Suomen Avustajapalvelut on aivan loistava!

TyytyväinenAvustettava

Olen henkilökohtaisen avun saaja Helsingissä ja etsinyt kauan toimivaa ja luotettavaa henkilökohtaisen avun palvelusetelituottajaa. Soitin Suomen Avustajapalveluihin maanantaina, he tulivat tekemään kotikäynnin luoksemme tiistaina (äärimmäisen kohteliaasti ja kunnioittavasti) ja esittelivät PERJANTAINA kolme heidän mielestään meille sopivaa avustajaa, joista saimme valita mieluisimman. Suomen Avustajapalveluiden palvelu ja henkilökunta ylitti kaikki odotukseni ja voin lämpimästi suositella heidän palveluaan kaikille kohtelotovereilleni! Viisi tähteä!

146

13461

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tamperelainen56

      Itse etsin hyvää ja luotettavaa avustajapalvelua Tampereella. Tuottavatko palvelua täällä?

      • TyytyväinenAvustettava

        Nettisivuilta näkee www.suomenavustajapalvelut.fi. Tällä hetkellä tuottavat ainakin Helsingissä, Tampereella, Espoossa ja Turussa. Kuuleman mukaan ovat aikeissa laajentaa toimintaa valtakunnallisesti muihinkin paikkakuntiin mikäli asiakkailta ilmenee kiinnostusta. Ehdottomasti Suomen paras henkilökohtaisen avun tuottaja!


      • Anonyymi

        Elämäsi Adato tuottaa ja toimii Tampereella erittäin aktiivisesti.
        Kannattaa kysellä sieltä <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäsi Adato tuottaa ja toimii Tampereella erittäin aktiivisesti.
        Kannattaa kysellä sieltä <3

        Soitin adatolle just viime viikolla ja sanoivat ettei nyt ole minulle avustajaa tampereellta, ettei ole työhakemuksia kuulemma tullut. Soitin sitte toiselle firmalle ja heiltä löytyi pari ehdokasta saas nähd miten käy


      • Anonyymi
        TyytyväinenAvustettava kirjoitti:

        Nettisivuilta näkee www.suomenavustajapalvelut.fi. Tällä hetkellä tuottavat ainakin Helsingissä, Tampereella, Espoossa ja Turussa. Kuuleman mukaan ovat aikeissa laajentaa toimintaa valtakunnallisesti muihinkin paikkakuntiin mikäli asiakkailta ilmenee kiinnostusta. Ehdottomasti Suomen paras henkilökohtaisen avun tuottaja!

        Taas on "kotimainen" yritys mennyt sijoittajien rahakoneeksi. Sijoittajalla Luxemburissa toimistot joten mahtaakohan verotkaan tulle enää Suomeen...

        https://www.capman.com/fi/2021/05/capman-growth-suomen-avustajapalveluiden-kasvukumppaniksi-parantamaan-asiakaslahtoisen-henkilokohtaisen-avun-saatavuutta-valtakunnallisesti/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on "kotimainen" yritys mennyt sijoittajien rahakoneeksi. Sijoittajalla Luxemburissa toimistot joten mahtaakohan verotkaan tulle enää Suomeen...

        https://www.capman.com/fi/2021/05/capman-growth-suomen-avustajapalveluiden-kasvukumppaniksi-parantamaan-asiakaslahtoisen-henkilokohtaisen-avun-saatavuutta-valtakunnallisesti/

        Capman ja sen varat on 100% kotimaisia ja kaikki verot maksetaan 100% Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Capman ja sen varat on 100% kotimaisia ja kaikki verot maksetaan 100% Suomeen.

        Jahas ai tämmöistä täällä taustalla. Miksi sitten toimisto veroparatiisissa? Ompahan taas sotepalvelua...


      • Anonyymi

        Ei kukaan jaksa tehdä,kun ei edes vuokraa saa palkallaan maksettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soitin adatolle just viime viikolla ja sanoivat ettei nyt ole minulle avustajaa tampereellta, ettei ole työhakemuksia kuulemma tullut. Soitin sitte toiselle firmalle ja heiltä löytyi pari ehdokasta saas nähd miten käy

        No mieti miksei kukaan halua avustajaksi?? Palkka on tosi tosi huono. Työ on raskasta.


      • Anonyymi

    • Avustajana10v

      Neutraali työantajana. Antaa tehdä hommat rauhassa ja maksaa palkan ajallaaan.

      • Anonyymi

        "Antaa tehdä hommat rauhassa" ompa kummallinen kommentti.
        Avustaja kun saa työohjeensa avustettavalta ja työaikaa valvoo lähiesimies eikä avustettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Antaa tehdä hommat rauhassa" ompa kummallinen kommentti.
        Avustaja kun saa työohjeensa avustettavalta ja työaikaa valvoo lähiesimies eikä avustettava.

        Olin ennen kaupungin ostopalveluiden piirissä ja ei ole todellakaan selviö, että saa vaikuttaa palvelussaan kaikkiin tärkeisiin asioihin vaikka näin siis pitäisi olla. Itsemääräämisoikeuden kunnioittamisesta Suomen Avustajapalveluille siis iso plussa. Muutenkin palvelu nopeaa ja ystävällistä.


    • Vaihtaja

      Vaihdoin TA-mallin suomen avustajapalveluihin. Palkkasivat vanhat avustajat ja rekrytoivat yhden uuden rinkiini, kun oli vajaus. Kaikki meni kyllä yllättävänkin hyvin.

    • JaanaK

      Suomen Avustajapalvelut kokemuksia? Itse aloitin heidän asiakkaana Helsingissä kolme viikkoa sitten ja nyt on muutama tuttukin heille siirtymässä. Hyvin on toiminut. Ei ylisanoja mutta ei mitään moitettakaan. Antavat asiakkaan itse päättää.

      • Anonyymi

        "Antavat asiakkaan itse päättää."
        Henkilökohtaisessa avussa avustettava päättää aina itse, eli tämä ei ole mikään "etu" tai "lisäarvo" tai "lisäpalvelu".....
        Sitä kutsutaan itsemääräämisoikeudeksi ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Antavat asiakkaan itse päättää."
        Henkilökohtaisessa avussa avustettava päättää aina itse, eli tämä ei ole mikään "etu" tai "lisäarvo" tai "lisäpalvelu".....
        Sitä kutsutaan itsemääräämisoikeudeksi ;)

        Juuri näin! Tämä toimii Suomen Avustajapalveluilla, että saan itse päättää omista asioistani juuri niinkuin lakiinkin on kirjattu.

        Itsemäärämisoikeutemme kunnioittamisen tulisi olla normi vammaispalveluissa, mutta ei ole sitä pitkään aikaan kaikkien yritysten kohdalla ollut. Kohdallani VASTA heidän asiakkaana tämä on toiminut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Antavat asiakkaan itse päättää."
        Henkilökohtaisessa avussa avustettava päättää aina itse, eli tämä ei ole mikään "etu" tai "lisäarvo" tai "lisäpalvelu".....
        Sitä kutsutaan itsemääräämisoikeudeksi ;)

        Mehiläisellä ei ole tästä tietoakaan. Asiakkaat saavat mm tupakoivia ja voimakkaasti hajustettuja avustajia jotka istuvat sohvalla höpöttämässä tunteja vaikka olisi töitäkin tehtävänä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mehiläisellä ei ole tästä tietoakaan. Asiakkaat saavat mm tupakoivia ja voimakkaasti hajustettuja avustajia jotka istuvat sohvalla höpöttämässä tunteja vaikka olisi töitäkin tehtävänä

        Silloin ei ole avustajilla oikein tietoa asioista mitä heidän pitäisi tehdä edes jos sohvalla istutaan javielä tupakoidaan jonkun huoneissa , täältä kyllä lentäis heti.
        Minä palkkasin lähimmäisilleni avustajia ja kahdelle annoin loparit joten heissäkin on ihmisiä jotka eivät mitenkään sovellu työhön mitä tekevät


    • Kilo

      Hyvin toimii Espoossa. Sanoivat alussa rehdisti, että oikein avustajan löytäminen saattaa kestää hetken. Toisaalta sitten hetken kuluttua löysivät juuri sopivan, jonka sain itse hyväksyä. Nyt kaikki pelaa moitteetta. Sovin asiat avustajan kanssa lähtökohtaisesti keskenään.

      • Anonyymi

        "Sovin asiat avustajan kanssa lähtökohtaisesti keskenään" kenes muun kanssa kuin avustajan, kun avustettava kertoo avustajalle, mitä pitää tehdä, koska ja missä.

        Mitä asioita et sovi, kun sanot, että lähtökohtaisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sovin asiat avustajan kanssa lähtökohtaisesti keskenään" kenes muun kanssa kuin avustajan, kun avustettava kertoo avustajalle, mitä pitää tehdä, koska ja missä.

        Mitä asioita et sovi, kun sanot, että lähtökohtaisesti?

        Sovin kaikki perusasiat avustajan kanssa, mutta kun tulee vaikeampia juttuja vastaan niin sitten ohjaan heidät olemaan avustajaan yhteydessä. Esimerkiksi jos pitää lomia sumplia monien työntekijöiden kanssa, en ole avustajaan tyytyväinen, pitää antaa varoitus/huomautusta ja sellaisia juttuja.


    • Avustajaaa

      Huolehtii työntekijöistään hyvin ja antaa tukea tarvittaessa..Hyvä suomalainen firma, jolla on kykenevä johto..

      • Anonyymi

        suomalaisuudesta plussa! siksi minäkin olisin heidän kanssaan sopimusen tehnyt, vaan he eivät halunneet kanssani sopimusta solmia.


    • Hhhfff

      Kuulostaa mainospuheilta :D Missään ei mainita palkan määrä? Oon työskennellyt siivoojana useamman vuoden ja työpaikka on lähdössä, joten rupesin miettimään vaihtoehtoja. Palkan pitäisi olla minimissään sama minkä tienasi siivoojana, koska muuten työ ei kannata, kun menee hankalaksi selvitä laskuista, ja pitää jatkaa etsimistä. Valitettavasti vapaaehtoisesti en voi avustaja työhön lähteä, vaan pitäisi pystyä pitämään katto pään päällä ja ruokaa kaapissa. Siksi kyselen jos joku tietää paljonko kokopäiväinen työntekijä saa palkkaa, etenkin sellainen jolla ei ole hoitajan tms. koulutusta taustalla. Siivoojana sain 1200e/kk verojen jälkeen.

      • Tyytyväisenä

        Itse teen 20-21 työvuoroa kuukaudessa (8h) ja tienaan noin 2000 euroo ennen veroja. Aina välillä iltaa ja viikonloppu. Ei ole hoitsun lappuja.


      • Gghhh
        Tyytyväisenä kirjoitti:

        Itse teen 20-21 työvuoroa kuukaudessa (8h) ja tienaan noin 2000 euroo ennen veroja. Aina välillä iltaa ja viikonloppu. Ei ole hoitsun lappuja.

        Voisitko vielä kertoa paljonko tuo on tunneissa viikkoa kohden? Onko tuo 20 kertaa 8h kuukaudessa?


      • Tyytyväisenä

        Se on täysi työaika. Keskimäärin 40h/vko. Olen ilmeisesti onnekas, kun olen saanut juuri tämän asiakkaan. Olen kyllä tyytyväinen.


      • tyttöturust

        Sopimuksessa kk-palkka vai tuntipalkka?


      • Anonyymi

        Joo, kyllä munkin korvaan hiukka trollaukselta kuulostaa. Kannattaa myös muistaa, että on eri asia olla tyytyväinen työntekijä kuin tyytyväinen asiakas. Jos avustajaa haetaan tyyliin tee töitä koska haluat, missä haluat ja miten paljon haluat on helppo ymmärtää, että avustajat on tyytyväisiä. Se on sitten ihan toinen juttu, miten avun saajan tarpeet huomioidaan. Saako apua silloin kun se on tarpeen vai silloin kun se avustajalle sattuu sopimaan?


      • Anonyymi

        Täältä löytyy avustajien työehtosopimus ja palkka-asiaa. Usein mennään alimman mahdollisen mukaan. Kunta on yleensä tarjonnut (täällä päin) TES:n suomat edut ja palkat korotuksineen myös työnantajamallissa riippumatta siitä, kuuluuko avustettava heta-liittoon vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täältä löytyy avustajien työehtosopimus ja palkka-asiaa. Usein mennään alimman mahdollisen mukaan. Kunta on yleensä tarjonnut (täällä päin) TES:n suomat edut ja palkat korotuksineen myös työnantajamallissa riippumatta siitä, kuuluuko avustettava heta-liittoon vai ei.

        linkkiv jäi, tes:
        https://www.jhl.fi/tyoelama/tyoehtosopimukset/henkilokohtainen-avustaja-tes/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllä munkin korvaan hiukka trollaukselta kuulostaa. Kannattaa myös muistaa, että on eri asia olla tyytyväinen työntekijä kuin tyytyväinen asiakas. Jos avustajaa haetaan tyyliin tee töitä koska haluat, missä haluat ja miten paljon haluat on helppo ymmärtää, että avustajat on tyytyväisiä. Se on sitten ihan toinen juttu, miten avun saajan tarpeet huomioidaan. Saako apua silloin kun se on tarpeen vai silloin kun se avustajalle sattuu sopimaan?

        Kohdallani todella usein tyytyväinen avustaja tarkoittaa hyvää palvelua. Olen ollut heidän asiakkaanaan (Suomen Avustajapalvelut) noin vuodenpäivät ja saan itse määrittää kaikki palveluuni liittyvät asiat. Saan valita avustajani, saan päättää mitä teemme, missä teemme, miten teemme ja MILLOIN teemme. Eli päätän kaikesta palveluun liittyvästä. On hyvä muistaa, että tähän työhön tyytyväistä työntekijää/avustajaa ei saa pakottamalla ja vain tyytyväinen työntekijä tekee työnsä hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllä munkin korvaan hiukka trollaukselta kuulostaa. Kannattaa myös muistaa, että on eri asia olla tyytyväinen työntekijä kuin tyytyväinen asiakas. Jos avustajaa haetaan tyyliin tee töitä koska haluat, missä haluat ja miten paljon haluat on helppo ymmärtää, että avustajat on tyytyväisiä. Se on sitten ihan toinen juttu, miten avun saajan tarpeet huomioidaan. Saako apua silloin kun se on tarpeen vai silloin kun se avustajalle sattuu sopimaan?

        Kokemukseni pohjalta voin vakuuttaa, että homma täysin avustettavan toiveiden mukaisesti esimerkiksi kellonaikojen suhteen. En tiedä oletko ollut heidän asiakkaanaan, mutta itse avustajana olen ollut vakuuttunut heidän tavastaan toimia asiakaslähtöisesti. Heillä on tyytyväisiä asiakkaita.


    • Kalliio

      Hyvin on mennyt meillä kaikki. Kesti noin 2 viikkoo, kun löyty hyvät avustajat.

    • apuatarvitsevahki

      Loistavasti mennyt ainakin Helsingin päässä, löytyi viikon sisään oma avustaja :)

    • Avustajajatyytyvainen

      Reilu työnantaja. Olen työskennellyt kolmella eri PK-seudun yrityksessä ja Suomen Avustajapalvelut on ollut selkeästi paras. Teen käytännössä täysipäiväisesti töitä kahdella asiakkaalla ja tienaan mielestäni kivasti, kun on aika paljon erilaisia lisiä (viikonloppuja).

      • Anonyymi

        aDAtolla olin helsingissä asiakkaana eivät saaneet sijaisia sairaslomiin millään jäi vuoroja auki ja ilman apua jäin ei edes vessaan päässyt näin ne ulkomaalaset yhtiöt toimii veroparatiiseihin rahat menee


    • reijok

      HYVÄ FIRMA!!!!

    • Avustajana20v

      Olen työskennellyt pitkään henkilökohtaisena avustajana eri firmoille. Välillä olen ollut myös suoraan työsuhteessa.

      Avustajapalveluissa tuntuu, että hommat tehdään oikein ja kaikki ovat tyytyväisiä. Tunnen ensimmäistä kertaa arvostusta työnantajaltani tehdystä työstä.

      Loppupeleissä palkka on parempien lisien kautta yrityksen leivissä lähestulkoon aina parempi ja koettu vastuu huomattavasti pienempi.

      Omalta kohdaltani voin suositella, mutta haluan korostaa, että avustajana toimiminen on kutsumusammatti eikä sovi kaikille.

    • KiinnostunutEspoosta

      Kuinka paljon avustajan tuntipalkka siellä on? Maksavatko kokemuslisiä?

      • TöissäAvustajapalvelussa

        Maksaa työehtosopimuksen mukaan palkkaa ja kaikki lisät!!! Kysyvät kokemuslisiin työtodistuksia kun teet sopparin.


    • ArjaKuopio

      Kuopiossakin eli Savossa toimivat. Hyvät toimintaperiaatteet. Voin suositella.

    • Anonyymi

      Henkilökohtaisen avun asiat järjestyy todella hienosti. Osaavat hommansa ja keskittyvät olennaiseeen. Suomen Avustajapalvelut on ainakin minut yllättänyt positiivisesti (asiakkaana 2vko).

    • Anonyymi

      Itse ollut avustajana noin 2kuukautta Kuopiossa ja olen pitänyt työstäni. toimivat melkein koko Suomen kaikissa kunnissa. kunnat löytyy www.suomenavustajapalvelut.fi. HYVÄ YRITYS!

    • Anonyymi

      Vaimoni sairastui ALSiin noin 2 vuotta sitten ja tarvitsemamme apu eli henkilökohtainen avustaminen on erittäin runsasta. Hain palveluseteliä noin 4kk sitten ja päädyin Suomen Avustajapalveluihin, joka on erikoistunut myös erittäin haastavien avustusrinkien pyörittämiseen. Varsinkin heidän hallinnon henkilökunta teki minuun vaikutuksen. Elämämme on helpottunut todella paljon Suomen Avustajapalveluiden johdosta enkä voisi olla kiitollisempi myös saamastani tuesta.

      • Anonyymi

        Samanlaisia kokemuksia juuri tästä yrityksestä. Osaavat vastata RUNSAASTI apua tarvitsevien tarpeisiin. Osaavat esimiehet auttavat "rinkini" pyörittämisessä ja homma toimii ihan sujuvasti (niin hyvin kun vaan voi).

        Olen koittanut vaikka kuinka monta yritystä aiemmin (ja ta-mallia). Tuntuu, että muilla on ollut helppo vaihtoehto sanoa, että kukaan ei tule tänään tai että vuoroon ei saatu sijaista. Suomen Avustajapalveluilla tätä ei ole vielä tapahtunut kertaakaan.

        Itse olisin mieluiten ta-mallilla, mutta nykyinen avustajien rekrytointitilanne on ajoi minut palvelusetelille. Kokonaisuutena voinen sanoa, että elämäni on nyt helpompaa.


    • Anonyymi

      Henkilökohtaisena avustajana sain valita itselleni sellaisen avustettavan, joka sopi minulle. Tuntuu, että kaikilla muilla firmoilla on hirveä kiire ja hätä, mutta täällä käytetään aikaa asioiden hoitamiseen heti kerrasta oikein. En vaihtaisi enää koskaan pois! :)

      • Anonyymi

        Miten tuolla rekrytointi tapahtuu? Pitääkö olla suosituksia? Haittaako jos on työkyvyttömyyseläkkeellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuolla rekrytointi tapahtuu? Pitääkö olla suosituksia? Haittaako jos on työkyvyttömyyseläkkeellä?

        Kannattaa ottaa rohkeasti heihin yhteyttä. Itse täytin lomakkeen heidän sivuillaan ja olivat minuun parin päivän päästä yhteydessä. Nyt olen henkilökohtaisena avustajana yhdelle vammaiselle nuorelle miehelle joka asuu aivan kotini vieressä ryhmäkodissa. Mukavaa lisätienestiä (varhais)eläkeläiselle.


      • Anonyymi

        Onko henkilökatsen avustanut saannissa joku ikä raja , ja mitkä vaatimukset että sen saa


    • Anonyymi

      Paras henkilökohtaisen avun palvelusetelituottaja vantaalla!

    • Anonyymi

      Sain tarvittavan avun. Olen todella kiitollinen.

    • Anonyymi

      AIVAN mielettömän hyvä palvelu! Sain valita avustajani ja homma toimii erinomaisesti. En voisi olla tyytyväisempi. 10 pistettä ja papukaijamerkki Suomen Avustajapalveluille. T: Raija

    • Anonyymi

      Tää täytyy olla ko. yrityksen oma mainosbluffi.

      • Anonyymi

        Ihan selkeä mainosbluffi. Ei normikeskustelu etene niin, että tulee pelkkiä kehuja sekä avustajilta että avun saajilta eikä kellekään tule mieleen yhtään muuta yritystä ketä siinä sivussa suositella. Hoh hoh hoijjaa - uskokoon ken tahtoo. Toivon, että olen väärässä!


    • Anonyymi

      Harjoittavat kermankuorintaa, en kelvannut joukkoon

    • Anonyymi

      Tämä yritys ei ole nyt kyllä alkuunkaan ymmärtänyt lainsäädännön tarkoitusta henkilökohtaisesta avusta. Vaikuttaa hyvinkin tuolta mainitulta "kerman kuorinnalta".

      Ilmankos juuri uutisissa oli Jyväskylästä uutinen, että kaupunki laittaa ostopalvelutuottajat pois ja siirtyvät omaan "tuotantoon". Siinä lähti Mehiläiset ym etsimään uutta liiketoimintaa jostain muualta. Hyvä ryhtiliike kaupungilta :)

      Tämä yritys tarjoaa ja välittää tuon työpaikkailmoituksen perusteella satunnaisia avustajia, eli "heittopusseja", henkilökohtaisten avustajien sijasta. Avustajan ei kuulu olla satunnainen, vaan avustaja on henkilökohtainen ja sen henkilökohtaisen avustajan on tarkoitus pysyä samana päivästä toiseen, siis sitoutunut työhönsä, avustettavan tarpeiden mukaisesti. Lisäksi ei ole tarkoituksen mukaista, että avustettavaa rasitettaisiin jatkuvalla perehdyttämisellä, kun tarkoitus on, että avustaja pystyy myös hyödyntämään saamansa perehdytystä ja oppimiansa talon tapoja siten keventäen avustettavan taakkaa.

      Lainsäätäjä on ajatellut asiaa huolella ja siksi se on määritelty henkilökohtaiseksi avuksi eikä satunnaiseksi.

      • Anonyymi

        Minun kommenttini perustuu kokemukseen tästä yrityksestä: sain heiltä viimeinkin itselleni vakituisen avustajaringin. Ovat ensimmäinen yritys, joka otti minut alusta asti mukaan palkkaamaan avustajat EIVÄTKÄ tarjoa avustajiani muille asiakkaille. Asiakaslähtöistä sanon minä!


    • Anonyymi

      TÄMÄ kommentti perustuu tosielämän kokemukseen ja tietoon.

      Tässä firman työhönhakuulmoituksesta Petäjävesilehdestä, löytyy lehden nettisivuilta:
      "Avustajana sinulla on vapaus valita kuinka paljon, millä alueella ja minkälaisella asiakkaalla haluat työskennellä. Voit työskennellä kokopäiväisesti, puolipäiväisesti tai muutamia kertoja kuukaudessa. Sovimme aina työsi elämäntilanteeseesi sopivaksi."

      Tämä hakemusteksti summaa koko heidän palvelunsa ideologian. Työtä ei tehdä eikä olla tekemässä avustettavien ehdoilla eikä tarpeeseen kuten lainsäädäntömme edellyttää.
      Tässä kuvataan "henkilövuokrauksen" hubitus-periaatteet aivan täydellisesti ja mitään salailematta tai kaihtamatta. Ei minkäänlaista sitoutumista avustettavan tarpeisiin eikä ajatustakaan avustettavan parhaasta.

      Ajatuskin siitä, että ovensaranoita kuluttaa kymmeniä ja kymmeniä tuntemattomia avustajia millaisella taustalla ja terveydentilalla tahansa eikä ole lainsäätäjän tarkoittamaa henkilökohtaista avustamista.

      Jokaisen avustajan avustettava joutuu perehdyttämään talon tavoille ennenkuin avustamista voidaan alkaa, niin tämän yrityksen toimintamallilla avustettavat eivät muuta sitten ehdikkään tekemään kuin perehdyttämään heidän avustajia.

      Tämä on ihan selkeä trolli ja oli saanut ylläpidon poistamaan aikaisemman trolli-kommentin ja tämän kommentin. Tässä kommentissa ei ole asiattomuuksia eikä muutakaan sääntöjen vastaista.

      Jospa tällä kertaa ylläpito ei sensuroi tätä asiallista kommenttia ja suosi kyseisen firman liiketoimintaa epäeettisesti.

      Ei kiitos tällaista yritystä, jos liiketoimintamalli on näin kaukana siitä, mitä pitikään tehdä.

      • Anonyymi

        Kun jo rekrytointihakemuskessa lukee: "Avustajana sinulla on vapaus valita kuinka paljon, millä alueella ja minkälaisella asiakkaalla haluat työskennellä" kannattaa miettiä valitseeko yrityksen, joka selkeästi harrastaa kerman kuorintaa.

        Jos avustajalle luvataan, että saa itse valita minkälaisella asiakkaalla työskentelee, et ole ykkösenä listall, jos tarjolla on helpompaa ja kevyempää yötä jossain muualla. Johtaa auttamattomasti selkeään kerman kuorintaan. Leppoisat vapaa-ajan avustukset viedään käsistä työläämpien ja vaativampien avustettavien jäädessä ilman apua. Meno on kuin koulun pesis-joukkueessa - paitsi että kaikki eivät tule valituiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun jo rekrytointihakemuskessa lukee: "Avustajana sinulla on vapaus valita kuinka paljon, millä alueella ja minkälaisella asiakkaalla haluat työskennellä" kannattaa miettiä valitseeko yrityksen, joka selkeästi harrastaa kerman kuorintaa.

        Jos avustajalle luvataan, että saa itse valita minkälaisella asiakkaalla työskentelee, et ole ykkösenä listall, jos tarjolla on helpompaa ja kevyempää yötä jossain muualla. Johtaa auttamattomasti selkeään kerman kuorintaan. Leppoisat vapaa-ajan avustukset viedään käsistä työläämpien ja vaativampien avustettavien jäädessä ilman apua. Meno on kuin koulun pesis-joukkueessa - paitsi että kaikki eivät tule valituiksi.

        Kun jo rekrytointihakemuskessa lukee: "Avustajana sinulla on vapaus valita kuinka paljon, millä alueella ja minkälaisella asiakkaalla haluat työskennellä" kerrotaan asiakkaan asioita avustettavalle jo ennen kuin mitään lain määrittelemää syytä, esim. asiakassuhdetta, tietojen antamiseen on syntynyt. Kuulostaa tietosuojarikkomukselta.


      • Anonyymi

        Juuripa tuo on näiden firmojen ongelma: avustajat tulee ja menee omien tarpeidensa mukaan tyyliin ota tai jätä. Tarpeenmukaisesta avusta silloin kun sitä tarvitsee voi vaan haaveilla, pysyvästä ja samasta avustajasta voi vain haaveilla, jatkuvasti joutuu perehdyttämään ja koti muuttuu avustajaopistoksi (palkkaa ei kyllä opetustyöstä saa) ja vaikka meillä avustajat on viihtyneet ja usein opintojen jälkeen palanneetkin, niin ei näiden firmojen avustajat kauaa pestissä pysy. Usein käy niin, että juuri kun olet uuden tulokkaan perehdyttänyt, on hänet jo firman toimesta siirretty toiselle asiakkaalle ja jäät nuolemaan näppejäsi heitteille jätettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun jo rekrytointihakemuskessa lukee: "Avustajana sinulla on vapaus valita kuinka paljon, millä alueella ja minkälaisella asiakkaalla haluat työskennellä" kannattaa miettiä valitseeko yrityksen, joka selkeästi harrastaa kerman kuorintaa.

        Jos avustajalle luvataan, että saa itse valita minkälaisella asiakkaalla työskentelee, et ole ykkösenä listall, jos tarjolla on helpompaa ja kevyempää yötä jossain muualla. Johtaa auttamattomasti selkeään kerman kuorintaan. Leppoisat vapaa-ajan avustukset viedään käsistä työläämpien ja vaativampien avustettavien jäädessä ilman apua. Meno on kuin koulun pesis-joukkueessa - paitsi että kaikki eivät tule valituiksi.

        Ei ketään saa työstään pitämään pakottamalla. Avustajaksi pitää olla kutsumus auttaa. Pitää tietenkin saada valita missä työskentelee (tämä on oikeasti myös asiakkaan kannalta paras asia). Mikään ei olisi niin kamalaa, että minulla olisi avustaja vasten tahtoaan. Minulla on itselläni tällä hetkellä palvelusetelillä vapaus valita palveluntuottajani ja avustajani. Vapaassa maailmassa myös avustajalla tulee olla mahdollisuus valita työpaikkansa eli avustettavansa. Käsitykseni mukaan ihmiskauppa on kielletty suomessa.

        Olen ollut avustajapalveluiden asiakkaana jonkin aikaan ja ihan hyviä avustajia minulla on sieltä tullut ja kaikesta olen saanut päättää (haastattelen ja valitsen omat avustajat/tarjokkaat) ja he myös tapaavat minut. Tämä on vastavuoroista hommaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun jo rekrytointihakemuskessa lukee: "Avustajana sinulla on vapaus valita kuinka paljon, millä alueella ja minkälaisella asiakkaalla haluat työskennellä" kannattaa miettiä valitseeko yrityksen, joka selkeästi harrastaa kerman kuorintaa.

        Jos avustajalle luvataan, että saa itse valita minkälaisella asiakkaalla työskentelee, et ole ykkösenä listall, jos tarjolla on helpompaa ja kevyempää yötä jossain muualla. Johtaa auttamattomasti selkeään kerman kuorintaan. Leppoisat vapaa-ajan avustukset viedään käsistä työläämpien ja vaativampien avustettavien jäädessä ilman apua. Meno on kuin koulun pesis-joukkueessa - paitsi että kaikki eivät tule valituiksi.

        No mielestäni ihan hyvä juttu. Työntekijänkin on saata valita , ehkä jonkun jolla ei ole kokopäivä tarpeita . Ja valitsee kenen luona haluaa käydä siis jos vaikka on tupakoiva asiakas ja hoitaja ei siedä tupakan hajua niin tottakai hänen on saatava valit joku toinen auttamisena se kun saada astma kohtauksia tupakan savusta. Jotkun haluavat vaan hypätä mukaan muutaman kerran kuukaudessaä saadakseen hieman lisärahaa , joten niinhän se on joka työssä että työntekijä valitsee ihan itse elämäntilanteensa mukaan millä ajoilla hän voi tehdä työtä
        Sitten on vielä sekin että asiakaskin valitsee sen mistä pitää eniten . Joten ei mielestäni ei mitenkään ihmeellistä sinänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun jo rekrytointihakemuskessa lukee: "Avustajana sinulla on vapaus valita kuinka paljon, millä alueella ja minkälaisella asiakkaalla haluat työskennellä" kerrotaan asiakkaan asioita avustettavalle jo ennen kuin mitään lain määrittelemää syytä, esim. asiakassuhdetta, tietojen antamiseen on syntynyt. Kuulostaa tietosuojarikkomukselta.

        Yleensä asiakkaan nimeä ei mainita vaan sanotaan esim mies Hentilän istuu tullatiolissa tarvitsee avun hygienian hoitamiseen ja ruuan laittoon .
        Joten ei siinä kenenkään nimiä ja osoitteita ensi puhuttelussa edes mainita . Jos hakija on sellainen joka tekee vaan puolipäivä työtä niin aina löytyy hänellekin avustettava jolla ei ole niin kovin suuria tarpeita avun saantiin .
        Jos taas on kokopäivä työ niin siitä tiesoitetaan myös vaan , esim naishenkilö , tarvitsee sitä tai tätä apua , siis ei nimiä vielä siinä vaiheessa ainoastaan tarve ja tunnit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuripa tuo on näiden firmojen ongelma: avustajat tulee ja menee omien tarpeidensa mukaan tyyliin ota tai jätä. Tarpeenmukaisesta avusta silloin kun sitä tarvitsee voi vaan haaveilla, pysyvästä ja samasta avustajasta voi vain haaveilla, jatkuvasti joutuu perehdyttämään ja koti muuttuu avustajaopistoksi (palkkaa ei kyllä opetustyöstä saa) ja vaikka meillä avustajat on viihtyneet ja usein opintojen jälkeen palanneetkin, niin ei näiden firmojen avustajat kauaa pestissä pysy. Usein käy niin, että juuri kun olet uuden tulokkaan perehdyttänyt, on hänet jo firman toimesta siirretty toiselle asiakkaalle ja jäät nuolemaan näppejäsi heitteille jätettynä.

        Usein ei kyllä tarvitse opettajatkaan sitä avustajaa tavalliset toimet osaa jokainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ketään saa työstään pitämään pakottamalla. Avustajaksi pitää olla kutsumus auttaa. Pitää tietenkin saada valita missä työskentelee (tämä on oikeasti myös asiakkaan kannalta paras asia). Mikään ei olisi niin kamalaa, että minulla olisi avustaja vasten tahtoaan. Minulla on itselläni tällä hetkellä palvelusetelillä vapaus valita palveluntuottajani ja avustajani. Vapaassa maailmassa myös avustajalla tulee olla mahdollisuus valita työpaikkansa eli avustettavansa. Käsitykseni mukaan ihmiskauppa on kielletty suomessa.

        Olen ollut avustajapalveluiden asiakkaana jonkin aikaan ja ihan hyviä avustajia minulla on sieltä tullut ja kaikesta olen saanut päättää (haastattelen ja valitsen omat avustajat/tarjokkaat) ja he myös tapaavat minut. Tämä on vastavuoroista hommaa!

        En uskomettä monellakaan on kutsumus ainoastaan palkka mielessä.


    • Anonyymi

      Minä löysin hyvän palvelun Elämäsi Adatolta. Kaikki pelasi ja seurasivat ja noudattivat tarkoin alan lainsäädäntöä. Olivat aidosti asiakkaan asialla pitkällä kokemuksella.

      • Anonyymi

        Myös tietoturva-asiat osasivat Adatolla. Ei siellä kerätty tietoa, joka ei liiketoiminnan kannalta ole välttämätöntä eikä siellä juoruilla avustajien tai työnantajan ja avustajien kesken avustettavien asioista. Aidosti hakivat omat avustajat, jotka keskittyivät omaan avustettavaansa, eivät kierrelleet ei oota tarjoillen siellä, missä on helpoimmat hommat. Jo hakemusteksti oli asiallinen, hakivat avustajaa avustettavan tarpeiden pohjalta ei tyyliin: tee työtä missä haluat, niin paljon kuin haluat ja koska haluat. Ymmärtäähän sen, että tuollaisella mentaliteetilla saadaan avustaja pysymään tyytyväisenä, mutta kun Vammaispalvelulain tarkoitus ei ole luoda suojatyöpaikkoja avustajille, vaan tarjota lain määrittlemä apu avustettavalle. Lain lähtökohta ei ole tanssiminen avustajan pillin mukaan, vaan avustettavan auttaminen silloin kun avustettava apua tarvitsee. Lainsäädännön määrittelemä itsemääräämisoikeus myös edellyttää, että avustettava on se, joka kertoo mitä tehdään ja miten se tehdään. Avun tarve on kaiken lähtökohta, ei palveluntuottajan voiton maksimointi tai avustajan tarpeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös tietoturva-asiat osasivat Adatolla. Ei siellä kerätty tietoa, joka ei liiketoiminnan kannalta ole välttämätöntä eikä siellä juoruilla avustajien tai työnantajan ja avustajien kesken avustettavien asioista. Aidosti hakivat omat avustajat, jotka keskittyivät omaan avustettavaansa, eivät kierrelleet ei oota tarjoillen siellä, missä on helpoimmat hommat. Jo hakemusteksti oli asiallinen, hakivat avustajaa avustettavan tarpeiden pohjalta ei tyyliin: tee työtä missä haluat, niin paljon kuin haluat ja koska haluat. Ymmärtäähän sen, että tuollaisella mentaliteetilla saadaan avustaja pysymään tyytyväisenä, mutta kun Vammaispalvelulain tarkoitus ei ole luoda suojatyöpaikkoja avustajille, vaan tarjota lain määrittlemä apu avustettavalle. Lain lähtökohta ei ole tanssiminen avustajan pillin mukaan, vaan avustettavan auttaminen silloin kun avustettava apua tarvitsee. Lainsäädännön määrittelemä itsemääräämisoikeus myös edellyttää, että avustettava on se, joka kertoo mitä tehdään ja miten se tehdään. Avun tarve on kaiken lähtökohta, ei palveluntuottajan voiton maksimointi tai avustajan tarpeet.

        "Avun tarve on kaiken lähtökohta, ei palveluntuottajan voiton maksimointi tai avustajan tarpeet."

        SAMA RUOTSALAINEN ADATO JOKA TULI SUOMEEN TEKEE MILJOONIA MYYNTIÄ JA VOITTOA, NETISTÄ LÖYTYY TULOSTIEDOT. TÄMÄ VIRMA SE VASTA VOITON MAKSIMOINNIN OSAAKIN!!!!!!


      • Anonyymi

        Mustasukkaisuutta Avustajapalvelun puolesta puhujalta ;)


    • Anonyymi

      ompa outoja kommentteja adatolta vai mikä lie attendo onkaan.... ite ollut avustajana 3,5 vuotta ja jotkut firmat vaihtaa nimeensä niin tiuhaan ettei perässä pysy. sanokaa mun sanoneen että samanlaisia nää kaikki firmat on. monni hoiva firmassa oli epäselvyyksiä palkassa, adatolla ei löytyny tarpeeks tunteja ja suomen avustajapalveluilla taas tunteja aluksi vähän umtta nyt löyty toinen asiakas ja saa taas kinkkua leivä päälle... katotaa

    • Anonyymi

      Mulla sirty avustaja mukana työnantamallilta suomen avustajapaleluille ja pari kertaa sijaista tarvinnu niin on sama tyttö tullut. Ainakin vastaa aina puhelimeen

    • Anonyymi

      Hyvää palvelua :)

      • Anonyymi

        Poikani on heillä asiakkaana ja sydämeni suli heidän joululahjasta pojalleni. Kukaan muu ei ole häntä ennen muistanut. Tämä meni kyllä hyvällä tavalla tunteisiin ja nappiin!


    • Anonyymi

      Kotimainen yritys, jolla arvot ja sydän kohdallaan!

    • Anonyymi

      Yrityksestä kuullut erittäin hyvää. Erityisesti pääkaupunkiseudulla taitaa olla tällä hetkellä SE päätoimija, jolle suorastaan asiakkaat hinkuvat!

    • Anonyymi

      Suomen avustajapalvelut hoiti hommat moitteettomasti äitini kohdalla. Voin suositella lämpimästä tätä yritystä muillekin!

    • Anonyymi

      Koitin aluksi muita yrityksiä, mutta sitten onneksi monen pettymyksen jälkeen pääsin (vaihdoin) heille. Erinomaisen hyvin ja kohteliaasti toimiva hallinto ja luotettavat avustajat!

    • Anonyymi

      Palvelu on ollut toistaiseksi 11/10 eli 10 . Hoitavat asiat ammattimaisesti eivätkä hötkyile. Palveluni ovat hoituneet sovitusti.

    • Anonyymi

      Olen saanut heiltä sellaista palvelua, jota olen odottanut saavani. Asiat ovat toimineet moiteettaa ja sovitusti. Näinhän sen kuuluu ollakin.

    • Anonyymi

      taitavat olla alan oikeita myyntimiehiä, raha kyllä kelpaa :)

    • Anonyymi

      Turussa hommat sujuvat, olleet mukavia ja asiallisia. Omalla kokemuksella 5 henkilökohtasen avun asiakkaana. Saa kiinni sentään iltasi ja viikonloppusin, toisin ku edellistä firmaa.

    • Anonyymi

      Äitini kohdalla ovat löytäneet meille oikein enkelin avustajaksi ja sijaistukset ovat sujuneet mutkitta. Hirveä taakka on pudonnut omilta hartiolta, kun ei tarvitse olla rekrytoimassa ja sijaisia etsimässä. Avustajapalveluita voi kyllä suositella lämpimästi.

      • Anonyymi

        Se onkin tuuria jos avustaja ja autettava pärjäävät toistensa kanssa. Äon kummallisia avustajia kun avustettujakin markkinoilla. Äjoskus on niin että avustaja ei tunne oloaan mukavaksi kun avunsaantiin valittaa joka asiasta . Muista erään tytön joka yritti kaikkensa yhden henkilön kanssa ja lopulta lähti kesken päivää pois ja soitti firmaan että saavat laittaa sijaisen. Avun saaja oli alkanut kiukuttelemaan jostain kukka pöydästä kun tyttö oli siivonnut että se ei ollut ihan samassa paikassa vaan kaksi senttiä lähempänä seinää pitäisi olla , tyttö siirteli useaan eri muotoon ja asiakas huusi naama punaisena , ja puuronkin oli kuulemma keittänyt liian kuumaksi , siis selvää kiukkuaan purki nuoreen tyttöön . Ja lopulta sinne ei saatu ketään ja ihminen joutui hoitokotiin .
        En käsitä miten puuroa keitetään liian kuumaksi .

        Meillä oli kahdeksan avustajaa kaksi viimeistä vuotta kun omaiseni oli sairas , siinä sen huomasi ketkä osasivat työnsä . Itse tein yövuorot koska omaiseni sanoi että avustajat vaan nukkuu eivätkä tule kun hän painaa kelloa .
        Koska omaisen sairaus oli sitä laatua ettei siinä yö vuorolaisella ollut aikaa nukkua minuuttiakaan niin otin sen pestiin itse koska olin ainoa jolla oli oikea koulutus asiaan.

        Happilaitteet oli koko ajan käytössä ja lopussa ei potilas pystynyt edes puhumaan enää itse vaan silmän räpäytyksellä selvittiin jaa ja ei kysymyksistä

        Kahdet loparit kuitenkin jouduin antamaan , kun yksi istui kännykkä kädessä päivät pitkät ja tekstaili ystävilleen ja unohti lääkkeiden antamisen , ja toinen oli poissa yhtämittaa joten siitä ei syntynyt luotettavaa suhdetta potilaaseen. Muut avustajat olivat hyviä ja tiesivät tehtävänsä ja potilaskin piti heistä . Joten vähän niinkuin arpapeliä kun pitää valita kuka olisi sopiva mihinkin työhön . Firma oli todella hyvä ja välittivät siitä että potilas sai parhaan mahdollisen avun


    • Anonyymi

      Tänään meinasi mennä päivä aivan mönkään avustajan sairastumisen johdosta, mutta onneksi meidän kultainen Hassenaattori paikkasi tilanteen ja hoiti 30minuutissa sijaisen. Papukaijamerkki firmalle ja Hasselle!!!!!

    • Anonyymi

      Tyytyväinen avustaja täältä kuittaa. Kaikki asiani hoituvat erittäin jouhevasti, asiallisesti ja sovitun mukaisesti.

    • Anonyymi

      Alan parhaat palkat kokonaisuudessaan. Eivät kuseta esimerkiksi lisissä tai lomarahoissa (niinkuin useimmat muut lafkat tekevät). Suomalainen yritys, jolla suomalainen johto.

    • Anonyymi

      Kokonaisuudessaan :)

    • Anonyymi

      Helsingissä toimivin palvelutuottaja. Saavat hyviä avustajia.

      • Anonyymi

        Henkilökohtaisia kokemuksia heistä. En ehkä käyttäisi ylisanoja, mutta niinkuin tuossa alempana kirjoitin: toimii paremmin kuin muut sillä antavat minun vaikuttaa asioihini.


      • Anonyymi

        Noooh. Alkuun hieman kesti sopivan avustajan löytäminen, mutta pitivät lopulta lupauksensa. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Nyt ei moitetta.


    • Anonyymi

      poistettu 45 viestiä. kriittisyyttä vaaditaan lukijalta joka näitä sivuja seuraa. se että palkat ja kirjanpito toimivat vaatii usein hyvää ja ehkä kallista tilitoimistoa. jokainen firma ei ole siitä halukas maksamaan vaan toimii omilla tavoillaan. siinä on yksi tekijä.

      • Anonyymi

        Olin tällä firmalla joskus töissä ja silloin tilitoimistona toimi rantalainen, joka on vissiin iso suomalainen tilitoimisto? En tiedä nykysestä, mutta silloin toimi asiat.


    • Anonyymi

      Paremmin toimii kuin muilla firmoilla, koska heillä saa todella vaikuttaa asioihin. Muuten neutraali suhtautuminen heihin.

    • Anonyymi

      Nyt on pakko antaa kiitosta, kun sille on syy. Saivat nyt pyhäaamuna paikattua varhaisen aamuvuoroni puolessa tunnissa!!!!!

    • Anonyymi

      Enpä voi kyllin kiittää Satua ja Hassea elämämme muuttamisesta. Firmana hoitaa sovitut asiat, mutta ihmiset heillä on kultaa.

    • Anonyymi

      Palveluseteli toimii paremmin kuin työnantajuus. Myös korona-aikana!

    • Anonyymi

      Suurkiitos äitini palveluista! <3 <3 <3 KIITOS KIITOS KIITOS!!!!

    • Anonyymi

      Oli pakko tulla tänne kiittämään ihasta avustajastani. Kiitos.

      • Anonyymi

        Mutta mikä se tuntipalkka on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mikä se tuntipalkka on?

        On se vaan vaikea kertoa paljonko se tuntipalkka on...


    • Anonyymi

      Olen ollut 1,5 v vakituisena avustajana kahdelle vammaiselle miehelle.
      Niin hyvin on homma pyörinyt alusta alkaen etten voi kuin kiittää firmaa
      Ei ole asiaa mihin en olis saanut apua&neuvontaa tarvittaessa,sijaisetkin järjestyneet hyvin poissa-ollessani.

    • Anonyymi

      Siirsin avustajarinkinen heille työantajamallilta ainaisten rekrytointi- ja sijaisongelmien takia noin puolisen vuotta sitten. Asiat ovat hoituneet sovitusti ja palvelu on ollut hyvää. Olen heille asiakkaana Helsingissä palvelusetelin kautta.

    • Anonyymi

      SAP tarjosi vietnamilaista, erittäin huonosti suomea puhuvaa, vielä huonommin ymmärtävää, arkaa nuorta tyttöä.
      Kielitaitotaso oli niin heikko, ettei hän ymmärtänyt edes, milloin hänen piti aloittaa.
      Tarkoitus oli että hän auttaisi kaupassa käynnissä ja siivouksessa, sekä toiminnan ohjauksessa ylipäänsä.

      Huom. Tämä on omaisen kokemus firmasta.
      Alunperin korostimme että kielitaidon pitää olla riittävä, tämä ei ole toteutunut.

      Ketju näyttää käsittelevän firmaa ylistäen.
      Ei ole hyvää sanottavaa.

    • Anonyymi

      Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä. Kaikki negatiiviset? - paitsi tätä edellinen?

    • Anonyymi

      Suomen Avustajapalveluiden henkilökohtaisen avun palvelut toimii erittäin hyvin Helsingissä. Löysin heidän kauttaan itselleni juuri sopivan avustajan.

    • Anonyymi

      Toiminta ollut ammattimaista alusta lähtien vaihdettuani mehikseltä heille. Sain pitää vanhat avustajani, mutta hallintopalvelut paranivat selkeästi.

    • Anonyymi

      Palvelu on toiminut ja toimii erittäin hyvin Helsingissä palvelusetelillä. Voin suositella palveluita kohtalotovereilleni.

    • Anonyymi

      Kukaan ei tunnu osaavan sanoa palkkaa eikä osaamisen astetta? 90% viesteistä on epämääräisen positiivisia. Tämä vaikuttaa taas halpapalveluntuottajalta, joka vetää rahat välistä ja, jolla saadaan työttömät "töihin"

    • Anonyymi

      Olen ollut heillä avustajana vuoden ajan ja oikeastaan kaikki meni pieleen jokaisesta näkökulmasta. Olen ollut useammalla henkilöllä avustajana ja he ovat kertoneet kuinka yleensä ei tiedä, kuka on tulossa ja milloin ja suunnitelmia on vaikea tehdä etukäteen, kun ei voi luottaa, onko avustaja tulossa. Firmassa ei myöskään tehdä minkäänlaista selvitystyötä, kuka on tulossa töihin. Avustettava kertoi, että hänelle oli tullut töihin itse erityistä tukea tarvitseva henkilö, jolloin asioiden hoitaminen ei perusasioista lähtien onnistunut. Avustajan pitää myös itse huolehtia ihan kaikesta, kuten selvittää, onko sairastapauksessa sijaisuuden tarvetta ja millaisiin tehtäviin. Avustajapalveluilla ei myöskään ole työterveydenhoitoa, vaan kaikki pitää tehdä julkisen kautta. Kerran soitin töihin aivan ilman ääntä ja kerroin olevani kipeänä. Sain sairauslomatodistuksen useammaksi päiväksi ja jäin kotiin parantelemaan. Seuraavana aamuna minulle soitettiin, että kai olen menossa töihin tänään ja vastasin, että enhän mä voi kun mä olen kipeänä. Sain noottia siitä, kuinka en ilmoittanut ajoissa olevani sairaana. Työvuoron alkuun oli kaiken lisäksi vielä useampi tunti.

      • Anonyymi

        Itse avustajana samalla yhtiöllä koen puolestaan, että nuo kaikki asiat taas puolestaan toimii tässä firmassa erinomaisesti. Olen saanut tukea ja opastusta aina tarvittaessa. Todella hyvin mennyt osaltani kaikki!


      • Anonyymi

        Joo o ei oikein suku kaikki siellä. Jos teet ylitöitä niin ei pitäisi listaan merkitä,alkavat valittaa. Lisäksi älä tee mitään kirjallisia töitä avustettaville omalla ajalla. Ei kelpaa työajaksi ne.


      • Anonyymi

        Jos päivät venyy iltapäivästä ei saa merkitä vaan pitäisi tehdä ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      Kirjoitan vielä toisen viestin äskeisen vastaukseni lisäksi. Tämä on ehdottomasti paras paikka työskennellä avustajana ja minulla on kokemusta mm. Onnista ja Mehiläisestä (ent. Medicum). TYKKÄÄN!

    • Anonyymi

      Ylitöitä ei kannata tehdä koska eivät maksa.

      • Anonyymi

        no ylitöitä ei tarvitse firman hyväksyä ja työntekijällä ei ole oikeus niitä tehdä ilman lupaa työnantajalta


    • Anonyymi

      Henkilökohtaisista avustajista on jatkuvasti pulaa. Etenkin henkilökohtaisen avun työnantajamallissa työsuhteet ovat pääsääntöisesti hyvin lyhyitä, jopa vain kuukausien mittaisia. Onkin tärkeää saada tietoa siitä, mitkä tekijät vaikuttavat alalle sitoutumiseen ja miten henkilökohtaiset avustajat ylipäänsä näkevät työnsä.

      Matala palkka ajaa motivoituneita avustajia pois alalta
      Henkilökohtaiset avustajat näkevät työnsä merkityksellisyyden nimenomaan vammaisen henkilön itsenäisen elämän ja itsemääräämisoikeuden mahdollistamisena. Alan ansiotaso ja työehdot eivät kuitenkaan vastaa työn vaativuutta. Vahvasti osa-aikainen työ aiheuttaa toimeentulo-ongelmia ja useiden samanaikaisten työsuhteiden ylläpitämistä. 15 % vastaajista työskentelee viidelle tai jopa useammalle avun käyttäjälle.

      ”Vaikka rakastan työtäni ja asiat toimivat tällä hetkellä avun käyttäjän osalta, en voi jatkaa tässä työssä, mikäli palkkaukseen ei tule muutosta”, kertoo eräs avustaja.

    • Anonyymi

      Miten se avustajan palkka maksetaan ja kuka .
      Ajattelin että jos ihminen jo maksaa vuokra eläkkeestään niin jääkö siitä sitten mitään jäljelle . En ole oikein tietoinen miten tämä toimii käytännössä

    Ketjusta on poistettu 57 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe