Hyvä veli..
En tiedä kuunteletko Patmos radiota?
Tänään satuin kuulolle..ja sieltä tuli Petri Mäkilän puhe..saarna..herätysraarna.parannussaarna..noin sitä voisi kutsua.
Olet julkaissut youtube videon koskien Petri Mäkilää.
Se on melko voimallinen kannanotto hänen toimintaansa ja vaikuttiniinsa.
Olin jossakinmäärin häkeltynyt argumenteistasi...enkä tiennyt mitä uskoa.
Olen jonkinverran kuunnellut Petrin julistusta...mutta sinun kaikki youtubessa esitetyt puheet ...pidän sinua oikeana ja raittiina sananjulistajana.
Mutta kun tänään kuulin tuon Petron puheen niin..en voi muuta sanoa kuin..että se oli oikeaa ja täyttä Jumalan Sanan julistusta alusta loppuun.
Ja varsinkin kun hän puhui..Synnistä ja sen vaikutuksista meissä jokaisessa.ja parannuksen välttämättömyydestä..ihmisen parhaaksi..Armosta syntistä kohtaan..Jeesuksen Ristin uhrista.meidän tähten.
Jos Petri Mäkilä on harhaoppinen torontolainen.uusapostolinen.Kennet Hagenin vääränopin pauloissa ja julistaa sen mukaista evankeliumia niin täytyy sanoa kuuleman perusteella että vihollinen on silloin ottanut tosi ovalasti hänessä vallan ja eksyttää viekkaudellaan valitutkin.
Näen.että Teidän olisi hyvä kokuuntua Patmosradioon .Petri Sinä .Pasi Turunen ja vieläpä Tapani Suonto ja Petri Paavola yhteiseen 3 tunnin foorumiin selvittämään asiat koko siionille.
Kyllä olisi mielenkiintoa kuulijoilla vaikka toiset 3 tuntia.
Kansa joka teitä kuuntelee. Tarvitsee selvitystä.ja saada kuulla oletteko yksimielisiä.yhdessä Hengessä ja raamatun totuuksissa.
Mikään ei pitäisi olla esteenä.jos teillä olisi halua ja rohkeutta .
Siunauksin AD.
Mauno Mattilalle.
19
416
Vastaukset
- dfsgsdfgsdfgsd
Katselepas Maunon youtube videot läpi niin tiedät että Mauno jopa soittanut Leolle lähetykseen.
- ViaDia11211
Kyllähän Mauno on hyvin vakuuttava videossaan.
Ja joudun surullisena toteamaan.että hän on hyvinkin oikeassa Mäkilän suhteen.
Eli siis johtopäätös on että Petri on eksynyt ja opettaa raamattua joissakin asioissa väärin.- Totuusesille
Kuunnelkaa hyvät ihmiset itse Petri Mäkilän puheita ja sitten muodostakaa kantanne.
Kuunnelkaa kriittisesti Mauno Mattilan puheita. Ei kaikki ole suinkaan niin kuin hän väittää.
Ottakaa itse selvää asioista. - elävä.vesi.siunaukseksi
Totuusesille kirjoitti:
Kuunnelkaa hyvät ihmiset itse Petri Mäkilän puheita ja sitten muodostakaa kantanne.
Kuunnelkaa kriittisesti Mauno Mattilan puheita. Ei kaikki ole suinkaan niin kuin hän väittää.
Ottakaa itse selvää asioista.Paras olla kuuntelematta, koska vaikka Petri Mäkilä harhaanjohtavasti näyttäisikin yhtäällä opettavan oikein, niin toisaalla sitten jo viekin selkeästi harhaan.
Samasta lähteestä ei voi pulputa sekä makeaa, että karvasta vettä.
Koeteltu on.
Jeesusta tulee seurata mutta te otatte opetuslapset vielä siihen väliin seurattavaksi?
- EiNoin
Ei noin voi elää Jumalan kanssa. Miksi te annatte toisillenne kunniaa, joka kuuluu yksin Jumalalle. Toinen teistä on Mattilan puolta ja toinen Mäkilän puolta, vaikka kaikkien meidän tulisi etsiä yhteistä uskoa Jeesuksen kautta.
Ihmiset ahdituvat ja menettävät toivonsa ja jopa uskonsa noiden jatkuvien arvostelujen takia.
Tutustukaa itse Jeesukseen, sillä usko ei ole joukkouskontoa, vaan henkilökohtaista.
Seurakunnissa on vasta kääntyneitä, kasvaneempia ja täysi-ikäisiä ja siksi te ette ymmärrä toisianne, kun vaaditte uskovaisia olemaan kaltaisianne.
Ei täysi-ikäinen alennu vaatimuksiinne ja sen takia täydeksi uskossa kavaneet joutuvat aina syytetyksi alamittaisten taholta. - luottamus.vai.ei
Aloittajalle sen verran tiedoksi, että itse eksynyt ja taitava eksyttäjä pyrkii julistamaan ENSIN puhtaasti.
Eli hän ENSIN piilottelee harhaoppejaan, mutta sitten kun on luottamus saavutettu kuulijaan, niin alkaa myrkyn syöttö eli harhaoppien syöttö pikku hiljaa ja varovasti vaivihkaa.
Tämä asia pitää tiedostaa ja ymmärtää, eli ensin hämätään ja pyritään muodostamaan luottamus, ja kun uskova lähtee seuraamaan ja jo luottaa julistajaan, alkaa harhaoppien syöttö pikku hiljaa ja pieninä annoksina jota sitten lisätään ajan kuluessa.
Siis yksi julkinen saarna ei kerro vielä yhtään mitään kenestäkään.
Ja jos ja kun on julkisesti jo paljastettu harhaoppeja joltain julistajilta, niin silloin pitää harhaopin julistajan ITSE ja JULKISESTI IRTISANOUTUA niistä harhaopeista !
Muuten on turha kuvitellakkaan, että muutosta olisi tullut tai olisi tulossa ! - oppikaatämä
Vain ja ainoastaan hedelmistä tiedetään kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei. Saarnatkoon kuinka hyvästi tahansa, jos ei teot ole Jumalan Sanan mukaisia, niin silloin ei ole Jumalan lapsi, mutta jos on Jumalan Sanan mukainen, niin silloin on Jumalan lapsi.
1. Korinttolaiskirje 13
1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. - sinauksiinpyrkikää
Ajatelkaapa sitä, että Jeesus olisi juossut ympäri ämpäri Israelissa kertomassa kuka on eksyttäjä ja harhaanjohtaja. Vaikuttaisiko tuollainen Jumalan Pojalta ollenkaan?
Miehen mieltä kiinnostaa kuunnella eksyttäjistä, se tuo jännitystä ja nostaa omaa itsetuntoa, mutta Jumala ei sellaista julistusta siunaa.- RiverinRisteyspaikassa
Niin, nyt on tullut aika jolloin kerrotaan, että voideltu on viikon päästä ESYssä, ensi kuussa Missiomaailman tilaisuudessa ja ehkä tekee stadionkeikan kesällä. Juoskaa siis sinne missä voideltu on, sillä voidellun jakama voitelu on paikkakuntaan sidottua. Matt. 24:23-26.
- isoisä.Etelä-Suomesta
Etkö ole lukenut Raamatusta, kuinka vakavasti Jeesus varoitti omiaan tulevista eksytyksistä ja eksyttäjistä?
Ei hänellä ollut mitään tarvetta varoittaa jo eksyneitä eksymästä. Kansalle Jeesus opetti, mitä opetti, mutta omiaan hän varoitti tulevista eksyttävistä ja raatelevista susista.
Kiitos Herralle, että tänä päivänä näitä varoittajia vielä on, tosin sangen pieni joukko, sillä suuri osa turhanpäiväisistä höpöttäjistä ovat joko liberaaleja, tai äärikarismaattisuuden syövereihin eksyneitä.
Heiltä on turha odottaa saavansa mitään terveellistä hengellistä ravintoa. - tahdonollavalo
isoisä.Etelä-Suomesta kirjoitti:
Etkö ole lukenut Raamatusta, kuinka vakavasti Jeesus varoitti omiaan tulevista eksytyksistä ja eksyttäjistä?
Ei hänellä ollut mitään tarvetta varoittaa jo eksyneitä eksymästä. Kansalle Jeesus opetti, mitä opetti, mutta omiaan hän varoitti tulevista eksyttävistä ja raatelevista susista.
Kiitos Herralle, että tänä päivänä näitä varoittajia vielä on, tosin sangen pieni joukko, sillä suuri osa turhanpäiväisistä höpöttäjistä ovat joko liberaaleja, tai äärikarismaattisuuden syövereihin eksyneitä.
Heiltä on turha odottaa saavansa mitään terveellistä hengellistä ravintoa.Jos olen valo pimeydessä, niin varoitanko ja puhunko eksytyksistä, vai siitä mitä Jeesus puhui ja opetti?
Jos olen valo pimeydessä tarvitseeko minun valona pysyäkseni keskustella eksytyksistä ja varoittaa heistä, vai tarvitseeko minun kertoa siitä mikä johdattaa ihmisen Jumalan luokse?
Puhunko parannuksen tekemisestä, vai puhunko eksyttäjistä ja varoittelenko harhaopeista?
Otanko esimerkkejä harhaopeista ja saarnaan niistä, vai otanko esimerkkejä Jeesuksen opetuksista ja saarnaan niistä ollakseni valo pimeän keskellä? - isoisä.Etelä-Suomesta
tahdonollavalo kirjoitti:
Jos olen valo pimeydessä, niin varoitanko ja puhunko eksytyksistä, vai siitä mitä Jeesus puhui ja opetti?
Jos olen valo pimeydessä tarvitseeko minun valona pysyäkseni keskustella eksytyksistä ja varoittaa heistä, vai tarvitseeko minun kertoa siitä mikä johdattaa ihmisen Jumalan luokse?
Puhunko parannuksen tekemisestä, vai puhunko eksyttäjistä ja varoittelenko harhaopeista?
Otanko esimerkkejä harhaopeista ja saarnaan niistä, vai otanko esimerkkejä Jeesuksen opetuksista ja saarnaan niistä ollakseni valo pimeän keskellä?Tietysti evankeliumia tulee julistaa uskosta osattomille.
Aivan yhtä tärkeää, on opettaa heitä uskoon tultuaan pysymään Raamatun Sanan totuudessa ja varoittaa, eksytyksistä ja laumaan pujahtaneista raatelevista susista, jotka eivät laumaa säästä. Tämä on paimenen tehtävä.
1. Evankeliumia tulee julistaa uskosta osattomille.
Siis ristin ja veren täyttä evankeliumia, johon kuuluu oleellisena osana parannuksen tekeminen synneistä.
2. Opetettava Jumalan sanan tuntemisessa, johon kuuluu nykyaikana myös erilaisista harhaopeista ja eksytyksistä varoittaminen. Opetettava kilvoittelusta ja pyhittäytymisestä. jne.
Jos tahdot olla valona, silloin sinun tulee ymmärtää, että valon tehtävä on näyttää meille oikea tie. Ilman valoa askeleemme voivat joutua harhaan elämän poluilla kohtalokkain seurauksin.
Olkaa nyt hyvin hyvin varovaisia ! Näin se on juuri niin kuin aloittaja kertoo. Ei Mäkilän puheissa välttämättä löydy mitään vääryyttä mutta henki ei hänessä saarna siitä jossa sulla on mahdollisuus päästä Taivaaseen . Perusasiat hän ei tuo esiin vaan kaikki muu voi saatana hyvinkin karismaattisessa hengessä saarna mutt Kristuksen kaltainen tuleminen niin että Hengen Hedelmät tulis esiin ei tällä hengellä ole VOima . Kristuksen salaisuus ja Voima jää salassa näissä puheissa ja sua ei johdatetta Kristukseen niin että voit olla Kristuksessa todella vapaa synneistä..
- Laskuntulos
Niiden, jotka olivat Patrick Tiaisen kannattajia on siirryttävä syrjään hengellisestä työstä! He menevät uudestaan harhaan, kun uusi eksyttäjä tulee.
- Jobinpostia
Jumalan exdodus meni pahasti pieleen. 4Moos.14:16 Koska Herra ei kyvennyt viemään tätä kansaa siihen maahan, jonka hän oli heille valalla vannoen luvannut, tappoi hän heidät erämaahan. 4Moos.14:35
- Asiayhteys
Tuoltahan se näyttää, jos lukee vain tuon yhden jakeen. Jotkut yksinkertaiset ihmiset kuvittelevat tuossa olevan koko totuus ja tekevät tuon perusteella johtopäätelmiä. Juuri tuollainen asiayhteydestään tekstin postaaminen on sitä mistä sanotaan, että "lukee kuin piru Raamattua". Tuollaisesta ei ole mitään syytä olla ylpeä.
- Kirjakääröt
4Moos.14:16 Biblia (1776). Ei Herra voinut johdattaa tätä kansaa siihen maahan, jonka hän heille vannoi: sentähden on hän heidät surmannut korvessa. 4Moos.14:35 Biblia (1776). Minä olen sen puhunut, sen minä myös teen kaikille tälle pahalle joukolle, joka on itsensä asettanut minua vastaan: tässä korvessa pitää heidän kuluman ja siinä kuoleman. Siis korpi on muuttunut erämaaksi, siis selvä ihme.
Rauhan tervehdys.
Aloituksen ajatus, että joku tulisi ja selittäisi asiat perinjuurin, ei juurikaan hyödytä, sillä jo nyt totuus on löydettävissä Raamatun lehdiltä, mutta valitettavan monet eivät ole enää kiinnostuneita totuudesta, vaan ovat mielistyneet ihmisiin. Tämä näkyy mm. siinä, että tulee palautetta jossa arvostellaan vaatetustani tai ulkonäköäni.
Petri Mäkilältä kuten monelta muultakin menestysteologiaan eksyneeltä riittäisi se, että he yhdellä lauseella julkisesti katuisivat mukana olemistaan ja että torjuvat sen vakavana harhaoppina. Tätä kuitenkaan harvempi tekee, valitettavasti.
Siunauksin, MM.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175420
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2232787- 412405
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella432141Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332076Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731727Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131480- 381330
- 1641292
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651257