiheita, kielenkäyttöä, sanavalintoja, kirjoittajan henkilöä ja/tai oletettua mielentilaa jne. ...

      • Ihankukatahansa

        Tyhjänpäiväiset latteudet ja puuduttava pitkittäminen tuskin saa aikaan tunnevyöryjä tai ilkeilyjä herjoinen.
        Kenellepä niistä harmia olisi.


      • Minäkin ole ollut mukana ainakin nuo kymmenen vuotta, todennäköisesti kauemmin, välillä ollut poissa vuoden tai pari ja palstan taso tai tyyli, miten vain, on ollut epätasainen ja vaihteleva Häirikköjä on aina ollut, mutta tuollaista toisen kirjoittajan jahtaamista kuin mikä täällä on menossa ollut muutaman päivän ajan, en ole aikaisemmin huomannut. Aloitus aloituksen jälkeen että herjat pysyisivät palstalla jos sattuisi että ylläpito herää kauneusuniltaan ja pyyhkisi pois noita törkeyksiä.
        En minä korppista syytä siitä että jos hänen kimppuunsa käydään niin että hän puolustautuu ja ei aina niin kauniisti sanojaan valiten. Niistä sitten tehdään asiaa ja jäkätetään vaihtamalla nimimerkkiä aloituksesta toiseen....lapsellista ja pitkästyttävää. Kaikki me osataan suomenkielen alatyylinkin ilmaisuja.
        ***
        En minä aja takaa sitä että pitäisi olla joku keskustelupalsta, missä kaikki olisivat samaa mieltä tai seurustelisivat toistensa kanssa kansainvälisten seurapiirisääntöjen ehdoilla. Ei meistä taida olla sellaiseen....ja napakat mielipiteet, jotka esitetään ketään loukkaamatta piristävät vain keskustelua.


      • bessie-
        Ihankukatahansa kirjoitti:

        Tyhjänpäiväiset latteudet ja puuduttava pitkittäminen tuskin saa aikaan tunnevyöryjä tai ilkeilyjä herjoinen.
        Kenellepä niistä harmia olisi.

        Tiedä tunnevyöryistä, mutta näyttäväthän nuo puuduttavan latteilla ja tyhjänpäiväisillä "vastauksilla" lähes pakonomaisesti pitkitetyt 'omat' ketjut sisältävän jonkinlaista 'ilkeilyä', esim. jo lähtökohtaisesti negatiivista ja pilkallista suhtautumista milloin mihinkin tuiki tavalliseen asiaan ja usein myös toisiin kirjoittajiin. Piilovittuilu (ja tukinikit) yleensä tulevat mukaan ja lisääntyvät ketjun pitkittyessä ja argumenttien loppuessa. Sitten saattaakin jo tulla pientä tunnevyöryäkin nimittelyineen ja epäasiallisuuksineen.

        Juu, ei näistä puuduttavista pitkittämisistä ja tyhjänpäiväisistä, vain ja ainoastaan pitkän ketjun (ei niinkään keskustelun) toivossa kirjoitetuista viesteistä mitään harmia koidu kenellekään, mutta eipä myöskään toisenlaisista, esim. keskustelunhaluisista ja toista näkökulmaa tarjoavista, kantaaottavista, alatyylisistä jne. jne. viesteistä niistäkään luulisi kenellekään mitään harmia koituvan?


    • Tuulettaa

      Lainaus:

      Hyvällä ja "mukavalla" keskustelupalstalla mielipiteiden ei tarvitse olla hienotunteisen kohteliaita, mukavia tai sopuisia, jopa puuduttava ja fiksumpia karkoittava tylsyys ja tyhjänpäiväisten latteuksien latelukin on sallittua. Minkähän takia muuten tyhjänpäiväistä latteuksien latelua ja puuduttavaa pitkittämistä ei juurikaan arvostella... , meinaan kun kuitenkin täällä niin paljon arvostellaan ja arvostellaan ja vaihteeksi arvostellaan aiheita, kielenkäyttöä, sanavalintoja, kirjoittajan henkilöä ja/tai oletettua mielentilaa jne. ...

      Eikö hyvälle keskustelupalstalle sovi monenlaisia ketjuja ? Fiksummat pitäisivät omat ketjunsa ja semmoiset kuin minä pysyisimme omissamme. Niin olen suurimmaksi osaksi tehnytkin. Hyvin moniin ketjuihin en edes vilkaise kun itselläni ei ole mitään annettavaa.

      • bessie-

        ?
        No enkös minä (taas kerran) kirjoittanutkin, että hyvälle ja mukavalle keskustelupalstalle sopivat kaikenlaiset mielipiteet?

        Täällä ei ole kenenkään omia ketjuja. Sillä hetkellä kun laitat aloituksen tälle yhteiselle foorumille se muuttuu yhteiseksi. Et taida ymmärtää, mutta niin se vain on. Voit tietysti paljastaa tyhmyytesi ja kenties vihamielisenkin asenteesi joitakin kirjoittajia kohtaan kirjoittamalla kommentin jossa neuvot ja kehotat heitä pysymään poissa "semmoisten kuin sinä"(?!) ketjuista. Sinulla on oikeus kirjoittaa mielipiteesi ja minulla tavallaan asianosaisena on täysi oikeus siihen vastata. Olisi tietysti ilman 'asianosaisuuttakin', minulla ja kaikilla muilla kirjoittajilla on ihan samat oikeudet tällä palstalla kuin sinullakin.


      • Tuulettaa
        bessie- kirjoitti:

        ?
        No enkös minä (taas kerran) kirjoittanutkin, että hyvälle ja mukavalle keskustelupalstalle sopivat kaikenlaiset mielipiteet?

        Täällä ei ole kenenkään omia ketjuja. Sillä hetkellä kun laitat aloituksen tälle yhteiselle foorumille se muuttuu yhteiseksi. Et taida ymmärtää, mutta niin se vain on. Voit tietysti paljastaa tyhmyytesi ja kenties vihamielisenkin asenteesi joitakin kirjoittajia kohtaan kirjoittamalla kommentin jossa neuvot ja kehotat heitä pysymään poissa "semmoisten kuin sinä"(?!) ketjuista. Sinulla on oikeus kirjoittaa mielipiteesi ja minulla tavallaan asianosaisena on täysi oikeus siihen vastata. Olisi tietysti ilman 'asianosaisuuttakin', minulla ja kaikilla muilla kirjoittajilla on ihan samat oikeudet tällä palstalla kuin sinullakin.

        Lue nyt huolella, MINÄ en ole vihamielinen ketään teistä kohtaan !!! Tarkoitin sitä, että fiksut kaipaavat sitä "fiksua" keskustelua, mitä sitten lieneekään, minä olen yksinkertainen maalainen.
        Kirjoitan tavallisia luonnosta tai miten koen yhteiskuntaa uutisten ja lehtien kautta.
        En taatusti ole oikeuksianne poistamassa. Pyydän vain ettei kaikissa ketjuissa heitellä ilkeästi !!

        Do you understand ? Enkkuakaan en enää osaa kun ei ole tarvinnut vuoskymmeniin.


      • Napsahdit-nokkosiin

        "Täällä ei ole kenenkään omia ketjuja. "

        Niinkö?

        Hunkszikaan ei ole ketjulainen, vaan yksittäis ulkopuolinen tapaus?


      • bessie-
        Tuulettaa kirjoitti:

        Lue nyt huolella, MINÄ en ole vihamielinen ketään teistä kohtaan !!! Tarkoitin sitä, että fiksut kaipaavat sitä "fiksua" keskustelua, mitä sitten lieneekään, minä olen yksinkertainen maalainen.
        Kirjoitan tavallisia luonnosta tai miten koen yhteiskuntaa uutisten ja lehtien kautta.
        En taatusti ole oikeuksianne poistamassa. Pyydän vain ettei kaikissa ketjuissa heitellä ilkeästi !!

        Do you understand ? Enkkuakaan en enää osaa kun ei ole tarvinnut vuoskymmeniin.

        Huolellisemmin voisit lukea sinäkin...
        Kirjoitin "Voit tietysti paljastaa tyhmyytesi ja KENTIES vihamielisenkin asenteesi joitakin kirjoittajia kohtaan kirjoittamalla kommentin jossa neuvot ja kehotat heitä pysymään poissa "semmoisten kuin sinä"(?!) ketjuista."

        Omista ketjuista eli "semmoisten-kuin-minä ketjuista" kirjoittaminen kertoo minusta ajattelusta ja asenteesta jota minä pidän tyhmyytenä ja ehkä myös vihamielisyytenä. Siinä jaetaan palstalle kirjoittavia jonkinlaisiin ryhmiin tai ainakin kahteen ryhmään, ryhmiin jotka vain tämän jaon mielessään tehnyt itse pystyy hahmottamaan tai tietämään, ei kukaan muu. Tätä pidän tyhmyytenä, samoin ketjujen omistajana esiintymistä. Kukaan meistä ei mista tätä kirjoitusalustaa. Ilman muiden mielipiteitä ei synny ketjua ja ketjun aloittaja taasen ei omista muiden mielipiteitä. (Toivottavaa kyllä olisi että edes sietäisi niitä.)
        EHKÄ vihamielistä ja ainakin epäkohteliasta ja tapauksesta riippuen vähän kai sääntöjen vastaistakin on pyrkiä valikoimaan ja muualle ohjailemaan tai peräti pois hätistelemään mielipiteiden kirjoittajia.


      • Tuulettaa
        bessie- kirjoitti:

        Huolellisemmin voisit lukea sinäkin...
        Kirjoitin "Voit tietysti paljastaa tyhmyytesi ja KENTIES vihamielisenkin asenteesi joitakin kirjoittajia kohtaan kirjoittamalla kommentin jossa neuvot ja kehotat heitä pysymään poissa "semmoisten kuin sinä"(?!) ketjuista."

        Omista ketjuista eli "semmoisten-kuin-minä ketjuista" kirjoittaminen kertoo minusta ajattelusta ja asenteesta jota minä pidän tyhmyytenä ja ehkä myös vihamielisyytenä. Siinä jaetaan palstalle kirjoittavia jonkinlaisiin ryhmiin tai ainakin kahteen ryhmään, ryhmiin jotka vain tämän jaon mielessään tehnyt itse pystyy hahmottamaan tai tietämään, ei kukaan muu. Tätä pidän tyhmyytenä, samoin ketjujen omistajana esiintymistä. Kukaan meistä ei mista tätä kirjoitusalustaa. Ilman muiden mielipiteitä ei synny ketjua ja ketjun aloittaja taasen ei omista muiden mielipiteitä. (Toivottavaa kyllä olisi että edes sietäisi niitä.)
        EHKÄ vihamielistä ja ainakin epäkohteliasta ja tapauksesta riippuen vähän kai sääntöjen vastaistakin on pyrkiä valikoimaan ja muualle ohjailemaan tai peräti pois hätistelemään mielipiteiden kirjoittajia.

        Kamalaa kun taaskaan en ymmärrä mitään. MINÄ olen tyhmä ja pysyn poissa. Tämä on minulle liian monimutkaista jatustamista.

        Hei sitten sanoo Tuulettaa ja Pylykerö ! Hyvää jatkoa Teille !


      • Sujuva-oikotie-lukija

        Kiitos. Hyviä pakkaspäiviä teillekin.
        Oli kiva saada tuulahdus savoakin. Siellä aina leudonpaa kuin täällä riitaisassa ruuhkasuomessa. Taidan itsekin alkaa muuttaa kalakukkoihin. Etsiä puolikuolleen mummon - mökin siis, ja nikkaroida sen riidattomaksi majaksi ilman perikuntien varpaille hyppimisiä.


    • Face-book ei tee ihmeitä keskusteluun.
      Ainoa mikä muuttuisi, olisi mahdollisuus potkia mieli mahtavana pois.
      Aivan kuin tyttö-jengin isoin Pissis.
      Ja se, kuten olemme huomanneet tuhoaa keskusteluista jännitteen.
      Jättäen jäljelle vain "Aloittajan" ajatukset.
      Toiselta nimeltään hymistelyt.
      -
      Muuten.
      Olen huomannut että täällä kirjoittelevat sellaisetkin, joilla täytyy olla jo oma Face-bookinsa.
      -
      - Sovitaanko että huomenna mollataan sitä?
      - Joo!
      - Määki!
      - Mä tuun messiin!

      H.

      • reilu.reilumpi

        Tuo on Reilu kerhon tyyliä, porukalla omalla foorumillaan "Salakapakassa" sopivat ketä seuraavaksi mollataan.
        Sinne pääsi osittain kurkkaamaan mitä Nittaminax ja judge sakkeineen touhusivat.
        Kerran sut jopa valittiin "vuoden joksikin"..

        Et kai sinä kuulunut heihin, ainakin sitä on vahvasti epäilty jo kymmenisen vuotta sitten.


      • reilu.reilumpi kirjoitti:

        Tuo on Reilu kerhon tyyliä, porukalla omalla foorumillaan "Salakapakassa" sopivat ketä seuraavaksi mollataan.
        Sinne pääsi osittain kurkkaamaan mitä Nittaminax ja judge sakkeineen touhusivat.
        Kerran sut jopa valittiin "vuoden joksikin"..

        Et kai sinä kuulunut heihin, ainakin sitä on vahvasti epäilty jo kymmenisen vuotta sitten.

        "reilu.reilumpi"

        Hyvinkin muistan tuon suosioni.
        Nitta taitaa tykätä vieläkin minusta. :)
        Mutta koskaan en ole palstan juttuihin liittynyt.
        Minun "Face-bookini" ovat puhtaasti ralliin liittyviä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "reilu.reilumpi"

        Hyvinkin muistan tuon suosioni.
        Nitta taitaa tykätä vieläkin minusta. :)
        Mutta koskaan en ole palstan juttuihin liittynyt.
        Minun "Face-bookini" ovat puhtaasti ralliin liittyviä.

        H.

        saattaapa olla ettei tykkää enää kenestäkään
        jos muistan oikein oikean nimen ja nimimerkin
        oli aikanaan mun face kaveri.


    • kylmätotuus

      Onhan meillä vapaus valita kirjoitammeko aloituksiin, joiden aiheet kohdistuvat palstan nimimerkkeihin, vai jätämmekö ne täysin huomioimatta.

      Minun valintani on, etten kirjoita niihin sanaakaan.

    • Varauksellisin.vedoin

      Kannatan.
      Ryhmän nimeksi suomi60/70 lehmät.
      Nimittäin.....osanotto jäänee vähäiseksi?

    • lacucaracha

      Enpä tiedä, varmasti me täällä kirjoitelleet tavalla tai toisella saamme ajatuksemme julki ja tavoitamme ne, jotka niitä jaksavat lukea ja ehkä kommentoidakin. Ei pidä tehdä itsestään niin kamalan tärkeää, ja klikkejä on Suomessa jo riittämiin. Suljetut ryhmät - olivatpa ne missä tahansa - tulevat ennenpitkää todella tylsiksi.

      Kun annatte noin kauhean paljon tilaa ja ajatuksia henkilöille, joista ette pidä, tavallaan toteutatte juuri ne heidän toiveensa eli saavat julkisuuden, jota ovat tavoittelemassa - heistä puhutaan ja ovat "kaikkien" mielessä. Valintahan on vapaa, vastaako ketjuihin vai ei. Keljuiksi kokemansa tyypit voi kiertää, kun ei kinaa heidän kanssaan. Näin se toimii elävässä elämässäkin - kai. Kuten huomaamme, hiekkalaatikosta ei ole ehditty kovin pitkälle.

      • bessie-

        Ihmettelen kovasti tuota iänikuista elävään elävään vertaamista. Mikään ei täällä toimi samoin kuin elävässä elämässä.

        Kirjoittaja joka jatkuvasti vaihtelee nimimerkkiään tuskin hakee julkisuutta? Hän nimenomaan haluaa kirjoitella törkeyksiään raukkamaisesti tuntemattomaksi naamioituneena. Vakituisemmalla nikillä ollaan sitten niin yleviä ja hyveellisiä kuin suinkin kehdataan, toki uskottavuuden nimissä usein lisätään sopiva syyllistyn-varmaan-itsekin tai peiliin-katsomisen-paikka-minullakin tyylinen loppukaneetti.

        Jokaisen olisi aika ajoin tehtävä se valinta, että puuttuu palstalla toisia kirjoittajia (nyt taas kerran vuorossa Korppis) kiusaavan moninikin raukkamaiseen toimintaan (ja myös yleistävään vihakirjoitteluun.) Viisas ei aina vaikene tällaisissa asioissa.


      • bessie- kirjoitti:

        Ihmettelen kovasti tuota iänikuista elävään elävään vertaamista. Mikään ei täällä toimi samoin kuin elävässä elämässä.

        Kirjoittaja joka jatkuvasti vaihtelee nimimerkkiään tuskin hakee julkisuutta? Hän nimenomaan haluaa kirjoitella törkeyksiään raukkamaisesti tuntemattomaksi naamioituneena. Vakituisemmalla nikillä ollaan sitten niin yleviä ja hyveellisiä kuin suinkin kehdataan, toki uskottavuuden nimissä usein lisätään sopiva syyllistyn-varmaan-itsekin tai peiliin-katsomisen-paikka-minullakin tyylinen loppukaneetti.

        Jokaisen olisi aika ajoin tehtävä se valinta, että puuttuu palstalla toisia kirjoittajia (nyt taas kerran vuorossa Korppis) kiusaavan moninikin raukkamaiseen toimintaan (ja myös yleistävään vihakirjoitteluun.) Viisas ei aina vaikene tällaisissa asioissa.

        Viiskymppisissä tais sama olla, joka omalla laillaan pisti "tuulemaan". Se jätettiin yksikseen palstalle. Siellä se hohoili,on tainneet porukat häipyä. Siihen se viiskymppinen lopahti, niin siinä voi käydä tällekin, mutta ei täälä tässä muodossa merkitystä enää olla.


    • staka

      En jaksa uskoa että idea kantaisi. Toki wanha S24-kaverini Paloma olisi ihan asiallinen vetovastuuseen. Mutta mutta...

      Parempi pysytellä erossa ja pitää yksityisyytensä ihan omanaan - tai oikeammin omien, jo aikaisemmin elämän varrella mukaan tarttuneiden ystävien ja tiettyjen harrastuspiirikavereiden keskeisenä.

    • En ole naamakirjassa, en vaan ole innostunut, vaikka nuoretkin sitä koitti tyrkyttää.
      Kyllä nuo haukkumisketjut tympäisee, älyvapaata touhua aikuisilta ihmisiltä.
      Muuten on ihan mukava välillä jutustella asiasta tai vaikkapa asian vierestä.
      Kylmätotuus on oikeassa, ei ole osallistumispakkoa mihinkään, mikä ei kohdalle natsaa.

    • I admire you Bessie.

    • Näin.erilaisia.ollaan

      Luin huolella koko ketjun. Useimmat ajatukset ovat vieraita. Jos joku heittää herjaa, hän on onneton ja purkaa sitä niihin joihin voi. Annetaan hänen purkaa. Minua ei ainakaan haittaa ilkeät kirjoitukset. Usein jo ekalauseesta näkyy, kannattaako lukemista jatkaa. Ihmettelen, miten joku toinen ei voi tuntea samoin, mutta siinäpähän... mitä minä toisten tunteita arvostelemaan.
      Minusta palsta on ihan sopiva, käyn silloin tällöin, enkä muista enää mitä joku on kirjoittanut vaikka viikko sitten.
      En kuulu Faceen, enkä mene, vaikka en mitään halua pimittää, enkä naljaile kenellekään. Otan vain kantaa harvoihin kirjoituksiin ja joskus jopa aloitan ketjun. Käyn remontti-, auto-, terveys-, puutarha- ja talouspalstalla kyselemässä asioita, joita en hallitse. Tämä on niihin nähden vähän erilainen palsta.
      Kuulun useisiin ryhmiin, jossa keskustelen kasvotusten erilaisten ihmisten kanssa. Urheilu, yhdistystoiminta, avustusjärjestö, seurakunta... En heitäkään tunne juurtajaksain, enkä siihen pyri. Itse harvoin filmaan, puhun omana itsenäni. On vain joitakin tapauksia, joille en sano suoraan mitä ajattelen, yleensä he ovat jollain lailla heikohkoja. En missään nimessä jaksaisi olla suljetussa faceryhmässä.

    • Psykoterapeutitar

      Ajatella, joku facebook! Ei ole koskaan tullut mieleenkään sellaiseen liittyä ja sellaisessa keskustella.

      Tämä on just sopiva, kun voi sanasen silloin tällöin heittää.

    • sotsie

      Sen verran, että FB:n suljetussa ryhmässä voi pihalleheittäjän admin-valtuudet toki antaa vaikka kaikille ja voisipa olla järkevääkin, että useampi arvioi ryhmään kuulumisen kriteerejä.

    • jäätanssin.katsoja

      Mitalihuuman jälkeen näitä ketjua selaillessani tuli mieleeni, että täällä taitaa olla sellaisia kirjoittajia jotka tarvitsevat yleisön. Sen saa täällä julkisella keskustelupalstalla. Saa olla parrasvaloissa niin halutessaan.
      Samansuuntaista tai tuo huns tarkoittaa kirjoittamalla, että se jännite suljetussa ryhmässä puuttuu.

      Tällainen julkinen palsta sopii hyvin meikäläiselle jonka tekemiset ovat toisaalla.

      Ikävää luettavaa oli ja kaunat lienevät pitkän ajan takaa. Kroisia kieltä näin ikäihmisten palstalla.

      • Minä en jaksa ymmärtää, kun samat kirjoittajat narisee palstan tasosta vuodesta toiseen.
        Pakkohan täällä ei ole olla ja aina voi mennä niille suljetuille ja vältää se likaiseksi tuleminen tällä palstalla.


      • markeena kirjoitti:

        Minä en jaksa ymmärtää, kun samat kirjoittajat narisee palstan tasosta vuodesta toiseen.
        Pakkohan täällä ei ole olla ja aina voi mennä niille suljetuille ja vältää se likaiseksi tuleminen tällä palstalla.

        @markeena,
        tarkoititko minua?
        Jos olisi olemassa joku parempitasoinen keskustelufoorumi, jossa voisin vaihtaa ajatuksia samanikäisten suomalaisten kanssa ja jossa olisi tarpeeksi vilkas liikenne, niin en epäröisi hetkeäkään. Varsinkin jos saisin joukon nyt jo tutuiksi tulleita vakinikkejä mukanani sinne. Mutta kun ei löydy.


      • markeena kirjoitti:

        Minä en jaksa ymmärtää, kun samat kirjoittajat narisee palstan tasosta vuodesta toiseen.
        Pakkohan täällä ei ole olla ja aina voi mennä niille suljetuille ja vältää se likaiseksi tuleminen tällä palstalla.

        Taustalla on pyrkimys muuttaa palsta kirjoittajineen mieleisekseen.


      • KS109 kirjoitti:

        Taustalla on pyrkimys muuttaa palsta kirjoittajineen mieleisekseen.

        Näin se taitaa olla ja kuten alla huomaat, turha on kirjoittaa rekattuna, sää oot mää ja mää oon sää.


      • markeena kirjoitti:

        Näin se taitaa olla ja kuten alla huomaat, turha on kirjoittaa rekattuna, sää oot mää ja mää oon sää.

        Joidenkin rekattujen luulottelu ja olettelu on tyrmistyttävää.


      • Olen-huomannut-ikävää

        Muutamien vakionikkien mielenterveysongelmat ovat vain pahentuneet vuosien saatossa. Palstailu ei ole tehnyt mitään hyvää heille, päinvastoin. Eivät osaa olla sairastumatta saati kirjoittaa normaalisti.


      • "jäätanssin.katsoja"

        En olisi tuossa samaa mieltä. Jos julkisuutta ja yleisöä haluaa ja vieläpä omalla nimellään, niin suuri monenkymmenen tuhannen jäsenen suljettu ryhmä on siihen mitä mainioin paikka. Montakohan lukijaa tällaisella pikkupalstalla mahtaa olla, jossa kirjoitellaan vieläpä piilosta nikin takaa?

        Jännitettä ei puutu suurissa suljetuissa ryhmissäkään. Aina sieltä löytyy silloin tällöin joku (niinkuin täälläkin), jonka olemassaoloa ei ole aikaisemmin oikein huomattukaan ja ilmoittaa oikein mahtipontisesti jättävänsä ryhmän, jos adm. hyväksyy hänen mielipiteistään poikkeavat mielipiteet.
        Yleinen mielipide siihen on niinkuin täälläkin, että ei tänne kukaan pakota, eikä tarvitse erikseen ilmoittaa, jos haluaa jättää ryhmän.

        Kyllä ne (suljetut) faceryhmät noudattavat ihan tätä samaa inhimillistä kaavaa, mikä tälläkin palstalla on.


      • Tellukka kirjoitti:

        "jäätanssin.katsoja"

        En olisi tuossa samaa mieltä. Jos julkisuutta ja yleisöä haluaa ja vieläpä omalla nimellään, niin suuri monenkymmenen tuhannen jäsenen suljettu ryhmä on siihen mitä mainioin paikka. Montakohan lukijaa tällaisella pikkupalstalla mahtaa olla, jossa kirjoitellaan vieläpä piilosta nikin takaa?

        Jännitettä ei puutu suurissa suljetuissa ryhmissäkään. Aina sieltä löytyy silloin tällöin joku (niinkuin täälläkin), jonka olemassaoloa ei ole aikaisemmin oikein huomattukaan ja ilmoittaa oikein mahtipontisesti jättävänsä ryhmän, jos adm. hyväksyy hänen mielipiteistään poikkeavat mielipiteet.
        Yleinen mielipide siihen on niinkuin täälläkin, että ei tänne kukaan pakota, eikä tarvitse erikseen ilmoittaa, jos haluaa jättää ryhmän.

        Kyllä ne (suljetut) faceryhmät noudattavat ihan tätä samaa inhimillistä kaavaa, mikä tälläkin palstalla on.

        Suureen massaan hukkuu helpommin kuin tänne jossa muutaman "äänekkään" läsnäolo taatusti huomataan, varsinkin sinisellä kirjoittavan ja muita kaltaisekseen yrittää muuttavan.


      • KS109 kirjoitti:

        Suureen massaan hukkuu helpommin kuin tänne jossa muutaman "äänekkään" läsnäolo taatusti huomataan, varsinkin sinisellä kirjoittavan ja muita kaltaisekseen yrittää muuttavan.

        Voi ei, ei huku, jos itse pitää huolen siitä, että tulee huomatuksi, niinkuin täälläkin.

        Suurissakin ryhmissä näkyy olevan ne, jotka pysyttelevät aktiivisesti esillä, eikä minulla mitään sitä vastaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Voi ei, ei huku, jos itse pitää huolen siitä, että tulee huomatuksi, niinkuin täälläkin.

        Suurissakin ryhmissä näkyy olevan ne, jotka pysyttelevät aktiivisesti esillä, eikä minulla mitään sitä vastaan.

        Okei jos niin on, joissain suurissa facebook-ryhmissä olen lähinnä sivusta seuraajana. En ole pitänyt lukua ketkä eniten osallistuvat.


      • KS109 kirjoitti:

        Okei jos niin on, joissain suurissa facebook-ryhmissä olen lähinnä sivusta seuraajana. En ole pitänyt lukua ketkä eniten osallistuvat.

        Miksi se täällä sitten häiritsee, jos tuntee jonkun olevan enemmän esillä kuin mitä itse on?
        Aivan samat mahdollisuudet itselläänkin, jos haluaa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Miksi se täällä sitten häiritsee, jos tuntee jonkun olevan enemmän esillä kuin mitä itse on?
        Aivan samat mahdollisuudet itselläänkin, jos haluaa.

        Jokainen pääsee halutessaan esille myös täällä, joskus se saattaa jotakuta jopa ärsyttää, häiritä sen ei pitäisi, jokamiehenoikeudet etc. sanoa sanottavansa.


      • KS109 kirjoitti:

        Jokainen pääsee halutessaan esille myös täällä, joskus se saattaa jotakuta jopa ärsyttää, häiritä sen ei pitäisi, jokamiehenoikeudet etc. sanoa sanottavansa.

        Jos jotain ärsyttää sellainen, niin ongelmahan on silloin hänessä itsessään, eikä siinä itsensä esille tuojassa.
        Tietysti jokainen saa kertoa kuinka vähästä ärsyntyy, mutta minkäs me sille voidaan. Ei se meille valittamalla paremmaksi tule, jos ei hän itse yritä työstää omaa ärsyyntymiskynnystään korkeammaksi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jos jotain ärsyttää sellainen, niin ongelmahan on silloin hänessä itsessään, eikä siinä itsensä esille tuojassa.
        Tietysti jokainen saa kertoa kuinka vähästä ärsyntyy, mutta minkäs me sille voidaan. Ei se meille valittamalla paremmaksi tule, jos ei hän itse yritä työstää omaa ärsyyntymiskynnystään korkeammaksi.

        Tuleeko joskus päivä jolloin kukaan ei ärsyynny mistään, ketään ei häiritse mikään.
        Ei mietitytä onko joku mies sittenkin nainen, ei luulotella kuka tuo tai tämä on, miksi toinen aloitus vetää enemmän kuin toinen, esimerkkejä löytyy lukemattomia.
        En usko sellaisen päivän valkenevan.


      • KS109 kirjoitti:

        Tuleeko joskus päivä jolloin kukaan ei ärsyynny mistään, ketään ei häiritse mikään.
        Ei mietitytä onko joku mies sittenkin nainen, ei luulotella kuka tuo tai tämä on, miksi toinen aloitus vetää enemmän kuin toinen, esimerkkejä löytyy lukemattomia.
        En usko sellaisen päivän valkenevan.

        Ei minua ärsytä tai häiritse vaikka olisitkin mies.
        Se saa väkisinkin pikkusen hymyillen hämilleen, kun mieheksi itseään sanova käyttäytyy kuin murrosikäinen tyttö tai vaihdevuosissa oleva nainen.

        Aloitusten vetäminenhän on ihan kiinni aloituksen tekijästä itsestään, läpättääkö hän jotain tyhjänpäiväistä joka kommenttiin ja venyttää ketjuaan venyttämisen vuoksi vaikka kuinka pitkälle sanomatta oikeastaan yhtään mitään.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei minua ärsytä tai häiritse vaikka olisitkin mies.
        Se saa väkisinkin pikkusen hymyillen hämilleen, kun mieheksi itseään sanova käyttäytyy kuin murrosikäinen tyttö tai vaihdevuosissa oleva nainen.

        Aloitusten vetäminenhän on ihan kiinni aloituksen tekijästä itsestään, läpättääkö hän jotain tyhjänpäiväistä joka kommenttiin ja venyttää ketjuaan venyttämisen vuoksi vaikka kuinka pitkälle sanomatta oikeastaan yhtään mitään.

        Tähän loppuun sopisi heittää ylävitoset tai nyrkki vasten nyrkkiä tervehdys!


    • eräsjokuvaan

      Toivotaan, että saatte suljetun ryhmän perustettua tai löydätte teille sopivamman foorumin.
      Tämä rekkaamattomien solvaus alkaa tuntua jo aika pahalta.
      Niin kauan kuin tällainen avoin keskustelupalsta on, niin minusta jokaikinen kirjoittaja on vastuusta palstahyvinvoinnista. Oli sitten rekattu, vakinikki tai satunnainen nikki.

    • "Tämä rekkaamattomien solvaus alkaa tuntua jo aika pahalta."
      Siteeraa yksi kohta missä solvaan rekkautumattomia.
      Asiattomasti?
      Mutta jos kenkä sopii, niin....

      • anteeksi, kenen kanssa puhun?


      • ???
        en tietääkseni ole "markeena" enkä kukaan muukaan varjokabinetista.
        Väärä vastaus.
        Sinäkö olet markeena?
        Vai eräsjokuvaan?
        Itseni kanssa en ole vielä koskaan keskustellut.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        ???
        en tietääkseni ole "markeena" enkä kukaan muukaan varjokabinetista.
        Väärä vastaus.
        Sinäkö olet markeena?
        Vai eräsjokuvaan?
        Itseni kanssa en ole vielä koskaan keskustellut.

        ?????
        Itsellesi eli aloitukseen kirjoitit.
        En ole markeena, en eräsjokuvaan, nimimerkkini varmasti osaat lukea.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        ???
        en tietääkseni ole "markeena" enkä kukaan muukaan varjokabinetista.
        Väärä vastaus.
        Sinäkö olet markeena?
        Vai eräsjokuvaan?
        Itseni kanssa en ole vielä koskaan keskustellut.

        Sinulle ei riitä mikään. Nytkö olen joku varjokabinetissa oleva? Siksikö, etten roiku tällä palstalla päivästö toiseen?

        En ymmärrä sinun jatkuvaa mollaamista rekkaamattomista kirjoittajista. Eikö sinulla ole kykyä ohittaa heidät, jos he mielestäsi laskevat palstan tasoa, kuten tuolla ylempänä kirjoitit. Kirjoita sinä vain rekattujen kanssa.

        Tekstisi tässä ketjussa ei ainakaan paranna palstan tasoa.


      • eräsjokuvaan

        En kohdistanut sanomaani eritoten kenellekään. Luin eilisiä ja tämänaamuisia kirjoituksia eri ketjuista ja monessa ketjussa näin tuota solvausta, tässäkin.

        Mutta, sanojasi käyttäen jos "kenkä sopii niin..."


      • eräsjokuvaan kirjoitti:

        En kohdistanut sanomaani eritoten kenellekään. Luin eilisiä ja tämänaamuisia kirjoituksia eri ketjuista ja monessa ketjussa näin tuota solvausta, tässäkin.

        Mutta, sanojasi käyttäen jos "kenkä sopii niin..."

        ei sopinut.
        Ja vastaan juuri sinulle . Eräsjokuvaan. Olit sitten kuka tahansa.


    • Näin.erilaisia.ollaan

      eräsjokuvaan, komppaan.
      Rekisteröidyt muistavat 10kin vuoden takaa toisten sanomisia. Minusta se on harmillista. Voihan mieli muuttua ja siitä mistä on aikaisemmin ollut vakaasti jotakin mieltä, on nyt jotakin toista. Se on ihan hyväksyttävää. Kerron esimerkin. Pidin kansalaisaloitetta kahden äidin nimeämiseksi lapselle ihan järjettömänä. Nyt kun olen vähän enemmän asiaan perehtynyt, se ei enää sitä ihan kokonaan olekaan. Itse en toki millään haluaisi äidiksi/isäksi kirkonkirjoihin lapselle, jota en itse ole tehnyt. Adoptiointiin kyllä teoriassa suostuisin. Tällaisia tapauksia, mielipiteen vaihtoja, on omassa elämässäni jokunen. Nyt jos joutuisin koko ajan vastuuseen, selittämisvelvollisuuksiin ja valehtelijaksi leimaantumiseen mielipiteistäni, kirjoittelusta tulisi ahdistavaa.

      • eräsjokuvaan

        Niin, meillä kirjoittajilla taitaa olla erilaiset "motiivit" kirjoitella täällä. Huomaan nyt, että aloittaja jatkaa hämmentämistä tarttuen jokaisen ei-rekatun tai vähemmän palstalle kirjoittajan sanomisiin.

        Tuo mitä kirjoitit mielipiteiden muuttumisesta on minun mielestäni sitä henkistä kasvusta parhaimmillaan. Osaa nähdä asioita eri tavalla ja on rohkeutta muuttaa omia mielipiteitään. Tällainen avoin palsta on minun mielestäni tuota kasvua tukevaa, koska on mahdollisuus kommunikoida erilaisia mielipiteitä omaavien kirjoittajien kanssa.


      • bessie-
        eräsjokuvaan kirjoitti:

        Niin, meillä kirjoittajilla taitaa olla erilaiset "motiivit" kirjoitella täällä. Huomaan nyt, että aloittaja jatkaa hämmentämistä tarttuen jokaisen ei-rekatun tai vähemmän palstalle kirjoittajan sanomisiin.

        Tuo mitä kirjoitit mielipiteiden muuttumisesta on minun mielestäni sitä henkistä kasvusta parhaimmillaan. Osaa nähdä asioita eri tavalla ja on rohkeutta muuttaa omia mielipiteitään. Tällainen avoin palsta on minun mielestäni tuota kasvua tukevaa, koska on mahdollisuus kommunikoida erilaisia mielipiteitä omaavien kirjoittajien kanssa.

        " Niin, meillä kirjoittajilla taitaa olla erilaiset "motiivit" kirjoitella täällä. Huomaan nyt, että aloittaja jatkaa hämmentämistä tarttuen jokaisen ei-rekatun tai vähemmän palstalle kirjoittajan sanomisiin."

        ?!
        Viesteihin vastaaminen on aivan normaalia toimintaa keskustelupalstalla (itse asiassa se on koko keskustelupalstan idea ja toimivuuden edellytys), ei mitään "hämmentämistä".

        Se, että joku häpeää entisiä kirjoituksiaan niin paljon, että hylkää vanhan nimimerkkinsä (tai haluaa muuten luoda itselleen 'uuden identiteetin) ja kirjoittelee milloin milläkin nikillä ei välttämättä ole osoitus hänen henkisestä kasvustaan saati rohkeudesta tai rehellisyydestä.

        Tahallinen väärinymmärtäminen ei mielestäni kerro henkisestä kasvusta. Aika usein se kertoo halusta riidellä ja leimata väärinymmärretyn tekstin kirjoittajaa ikävällä tavalla. Täällä tuntuisi useimmiten olevan kysymys tahallisesta väärinymmärtämisestä. Myös tahaton väärinymmärtäminen johtuu usein väärinymmärtäjän itsensä kyseenalaisista "motiiveista" ja persoonallisuutensa mukaisesta tekstin ymmärtämisestä ja tulkitsemisesta ikävällä ja joskus vihamieliselläkin tavalla. Ellei muuta niin ollaan ainakin piikit pystyssä puolustautumassa ihan syyttä suotta, ei vain osata lukea toisen tekstiä neutraalissa saati sitten suopean vastaanottavaisessa mielentilassa.

        Rekisteröitymistä kannattavilla on mielestäni liki järjestään vilpitön halu saada palsta paremmaksi paikaksi keskustella. Ei siis mollata rekisteröitymättömiä, tämä on mielestäni aika outo ja järkisyitä halveksuva tulkinta.
        On kiistämätön tosiasia, että palstan 'siisteystaso' ei ole riittävän hyvä ja 'normaalille' keskustelulle otollinen. Aniharva levittää saastaa ja törkyä, mutta hämmästyttävän monille tila jossa on piintynyttä likaa ja törkykasoja siellä täällä tuntuu olevan normaali ja hyväksyttävä, jopa mieluisa ympäristö. Heidän lempirallatuksensa on että eihän tänne ole pakko tulla, paskaläjät voi kiertää, niin minä teen jne. jne..
        On epätodennäköistä, että kukaan 'omana itsenään' likaisi paikkoja ja heittelisi lokaa muiden päälle. Tätä kai useimmat rekisteröitymisen puolesta puhuvat ajavat takaa, samoin muitakin keskustelun ja palstan kannalta hyvinä pitämiään asioita.


      • eräsjokuvaan
        bessie- kirjoitti:

        " Niin, meillä kirjoittajilla taitaa olla erilaiset "motiivit" kirjoitella täällä. Huomaan nyt, että aloittaja jatkaa hämmentämistä tarttuen jokaisen ei-rekatun tai vähemmän palstalle kirjoittajan sanomisiin."

        ?!
        Viesteihin vastaaminen on aivan normaalia toimintaa keskustelupalstalla (itse asiassa se on koko keskustelupalstan idea ja toimivuuden edellytys), ei mitään "hämmentämistä".

        Se, että joku häpeää entisiä kirjoituksiaan niin paljon, että hylkää vanhan nimimerkkinsä (tai haluaa muuten luoda itselleen 'uuden identiteetin) ja kirjoittelee milloin milläkin nikillä ei välttämättä ole osoitus hänen henkisestä kasvustaan saati rohkeudesta tai rehellisyydestä.

        Tahallinen väärinymmärtäminen ei mielestäni kerro henkisestä kasvusta. Aika usein se kertoo halusta riidellä ja leimata väärinymmärretyn tekstin kirjoittajaa ikävällä tavalla. Täällä tuntuisi useimmiten olevan kysymys tahallisesta väärinymmärtämisestä. Myös tahaton väärinymmärtäminen johtuu usein väärinymmärtäjän itsensä kyseenalaisista "motiiveista" ja persoonallisuutensa mukaisesta tekstin ymmärtämisestä ja tulkitsemisesta ikävällä ja joskus vihamieliselläkin tavalla. Ellei muuta niin ollaan ainakin piikit pystyssä puolustautumassa ihan syyttä suotta, ei vain osata lukea toisen tekstiä neutraalissa saati sitten suopean vastaanottavaisessa mielentilassa.

        Rekisteröitymistä kannattavilla on mielestäni liki järjestään vilpitön halu saada palsta paremmaksi paikaksi keskustella. Ei siis mollata rekisteröitymättömiä, tämä on mielestäni aika outo ja järkisyitä halveksuva tulkinta.
        On kiistämätön tosiasia, että palstan 'siisteystaso' ei ole riittävän hyvä ja 'normaalille' keskustelulle otollinen. Aniharva levittää saastaa ja törkyä, mutta hämmästyttävän monille tila jossa on piintynyttä likaa ja törkykasoja siellä täällä tuntuu olevan normaali ja hyväksyttävä, jopa mieluisa ympäristö. Heidän lempirallatuksensa on että eihän tänne ole pakko tulla, paskaläjät voi kiertää, niin minä teen jne. jne..
        On epätodennäköistä, että kukaan 'omana itsenään' likaisi paikkoja ja heittelisi lokaa muiden päälle. Tätä kai useimmat rekisteröitymisen puolesta puhuvat ajavat takaa, samoin muitakin keskustelun ja palstan kannalta hyvinä pitämiään asioita.

        Kovasti pitkä on tekstisi ja en tiedä pystynkö siksi siihen vastaamaankaan josko tarvetta olisikaan.

        Aloittajan hämmentämisellä tarkoitin katso Paloma 25.2.2018 12:12.

        En tiedä mistä nykäsit tuohon kirjoittamaani henkisen kasvun paikkaan omien mielipiteiden muuttamisesta, että "Se, että joku häpeää entisiä kirjoituksiaan niin paljon, että hylkää vanhan nimimerkkinsä".

        En minä ole hävennyt omien mielipiteitteni muuttamista vaan päinvastoin, olen ollut iloinen ja ylpeä siitä, että olen uusia näkökulmia saadessani tarkastellut omia mielipiteitäni ja ollut rohkea jopa muuttamaan niitä. Se on mielestäni parasta tällaisilla avoimilla keskustelupalstoilla, että näkee mahdollisimman monta eri näkökulmaa. En nyt kirjoita mistään tietystä asiasta vaan yleensä.

        "Tahallinen väärinymmärtäminen ei mielestäni kerro henkisestä kasvusta." En mielestäni kirjoittanut tahallaan väärinymmärtämisestä, mutta jos olen tässä ketjussa jotain väärinymmärtänyt niin se on kyllä ollut tahatonta.

        "Rekisteröitymistä kannattavilla on mielestäni liki järjestään vilpitön halu saada palsta paremmaksi paikaksi keskustella. Ei siis mollata rekisteröitymättömiä, tämä on mielestäni aika outo ja järkisyitä halveksuva tulkinta."

        Ehkä rekisteröitymisen puolesta puhumisen joukossa on vilpittömiäkin, mutta luettuani aamulla erästä tosi roisia ja rivoa ketjua en voi allekirjoittaa tuota kaikkien osalta.
        Taitaa yksi aloittajan kommentti olla poistettu jossa hän muistaakseni viittasi toisen ketjun roisiin kieleen vähän tellen sitä jotakuinkin niin, että "jokainen meistä osaa alatyylin kirjoituksia". Tiettyä ristiriitaa mielestäni siinä, että hän hyväksyy rekatulta hyvinkin roisia kielenkäyttöä jopa julmaa solvaamista ja samalla kirjoittaa aloitustekstissään " alatyylinen metsästysklubi jossa naamioituneet puiden takana kyttääjät ampuvat alas ihmisiä jotka uskaltavat olla täällä omina persooninaan?"

        En tiedä saitko selvennyksestäni mitään tolkkua, tekstisi oli niin pitkä, että oli vaikea tällä mun koneella poimia oleellinen ja kirjoittaa omani kantani.


      • eräsjokuvaan
        eräsjokuvaan kirjoitti:

        Kovasti pitkä on tekstisi ja en tiedä pystynkö siksi siihen vastaamaankaan josko tarvetta olisikaan.

        Aloittajan hämmentämisellä tarkoitin katso Paloma 25.2.2018 12:12.

        En tiedä mistä nykäsit tuohon kirjoittamaani henkisen kasvun paikkaan omien mielipiteiden muuttamisesta, että "Se, että joku häpeää entisiä kirjoituksiaan niin paljon, että hylkää vanhan nimimerkkinsä".

        En minä ole hävennyt omien mielipiteitteni muuttamista vaan päinvastoin, olen ollut iloinen ja ylpeä siitä, että olen uusia näkökulmia saadessani tarkastellut omia mielipiteitäni ja ollut rohkea jopa muuttamaan niitä. Se on mielestäni parasta tällaisilla avoimilla keskustelupalstoilla, että näkee mahdollisimman monta eri näkökulmaa. En nyt kirjoita mistään tietystä asiasta vaan yleensä.

        "Tahallinen väärinymmärtäminen ei mielestäni kerro henkisestä kasvusta." En mielestäni kirjoittanut tahallaan väärinymmärtämisestä, mutta jos olen tässä ketjussa jotain väärinymmärtänyt niin se on kyllä ollut tahatonta.

        "Rekisteröitymistä kannattavilla on mielestäni liki järjestään vilpitön halu saada palsta paremmaksi paikaksi keskustella. Ei siis mollata rekisteröitymättömiä, tämä on mielestäni aika outo ja järkisyitä halveksuva tulkinta."

        Ehkä rekisteröitymisen puolesta puhumisen joukossa on vilpittömiäkin, mutta luettuani aamulla erästä tosi roisia ja rivoa ketjua en voi allekirjoittaa tuota kaikkien osalta.
        Taitaa yksi aloittajan kommentti olla poistettu jossa hän muistaakseni viittasi toisen ketjun roisiin kieleen vähän tellen sitä jotakuinkin niin, että "jokainen meistä osaa alatyylin kirjoituksia". Tiettyä ristiriitaa mielestäni siinä, että hän hyväksyy rekatulta hyvinkin roisia kielenkäyttöä jopa julmaa solvaamista ja samalla kirjoittaa aloitustekstissään " alatyylinen metsästysklubi jossa naamioituneet puiden takana kyttääjät ampuvat alas ihmisiä jotka uskaltavat olla täällä omina persooninaan?"

        En tiedä saitko selvennyksestäni mitään tolkkua, tekstisi oli niin pitkä, että oli vaikea tällä mun koneella poimia oleellinen ja kirjoittaa omani kantani.

        Löysin tuon mielestäni ristiriitaisen tekstin aloittajalta
        24.2.2018 17:43
        "En minä korppista syytä siitä että jos hänen kimppuunsa käydään niin että hän puolustautuu ja ei aina niin kauniisti sanojaan valiten. Niistä sitten tehdään asiaa ja jäkätetään vaihtamalla nimimerkkiä aloituksesta toiseen....lapsellista ja pitkästyttävää. Kaikki me osataan suomenkielen alatyylinkin ilmaisuja."


      • bessie-
        eräsjokuvaan kirjoitti:

        Kovasti pitkä on tekstisi ja en tiedä pystynkö siksi siihen vastaamaankaan josko tarvetta olisikaan.

        Aloittajan hämmentämisellä tarkoitin katso Paloma 25.2.2018 12:12.

        En tiedä mistä nykäsit tuohon kirjoittamaani henkisen kasvun paikkaan omien mielipiteiden muuttamisesta, että "Se, että joku häpeää entisiä kirjoituksiaan niin paljon, että hylkää vanhan nimimerkkinsä".

        En minä ole hävennyt omien mielipiteitteni muuttamista vaan päinvastoin, olen ollut iloinen ja ylpeä siitä, että olen uusia näkökulmia saadessani tarkastellut omia mielipiteitäni ja ollut rohkea jopa muuttamaan niitä. Se on mielestäni parasta tällaisilla avoimilla keskustelupalstoilla, että näkee mahdollisimman monta eri näkökulmaa. En nyt kirjoita mistään tietystä asiasta vaan yleensä.

        "Tahallinen väärinymmärtäminen ei mielestäni kerro henkisestä kasvusta." En mielestäni kirjoittanut tahallaan väärinymmärtämisestä, mutta jos olen tässä ketjussa jotain väärinymmärtänyt niin se on kyllä ollut tahatonta.

        "Rekisteröitymistä kannattavilla on mielestäni liki järjestään vilpitön halu saada palsta paremmaksi paikaksi keskustella. Ei siis mollata rekisteröitymättömiä, tämä on mielestäni aika outo ja järkisyitä halveksuva tulkinta."

        Ehkä rekisteröitymisen puolesta puhumisen joukossa on vilpittömiäkin, mutta luettuani aamulla erästä tosi roisia ja rivoa ketjua en voi allekirjoittaa tuota kaikkien osalta.
        Taitaa yksi aloittajan kommentti olla poistettu jossa hän muistaakseni viittasi toisen ketjun roisiin kieleen vähän tellen sitä jotakuinkin niin, että "jokainen meistä osaa alatyylin kirjoituksia". Tiettyä ristiriitaa mielestäni siinä, että hän hyväksyy rekatulta hyvinkin roisia kielenkäyttöä jopa julmaa solvaamista ja samalla kirjoittaa aloitustekstissään " alatyylinen metsästysklubi jossa naamioituneet puiden takana kyttääjät ampuvat alas ihmisiä jotka uskaltavat olla täällä omina persooninaan?"

        En tiedä saitko selvennyksestäni mitään tolkkua, tekstisi oli niin pitkä, että oli vaikea tällä mun koneella poimia oleellinen ja kirjoittaa omani kantani.

        Ajatuksenkulkujani varmaan on vähän vaikea täällä toisen seurata ja ymmärtää, aina en itsekään ihan heti sekunnissa tai parissa ymmärrä jos ja kun aiemmin kirjoittamaani luen. Koska kuitenkin tunnen itseni ja tapani ajatella niin tiedän aina mistä lähtökohdasta olen kirjoitukseni aloittanut ja miten ajatukseni sitten kohta kohdalta ovat edelleen kulkeneet niin aika pian saan taas langan päästä kiinni. Mutta onhan se kieltämättä laiskaa, huolimatonta ja hölmöä kirjoittaa suunnilleen suoraa ajatusvirtaa ja olettaa muidenkin pystyvän sitä seuraamaan.

        "Rekisteröidyt muistavat 10kin vuoden takaa toisten sanomisia. Minusta se on harmillista. Voihan mieli muuttua ja siitä mistä on aikaisemmin ollut vakaasti jotakin mieltä, on nyt jotakin toista. Se on ihan hyväksyttävää.-------------------------------------------------------------------------- Nyt jos joutuisin koko ajan vastuuseen, selittämisvelvollisuuksiin ja valehtelijaksi leimaantumiseen mielipiteistäni, kirjoittelusta tulisi ahdistavaa."

        Tuosta ylläolevasta (aloituksen aiheen ym., esim. joidenkin poistetussa ketjussa olleiden tekstien, kautta koukaten)ja sinun vastauksestasi siihen ajatukseni lähtivät kirjoittaessani näin: "Se, että joku häpeää entisiä kirjoituksiaan niin paljon, että hylkää vanhan nimimerkkinsä (tai haluaa muuten luoda itselleen 'uuden identiteetin) ja kirjoittelee milloin milläkin nikillä ei välttämättä ole osoitus hänen henkisestä kasvustaan saati rohkeudesta tai rehellisyydestä."
        Tuskin kukaan täällä vetäisi ketään aina suoraan ja avoimesti eli toiminutta ja mielensä muuttanutta tilille vanhoista kirjoituksistaan. Mielensä muuttaminen ja kantansa tarkistaminen ja korjaaminen tai muuttaminen, jopa täyskäännöksetkin, ihan normaalia ja yleisesti hyväksyttävää käyttäytymistä kaikki tyynni.
        Hyvälle muistilleen kukaan ei mahda mitään, mutta sille miten sitä käyttää tai käyttääkö ollenkaan, sille voi. Esimerkiksi minulla on tavattoman hyvä muisti useimmissa asioissa, mutta ei minkäänlaista tarvetta saati halua painaa mieleen tai tonkimalla tonkia muiden vanhoja sanomisia, mutta joskus ne vain syystä tai toisesta ja aivan tahtomattani ponnahtavat pintaan. Äärimmäisen harvoin ärsyynnyn siinä määrin, että käytän niitä muistuttelumielessä ja jos se tuntuu vähääkään epäreilulta niin en varmasti käytä vaikka olisin kuinka ärsyyntynyt.

        Mitään "julmaa solvaamista" yms. en näe Paloman tai muidenkaan kirjoituksissa, mitä taas alatyyliin tai "roisiin" kielenkäyttöön niin enpä näe pahemmin sitäkään ja jos näkisinkin niin ei se minua häiritse edes sen vertaa kuin ylätyylinen tai kiusallisen teennäinen kielenkäyttö tai kaikenlaisten kielikuvien ylenpalttinen viljely.


      • eräsjokuvaan
        bessie- kirjoitti:

        Ajatuksenkulkujani varmaan on vähän vaikea täällä toisen seurata ja ymmärtää, aina en itsekään ihan heti sekunnissa tai parissa ymmärrä jos ja kun aiemmin kirjoittamaani luen. Koska kuitenkin tunnen itseni ja tapani ajatella niin tiedän aina mistä lähtökohdasta olen kirjoitukseni aloittanut ja miten ajatukseni sitten kohta kohdalta ovat edelleen kulkeneet niin aika pian saan taas langan päästä kiinni. Mutta onhan se kieltämättä laiskaa, huolimatonta ja hölmöä kirjoittaa suunnilleen suoraa ajatusvirtaa ja olettaa muidenkin pystyvän sitä seuraamaan.

        "Rekisteröidyt muistavat 10kin vuoden takaa toisten sanomisia. Minusta se on harmillista. Voihan mieli muuttua ja siitä mistä on aikaisemmin ollut vakaasti jotakin mieltä, on nyt jotakin toista. Se on ihan hyväksyttävää.-------------------------------------------------------------------------- Nyt jos joutuisin koko ajan vastuuseen, selittämisvelvollisuuksiin ja valehtelijaksi leimaantumiseen mielipiteistäni, kirjoittelusta tulisi ahdistavaa."

        Tuosta ylläolevasta (aloituksen aiheen ym., esim. joidenkin poistetussa ketjussa olleiden tekstien, kautta koukaten)ja sinun vastauksestasi siihen ajatukseni lähtivät kirjoittaessani näin: "Se, että joku häpeää entisiä kirjoituksiaan niin paljon, että hylkää vanhan nimimerkkinsä (tai haluaa muuten luoda itselleen 'uuden identiteetin) ja kirjoittelee milloin milläkin nikillä ei välttämättä ole osoitus hänen henkisestä kasvustaan saati rohkeudesta tai rehellisyydestä."
        Tuskin kukaan täällä vetäisi ketään aina suoraan ja avoimesti eli toiminutta ja mielensä muuttanutta tilille vanhoista kirjoituksistaan. Mielensä muuttaminen ja kantansa tarkistaminen ja korjaaminen tai muuttaminen, jopa täyskäännöksetkin, ihan normaalia ja yleisesti hyväksyttävää käyttäytymistä kaikki tyynni.
        Hyvälle muistilleen kukaan ei mahda mitään, mutta sille miten sitä käyttää tai käyttääkö ollenkaan, sille voi. Esimerkiksi minulla on tavattoman hyvä muisti useimmissa asioissa, mutta ei minkäänlaista tarvetta saati halua painaa mieleen tai tonkimalla tonkia muiden vanhoja sanomisia, mutta joskus ne vain syystä tai toisesta ja aivan tahtomattani ponnahtavat pintaan. Äärimmäisen harvoin ärsyynnyn siinä määrin, että käytän niitä muistuttelumielessä ja jos se tuntuu vähääkään epäreilulta niin en varmasti käytä vaikka olisin kuinka ärsyyntynyt.

        Mitään "julmaa solvaamista" yms. en näe Paloman tai muidenkaan kirjoituksissa, mitä taas alatyyliin tai "roisiin" kielenkäyttöön niin enpä näe pahemmin sitäkään ja jos näkisinkin niin ei se minua häiritse edes sen vertaa kuin ylätyylinen tai kiusallisen teennäinen kielenkäyttö tai kaikenlaisten kielikuvien ylenpalttinen viljely.

        Ahas, olitkin kommentoinut minua edeltävän "Näin.erilaisia.ollaan" tekstiä osin vaikka se oli osoitettu minun nikilleni.
        Se, mielestäni erittäin alatyylinen ketju, johon viittasin on jo poistettu. Joten asiat ovat nyt irrallaan eikä liene syytä tonkia näitä enempää.

        Positiivista tässä ketjussa oli se, että sain tiettyä ymmärrystä rekattujen nikkien klimppiytymisestä. Paloma mainitsi, että palstalla on ollut kuvagalleria yms. rekisteröityneille ja jos ymmärsin niin täällä on ollut muitakin ryhmiä. Reilukerhoa jne.

        Olkoon tämä osaltani tässä. Yritän hypätä asiattomien tekstien yli jos ne eivät suoranaisesti kohdistu minuun.


      • bessie-
        eräsjokuvaan kirjoitti:

        Ahas, olitkin kommentoinut minua edeltävän "Näin.erilaisia.ollaan" tekstiä osin vaikka se oli osoitettu minun nikilleni.
        Se, mielestäni erittäin alatyylinen ketju, johon viittasin on jo poistettu. Joten asiat ovat nyt irrallaan eikä liene syytä tonkia näitä enempää.

        Positiivista tässä ketjussa oli se, että sain tiettyä ymmärrystä rekattujen nikkien klimppiytymisestä. Paloma mainitsi, että palstalla on ollut kuvagalleria yms. rekisteröityneille ja jos ymmärsin niin täällä on ollut muitakin ryhmiä. Reilukerhoa jne.

        Olkoon tämä osaltani tässä. Yritän hypätä asiattomien tekstien yli jos ne eivät suoranaisesti kohdistu minuun.

        Ai kamala mun kanssa, kuinka meninkin tuollaista tekemään, ajattelemaan sinulle vastatessani myös tekstiä johon sinä olit vastannut! Vaikka se oli osoitettu sinun nikillesi!


      • eräsjokuvaan
        bessie- kirjoitti:

        Ai kamala mun kanssa, kuinka meninkin tuollaista tekemään, ajattelemaan sinulle vastatessani myös tekstiä johon sinä olit vastannut! Vaikka se oli osoitettu sinun nikillesi!

        Sanoppas muuta! Ilmankos tämä pieni ruutuni näytti kuin minulle tulisi palautetta.

        Otan tästäkin opikseni ja rajata toisten vastauksia tarkemmin.


    • "Rekisteröidyt muistavat 10kin vuoden takaa toisten sanomisia."
      Kenestä sinä puhut?
      Tottakai mielipiteet päivittyvät ja minäkin muutan mieltäni monesta asiasta.
      Mutta palataan asiaan: mistä minä voisin muistaa mitä sinä, jolla ei ole edes nimerkkiä, on puhunut 10 vuotta sitten, kun just ja just jaksan muistaa mitä olen itse sanonut eilen? Nää on niin pieniä asioita.

      • menneentalvenlumet

        eikös tuo korppis epäile aina välillä joitain meistä joksikin syöpäpalstalle kirjoittaneeksi, lataa vuosikymmenen vanhoja sanomisia, ainakin itse olen saanut kyseistä kakkaa aivan aiheetta niskaani
        .
        itse en enää koskaan rekisteröidy, enkä kirjoita niin että vanhat vainoajat tunnistaisivat, kiusaajat eivät pysty enää mieltäni pahoittamaan


    • maisii

      Mie se sopisin vaikka mimmoseen facebook ryhmään ja innolla lähtisinkin...

      Mutta olen niin laiskansorttinen ja kirjoittelen kun huvittaa, aina omana itsenäni mutta kun mielipiteet menevät ja tulevat ja kaikki heiluvat kuin pahaisessa heinäseipäässä tai tuuliviirin tuiverruksessa.

      En muista, en muistele, en palaile taaksepäin, muiden kirjoituksiin, paitsi niihin parhaisiin paloihin , joita en unohda koskaan. Ne on paperipalasille kirjoitettuja , ne ovat aarteitani, kauniisti ilmaistuja ihania ajatuksia, melkein kuin elämän rakennuspuita. Niitäkin täältä olen viidentoistavuoden aikana löytänyt. pääsääntöisesti luen vain hyviä ketjuja, osaan tosi hyvin pomppia rumien ja ilkeiden ohi.

    • VanhaVanha

      Ihan ei kaaliini mahdu miksi jatkuvasti löytyy näitä jotka haluaisivat tehdä s24 palstoista vain rekattujen foorumin. Tänne kirjoittavista on vain pieni osa rekisteröityneitä ja selkeästi foorumin vetovoima on nimenomaan rekisteröitymättömyyden mahdollisuuden ansiota.
      Itse olen tänne ikäryhmiin juttuja rustaillut enemmän ja vähemmän jo vuodesta 2001, ensin rekkaamattomana, sitten rekattuna kun se mahdollisuus tuli ja sittemmin taas jo vuosia rekkaamattomana. Koskaan en tänne enää rekkaudu, jos pakko tulee niin sitten lopetan kokonaan. Omaan kirjoitteluuni ei oma rekkaus tai rekkaamattomuus vaikuta mitenkään, ihan yhtälailla olen molemmissa vaihtoehdoissa voinut mielipiteeni sanoa. Vähemmän tulee nykyään rekattujen aloituksiin ja kommentteihin sanottua mitään, sillä se on aikalailla sisäpiirileikkiä, jossa näyttävät pitävän itseään muita parempina, jolle tosin en paljonkaan painoarvoa anna.

    • Oikiaelämä

      Ei kiinnosta ei kiitos. Mä haluun tutustua livenä, enkä täällä amf huuru-ukkojen kans.

      • Mistäs sinut löytää, jos haluat tutustua vaikkapa minuun livenä?


      • Oikejakin-elo-huuru-ukko
        Tellukka kirjoitti:

        Mistäs sinut löytää, jos haluat tutustua vaikkapa minuun livenä?

        Näkyy olevan pohjanmaalta tai Oulun suunnalta. "Oikia".


    • Huvittavaa että täällä kauhistellaan palstan tasoa ja kirjoittajien tasoa. Eikös tänne kirjoittamaan tulija jo tullessaan tiedä mikä tämä suomi24 on maineeltaan. Turha täällä on tason puutetta itkeä. Jos ei tyydytä niin hakee parempaa ja tasokkaampaa. . Ei kai tänne ole pakko jäädä. Ja turha luulla että tämä tästä valittamalla muuttuu. Jos aletaan liikaa sensuroimaan kirjoittajat katoaa.

      • SomenSlummi

        Näin juuri, ja sama maine on ollut jo vuosituhannen alusta, eli ei mikään uusi juttu. Montakohan prosenttia kirjoituksista kirjoitetaan rekatuilla nimimerkeillä?


      • bessie-

        Itkeminen varmaan olisikin turhaa, mutta oman mielipiteen kirjoittaminen ei koskaan ole turhaa. Ei ainakaan sillä tavalla, että esimerkiksi sinä olisit millään tavalla pätevä tai edes 'oikeutettu' sanomaan minun tekemisiäni turhiksi. Vain minä pystyn sen arvion tekemään.

        Mitä tulee suomi24 maineeseen, niin sinulla ilmeisesti on siitä paljon huonompi käsitys kuin esimerkiksi minulla. Näin päättelen kirjoituksestasi, mutta kysyn vielä varmuuden vuoksi: Onko sinun mielestäsi suomi24 maineeltaan ja tasoltaan huono?
        Jos on, niin mistä se huono maine tulee, miksi suomi 24 llä on huono maine?


      • bessie- kirjoitti:

        Itkeminen varmaan olisikin turhaa, mutta oman mielipiteen kirjoittaminen ei koskaan ole turhaa. Ei ainakaan sillä tavalla, että esimerkiksi sinä olisit millään tavalla pätevä tai edes 'oikeutettu' sanomaan minun tekemisiäni turhiksi. Vain minä pystyn sen arvion tekemään.

        Mitä tulee suomi24 maineeseen, niin sinulla ilmeisesti on siitä paljon huonompi käsitys kuin esimerkiksi minulla. Näin päättelen kirjoituksestasi, mutta kysyn vielä varmuuden vuoksi: Onko sinun mielestäsi suomi24 maineeltaan ja tasoltaan huono?
        Jos on, niin mistä se huono maine tulee, miksi suomi 24 llä on huono maine?

        Kyllä katson olevani oikeutettu ja pystyvä sanomaan että suomi24 tason mataluuden moittiminen on ihan turhaa, se ei siitä muutu enkä usko että tästä koskaan tulee sellainen suljettu foorumi, johon pääsee vain rekisteröitymällä. Toki saahan täältä koittaa poimia jyvät akanoista muihin ryhmiin, sitähän ei kukaan kiellä eikä paheksu.


      • SomenSlummi kirjoitti:

        Näin juuri, ja sama maine on ollut jo vuosituhannen alusta, eli ei mikään uusi juttu. Montakohan prosenttia kirjoituksista kirjoitetaan rekatuilla nimimerkeillä?

        Uskoisin että jotain 98% kirjoittaa rekisteröitymättömänä,


      • siilenämää kirjoitti:

        Kyllä katson olevani oikeutettu ja pystyvä sanomaan että suomi24 tason mataluuden moittiminen on ihan turhaa, se ei siitä muutu enkä usko että tästä koskaan tulee sellainen suljettu foorumi, johon pääsee vain rekisteröitymällä. Toki saahan täältä koittaa poimia jyvät akanoista muihin ryhmiin, sitähän ei kukaan kiellä eikä paheksu.

        Ja minun mielestäni ja minun tarpeisiini nähden suomi24 on ihan niin hyvä kuin tällaisen hupipalstan , johon voi kuka vaan kirjoittaa mitä vaan ilman että juurikaan tarvitsee ottaa vastuuta sanomisistaan on. Eli siis jos haluan asiallisempaa keskustelua asiasta voin mennä muille palstoille ja foorumeille.


      • maissiiii

        Ei tosiaankaan ole pakko jäädä, äänestää jaloillaan niin kuin muissakin asioissa, joista ei tykkää.
        Palstan hyvyys tai huonous on ihan kirjoittajista kiinni, mielestäni täällä on hyviä kirjoittajia ja aloittajia, varsin asia-aloitukset innostavat pohtimaan joskus asioita. Ei palsta sinällään ole hyvä tai huono.
        Palsta elää, välillä on itselleni passelempia aloituksia ja välillä vieraampia, usein se on omasta mielialastakin kiinni, miten aloitukset osuvat ja uppoavat.

        Sillä kirjoittaako rekattuna tai vain tuntemattomalla höpölöpö-nimimerkillä ei ole juurikaan merkitystä, miten kirjoitukseen suhtautuu. Asia ja kirjoituksen henki millä juttu on kirjoitettu painaa enemmän, ilkeät ja muiden palstalaisten arviot saavat mennä menojaan. Joskus kyllä innostun puolustamaan, vaikkei täällä kukaan tämmöisen heppoisen hempukan puolustusta tarvitse, mutta jos ylittää ärsytyskynnyksen niin sille ei voi mitään.

        Tuttu on aina tuttu.
        Itselläni on useita rekattuja ja sitten rekkaamattomia, yleensä ne rekkaamattomat on jokin väännös tai kirjoitusvirhe rekatusta.


      • SomenSlummi kirjoitti:

        Näin juuri, ja sama maine on ollut jo vuosituhannen alusta, eli ei mikään uusi juttu. Montakohan prosenttia kirjoituksista kirjoitetaan rekatuilla nimimerkeillä?

        Onhan suomi24 ollut esillä kun puhutaan heikkotasoisista keskustelupalstoista, vaikka onkin Suomen suurin ja jonne pääsee esittämään oman mielipiteensä asiasta kuin asiasta ilman rekisteröintiä ja turhaa sensuuria. Minä en kaikkien näiden vuosien jälkeen oikein tiedä onko taso täällä huono vai voisiko esim. rekisteröintipakko (mitään pankkitunnuksia tai henkkareita ei tarvitsisi siihen, kuten ei Facebookissakaan ja että systeemiä väärinkäyttäisi tietty prosentti se olisi aivan varmaa) muuttaisi mitään.
        Mielestäni Suomi 24 teki suuren virheen kun se avasi yhteisön rekisteröityneille, valokuvagalleria, kaverilistan jne. ja sitten typisti sen ottaen pois lähes koko sosiaalisen funktion siitä, jättäen rekisteröityneet taistelemaan elintilasta terrakotta-armeijan kanssa. (Terrakotta-armeija tarkoittaa tässä yhteydessä palstalle jo vakiintuneen kasvottoman ja nimettömän nikinvaihtajajoukon jotka eivät tule tänne missään mielessä KESKUSTELEMAAN vaan sanomaan mielipiteensä asiassa kuin asiassa, mutta dialogi on heille vierasta. (Minua äskettäin syytettiin "hämmentämisestä" kun vastasin itseeni kohdistuneeseen kritiikkiin!!!
        Joskus takavuosina, kun eka kerran rekisteröidyin pyydettiin myös motivoimaan miksi halusi kuulua yhteisöön: hakiko kontakteja, halusiko verkostoitua ajanvietteeksi jne. Minä klikkasin silloin verkostoitumisen ja toisena syynä oli pitää yllä suomenkieltä keskustellen ajankohtaisista asioista ikätovereiden kanssa.
        Nuo tyhjänpäiväiset mölinät "Paloma pahin moninikki" ja luonneanalyysit ovat juuri sitä mitä täällä ei tarvita. Vahinko vain että tekninen kehitys on aikaansaanut sen että IP-osoitteen tarkistus ja trolli/fleimaajakontrolli ei toimi enää sillä keinolla.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Onhan suomi24 ollut esillä kun puhutaan heikkotasoisista keskustelupalstoista, vaikka onkin Suomen suurin ja jonne pääsee esittämään oman mielipiteensä asiasta kuin asiasta ilman rekisteröintiä ja turhaa sensuuria. Minä en kaikkien näiden vuosien jälkeen oikein tiedä onko taso täällä huono vai voisiko esim. rekisteröintipakko (mitään pankkitunnuksia tai henkkareita ei tarvitsisi siihen, kuten ei Facebookissakaan ja että systeemiä väärinkäyttäisi tietty prosentti se olisi aivan varmaa) muuttaisi mitään.
        Mielestäni Suomi 24 teki suuren virheen kun se avasi yhteisön rekisteröityneille, valokuvagalleria, kaverilistan jne. ja sitten typisti sen ottaen pois lähes koko sosiaalisen funktion siitä, jättäen rekisteröityneet taistelemaan elintilasta terrakotta-armeijan kanssa. (Terrakotta-armeija tarkoittaa tässä yhteydessä palstalle jo vakiintuneen kasvottoman ja nimettömän nikinvaihtajajoukon jotka eivät tule tänne missään mielessä KESKUSTELEMAAN vaan sanomaan mielipiteensä asiassa kuin asiassa, mutta dialogi on heille vierasta. (Minua äskettäin syytettiin "hämmentämisestä" kun vastasin itseeni kohdistuneeseen kritiikkiin!!!
        Joskus takavuosina, kun eka kerran rekisteröidyin pyydettiin myös motivoimaan miksi halusi kuulua yhteisöön: hakiko kontakteja, halusiko verkostoitua ajanvietteeksi jne. Minä klikkasin silloin verkostoitumisen ja toisena syynä oli pitää yllä suomenkieltä keskustellen ajankohtaisista asioista ikätovereiden kanssa.
        Nuo tyhjänpäiväiset mölinät "Paloma pahin moninikki" ja luonneanalyysit ovat juuri sitä mitä täällä ei tarvita. Vahinko vain että tekninen kehitys on aikaansaanut sen että IP-osoitteen tarkistus ja trolli/fleimaajakontrolli ei toimi enää sillä keinolla.

        Eikö tyhjänpäiväiset mölinät voi jättää omaan arvoonsa. Mitä menemään niille antaa palstatilaa, sitä enemmän ne kukkii.


      • eräsjokuvaan
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Onhan suomi24 ollut esillä kun puhutaan heikkotasoisista keskustelupalstoista, vaikka onkin Suomen suurin ja jonne pääsee esittämään oman mielipiteensä asiasta kuin asiasta ilman rekisteröintiä ja turhaa sensuuria. Minä en kaikkien näiden vuosien jälkeen oikein tiedä onko taso täällä huono vai voisiko esim. rekisteröintipakko (mitään pankkitunnuksia tai henkkareita ei tarvitsisi siihen, kuten ei Facebookissakaan ja että systeemiä väärinkäyttäisi tietty prosentti se olisi aivan varmaa) muuttaisi mitään.
        Mielestäni Suomi 24 teki suuren virheen kun se avasi yhteisön rekisteröityneille, valokuvagalleria, kaverilistan jne. ja sitten typisti sen ottaen pois lähes koko sosiaalisen funktion siitä, jättäen rekisteröityneet taistelemaan elintilasta terrakotta-armeijan kanssa. (Terrakotta-armeija tarkoittaa tässä yhteydessä palstalle jo vakiintuneen kasvottoman ja nimettömän nikinvaihtajajoukon jotka eivät tule tänne missään mielessä KESKUSTELEMAAN vaan sanomaan mielipiteensä asiassa kuin asiassa, mutta dialogi on heille vierasta. (Minua äskettäin syytettiin "hämmentämisestä" kun vastasin itseeni kohdistuneeseen kritiikkiin!!!
        Joskus takavuosina, kun eka kerran rekisteröidyin pyydettiin myös motivoimaan miksi halusi kuulua yhteisöön: hakiko kontakteja, halusiko verkostoitua ajanvietteeksi jne. Minä klikkasin silloin verkostoitumisen ja toisena syynä oli pitää yllä suomenkieltä keskustellen ajankohtaisista asioista ikätovereiden kanssa.
        Nuo tyhjänpäiväiset mölinät "Paloma pahin moninikki" ja luonneanalyysit ovat juuri sitä mitä täällä ei tarvita. Vahinko vain että tekninen kehitys on aikaansaanut sen että IP-osoitteen tarkistus ja trolli/fleimaajakontrolli ei toimi enää sillä keinolla.

        "Minua äskettäin syytettiin "hämmentämisestä" kun vastasin itseeni kohdistuneeseen kritiikkiin!!!"

        Minä "syytin" ja kirjoitin tuonne bessielle, joka syytti minua syyttämisestäsi, vastauksen.
        Valitettavasti bessielle vastaukseeni en voinut "ottaa näytteitä" toisesta ketjusta, koska se oli jo poistettu.

        Jääköön tämä keskustelu tältä osin tähän. Turhanpäiväistä vellomista asiasta jossa ei ole voittajia eikä häviäviä.


      • SomenSlummi
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Onhan suomi24 ollut esillä kun puhutaan heikkotasoisista keskustelupalstoista, vaikka onkin Suomen suurin ja jonne pääsee esittämään oman mielipiteensä asiasta kuin asiasta ilman rekisteröintiä ja turhaa sensuuria. Minä en kaikkien näiden vuosien jälkeen oikein tiedä onko taso täällä huono vai voisiko esim. rekisteröintipakko (mitään pankkitunnuksia tai henkkareita ei tarvitsisi siihen, kuten ei Facebookissakaan ja että systeemiä väärinkäyttäisi tietty prosentti se olisi aivan varmaa) muuttaisi mitään.
        Mielestäni Suomi 24 teki suuren virheen kun se avasi yhteisön rekisteröityneille, valokuvagalleria, kaverilistan jne. ja sitten typisti sen ottaen pois lähes koko sosiaalisen funktion siitä, jättäen rekisteröityneet taistelemaan elintilasta terrakotta-armeijan kanssa. (Terrakotta-armeija tarkoittaa tässä yhteydessä palstalle jo vakiintuneen kasvottoman ja nimettömän nikinvaihtajajoukon jotka eivät tule tänne missään mielessä KESKUSTELEMAAN vaan sanomaan mielipiteensä asiassa kuin asiassa, mutta dialogi on heille vierasta. (Minua äskettäin syytettiin "hämmentämisestä" kun vastasin itseeni kohdistuneeseen kritiikkiin!!!
        Joskus takavuosina, kun eka kerran rekisteröidyin pyydettiin myös motivoimaan miksi halusi kuulua yhteisöön: hakiko kontakteja, halusiko verkostoitua ajanvietteeksi jne. Minä klikkasin silloin verkostoitumisen ja toisena syynä oli pitää yllä suomenkieltä keskustellen ajankohtaisista asioista ikätovereiden kanssa.
        Nuo tyhjänpäiväiset mölinät "Paloma pahin moninikki" ja luonneanalyysit ovat juuri sitä mitä täällä ei tarvita. Vahinko vain että tekninen kehitys on aikaansaanut sen että IP-osoitteen tarkistus ja trolli/fleimaajakontrolli ei toimi enää sillä keinolla.

        Facessa on myös ihmisillä useampia nimimerkkejä, kaveripyynnön esittäneiden nimimerkkien oikeellisuuden voi päätellä heidän kaverilistastaan, valokuvistaan ja postauksistaan. Ainoa mahdollisuus yksi nikki per pärstä on joku virallinen tunnistautuminen.
        Suomi24 idea on juuri tämä anonyyminä kirjoittamisen mahdollisuus, näinhän oli ensimmäiset vuodet, ei silloin ollut edes mahdollista rekisteröityä. Miksi hitossa muutaman prosentin joukko on jatkuvasti vinkumassa rekkauspakon perään?
        Jos itse menen pelaamaan pesistä alle viiskymppisten joukkueeseen, niin en toki ala vaatimaan että heidän kaikkien pitäisi olla yli kuusikymppisiä ihan niin kuin minäkin.


      • siilenämää kirjoitti:

        Eikö tyhjänpäiväiset mölinät voi jättää omaan arvoonsa. Mitä menemään niille antaa palstatilaa, sitä enemmän ne kukkii.

        On kai sinun mölinöitäsi yritettykin jättää omaan arvoonsa, mutta minusta vain on niin mukava nähdä sinun kukkivan koko loistossasi.


      • maissiiii kirjoitti:

        Ei tosiaankaan ole pakko jäädä, äänestää jaloillaan niin kuin muissakin asioissa, joista ei tykkää.
        Palstan hyvyys tai huonous on ihan kirjoittajista kiinni, mielestäni täällä on hyviä kirjoittajia ja aloittajia, varsin asia-aloitukset innostavat pohtimaan joskus asioita. Ei palsta sinällään ole hyvä tai huono.
        Palsta elää, välillä on itselleni passelempia aloituksia ja välillä vieraampia, usein se on omasta mielialastakin kiinni, miten aloitukset osuvat ja uppoavat.

        Sillä kirjoittaako rekattuna tai vain tuntemattomalla höpölöpö-nimimerkillä ei ole juurikaan merkitystä, miten kirjoitukseen suhtautuu. Asia ja kirjoituksen henki millä juttu on kirjoitettu painaa enemmän, ilkeät ja muiden palstalaisten arviot saavat mennä menojaan. Joskus kyllä innostun puolustamaan, vaikkei täällä kukaan tämmöisen heppoisen hempukan puolustusta tarvitse, mutta jos ylittää ärsytyskynnyksen niin sille ei voi mitään.

        Tuttu on aina tuttu.
        Itselläni on useita rekattuja ja sitten rekkaamattomia, yleensä ne rekkaamattomat on jokin väännös tai kirjoitusvirhe rekatusta.

        Pitkälti samaa mieltä maissiiin kanssa eritoten siitä että mikään palsta ei ole korkeatasoisempi tai parempi kuin keskivertokäyttäjänsä.
        Palstan täysin kaksijakoinen keskustelukulttuuri on syypää näihin konflikteihin:
        osa meistä (kuten minä) olemme ahkeria keskustelijoita ja käymme täällä päivittäin, teemme aloituksia, jatkamme keskusteluja, vastaamme meille osoitettuihin kommentteihin jne. Joku toinen voi käydä kerran viikossa sanomassa painavan mielipiteensä jostain asiasta, mikä ei välttämättä ole edes keskustelua. Että käy täällä usein tai harvoin ei ole osoitus mistään paremmuudesta tai huonommuudesta, ainoastaan siitä että kaksi rinnakkaista keskustelukulttuuria aiheuttavat konflikteja ja väärinymmärrystä.


      • Tellukka kirjoitti:

        On kai sinun mölinöitäsi yritettykin jättää omaan arvoonsa, mutta minusta vain on niin mukava nähdä sinun kukkivan koko loistossasi.

        Voi kiitos :D. Minunlaisiani varten tämä suomi24 on varmaan perustettukin :). Tosin en aina koe kukkivani, se vähän vaihtelee. Fiilisten mukaan ja aiheiden mukaan.


      • siilenämää kirjoitti:

        Voi kiitos :D. Minunlaisiani varten tämä suomi24 on varmaan perustettukin :). Tosin en aina koe kukkivani, se vähän vaihtelee. Fiilisten mukaan ja aiheiden mukaan.

        Ai niin ja mistä tiedät että tässä on kaikki minun loistoni. Voipihan olla että jottain on vielä jemmassa. Minusta on taas huvittavaa lukea sinun töksäytyksiäkin, harvoin livessä seleisia kuulee :D.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ai niin ja mistä tiedät että tässä on kaikki minun loistoni. Voipihan olla että jottain on vielä jemmassa. Minusta on taas huvittavaa lukea sinun töksäytyksiäkin, harvoin livessä seleisia kuulee :D.

        Sellaisia.


      • bessie-
        siilenämää kirjoitti:

        Eikö tyhjänpäiväiset mölinät voi jättää omaan arvoonsa. Mitä menemään niille antaa palstatilaa, sitä enemmän ne kukkii.

        Riippuu mölinästä. Pahimmat "mölinät" eivät ansaitse palstatilaa ollenkaan, ne on poistettava. "Omaan arvoonsa jättäminen" ei siis ole ratkaisu. Ja palstan tason parantaminen on mahdollista. Ei siihen tarvita kuin joukkovoimaa, tarpeeksi siivoustalkoisiin osallistujia. Kyllä se ajan myötä toimii.


      • bessie- kirjoitti:

        Riippuu mölinästä. Pahimmat "mölinät" eivät ansaitse palstatilaa ollenkaan, ne on poistettava. "Omaan arvoonsa jättäminen" ei siis ole ratkaisu. Ja palstan tason parantaminen on mahdollista. Ei siihen tarvita kuin joukkovoimaa, tarpeeksi siivoustalkoisiin osallistujia. Kyllä se ajan myötä toimii.

        Mielenkiintoista. Miten tämä joukkovoima tällaisella palstalla toimii. Jos toimisi, olisi jo toiminut. Ihmettelen tätä ylläpito-sheriffitoimintaa. Onko sitä vai eikä ole. Jos on, aika mielivaltaiselta vaikuttaa


    • niinmietinminäkin

      Suomi 24 jän maineen ovat pilanneet nämä rekatut täynnä itseään olevat Paloman kaltaiset oliot.

      • VarmaTieto

        Korppis ja Tellukka ovat samaan sarjaan kuuluvia häiriköitä ja huomionkerjääjiä.


      • VarmaTieto kirjoitti:

        Korppis ja Tellukka ovat samaan sarjaan kuuluvia häiriköitä ja huomionkerjääjiä.

        Sinulta me näytään saavan huomiota aina ihan sitä kerjäämättäkin. Ja kiitos siitä!
        Muusta aiheesta en sinun ole juurikaan nähnyt kommentoivan.


      • eskaloitunut
        Tellukka kirjoitti:

        Sinulta me näytään saavan huomiota aina ihan sitä kerjäämättäkin. Ja kiitos siitä!
        Muusta aiheesta en sinun ole juurikaan nähnyt kommentoivan.

        Olet ihan tavallinen tallukka, älä yritä nostaa itseäsi muiden yläpuolelle ruotsalaisvahvistus.


      • eskaloitunut kirjoitti:

        Olet ihan tavallinen tallukka, älä yritä nostaa itseäsi muiden yläpuolelle ruotsalaisvahvistus.

        Olenkos mitään muuta sanonut olevanikaan. Siksi minua pikkusen ihmetyttääkin jatkuva kiinnostuksesi (monin eri nikein) vaatimattomaan persoonaani.


    • Nyt kun ylläpito on käväissyt paikalla ja poistanut nuo ad hominem-aloitukset niin voin vain toivoa että jatkossakin osattaisi tehdä aloituksia joissa keskustellaan erilaisia tätä ikäluokkaa kiinnostavia aiheita. Ei muita palstalaisia.

      • oppilaasiko

        Siis otammekos nyt mallia tästä sun aloituksestas.
        Sää kun nää aloitukset sit osaat....kaiketi.


      • maissiiii
        oppilaasiko kirjoitti:

        Siis otammekos nyt mallia tästä sun aloituksestas.
        Sää kun nää aloitukset sit osaat....kaiketi.

        Suosittelen sinullekin,
        Paloma on yksi niistä aloittajista joista kannattaa ottaa mallia,
        varsinkin aloituksiinsa.


    • Jos tekisit suljetun fb-ryhmän, miten kutsuisit siihen osallistujat ja miten tietäisit että hän joka on tulossa on juuri se kenen luulet hänen olevan? Sähköpostin kautta täällä toki voisit saada nimensä etukäteen tietoon mutta voisitko kuitenkaan sitten olla varma. Ja kun kerran tällainen pääsisi katsomaan fb-tietosi ja kaverisi, tuolla joku sanoikin että ne sitten voitaisiin levitellä täällä vaikka heittäisit ulos ryhmästä.

      • Minä heittäisin avoimen kutsun kaikille palstalaisille ja sitä mukaa kun tulee ilmoituksia (rekisteröity nimimerkki tai vakinikki mielellään mukaan) niin hyväksyisin ryhmään (koska se on suljettu mitään henkilötietoja ei pääse vuotamaan, paitsi nimi ja julkinen, kaikille avoin FB-profiili. Minun henkilökohtaiselle sivulleni pääsee kaikki jotka tietävät nimeni, mutta siellä on melkein kaikki rajattu "vain ystäville")
        Täysin mahdollista että joku sairaalloisen utelias henkilö alkaa etsimällä etsiä muita palstalaisia mutta koska ystävälistani on suljettu myös, niin ainoastaan ne jotka haluavat että he "löydetään" löytyvät. Systeemi ei tietenkään ole tiukka ja väärinkäytön mahdollisuus on, mutta periaatteessa jokaiselle annetaan mahdollisuus olla yhteisön jäsen.
        Mutta tää on nyt täyttä utopiaa.
        En avaa ryhmää.


    • Perustaja on poistunut ja minäkin voi olla viimeisiä kirjoituksia joita teen, olin kerran matkassa norjaksi se poistui koska en ollut matkassa. Eräissä ryhmissä on kai vaikea poistua.

      Minulla täällä on pääasia kirjoittaa suomeksi, suomea puhun hyvin harvoin luulen kirjoitan melko hyvin tänään oli vaikeaa alussa.

      Minulla ei ole mitään ketään vastaan. Onnea vain suomalaisille hiihtäjille, otti oikein sydämmestä kun oli surullista niin on kaikille. IIvon mitalli vastaa 5 :ttä kultaa.

    • aina.i.ankeinennnnn

      Millä nimellä se ryhmä löytyy voin liittyä.

      • aina, päätin olla perustamatta ryhmää
        liian paljon porsaanreikiä
        väki varautunutta, pelkää yksityistietojensa vuotamista, ehkä aiheesta


    • Harakatkinnauraa
      • palsta.siistiytyisi

        Jos rekkautuneilla on aiemmin ollut jo omat ryhmänsä palstalla, niin eihän se nyt niin vaikeaa ole perustaa uutta ryhmää samojen kanssa. Kaiketi ne yhteystiedot ovat jo olemassa.


      • palsta.siistiytyisi kirjoitti:

        Jos rekkautuneilla on aiemmin ollut jo omat ryhmänsä palstalla, niin eihän se nyt niin vaikeaa ole perustaa uutta ryhmää samojen kanssa. Kaiketi ne yhteystiedot ovat jo olemassa.

        En usko että kaikki ovat vaihtaneet yhteystietojaan vaikka ovat rekattuja. Minun tietojani esimerkiksi en ole jakanu kellekkää eikä sähköpostilaan toimi :D.Vaikka olen rekisteröitynyt.


      • kimpassa.kivaako

        Ei se taitaisi toimia. Korppishan heitti hmmp.fin facekavereistaan, koska hmmp.fi oli friidun kaveri.
        Tyyliin, jos sä leikit ton kaa niin mä en oo sun kaveri.


    • Jokainen kokee tämän "omaksi" palstakseen ja etenkin rekkautumattomat unohtavat että tästä oltiin tekemässä nimenomaan verkkoyhteisö, jossa jokaisella käyttäjällä oli oma nimimerkki, profiilikuva, minigalleria ja esittely. Ystäviäkin sai kutsua ja minullakin oli jokuinen uskollinen kamu listassa. Tämä systeemi sitten purettiin viimeisten uudistusten mukana ja rekkaus jätettiin mutta karsittuna.
      Elikkä on täysin väärin sanoa tätä "rekkautumattomien" palstaksi. Täällä SAA kirjoittaa ilman rekisteröintiä ja sisäänkirjausta, mutta se että poikkeaa kerran kuussa haukkumassa kaikki rekisteröidyt anonyymiteetin suojassa ei ole palstan kantava voima.

      • Harakatkinnauraa

        Pulinat pois!
        suomi24 on päättänyt, että tämä keskustelupalsta on hyvä tällaisena.

        Moitit tätä palstaa ja houkuttelet kirjoittajia omaan fb-ryhmääsi.
        Tuollaista kuin sinun käyttäytymisesi tällä palstalla on, ei mikään facebook-ryhmä sietäisi, vaan lentäisit alta aikayksikön kuin leppäkeihäs ulos.


      • entinenkoppi

        Miten sä pystyt pitämään kirjaa, kuin usein rekkautumattomat käy palstalle.
        Oot sie melkoinen tietopankki.


      • entinenkoppi kirjoitti:

        Miten sä pystyt pitämään kirjaa, kuin usein rekkautumattomat käy palstalle.
        Oot sie melkoinen tietopankki.

        Lue vaikka tästä samasta ketjusta miten rekkautumattomat sanovat käyvänsä "vain hyvin harvoin" täällä kertomassa meille muille mitä he ajattelevat mistäkin asiasta ja kutsuvat sitä KESKUSTELUKSI buhaaaaaaaaaa.
        (Ja ennnen kuin noitaroviot taas syttyvät niin en tietenkään tarkoita kaikkia vaan ainoastaan niitä jotka ovat sellaisia täällä puhelleet)


      • SomenSlummi

        näinhän sitä tietämättömät saattaa ajatella jos ovat tulleet sen kyseisen tänne koskaan kunnolla toimimattoman kokeilun ("yrityksen") aikana ;))) systeemien pettäminen ja tietovuodot saivat aikaan mm. sähköpostien tukkeutumisen. Montako prosenttia uskot näiden 3000 palstan kirjoittajista olevan rekattuja? Taitaa olla pikemmin niin että muutama prosenttia rekkautuneista SAA kirjoitella täällä Suomen suurimmalla keskustelufoorumilla rekkautumattomien joukossa. Onkohan rekatut muuten lukeneet lainkaan https://www.aller.fi/tietosuojaseloste/


      • jäkätijäkätijäk
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Lue vaikka tästä samasta ketjusta miten rekkautumattomat sanovat käyvänsä "vain hyvin harvoin" täällä kertomassa meille muille mitä he ajattelevat mistäkin asiasta ja kutsuvat sitä KESKUSTELUKSI buhaaaaaaaaaa.
        (Ja ennnen kuin noitaroviot taas syttyvät niin en tietenkään tarkoita kaikkia vaan ainoastaan niitä jotka ovat sellaisia täällä puhelleet)

        Tämä on suomi24-palsta. suomi24 päättää, millainen tämä on.


      • buhaaaaaaaaaa
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Lue vaikka tästä samasta ketjusta miten rekkautumattomat sanovat käyvänsä "vain hyvin harvoin" täällä kertomassa meille muille mitä he ajattelevat mistäkin asiasta ja kutsuvat sitä KESKUSTELUKSI buhaaaaaaaaaa.
        (Ja ennnen kuin noitaroviot taas syttyvät niin en tietenkään tarkoita kaikkia vaan ainoastaan niitä jotka ovat sellaisia täällä puhelleet)

        Sä mittasit suosiosi tässä ketjussa, eikä se hääppönen ollut, vain pari oli kiinnostunut seurastasi.


      • eräsjokuvaan

        Hyvin sitä unohtaa sellaisen asian josta ei ole ollut koskaan tietoinenkaan.
        Olenkohan minä ainoa joka on tullut palstalle sen jälkeen, kun tuo rekisteröitymiskokeilu on ollut.
        Mielestäni täällä nyt vedetään mutkia suoriksi, kun yritetään pomottaa rekkautumattomia.
        Vapaana taivaanlintuna on hyvä lennellä jollei lentoreitille osu riitaisia rauhankyyhkyjä.


      • buhaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Sä mittasit suosiosi tässä ketjussa, eikä se hääppönen ollut, vain pari oli kiinnostunut seurastasi.

        Naurettava väitös.
        Jos todellakin avaisin tämän ryhmän, mitä en tee kuitenkaan, niin kyllä sinne tulisi porukkaa. Harvat vain uskaltavat julkisesti sen sanoa.
        Eikä tämä olisi ollut mikään Paloman kaverit- ryhmä, vaan suljettu ryhmä kaikille jotka ovat kyllästyneet tähän ainaiseen ilkkumiseen, mollaamiseen, lian heittoon ja jankuttamiseen. Minä tarjouduin vain avaamaan sen ja vetämään sitä, todennäköisesti kimpassa useampien kanssa. Mutta kaikin mokomin, jatkakaa vain jos tuntuu miellyttävämmältä tämä nykyinen tyyli.


      • maijuska53
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Naurettava väitös.
        Jos todellakin avaisin tämän ryhmän, mitä en tee kuitenkaan, niin kyllä sinne tulisi porukkaa. Harvat vain uskaltavat julkisesti sen sanoa.
        Eikä tämä olisi ollut mikään Paloman kaverit- ryhmä, vaan suljettu ryhmä kaikille jotka ovat kyllästyneet tähän ainaiseen ilkkumiseen, mollaamiseen, lian heittoon ja jankuttamiseen. Minä tarjouduin vain avaamaan sen ja vetämään sitä, todennäköisesti kimpassa useampien kanssa. Mutta kaikin mokomin, jatkakaa vain jos tuntuu miellyttävämmältä tämä nykyinen tyyli.

        Voihan se olla noin, mutta tuntuu vain niin oudolta, että 60 ihmiset olisivat henkisesti niin heikkoja, etteivät voisi julkisesti tuota sanoa, ottaen huomioon, että kukaan ei täällä kirjoita omalla nimellään. Niin ja näin, sinä sen varmaan tiedät paremmin, kuin minä. :-)


      • bessie-
        Harakatkinnauraa kirjoitti:

        Pulinat pois!
        suomi24 on päättänyt, että tämä keskustelupalsta on hyvä tällaisena.

        Moitit tätä palstaa ja houkuttelet kirjoittajia omaan fb-ryhmääsi.
        Tuollaista kuin sinun käyttäytymisesi tällä palstalla on, ei mikään facebook-ryhmä sietäisi, vaan lentäisit alta aikayksikön kuin leppäkeihäs ulos.

        Pulisemista varten tämä palsta on...

        "suomi24 on päättänyt, että tämä keskustelupalsta on hyvä tällaisena."
        Älytön väite. Tällä palstallahan on jatkuvasti suomi24n omien sääntöjen vastaista kirjoittelua.
        Ja täysin ala-arvoinen, toimimaton ja mielivaltainen jälkimoderointi.

        Paloma ei moittinut palstaa siinä viestissä johon sinä vastasit. Mielestäni hän yleensäkin on moittinut lähinnä tämän foorumin 'teknistä toteutusta', pitänyt joitakin uudistuksia ja muutoksia huonoina jne.. Eikä mielestäni aivan syyttä, tosin en ole varma siitä pidämmekö samoja asioita moittimisen väärteinä.
        Itse pidän todella epäreiluna ja tuomittavana sitä, että aikoinaan omilla kasvoillaan ja omilla esittelyillään kotipaikkatietoineen päivineen palstalle rekisteröityneiden pilkkaaminen, loukkaaminen ja asiaton (epäsuora) arvostelu sallitaan ja poistojen kanssa vitkutellaan. Voi olla, että heissä on feikkejä, mutta varmasti on myös ihan oikeita ihmisiä.

        Se, että yritetään vetää jo muutenkin lukumäärältään liian vähäisestä palstalle kirjoittavien joukosta porukkaa muualle kirjoittamaan on minustakin huono idea.
        Parempi olisi olla aktiivinen täällä.


      • maissiiii
        jäkätijäkätijäk kirjoitti:

        Tämä on suomi24-palsta. suomi24 päättää, millainen tämä on.

        Että kehtaat väittää moista potaskaa täällä.
        Suomi24 tarjoaa alustan ja luo säännöt ja päättää vain ylilyönneistä.

        Kirjoittajat päättävät millainen tämä palsta on. he päättävät mistä aiheista kirjoitetaan, ei suomi24, tosin joskus hiljaisina aikoina olen ollut huomaavani aloituksia, joita ehkä on laadittu jossain suomi24 organisaatiossa, niin ulkokohtaisia ja yleisiä ovat olleet.
        Vilkaiseppas joitakin muita suomi24palstoja, nehän ammottavat tyhjyyttään, eikös suomi24 sinnekin haluaisi kirjoittajia, että saisi mainostajia. vaikka niitä arvokkaita rekkamattomia kirjoittajia.

        Sillähän ei ole merkitystä kirjoittaako rekisteröityneenä tai ilman rekisteröintiä.
        Olen usein miettinyt, että mikä siinä on, kun se tuntuu itse ekkaamattomille se rekkaamattomuus olevan niin vaikea asia. Mutta tätäkin Paloman aloittamaa kahdeksan vastauksen ketjua kun katsoo niin huomaa, mikä mättää. Eihän rekkaamattomista saa mitään tolkkua, hehän purkavat vaan omaa pahaa oloaan ja ei heille voi edes vastata, koska heiltä yleensä loppuu asialliset sanat, jo tässä ihanassa rekkaamattomassa nimimerkissään usein jo paljastavat tarkoitusperänsä.

        Rekkaamattomana voi kirjoittaa asiallisestikin kun sen osaa ja saa varmasti ihan yhtä hyvää huomiota ja vastauksia. Täällä on paljon, jotka kirjoittavat rekkaamattomana, mutta silti voi heidät tunnistaa, se on mukava asia.
        Mutta nämä jätijäkätijäkkää nimimerkit, eihän heillä ole tarkoituskaan kirjoittaa asiallisia mielipiteitä.
        Sinä melkein sellaisena nimimerkkinä voit ehkä avata salaista arkkuasi ja kertoa miksi hyökkäät, mitä ihmettä puolustat, kun sanovat, että hyökkäys on paras puolustus, pitääkö paikkansa. Vai onko vain kateudesta kyse.
        Ehkä haluat puolustaa näitä ihanaa suomi24 palstan rekkaamattomia, etteivät vallan unohtuisi ja katoaisi täältä, siinä tapauksessa keinoi ovat surkeat.
        Hyvää päivän jatkoa...
        Nyt loppui kahvitunti...


      • kylmätotuus
        eräsjokuvaan kirjoitti:

        Hyvin sitä unohtaa sellaisen asian josta ei ole ollut koskaan tietoinenkaan.
        Olenkohan minä ainoa joka on tullut palstalle sen jälkeen, kun tuo rekisteröitymiskokeilu on ollut.
        Mielestäni täällä nyt vedetään mutkia suoriksi, kun yritetään pomottaa rekkautumattomia.
        Vapaana taivaanlintuna on hyvä lennellä jollei lentoreitille osu riitaisia rauhankyyhkyjä.

        Et ole ainoa.
        Minullakaan ei ole minkäänlaista tietoa noista kokeiluista, vaikka olenkin palloillut täällä 3 vuotta.


      • eräsjokuvaan kirjoitti:

        Hyvin sitä unohtaa sellaisen asian josta ei ole ollut koskaan tietoinenkaan.
        Olenkohan minä ainoa joka on tullut palstalle sen jälkeen, kun tuo rekisteröitymiskokeilu on ollut.
        Mielestäni täällä nyt vedetään mutkia suoriksi, kun yritetään pomottaa rekkautumattomia.
        Vapaana taivaanlintuna on hyvä lennellä jollei lentoreitille osu riitaisia rauhankyyhkyjä.

        Muutaman vuoden olen täällä kirjoitellut.
        Eka kerran kuulen tuollaisesta kokeilusta.
        Kirjoittelin alkuun ihan mustalla Epulla, mutta väärinkäytöksen vuoksi sen rekisteröin.
        En niin perusta siitä, minkä värinen nikki on, mutta sitä olen sanonut, että keskusteltaessa jostain asiasta olisi hyvä, kun samassa ketjussa käyttäisi samaa.
        Tietäisi vastaako sille, kelle ajatteli. Keskustelu olisi johdonmukaisempaa, helpommin seurattavaa.


      • olitosihuonojuttu
        eppu2 kirjoitti:

        Muutaman vuoden olen täällä kirjoitellut.
        Eka kerran kuulen tuollaisesta kokeilusta.
        Kirjoittelin alkuun ihan mustalla Epulla, mutta väärinkäytöksen vuoksi sen rekisteröin.
        En niin perusta siitä, minkä värinen nikki on, mutta sitä olen sanonut, että keskusteltaessa jostain asiasta olisi hyvä, kun samassa ketjussa käyttäisi samaa.
        Tietäisi vastaako sille, kelle ajatteli. Keskustelu olisi johdonmukaisempaa, helpommin seurattavaa.

        se oli sellainen halpa alkeellinen huonosti toimiva jäljitelmä facebookista, huomasivat sen mahdottomuuden ja lopettivat
        moinen kokeilu aiheutti paljon turhaa eripuraa, rekatut siellä juonivat keskenään omiaan ja sopivat ketää dissataan ja kenen kanssa ollaan kavereita


      • olitosihuonojuttu kirjoitti:

        se oli sellainen halpa alkeellinen huonosti toimiva jäljitelmä facebookista, huomasivat sen mahdottomuuden ja lopettivat
        moinen kokeilu aiheutti paljon turhaa eripuraa, rekatut siellä juonivat keskenään omiaan ja sopivat ketää dissataan ja kenen kanssa ollaan kavereita

        En kyllä itse ole ollut tietoinen mistään tällaisesta vehkeilystä tai klikeistä joilla oli oma keskusteluryhmänsä. Miten se olisi toiminut?
        Ainoastaan että pystyi lähettämään yksityisviestejä kavereilleen, katsella heidän valokuviaan jne. Kuka muistaa vielä netlogin? Vähän samaan tapaan.

        " rekatut siellä juonivat keskenään omiaan ja sopivat ketää dissataan ja kenen kanssa ollaan kavereita ", kirjoittaa ylläoleva nimimerkki. Ihmeellistä mustamaalausta ja onko mukana ripaus heikkoa itsetuntoakin? Kuka täällä viitsii sillä tavalla edes paneutua palstan dynamiikkaan?


      • bessie-
        olitosihuonojuttu kirjoitti:

        se oli sellainen halpa alkeellinen huonosti toimiva jäljitelmä facebookista, huomasivat sen mahdottomuuden ja lopettivat
        moinen kokeilu aiheutti paljon turhaa eripuraa, rekatut siellä juonivat keskenään omiaan ja sopivat ketää dissataan ja kenen kanssa ollaan kavereita

        Jaa, minusta se oli vähän samanlainen kuin nykyinen "suomi24 treffit", eli mahdollisuus laittaa oma 'profiili'. Siis laatia esittelyteksti itsestään, laittaa kuvia jne. jne.. Seuranhakuun treffipalstan tavalla sitä ei ollut tarkoitettu, mutta jonkinlaisia ystävälistoja ja tai verkostoja kai oli mahdollisuus luoda.
        Olen ajatellut, että se, sinänsä hyvä ja 'asiakasystävällinen' palvelu lopetettiin koska sen olemassaolo olisi vaikeuttanut maksullisten treffipalveluiden myymistä.


      • keskeltä-ei-mitään
        maissiiii kirjoitti:

        Että kehtaat väittää moista potaskaa täällä.
        Suomi24 tarjoaa alustan ja luo säännöt ja päättää vain ylilyönneistä.

        Kirjoittajat päättävät millainen tämä palsta on. he päättävät mistä aiheista kirjoitetaan, ei suomi24, tosin joskus hiljaisina aikoina olen ollut huomaavani aloituksia, joita ehkä on laadittu jossain suomi24 organisaatiossa, niin ulkokohtaisia ja yleisiä ovat olleet.
        Vilkaiseppas joitakin muita suomi24palstoja, nehän ammottavat tyhjyyttään, eikös suomi24 sinnekin haluaisi kirjoittajia, että saisi mainostajia. vaikka niitä arvokkaita rekkamattomia kirjoittajia.

        Sillähän ei ole merkitystä kirjoittaako rekisteröityneenä tai ilman rekisteröintiä.
        Olen usein miettinyt, että mikä siinä on, kun se tuntuu itse ekkaamattomille se rekkaamattomuus olevan niin vaikea asia. Mutta tätäkin Paloman aloittamaa kahdeksan vastauksen ketjua kun katsoo niin huomaa, mikä mättää. Eihän rekkaamattomista saa mitään tolkkua, hehän purkavat vaan omaa pahaa oloaan ja ei heille voi edes vastata, koska heiltä yleensä loppuu asialliset sanat, jo tässä ihanassa rekkaamattomassa nimimerkissään usein jo paljastavat tarkoitusperänsä.

        Rekkaamattomana voi kirjoittaa asiallisestikin kun sen osaa ja saa varmasti ihan yhtä hyvää huomiota ja vastauksia. Täällä on paljon, jotka kirjoittavat rekkaamattomana, mutta silti voi heidät tunnistaa, se on mukava asia.
        Mutta nämä jätijäkätijäkkää nimimerkit, eihän heillä ole tarkoituskaan kirjoittaa asiallisia mielipiteitä.
        Sinä melkein sellaisena nimimerkkinä voit ehkä avata salaista arkkuasi ja kertoa miksi hyökkäät, mitä ihmettä puolustat, kun sanovat, että hyökkäys on paras puolustus, pitääkö paikkansa. Vai onko vain kateudesta kyse.
        Ehkä haluat puolustaa näitä ihanaa suomi24 palstan rekkaamattomia, etteivät vallan unohtuisi ja katoaisi täältä, siinä tapauksessa keinoi ovat surkeat.
        Hyvää päivän jatkoa...
        Nyt loppui kahvitunti...

        bessie
        Olet ottamassa rusinoita pullista eli kirjoitat rekkaamattomia mutta ylennät itsesi muita paremmaksi paskanikiksi. Arvostelet ja luokittelet heitä johonkin lokeroihin aivan kuin sinä tietäisit muita paremmin miten täällä kuuluu käyttäytyä ja kirjoittaa. Minun käy suuresti sinua sääliksi, olet hyvin herkkäuskoinen ja naiivi.


      • olitosihuonojuttu
        olitosihuonojuttu kirjoitti:

        se oli sellainen halpa alkeellinen huonosti toimiva jäljitelmä facebookista, huomasivat sen mahdottomuuden ja lopettivat
        moinen kokeilu aiheutti paljon turhaa eripuraa, rekatut siellä juonivat keskenään omiaan ja sopivat ketää dissataan ja kenen kanssa ollaan kavereita

        Sieltä alkoi muutamilta tulemaan kaikenlaista yksityisviestiä, toisista palstalaisista juoruttiin, joku oli tunnistettu jostain kuvasta ja lisäksi kerrottiin mitä jotkut olivat sanoneet kenestäkin. Jonkin aikaa menoa ihmeissäni seurasin, mutta sitten laitoin nikkini narikkaan ja siellä on pysynyt, enkä yhdenkään kanssa ole sen jälkeen kaveerannut.


      • bessie-
        keskeltä-ei-mitään kirjoitti:

        bessie
        Olet ottamassa rusinoita pullista eli kirjoitat rekkaamattomia mutta ylennät itsesi muita paremmaksi paskanikiksi. Arvostelet ja luokittelet heitä johonkin lokeroihin aivan kuin sinä tietäisit muita paremmin miten täällä kuuluu käyttäytyä ja kirjoittaa. Minun käy suuresti sinua sääliksi, olet hyvin herkkäuskoinen ja naiivi.

        Mikäs sinulle taas tuli?!

        Tekstissäsi ei taas kerran ole päätä eikä häntää.
        Mitä rusinoita ja mistä pullista minä olen ottamassa?! Nämä sinun vaihteeksi taas nikittömät kommenttisiko niitä rusinoita ovat? Missä pulla?
        Ja millä tavalla minä olen lokeroinut ja luokitellut täällä kirjoittavia? Esimerkiksi jako rekkaamattomiin ja rekattuihin on minulle aivan vieras jo ajatuksenakin, asialla ei ole minulle mitään merkitystä, ei ole koskaan ollut.
        Arvostelen ja tulen aina arvostelemaan niitä, jotka tarkoitushakuisesti ja useimmiten pahantahtoisesti (jopa yksilöitävissä olevista henkilöistä) kirjoittavat 'nimettöminä', samoin niitä, jotka ilomiellä antavat tukensa tällaiselle, ja niitä, jotka tarkoitushakuisesti mutta aina ei välttämättä pahantahtoisesti vaan vain säälittävästi itseään pönkittääkseen käyttävät samassa ketjussa useita eri nikkejä, tai niitä jotka tahallaan kirjoittavat vähämielisiä sepustuksia, eli pilaavat palstaa. Sitäpaitsi arvostelen aina omalla nimelläni ja pyrin yleensä esittämään arvosteluni suoraan jos suinkin mahdollista, en siis nikkiä vaihdellen ja tukinikkejä käyttämällä ja vihjailemalla tai epämääräisesti yleistämällä kuten palstan ahkerin moninikki usein tekee...

        Älä suotta minua sääli. Olen herkkäuskoinen ja naiivi, mutta koska tiedän sen itsekin niin ei siitä mitään haittaa minulle ole.
        Siitä olen varma, että tiedän vähintään yhtä hyvin kuin sinä, miten täällä pitäisi käyttäytyä. Palvelun tarjoajan omat säännöt ja ihan yleiset säännöt riittävät. Siitä, miten täällä pitäisi kirjoittaa minulla ei koskaan ole ollut mitään mielipidettä. Kunhan SUUNNILLEEN sääntöjen mukaan toimitaan niin ihan sama minulle miten täällä kirjoitetaan.


      • bessie-
        bessie- kirjoitti:

        Mikäs sinulle taas tuli?!

        Tekstissäsi ei taas kerran ole päätä eikä häntää.
        Mitä rusinoita ja mistä pullista minä olen ottamassa?! Nämä sinun vaihteeksi taas nikittömät kommenttisiko niitä rusinoita ovat? Missä pulla?
        Ja millä tavalla minä olen lokeroinut ja luokitellut täällä kirjoittavia? Esimerkiksi jako rekkaamattomiin ja rekattuihin on minulle aivan vieras jo ajatuksenakin, asialla ei ole minulle mitään merkitystä, ei ole koskaan ollut.
        Arvostelen ja tulen aina arvostelemaan niitä, jotka tarkoitushakuisesti ja useimmiten pahantahtoisesti (jopa yksilöitävissä olevista henkilöistä) kirjoittavat 'nimettöminä', samoin niitä, jotka ilomiellä antavat tukensa tällaiselle, ja niitä, jotka tarkoitushakuisesti mutta aina ei välttämättä pahantahtoisesti vaan vain säälittävästi itseään pönkittääkseen käyttävät samassa ketjussa useita eri nikkejä, tai niitä jotka tahallaan kirjoittavat vähämielisiä sepustuksia, eli pilaavat palstaa. Sitäpaitsi arvostelen aina omalla nimelläni ja pyrin yleensä esittämään arvosteluni suoraan jos suinkin mahdollista, en siis nikkiä vaihdellen ja tukinikkejä käyttämällä ja vihjailemalla tai epämääräisesti yleistämällä kuten palstan ahkerin moninikki usein tekee...

        Älä suotta minua sääli. Olen herkkäuskoinen ja naiivi, mutta koska tiedän sen itsekin niin ei siitä mitään haittaa minulle ole.
        Siitä olen varma, että tiedän vähintään yhtä hyvin kuin sinä, miten täällä pitäisi käyttäytyä. Palvelun tarjoajan omat säännöt ja ihan yleiset säännöt riittävät. Siitä, miten täällä pitäisi kirjoittaa minulla ei koskaan ole ollut mitään mielipidettä. Kunhan SUUNNILLEEN sääntöjen mukaan toimitaan niin ihan sama minulle miten täällä kirjoitetaan.

        Bessie

        Ei minun tarvitse mitään itsetuntoani pönkittää kun käyn täällä niin harvoin. Tuo sinun säännöistä jankuttamisesi on kovasti ämmämäistä, ilmankos kun kaveraat jonkun tallukan ja korpin kanssa. Sinä yrität nostaa omaa arvostustasi länkyttämällä jostain nimettömänä kirjoittamisena. Kannattaa ihan oikeesti harkita mitä sitä suoltaa näppäimiltään koska minhän voin alkaa kirjoittaa paaskaa vaikka sinun nikilläsi.


      • bessie- kirjoitti:

        Pulisemista varten tämä palsta on...

        "suomi24 on päättänyt, että tämä keskustelupalsta on hyvä tällaisena."
        Älytön väite. Tällä palstallahan on jatkuvasti suomi24n omien sääntöjen vastaista kirjoittelua.
        Ja täysin ala-arvoinen, toimimaton ja mielivaltainen jälkimoderointi.

        Paloma ei moittinut palstaa siinä viestissä johon sinä vastasit. Mielestäni hän yleensäkin on moittinut lähinnä tämän foorumin 'teknistä toteutusta', pitänyt joitakin uudistuksia ja muutoksia huonoina jne.. Eikä mielestäni aivan syyttä, tosin en ole varma siitä pidämmekö samoja asioita moittimisen väärteinä.
        Itse pidän todella epäreiluna ja tuomittavana sitä, että aikoinaan omilla kasvoillaan ja omilla esittelyillään kotipaikkatietoineen päivineen palstalle rekisteröityneiden pilkkaaminen, loukkaaminen ja asiaton (epäsuora) arvostelu sallitaan ja poistojen kanssa vitkutellaan. Voi olla, että heissä on feikkejä, mutta varmasti on myös ihan oikeita ihmisiä.

        Se, että yritetään vetää jo muutenkin lukumäärältään liian vähäisestä palstalle kirjoittavien joukosta porukkaa muualle kirjoittamaan on minustakin huono idea.
        Parempi olisi olla aktiivinen täällä.

        Luetun ymmärtäminen ja siltä pohjalta kommentoiminen on aina iloinen asia ja näinhän se on, kuten bessien tekstistä tuli esille, että minun reaktioni ja oikeastaan alkusyy tähän ketjuun oli turhautumiseni ylläpidon saamattomuuden ja välinpitämättömyyden takia. Täysin ala-arvoiset henkilöön kohdistuneet hyökkäysaloitukset joihin aloittaja itse kymmenellä eri nimimerkillä sepitteli lisää ilkeyksiä annettiin lillua päiväkausia esillä poistopyynnöistä huolimatta. Kaupalliset intressit ylittivät normaalin säädyllisyyden rajat.


      • bessie-
        bessie- kirjoitti:

        Bessie

        Ei minun tarvitse mitään itsetuntoani pönkittää kun käyn täällä niin harvoin. Tuo sinun säännöistä jankuttamisesi on kovasti ämmämäistä, ilmankos kun kaveraat jonkun tallukan ja korpin kanssa. Sinä yrität nostaa omaa arvostustasi länkyttämällä jostain nimettömänä kirjoittamisena. Kannattaa ihan oikeesti harkita mitä sitä suoltaa näppäimiltään koska minhän voin alkaa kirjoittaa paaskaa vaikka sinun nikilläsi.

        Voi sinua, olet ihan poissa tolaltasi. Miksiköhän?

        Jos sinusta joka "käyt täällä niin harvoin" tuntuu siltä että olen jankuttanut säännöistä niin noinkohan sittenkään olen oikeasti jankuttanut? Kysymys lienee vain sattumasta. Jos olen tätä ennen viimeksi sattunut mainitsemaan säännöt jossain keskustelussa vaikkapa vuonna 2016 ja nyt sitten tänään, ja sinä harvoin käyvänä olet sattumalta osunut samalle 'tapahtumapaikalle' juuri samoina päivinä niin aikamoinen sattuma, eikö vain. Tarkoittaisikohan se jotain? Oliko teidemme määrä kohdata? Mutta juu vakavissaan, jos olen jankuttanut niin sori siitä.

        Voit huoletta uskoa, että minulle on ihan yks hailee arvostetaanko minun kirjoituksiani täällä. Yleisesti ottaen sillä mitä muut ihmiset minusta ajattelevat toki on merkitystä. Jokaisella on tarve tulla hyväksytyksi omana itsenään, niin minullakin. Täällä se tarve kuitenkin on aika taka-alalla ellei tykkänään poissa. Mutta täälläkin olen ihan sinut ja sujut sen tosiasian kanssa, etteivät kaikki pidä minusta ja usko tai älä, itse arvostan heitäkin jotka eivät arvosta tai 'arvosta' minua. Joistakin jopa pidän ja etten vain olisi joskus rakastanutkin ihmistä jolle minä en kelpaa.

        "Jankuttaa." "Länkyttää". "Suoltaa näppäimiltään." Okei, et arvosta minua mutta yritä nyt kestää tämä: minä ihan oikeasti arvostan sinua sillä tavalla että pidän sinua yhtenä, muiden kanssa tasavertaisena keskustelijana. Tyylistäsi en kyllä tykkää, mutta kun sinulla on tuo itsetunto kohillaan niin se tuskin sinua hetkauttaa.
        Miksi ihmeessä sinä alkaisit kirjoittamaan "paaskaa" minun nikilläni? Haluatko vahingoittaa mainettani niin ettei vain kukaan minua arvostaisi? Omaa arvostustasi nostaaksesiko vai miksi? Älä suotta vaivaudu, täällä sen tekeminen käy luontevasti itseltänikin.
        Vai koetko että sinun pitäisi kostaa minulle se, että olen täällä kirjoittanut omana itsenäni? Miksi?
        Vai haluatko rangaista minua jostain, esimerkiksi ihan vain siitä, että olen kirjoitellut tälle palstalle?


      • keskeltä-ei-mitään
        bessie- kirjoitti:

        Voi sinua, olet ihan poissa tolaltasi. Miksiköhän?

        Jos sinusta joka "käyt täällä niin harvoin" tuntuu siltä että olen jankuttanut säännöistä niin noinkohan sittenkään olen oikeasti jankuttanut? Kysymys lienee vain sattumasta. Jos olen tätä ennen viimeksi sattunut mainitsemaan säännöt jossain keskustelussa vaikkapa vuonna 2016 ja nyt sitten tänään, ja sinä harvoin käyvänä olet sattumalta osunut samalle 'tapahtumapaikalle' juuri samoina päivinä niin aikamoinen sattuma, eikö vain. Tarkoittaisikohan se jotain? Oliko teidemme määrä kohdata? Mutta juu vakavissaan, jos olen jankuttanut niin sori siitä.

        Voit huoletta uskoa, että minulle on ihan yks hailee arvostetaanko minun kirjoituksiani täällä. Yleisesti ottaen sillä mitä muut ihmiset minusta ajattelevat toki on merkitystä. Jokaisella on tarve tulla hyväksytyksi omana itsenään, niin minullakin. Täällä se tarve kuitenkin on aika taka-alalla ellei tykkänään poissa. Mutta täälläkin olen ihan sinut ja sujut sen tosiasian kanssa, etteivät kaikki pidä minusta ja usko tai älä, itse arvostan heitäkin jotka eivät arvosta tai 'arvosta' minua. Joistakin jopa pidän ja etten vain olisi joskus rakastanutkin ihmistä jolle minä en kelpaa.

        "Jankuttaa." "Länkyttää". "Suoltaa näppäimiltään." Okei, et arvosta minua mutta yritä nyt kestää tämä: minä ihan oikeasti arvostan sinua sillä tavalla että pidän sinua yhtenä, muiden kanssa tasavertaisena keskustelijana. Tyylistäsi en kyllä tykkää, mutta kun sinulla on tuo itsetunto kohillaan niin se tuskin sinua hetkauttaa.
        Miksi ihmeessä sinä alkaisit kirjoittamaan "paaskaa" minun nikilläni? Haluatko vahingoittaa mainettani niin ettei vain kukaan minua arvostaisi? Omaa arvostustasi nostaaksesiko vai miksi? Älä suotta vaivaudu, täällä sen tekeminen käy luontevasti itseltänikin.
        Vai koetko että sinun pitäisi kostaa minulle se, että olen täällä kirjoittanut omana itsenäni? Miksi?
        Vai haluatko rangaista minua jostain, esimerkiksi ihan vain siitä, että olen kirjoitellut tälle palstalle?

        Olet ihan hakoteilla, ei sinulla täällä mitään mainetta ole enkä minä ole pois tolaltani. Sinulla on samanlainen tyyli kuin Tellukalla että esität yli kymmenen kysymystä viestissäsi toiselle. Yrität kääntää huomion pois omasta epävarmuudestasi. Tehkää joskus omia aloituksia älkää olko haaskoina muitten keskustelun avauksissa.


      • bessie-
        keskeltä-ei-mitään kirjoitti:

        Olet ihan hakoteilla, ei sinulla täällä mitään mainetta ole enkä minä ole pois tolaltani. Sinulla on samanlainen tyyli kuin Tellukalla että esität yli kymmenen kysymystä viestissäsi toiselle. Yrität kääntää huomion pois omasta epävarmuudestasi. Tehkää joskus omia aloituksia älkää olko haaskoina muitten keskustelun avauksissa.

        Tiesin hyvin, ettet pysty vastaamaan yhteenkään 'kysymykseeni'.

        Itse olet hakoteillä. "Maineen vahingoittaminen" ei edellytä, että minulla olisi joku erityinen, muista täällä kirjoittavista taviksista poikkeava maine. En ole koskaan edes halunnut erottua porukasta, päinvastoin itseasiassa. Nimi minulla taka-alalla viihtyvällä mitättömyydellä kuitenkin on. Jos toteutat uhkauksesi ja rupeat kirjoittamaan "paaskaa" minun jo vuosikausia täällä käyttämälläni nimimerkillä niin onhan se päivänselvää että vahingoitat tätä olematonta mainettani?

        Haaskoina? Eikö paremminkin haaskansyöjinä. Ja eikös meidän haaskansyöjienkin tekemät klikkauksetkin lasketa...
        Vielä kun tietäisi keitä te? muut joiden keskusteluihin me? haaskat emme ole tervetulleita niin olisi helpompi pysytellä poissa. Laitapa nimimerkkejä joilla teette avauksia...

        Jos sanot että et ole pois tolaltasi niin et varmaan sitten ole. Oletko siis aina tuollainen vai teeskenteletkö, ja jos teeskentelet niin miksi?


      • keskeltä-ei-mitään kirjoitti:

        Olet ihan hakoteilla, ei sinulla täällä mitään mainetta ole enkä minä ole pois tolaltani. Sinulla on samanlainen tyyli kuin Tellukalla että esität yli kymmenen kysymystä viestissäsi toiselle. Yrität kääntää huomion pois omasta epävarmuudestasi. Tehkää joskus omia aloituksia älkää olko haaskoina muitten keskustelun avauksissa.

        Onko tämä avaus siis sinun, vai miksi pidät yksinoikeutenasi olla "haaskana" keskustelun avauksessa?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ja siltä pohjalta kommentoiminen on aina iloinen asia ja näinhän se on, kuten bessien tekstistä tuli esille, että minun reaktioni ja oikeastaan alkusyy tähän ketjuun oli turhautumiseni ylläpidon saamattomuuden ja välinpitämättömyyden takia. Täysin ala-arvoiset henkilöön kohdistuneet hyökkäysaloitukset joihin aloittaja itse kymmenellä eri nimimerkillä sepitteli lisää ilkeyksiä annettiin lillua päiväkausia esillä poistopyynnöistä huolimatta. Kaupalliset intressit ylittivät normaalin säädyllisyyden rajat.

        Älä sinä, Paloma, enää kanna huolta tästä nuorison palstasta.
        Etkös sinä jo ylihuomenna ole oikeutettu tuonne aikuisempien palstalle.


      • ainonaakka
        Tellukka kirjoitti:

        Onko tämä avaus siis sinun, vai miksi pidät yksinoikeutenasi olla "haaskana" keskustelun avauksessa?

        Tunnetusti sinä olet palstalla ainoa joka ei tee avauksia, joten sinun pitäisi viimeisenä alkaa kyselemään yhtään mitään avauksista ja siitä kuka niitä on tehnyt, senkin ruotsalaisvahvistus.


      • ainonaakka kirjoitti:

        Tunnetusti sinä olet palstalla ainoa joka ei tee avauksia, joten sinun pitäisi viimeisenä alkaa kyselemään yhtään mitään avauksista ja siitä kuka niitä on tehnyt, senkin ruotsalaisvahvistus.

        En minä sitten ole valittanutkaan siitä, että joku olisi haaskana toisten avauksissa. Jos sellaista valittaa toisista, niinkuin sinä, niin eikö silloin pitäisi itse näyttää hyvää esimerkkiä.

        Olethan toki tehnytkin aivan omia haaska-aloituksia, mutta en näe niissä oikein sitä hatunnoston paikkaa. Sama vaikka olisit jättänyt tekemättäkin, niin ei siinä olisi mitään hävitty.


      • ruune.odottaa.siellä
        Tellukka kirjoitti:

        Älä sinä, Paloma, enää kanna huolta tästä nuorison palstasta.
        Etkös sinä jo ylihuomenna ole oikeutettu tuonne aikuisempien palstalle.

        Voi Paloma raukkaa. Paniikissa varmaan yrittää haalia porukkaa omaan faceryhmään. Ei taida uskaltaa siirtyä seitsenkymppisiin yksin. Tartu Korppista käteen ja meette yhdessä. Reippaasti vaan. KYllä te pärjäätte.


      • manitooks
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En kyllä itse ole ollut tietoinen mistään tällaisesta vehkeilystä tai klikeistä joilla oli oma keskusteluryhmänsä. Miten se olisi toiminut?
        Ainoastaan että pystyi lähettämään yksityisviestejä kavereilleen, katsella heidän valokuviaan jne. Kuka muistaa vielä netlogin? Vähän samaan tapaan.

        " rekatut siellä juonivat keskenään omiaan ja sopivat ketää dissataan ja kenen kanssa ollaan kavereita ", kirjoittaa ylläoleva nimimerkki. Ihmeellistä mustamaalausta ja onko mukana ripaus heikkoa itsetuntoakin? Kuka täällä viitsii sillä tavalla edes paneutua palstan dynamiikkaan?

        kaikenlaisia kokeiluita on ollut, mutta taitaa anonyyminä kirjoittelu olla kuitenkin ollut silti aina ylivoimasesti suosituinta
        aikanaan mentiin sättiin sopimaan keskeisiä asioita, eikös rekatut voi edelleenkin tehdä niin, onko siellä vielä kaapit?


    • niinmietinminäkin

      Joo vain harvat ja hörhöt olisivat noin jukisesti tulemaan SINUN ryhmääs"piruuttaan" jos et muuten usko.

    • Minä kyllä liittyisin Paloman ryhmään.
      Mutta Face jne. eivät ole minun juttuani.
      Tämä palsta riittää.
      Joskus sitä kuitenkin toivoisi max 100 kommenttia per aloitus.
      Mutta minkäs teet, nais-valtainen ala. :)


      H.

    • Aika kuvaavaa muuten että osa ideaa vastustavia olettaa että ryhmässä keskusteltaisi muista palstalaisista. Eihän sitä voi mennä takaamaan etteikö joku yrittäisi tulla sinne puhumaan jostain muusta palstalaisesta, mutta koska valvonta pelaa eri tavalla ja systeemi on tehokkaampi niin se ei tulisi jatkumaan.
      Mutta ei, Bessie on kyllä oikeassa siinä, että se veisi palstalta turhan paljon jengiä pois ja muutenkin palsta kärsisi :)

      • Harakatkinnauraa

        Minä kannatan ehdottomasti ideaasi suljetusta fb-ryhmästä. En millään muotoa vastusta.

        Moitin vain ja ainoastaan nettietiketin vastaista käytöstäsi tässä aloituksessa, kun moitit tätä palstaa ja houkuttelet kirjoittajia omaan fb-ryhmääsi.

        Luonnollisesti sinun suljettu fb-ryhmäsi hiljentäisi tämän palstan tyhjyyttään kumisevaksi autiomaaksi, jossa vain faceton(kasvoton) Hunksz naisenkaipuussaan kuin kojootti ulvoisi yksinäisenä. Kun mies unelmoi https://www.youtube.com/watch?v=zx5LnLod4K0
        -


      • Saahan oman suljetun faceryhmän perustaa kuka vaan. Ei siinä mitään.
        Minulla vain vastustaa sellainen separatismi, että jostakin ryhmästä aletaan kokoamaan valikoitua ryhmää eristäytymään toisista.

        Tulee mieleen meidän koulun penkkarit, kun oltiin pitämässä niitä yhden luokkakaverin kotona. Siellä oli puolen tusinaa jotain kirkkouskovia, olisivatko sitten olleet niitä lestaatteja, jotka linnoittautuivat yhteen huoneeseen veisaamaan virsiä ja rukoilemaan, erilleen muusta luokasta ja meidän hauskanpidosta.


      • ei.mitään.uutta

        Tuo sinun palstabestis korppishan on täällä levitellyt vaikka kuinka monesta tietojaan.


      • En usko että vähentäisin palstalla käymistä. Nämä ovat kuitenkin ihan erilaisia.


    • Kuulun aika moneen ryhmään, aika harvoin tulee kirjoiteltua tai edes luettua.
      Ei minulla ole mitään vastaan jos ryhmään hyväksytään. Henkillöisyyteni näkyminen ei haittaa, mitäpä salattavaa minulla olisi.
      Onhan nimi kaikkien näkyvillä esim. puhelinluettelossa jos numero ei ole salainen.

    • sinunjuttujas

      En tunne itteeni 60 seks

    • harrastoivomus

      Perustakaa oma ryhmä ja pysykää siellä niin silloin tällä palstalla tulisi rauhallista ja voisimme keskustella ysyävällisesti.

    • pirremiinapas

      Minun pitäisi luoda uusi Face profiili, jos yleensäkään minut hyväksyisit?

      • Miksen hyväksyisi?
        Minulla on muutama muukin, ollut pitkään, Facebook-ystävänä, joihin "tutustuin" alunperin täällä, mutta joita en ole koskaan edes tavannut livessä.


      • pirremiinapas

        Kiva, sit mie tuun :) Hyvää yötä nyt


      • nikitön

        Kyllä sinnekin onnistuu tekeen feikki profiilin, jos ei 70 palsta kiinnosta, sehän olisi kuitenkin teitillä pian edessä.


      • nikitön kirjoitti:

        Kyllä sinnekin onnistuu tekeen feikki profiilin, jos ei 70 palsta kiinnosta, sehän olisi kuitenkin teitillä pian edessä.

        Olen jo toinen jalka seitskytkymppisissä siellä on mukavia keskusteluja ja facessa, twitterissä, instagramissa ja blogaan eli monessa sopassa on kauhani mukana :)
        Todennäköisesti en kuitenkaan perusta sitä suljettua FB-ryhmää, josta kirjoitin aloituksessa.


      • nakrattaa
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Olen jo toinen jalka seitskytkymppisissä siellä on mukavia keskusteluja ja facessa, twitterissä, instagramissa ja blogaan eli monessa sopassa on kauhani mukana :)
        Todennäköisesti en kuitenkaan perusta sitä suljettua FB-ryhmää, josta kirjoitin aloituksessa.

        Eipä sinne olut tulijoitakaan.


      • RealistiN

        Itse e ainakaan hyväksy uusia juuri tehtyjä profiileja, joilla ei ole esim tunnistettavia omia kuvia ja kavereita, ellen ensin ole häneen jotenkin muuten yhteydessä missä voin todeta profiilinsa aidoksi.
        Useamman kerran on tullut kaveripyyntö profiilista joka ei ole ollut oikea, vaikka nimi kuuluukin tutulleni, kahdesta näistä tuli jo etukäteen varoitus.
        Olen ehkä vanhanaikainen näissä some asioissa, mutta mielestäni ei voi olla liian varovainen jos haluaa pitää omat yksityiset asiat ominaan, siksi kaverilistalleni kuuluu vain ja ainoastaa omia oikeita kavereita, perhettä ja sukulaisia.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe