Sulamo, laihdutusta internetissä

lihava-lilli

Onko teillä kokemusta Sulamo - nimisestä laihdutusohjelmasta, joka toimii internetin kautta? Se toimii kaiketi samalla systeemillä, kuin aiemmin televisiossa ollut Keventäjät - laihdutusmalli.
Kyllä se senverran hyvältä ja jopa helpolta kuulostaa, että taidan liittyä itsekin Sulamoon.

18

10954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45h5h6

      Käytin kun oli joskus kalorilaskuri nimellä ja ilmainen mutta lopetin kun muuttuio maksulliseksi ja nimikin muuttui. Laihduin noin 25kg eli toimii kyllä ja itsestähän se on kiinni lopulta. Hyvä apuväline. Fatsecret on vastaavanlainen ja ilmainen käyttää.

    • hhhhhh23
    • 6042390750

      Syöden solakaksi. Ei tarvitse olla nälissään eikä laskea kaloreita ja terveyskin kohenee . Kaikenmaailman laihdutusohjelmat ovat terveysriski. Yksinkertaisesti jättämällä kaikki viljatuotteet ja perunan pois ruokavaliosta, niin laihtuu. Proteiinia ja rasvaa riittävästi, niin hyvä on. Kirjastosta löytyy tietoa.eikä täältä höppänöiden tieto palstalta.

      • hhhhhh23

        Veijo on oikeassa,täältä poistetaan asialliset kommentit,minunkin rasvan käyttöä puolusteleva kommentti poistetiin jo toisen kerran.


      • hpv27
        hhhhhh23 kirjoitti:

        Veijo on oikeassa,täältä poistetaan asialliset kommentit,minunkin rasvan käyttöä puolusteleva kommentti poistetiin jo toisen kerran.

        Jos vastasit viestiin, joka poistettiin niin vastaukin poistuu. Jos pistät saman jutun useampaan kertaan niin kyseessä on mssapostaus. Vekun postit sitten poistetaan noin 95% joten niihin ei kannata vastata vaan aloittaa uusi ketju tai laittaa ketjuun viimeiseksi. Linkit tulkitaan kai yhteystiedoiksi tai mainoksiksi joten niitäkään ei kannata laittaa. Lisäksi jos jotain linkkiä laitetaan usein niin sitä muokataan niin, että sitä klikkaamalla ei pääse haluttuun osoitteeseen.


    • hhhhhh23

      Onko tietoa
      Kuinka paljon veijo puustinen käyttää päivässä laihdutuksen aikana rasvaa grammoissa ja mitä rasvaa?

      • hpv27

        Väittää syövänsä 80E% rasvaa ja pääasiassa maitorasvaa ja laardia. Tuo on tuollaiset 200-220 g. Sianrasvakarppaajilta on kylläkin laskutaito hukassa joten en tiedä ilmoitustensa luotettavuudesta.


      • hpv27

        Margariineja pidetään kyllä edelleenkin terveellisempänä kun voita mutta toki öljyt (ja erikoisesti rypsiöljy) on vielä terveellisempää. Rypsiöljyn rasvahapoista on monityydyttymättömiä 34%, kertatyydyttymättömiä 60% ja vain 6% tyydyttynyttä rasvaa. Flora Kullassa (tuota menee muutama rasia vuodessa) vastaavasti tyydyttynyttä rasvaa on jo 40% rasvasta. Tuo 40% on jo aika lähellä tavoitetta alle 1/3 ja jos käyttää muuten öljyä niin pääsee helposti sen alle.

        Leivässä on mitättömästi rasvaa mutta voileivässä voi rasvasta tulla hyvinkin iso määrä. 60 g täysjyväleipää (kaksi jälkiuunipalaleivän puolikasta) ja 10 g voita tuottaa jo rasvasta 35E%.


    • veijo098630986

      hpv27

      Väärinkäsitysten mestari jälleen vauhdissa.

      En usko että pöllö tajuat muta 65-70% rasvaa (myös tyydyttyneitä)- 5% hiilihydraattia ja loput proteiinia tarkoittaa puhuttaessa energiajakaumasta. Ethän sinä sinällänsä ymmärrä paljon muutakaan.

      Tiedosta kiinnostunut:

      Kaikki löytyy blogissani.

      (Kysykää hpv:ltä kuinka hän D2:sena on pilannut hoitonsa ja joutunut insuliinilääkitykselle kun minä taas olen selvinnyt ilman lääkkeitä jo kohta 10 vuotta)

      • hhhhhh23

        Käsitinkö oikein että kasvisrasvoja 65% ja tyydyttynyttä rasvaa 5% ?


      • hpv27
        hhhhhh23 kirjoitti:

        Käsitinkö oikein että kasvisrasvoja 65% ja tyydyttynyttä rasvaa 5% ?

        Taitaa olla toisinpäin eli 5E% hiilihydraattia, 15E% proteiinia ja 80E% rasvaa. 75E% eläinrasvaa ja 5E% kasvirasvaa.

        Puusiten mainostama dieetti kun ei ole protausta ja proteiinia on suositusruokavaliossa 15-20E%. Tietysti tuo puuttuva 10E% voi olla alkoholiakin.

        5E% hiilihydraattia on tuollaiset 125 kcal eli 30 g. Se tulee vaikkapa 700 g valkokaalia joten ihan ilman kasviksia ei Vekun dieetillä tarvitse olla. Tuossa on jopa 14 g kuituakin.


      • hhhhhh23

        Pitkäaikais tutkimusten mukaan liika eläinrasva ja muut tyydyttynyt rasva esim kookosrasva aiheuttaa sydän ja verisuonitauteja.

        Totta on vain se että rasvaa pitää käyttää laihdutuksenkin aikana paljon.Kokonaisenergiasta rasvasta pitää saada ainakin 40% päivän kaloreista, melkein kaikki rasva pitää olla kylmäpuristettua kasvisrasvaa. erillaisia pähkinöitä ja siemeniä noin 4 kourallista.Rasvat yht.n 80g pv Kalorit 2000 pv 2 lämmintä ateriaa, välillä puolipaasto 600 kal pv 1 lämmin ateria

        Silloin kun minulla oli roskaruokavalio sain varmasti päivässä rasvaa n 200g leivist,pullasta karkeista yms,se kaikki rasva oli huonoa rasvaa,rasvan lisäksi sain valtavasti ylimääräisiä hiilihydraatteja mitkä muuttuivat kehossa rasvaksi.Sitten kun laihdutin niin käytin rasvaa vain 10 g pv mikä on ollut suuri virhe.Ongelma on ollut että ei ole saanut koskaan oikeaa tietoa,rasvasta on aina vaan varoiteltu.

        Nyt kun syön vain hyvää rasvaa,paino on alkanut laskemaan nopeasti,ja parasta siinä on ollut että olo on rasvan ansiosta kylläinen.Kasvikset tekevät täyden olon,mutta kylläistä ja hyvää oloa niillä ei saa.Syön siis ne rasvat vähähiilihydraattisten kasvisaterioiden yhteydessä.

        Rasvan ansiosta pystyn nyt pitämään välillä puolipaastopäiviä,mitkä nopeuttavat laihtumista.Silloin syön vain illalla rasvaisen kalakeiton,kahvia ja teetä 2 kertaa päivässä.Laihtuu hyvin vaikka ei harrastaisi liikuntaa ollenkaa,liikunta kuitenkin nopeutta laihtumista jonkin verran.

        Eläinrasvoja ei tarvitse käyttää laihdutuksessa,sillä kasvisrasvat toimivat aivan samalla tavalla. Ottakaa ihmiset ruokakauppaan mukaan myös isonnuslasi,monessakin tuotteessa saattaa olla jopa 20 erillaista myrkkyä jolla lisätään tuotteen säilyvyyttä.Itse valmistan kaikki ruuat itse jopa leivän ja margariiinin.Sekä käytän mahdollisimmän paljon luomutuotteita.


      • hhhhhh23

      • hpv27
        hhhhhh23 kirjoitti:

        Pitkäaikais tutkimusten mukaan liika eläinrasva ja muut tyydyttynyt rasva esim kookosrasva aiheuttaa sydän ja verisuonitauteja.

        Totta on vain se että rasvaa pitää käyttää laihdutuksenkin aikana paljon.Kokonaisenergiasta rasvasta pitää saada ainakin 40% päivän kaloreista, melkein kaikki rasva pitää olla kylmäpuristettua kasvisrasvaa. erillaisia pähkinöitä ja siemeniä noin 4 kourallista.Rasvat yht.n 80g pv Kalorit 2000 pv 2 lämmintä ateriaa, välillä puolipaasto 600 kal pv 1 lämmin ateria

        Silloin kun minulla oli roskaruokavalio sain varmasti päivässä rasvaa n 200g leivist,pullasta karkeista yms,se kaikki rasva oli huonoa rasvaa,rasvan lisäksi sain valtavasti ylimääräisiä hiilihydraatteja mitkä muuttuivat kehossa rasvaksi.Sitten kun laihdutin niin käytin rasvaa vain 10 g pv mikä on ollut suuri virhe.Ongelma on ollut että ei ole saanut koskaan oikeaa tietoa,rasvasta on aina vaan varoiteltu.

        Nyt kun syön vain hyvää rasvaa,paino on alkanut laskemaan nopeasti,ja parasta siinä on ollut että olo on rasvan ansiosta kylläinen.Kasvikset tekevät täyden olon,mutta kylläistä ja hyvää oloa niillä ei saa.Syön siis ne rasvat vähähiilihydraattisten kasvisaterioiden yhteydessä.

        Rasvan ansiosta pystyn nyt pitämään välillä puolipaastopäiviä,mitkä nopeuttavat laihtumista.Silloin syön vain illalla rasvaisen kalakeiton,kahvia ja teetä 2 kertaa päivässä.Laihtuu hyvin vaikka ei harrastaisi liikuntaa ollenkaa,liikunta kuitenkin nopeutta laihtumista jonkin verran.

        Eläinrasvoja ei tarvitse käyttää laihdutuksessa,sillä kasvisrasvat toimivat aivan samalla tavalla. Ottakaa ihmiset ruokakauppaan mukaan myös isonnuslasi,monessakin tuotteessa saattaa olla jopa 20 erillaista myrkkyä jolla lisätään tuotteen säilyvyyttä.Itse valmistan kaikki ruuat itse jopa leivän ja margariiinin.Sekä käytän mahdollisimmän paljon luomutuotteita.

        40E% rasvasta on todella paljon. Jos syö 100 g proteiinia per päivä ja 150 g hiilihydraattia per päivä (ja nuo ovat koko lailla minimi jollei liiku ja liikkujalle sitten enemmän) niin 40E% rasvasta olisi sitten noin 700 kcal eli tuommoiset 80 g. Toki jos tuon saa pääasiassa pähkinöistä niin lienee melko ok.

        Pitkäaikaistutkimuksissa ei ole löydetty eläinrasvojen olevan merkittävä sv-sairauksien syy. Eläinrasvat kylläkin huonontavat kolesteroliarvoja mutta niin tekevät myös huonot hiilihydraatit. Sen sijaan kasvirasvojen käyttö näyttää suojaavan jonkin verran sv-sairauksilta. Lisäksi ne parantavat kolesteroliarvoja ja huonot kolesteroliarvot ovat merkittävin riskitekijä sv-sairauksissa. Tolkutonta eläinrasvan käyttöä ei ole kylläkään tutkittu kun sen tolkuttomia käyttäjiä on niin vähän. Suomessa syödään liki eniten tyydyttynyttä rasvaa maailmassa (14E%).

        Ei elintarvikkeissa ole myrkkyjä. Jos lisäaineella havaitaan negatiivisia vaikutuksia niin se kielletään. Haitallisin "lisäaine" lienee suola (suolaa ei luokitella lisäaineeksi), nitriitti on haitallinen mutta ilman sitä ei voi valmistaa makkaraa turvallisesti. Sorbiinihappo on tällä hetkellä suurennuslasin alla mutta sitä on luonnossakin kuten suurinta osaa lisäaineistakin.

        Itsekin paistan leivän itse. Teen miltei pelkästään täysjyvähapanleipää. Margariinia käytän hyvin vähän ja leivän päällä on kevytmajoneesia.


    • hohoijaa

      Olen kokeillut tuota Sulamoa. Saahan sieltä hyvää tietoa ja reseptejä ruoista, mutta turhan hankalaa on laskea joka ruoka-annoksen rasva, mineraalit, vitamiinit ynnä muut aineet. Kyllä minulle riittää tieto siitä, paljonko on kaloreita ja rasvaa. Mangnesiumin ja sinkin määrien laskemista en viitsi, saati sitten fosvorit ja jodit ja kolestrolit!
      Eiköhän kasvislautasella ole sopivasti kaikkia ravintoaineita. Jos ei ole, niin otetaan monivitamiinipilleri!

    • Pyrstötiainen

      Olin aikaisemmin Kiloklubissa ja liityin äskettäin Sulamoon. Edullinen ja selkeä mielestäni, ja se on auttanut minua syömään luultavasti paremmin. Ongelmani oli ennen liian vähäinen rasvan saanti (alle suositusten) ja mahdollisesti liiat nopeat hiilarit maidossa ja hedelmissä. Roskaruokaa, karkkeja, leivoksia ym en ole ikinä syönyt. Rehuja on aina mennyt lähemmä kilo päivässä.
      Sulamo näyttää tavoitteet monella tavalla, myös grammoina, ja se on ollut valaisevaa minulle. Rasvat saan nyt pääasiassa pähkinöistä ja oliiviöljystä. Lihajutuista en perusta.
      Tavoitteita voi omalla vastuulla muokata.
      Edellistä kommentoijaa en ihan ymmärrä, koska Sulamossa nimenomaan ei tarvitse joka annoksen sisältöjä laskea.
      Olisi silti kiinnostavaa tietää ketkä Sulamon takana ovat. Minulle oli yllätys, että Kiloklubia ja Keventäjiä pyörittää sama firma.

      • Anonyymi

        Totta, kenelle menee tiedot. On hyväksyttävä tiedon luovutus. Reilua olisi, että edes tietäisi kenelle. Tämä on syy, miksi en liity - oli sivujen sisältö miten hyvää tahansa.


    • Anonyymi

      Että sellainen mainos:

      Laihdutustarve ; Laihdutusnopeus ; Hinta
      alle 5 kiloa ; 4 viikkoa ; 5 euroa
      yli 5 kiloa ; 12 viikkoa ; 15 euroa
      yli 10 kiloa ; 6 kuukautta ; 20 euroa
      yli 20 kiloa ; 12 kuukautta ; 30 euroa

      "Ei muita maksuja..." Kannattaa varmaan maksaa tuo "yli 5kg" laihduttelu, sillä onhan 100 kg:kin yli 5kg.

      Laihduttelija maksaa mitä vaan kunhan välttyy laihduttelemiselta. Ja sitten, kun maksu ei tuota toivottua tulosta laihduttelijalle, niin syyllinen onkin maksun ottaja, ei laihduttelija.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe