Sanoi että tekee itsemurhan kun kukaan nainen ei halua suhteeseen hänen kanssa. Kuulemma alkaa aina hyvin mutta lopulta nainen antaa pakit ja ei jaksa tuollaista enää. En osannut neuvoa häntä mutta sanoin vaan ettei kannata tehdä itsaria. En tiedä mitä muuta olisin voinu sanoa. Hän on ollut sinkku jo aika kauan(vuosia). Joku lyhyt suhde kai oli mutta ei kestänyt kauan. Miten voisin piristää miestä?
Kaveri mieheni harkitsee itsemurhaa :(
66
1459
Vastaukset
- Pillujen--asiantuntija
Tästä asiasta pitääkin puhua palstalla enemmän koska aihe on tärkeä. Naisettomia miehiä on vaikka kuinka paljon ja tuhannet harkitsee itsaria joka päivä. Ei mitään mieltä elää kun ei saa naista, eikä ole mitään mieltä käydä töissäkään kun ei saa naista.
Jos elämän suurin ongelma on naisettomuus, niin antaa mennä vaan. Turha uhoaminen, itsarillakin, on naurettavaa, kannattaa ihan kaikessa hiljaisuudessa vaan ottaa nirri pois, niin loppuu kurjuus.
- Nainen39vee
Mutta tuon aloitustekstin mieshän sai naisia.
Itsemurha on varmaan kai sitten helpompi vaihtoehto kuin sen selvittäminen, miksi ne omat suhteet eivät kestä, ja olisiko mahdollista tehdä jotain sen hyväksi, että ne eivät aina loppuisikaan. - Tyydass
Nainen39vee kirjoitti:
Itsemurha on varmaan kai sitten helpompi vaihtoehto kuin sen selvittäminen, miksi ne omat suhteet eivät kestä, ja olisiko mahdollista tehdä jotain sen hyväksi, että ne eivät aina loppuisikaan.Sinähän oletkin oikea asiantuntija itsemurhakysymyksissä. Olethan tuon tuosta kehoittanut yksinäisiä miehiä päättämään päivänsä oman käden kautta.
- PalstaTrolli
Nainen39vee kirjoitti:
Itsemurha on varmaan kai sitten helpompi vaihtoehto kuin sen selvittäminen, miksi ne omat suhteet eivät kestä, ja olisiko mahdollista tehdä jotain sen hyväksi, että ne eivät aina loppuisikaan.Sinä ja NAL ansaitsisitte toisenne.
Ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti... - pop98
Nainen39vee kirjoitti:
Itsemurha on varmaan kai sitten helpompi vaihtoehto kuin sen selvittäminen, miksi ne omat suhteet eivät kestä, ja olisiko mahdollista tehdä jotain sen hyväksi, että ne eivät aina loppuisikaan."Itsemurha on varmaan kai sitten helpompi vaihtoehto kuin sen selvittäminen, miksi ne omat suhteet eivät kestä, ja olisiko mahdollista tehdä jotain sen hyväksi, että ne eivät aina loppuisikaan.
"
Ei ole mitään merkitystä selvitellä miksi ei saa naista.
Suomessa on kaikissa alle 54v ikäluokissa huomattavasti enemmän miehiä kuin naisia.
Kaikissa nuorissa, esim 20-30 ikäluokissa ero on noin 20%.
Eli 20% miehistä jää aivan pakosta naisettomiksi, koska puolisoa ei vaan ole olemassa. Ihan puhdas matemaattinen fakta!
Jos tuo mies skarppaa, ja saa hankituksi naisen itselleen, joku toinen mies jää ilman.
Ei se tilanne siitä miksikään muutu, naisia on vaan niin hirveän vähän suomessa. - päätäyteefullhead
Annat hänelle reilusti viinaa että sammuu ja unohtaa paskan.
- Anonyymi
elämänpeli1 kirjoitti:
Jos elämän suurin ongelma on naisettomuus, niin antaa mennä vaan. Turha uhoaminen, itsarillakin, on naurettavaa, kannattaa ihan kaikessa hiljaisuudessa vaan ottaa nirri pois, niin loppuu kurjuus.
Jotkut hallitsevat kumppaneitaan nimenomaan puhumalla ja uhkailemalla itsemurhalla. Jos nainen kertoo eroavansa miehen väkivaltaisen käyttäytymisen johdosta, mies alkaa vetoamaan sääliin tai siihen haluun itsemurha jos vaimo lähtee pois yhteisestä kodista.
On ihan tavallista parisuhteissa joissa mies kontrolloi ja hallitsee kaikkea.
Näin epäterve suhde ja vallankäyttö saa jatkua vuosikausia.
On muistettava että aikuinen päättää elämästään eikä kenenkään velvollisuus ole uhrata omaa hyvinvointiaan ja terveyttään sen vuoksi että toinen ei kestä elää ilman sitä vallantunnetta ja vallankäyttöä joka suhteeseen littyy.
Jos uhkailee, antaa uhkailla mutta nainen tai mies poistukoot suhteesta. Tapahtui sen jälkeen sitten mitä tahansa.
- Naisasialooser11
Jos olet kaunis ja nuori niin alat itse suhteeseen hänen kanssaan, muussa tapauksessa itsemurha on oikea ratkaisu ja sinä olet siihen myös osasyyllinen. Sanoit, ettei kannata tehdä itsaria, mutta et osaa perustella mitenkään miksi ei kannata, eli olet itsekin itsemurhan kannalla.
- kertomaaaa
Mä oon vanha mummo jo
Jos olet nainen tuo tyyppi vaikuttaa valkoritarilta joka yrittää sukeltaa pöksyihisi tuolla tarinallaan, oikeasti tuollaista hautova antaisi palaa eikä kertoisi harkitsevansa.
- tätäsanoiii
No vaikutti olevan tosissaan. Oli kai viilellyt myös itseään. Sanoi että etsii vaan sitä elämän rakkautta mutta kaikki naiset antaa pakit niin ei huvita enää mikään /elä ä :(
tätäsanoiii kirjoitti:
No vaikutti olevan tosissaan. Oli kai viilellyt myös itseään. Sanoi että etsii vaan sitä elämän rakkautta mutta kaikki naiset antaa pakit niin ei huvita enää mikään /elä ä :(
Sano sille, että tuut hautajaisiin itkemään, jos hän tekee itsarin eikä vain kerjää säälipisteitä.
tätäsanoiii kirjoitti:
Jos esitteli muka viilleltyjä ranteitaan todisteena sinun olisi tosiystävänä pitänyt neuvoa viiltämään pitkittäisuunnassa poikittaissuunnan sijaan niin olisi edes jotain mahdollisuuksia onnnistua. Älä vaan missään nimessä tee sitä virhettä että kovinkin myötätuntoisena kuuntelet ja myötäelät, on narsismiin taipuvaisia ihmisiä jotka käyttää sellaista hyväkseen ja imee voimat siitä myötätuntoisesta joka uskoo niiden tarinoihin.
Harmaaritari kirjoitti:
Jos esitteli muka viilleltyjä ranteitaan todisteena sinun olisi tosiystävänä pitänyt neuvoa viiltämään pitkittäisuunnassa poikittaissuunnan sijaan niin olisi edes jotain mahdollisuuksia onnnistua. Älä vaan missään nimessä tee sitä virhettä että kovinkin myötätuntoisena kuuntelet ja myötäelät, on narsismiin taipuvaisia ihmisiä jotka käyttää sellaista hyväkseen ja imee voimat siitä myötätuntoisesta joka uskoo niiden tarinoihin.
Minulla viillellyt ranne tein sen satuuttakseni itseäni näin vain kuin henkisessä kivussani, en tuntenut käden viiltelyä ja aukesivat liitoksistaan kuin lihat olisivat tarvinneet tikit mutta ovat kuintekin henkisistä kivuista jäljet.
en uskaltanut 14 vuotta sitten tappaa itseäni johtuen siitä etten halunnut satuttaa minun pois menemisellä rakkaita siskon lapsia ja saada pois heitä raiteiltaan elämästään.
Minua on pysäyttänyt lapset monesti mielessä jos lapsia, ei olisi ei minuakaan.
Ensimmäisen kerran yritin tappaa itseni 15vuotiaana kun minut jätettiin vain köyhyyteni takia koska välimatkamme oli pitkä jouduin kävellään 2kilometriä koska minulla oli kaupunki puhelin ja vasta silloin oli kuuluvuutta isolla puhelimella.
Jouduin käveleen lapsenlikaksi 14kilometriä että pääsin hoitamaan ruokapalkalla ja tupakka-aski palkalla.
rahaa en saanut, viikkoraha oli tupakka-aski 15vuotiaana.
Lopetin tupakan 22vuotiaana ja aloitin 14vuotiaana.valtakunta kirjoitti:
Minulla viillellyt ranne tein sen satuuttakseni itseäni näin vain kuin henkisessä kivussani, en tuntenut käden viiltelyä ja aukesivat liitoksistaan kuin lihat olisivat tarvinneet tikit mutta ovat kuintekin henkisistä kivuista jäljet.
en uskaltanut 14 vuotta sitten tappaa itseäni johtuen siitä etten halunnut satuttaa minun pois menemisellä rakkaita siskon lapsia ja saada pois heitä raiteiltaan elämästään.
Minua on pysäyttänyt lapset monesti mielessä jos lapsia, ei olisi ei minuakaan.
Ensimmäisen kerran yritin tappaa itseni 15vuotiaana kun minut jätettiin vain köyhyyteni takia koska välimatkamme oli pitkä jouduin kävellään 2kilometriä koska minulla oli kaupunki puhelin ja vasta silloin oli kuuluvuutta isolla puhelimella.
Jouduin käveleen lapsenlikaksi 14kilometriä että pääsin hoitamaan ruokapalkalla ja tupakka-aski palkalla.
rahaa en saanut, viikkoraha oli tupakka-aski 15vuotiaana.
Lopetin tupakan 22vuotiaana ja aloitin 14vuotiaana.On se ollut sinullakin rankka elämä, että ihan köyhyyden takia on jätetty. Just just....
elämänpeli1 kirjoitti:
On se ollut sinullakin rankka elämä, että ihan köyhyyden takia on jätetty. Just just....
Juu sen vuoksi että oli pitkä matka.
Vuoden yhteiselon vuoksi nähtiin vain koulussa ja n 26km nuorena matka.
Jätti minut koulun päättäjäisissä 2 vuotta yhteiselon jälkeen jona aikana nähtiin noin 5kertaa koulun ulkopuolella ja yksi Vappu vietettiin yhdessä.
Olin yksinäinen ja liian pienet piirit ei ystäviä koulun ulkopuolella ja sekä paljon poissa oloja koulusta lapsen likka tehtävissä ja ensimmäinen suhde eikä tiivistä yhteiseloa loukkaantui siitäkin kun siistin kulmakarvat häneltä olisi pitänyt kysyä lupaa. Suuttui todella😁en ikinä olisi uskonut.😂
Koulussa olin suosittu tyttö
Kerran ollaan nähty vahingossa aikuisiässä mutta ei sanaakaa vaihdettu olisi.
Mulla olisi ollut poikaystävä tyrkyllä mutta enhän minä voinut ketään siskolleni ottaa vaikka kuinka oli vaikea tilanne varsikin kun olin suhteessa ja taas sen pojan isä oli just kuollut.
Sellaista se oli jokainen päivä kun yksin sitä oli yksi, en Sinäänsä ollut kuin suhteessa tietoisesti.
Noh hän jätti nettitytön takia minun näkemyksen mukaan koska kyselin hänen kaveriltaan ja halusi yrittää myöhemmin ja selitti silloin syyn olevan pitkänmatkan en vain enää pystynyt siihen suhteeseen.
Noh sellaisia epäluotettavia pojat on.elämänpeli1 kirjoitti:
On se ollut sinullakin rankka elämä, että ihan köyhyyden takia on jätetty. Just just....
Elämän rankkuudesta on monenlaista kuin minulla ei ollut pysyvää kotia kun koskaa en viihtynyt isän uuden parisuhteen vuoksi kotona aina löytyi valitettavaa kuin se että harjoittelin tekemään kirjasta ruokaa ja oli sit viimeinen kerta vaikka ongelma minusta oli enemmän se että harjoittelin ruuanlaittoa ja sain valituksia että olen uuniin käyttänyt.
En siis ymmärrä ainut keino oli tekemättä mitään pihaa aurasin talvisin että pihaan pääsivät ajaan kun väki ilmestyi vasta lähempänä seitsemään mihinkään ei uskaltanut koskea.
- OnpaHyypiö
Yrittää sälyttää vastuuta itsestään sinun harteille. Olen jo 42, enkä käynyt eläissäni edes treffeillä, mutta en minä uhkaile muita itsemurhalla.
Oman maailmankatsomukseni mukaisesti olen luopunut itsesäälistä. Jos en sääli itseäni, en sääli myöskään ketään toistakaan. Kun tämän oivaltaa, se on ainoa tapa elää. Kuvottaa vain tuollaiset muita itsemurhalla uhkailevat ja sääliä kerjäävät vätykset. Miksi kukaan haluaa sellaista tyyppiä harteilleen kannettavaksi?- vitunmarmattajat
Sama juttu. Aiemmin elin siinä utopia maailmassa että hyvällä tahdolla ja toisista positiivista ajattelemalla saa hyvää myös takaisin. Ei saanu. Opettelin vuosia sitten tunteettomaan ja kylmään elämäntyyliin enkä nykyään välitä pätkääkään muista kuin itsestäni. Kieltämättä paljon parempi ja ilmeisesti siksi suosiossa oleva tapa elää koska on helpompi. Ei kanna muiden huolia niskoillaan vaan ne omat ja se oma elämä.
Tällaisille itsesääli itsari miehille ainoa tapa on kertoa miten se tehdä ja lopettaa ulina. Uhlailijat ja "yritin itsaria" ihmiset eivät sitä halua oikeasti vaan herättävät sillä pelkkää huomiota. Oikeasti itsaria haluavat eivät yritä he onnistuvat. - ItseilkimysMe
vitunmarmattajat kirjoitti:
Sama juttu. Aiemmin elin siinä utopia maailmassa että hyvällä tahdolla ja toisista positiivista ajattelemalla saa hyvää myös takaisin. Ei saanu. Opettelin vuosia sitten tunteettomaan ja kylmään elämäntyyliin enkä nykyään välitä pätkääkään muista kuin itsestäni. Kieltämättä paljon parempi ja ilmeisesti siksi suosiossa oleva tapa elää koska on helpompi. Ei kanna muiden huolia niskoillaan vaan ne omat ja se oma elämä.
Tällaisille itsesääli itsari miehille ainoa tapa on kertoa miten se tehdä ja lopettaa ulina. Uhlailijat ja "yritin itsaria" ihmiset eivät sitä halua oikeasti vaan herättävät sillä pelkkää huomiota. Oikeasti itsaria haluavat eivät yritä he onnistuvat.Oikeastaan asiat voivat joskus mennä niin päin helvettiä, ettei ihminen kykene itse löytämään ratkaisua ongelmiinsa ja silloin se itsemurhakin voi käydä mielessä. Mielestäni ihan ok, että siitä avautuu, jos sattuu tuntemaan ihmisen, joka haluaa auttaa. En suoraan sanottuna ymmärrä ihmisiä, jotka marmattavat siitä, että joku ihminen sattuu olemaan niin hukassa, ettei kykene löytämään itse ratkaisua. Mitä hittoa se on teiltä pois, kun ette niitä kaikkein ymmärtävämpiä kuitenkaan ole? Sinähän itsekin oikeastaan toteat kuinka elät vain itsellesi, mutta sitten sinua tuntuu häiritsevän kun joku toinen kaipaa ongelmaansa ratkaisua ja on epätoivossa, kun ei ole sitä löytänyt. Oikeastaan toteat olevasi itsekeskeinen, mutta jostain syystä sinua häiritsee, että se joku toinen toivoo elämäänsä jotain muutakin kuin vain sitä yksinoloa. Oletko oikeastaan yhtään sen parempi kuin se esittämäsi itsesäälinen ihminen? Siinä olet toki minunkin mielestä oikeassa ettei sillä hyvällä tahdolla välttämättä tässä maailmassa onnistu. Se, että itsemurha käy mielessä ei tarkoita sitä, että sen haluaa toteuttaa. Kyllä minullakin monesti tämän helvetin keskellä on käynyt itsemurha mielessä, kun asiat menevät aina ivallisesti päin helvettiä, mutta ei se tarkoita, että haluaisin sen tehdä. Se ajatus vain on ainoa jota kykenee ajattelemaan lopullisena ratkaisuna, kun pelkältä pilkalta tuntuu kaikki. Aloittajan mainitsemalla miehellä varmasti täysi syy tunteisiinsa, ja toivoisi, että joku pystyisi auttamaan, mutta tämän helvetin keskellä todennut, että elämä voi lyödä loputtomiin päin näköä eikä se sääli ja suosi kaikkia tasapuolisesti. Sad but true.
Tällaisille itsesääli itsari miehille ainoa tapa on kertoa miten se tehdä ja lopettaa ulina. Uhlailijat ja "yritin itsaria" ihmiset eivät sitä halua oikeasti vaan herättävät sillä pelkkää huomiota. Oikeasti itsaria haluavat eivät yritä he onnistuvat.Minun ukkoseni olisi onnistunut jos ei olisi tehnyt silmieni edessä, en pystynyt vain viemään itseltäni henkeä ja katsomalla että hän tappaa itsensä. Minun oli vietävä hänet sairaalaan kun olin 18vuotias.
Siitä ihmisestä yritin erota kun teki sairaaksi minuakin valheilla ja oli epäluotettava ja uhkasi itsemurhalla kun eroan tappaa itsensä.
Lopulta erosin uskoen että vain jättää yritykseksi mutta yritti tappaa itsensä eli jouduin viemään teholle, en pystynyt itseäni tappaa kun uhkasin myös hengelläni jos yrittää tappaa itsensä. Tästä on aikaa melkein 15v
Minua vihasi hänen sukunsa minua syytettiin mutta sen vuoksi emme ole niihin tekemisissään koska miehen mukaan heitä ei pysty muuttamaan heidän mielipidettä minusta vaikka eivät tunteneet minua emmehän ollut vasta kuin muutaman kuukauden yhdessä. nyt olemme olleet kohta 15vuotta yhdessä.
Kultaiseni ei edes äitinsä kuolinvuoteella käynyt eikä edes haudalla eikä edes suurentunut äitiänsä.valtakunta kirjoitti:
Minun ukkoseni olisi onnistunut jos ei olisi tehnyt silmieni edessä, en pystynyt vain viemään itseltäni henkeä ja katsomalla että hän tappaa itsensä. Minun oli vietävä hänet sairaalaan kun olin 18vuotias.
Siitä ihmisestä yritin erota kun teki sairaaksi minuakin valheilla ja oli epäluotettava ja uhkasi itsemurhalla kun eroan tappaa itsensä.
Lopulta erosin uskoen että vain jättää yritykseksi mutta yritti tappaa itsensä eli jouduin viemään teholle, en pystynyt itseäni tappaa kun uhkasin myös hengelläni jos yrittää tappaa itsensä. Tästä on aikaa melkein 15v
Minua vihasi hänen sukunsa minua syytettiin mutta sen vuoksi emme ole niihin tekemisissään koska miehen mukaan heitä ei pysty muuttamaan heidän mielipidettä minusta vaikka eivät tunteneet minua emmehän ollut vasta kuin muutaman kuukauden yhdessä. nyt olemme olleet kohta 15vuotta yhdessä.
Kultaiseni ei edes äitinsä kuolinvuoteella käynyt eikä edes haudalla eikä edes suurentunut äitiänsä.Siis eikä suurentunut äitiään ja isäänsä en edes koskaan ole nähnyt.
Tällaisille itsesääli itsari miehille ainoa tapa on kertoa miten se tehdä ja lopettaa ulina. Uhlailijat ja "yritin itsaria" ihmiset eivät sitä halua oikeasti vaan herättävät sillä pelkkää huomiota. Oikeasti itsaria haluavat eivät yritä he onnistuvat.Joskus ne uhkailijat ottaakin sen ratkaisevan askeleen ja onnistuu. Sinälläänhän uhkailu on asia johon kyllä kannattaa reagoida. Lapsuudessani isällä oli muutama mies puolinen kaveri. Hyviä kavereita, kävivät kylässä ja kyllä ne kuppiakin ottivat.
Kumpikin mies aika ajoin puhui itsensä tappamisesta ja näytti kiikun paikkaa, yms. Eikä kukaan kai sitten ottanut ihan tosissaan niitä tai koki etteivät kykene auttamaan, sanomaan oikeita sanoja tms. Tai ajatteli, että kyllä ne siitä ylös nousee, kunhan aikansa ovat murheissaan.
Mutta kyllä ne kumpikin sitten tappoikin itsensä. Toinen hirtti itsensä asuntoonsa ja toinen otti lääkkeitä ja viinaa, meni autoonsa ja käynnisti autonsa. Pakoputkesta oli ohjannut pakokaasut autoon sisään ja hengitteli pakokaasut sisuksiinsa. Molemmat oli perheellisiä miehiä, jotenkin kuitenkin raiteiltaan suistuneita ja epäonnistuneeksi elämänsä kokeneita.
Kyllä meilläkin vanhemmat mietti, että mitä helvettiä olis voitu tehdä toisin. Ne itsarit pysäytti, muistan toiset hautajaisetkin missä olin minäkin mukana. Kuulin aikuisien puhuvan itsemurhasta hautajaisista pois kävellessä. Mutta en ymmärtänyt siitä mitään, olin niin pieni.
Ihmeseltä voi luhistua kaikki elämänhalu, tuntua niin tyhjältä ja tuhanpäiväiseltä, kärsimykseltä koko tallustelu telluksella. Että näkee elämänsä päättämisen ainoana lohdullisena tekona. Vaikka sitten elämässä kiinni roikkuvat ihmiset taas näkee niitä ilonlähteitä ja mahdollisukksia kääntää kelkan suuntaa toisella tavalla, niin tyhjän päälle tippunut ei semmosta välttämättä nää ollenkaan.
Eikä usko mahdollisuuksiin nousta, ainakaan ominavuin. Toivottomuus on helposti kohtalokasta. Siinä vaiheessa, kun itsarista vielä puhutaan ollaan pisteessä, että jonkun apu voi sysätä vielä elämän puolelle. Onhan ne itseäälissä rypevät ihmiset usein rasittavia, tiedän. Semmosia ihmisä on minunkin elämässä ollut mukana muutamia. Mutta niistäkin elämä on rasittavaa...ja jatkuva epäonnistuminen.
Helppo sanoa tee mitä lystäät ja unohtaa, ota vastuu elämästäs jne. Kaikkia ei pysty auttamaan, eikä kaikkia rehellisesti jaksa auttaa...ei repee jokapaikkaan. Mutta jos joku läheinen on apua vailla, niin ei se nyt ole varmaan ihan mahdotonta ees koittaa tsempata elämän syrjään kii.Nicitönnä kirjoitti:
Joskus ne uhkailijat ottaakin sen ratkaisevan askeleen ja onnistuu. Sinälläänhän uhkailu on asia johon kyllä kannattaa reagoida. Lapsuudessani isällä oli muutama mies puolinen kaveri. Hyviä kavereita, kävivät kylässä ja kyllä ne kuppiakin ottivat.
Kumpikin mies aika ajoin puhui itsensä tappamisesta ja näytti kiikun paikkaa, yms. Eikä kukaan kai sitten ottanut ihan tosissaan niitä tai koki etteivät kykene auttamaan, sanomaan oikeita sanoja tms. Tai ajatteli, että kyllä ne siitä ylös nousee, kunhan aikansa ovat murheissaan.
Mutta kyllä ne kumpikin sitten tappoikin itsensä. Toinen hirtti itsensä asuntoonsa ja toinen otti lääkkeitä ja viinaa, meni autoonsa ja käynnisti autonsa. Pakoputkesta oli ohjannut pakokaasut autoon sisään ja hengitteli pakokaasut sisuksiinsa. Molemmat oli perheellisiä miehiä, jotenkin kuitenkin raiteiltaan suistuneita ja epäonnistuneeksi elämänsä kokeneita.
Kyllä meilläkin vanhemmat mietti, että mitä helvettiä olis voitu tehdä toisin. Ne itsarit pysäytti, muistan toiset hautajaisetkin missä olin minäkin mukana. Kuulin aikuisien puhuvan itsemurhasta hautajaisista pois kävellessä. Mutta en ymmärtänyt siitä mitään, olin niin pieni.
Ihmeseltä voi luhistua kaikki elämänhalu, tuntua niin tyhjältä ja tuhanpäiväiseltä, kärsimykseltä koko tallustelu telluksella. Että näkee elämänsä päättämisen ainoana lohdullisena tekona. Vaikka sitten elämässä kiinni roikkuvat ihmiset taas näkee niitä ilonlähteitä ja mahdollisukksia kääntää kelkan suuntaa toisella tavalla, niin tyhjän päälle tippunut ei semmosta välttämättä nää ollenkaan.
Eikä usko mahdollisuuksiin nousta, ainakaan ominavuin. Toivottomuus on helposti kohtalokasta. Siinä vaiheessa, kun itsarista vielä puhutaan ollaan pisteessä, että jonkun apu voi sysätä vielä elämän puolelle. Onhan ne itseäälissä rypevät ihmiset usein rasittavia, tiedän. Semmosia ihmisä on minunkin elämässä ollut mukana muutamia. Mutta niistäkin elämä on rasittavaa...ja jatkuva epäonnistuminen.
Helppo sanoa tee mitä lystäät ja unohtaa, ota vastuu elämästäs jne. Kaikkia ei pysty auttamaan, eikä kaikkia rehellisesti jaksa auttaa...ei repee jokapaikkaan. Mutta jos joku läheinen on apua vailla, niin ei se nyt ole varmaan ihan mahdotonta ees koittaa tsempata elämän syrjään kii.Sitten kuitenkin taas toisaalta, itsekin olen joskus ollut aika hajalla ja lohduton. Joskus paljon aiemmin, kuin nyt...ja mietin, että oikeastaan jokaisella on kuitenkin mun mielestä myös oikeus kokemuksiinsa. Ja siihenkin tunteeseen, ettei elämä anna yhtään mitään.
Tavallaanhan se on itsekästä ajattelua, mutta niinhän koko elämä on. Elämänhalu kun nyt pitkälti perustuu juuri siihen, että elämän kokee mielekkääksi ja matkan tarpeelliseksi. Jos se koko paletti on ihan tyhjä ja olo että mikään ei oo mitään...ja mikään ei hetkauta mitenkään, niin se on ihan helposti olotilassa, että elämä tais olla tässä. Toisaalta myös mikä kukaan on sanomaan toiselle, että sun pitäs haluta elää...ei se mee niin että pitäs. Pitäs ja pitäs...mutta kun se elämä pitäs tuntua elämänarvoiselta. Ihan sama mitä ne asiat on mitkä sen arvokkuuden tunteen siihen tekee...ja sen tarpeen tunteen elämälle.
En mäkään välttämättä kaikissa olosuhteissa haluis elää.
- JeesusVoiAuttaa
Jeesus auta ja kohtaa tätä miestä.
Anna tulevaisuus ja toivon näkökulma elämään.
Johdata ja kuljeta
Armahda ja auta
Poista itsetuhoisia ajatukset, katkeruus, anteeksiantamattomuus ja syyllisyys.
Isä Jeesuksen nimessä, aamen- eipävoi
Oon jo vuosia rukoillut jeesusta, että tulis ja tappais mut. Eipä oo näkynyt hemmoa. Vaikka elän täysin itsetuhoisesti piittaamatta mistään, niin henki näyttää olevan sitkeässä. Loppuispa jo tää sonta ja sais vaikka eutanasian, kuten sivistyneissä maissa on tapana.
- d123d123d12312d3
miks jeesus tappais sut. eikai jumala vihaa omaa kättensä työtä, ei ennenku määrä aika kuluu umpeen joka on meillä kaikilla
- onsehassua
d123d123d12312d3 kirjoitti:
miks jeesus tappais sut. eikai jumala vihaa omaa kättensä työtä, ei ennenku määrä aika kuluu umpeen joka on meillä kaikilla
Niin ja sitten kun aika loppuu, ihmiset valittaa taas sitä, kun ei saanut elää pidempään. Mikään ei ole hyvä valittajille.
- fghtdhy
Nyt sainkin vastauksen rukouksiini. Mulla diagnosoitiin diabetes. Lääkäri meinasi suuttua, kun sanoin, etten tarvii mitään hoitoja paitsi mahdollisen kivun lievityksen. Yritti vielä länkyttää jotain käymisestä psykiatrilla, mutta sanoin, ettei mun mielenterveydessä ole mitään vikaa. Näköjään ne rukoukset kuultiin ja jumala tosiaan rakastaa luomaansa!
- munrukouksiineivielävast
fghtdhy kirjoitti:
Nyt sainkin vastauksen rukouksiini. Mulla diagnosoitiin diabetes. Lääkäri meinasi suuttua, kun sanoin, etten tarvii mitään hoitoja paitsi mahdollisen kivun lievityksen. Yritti vielä länkyttää jotain käymisestä psykiatrilla, mutta sanoin, ettei mun mielenterveydessä ole mitään vikaa. Näköjään ne rukoukset kuultiin ja jumala tosiaan rakastaa luomaansa!
Jes hyvä! Jo toinen jalka haudassa. Mäkin aloin tupakoimaan että saisin keuhkosyövän.
- ei.vielä
Aasiassa on paljon nättejä naisia, jotka ottaisivat hänenkaltaisen länkkärimiehen.
Matkustaa reppureissulle sinne ja tutustuu paikallisiin tyttöihin.
Varmasti löytyy sopiva rakas.- HyljeksittyRumaMies
Jos ei olen ihan ruma, niin kai sitä silloin aasialaisen naisen voi saada.
Olen itse niin ruma mies, ettei edes aasialainen nainen minua huolisi, tiedän sen ja olen sen myös joutunut kokemaan.
Jokainne voi ajatella omalle kohdalleen tilannetta, että sinua ei yksikään nainen halua, vaan kohtalosi on yksinäisyys kuolemaan saakka.
Moni ei sitä kestäisi, ei todellakaan, jos elämän ainoa tarkoitus on löytää elämänkumppani.
Jos olet niin ruma, ettei kukaan nainen sinua halua, niin silloin on vaan totuttava elämään yksin ja keksittävä elämään muuta sisältöä ja ajateltavaa.
Kaupungilla liikkuessa on tosi raskasta nähdä rakastavaisia miehiä ja naisia, jotka kulkevat käsi kädessä, halaavat toisaan ja suutelevat, kun tietää, ettei tuollainen ole omalle kohdalle koskaan mahdollista, eikä totta.
Lisäksi, kun vastaan tulee naisia, niin sekin on raskasta, koska tietää, ettei vastaantuleva nainen koskaan huolisi minua, koska olen niin ruma mies.
Elämä on pelkkää yksinäisyyttä, nouset yksin aamulla, vietät päivät yksin ja menet illalla yksin nukkumaan. Kai siihen on jo tottunut, mutta välillä kyllä on tosi raskasta.
Yksi hyvä puoli asiassa on, kukaan ei kaipaa, kun ruma mies kuolee, koska kukaan ei rumaa miestä rakasta, eikä jää kaipaamaan.
- EdesUnissa
Kuulostaa hiukan siltä ettei kyseinen henkilö edes halua analysoida miksi hänen suhteensa kaatuvat. Onhan se tietysti helpompaa kaataa vastuu maailmalle.
Kysyit mitä sanoa ? Itse sanoisin "Lopeta vikinä ja ota haluamasi tässä maailmassa" .
Olen tavannut useitakin miehiä jotka ihmettelevät mikseivät löydä hyvää naista, mutta kun sellainen kävelee heidän elämäänsä, he eivät oikeastaan tee mitään osoittaakseen että se on myös se mitä mies haluaa. Illat menee omissa harrastuksissa ja viikonloput kavereiden kanssa kaljalla. Nainen voi saada käsityksen että on yhdentekevä. - freudi
Ohjaaa mielenterveyshoitoon. Depressio ei pillulla parane, vaikka niin olis helpompi kuvitellakin.
Aloittajalla on äitisuhteen ongelmista syntynyt depressio, joka heijastetaan odotuksiin naisista. Naisen pitäisi olla äiti, joka korjaa miehen tunne-elämän ongelmat.- älävalehtele
Kyllä muuten paranee. Itse olen aina suhteessa onnellinen ja yksin ollessani masentunut.
- Eikannataei
Voisit vaikka sanoa ettei itsemurha kannata. Sama juttu edessä seuraavassa elämässä. Aina pitää löytyä muunlainen ratkaisu. Pelko ettei naisten kanssa onnistu, takaa sen ettei onnistu. Eikö hän voisi kerran yrittää niin että aikoo itse jättää naisen, sen jälkeen onkin jo vahvemmilla ongelman kanssa.
Entäpä jos siellä taivaassa onkin tusinan neitsyitä odottamassa? Eikä muka kannata, mitä?
- Buhahaha
Voitko perustella miksi itsemurha ei kannata?
- fdf54564
Itsetuhoinen ihminen löytää kyllä syyn ihan mistä tahansa. Jos on taipumuksia, tappaa itsensä ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa. Julkkikset ovat hyvä esimerkki tästä.
- dsfgffgfsgddggdfgfsgdfg
Moi! Toi on tukala tilanne miehelle. Onko hänellä muuten elämä kunnossa, harrastuksia tai ammatti jossa toteuttaa itseään? Jos ajatukset pyörii vaan sen ympärillä että miksen saa suhdetta ja että mikään ei onnistu, iskee epätoivo ja sillon menee ainaki täysin lukkoon. Mut tosi hyvä että jaksat tukee tätä sälliä. Koita nätisti vihjata sille että tarvitsee jotain positiivista sisältöä, jotain ihan omaa mistä nostaa itsetuntoa ja kokemuksia. Oon ite ollut näiden ajatusten parissa tosi pitkään myös, mulla kaveriporukka tukenut, mitään suhteita ei oo ollut koska mussa ei oo ollut mitään "pintaa" mistä saada kiinni, jakaa kokemuksia, rupatella. Jos ja kun löytää ees jotain mielekästä mistä ite diggailee tai jos sitä voi tehä porukalla(vieläki parempi) nii alkaa toivottavasti elämän osa-alueet sujumaan...
Kunnon Dr Phil sepustus mut toivottavasti oli jotai hyötyä. Ja toivottavasti tämä kaverisi ei nyt todelllakaa tee mitää tyhmää. - crux
Jokin kehu saattaa piristää. Eihän yksinäisen miehen ainoa ongelma ole yksinäisyys vaan se arvottomuuden tunne joka väkisinkin tulee mukana. On uskomattoman raskasta elää kun tietää että ei juuri kenellekään kelpaa eikä kenessäkään herätä kiinnostusta.
- riippumattomaat
Se arvottomuuden tunne on tosiaan yksi merkittäviä tekijöitä. Toinen on se, että ei ihminen ole luonnostaan mikään erakko (tai ainakaan kaikki). Sen mitä olen aikuisikäni yksin asunut, niin tajuaa sen, kuinka ajattelu ja kommunikointitaidot kärsivät siitä ettei ole sellaista luonnollista ja säännöllistä keskusteluseuraa. Esimerkiksi kotona ja vapaa-aikana ollessa arvottomuuden tunne on kaikkein pahimmillaan ja saattaa vaikeuttaa esimerkiksi nukahtamista ja aamuheräämisiä. Esimerkiksi seurassa ollessa herääminenkin on paljon helpompaa kun on keskusteluseuraa ja kokee päivänsä heti aamusta tarkoitukselliseksi.
Ennen kuin kukaan tulee tähän marmattamaan, ettei ihminen pidä kokea itseään merkitykselliseksi kenenkään toisen kautta vaan itse rakentaa merkityksensä, niin totean, että joidenkin ulkoisten asoiden kautta ihminen joka tapauksessa elämänsä merkityksen muodostaa. Oli se sitten työ tai mikä tahansa, niin aina niihin liittyy ihmiset tai jokin ihmisestä itsestään riippumaton asia tavalla tai toisella. - crux
riippumattomaat kirjoitti:
Se arvottomuuden tunne on tosiaan yksi merkittäviä tekijöitä. Toinen on se, että ei ihminen ole luonnostaan mikään erakko (tai ainakaan kaikki). Sen mitä olen aikuisikäni yksin asunut, niin tajuaa sen, kuinka ajattelu ja kommunikointitaidot kärsivät siitä ettei ole sellaista luonnollista ja säännöllistä keskusteluseuraa. Esimerkiksi kotona ja vapaa-aikana ollessa arvottomuuden tunne on kaikkein pahimmillaan ja saattaa vaikeuttaa esimerkiksi nukahtamista ja aamuheräämisiä. Esimerkiksi seurassa ollessa herääminenkin on paljon helpompaa kun on keskusteluseuraa ja kokee päivänsä heti aamusta tarkoitukselliseksi.
Ennen kuin kukaan tulee tähän marmattamaan, ettei ihminen pidä kokea itseään merkitykselliseksi kenenkään toisen kautta vaan itse rakentaa merkityksensä, niin totean, että joidenkin ulkoisten asoiden kautta ihminen joka tapauksessa elämänsä merkityksen muodostaa. Oli se sitten työ tai mikä tahansa, niin aina niihin liittyy ihmiset tai jokin ihmisestä itsestään riippumaton asia tavalla tai toisella.Eikä masentunut ihminen pysty miettimään aina kaikkea järkevästi. Ei tänäänkään auttanut yhtään kun mietin että olen ihan normaalin näköinen mies. Ahdisti ihan jatkuvasti ja tunsin itseni rumaksi ja mitättömäksi. Sitten kun vielä lukee tai kuuntelee naisten pinnallisia typeryyksiä niin kierre alkaa olla valmis. Olen ruma joten kukaan ei ole kiinnostunut minusta. Sitten kun kukaan ei ole kiinnostunut minusta (olipa syy mikä hyvänsä) niin saan vahvistuksen ajatukselleni. Eihän tällaisesta pyörteestä pysty uimaan omin voimin pois.
- riippumattomaat
Totta, olen myös käynyt läpi samankaltaisia ajatuksia. Eikä siihen auta, että on joitakin kertoja kuullut myönteisiä kommentteja naisilta. Lapsuuden ja nuoruuden ilkeät kommentit ja haukut eivät helposti katoa mielestä, kun tietää, että ulkonäkö on oikeasti poikkeava, ja elämä on monin tavoin mitattuna mennyt pitkälti hukkaan ja epäonnistunut totaalisesti keskivertoon verrattuna. Ei siitä kierteestä helposti pääse pois omin avuin, kun ei ole mitään mihin tarttua. Onnistuminen tuo mukanaan lisää onnistumisia ja epäonnistuminen vie uuteen epäonnistumiseen, pitää pitkälti paikkansa.
Tässä hyviä neuvoja:
https://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/itsemurhien-ehkäisy/miten-auttaa-itsemurhaa-harkitsevaaTässä hyviä työpaikkoja sinulle:
http://www.te-palvelut.fi/te/fi/
Noniin, ja sitten vaan ahkerasti hakemaan töitä niin kuin reippaan kansalaisen pitääkin tehdä. Vai mitä?super-atm kirjoitti:
Tässä hyviä työpaikkoja sinulle:
http://www.te-palvelut.fi/te/fi/
Noniin, ja sitten vaan ahkerasti hakemaan töitä niin kuin reippaan kansalaisen pitääkin tehdä. Vai mitä?Kävi ilmi, että ne työpaikat eivät olleetkaan minulle vaan jollekin ihan muulle ihmiselle.
outsider1 kirjoitti:
Kävi ilmi, että ne työpaikat eivät olleetkaan minulle vaan jollekin ihan muulle ihmiselle.
Jopas oli "yllättävä" vastaus.
- raaka.totuus
Naiset tekevät viisaasti, kun pysyttelevät ilmiselvistä ongelmista erossa. Ei kenenkään pidä uhrautua toisen takia.
Sinun on puhuttava hänelle järkeä timantit eivät löydy heti ja hänen pitää jatkaa uraansa itsensä hoitamiselle ja pitää kiinni yhteyttä käydä esim kanssasi vaikka treenailemassa. Voisit vetää hänepois yksinäisyydestä ja löytää elämästä muitakin iloja kuin lasketella ja luistelukunnossa on niin vapauttavaa.
Ystävänä tai kaverina vedät pois sieltä itse säälistä ja etsit paremmat keinot elää ja nauttia elämästä. Jos suhde on myrskyisä se vie energiaa ja eikä tuo kehittävää mutta kun kaikki loksahtaa melkein heti suhteessa kohdille, sopivuudesta pitää nauttia.
Toivottavasti ymmärtää sano- luovuttaminen ei ole ratkaisu, elämässä pysyminen on paljon haastavampaa kuin kuoleminen. Toiset taistelee henkensä edestä selviytyäkseen, toisilla ei ole mahdollisuutta edes elää.- NainenOnTärkeä
Ärsyttää joidenkin ihmisten mielipiteet, joita olen itsekin saanut yksinäisenä miehenä kuulla, että kyllä se siitä, että kyllä sinä vielä löydät kumppanin tai jotkut on tarkoitettu elämään yksin.
Eivät parisuhteessa elävät tai kumppanin kanssa elävät tiedä yksinäisyyden kurjuudesta mitään.
Eivät he tiedä, kuinka raskasta ja ankeaa on elämä ilman naista, varsikin miehelle.
Ei se ole naisellekaan yksinäisyys yhtään sen helpompaa.
Mies ja nainen kaipaavat kumpikin elämänkumppania rinnalleen.
Eikä se seksi ole tärkein asia parisuhteessa, vaan miehenä totean, että naisen osoittaman hellyys, halaukset ja kosketus jäävät yksinäiseltä mieheltä saamatta.
Naisen merkitys miehelle on suuri asia. Ihastuin erääseen naiseen ja elämä tuntuu aivan järjettömän ihanalta, mutta samalla pelko vaanii taustalla, että en kuitenkaan saa naista.- Riippumattomaat
Nuo ovat täysin oikeutettuja ja normaaleja ajatuksia. Ihminen tarvitsee kosketusta eikä jatkuva yksinäisyys tee hyvää, onhan näitä asioita ihan tutkittukin. Aina vaan kuitenkin ilmestyy jostain joku, joka yrittää selittää, että ihminen joka kaipaa seuraa olisi jotenkin toisista riippuvainen tai jotain sinne päin. Olen huomannut sekä tällä foorumilla että arkipäivän elämässä monia ihmisiä, jotka hakeutuvat uuteen suhteeseen edellisen päätyttyä sen takia etteivät halua tai osaa olla yksin vaan tarvitsevat aina jonkun seurakseen. Ihmettelenpä sitä omituisuutta, että täällä haukutaan vuosikausia yksin eläneet ihmiset riippuvaisiksi vain siitä syystä että kaipaavat elämäänsä sisältöä kumppanista. Jotenkin tuntuu siltä, että koko yhteis- ja ihmiskunnan epäonnistumisesta halutaan asettaa sijaiskärsijät muutamista yksilöistä, joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen ongelman kanssa. Muistan erään naisen joskus vuosia sitten tokaisseen ja valitelleen jollakin palstalla sitä, että naiset kollektiivina kostavat nyt joillekin miesyksilöille sitä vuosia kestänyttä taakkaa, että miehet ovat alistaneet ja kohdelleet naista väärin historian saatossa vaikka nykyään vähemmän. Tämä valveutunut nainen valitti sitä, että naiset ovat vain valinneet kohteensa väärin, sillä nämä miehet, joita he nyt sortavat ja syrjivät, eivät millään tavoin ole syyllisiä siihen vääryyteen, jota naissukupuoli on aikojen saatossa kokenut.
- Oletkoainoajärkevätäällä
Riippumattomaat kirjoitti:
Nuo ovat täysin oikeutettuja ja normaaleja ajatuksia. Ihminen tarvitsee kosketusta eikä jatkuva yksinäisyys tee hyvää, onhan näitä asioita ihan tutkittukin. Aina vaan kuitenkin ilmestyy jostain joku, joka yrittää selittää, että ihminen joka kaipaa seuraa olisi jotenkin toisista riippuvainen tai jotain sinne päin. Olen huomannut sekä tällä foorumilla että arkipäivän elämässä monia ihmisiä, jotka hakeutuvat uuteen suhteeseen edellisen päätyttyä sen takia etteivät halua tai osaa olla yksin vaan tarvitsevat aina jonkun seurakseen. Ihmettelenpä sitä omituisuutta, että täällä haukutaan vuosikausia yksin eläneet ihmiset riippuvaisiksi vain siitä syystä että kaipaavat elämäänsä sisältöä kumppanista. Jotenkin tuntuu siltä, että koko yhteis- ja ihmiskunnan epäonnistumisesta halutaan asettaa sijaiskärsijät muutamista yksilöistä, joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen ongelman kanssa. Muistan erään naisen joskus vuosia sitten tokaisseen ja valitelleen jollakin palstalla sitä, että naiset kollektiivina kostavat nyt joillekin miesyksilöille sitä vuosia kestänyttä taakkaa, että miehet ovat alistaneet ja kohdelleet naista väärin historian saatossa vaikka nykyään vähemmän. Tämä valveutunut nainen valitti sitä, että naiset ovat vain valinneet kohteensa väärin, sillä nämä miehet, joita he nyt sortavat ja syrjivät, eivät millään tavoin ole syyllisiä siihen vääryyteen, jota naissukupuoli on aikojen saatossa kokenut.
Kerrankin joku jolla on täällä ihan aito ja vilpitön mielipide ja joka ymmärtää asian ytimen. Plussaa siitä. Olen itsekin ihmetellyt että millä perusteella täällä on joillain varaa tulla sanomaan esim koko elämänsä yksin eläneille miehille jotka kaipaavat parisuhdetta ja edes sitä halausta naiselta että "olet vain läheisriippuvainen ja et osaa elää yksin"
Ihminen joka on vuosia tai vuosikymmeniä elänyt yksin sen myös osaa. Ja kai sen jokainen tajuaa että sehän on vain ilkeää piikittelyä ja tarkoituksellista mielenpahoittamista. "ei osaa elää yksin" on pikemminkin verrattavissa henkilöön joka suhde suhteen perään vaihtaa kumppania ja edellisen päätyttyä uusi on viikon päästä rinnalla tai vaikka seuraavana päivänä. Sellainen ei osaa elää yksin. Ei se tarkoita että kaiket ajat yksin elävä ei sitä osaisi.
Toi kosto mentaliteetti on katkeruutta. Sellaista katkeruutta jonka kierre ei koskaan lopu jos järki ei voita. Naisen tarve kostaa edellisten sukupolvien virheet olisi sama kuin alkaisimme sodan venäjää vastaan koska silloin veitte isoisiemme ja äitiemme maat ja se nyt kostetaan teille uudestaan. Samanlainen ikuinen ja koskaan päättymätön katkera sotatilahan riehuu näissä islamistisissa maissa. Eli kun päähän ei mahdu järki vaan sana kosto ikuisuuksien ajan ei mikään pääty ellei sitä asteroidi päätä.
Jos naisella on tarve valtaan päästyään alkaa kostamaan menneisyyttä se ensiksikin sahaa omaa oksaansa ja on niin päättymätön katkeruuden suo että se ei rämpimällä lopu ja se asettaa vaan enemmän hankaluuksia sukupuolten välille. - Wandula
Yksinäisyyteenkin oppii. Vuosia elin yksin. Joskus sain masennuskohtauksia, join lärvit ja ryvin itsesäälissä. Useimmiten kuitenkin vietin rauhallisia iltoja elokuvan tai kirjan parissa. Tykkään myös laittaa asuntoani, se tuo nautintoa. Kaipasin toki sitä läheistä, kaipasin kovasti, mutta yritin nauttia siitä mitä minulla oli.
Sitten tapahtui ihme, tapasin vanhan tuttavani ja neljä kuukautta olemme kulkeneet yhdessä. Eihän se mikään yletön aika vielä ole, mutta olen kovin onnellinen, toivon suhteen kestävän ja toivotan kaikille sitä omaa halattavaa :)
- Vain_ätmien_jutut
Joka päivä yli 20 suomalaista yrittää itsemurhaa – Lopputulos: kolme kertaa tuhoisampaa kuin autokolarit
Suomessa tehtiin vuonna 2016 yhteensä 787 itsemurhaa. Määrä on korkea, sillä esimerkiksi liikennekuolemia oli samana vuonna 258. Itsemurhayrityksiä on arvioitu olevan noin kymmenkertainen määrä toteutuneisiin itsemurhiin verrattuna.
– Itsemurhayritys on useimmiten harkitsematon. Epätoivo voi olla hetkeksi syventynyt, mikä saa tilanteen tuntumaan umpikujalta. Vaikeasta tilanteesta keskustelu estää itsemurhayrityksiä tehokkaasti, kun erilaisia ratkaisukeinoja alkaa hahmottua. Psyykkinen kipu hellittää ja toivoa alkaa syntyä, kertoo itsemurhien ehkäisykeskuksen päällikkö Marena Kukkonen Mielenterveysseurasta.
Itsemurhien ehkäiseminen on yksi suomalaisen mielenterveystyön merkittävimpiä kysymyksiä. Tutkimusten mukaan itsemurha traumatisoi lähipiirissä keskimäärin 6-10 henkilöä. Itsemurhat vaikuttavat tuhansiin ihmisiin joka vuosi.
– Itsemurhaa yrittäneet ovat usein myöhemmin hyvin kiitollisia, etteivät kuolleet. Se on vahva perustelu, että itsemurhien ehkäisytyötä tulee jatkaa entistä voimallisemmin, Kukkonen korostaa.
Helsingin Länsi-Pasilassa avattiin torstaina uusi itsemurhien ehkäisykeskus, jonka tarkoituksena on tukea itsemurhaa yrittäneitä ja heidän läheisiään.
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/614672-joka-paiva-yli-20-suomalaista-yrittaa-itsemurhaa-lopputulos-kolme-kertaa- lloooop
Pitäisi perustaa myös eutanasian edistämiskeskus. Aika usein kuulee sanottavan, että ihminen katuu kuolinvuoteellaan sitä, minkä jätti tekemättä. Varmaan aika moni katuu siis sitä, ettei lähtenyt täältä silloin, kun oli mahdollisuus vaan jäi kitumaan loppuelämäksi. Se on siis vahva perustelu eutanasian puolesta.
Ehkä ei hetken huumassa kannata itseään tappaa, mutta jos on asiaa miettinyt jo vuosia, niin siihen olis ratkaisuna eutanasia. Tarjoamalla tuollainen palvelu voidaan myös ehkäistä näitä läheisten traumoja, kun kaikki voidaan toteuttaa harkitusti ja siististi.
Sitä paitsi itsemurhien ehkäisy ei ole kansantaloudellisesti järkevää, koska se ei ole edes parhaimmillaan taloudellisesti tuottavaa toimintaa. - arvostakaatoisianne
Itsemurhaan ajaa monasti sekin että kuoleman jälkeen saa edes arvostusta jota elävänä ei saa. Tuo on säälittävää mutta totta. Tuttavapiirissäni on kaksi itsemurhan tehnyttä. Kun he olivat elossa heitä haukuttiin milloin miksikin juopoiksi, luusereiksi, velkaisiksi kusipäiksi ja yllätys yllätys lapsettomiksi vätyksiksi joilla ei muuten naista ollut ja tiedän ainakin toisen kohdalta että hän ei yrityksistään huolimatta naista koskaan saanut. Kun nämä päättivät päivänsä alkoi surkuttelu ja voivottelu ja krokotiilin kyyneleitten valuttelu ja oltiin olevinaan niin pahoillaan. Miksi heidän elämästä ei oltu kiinnostuneita kun olivat elossa vaan vasta sitten kun kuolivat?
Samaa olen ihmetellyt joidenkin sukulaisten tai tuttavien hautajaisissa jotka ovat ihan normaali olosuhteissa kuolleet. Ne samat ihmiset tulevat muka surullisina kukkalaitteineen hänestä puhumaan hyvää vaikka vielä viikkoa ennen kuolemaa haukkuivat ja puhuivat paskaa minkä ennättivät. Tällaiset kaksinaismoralisti kusipäät pitäisi niskaperseottein heittää hautajaisista pihalle.
Vinkki. Arvostakaa ihmisiä kun he ovat elossa älkää vasta silloin kun ovat kuolleet ja näyttäkää se arvostus. Jos ette arvosta pysykääkin poissa hautajaisista.
- Ätmi-
Elävänä ei saa arvostusta ja kukaan ei tykkää joten itsemurha paras ratkaisu.
- Anonyymi
Vittu te ihmiset olette sairaita. Varsinkin harmaa ritari, toinen kärsii eikä vittu yhdelläkään ole minkäänlaista empatiaa toista kohtaan.
Ei todellakaan ihme jos joku itsemurhaa ajattelee kun te paskaperseet heikot ihmiset luulette olevanne jeesuksia ja leikittelee toisten tunteella ja ulkonäöllä, kaikella mahdollisella tunteilla.
Kasvakaa aikuisiksi, harmaa ritari kaltainen mies jos vastaan tulisi niin ei kahta sanaa mihin se asia eskaloituisi.
Kasvakaa nyt helvetti aikuiseksi ja olkaa toisten puolella. Jo pelkästään tämä keskustelu sai miettimään onko missään järkeä kun sitä vaan ollaan perseestä toisille eikä itse oteta vastuuta. Minä itse, se on tärkein kyllä mutta mikään ei saatana oikeuta ihmistä käyttäytymään epäoikeudenmukaisesti tai tunteilla leikkivästi toista kohtaan, katsokaa peiliin ja huomatkaa miten perseestä olette. Toivottavasti tämänkaltaiset ihmiset kuten harmaa ritari osaa löytää tiensä terapiaan tai muuttamaan omaa ajatusmaailmaa rankasti toiseen suuntaan. Hävetkää saatana. - Anonyymi
itaemurha on luusrin ratkaisu.... itseni kun on olyava siis swuositud olla kokonaanpaikoillassn, kun itsetörmäsin huonekaluihin... .
- Anonyymi
Ei se kyllä ole luuseri juttu...
Ja minkä sille voi jos tollei käy kun tarkoituksella rikotaan ja leikitään vaik tietää että on lähes kärkipaikalla im tilastoissa toinen diagnoosillaan sekä traumoillaan mitä ei ole itse aiheuttanut.
Öitä.
Ps törmäilen muuten mäkin...
Ja kaikkea muutakin...
- Anonyymi
noin kaqlliit6a yksiöi5täi josd 800 eur niin kelaltltra ei älttämättä sasa täyttä asumistrukis, muttsa jos 3 ihmihsräniin
- Anonyymi
ihan oma loukkaantuminen nkun niiin taqitaa turvota huuli kun törmäys
.... - Anonyymi
poleasto seollaoöilom som'ms'--- er'sdt' ollimaa loommomp mur se pm loommo lim moom ö',åäkittika ka tiiöetom åpos----
Sitt4en kompuroin... - Anonyymi
Ohjaa paikallisiin mielenterveyspalveluihin. Löytyy Googlettamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174386
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842499Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731637Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261324Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 113928
- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75894Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon18831