Korkeat korot talvisissa oloissa?

metallikorkoisetsaappaat

Tiedustelisin, millaisilla koroilla sisaret liikkuu kaduilla? Itse käytän tottuneesti 10cm korkoja nilkkureissa ja saappaissa. Ja mitä kapeampi korko, niin sitä parempi. Sirotehiekka vain tahtoo pilata nopeasti muovikorot ja varsinkin nahkalla verhotut korot! Lumipolanne kaduilla piikkikoroissa olisi hyvä olla metalliset korkolaput. Itse suosin metallikorkoisia nilkkureita ja saappaita talvisissa oloissa. Tosin ne on petollisen liukkaat joillakin lattiapinnoilla ja kivilattioilla korkojen kopse on melkoinen. Turvallista liikkumista naisellisin korkein koroin talven yli.

191

6584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HighHeelsForLifee

      Kuulostaa tosi hyvälle! vaikka en kuulekkaan tänne saakka sitä kopsetta :) Mutta mukavaa että on naisia jotka tykkäävät käyttää kuvailemisia nilkkureit ja saappaita ! Turvallisia askelia sinulle koroissasi, minun pääni kyllä kääntyy jos kävelet vastaan! ;)

    • korkoneiti

      Tavallisilla 9-11cm piikkikorkosaappailla hipsin lähes päivittäin. Korkolaput kestää 1-2kk, jolloin ne pitää uusia. Metallikorkoisia saappaita on vain netissä, ei kivijalkakaupoissa. Vähän arveluttaa sellaisten hankinta.

    • korkoneiti2

      Itse olen ostanut muutamat metallikorkoiset ihan torista ! Muovikorkolappu ei kyllä kauaa kestä piikkareissa..vai metallinen toimii ja kestää. Viimeiset jotka torista osti( 5€) oli nilkkurit puoliksi metallikorolla.
      Toisen korkolappu käytännössä loppuun kulunut,toinenkin huono. En hankitahinnan vuoksi niihin edes ajatellut uusia korkolappuja,otin vaan käyttöön.
      Ekan käytön jälkee ei kummassakaan korossa ollut enää korkolapuista tietoakaan,nyt ne toimii hyvin lumipolanteella ja jopa jäätiköllä...Joskus ennenkin olet jotkin vanhat antanut mennä "nauloille" ja huomannut että ne on hyvät talvikäyttöön..kivilattioille niillä kyllä pitää mennä tosi varoen mutta ei niitä onneksi tule paljoa vastaan...
      Niin,korot 10 cm luokkaa..aina ;).

    • papuKaijaMaija

      Osaan todella arvostaa kanssa sisaria, kun he pistävät menemään huikeilla piikkikoroilla talvellakin. Toki, jos saappaiden pohjat on riittävän karkeat, niin meno voi olla turvallista. Itse joskus 10cm korkosaappalla menen johonkin tilaisuuteen, mutta pohjissa on pitoa. Entä, jos sattuu kaatumaan ja loukkaantuu... tuleeko silloin mainituksi vahinko-ilmoitukseen, että alla oli yli 13cm piikkikorot. Ja miten vakuutusyhtiöt suhtautuu korkeisiin korkoihin?

      • korkeillakoroilla

        Noin kaksi vuotta sitten hankin kirpputorilta ylipolvensaappaat, joilla on mielettömän hyvä ja helppo kävellä talvisilla kaduilla. Niissä on 11cm piikkikorot ja metallikorkolaput vaihdettu. Pohja on lähes sileä, 10mm plato ja mieletön pito lähes kaikissa oloissa. On taatusti tosi hyvä hinta/laatu suhde, oli niin huokeet ja lähes pitämättömät. Vain reilulla pakkasella vedän nahkasaappaat jalkaan.


      • korkeillakoroilla kirjoitti:

        Noin kaksi vuotta sitten hankin kirpputorilta ylipolvensaappaat, joilla on mielettömän hyvä ja helppo kävellä talvisilla kaduilla. Niissä on 11cm piikkikorot ja metallikorkolaput vaihdettu. Pohja on lähes sileä, 10mm plato ja mieletön pito lähes kaikissa oloissa. On taatusti tosi hyvä hinta/laatu suhde, oli niin huokeet ja lähes pitämättömät. Vain reilulla pakkasella vedän nahkasaappaat jalkaan.

        Auts😘pääsisipä näkee käytössä... Jommat kummat,kuinka pitkät nahkasaappaat on?


      • korkeillakoroilla
        M52Hki kirjoitti:

        Auts😘pääsisipä näkee käytössä... Jommat kummat,kuinka pitkät nahkasaappaat on?

        Ylipolvensaappaat ovat melko arkisen näköiset, mutta jalassa aivan ihanat. Aivan tautisen hyvä on niillä kävellä. Harmi vain, ne mahtaa vuoden päästä olla loppuun käytetyt, kun ovat nahka jäljitelmää. Nahkasaappaita on eri mittaisin varsin, mutta arkena tulee käytettyä vain alle polven saappaita.


      • korkeillakoroilla kirjoitti:

        Ylipolvensaappaat ovat melko arkisen näköiset, mutta jalassa aivan ihanat. Aivan tautisen hyvä on niillä kävellä. Harmi vain, ne mahtaa vuoden päästä olla loppuun käytetyt, kun ovat nahka jäljitelmää. Nahkasaappaita on eri mittaisin varsin, mutta arkena tulee käytettyä vain alle polven saappaita.

        Sulla siis nahkaisia ylipolven-/reisisaappaitakin...😯? Pääsisipä ihailemaan...😉😘


      • Voisithan toki ottaa suoraankin yhteyttä...😯...?


      • LeatherLoverHki
        M52Hki kirjoitti:

        Voisithan toki ottaa suoraankin yhteyttä...😯...?

        Ei taida korkkareid ja pitkissä saappaissa viihtyviä typyjä/naisia (saapas-) keskustelu kiinnostaa...


      • Sam189
        LeatherLoverHki kirjoitti:

        Ei taida korkkareid ja pitkissä saappaissa viihtyviä typyjä/naisia (saapas-) keskustelu kiinnostaa...

        Itse olen mies ja käytän korkokenkiä päivittäin niin saappaita kun töissä avokkaita 8-15cm korolla ja olen ylpeä siitä:)


      • korkkarikalle

        Voiskoo sun kanssa jutella spostissa?


      • LeatherLoverHki
        LeatherLoverHki kirjoitti:

        Ei taida korkkareid ja pitkissä saappaissa viihtyviä typyjä/naisia (saapas-) keskustelu kiinnostaa...

        No näiden korkkari ja saapasnaisten kanssa olisi voinut vaihtaa ajatuksia,niinkuin luultavasti M52Hki:kin...?

        Ei vaan tytsyjä naisia kiinnosta...?


    • korkoneiti2

      Miten on siskot, jatkuuko teilläkin käyttö vaikka kelit keväällä menee loskaisiksi/kuraisiksi ? Itsellä ainakin mokka/nupukkipintaiset jää kotiin . Oikeastaan tekonahkaiset pahimmille keleille, kestävät yllättävän hyvin kosteutta..ja tietty edullisematkin menemään pilalle jos niin sattuisi käymään...

      • heelgirl98

        Käytän korkeita saappaita lähes koko talven. Syksystä kevääseen keinonahka saappaita 7-12cm koroilla. Nahkasaappaat ovat liian kalliit ja metallikorkoisia ei ole vastaan tullut. Välikautena pärjää piikkikorkoisin nilkkurein.


      • korkeistatosikiinnost

        Kiva jos joku haluais jutella :)..korkkarikalleatluukkupistecom


      • korkoneiti2

        Mitens muiden"koroillaeläjien" Pääsiäinen meni? Itsellä oli käytössä 10 - 12 cm korkoja ja kelit oli sulasta maasta/loskakelistä lumeen ja jäätikköön...nilkkuria ja saapasta (alle polven).


      • metallikorkoisetsaappaat
        korkoneiti2 kirjoitti:

        Mitens muiden"koroillaeläjien" Pääsiäinen meni? Itsellä oli käytössä 10 - 12 cm korkoja ja kelit oli sulasta maasta/loskakelistä lumeen ja jäätikköön...nilkkuria ja saapasta (alle polven).

        Metallikoroin mentiin ja 35mm korokepohjin kera, jotka kohottaa mukavasti sohjosta. Jäätiköllä korot avitti hyvin, mutta tasapainoni oli välillä koetuksella. Nyt olikin norm. korkeammat korot alla.


      • korkoneiti2

        On kanssa yhdet korkeammalla pohjalla,jotain tuota luokkaa korkeus..korot ei ihan piikit jotai 1,5 -2 x 1,5 - 2cm . Kunnon traktoripohjat..toimii hyvin kotipuolessa käydessä,siellä pian pahin kelirikkoaika... Joudutko koskaan itse sellaisiin paikkoihin ?
        Sellaisessa metallikorko varmaan hyvä kun ei kulu/naarmuunnu mutta eikös se ole tosi ohut ? Miten se uppoaa kun tuo paksumpikin menee helposti pehmeään maahan ?


      • metallikorkoisetsaappaat

        Metallikorkoja käytän vain kadulla. Oli vain special tilanne. Tolppakorkoja on runsaasti, käyttö vain jäänyt vähälle. Viikolla maalla käydessäni maastopohjanilkkureiden 60mm platform oli tarpeen sohjossa ja märässä lumessa liikuessa. Kapeat korot lähes täyskorkeat by Nelly, jotka ei kosteutta säikähdä.


      • koroistakiinnostunut

        Vieläkö neidit kulkee korkeissa koroissa vaikka kelit,varsinkin maalla jo varmaan kuraiset/mutaiset ?
        Olis mahtavaa nähdä kunnolla kuraiset korkeat korot =) !


    • korkoneiti

      Kyllä jatkuu, tekonahka saappaat kosteilla ja loska kelillä alle ja jopa matalaa korokepohjaa/kiilakorkoa tosi kosteisiin oloihin. Nahkasaappaat vain kuivalla kelillä ja sisätiloissa liikkumiseen.

      • korkeistatosikiinnost

        Kiinnostava keskustelu teillä menossa :). Voisko/haluaisiko korkoneidit ja muutkin korkojen käyttäjät jutella asiastaa lisää miehen kanssa ?


      • korkoneiti2

        Voin ihan hyvin jutella..laita jotai yhteystietoa.


      • korkoneiti2 kirjoitti:

        Voin ihan hyvin jutella..laita jotai yhteystietoa.

        Kyllä täällä muitakin toki korkoneidit kiinnostaa😉
        korkeat kapeat korot pitkävartiset
        saappaat...😍

        Saa ottaa yhteyttä...


      • Nyt olisi todella pitkävartiset nahkasaappaat ylimääräisenä
        korko ei mikään mahoton,koko 38,
        mutta oikeammin varmaan 37 tai 37,5..?


    • nilkkansatelonut

      Turvakengissä olen mennyt tämän talven ja tulen menemään loppuelämäni talvet. Niissä on liukumattomat hyvin kuvioidut pohjat.
      Kaaduin viime vuonna korkkareilla ja katkaisin, kirjaimellisesti katkaisin, nilkkani luut kahteen osaan. Siinä meni 10 viikkoa könkätessä kepeillä ja nilkassa on rautaa ihan riittävästi. Ei ikinä enää jos sen voin estää.

      Ostin syksyllä icebug nastakengät, mutta ne olivat tosi ikävät kaupan lattioilla, joten menin työvaatekauppaan ja ostin turvakengät. Ei ole tarvinnut kertaakaan varoa kaatuuko vai ei vaikka oli todeeeeellllllla liukkaat kelit monta viikkoa välillä.

      • naisellisetkorot

        Korkeilla koroilla ei ole milloinkaan nilkka nyrjähtänyt. Lähes korottomilla kengillä kerran sattui, jolloin kävin lääkärissä. 10-12cm korkoja on saappaissa ja nilkkureissa joita käytän ja kesällä avokkaissa.


      • Anonyymi
        naisellisetkorot kirjoitti:

        Korkeilla koroilla ei ole milloinkaan nilkka nyrjähtänyt. Lähes korottomilla kengillä kerran sattui, jolloin kävin lääkärissä. 10-12cm korkoja on saappaissa ja nilkkureissa joita käytän ja kesällä avokkaissa.

        Mutta sulla on varmaan rumat ja kivuliaat vaivasenluut, vasaravarpaat tai liikavarpaat? Naisilla, jotka käyttää korkkareita on ihan hirveän rumat jalat.


    • Sam189

      8-15cm koroilla melkein päivittäin mennään ilman ongelmia. Saappaat tukee jalkaa nin hyvin että on helppo kävellä liukkaalla

      • korkeillakoroilla

        Melko huikeeta, jos 15cm koroilla pistetään menemään talvisilla kaduilla. Olen mielestäni melko tottunut korkojen käyttäjä, mutta 13-14cm alkaa olla jo max koron korkeus ja platoa on jo 20-30mm. Sittenkin jalkakäytävän pitää olla tosi tasainen. Päivittäin tyydyn reilusti matalempiin korkoihin.


      • Sam189
        korkeillakoroilla kirjoitti:

        Melko huikeeta, jos 15cm koroilla pistetään menemään talvisilla kaduilla. Olen mielestäni melko tottunut korkojen käyttäjä, mutta 13-14cm alkaa olla jo max koron korkeus ja platoa on jo 20-30mm. Sittenkin jalkakäytävän pitää olla tosi tasainen. Päivittäin tyydyn reilusti matalempiin korkoihin.

        Arkikäytössä 8-12cm korot mut jos vähän haluu juhliin ja baariin laittaa 15cm korot niin ei liukkaat haittaa mitään. Koroilla on helppo kävellä kelillä kuin kelillä. Vaikka olen mies niin korot on hyvät kävellä :)


      • Femaleleather

        Lieneekö lupa kirjottaa tälle ketjulle, kun olen myös mies? Naisten korkeakorkoisia nilkkureita ja saappaita tulee talvella käytetyksi. Korkojen korkeus 11-13cm ja 1,5-3cm korokepohjaa.


      • korkeistatosikiinnost

        Moi Femaleleather! Haluisitko jutella toisen korkoja käyttävän miehen kanssa? Olen korkkarikalle ja mun osite on tuo sama luukussa...


    • korko

      10cm piikikorkoisin nahkasaappain, 10mm korokepohjin on ihmeen hyvä kävellä lähes millaisella kadulla vain. Vuosia sitten hankittu Koo kengästä ja hyvin kestäneet, kun ei päästä kastumaan.

      • Sam189

        Hyvät kengät kestää kun pitää niistä hyvän huolen


    • ainaavuksi

      Kaikennäköisten korkojen suojat ovat myynnissä e-kaupassa www.leathermastershop.eu
      Ne suojaa korkoja vaurioilta ja naarmuilta. Jos tulee naarmu suojalle niin ne saa vaihtaa uuten suojaan. Nahkaa säilyy ehjänä. Sopii metallille, nahalle, keinonahalle, puulle.

    • Jaakkoxxx

      Hei oikeesti siis, mitä mielipiteitä, onko k, kun/jos miehellä on ns. Naisten kengät tai saappaat, joissa totta kai korot, minusta myöskin se on cool ja kivaa, open huomannut etteivät naiset asiasta pahastu ollenkaan, päin vastoin.

      • jaakkoxxxlle

        Miehenä vastaa että on ok ! Koska itsekin käytän tosin kotiolissa ja yksin ollessa ,ainakin vielä..
        Varmasti on enemmistö jolle ei ole ok juttu..mutta mitä sitten!
        Kaikki ei hyväksy kaikkea sehän on selvää..menee itselläkin raja jossain muissa jutuissa.


    • Piikkikorot
      • Piikkikorot

      • Femaleleather

        Tällä viikolla alan käyttää Nellyn metallikorkoisia nilkkureita, joiden korot on 135mm korkeat ja n.20mm platform. Jos ei kapeita korkoja huomaa, niin ainakin korkojen kopina kuuluu. Nämä korot on yli viiden vuoden takaa, jolloin niitä myytiin.


      • kenkäkauppoja

        Kiva että alat ;)!
        Millaiseen käyttöön ne tulevat ihan normisti kadulle?
        Oletko jo niitä aiemmin paljon käyttänyt?


      • Lea

        Joo itelläki metalli piikkarit nyt käytössä super ohuet ja laput kuluneet, mut en taida kehata uusia laitattaa.


      • Femaleleather

        Hyvä, hyvä. Loisto juttu, kun joku muukin tykkää käyttää metallikorkoja. Onko teidän metallikorot nilkkureissa vai saappaissa? Itselläni olisi haave saada tosi korkeet metallikorkoiset saappaat.


      • korkoneiti2

        Tosiaa,kiva kun löytyy muitakin metallikorkojen käyttäjiä. Minulla kahdet umpinaiset avokkaat,toisten korot tosi kuluneet,nilkkurit ja saappaat. Onko teidän koroissa erilliset korkolaput? Itsellä ei ole koska ne ei kestä/toimi niin ohuissa. Joskus oli nilkkureissa sellaiset mutta lopulta pidin niitä ilman korolappuja...


      • Femaleleather

        Nellyn koroissa on muovikorkolaput vaihtolaput . Ne kestää kaupunki oloissa 8-10 h varovaisen kävelyn ilman sirotehiekkaa. Yhteen pariin Nelly korkoihin on pistetty metallikorkolaput. Nellyn metallikorko nilkkureissa on yksi heikko puoli: ne on mokkajäljitelmää, kestää heikosti kosteutta. Tänään viimeksi Nellyn metallikoroilla liikuin ja korot kopisi tietenkin äänekkäästi.


      • Nellynkorot
        Femaleleather kirjoitti:

        Nellyn koroissa on muovikorkolaput vaihtolaput . Ne kestää kaupunki oloissa 8-10 h varovaisen kävelyn ilman sirotehiekkaa. Yhteen pariin Nelly korkoihin on pistetty metallikorkolaput. Nellyn metallikorko nilkkureissa on yksi heikko puoli: ne on mokkajäljitelmää, kestää heikosti kosteutta. Tänään viimeksi Nellyn metallikoroilla liikuin ja korot kopisi tietenkin äänekkäästi.

        Itsellä kestää nellyyn korkolaput kauemmin kun joku 8-10h sanoisin et noi 30h ainkin, ehlä voi riippuu kinka painava käytäjä on.


      • korkoneiti2

        Sanoisin että jos metallikoroissa muovinen korkolappu niin kyllä kuluu suhteellisen nopeasti ,on niin ohut korko.
        Ne ole tuntimäärää koskaan katsonut mutta tuntuu nopeasti kuluvan.
        Ei kuitenkaan kovin montaa käyttöä kestä varsinkin jos asvaltilla kävelee.
        Niissä avokkaissa joita enemmän käyttänyt ,ei ole erillistä korkolappua vaan suoraan samaa metallia.Joskus olen suunnitellut että jossain/joku voisi tehdä niihin uudet korot kun ne on kierteellä kiinni"peruskorossa". Samalla voisi tehdä sellaisen pomppadur-tyylisen joka levenee alaspäin eli olisi hieman tukevampi ja ehkä mukavampi esim.hiekalla,nurmikolla jne.


      • heelgirl98

        Ensimmäiset metallikorot tuli hankittua lähes vahingossa. Jalkani koko on 39 ja kirpparilla sovitin 40 nahkanilkkureita 12cm koroilla, josta 9cm metallia. Hämmästyin, kun nilkkuri oli tosi käypänen jalkaani. Ne oli lähes käyttämättömät ja edulliset 25 euroa, joten ostin ne. Sisätiloissa totuttelen niihin ja Vappuna vika kertaa ulos.


      • Nellykorot
        korkoneiti2 kirjoitti:

        Sanoisin että jos metallikoroissa muovinen korkolappu niin kyllä kuluu suhteellisen nopeasti ,on niin ohut korko.
        Ne ole tuntimäärää koskaan katsonut mutta tuntuu nopeasti kuluvan.
        Ei kuitenkaan kovin montaa käyttöä kestä varsinkin jos asvaltilla kävelee.
        Niissä avokkaissa joita enemmän käyttänyt ,ei ole erillistä korkolappua vaan suoraan samaa metallia.Joskus olen suunnitellut että jossain/joku voisi tehdä niihin uudet korot kun ne on kierteellä kiinni"peruskorossa". Samalla voisi tehdä sellaisen pomppadur-tyylisen joka levenee alaspäin eli olisi hieman tukevampi ja ehkä mukavampi esim.hiekalla,nurmikolla jne.

        Joio nurmelle meytalli korko upoaa tosi helposti. Itse olen pyytänyt poikakevaria hitsaan niihin prikan kärkeen toimii hyvin. Puikko mag koneella se onnistuu.


      • korkoneiti2

        Ai,tosi toimivat varmaan:). Itse olen suunnitellut laittaa siihen kohtaan mistä koron saa ruuvattua irti eli puoliväliin..testailin kotioloissa,olihan se parempi mutta korko painuu sen puolet ja keräsi likaa nurmikolla/hiekalla...Avasin"meille" gmailiin osoitteen ,olisi kiva vaihtaa ajatuksia ehkä kuvia. Eli se alkaa metelheels gmailissa...


      • metallineiti

        Nellyn metallikorkoja olen käyttänyt vuosien ajan. Vuosia sitten pääsin rauhoittumaan maaseudulle, jolloin käytin lähes päivittäin Nellyn metallikorkoisia nilkkureita. Niihin vaihdettiin n. 12mm korkeat metallikorkolaput ja 5mm kumipohjat. Hiekkatiellä kävely kulutti korkolaput luodin muotoiseksi, eli tylpäksi piikiksi. Jos silloin vahva meikki, mustat pitkät kynnet ja niittinahkatakki pisti jengin väistelemään, niin metallikorkoiset piikkarit kovin kiinnosti vastaantulijoita ja ihmettelivät miten niillä voi edes kävellä. Toistin vain, että kuuluu tähän heavy look.


      • korkoneiti2

        Aivan varmasti,joskus tuntuu tyhmältä kun kaikki ihmettelevät juuri sitä että miten pystyy kävelemään...
        Samoin minulla kului korko niistä käyttöavokkaista siten..hiekalla ja muulla pehmeällä oli hyvä kävellä mutta kovalla ne oli vähän epävakaat kun se kärki pyöreä.


      • Nellykorot
        korkoneiti2 kirjoitti:

        Aivan varmasti,joskus tuntuu tyhmältä kun kaikki ihmettelevät juuri sitä että miten pystyy kävelemään...
        Samoin minulla kului korko niistä käyttöavokkaista siten..hiekalla ja muulla pehmeällä oli hyvä kävellä mutta kovalla ne oli vähän epävakaat kun se kärki pyöreä.

        Itse en ole huomannut epävakutta kävelyssä vaikka koron kärki oli ihan terä piikki. Joisaain on jopa niin kulunut ettei niitä voi käyttää kuin ulkona koska lattia tulee reikiä niistä. Jos on kävelkyt paljon koroissa kuten minä niin se koron kapeus ei vaikuta kävelyyn.


      • korkoneiti2

        Ei minuakaan haittaa mitenkään kapeus/kuluneisuus mutta tuntuu erilaiselle jalkaan kun kulunut.
        Itseasiassa käytän vain ulkona tms. vaikka ei olisi kulumaa koska muutenkin ohuet ja helpolla jättää jälkiä lattiiaan.


      • metallikorkoisetsaappaat

        Olen vuosien ajan väitellyt piikkikorkojen puolesta, jo käyttöominaisuuksien puolesta ja miten kauniit ne ovat. Jopa kenkäkauppiaat tyrkytti leveämpää korkoa talvisaappaisiin, mutta nimen omaan olin mahdollisimman kapeita korkoja vailla. On tullut jopa pientä riitaa, kun eivät usko, kuinka hyvä on piikkikoroilla mennä talvellakin. Tosin olen melko tottunut korkojen käyttäjä, mutta en sentään juokse niillä, kuten nuorten naisten olen joskus nähnyt tekevän.


      • Nelynkorot
        korkoneiti2 kirjoitti:

        Ai,tosi toimivat varmaan:). Itse olen suunnitellut laittaa siihen kohtaan mistä koron saa ruuvattua irti eli puoliväliin..testailin kotioloissa,olihan se parempi mutta korko painuu sen puolet ja keräsi likaa nurmikolla/hiekalla...Avasin"meille" gmailiin osoitteen ,olisi kiva vaihtaa ajatuksia ehkä kuvia. Eli se alkaa metelheels gmailissa...

        Joo sen metelikoron voi ruuvata irti ja laittaa esim samallä kiertellä olevan teräspultin. Sopivan mittainen kuin on niin oultin kanta toimii korkolappuna hyvi.


      • korkoneiti2
        Nellykorot kirjoitti:

        Joio nurmelle meytalli korko upoaa tosi helposti. Itse olen pyytänyt poikakevaria hitsaan niihin prikan kärkeen toimii hyvin. Puikko mag koneella se onnistuu.

        Huomasin lukihäiriöni tietenkin metalheels gmailissa...


      • Kivaa keskustelua korkeista koroista😉 Voisipa joku teistä ottaa privana yhteyttä ja jatkaa keskustelua korkkareista ja saappaista...?

        Mikään ole kauniimpaa katsottavaa,kun nainen,joka
        OSAA kävellä korkeilla koroilla😘


      • Eikö sitten Stadissa korkkari/saapas/nahkanaista lähtee vaikka edes kahville...😯?


      • Korkokengätmiehellä
        M52Hki kirjoitti:

        Eikö sitten Stadissa korkkari/saapas/nahkanaista lähtee vaikka edes kahville...😯?

        Mitä mieltä oot jos miehellä on korkeet korot jalassa. :)


      • M52Hki kirjoitti:

        Eikö sitten Stadissa korkkari/saapas/nahkanaista lähtee vaikka edes kahville...😯?

        Eipä taida löytyä...😞 Mut jos,ota suoraan yhteyttä...😉😘


      • M52Hki kirjoitti:

        Eipä taida löytyä...😞 Mut jos,ota suoraan yhteyttä...😉😘

        Moni valittanut,ettei suomi24 sähköposti toimi,jos ei,niin sitten:
        [email protected]😉😘


    • kenkäkauppoja

      Voisiko saada ostaa keneltäkään korkkareita sitten kun ne on loppuunkäytetyt ?
      Saavat olla kunnolla kuluneet ja likaiset päältä..jopa rikkinäiset ;)..jos ,niin ole yhteydessä wellwornshoes at luukku piste com...

    • Neiti

      Kevät on kyllä niin inhottavaa aikaa koroille ja varsinkin kapeille koroille. Hiekoitushiekka tai pikemminkin se karkea sora tuhoaa korkolaput hetkessä ja samoin rikkoo pohjiakin. Tolppakoroilla melkein sama juttu, korot kuluu kirjaimellisesti puhki ja kivet menee sinne sisälle. Ärsyttävää, jos haluu säästää kenkiä ja rahaa niin järkevintä ois käyttää lenkkareita ym. tää aika vuodesta. Mut joo ympäri vuoden muuten käytössä ja talvellakin käytössä jopa koroke pohjalla olevia kenkiä joissa korkoa about 12-13cm, paitsi jos ei ihan tosi pääkallo sää oo ollu :D

      • korko

        Viimeviikolla kilometrin pätkällä meni korkolaput pilalle, vaikka väistelin sirotehiekkaa varsin kiitettävästi. Metallikorkolaput pitää vissiin laitattaa, että kestäisi. Ensi talveksi aion hankkia metallikorkoiset saappaat , korkojen kopseesta välittämättä. Teräväreunainen hiekka on hyvä jäätiköllä, mutta tosi tuhoisa piikkikorkojen alla.


      • Anssi_83

        Hommaa ihmeessä metallikorkoiset saappaat, semmoiset on todella upeat, kestävät ja se korkojen kopina, älä siitä huoli.. minun korviin se on ainakin vain piristävä soundi, tuottaa mielihyvää :-)


    • Neiti

      Niin ja mulla ois myydä ainakin joitakin kenkiä joissa korot on siinä kunnossa ettei välttämättä kannata enää viedä suutariin. Että jos jotain sattuu kiinnostaa...

      • kenkäkauppoja

        Kyllä tosiaan kiinnostaa ;)..laita s-postia tuonne aimmessa olevaan...


    • Neiti

      Ois reiluu jos laitatte vaikka toriin ilmoituksen, että ostetaan kuluneita kenkiä ym. tätä kautta kyselevät ei ole tosi ostajia kummiskaan ja menee vaan jahkaluksi.

      • kenkäkauppoja

        Minä ainakin ostan..en jahkaile ;)...


    • Fetishgirl

      Mulla on New rockin metallkorolliset saappaat, nuissa tuo korko on alumiinia ja ei aivan piikki. Suutarin mukaan nuiden korolla ei kannata kulkea ilman kantalappua koska tuo alumiini ei ole niin kestävää. Muoviset laput ei kestä ja miulla on nuihin laitettu sellaset kullanväriset metalli korkolaput, ymmärsin että noi on messinkiä. Suosittelen nuita korkolappuja muillekin jos vaan ääni ei haittaa, kestävät hyvin käytössä. Talvella en nää ongelmaa mennä koroilla liukkauden takia. Mut miulla enempi ongelmii oli et joissain miun koroissa on sellasii terävii niittei koko korko täynnä ja ne alimmaiset väänty ja lopulta irtosi kokonaan kun korko upposi lumella. Sen jälkeen ne korot on ruman näkösii :(

      • Femaleleather

        Messinkiset korkolaput voi olla käytännössä parhaat, mitä metallisiin tulee. 1970 luvulla laadukkaissa piikkikoroissa oli usein messinkiset korkolaput tehtaalta lähtiessä. Olen kokeillut myös kevytmetallisia korkolappuja, mutta niiden koneistaminen / työstäminen on kovin vaikeaa ilman kunnon laitteita.


      • spikespikeheels

        Sama ongelma minulla niitien kanssa nilkkureissa . Ensin lähti muutama talvella ja nyt keväällä kun korot uppoaa maahan :(. Korko 12 cm ja puoliväliin asti niitit lähteneet,onneksi molemmista ihan samanlailla.Onhan ne korot rumaksi menneet mutta ei se minua haittaa..tai en anna haitata ;).


      • naisellisetkorot

        Kaivoin kenkäkaappia ja löytyihän sieltä aiemmin hankitut metallikorkoiset nahkanilkkurit , joiden kapea korko on lähes 12cm, puolet metallia. Jääneet vähälle käytölle, kun ovat pyöreäkärkiset , mutta nyt ne on otettava käyttöön niiden ollen tosi hyvä kuntoiset. Metalliset korkolaput tosin pitää ääntä, mutta ainakin kestävät. Vapun seudun ajan nämä ainakin kopisee jaloissani.


      • korkeistatosikiinnost
        naisellisetkorot kirjoitti:

        Kaivoin kenkäkaappia ja löytyihän sieltä aiemmin hankitut metallikorkoiset nahkanilkkurit , joiden kapea korko on lähes 12cm, puolet metallia. Jääneet vähälle käytölle, kun ovat pyöreäkärkiset , mutta nyt ne on otettava käyttöön niiden ollen tosi hyvä kuntoiset. Metalliset korkolaput tosin pitää ääntä, mutta ainakin kestävät. Vapun seudun ajan nämä ainakin kopisee jaloissani.

        Miten on sujunut Vapun seutu metallikoroissa ;)? Millaisessa "maastossa" olet niiden kanssa liikkunut? Ilmat nyt vähän surkeat kyllä ulkoiluun...


    • Miesnäkökulma : Valitsen aina korkeakorkoisen vaihtoehdon oli kysymys naisesta tai talletuskorosta talvella ja kesällä.

    • korkeistatosikiinnost

      Jokos olette jättäneet korot pois käytöstä tai korkosaappaat/nilkkurit ?

      • naisellisetkorot

        Vapun yli kopisin metallinilkkurein kaduilla ja nyt hieman arkisemmat 11-13cm piikkikorkonilkkurein mennään vimmatusti korot kopisten.


      • korkeistatosikiinnost

        Kiva kuulla että vielä käytössä kopisee ;) ! Oliko Vappuna mitään haastavampaa olosuhdetta korkojen alla ? Kun sellainen likaantuminen sattuu kiinnostamaan kovin ...


    • Ilove

      Todella kaunis näky! miehellä korkokengät, parasta mitä voi olla. Haluasitko vaihtaa ajatuksia toisen miehen kanssa?

    • Lisbeth_2
    • Lisbeth_2
      • korkkarikalle

        On Lisbethillä komiat korot,kelpaa niillä kopistella menemään...voitaskoo vaihtaa ajatuksia missä?


    • Lisbeth_2

      Voitas kyllä. Olen vanhempi mieshenkilö, mutta korkkarit ovat minulle jokapäiväinen ilonaihe.
      Osaan myöskin niillä kävellä, enkä vain seiniin nojailla!
      yv olisi paikallaan.

      • korkkarikalle

        no kiva..en mikää nuoripoika kyllä minäkään..se on tuo korkkarikalle luukussa sposti..jos sinne laitat jotai...


      • HighHeelsForLife

        Lisbet_2 Minulle voit myös laittaa postia osoiteeseem: [email protected] todella upeat korkokengät sinulla! : )


    • korkeistatosikiinnost

      Monikohan aikoo juhlia juhannusta piikkikoroissa? Olis kiva kuulla millaisissa ja millaisissa paikoissa...

    • Ans3lmo
    • korkoneiti

      Kyllähän tuollaiset kävisi hyvin ;)..mikähän lienee koko?

      • Ans3lmo

        Kiva : ) Koko on 41. Mikäs sinun kengän koko on?


      • korkoneiti

        Koko varmaan ahdas 41? Voisi mennä ;)..millaiseen käyttöön pitäisi saada ?


    • Anonyymi

      Mielestäni tämä aihe on jälleen ajankohtainen. Viestiketjun lukijana kiinnostaa, millaisin piikkikoroin näinä päivänä liikutaan ulkona ?

      • Anonyymi

        Piikkikoroilla on liikuttu, mutta nyt on ollut melko haastavia olosuhteita, loskaa, sohjoa, lunta ja jäätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piikkikoroilla on liikuttu, mutta nyt on ollut melko haastavia olosuhteita, loskaa, sohjoa, lunta ja jäätä.

        Korkeakorkoisilla nahkasaappailla on menty kuivina päivinä. Jäätikköä ja luntakin on hieman saappaiden korokepohjien alla ollut. Pohjiin ruuvatut kenkänastat tuo riittävän pidon, jolloin pysyy pystyssä. Korollisia jalkineita suosivina, talvella piikkikorko on käytännössä paras.


    • Anonyymi

      Nyt talven kylmimpinä päivinä olen käyttänyt korkeakorkoisimpia talvisaappaitani. Piikkikorot on lähes 15 cm korkeat, jolloin mieheni jää lyhkäisemmäksi. Teräväkärkiset korokepohjat takaa sen ja ovat karkeat, jolloin pito on varmempaa. Ratin taakse mieheni ei päästä näillä korkosaappaillani, mutta ei ole tarviskaan.

    • Anonyymi

      Nyt, jos milloinkaan on todella haastavat kelit käyttää korkeakorkoisia saappaita. Piikkikorkoisilla saappailla vielä pääsi, kun vain pohjassa oli kuviota. Toki piikkikorkojen korkeutta piti madalentaa aivan suosiolla. Metallikorot on nyt paikoillaan, jotka puree jäisillä kulkuväylillä !

      • Anonyymi

        Haastavat kelit tosiaan ollut ja näyttää jatkuvan.Alkaisi jo tää kurassa kahlaaminen riittään ja voisi alkaa pitämään nahka/mokkasaappaita. Yllättävästi on keinonahkasaappaat toimineen välillä hurjissakin olosuhteissa..parin sentin platform ja 12 sentin piikkikorko osaltaan suojannut mutta ei sekään ole aina riittänyt:(..Mitenhän kuraisissa olosuhteissa muut "joutuu" ahlaamaan korkosaappaissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haastavat kelit tosiaan ollut ja näyttää jatkuvan.Alkaisi jo tää kurassa kahlaaminen riittään ja voisi alkaa pitämään nahka/mokkasaappaita. Yllättävästi on keinonahkasaappaat toimineen välillä hurjissakin olosuhteissa..parin sentin platform ja 12 sentin piikkikorko osaltaan suojannut mutta ei sekään ole aina riittänyt:(..Mitenhän kuraisissa olosuhteissa muut "joutuu" ahlaamaan korkosaappaissa?

        Kulunut alkutalvi on ollut kuluttava, suorastaan kenkku piikkikorkoja käyttäville naisille. Jos piikkikorkosaappaita tahtoo käyttää, on joutunut miettimään mitkä saapaskorot valitsee sohjon ja kuran pilattavaksi, melko vajaan korkovalikoiman joukosta. Miesväki on luonut lähinnä säälittäviä katseita, jos lähtö on viivästynyt korkojen valinnan suhteen. Joulupukki toi lahjakortin tunnettuun liikkeeseen, josta voisi korkosaapas valikoimaa käydä uudistamassa.


    • Anonyymi

      Keski-Suomen korkeuksilla ei pahemmin kura kiusaa, mutta jäätä ja sohjoa piisaa piikkikorkosaappaita käyttävien kiusaksi. Korkojen päällysteet menee helposti ja korkolaput myös, vaikka muuten olisikin onnistunut pitämään varpaat kuivina. Todella toivotaan -5 asteen ilmoja, jotta nahkasaappailla voisi huoletta liikkua työmatkan.

      • Anonyymi

        Täällä Turun liepeillä ei tietoakaan mistään pakkaskeleistä ja pikkupaikkakunnalla ei asvalttiakaan joka paikassa..eipä oikein enää huvita paljoa sääliä piikkikorkoja käyttöpareissa kun siitä ei oikein mitään hyötyä ja eipä ne paljoa näy kellekään pimeinä päivinä...Korkolaput nauloissa yksistä nilkkureista..suutariakaan ei lähettyvillä ja muutenkin loppusuora niillä häämöttää joten annan mennä niillä kuraisemmat kelit...Just äsken pesaisin tekomokkasaappaat ylipolven varsilla jotaka ryvetty uutena vuotena. Piikkikorot pitää maalata kun aivan valkoiset lähes kokonaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Turun liepeillä ei tietoakaan mistään pakkaskeleistä ja pikkupaikkakunnalla ei asvalttiakaan joka paikassa..eipä oikein enää huvita paljoa sääliä piikkikorkoja käyttöpareissa kun siitä ei oikein mitään hyötyä ja eipä ne paljoa näy kellekään pimeinä päivinä...Korkolaput nauloissa yksistä nilkkureista..suutariakaan ei lähettyvillä ja muutenkin loppusuora niillä häämöttää joten annan mennä niillä kuraisemmat kelit...Just äsken pesaisin tekomokkasaappaat ylipolven varsilla jotaka ryvetty uutena vuotena. Piikkikorot pitää maalata kun aivan valkoiset lähes kokonaan...

        Pienen kylän laidalta olen startannut aamuyöstä töihin korkosaappaat jalassa ajoneuvoani sompaillen, vaikka liukkautta on riitänyt. Perillä on sitten öljysoraa ja betonia, joten autossa vaihdan ns. kaupunkikorot. Näidenkin saappaiden korot kummasti vain viottuu käytössä, jolloin työkaverini, nainen värjäsi kätevästi korot siistiksi. Korkolappu remontti kutsuu sitten ajallaan suutarin tykö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienen kylän laidalta olen startannut aamuyöstä töihin korkosaappaat jalassa ajoneuvoani sompaillen, vaikka liukkautta on riitänyt. Perillä on sitten öljysoraa ja betonia, joten autossa vaihdan ns. kaupunkikorot. Näidenkin saappaiden korot kummasti vain viottuu käytössä, jolloin työkaverini, nainen värjäsi kätevästi korot siistiksi. Korkolappu remontti kutsuu sitten ajallaan suutarin tykö.

        Ei hyvää päivää..Foreca"lupaa" kurakelejä ainakin seuraavat kaksi viikkoa tännepäin.Itsekin miettinyt tuota vaihtokenkää autoon mutta ei ole montaa kertaa toteutunut.Kotiin mennessä sitten ne on autossa kylmettynyt päivän aikana eikä oo kivat jalkoihin :(...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvää päivää..Foreca"lupaa" kurakelejä ainakin seuraavat kaksi viikkoa tännepäin.Itsekin miettinyt tuota vaihtokenkää autoon mutta ei ole montaa kertaa toteutunut.Kotiin mennessä sitten ne on autossa kylmettynyt päivän aikana eikä oo kivat jalkoihin :(...

        Vuosia sitten kylmien korkosaappaiden jalkaan kiskominen oli melkoinen shokki, joten sen jälkeen kuljetin korkosaappaat lämpimään, siitä ollen myös ylimääräinen vaiva. Voisihan sitä ilman korkojakin olla, mutta jotenkin niihin on vain kiintynyt. Korkojen vaihto ajoittuu vain poikkeuksellisien sääolosuhteiden johdosta, kun en tahdo parempien piikkikorkosaappaiden kärsivän, sillä lemppari korkosaappaita ei liikoja ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Turun liepeillä ei tietoakaan mistään pakkaskeleistä ja pikkupaikkakunnalla ei asvalttiakaan joka paikassa..eipä oikein enää huvita paljoa sääliä piikkikorkoja käyttöpareissa kun siitä ei oikein mitään hyötyä ja eipä ne paljoa näy kellekään pimeinä päivinä...Korkolaput nauloissa yksistä nilkkureista..suutariakaan ei lähettyvillä ja muutenkin loppusuora niillä häämöttää joten annan mennä niillä kuraisemmat kelit...Just äsken pesaisin tekomokkasaappaat ylipolven varsilla jotaka ryvetty uutena vuotena. Piikkikorot pitää maalata kun aivan valkoiset lähes kokonaan...

        Kahtena pakkas aamuna päässyt lähtemään korollisin nahkasaappain kävellen linjurille muutaman sadan metrin marssin, jolloin ei pelkoa kurasta. 10 cm piikkikorot vain kaipaa pikapuoliin suutaria korkolappujen osalta. Nyt on mukava kävellä sohjo ja kurakelien jälkeen korkeakorkoisin nahkasaappain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahtena pakkas aamuna päässyt lähtemään korollisin nahkasaappain kävellen linjurille muutaman sadan metrin marssin, jolloin ei pelkoa kurasta. 10 cm piikkikorot vain kaipaa pikapuoliin suutaria korkolappujen osalta. Nyt on mukava kävellä sohjo ja kurakelien jälkeen korkeakorkoisin nahkasaappain.

        Todellakin on kiva laittaa paremmat saappaat jalkaan pitkästä aikaa.Miten sohjoisissa/kuraisissa paikoissa joudut piikkikorkosaappailla menemään? Mulla tekonahkaisten piikkikoroista kului maalit pois puolesta korosta kurakeleillä kun ei paljoa huvittanut varvastaa pehmeällä.Korkolaput niihin joskus laitatin metalliset ,ne on kyllä selvinneet hyvin.Ainoat oikeat laput käyttökoroissa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin on kiva laittaa paremmat saappaat jalkaan pitkästä aikaa.Miten sohjoisissa/kuraisissa paikoissa joudut piikkikorkosaappailla menemään? Mulla tekonahkaisten piikkikoroista kului maalit pois puolesta korosta kurakeleillä kun ei paljoa huvittanut varvastaa pehmeällä.Korkolaput niihin joskus laitatin metalliset ,ne on kyllä selvinneet hyvin.Ainoat oikeat laput käyttökoroissa...

        Sohjoa ja märkää lunta on ollut, kuraa vähemmän, jonka kierrän kauempaa aivan suosiolla. Silti sohjossa tarpominen on korkojen päällysteen ja maalin syönyt, korkolappujen kera, joita en viitsinyt enää uusia. Se keskimetalli takoi alussa äänekkäästi sitten vaimeten. Erehdyin kävelemään ajoradan reunassa suolasohjossa, jolloin kenonahkasaappaista tuli loppu, nahkajäljitelmän kuoriutuen runsaasti pois. Nyt on enää yksi pari keinonahkasaappaita piikkikoroin, nekin korkojen osalta heikossa kunnossa. Täytyy turvautua piikkikorkoisiin nilkkureihin, toivoen vain vähäisiä räntä/lumisateita. Tietenkin, jos tulisi oikea talvi, jolloin voisi käyttää korkeakorkoisia nahkasaappaita huoletta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sohjoa ja märkää lunta on ollut, kuraa vähemmän, jonka kierrän kauempaa aivan suosiolla. Silti sohjossa tarpominen on korkojen päällysteen ja maalin syönyt, korkolappujen kera, joita en viitsinyt enää uusia. Se keskimetalli takoi alussa äänekkäästi sitten vaimeten. Erehdyin kävelemään ajoradan reunassa suolasohjossa, jolloin kenonahkasaappaista tuli loppu, nahkajäljitelmän kuoriutuen runsaasti pois. Nyt on enää yksi pari keinonahkasaappaita piikkikoroin, nekin korkojen osalta heikossa kunnossa. Täytyy turvautua piikkikorkoisiin nilkkureihin, toivoen vain vähäisiä räntä/lumisateita. Tietenkin, jos tulisi oikea talvi, jolloin voisi käyttää korkeakorkoisia nahkasaappaita huoletta.

        Tässä olikin jo useampi päivä mukavaa keliä piikkikoroille..loppuviikosta taas sitten kahlataan kurassa :(..Alkaa tosiaan jo kakkossaappaat loppumaan..tullut jo useammat käyteltyä loppuun. Pitää kai pian ottaa huonommasta päästä nahkaisia saappaita käyttöön ja yrittää suojata nekunnon rasvalla kuraa ja kosteutta vastaan.Onko kellään niksiä millä voisi päällystetyn koron suojata hiekkaan ja kuraan uppoamista vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä olikin jo useampi päivä mukavaa keliä piikkikoroille..loppuviikosta taas sitten kahlataan kurassa :(..Alkaa tosiaan jo kakkossaappaat loppumaan..tullut jo useammat käyteltyä loppuun. Pitää kai pian ottaa huonommasta päästä nahkaisia saappaita käyttöön ja yrittää suojata nekunnon rasvalla kuraa ja kosteutta vastaan.Onko kellään niksiä millä voisi päällystetyn koron suojata hiekkaan ja kuraan uppoamista vastaan?

        Eräs tuttu on korkojen suojana käyttänyt kutistesukkaa. Ajoneuvo tekniikassa käytetään sähköjohtojen liitosten suojana...uskoisin. Hiusten kuivaajalla sitä lämmittäen...sukka kutistuu. Sitä kannattaa ensin kokeilla heikoimmissa koroissa harjoitus mielessä...sitten siirtyen päällystettyihin korkoihin, jotka kaipaa sitä suojaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs tuttu on korkojen suojana käyttänyt kutistesukkaa. Ajoneuvo tekniikassa käytetään sähköjohtojen liitosten suojana...uskoisin. Hiusten kuivaajalla sitä lämmittäen...sukka kutistuu. Sitä kannattaa ensin kokeilla heikoimmissa koroissa harjoitus mielessä...sitten siirtyen päällystettyihin korkoihin, jotka kaipaa sitä suojaa.

        Ai ,vai sellaistakin on?Mistähän sitä vois löytää? Onko hän kertonut miten on toiminut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ,vai sellaistakin on?Mistähän sitä vois löytää? Onko hän kertonut miten on toiminut?

        Tänään paremmat nahkasaappaat jalassa..aamulla keli ok mutta nyt kotiin tullessa taas kurakeliä :(. Onneksi niissä kunnon pohjat ja korot ei nahkalla päällystetyt. Tunsin miten piikkikorot upposi oikoreitillä kuraan..huomenna taas kakkossaappailla kun on satetta ja kurakeliä tiedossa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ,vai sellaistakin on?Mistähän sitä vois löytää? Onko hän kertonut miten on toiminut?

        Eiköhän tuota autotarvike liikkeistä löytyne, valtakunnallisesti Biltema ja Motonet tulee mielee. Käytön kokemusta ei ole tullut puheeksi, mutta taisi kertoa sukan asettuneen korkoihin hyvin, jotain 5-7 cm korkeudelti. Olettaisin, jotta sen voi sitten poistaa terävällä veitsellä korkojen etupuolelta viiltäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuota autotarvike liikkeistä löytyne, valtakunnallisesti Biltema ja Motonet tulee mielee. Käytön kokemusta ei ole tullut puheeksi, mutta taisi kertoa sukan asettuneen korkoihin hyvin, jotain 5-7 cm korkeudelti. Olettaisin, jotta sen voi sitten poistaa terävällä veitsellä korkojen etupuolelta viiltäen.

        Pitää sitten sellaista etsiä ja kokeilla koroissa..Tänään kyllä melkoista kurassa tarpomista oikoreitillä :(..jotenkin entistä kuraisempaa kun maa taas sulanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahtena pakkas aamuna päässyt lähtemään korollisin nahkasaappain kävellen linjurille muutaman sadan metrin marssin, jolloin ei pelkoa kurasta. 10 cm piikkikorot vain kaipaa pikapuoliin suutaria korkolappujen osalta. Nyt on mukava kävellä sohjo ja kurakelien jälkeen korkeakorkoisin nahkasaappain.

        Olen korkoja käyttävä mies, mutta melko harvoin näkee naisia piikkikorkoisilla nahkasaappailla kaduilla kävelemässä...siis missä olette ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen korkoja käyttävä mies, mutta melko harvoin näkee naisia piikkikorkoisilla nahkasaappailla kaduilla kävelemässä...siis missä olette ?

        Aamu pimeällä töihin ja illan hämärissä kotiin korollisin nahkasaappain. Vapaapäivinä ja vkl. käydään ruokakaupassa piikkikorkoisin nahkasaappain, joita on tovi käytetty erillaisissa tilaisuuksissa. Just viime vkl. mieheni aprikoi, jotta käyttämiäni piikkikorkosaappaiden kaltaisia näkee ihmeen harvoin päivällä. Hän suosii korkeiden piikkikorkojeni käyttöä, koska kokoeromme on huomattava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen korkoja käyttävä mies, mutta melko harvoin näkee naisia piikkikorkoisilla nahkasaappailla kaduilla kävelemässä...siis missä olette ?

        Talvisessa Suomessa on hyvin voinut käyttää nahkasaappaita. Välillä oli sohjoa ja liukastakin, mutta piikkikorkoisilla nahkasaappailla olen mennyt. Taidan olla seudulla lähes ainut, joka käyttää talvella korkeita piikkikorkoja, lähes päivittäin. Olen liki mieheni mittainen, mutta korkojeni tuoma lisämitta ei häneen vaikuta. Piikkikorkoisin nahkasaappain kahlaan helposti umpihangessa ylipolven varsin mökillä käydessämme saunassa viikonloppuisin. Polut lapioin auki umpihankeen mieheni avustuksella ennen kylpyä, joten kuntoliikuntaakin tulee melkein riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvisessa Suomessa on hyvin voinut käyttää nahkasaappaita. Välillä oli sohjoa ja liukastakin, mutta piikkikorkoisilla nahkasaappailla olen mennyt. Taidan olla seudulla lähes ainut, joka käyttää talvella korkeita piikkikorkoja, lähes päivittäin. Olen liki mieheni mittainen, mutta korkojeni tuoma lisämitta ei häneen vaikuta. Piikkikorkoisin nahkasaappain kahlaan helposti umpihangessa ylipolven varsin mökillä käydessämme saunassa viikonloppuisin. Polut lapioin auki umpihankeen mieheni avustuksella ennen kylpyä, joten kuntoliikuntaakin tulee melkein riittävästi.

        Miten korkeat piikkikorot on nahkasaappaissa ? Miten vahvassa hangessa kuljet ylipolvensaappaissa ? Kysyy korkoja käyttävä mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten korkeat piikkikorot on nahkasaappaissa ? Miten vahvassa hangessa kuljet ylipolvensaappaissa ? Kysyy korkoja käyttävä mies.

        Piikkikorot on jotain 10 - 12 sentin välillä yleensä ohutpohjaisissa..platformeissa koron eroitus samaa luokkaa. Hankea voi olla vaikkamiten paljon nyt lunta on.ei haittaa kun on pitkät varret niin lumi ei mene saappaaseen helpolla.
        Käytät siis korkoja,piikkikorkojakin? Millaisia,saappaitako myös? Entä missä niillä liikut ja millaisissa olosuhteissa,myös lumihangessakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piikkikorot on jotain 10 - 12 sentin välillä yleensä ohutpohjaisissa..platformeissa koron eroitus samaa luokkaa. Hankea voi olla vaikkamiten paljon nyt lunta on.ei haittaa kun on pitkät varret niin lumi ei mene saappaaseen helpolla.
        Käytät siis korkoja,piikkikorkojakin? Millaisia,saappaitako myös? Entä missä niillä liikut ja millaisissa olosuhteissa,myös lumihangessakin?

        Jotenkin odotin korkeampia korkoja, mutta hyvä noinkin. Kyllä ylipolvensaappaat on tarpeen Suomen talvessa ainakin, mutta harvoin näkee korollisena. Käytän erillaisia korkoja, mutta piikkikorkosaappaat ja nilkkurit on suosikkejani. Talvella on hyvä ja mukava kävellä pakkaslumipolanteella piikkikorkosaappailla. Myös hangessa tulee käveltyä, varsinkin jäällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin odotin korkeampia korkoja, mutta hyvä noinkin. Kyllä ylipolvensaappaat on tarpeen Suomen talvessa ainakin, mutta harvoin näkee korollisena. Käytän erillaisia korkoja, mutta piikkikorkosaappaat ja nilkkurit on suosikkejani. Talvella on hyvä ja mukava kävellä pakkaslumipolanteella piikkikorkosaappailla. Myös hangessa tulee käveltyä, varsinkin jäällä.

        Korkoni todella on ajoittain korkeammat, kuin 10-12 cm, ylipolvensaappaista löytyy 15 cm korkeat piikkikorot 4 cm korokepohjien kera. Olen tämä mökkipolkuja lapioiva rouva, ja nyt lunta on 60-70cm, jossa täysimittaisin saapasvarsin voi helposti pakkasella kulkea. Välillä, kun ei ollut ylipolvensaappaita, normi saapasvarsin kireät lahkeet päällä menin hangessa. Normaalisti liikkuessa nahkasaappaitteni korot on matalemmat, mutta kaupunkikorkoni hyvinkin 13-14 cm korkeat. Minua ei kiinnosta kenenkään miehen käyttämät korot. Minulle riittää oman mieheni mielenkiinto piikkikorkojani kohtaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkoni todella on ajoittain korkeammat, kuin 10-12 cm, ylipolvensaappaista löytyy 15 cm korkeat piikkikorot 4 cm korokepohjien kera. Olen tämä mökkipolkuja lapioiva rouva, ja nyt lunta on 60-70cm, jossa täysimittaisin saapasvarsin voi helposti pakkasella kulkea. Välillä, kun ei ollut ylipolvensaappaita, normi saapasvarsin kireät lahkeet päällä menin hangessa. Normaalisti liikkuessa nahkasaappaitteni korot on matalemmat, mutta kaupunkikorkoni hyvinkin 13-14 cm korkeat. Minua ei kiinnosta kenenkään miehen käyttämät korot. Minulle riittää oman mieheni mielenkiinto piikkikorkojani kohtaan !

        Varmasti miehesi nauttii näkemästään ;) ! Käytkö muinakin vuodenaikoina mökillä piikkikoroissa? Ylipolvensaappaat ovat kyllä mainiot kun lunta paljon myös varmaan se lahje varren päällä toimii myös jotenkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti miehesi nauttii näkemästään ;) ! Käytkö muinakin vuodenaikoina mökillä piikkikoroissa? Ylipolvensaappaat ovat kyllä mainiot kun lunta paljon myös varmaan se lahje varren päällä toimii myös jotenkin...

        Kyllä ja ei, sillä arkikorkojani ei tahdo enää huomata, paitsi, kun passittaa minut mökille ennakkoon polut aukomaan ja lämmittämään, viitaten korkeisiin saappaisiini. Sellainen komennus lie huomen iltapäivällä edessä, sillä viikon viima on puhaltanut polut umpeen. Melko kiitettävästi kyllä kiinnostuu käyttämiäni sisäkorkojani kohtaan. Lahjejuttu oli väliaikainen, toimien vaihtelevasti. Kyllä ylipolvensaappaat on talvisessa lumi Suomessa aivan tarkoituksen mukaiset, jos missä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja ei, sillä arkikorkojani ei tahdo enää huomata, paitsi, kun passittaa minut mökille ennakkoon polut aukomaan ja lämmittämään, viitaten korkeisiin saappaisiini. Sellainen komennus lie huomen iltapäivällä edessä, sillä viikon viima on puhaltanut polut umpeen. Melko kiitettävästi kyllä kiinnostuu käyttämiäni sisäkorkojani kohtaan. Lahjejuttu oli väliaikainen, toimien vaihtelevasti. Kyllä ylipolvensaappaat on talvisessa lumi Suomessa aivan tarkoituksen mukaiset, jos missä !

        On kyllä, ylipolvensaappaat tarpeen ainakin Kajaanin seudulla. Järven jäällä käydessä sellaiset pistän jalkaan, tosin aivan matala korkoiset. Vapaa-ajalla korkeakorkoisetsaappaat jalkaan ja lyhkäisille automatkoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä, ylipolvensaappaat tarpeen ainakin Kajaanin seudulla. Järven jäällä käydessä sellaiset pistän jalkaan, tosin aivan matala korkoiset. Vapaa-ajalla korkeakorkoisetsaappaat jalkaan ja lyhkäisille automatkoille.

        Kyllä Kajaanin seudulla ja vähän pohjoisempana on ylipolvensaappaat ollut tarpeen. Itselläni on Marskista otetut täysimittaisin varsin olevat korkeakorkoiset nahkasaappaat. Ja mikä parasta, niissä on talvipohjat, vaikka on Italia saappaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Kajaanin seudulla ja vähän pohjoisempana on ylipolvensaappaat ollut tarpeen. Itselläni on Marskista otetut täysimittaisin varsin olevat korkeakorkoiset nahkasaappaat. Ja mikä parasta, niissä on talvipohjat, vaikka on Italia saappaat.

        Heippa, millaiset Marski saappaasi on, voitko kertoa tarkemmin ? Vahvemmassa pakkaslumessa käytössäni on nuo ylipolven nahkasaappaat 15 cm piikkikoroin ja 4 cm korokepohjin 1 cm vahvuinen maasto puolipohjat oston jälkeen laitettu. Tietenkin korkoihin on vaihdettu korkeammat metallikorkolaput, jotka puree jäiseen lumeen oikein kivasti. Arkisin työpaikalleni ajan matalemmilla 11-12 cm piikkikorkoisin nahkasaappain. Käytätkö sinä millaisia korkosaappaita arkena ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa, millaiset Marski saappaasi on, voitko kertoa tarkemmin ? Vahvemmassa pakkaslumessa käytössäni on nuo ylipolven nahkasaappaat 15 cm piikkikoroin ja 4 cm korokepohjin 1 cm vahvuinen maasto puolipohjat oston jälkeen laitettu. Tietenkin korkoihin on vaihdettu korkeammat metallikorkolaput, jotka puree jäiseen lumeen oikein kivasti. Arkisin työpaikalleni ajan matalemmilla 11-12 cm piikkikorkoisin nahkasaappain. Käytätkö sinä millaisia korkosaappaita arkena ?

        Hei ! Marskista otetut piikkikorkoiset nahkasaappaat on laadukkaat Italialaiset Barbara Bucci. Yli 13 cm korkuinen päällystetty korko ja 2 cm platform, terävä kärkiset. Nämä on ainoat piikkikorkoiset nahkasaappaani, muut on matalempi ja leveämpi korkoisia, joita käytän arkena. Sinulla onkin jo korkeampi korkoiset hankisaappaat ? Olisi jänskä kokeilla tuollaisia hangessa ja lumipolanteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei ! Marskista otetut piikkikorkoiset nahkasaappaat on laadukkaat Italialaiset Barbara Bucci. Yli 13 cm korkuinen päällystetty korko ja 2 cm platform, terävä kärkiset. Nämä on ainoat piikkikorkoiset nahkasaappaani, muut on matalempi ja leveämpi korkoisia, joita käytän arkena. Sinulla onkin jo korkeampi korkoiset hankisaappaat ? Olisi jänskä kokeilla tuollaisia hangessa ja lumipolanteella.

        Heippa,,,tosi kivat BB saappaat sinulla. Omat BB saappaat on 11 cm piikkikoroin, aivan ohkaisin pohjin ja terävin kärjin. On nuo yli 15 cm korolliset hankisaappaat jännät käyttää pakkaslumessa, kun vain tietää ne seudut, jossa liikkuu, kuten mökilläni. Kylmänä päivänä pistän nuo jalkaani lähtiessämme jäälle kalaan pulkkaa vetäen. Mitä enemmän lunta, sitä helpommin mieheni jää jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa,,,tosi kivat BB saappaat sinulla. Omat BB saappaat on 11 cm piikkikoroin, aivan ohkaisin pohjin ja terävin kärjin. On nuo yli 15 cm korolliset hankisaappaat jännät käyttää pakkaslumessa, kun vain tietää ne seudut, jossa liikkuu, kuten mökilläni. Kylmänä päivänä pistän nuo jalkaani lähtiessämme jäälle kalaan pulkkaa vetäen. Mitä enemmän lunta, sitä helpommin mieheni jää jälkeen.

        Omia BB saappaita sovittaessani ei korot kopisseet liikkeen matoilla. Korkolaput oli maalattu mustiksi, joita en huomannut hankkiessani metallisiksi. Oli pienoinen shokki kotonani sovittaessa niitä, millaista kopinaa korot pitää. Aluksi arastelin käyttää niitä äänekkäästä korkojen kopinasta johtuen. Korkojen ollen niin kapeat, jotta kovimpaankin lumipolanteeseen ne painuu melko helposti. Myöhemmin tutkiessani piikkikorkoja ulkoa tultuani, ne tuntui ihmeen kylmiltä, joten ne lienee metallia nahka päällystetyt. Sitä johtuu korkojen todella äänekäs kopina kivilattioilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omia BB saappaita sovittaessani ei korot kopisseet liikkeen matoilla. Korkolaput oli maalattu mustiksi, joita en huomannut hankkiessani metallisiksi. Oli pienoinen shokki kotonani sovittaessa niitä, millaista kopinaa korot pitää. Aluksi arastelin käyttää niitä äänekkäästä korkojen kopinasta johtuen. Korkojen ollen niin kapeat, jotta kovimpaankin lumipolanteeseen ne painuu melko helposti. Myöhemmin tutkiessani piikkikorkoja ulkoa tultuani, ne tuntui ihmeen kylmiltä, joten ne lienee metallia nahka päällystetyt. Sitä johtuu korkojen todella äänekäs kopina kivilattioilla.

        Heippa. On muutamat metallikorkoiset avokkaat, nilkkurit ja saappaat käytössäni. Niiden korot kyllä kopisee äänekkäämmin, kuin normikorot metallikorkolapuin. Minua ei sellainen ole häirinnyt koskaan, mutta joskus joku puhelimessa oleva mies on heittänyt närkästyneitä katseita, kun olin takonut korkosaappaillani siitä ohi. Metallikorot voi olla, vaikka kuinka ohkaiset, ja muutamista on päällys irronnut korkojen näyttävän siten entistä kapeammilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa. On muutamat metallikorkoiset avokkaat, nilkkurit ja saappaat käytössäni. Niiden korot kyllä kopisee äänekkäämmin, kuin normikorot metallikorkolapuin. Minua ei sellainen ole häirinnyt koskaan, mutta joskus joku puhelimessa oleva mies on heittänyt närkästyneitä katseita, kun olin takonut korkosaappaillani siitä ohi. Metallikorot voi olla, vaikka kuinka ohkaiset, ja muutamista on päällys irronnut korkojen näyttävän siten entistä kapeammilta.

        Hei. Ai, sinulla on useat metallikorot, itselläni vain nuo BB nahkasaappaat, joiden korkoja tutkailin tarkemmin : metallikorkolappu on ihmeen vähän kulunut ja lumipolanteessa käveleminen on vähän korkojen nahkapäällystä viottanut siten, jotta selvästi on havaittavissa metallikorko. Avokkaissa ja nilkkureissa minulla on vain piikkikorkoja.
        Entinen mieheni tykkäsi kovasti BB korkosaappaistani, kehoittain pistämään ne jalkaani lähtiessämme ostoksille viikonloppuina. Usein niin teinkin, ainakin pakkasilla niiden säilyen tosi siisteinä, kun on käsitelty mehiläisvahalla lumen kanssa kosketuksessa olevin osin. Aattona iltakirkon kivirappusilla metallikorot kopisi todella terävästi ja haudoilla jouduin päkiöillä varaamaan, sillä korot olisi painuneet poljettuun lumipolanteeseen syvälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Ai, sinulla on useat metallikorot, itselläni vain nuo BB nahkasaappaat, joiden korkoja tutkailin tarkemmin : metallikorkolappu on ihmeen vähän kulunut ja lumipolanteessa käveleminen on vähän korkojen nahkapäällystä viottanut siten, jotta selvästi on havaittavissa metallikorko. Avokkaissa ja nilkkureissa minulla on vain piikkikorkoja.
        Entinen mieheni tykkäsi kovasti BB korkosaappaistani, kehoittain pistämään ne jalkaani lähtiessämme ostoksille viikonloppuina. Usein niin teinkin, ainakin pakkasilla niiden säilyen tosi siisteinä, kun on käsitelty mehiläisvahalla lumen kanssa kosketuksessa olevin osin. Aattona iltakirkon kivirappusilla metallikorot kopisi todella terävästi ja haudoilla jouduin päkiöillä varaamaan, sillä korot olisi painuneet poljettuun lumipolanteeseen syvälle.

        Heippa. Onhan nuita kertynyt, mutta vain muutamia on ulkona pidetty. Korokepohjilla varaaminen on täysin tavallista piikkikorkoisilla saappailla lumella, aivan kuten pehmeään aikaan keväällä ja syksyllä. Kyllä korkojen päällysteet on lujilla vaihtelevissa oloissa, kun vain korot uppoaa maahan tai kovaan lumeen. Reilu askeltaminen näkyy lähes heti piikkikoroissa, jos ne vain uppoavat, niin kuin varmaan tiedätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa. Onhan nuita kertynyt, mutta vain muutamia on ulkona pidetty. Korokepohjilla varaaminen on täysin tavallista piikkikorkoisilla saappailla lumella, aivan kuten pehmeään aikaan keväällä ja syksyllä. Kyllä korkojen päällysteet on lujilla vaihtelevissa oloissa, kun vain korot uppoaa maahan tai kovaan lumeen. Reilu askeltaminen näkyy lähes heti piikkikoroissa, jos ne vain uppoavat, niin kuin varmaan tiedätkin.

        Moikka!
        En itse juurikaan käytä korokepohjia koska ne on epävakaat mielestäni.
        Mutta kyllä ohutpohjaisillakin piikkikoroilla kannattaa varata pehmeällä. Tietty korokepohjaisten korot on helpolla pohjan verran korkeammat eli siten uppoavat syvemmälle kuin ohutpohjaisten.
        Ja jos niiden piikkikorot antaa upota kokonaan niin silloin päkiä on jo korkeammalla kuin kantapää..eli niillä varaaminen on aiheellista tosi pehmeässä jos päkiä ei uppoa esim. mudassa.
        Kyllä..yhdellä käytöllä saa piikkikorot sellaiseen kuntoon että reipas käyttö näkyy kun antaa piikkikorkojen vaan upota sen minkä uppoaa ilman varaamista..siksi en suosi käyttökoroissa päällystettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka!
        En itse juurikaan käytä korokepohjia koska ne on epävakaat mielestäni.
        Mutta kyllä ohutpohjaisillakin piikkikoroilla kannattaa varata pehmeällä. Tietty korokepohjaisten korot on helpolla pohjan verran korkeammat eli siten uppoavat syvemmälle kuin ohutpohjaisten.
        Ja jos niiden piikkikorot antaa upota kokonaan niin silloin päkiä on jo korkeammalla kuin kantapää..eli niillä varaaminen on aiheellista tosi pehmeässä jos päkiä ei uppoa esim. mudassa.
        Kyllä..yhdellä käytöllä saa piikkikorot sellaiseen kuntoon että reipas käyttö näkyy kun antaa piikkikorkojen vaan upota sen minkä uppoaa ilman varaamista..siksi en suosi käyttökoroissa päällystettä.

        Minä taas suorastaan rakastan korokepohjia. Käytän ulkona 10-25 mm korkeana ja niitä on useita kymmeniä pareja. 35-40 mm korkuinen korokepohja alkaa kyllä jo horjuttaa ulkona...se on totta. Tuon korkuisia korokepohjia piikkikoroissani käytän sisätiloissa. On muutamat 13cm metallikorkoiset nahka-avokkaat, jotka kaipaisi 10 mm korokepohjaa, sillä muuten niiden käyttö rajoittuu korkeintaan hitaitten tanssiin, jolloin voi nojata mieheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas suorastaan rakastan korokepohjia. Käytän ulkona 10-25 mm korkeana ja niitä on useita kymmeniä pareja. 35-40 mm korkuinen korokepohja alkaa kyllä jo horjuttaa ulkona...se on totta. Tuon korkuisia korokepohjia piikkikoroissani käytän sisätiloissa. On muutamat 13cm metallikorkoiset nahka-avokkaat, jotka kaipaisi 10 mm korokepohjaa, sillä muuten niiden käyttö rajoittuu korkeintaan hitaitten tanssiin, jolloin voi nojata mieheen.

        Täällä kaa tykätään mielettömästi korokepohjista, piikkikoroin tietenkin. Mulla on useita pareja piikkikorkoja joissa on korokepohjaa 5-35 mm ja muutamat 40-55mm korokepohjilla. Ohutpohjasista en tykkää yhtään, paitsi jos on tosi terävä kärkiset !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kaa tykätään mielettömästi korokepohjista, piikkikoroin tietenkin. Mulla on useita pareja piikkikorkoja joissa on korokepohjaa 5-35 mm ja muutamat 40-55mm korokepohjilla. Ohutpohjasista en tykkää yhtään, paitsi jos on tosi terävä kärkiset !

        Sama täällä. Näillä vesi/kurakeleillä korokepohjat on hyödylliset,ei mene vesi ja kura saumoihin niin helpolla kastelemaan jalkoja. Tänään olin liikenteessä ns. traktoripohjaisilla piikkikorkonilkkureilla.Korot on jotain 13 cm luokkaa ja pohjat 4 cm. Pohjat piti hyvin mutaisella sivutiellä upoten 4 - 5 cm. Ohutpohjaisethan olis jo olleet upoksissa jo koko päkiän ja kastuneet läpi.
        Näillä selvisi kuivin jaloin ja korkojen ja korokepohjien pesulla sai nilkkurit siistiksi.
        On myös ohutpohjaisia spittarikärkisiä käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Näillä vesi/kurakeleillä korokepohjat on hyödylliset,ei mene vesi ja kura saumoihin niin helpolla kastelemaan jalkoja. Tänään olin liikenteessä ns. traktoripohjaisilla piikkikorkonilkkureilla.Korot on jotain 13 cm luokkaa ja pohjat 4 cm. Pohjat piti hyvin mutaisella sivutiellä upoten 4 - 5 cm. Ohutpohjaisethan olis jo olleet upoksissa jo koko päkiän ja kastuneet läpi.
        Näillä selvisi kuivin jaloin ja korkojen ja korokepohjien pesulla sai nilkkurit siistiksi.
        On myös ohutpohjaisia spittarikärkisiä käytössä.

        Viime kuukausina olisi ollut traktoripohjaisille korkosaappaille käyttöä, runsaasti. Luovuin niistä vuosi pari sitten, kun olivat tolppakorkoiset. Korokepohjaisia piikkikorkonilkkureita ja saappaita on lievällä maastopohjilla, mutta korokepohjat on melko matalat. Ohutpohjaisia teräväkärkisiä piikkikorkoja, avokkaista saappaisiin käytän sisätiloissa ja kuivalla kelillä kaupungissa, mutta asfaltin ulkopuolella ne on mielestäni onnettomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime kuukausina olisi ollut traktoripohjaisille korkosaappaille käyttöä, runsaasti. Luovuin niistä vuosi pari sitten, kun olivat tolppakorkoiset. Korokepohjaisia piikkikorkonilkkureita ja saappaita on lievällä maastopohjilla, mutta korokepohjat on melko matalat. Ohutpohjaisia teräväkärkisiä piikkikorkoja, avokkaista saappaisiin käytän sisätiloissa ja kuivalla kelillä kaupungissa, mutta asfaltin ulkopuolella ne on mielestäni onnettomat.

        Olisipa eilen ollut traktoripohjaiset jalassa. Poikkeuksellisesti tulin bussilla kotiin,pysäkiltä lyhin matka pihaan on käytöstä poistettu vanha pihatie josta kävelin.Ilmeisesti kun siinä ei enää oikein mitään liikennettä enää niin se oli nyt näiden kelien ansiosta upottavan pehmeä laidasta laitaan..Aamulla onneksi laitoin jo melko käytetyt piikkikorkonilkkurit ohuilla pohjilla ja ovat vielä tekonupukkia..kulunutta sellaista.Nyt odottavat pesua tai roskiin menoa,kuivuneet eilisestä. Ovat paksun mutakuorrutuksen peittämät lähes kokonaan ,vain varret on jotenkin puhtaat.
        Yllättävää kyllä oli ettei jalat silti kastuneet juurikaan vaikka matkaa kuitenkin lähes puoli kilsaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisipa eilen ollut traktoripohjaiset jalassa. Poikkeuksellisesti tulin bussilla kotiin,pysäkiltä lyhin matka pihaan on käytöstä poistettu vanha pihatie josta kävelin.Ilmeisesti kun siinä ei enää oikein mitään liikennettä enää niin se oli nyt näiden kelien ansiosta upottavan pehmeä laidasta laitaan..Aamulla onneksi laitoin jo melko käytetyt piikkikorkonilkkurit ohuilla pohjilla ja ovat vielä tekonupukkia..kulunutta sellaista.Nyt odottavat pesua tai roskiin menoa,kuivuneet eilisestä. Ovat paksun mutakuorrutuksen peittämät lähes kokonaan ,vain varret on jotenkin puhtaat.
        Yllättävää kyllä oli ettei jalat silti kastuneet juurikaan vaikka matkaa kuitenkin lähes puoli kilsaa...

        Ei ole tuon kaltaisista muta marsseista kokemusta, enintään on korokepohjan verran painuneet, kun olen usein onnistunut valitsemaan sopivan korkuiset platformit, piikkikorkojen painuen paljon syvemmälle. Aiempina vuosina on keväällä ollut polannesohjoa liikaa pihatiellä, jossa ajokkini ei suostunut liikkumaan, jolloin marssin suosiolla bussipysäkille lähes kilometrin. Tr. pohjaisilla tolppakorkosaappailla sinne helposti pääsi, välillä myös maastopohjaisilla nahkajäljitelmä piikkikorkosaappailla sohjon vähetessä. Pihatien sohjon kolasin ja lapioin vähitellen pois, tr, pohja saappaat jalassani tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tuon kaltaisista muta marsseista kokemusta, enintään on korokepohjan verran painuneet, kun olen usein onnistunut valitsemaan sopivan korkuiset platformit, piikkikorkojen painuen paljon syvemmälle. Aiempina vuosina on keväällä ollut polannesohjoa liikaa pihatiellä, jossa ajokkini ei suostunut liikkumaan, jolloin marssin suosiolla bussipysäkille lähes kilometrin. Tr. pohjaisilla tolppakorkosaappailla sinne helposti pääsi, välillä myös maastopohjaisilla nahkajäljitelmä piikkikorkosaappailla sohjon vähetessä. Pihatien sohjon kolasin ja lapioin vähitellen pois, tr, pohja saappaat jalassani tietenkin.

        Eihän nuo mutamarssit mitään kivoja ole..olen vain tottunut niihin maalla asuvana teinistä asti jolloin korkojen korkeudet nousi näihin korkeuksii.
        Ystävät ovat usein sanoneet koroistani ja niiden käytöstä tyyliin,miten jaksat niillä aina ja eikö matalemmat riittäisi maalle jne.
        Nilkkurit jäi sitten pihakengiksi kunnes hajoavat lopullisesti,en niitä paljoa viitsinyt puhdistella.
        Suurin osa varisi kun kuivuneena laitoin jalkaan ja lähdin ulos. Tietty jäivät harmaiksi mutta se ei haittaa tuossa pihassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nuo mutamarssit mitään kivoja ole..olen vain tottunut niihin maalla asuvana teinistä asti jolloin korkojen korkeudet nousi näihin korkeuksii.
        Ystävät ovat usein sanoneet koroistani ja niiden käytöstä tyyliin,miten jaksat niillä aina ja eikö matalemmat riittäisi maalle jne.
        Nilkkurit jäi sitten pihakengiksi kunnes hajoavat lopullisesti,en niitä paljoa viitsinyt puhdistella.
        Suurin osa varisi kun kuivuneena laitoin jalkaan ja lähdin ulos. Tietty jäivät harmaiksi mutta se ei haittaa tuossa pihassa...

        Vuosia asuin kaupungissa, silloin oli helpompi mennä piikkikoroilla, kun oli katsonut ulko lämpötilan. Valitsi joko nahkasaappaat/nilkkurit tai keinonahkasaappaat/nilkkurit! Nykyisellä asuipaikallani kestopäällyste on muutaman km päässä. Bussipysäkille vajaa km, jonne kyllä osan matkaa voi marssia piikkikorkosaappailla helposti, kun vanha päällystetie toimii kevytväylänä, mutta osa on sorasarkaa. Aiemmin oman pihan ns. kelirikkoa oli keväisin muutaman päivän, mutta viimeisen neljän kk aikana sitä on riittänyt montakymmentä päivää... Omat työkaverit on kyllä vihjailleet, jotta piikkikorot jäi jalkaani pidemmäksi aikaa. Työkaverit menee tolppakoroilla, maastopohjin tarvittaessa, muuten matalin tossuin tai oikeilla pakkasilla löytyy matalakorkoiset nahkasaappaat.


    • Anonyymi

      Olen tämän ketjun aloittaja, vajaan kahden vuoden takaa. Kurkkasin tänne pitkästä aikaa. Merkillisen vaikeaksi mennyt tuo nimimerkin esiin saaminen. Itse asiaan, kuluvana talvena on korkosaappaiden metallikorot olleet useasti tarpeen jäisillä jalkakäytävillä tai oikeastaan metallikorkolaput. Ne on täytynyt vaihtaa uusiin, kun kadut olleet lumesta paljaat lähes kokonaan, vain silloin tällöin lunta, jonka asteet muuttaa jääksi. Sirotehiekka on tietenkin tarpeen, se vain kuluttaa väkisin muoviset korkolaput, mutta ainoa keino liukauden kannalta.

    • Anonyymi

      Töissäni jalkaudutaan kentälle metsänlaitaan useamman kerran vuodessa. Näin oli tarkoitus tehdä myös torstaina, mutta koronan johdosta siitä muodostui vain pienen henkilökunnan virkistys tilaisuus kuumien makkaroiden ja pullakahvien kera. Kuivan kelin vallitessa, lähdin sinne korkeakorkoiset nahkasaappaat jalassani, joilla olin aamulla kotoani lähtenyt, kuten tavallisesti. Työkaverini käytti aivan matalakorkoisia nahkasaappaita. Jos on ollut kostea keli, pistin jalkaani keinonahkaiset piikkikorkosaappaat korokepohjin. Työkaverini sen sijaan suosi tolppakorkoisia nilkkureita tai saappaita. Työkaverini on tottunut, jotta kahvin ääressä häärään piikkikoroissani, mutta jos lumitalvena reilulla pakkasella jalassani on olleet korkeat 13-14 cm piikkikorkoiset nahkasappaat korokepohjin, silloin yhteityökumppanit on voinut olettaa konttorikorkojeni jääneen jalkaani.

      • Anonyymi

        Korona on pitänyt kotosalla tehokkaasti. Nyt lämmintä ja tuulista ,alkaa piha ja pihatie kuivumaan..onneksi ja vihdoin. Pian pääsisi jo paremmilla saappailla tai nilkkureilla liikenteeseen mutta pitää odotella. Pihakengiksi jääneet nilkkurit ainoat piikkikorot varmaan lähes viikkoon. Yllättävän sitkeät kengät loppujen lopuksi kun eivät varmaan ihan tarkoitettu tähän käyttöön missä on olleet viime ajat.
        Miten te muut käytätte piikkikorkonne loppuun? Vai myyttekö hyvissä ajoin eteenpäin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona on pitänyt kotosalla tehokkaasti. Nyt lämmintä ja tuulista ,alkaa piha ja pihatie kuivumaan..onneksi ja vihdoin. Pian pääsisi jo paremmilla saappailla tai nilkkureilla liikenteeseen mutta pitää odotella. Pihakengiksi jääneet nilkkurit ainoat piikkikorot varmaan lähes viikkoon. Yllättävän sitkeät kengät loppujen lopuksi kun eivät varmaan ihan tarkoitettu tähän käyttöön missä on olleet viime ajat.
        Miten te muut käytätte piikkikorkonne loppuun? Vai myyttekö hyvissä ajoin eteenpäin?

        Mulla piikkarit lähtee vähintään ajoissa vaihtoon, joko toriin, kirppuun tai vain luovutan kiertoon. Mä en jaksa samoja korkoja liian pitkään kattoo ja pitää. Korkolaput mulla kestää hyvin, kun oon kevyt likka. En oo koskaan vaihdattanut korkolappuja,,,korkeintaan joissakin koroissa on korot mennyt nauloille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla piikkarit lähtee vähintään ajoissa vaihtoon, joko toriin, kirppuun tai vain luovutan kiertoon. Mä en jaksa samoja korkoja liian pitkään kattoo ja pitää. Korkolaput mulla kestää hyvin, kun oon kevyt likka. En oo koskaan vaihdattanut korkolappuja,,,korkeintaan joissakin koroissa on korot mennyt nauloille.

        Yllättävän hyvin nyt pihat kuivunut..piikkikorolle voi antaa melkein normaalisti painoa. Tietty jossain kohdin uppoaa vielä helpollakin.
        Kävin näin etäpäivänä mummille kaupassa.
        Hän tahtio lähteä käymään papan haudalla jonne tietty hänet kyyditsin. Hautausmaan hiekkakäytävät oli melko hyväkuntoisia mutta kun menimme alemmas käytävää niin kosteutta olikin jo paljon enemmän ja piti varvastaa ettei piikkikorot uponneet paljoa.
        Hiekkakäytävän loputtua muuttuikin olosuhde totaalisesti kun nurmi olikin aivan upottavan mutaista.
        Kävimme silti perillä ja keräsin talven aikana kertyneet hautakynttilät roskiin. Mummia harmitti kun sain piikkikorkosaappaani niin likaiseksi mutta kerroin ettei se minua haitannut ollenkaan kun koko talvi on ollut kotipihassa samanlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävän hyvin nyt pihat kuivunut..piikkikorolle voi antaa melkein normaalisti painoa. Tietty jossain kohdin uppoaa vielä helpollakin.
        Kävin näin etäpäivänä mummille kaupassa.
        Hän tahtio lähteä käymään papan haudalla jonne tietty hänet kyyditsin. Hautausmaan hiekkakäytävät oli melko hyväkuntoisia mutta kun menimme alemmas käytävää niin kosteutta olikin jo paljon enemmän ja piti varvastaa ettei piikkikorot uponneet paljoa.
        Hiekkakäytävän loputtua muuttuikin olosuhde totaalisesti kun nurmi olikin aivan upottavan mutaista.
        Kävimme silti perillä ja keräsin talven aikana kertyneet hautakynttilät roskiin. Mummia harmitti kun sain piikkikorkosaappaani niin likaiseksi mutta kerroin ettei se minua haitannut ollenkaan kun koko talvi on ollut kotipihassa samanlaista.

        Puolitoista viikkoa on ollut melko kuivaa, jolloin piikkikorkoisilla nahkasaappaillakin on voinut pihassa liikkua. Tänään alkoi piha vähän kastua roudan sulamisesta johtuen, jolloin oli parempi liikkua keinonahkanilkkureilla. Alkuviikosta lähdin aamulla kauppaan 14cm piikkikorkoisilla nahkanilkkureilla, jolloin piikkikorkojen jäljet on vieläkin näkyvissä. Korona on pitänyt tämän viikkoa kotona, ja ehkä ensi viikonkin. Tiedä sitten tuleeko pidempi lomautus, ellei sitten lopputili. Olisi tehnyt mieli vaihtaa ajokkiini kesärenkaat, mutta ensiviikoksi on ennustanut viileämpää. Hitaasti vajuvaa rengasta yritin eilen vaihtaa, mutta ei irronnut navasta,,,vaikka potkin sitä vimmatusti korokepohja nilkkureilla. Ystävä, kun olisi ollut sitä kuvaamassa, joskus myöhemmin katsellen se olisi voinut jo naurattaa. Huomenna kaupoilla käydessä pitää harkita rengasliikkeessä käyntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla piikkarit lähtee vähintään ajoissa vaihtoon, joko toriin, kirppuun tai vain luovutan kiertoon. Mä en jaksa samoja korkoja liian pitkään kattoo ja pitää. Korkolaput mulla kestää hyvin, kun oon kevyt likka. En oo koskaan vaihdattanut korkolappuja,,,korkeintaan joissakin koroissa on korot mennyt nauloille.

        Joskus myyn kanssa tai kavereiden kesken vaihdellaan. Jostain kirpparilta hankittuja ,halpoja käytän yleisesti. Mulla yks kaveri jolta saan ostaa halvalla kun se kyllästyy,joskus jopa yhdessä valitaan kun ostan ne myöhemmin siltä. En kanssa harrasta korkolappujen vaihtoa jos ne ei tuu mukana..sillä hintaa saa taas kirpparilta tai kaverilta toiset ;).
        Mä yleensä se joka pitää ne loppuun ja koroista ne melki ens loppuuki. Yleensä joo kanss nauloille menee piikkikorot kun tulee mentyä melki missä vaan..joskus alkaa vemppuun ja on jopa irronnutki. Naulakorko on surkee kävellä kovalla ja asvaltilla,muualla ei se haittaa kun uppoo maahan ja on hyvä kävellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus myyn kanssa tai kavereiden kesken vaihdellaan. Jostain kirpparilta hankittuja ,halpoja käytän yleisesti. Mulla yks kaveri jolta saan ostaa halvalla kun se kyllästyy,joskus jopa yhdessä valitaan kun ostan ne myöhemmin siltä. En kanssa harrasta korkolappujen vaihtoa jos ne ei tuu mukana..sillä hintaa saa taas kirpparilta tai kaverilta toiset ;).
        Mä yleensä se joka pitää ne loppuun ja koroista ne melki ens loppuuki. Yleensä joo kanss nauloille menee piikkikorot kun tulee mentyä melki missä vaan..joskus alkaa vemppuun ja on jopa irronnutki. Naulakorko on surkee kävellä kovalla ja asvaltilla,muualla ei se haittaa kun uppoo maahan ja on hyvä kävellä.

        Minusta taas nauloille kuluneilla piikkikoroilla on lähes aina mukava kävellä. Ainut poikkeus on tietyt kivilattiat, jossa metallikorkolaputkin pyrkii lipsumaa, mutta betonilla ja asfaltilla ei mitään haittaa. Silloin tietenkin on kyseessä sellaiset piikkikorot, joihin ei ole tarkoituskaan uusia korkolappuja! Eli minulla on sellaisia kokemuksia metallikoroista ja matallikorkolapuista, joilla ei aivan sileillä, varsinkaan kiiltävillä kivilattioilla kiirehditä. Oletkohan sama nainen, joka aiemminkin mainitsi nauloille menneitten piikkikorkojen ollen vähemmän mukavat käyttää kovilla pinnoilla? Oikeastaan silloin kuulostaa kivalta, kun korkolaput on hajonneet. Joskus 10-15 vuotta sitten minua nuorempien teinien piikkikorot kopisi nauloilla lähes jatkuvasti. Minäkin olen ystävältä muutamat piikkikorot ostanut, hänellä ne on jääneet yhä vähemmälle käytölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävän hyvin nyt pihat kuivunut..piikkikorolle voi antaa melkein normaalisti painoa. Tietty jossain kohdin uppoaa vielä helpollakin.
        Kävin näin etäpäivänä mummille kaupassa.
        Hän tahtio lähteä käymään papan haudalla jonne tietty hänet kyyditsin. Hautausmaan hiekkakäytävät oli melko hyväkuntoisia mutta kun menimme alemmas käytävää niin kosteutta olikin jo paljon enemmän ja piti varvastaa ettei piikkikorot uponneet paljoa.
        Hiekkakäytävän loputtua muuttuikin olosuhde totaalisesti kun nurmi olikin aivan upottavan mutaista.
        Kävimme silti perillä ja keräsin talven aikana kertyneet hautakynttilät roskiin. Mummia harmitti kun sain piikkikorkosaappaani niin likaiseksi mutta kerroin ettei se minua haitannut ollenkaan kun koko talvi on ollut kotipihassa samanlaista.

        Nyt sitten otti kelit takapakkia kun tänne satoi lunta reilusti.Maa on kivasti jäässä piikkikoroille mutta kun tuo lumimäärä sulaa niin kuraliejussa taas tarvotaan kotipuolessa. Nahkasaappailla kivasti pääsi kulkemaan..pitää kaivella taas esiin vanhoja keinonahkaisia.
        Taidan olla melko "harvinainen" piikkikorkojen käyttäjä tällaisissa olosuhteissa..ei taida helpolla olla muilla samoja ongelmia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten otti kelit takapakkia kun tänne satoi lunta reilusti.Maa on kivasti jäässä piikkikoroille mutta kun tuo lumimäärä sulaa niin kuraliejussa taas tarvotaan kotipuolessa. Nahkasaappailla kivasti pääsi kulkemaan..pitää kaivella taas esiin vanhoja keinonahkaisia.
        Taidan olla melko "harvinainen" piikkikorkojen käyttäjä tällaisissa olosuhteissa..ei taida helpolla olla muilla samoja ongelmia?

        Kun kerran täällä tämä kuu on ollut lähes lumeton, en sitä enää täksi kevääksi kaipaa, aikaisintaan marras-joulukuulle! Pari viikkoa pitänyt keväisiä ilmoja, tänään aamulla -10 astetta ja huomen aamulle ennustaa samoin. Piikkikorkoisin nahkasaappain on voinut hyvin liikkua. Iltapäivisin korot tietenkin painuu useita senttejä. Pahimmat kurakelit piti kolme viikkoa sitten, eikä niitä ole ikävä! Kyllä täälläkin pidetään piikkikorkoja kelissä, kuin kelissä,,,tarvittaessa nahkajäljitelmäsaappaisiin turvautuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran täällä tämä kuu on ollut lähes lumeton, en sitä enää täksi kevääksi kaipaa, aikaisintaan marras-joulukuulle! Pari viikkoa pitänyt keväisiä ilmoja, tänään aamulla -10 astetta ja huomen aamulle ennustaa samoin. Piikkikorkoisin nahkasaappain on voinut hyvin liikkua. Iltapäivisin korot tietenkin painuu useita senttejä. Pahimmat kurakelit piti kolme viikkoa sitten, eikä niitä ole ikävä! Kyllä täälläkin pidetään piikkikorkoja kelissä, kuin kelissä,,,tarvittaessa nahkajäljitelmäsaappaisiin turvautuen.

        Niinpä,ei olis enää takatalvea tarvinnut tulla! Luulen että tuostakun lumi sulaa niin kurakelia riittää taas :(. Koko talvi täällä oli samaa keliä ja nyt kun oli hetken kivaa keliä niin piti sitten taas kääntyä tuollaiseksi. Jos vielä huomenna olisi kuivaa lumikeliä niin voisi ajatella vielä nahkasaappaita piikkikoroilla.
        Ai, sinullakin sama ongelma että korot painuu maahan/kuraan,asut sitten ilmeisesti myös kauempana keskustasta?
        Minä ihan maalla ja pahimmilla keleillä jo tuli mieleen jättää piikkikorot hetkeksi mutta aina ne vaan tuli laitettua jalkaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä,ei olis enää takatalvea tarvinnut tulla! Luulen että tuostakun lumi sulaa niin kurakelia riittää taas :(. Koko talvi täällä oli samaa keliä ja nyt kun oli hetken kivaa keliä niin piti sitten taas kääntyä tuollaiseksi. Jos vielä huomenna olisi kuivaa lumikeliä niin voisi ajatella vielä nahkasaappaita piikkikoroilla.
        Ai, sinullakin sama ongelma että korot painuu maahan/kuraan,asut sitten ilmeisesti myös kauempana keskustasta?
        Minä ihan maalla ja pahimmilla keleillä jo tuli mieleen jättää piikkikorot hetkeksi mutta aina ne vaan tuli laitettua jalkaan...

        Soratien varrella asun, reilusti taajaman ulkopuolella. Vähän alkoi sataa lunta, jonka on ennustanut iltayötä kohti lisääntyvän. Omaa pihaa en niinkään surkuttele, kun jälleen on kuraa tiedossa,,,vaan valtion soratietä, joka oli lupaavasti jo alkanut kuivahtaa. Tänä vuonna siinä on kuoppia ja heitteitä riittänyt, joka ei kaipaisi moneen viikkoon mitään sateita. Vaikka oma pihapiiri ei aivan kamalimpaan kelirikkoon kuulu, niin viime kuukausina on kuraa riittänyt. Oli toiveissa jo päästä korkonilkkureita käyttämään, niissä ollen enemmän valinnanvaraa korkosaappaisiin verraten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soratien varrella asun, reilusti taajaman ulkopuolella. Vähän alkoi sataa lunta, jonka on ennustanut iltayötä kohti lisääntyvän. Omaa pihaa en niinkään surkuttele, kun jälleen on kuraa tiedossa,,,vaan valtion soratietä, joka oli lupaavasti jo alkanut kuivahtaa. Tänä vuonna siinä on kuoppia ja heitteitä riittänyt, joka ei kaipaisi moneen viikkoon mitään sateita. Vaikka oma pihapiiri ei aivan kamalimpaan kelirikkoon kuulu, niin viime kuukausina on kuraa riittänyt. Oli toiveissa jo päästä korkonilkkureita käyttämään, niissä ollen enemmän valinnanvaraa korkosaappaisiin verraten.

        Melko samoissa olosuhteissa sitten liikut piikkikoroissa kuin minäkin. Tosin en paljoa kulje muutakuin omaa tietä ja sitä vanhaa pihatietä satunnaisesti.
        Jos oikein huono kurakeli niin silloin kyllä joutuu pidemmän kautta kävelemään bussille.
        Nyt ei ne bussitkaan enää kulje kun koulut kiinni...Mulla on ollut kyllä piikkikorkonilkkurit tasaseen käytössä läpi "talven"..joka täällä on ollut lähes lumeton ja plussan puolella.
        Nyt on normaalimpaa kevätkeliä kun aamut pakkasella ja iltapäivästä plussalla ,sulattaen pihan kuraiseksi.
        Tänään oli vain pinnasta kurainen,piikkikorot upposi vain pari senttiä kuten päkiäkin.
        Mulla tullut tavaksi pitää autossa jotain puhdistusvälinettä,talouspaperia,rättiä,millä voi piikkikorot pyyhkäistä helpolla kurasta asioille mennessä.Kotiin päin ei sitten niin merkitystä millaiseen kuntoon menevät,yleensä pysähdys postilaatikolle riittää saamaan melko kuraan kun se on isomman tien varressa jossa suolataan.
        Kotipihassa sitten tulee lisää kun tulee otettua koira tarhasta sisälle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko samoissa olosuhteissa sitten liikut piikkikoroissa kuin minäkin. Tosin en paljoa kulje muutakuin omaa tietä ja sitä vanhaa pihatietä satunnaisesti.
        Jos oikein huono kurakeli niin silloin kyllä joutuu pidemmän kautta kävelemään bussille.
        Nyt ei ne bussitkaan enää kulje kun koulut kiinni...Mulla on ollut kyllä piikkikorkonilkkurit tasaseen käytössä läpi "talven"..joka täällä on ollut lähes lumeton ja plussan puolella.
        Nyt on normaalimpaa kevätkeliä kun aamut pakkasella ja iltapäivästä plussalla ,sulattaen pihan kuraiseksi.
        Tänään oli vain pinnasta kurainen,piikkikorot upposi vain pari senttiä kuten päkiäkin.
        Mulla tullut tavaksi pitää autossa jotain puhdistusvälinettä,talouspaperia,rättiä,millä voi piikkikorot pyyhkäistä helpolla kurasta asioille mennessä.Kotiin päin ei sitten niin merkitystä millaiseen kuntoon menevät,yleensä pysähdys postilaatikolle riittää saamaan melko kuraan kun se on isomman tien varressa jossa suolataan.
        Kotipihassa sitten tulee lisää kun tulee otettua koira tarhasta sisälle...

        Jäi onneksi eilinen lumen tulo ennustetta vähäisemmäksi. Täällä on ollut marras-maaliskuun välillä useaan otteeseen lunta 10-20cm ja vähän pakkasta, mutta lumet on sulaneet yhtä monesti pois. Paremmille korkeakorkoisille nahkasaappaille oli ihmeen vähän ilmoja, keinonahkasisille sitäkin enemmän. Kylmimpinä aamuina kipitin piikkikorkoisilla nahkasaappaillani bussille, mutta enimmäksen kuitenkin omalla kyydillä kuljin. Nyt on kolmas viikko kulumassa, kun ei ole ollut aamu lähtöjä. Viimeviikolla yhtenä iltana menin Prismaan ja samalla vein vanhemmille kaksi laatikollista ruokatarvikkeita. Tottuneesti astelin korkosaappailla sisälle, kun tiesin niissä kulkeutuvan vain puhdasta lunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäi onneksi eilinen lumen tulo ennustetta vähäisemmäksi. Täällä on ollut marras-maaliskuun välillä useaan otteeseen lunta 10-20cm ja vähän pakkasta, mutta lumet on sulaneet yhtä monesti pois. Paremmille korkeakorkoisille nahkasaappaille oli ihmeen vähän ilmoja, keinonahkasisille sitäkin enemmän. Kylmimpinä aamuina kipitin piikkikorkoisilla nahkasaappaillani bussille, mutta enimmäksen kuitenkin omalla kyydillä kuljin. Nyt on kolmas viikko kulumassa, kun ei ole ollut aamu lähtöjä. Viimeviikolla yhtenä iltana menin Prismaan ja samalla vein vanhemmille kaksi laatikollista ruokatarvikkeita. Tottuneesti astelin korkosaappailla sisälle, kun tiesin niissä kulkeutuvan vain puhdasta lunta.

        Olin niin oikeassa tuon kelin suhteen. Nyt lumet sulaneet melki kaikki ja mutaliejua pihat.Ruokakaupassa kävin nahkasaappailla mutta nyt ei tule kuuloonkaan mennä ne jalassa pihaan,sotkin ne jo postia hakiessa. Keinonahkaiset,vanhat nyt käypäset ja niiden 8 senttiset piikkikorot sopivat tuohon keliin,tosin korkeammat saattaisi suojata vetoketjun kohtaa paremmin. Vetoketjuttomia kun ei mulla enää ole tekonahkassa,nahkaisena olis mutta vielä liian hyvät tuonne kuraan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin niin oikeassa tuon kelin suhteen. Nyt lumet sulaneet melki kaikki ja mutaliejua pihat.Ruokakaupassa kävin nahkasaappailla mutta nyt ei tule kuuloonkaan mennä ne jalassa pihaan,sotkin ne jo postia hakiessa. Keinonahkaiset,vanhat nyt käypäset ja niiden 8 senttiset piikkikorot sopivat tuohon keliin,tosin korkeammat saattaisi suojata vetoketjun kohtaa paremmin. Vetoketjuttomia kun ei mulla enää ole tekonahkassa,nahkaisena olis mutta vielä liian hyvät tuonne kuraan...

        Täällä oli viikolla kolmena aamuna -10 astetta ja iltapaivänäkin vain nollaan kohosi lämpötila. Eilen illalla lähdin kauppaan korkeissa keinonahkasaappaissani, aamuyöllä oli satanut märkää lunta 3-4 cm verran. Saappaiden 2,5cm korokepohja oli omiaan, sillä sohjoa, kuraa ja vesilammikoita oli melkoisesti. Vanhemmilleni vein ruoka täydennystä, siellä oli vielä entistäkin lunta, joka muuttui sohjoksi, jolloin jalassani olevat piikkikorkoiset saappaat oli oikea valinta. Ensi viikoksi ennustanut lämpöä, jolloin nilkkurikausi alkanee kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä oli viikolla kolmena aamuna -10 astetta ja iltapaivänäkin vain nollaan kohosi lämpötila. Eilen illalla lähdin kauppaan korkeissa keinonahkasaappaissani, aamuyöllä oli satanut märkää lunta 3-4 cm verran. Saappaiden 2,5cm korokepohja oli omiaan, sillä sohjoa, kuraa ja vesilammikoita oli melkoisesti. Vanhemmilleni vein ruoka täydennystä, siellä oli vielä entistäkin lunta, joka muuttui sohjoksi, jolloin jalassani olevat piikkikorkoiset saappaat oli oikea valinta. Ensi viikoksi ennustanut lämpöä, jolloin nilkkurikausi alkanee kunnolla.

        Täällä sellainen 5 astetta ja tuulee.Onneksi taas kuivaa pihaa kun vielä aurinko paistaa.Tulin jotain tunti sitten kaupoilta,aurinko oli pehmittänyt pihan ettei piikkikorot kantaneet ja päkiä upposi kokonaan.Jalassa oli nyt sitten arkikäyttöön "päässeet" tai ehkä paremminkin joutuneet nahkasaappaat. Piikkikorko noin 10 senttiä ja hieman paksumpi karkea kumipohja. Niillä pääsee pitkälle keväälle kun ovat vuorettomat.Nilkkureita on olut koko "talven" käytössä kun kelit suurelta osin olleet 5 asteen tuntumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä sellainen 5 astetta ja tuulee.Onneksi taas kuivaa pihaa kun vielä aurinko paistaa.Tulin jotain tunti sitten kaupoilta,aurinko oli pehmittänyt pihan ettei piikkikorot kantaneet ja päkiä upposi kokonaan.Jalassa oli nyt sitten arkikäyttöön "päässeet" tai ehkä paremminkin joutuneet nahkasaappaat. Piikkikorko noin 10 senttiä ja hieman paksumpi karkea kumipohja. Niillä pääsee pitkälle keväälle kun ovat vuorettomat.Nilkkureita on olut koko "talven" käytössä kun kelit suurelta osin olleet 5 asteen tuntumassa.

        Aamulla lähdin aikaiseen kaupunkiin -6 asteen pakkasessa, joten autolle loikin keinonahkasaappailla joiden piikkikorot aavistuksen painui routaiseen nurmikkoon. Vielä kolme viikkoa sitten lähdin töihin samaan aikaan, nyt lähdin kauppaan tulostimen hajottua. Kaupungissa tietenkin vaihdoin nahkasaappaat jalkaani ihmisten ilmoille, mutta vähempi oli joukkoa liikkeellä. 1½ kk sitten käyttöön otetut kenonahkasaappaiden korot oli nauloilla, korkolappujen hajottua tosi vähäisellä käytöllä. Tein ruokaostos täydennyksen samalla kertaa, kun oli sopivan väljää vielä. Jos loppuviikolla pitää kaupoilla käydä, niin voi hyvin pärjätä nahkanilkkureilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamulla lähdin aikaiseen kaupunkiin -6 asteen pakkasessa, joten autolle loikin keinonahkasaappailla joiden piikkikorot aavistuksen painui routaiseen nurmikkoon. Vielä kolme viikkoa sitten lähdin töihin samaan aikaan, nyt lähdin kauppaan tulostimen hajottua. Kaupungissa tietenkin vaihdoin nahkasaappaat jalkaani ihmisten ilmoille, mutta vähempi oli joukkoa liikkeellä. 1½ kk sitten käyttöön otetut kenonahkasaappaiden korot oli nauloilla, korkolappujen hajottua tosi vähäisellä käytöllä. Tein ruokaostos täydennyksen samalla kertaa, kun oli sopivan väljää vielä. Jos loppuviikolla pitää kaupoilla käydä, niin voi hyvin pärjätä nahkanilkkureilla.

        Omista piikkikoroista hajosi myös korkolaput melko pienellä käytöllä. Olin käytellyt saapikkaita parisen viikkoa melko ahkeraan kun kadulla alkoi kuuluun sellainen metallinen napse.Silloin vielä oli kahvilat auki ja menin kahville ja samalla tarkastin piikkikorot. Molemmista näkyi metallia ja korkolappu oli pärkönyt alta pois. Saapikkaat oli kirpparilöytö ja maksoin ihan muutaman euron.
        En sitten halunnut maksaa korkolapuista moninkertaista saapikkaiden hintaa joten jatkoin käyttöä.
        Lieneekö auton ajo ja eniten hiekkapihassa/tiellä kävely, piikkikoroista on se muovi kulunut pois ja metallia,sitä naulaa ,näkyy reilun sentin verran.
        Nyt piikkikorot on tosi ohuet ja ne uppoaa helposti enkä oikeastaan ole välittänyt uppoamisesta,olen antanut upota.
        Nyt saapikkaat ja korot on siinä kunnossa etten enää kotipihaa pidemmälle niillä lähde.
        Ehkä ovat pihasaappaina kevään töissä kun ovat niin hyvälestiset jalkaan eikä niitä tarvii sääliä enää.
        Miten sinä olet ajatellut naulakorkosi käyttää vai korjauttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omista piikkikoroista hajosi myös korkolaput melko pienellä käytöllä. Olin käytellyt saapikkaita parisen viikkoa melko ahkeraan kun kadulla alkoi kuuluun sellainen metallinen napse.Silloin vielä oli kahvilat auki ja menin kahville ja samalla tarkastin piikkikorot. Molemmista näkyi metallia ja korkolappu oli pärkönyt alta pois. Saapikkaat oli kirpparilöytö ja maksoin ihan muutaman euron.
        En sitten halunnut maksaa korkolapuista moninkertaista saapikkaiden hintaa joten jatkoin käyttöä.
        Lieneekö auton ajo ja eniten hiekkapihassa/tiellä kävely, piikkikoroista on se muovi kulunut pois ja metallia,sitä naulaa ,näkyy reilun sentin verran.
        Nyt piikkikorot on tosi ohuet ja ne uppoaa helposti enkä oikeastaan ole välittänyt uppoamisesta,olen antanut upota.
        Nyt saapikkaat ja korot on siinä kunnossa etten enää kotipihaa pidemmälle niillä lähde.
        Ehkä ovat pihasaappaina kevään töissä kun ovat niin hyvälestiset jalkaan eikä niitä tarvii sääliä enää.
        Miten sinä olet ajatellut naulakorkosi käyttää vai korjauttaa?

        Naulakorkoisilla keinonahkasaappaille ei tee muuta, kuin käytän. Tässä kuussa tarvittaessa ja taitavat kestää hyvin ensi syksyn kosteille räntäkelille. Näiden saappaiden korkolaput ei ehtineet kulua juuri lainkaan, luulen niiden lohjenneen. Aika harvoin on noin käynyt, en ainakaan heti muista milloin viimeksi, siitä täytyy olla vuosia. Eilen haravoin pihalta oksia ja muita puista karisseita karkeampia roskia. Jalkaani pistin vanhat piikkikorkonilkkurit, joiden korot välillä painui kokonaan nurmeen, mutta osassa nurmikossa on vielä routaa, johon piikkikorot painui 2-4cm verran. On minullakin sellaisia runsaasti pidettyjä piikkikorkoja, joiden muovikorko on kulunut kärjestä lähes kokonaan parin sentin matkalta metallin ollen näkyvillä. Eihän ne kauniit ole, mutta mainitsemasi hyvä lesti ja muuten ollen ehjät on seikka, joka pitää ne vielä " pihakorkoina " varastoituna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naulakorkoisilla keinonahkasaappaille ei tee muuta, kuin käytän. Tässä kuussa tarvittaessa ja taitavat kestää hyvin ensi syksyn kosteille räntäkelille. Näiden saappaiden korkolaput ei ehtineet kulua juuri lainkaan, luulen niiden lohjenneen. Aika harvoin on noin käynyt, en ainakaan heti muista milloin viimeksi, siitä täytyy olla vuosia. Eilen haravoin pihalta oksia ja muita puista karisseita karkeampia roskia. Jalkaani pistin vanhat piikkikorkonilkkurit, joiden korot välillä painui kokonaan nurmeen, mutta osassa nurmikossa on vielä routaa, johon piikkikorot painui 2-4cm verran. On minullakin sellaisia runsaasti pidettyjä piikkikorkoja, joiden muovikorko on kulunut kärjestä lähes kokonaan parin sentin matkalta metallin ollen näkyvillä. Eihän ne kauniit ole, mutta mainitsemasi hyvä lesti ja muuten ollen ehjät on seikka, joka pitää ne vielä " pihakorkoina " varastoituna.

        Samoja puuhia olen tehnyt. Täälläe ei roudasta enää tietoakaan,reilusti yli kymmentä lämmintä ollut. Kymmensenttiset piikkikorot uppoaa kokonaa joka paikassa oikeastaan ja tuntuvat yllättävän hyviltä jalkaan silti. Jalkavaivojen vuoksi en oikeastaan voi pitää kumisaapasta kovin kauaa kun alkaa kramppaan pohjeesta ja jalkani ovat tottuneet korkoihin niin tasapohjaiset ei oikein tunnu hyviltä pitkään jalassa ollessa.
        Noissa pihasaappaissa ei ole ulkonäöllä merkitystä ja korkojen kunnolla,muut asiat menee sen ohitse...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja puuhia olen tehnyt. Täälläe ei roudasta enää tietoakaan,reilusti yli kymmentä lämmintä ollut. Kymmensenttiset piikkikorot uppoaa kokonaa joka paikassa oikeastaan ja tuntuvat yllättävän hyviltä jalkaan silti. Jalkavaivojen vuoksi en oikeastaan voi pitää kumisaapasta kovin kauaa kun alkaa kramppaan pohjeesta ja jalkani ovat tottuneet korkoihin niin tasapohjaiset ei oikein tunnu hyviltä pitkään jalassa ollessa.
        Noissa pihasaappaissa ei ole ulkonäöllä merkitystä ja korkojen kunnolla,muut asiat menee sen ohitse...

        Torstai aamuna lähdin aikaisin kaupunkiin, jolloin saappaiden pohjien alla yöllä satanut vesi litisi nurmikolla. Kaupungissa vaihdoin korkeat nahkanilkkkurit jalkaani, jolloin alkoi nilkkuri kausi tälle keväälle. Vanhemmille ostoksia viedessä heitin kuraantuneet korkonilkkurit eteiseen. Äiti sanoi olevani pitkästä aikaa luonnollisen mittainen, kun koko talven olin käynyt ja pitänyt korkeita saappaita heillä ollessa. Minulla kramppaa pohje helposti, jos sovitan / pistän vevykenilkkuria jalkaani ilman kenkälusikkaa. Pihasaappaissa / nilkkureissa ulkonäkö ei todella merkkaa ihmeitä, joten muutaman kerran ne on unohtuneet jalkaani vieraiden tullessa niiden tuntuen jaloissa tosi hyviltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Torstai aamuna lähdin aikaisin kaupunkiin, jolloin saappaiden pohjien alla yöllä satanut vesi litisi nurmikolla. Kaupungissa vaihdoin korkeat nahkanilkkkurit jalkaani, jolloin alkoi nilkkuri kausi tälle keväälle. Vanhemmille ostoksia viedessä heitin kuraantuneet korkonilkkurit eteiseen. Äiti sanoi olevani pitkästä aikaa luonnollisen mittainen, kun koko talven olin käynyt ja pitänyt korkeita saappaita heillä ollessa. Minulla kramppaa pohje helposti, jos sovitan / pistän vevykenilkkuria jalkaani ilman kenkälusikkaa. Pihasaappaissa / nilkkureissa ulkonäkö ei todella merkkaa ihmeitä, joten muutaman kerran ne on unohtuneet jalkaani vieraiden tullessa niiden tuntuen jaloissa tosi hyviltä.

        Kävin mummilleni kaupassa ja hän halusi pajunkissoja maljakkoon.
        Lähdin kotoa ja siitä pihatien varresta jo löysin niitä.
        Vasta mummilla ottaessani saappaita pois jalasta tajusin miten harmaana ne oli kuivuneesta savesta/mudasta.
        Olin käynyt niillä jo ostoksilla mutta ei se varmaan ketään haitannut..Auton matolle oli pohjan kuvioista karissut kuivunutta mutaa melkoisesti.
        Kotiin ajellessa ajattelin itsellekin viedä pajunkissoja samasta kohtaa.
        Kannoin ostokset sisälle ja menin pihaan vielä tekemään niitä näitä samoilla saappailla vaikka eivät nyt pihasaappaat vielä ole.
        Nyt odottavat inspiraatiota puhdistukseen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin mummilleni kaupassa ja hän halusi pajunkissoja maljakkoon.
        Lähdin kotoa ja siitä pihatien varresta jo löysin niitä.
        Vasta mummilla ottaessani saappaita pois jalasta tajusin miten harmaana ne oli kuivuneesta savesta/mudasta.
        Olin käynyt niillä jo ostoksilla mutta ei se varmaan ketään haitannut..Auton matolle oli pohjan kuvioista karissut kuivunutta mutaa melkoisesti.
        Kotiin ajellessa ajattelin itsellekin viedä pajunkissoja samasta kohtaa.
        Kannoin ostokset sisälle ja menin pihaan vielä tekemään niitä näitä samoilla saappailla vaikka eivät nyt pihasaappaat vielä ole.
        Nyt odottavat inspiraatiota puhdistukseen...

        Ehkä norm. enemmän liikut piikkikoroillasi heikoissa oloissa? Tietenkin omalla tontilla tulee minunkin aikalailla joskus ryveteltyä, mutta ne piikkikorot on sitten finaalia vailla. Kun kosteus alkaa tuntua varpaissa, ne on lähes poikkeuksitta roskiskamaa. Ainoastaan, jos piikkikorot on olleet todella suosikit, niitä vielä pyrin käyttämään kuivissa pihatouhuissa,,,esim. lehtien haravoinnissa.
        Perjantai ja lauantai oli vielä kohtuulliset ulkoilupäivät, mutta 1. pääsiäispäivä aivan kamala. Koko yön satanut räntää ja vettä, joten kuraa on runsaasti tiedossa tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä norm. enemmän liikut piikkikoroillasi heikoissa oloissa? Tietenkin omalla tontilla tulee minunkin aikalailla joskus ryveteltyä, mutta ne piikkikorot on sitten finaalia vailla. Kun kosteus alkaa tuntua varpaissa, ne on lähes poikkeuksitta roskiskamaa. Ainoastaan, jos piikkikorot on olleet todella suosikit, niitä vielä pyrin käyttämään kuivissa pihatouhuissa,,,esim. lehtien haravoinnissa.
        Perjantai ja lauantai oli vielä kohtuulliset ulkoilupäivät, mutta 1. pääsiäispäivä aivan kamala. Koko yön satanut räntää ja vettä, joten kuraa on runsaasti tiedossa tänään.

        Ehkä joo,normaalia enemmän tulee piikkikorkoja käyteltyä kaikenlaisissa paikoissa..tottunut niihin niin ei aina edes huomaa niitä noteerata mitenkään.
        Mulla monet antaneet kosteutta läpi nyt ja viime talvena kun kelit oli mitä oli vaikka joissain pohjaa pari senttiä mutta eihän se riitä mitenkään jos on loskaa/mutaa.
        Miten meni sitten kelit,oletko liikkunut piikkikoroissa ulkona pääsiäisen aikaan ahkeraan?
        Täällä oli jo hieman kuivunut mutta nyt on satanut ja välillä melko runsaita kuuroja,koko ens viikko näytti lähes joka päivälle sadetta eli kura/mutakelit palas taas.
        Sain ne nahkasaappaat puhdisteltua ja tarvii niihin laittaa kunnolla saapasrasvaa niin sitten pärjää taas vaikka kelit on mitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä joo,normaalia enemmän tulee piikkikorkoja käyteltyä kaikenlaisissa paikoissa..tottunut niihin niin ei aina edes huomaa niitä noteerata mitenkään.
        Mulla monet antaneet kosteutta läpi nyt ja viime talvena kun kelit oli mitä oli vaikka joissain pohjaa pari senttiä mutta eihän se riitä mitenkään jos on loskaa/mutaa.
        Miten meni sitten kelit,oletko liikkunut piikkikoroissa ulkona pääsiäisen aikaan ahkeraan?
        Täällä oli jo hieman kuivunut mutta nyt on satanut ja välillä melko runsaita kuuroja,koko ens viikko näytti lähes joka päivälle sadetta eli kura/mutakelit palas taas.
        Sain ne nahkasaappaat puhdisteltua ja tarvii niihin laittaa kunnolla saapasrasvaa niin sitten pärjää taas vaikka kelit on mitä on.

        Pe-la liikuin tontillani siihen malliin, jotta korkonilkkureiden päkiän keinonahka murtui ja muutenkin alkoi kosteus hiipiä varpaisiin. Sunnuntai oli kamala ja maanantain ilma ei paljoa parempi. Sisällä tuli paljon oltua,,,areenasta katsoin DNA sarjan, joka koukutti toiminnallaan aivan erilailla, kun joku Ratamo.
        Tiistaina kävin ostoksilla, jolloin pistin vielä korkeat ylipolven keinonahkasaappaat jalkaani, tuntuen niin viileältä.
        Huomenna perjantai aamuna lähden kaupunkiin samat ylipolvensaappaat jalassani, ennustaen edelleen viileää.
        Vien myös vanhemmille ruokakassit,,,ja siellä ainakin riittää kuraa pihamaalla, jolloin korokepohjin olevat keinonahkasaappaat on tarpeen.
        Jos olisi pitänyt kuivaa ja ollut aurinkoista, siellä olisi voinut haravoida lauantaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pe-la liikuin tontillani siihen malliin, jotta korkonilkkureiden päkiän keinonahka murtui ja muutenkin alkoi kosteus hiipiä varpaisiin. Sunnuntai oli kamala ja maanantain ilma ei paljoa parempi. Sisällä tuli paljon oltua,,,areenasta katsoin DNA sarjan, joka koukutti toiminnallaan aivan erilailla, kun joku Ratamo.
        Tiistaina kävin ostoksilla, jolloin pistin vielä korkeat ylipolven keinonahkasaappaat jalkaani, tuntuen niin viileältä.
        Huomenna perjantai aamuna lähden kaupunkiin samat ylipolvensaappaat jalassani, ennustaen edelleen viileää.
        Vien myös vanhemmille ruokakassit,,,ja siellä ainakin riittää kuraa pihamaalla, jolloin korokepohjin olevat keinonahkasaappaat on tarpeen.
        Jos olisi pitänyt kuivaa ja ollut aurinkoista, siellä olisi voinut haravoida lauantaina.

        Täällä alkaa keli kuivuun mukavasti,VIHDOIN!
        En ole tarkkaan katsonut mikä on talven ja kevään "saldo"nilkkureissa ja saappaissa.
        Karkea tuntuma että muutamasta parista on tullut pihakengät. Piikkikorot joutui melko koville maan ollessa lähes koko talven ja kevään kuraisen pehmeää.
        Nyt on päässyt ulkoiluttamaan nahkanilkkureita sen vähän mitä voi ostoksilla ja mummille viedessä käyttää.
        Miten muilla on mennyt ja kelit jo kuivumaan päin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä alkaa keli kuivuun mukavasti,VIHDOIN!
        En ole tarkkaan katsonut mikä on talven ja kevään "saldo"nilkkureissa ja saappaissa.
        Karkea tuntuma että muutamasta parista on tullut pihakengät. Piikkikorot joutui melko koville maan ollessa lähes koko talven ja kevään kuraisen pehmeää.
        Nyt on päässyt ulkoiluttamaan nahkanilkkureita sen vähän mitä voi ostoksilla ja mummille viedessä käyttää.
        Miten muilla on mennyt ja kelit jo kuivumaan päin?

        Vajaan viikon oli kuivia päiviä, tälläviikolla lämpöäkin ja aurinko paistoi. Aikas nopeasti alkoi paikat kuivumaan. Viime perjantai tuntui pohjois-koillisen tuulen kera tosi viileältä,,,sai olla hattu päässä ja ylipolvensaappaat ei olleet liikaa. Eilen vein vanhemmille ruokakassit ja nahkanilkkurit vaihdoin runsaasti käytettyihin, jolloin haravoin pihasta karkeammat roskat pois. Vanhemmat seurasi jälleen kerran touhujani ja kommentoivat korkeiden piikkikorkojen painumista nurmeen,,,niin, kuin eivät aikaisemmilta keväiltä sitä muistaisi. Nahkanilkkureilla alkaa jo hyvinkin päästä pihasta lähtemään pelkäämättä kastumista. Aika harva tänne löytää keväisiä piikkikorko kokemuksia kommentoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaan viikon oli kuivia päiviä, tälläviikolla lämpöäkin ja aurinko paistoi. Aikas nopeasti alkoi paikat kuivumaan. Viime perjantai tuntui pohjois-koillisen tuulen kera tosi viileältä,,,sai olla hattu päässä ja ylipolvensaappaat ei olleet liikaa. Eilen vein vanhemmille ruokakassit ja nahkanilkkurit vaihdoin runsaasti käytettyihin, jolloin haravoin pihasta karkeammat roskat pois. Vanhemmat seurasi jälleen kerran touhujani ja kommentoivat korkeiden piikkikorkojen painumista nurmeen,,,niin, kuin eivät aikaisemmilta keväiltä sitä muistaisi. Nahkanilkkureilla alkaa jo hyvinkin päästä pihasta lähtemään pelkäämättä kastumista. Aika harva tänne löytää keväisiä piikkikorko kokemuksia kommentoimaan.

        Todella hyvin on pihani kuivanut, vaikka on pitänyt melko koleaa. Tänään haravoin tarkemmin, mutta pohjoistuuli tahtoi tarttua lehtiin ja ym. Tuuli todella tuntui kolealta, vaikka jalassa oli todella käytetyt ylipolven nahkasaappaat. Piikkikorkojen korkeus oli vain 9cm,,,1cm vahvuisesta pohjasta huolimatta. Olivat joskus suosikkisaappaani, joten käytin niitä ahkerasti, jolloin väkisin tuli käytön jälkiä. Nykyisin tykkään korkeammista piikkikoroista ja niitä ei nahkasaappaissani ole, mutta kesä on tulossa, jolloin korkeat korko-avokkaat jalkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hyvin on pihani kuivanut, vaikka on pitänyt melko koleaa. Tänään haravoin tarkemmin, mutta pohjoistuuli tahtoi tarttua lehtiin ja ym. Tuuli todella tuntui kolealta, vaikka jalassa oli todella käytetyt ylipolven nahkasaappaat. Piikkikorkojen korkeus oli vain 9cm,,,1cm vahvuisesta pohjasta huolimatta. Olivat joskus suosikkisaappaani, joten käytin niitä ahkerasti, jolloin väkisin tuli käytön jälkiä. Nykyisin tykkään korkeammista piikkikoroista ja niitä ei nahkasaappaissani ole, mutta kesä on tulossa, jolloin korkeat korko-avokkaat jalkaan.

        Se on todella niin,kun löytää kivat saappaat niin niitä tulee ahkerasti käytettyä. Pyrin,jos mahdollista hankkimaan nahkaiset aina hieman tiukat. Kun ne sitten sovittuu käytössä jalkaan niin niistä tulee täydelliset
        Joskus ihan tahallisesti laittanut saappaat uutena sellaiseen keliin että kostuvat hieman ja näin sovittuvat jalkaan nopeammin ja joskus laittanut vahvempaa sukkaa että sitten ohuella ovat hyvät.
        Joskus sitten harmittaa kun suosikit tulevat tiensä päähän väistämättä ja niistä pitää luopua.
        Korot on minullakin korottuneet pikkuhiljaa kun eivät enää tunnu miltään niin haluaa hieman korkeutta lisää.
        Itsellä ei ehkä käyttö-avokkaissa ole juurikaan korkeutta enempää. Pidän nilkkureista ja saappaista korkeina enemmän kun ne tukevat nilkkaa kivasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on todella niin,kun löytää kivat saappaat niin niitä tulee ahkerasti käytettyä. Pyrin,jos mahdollista hankkimaan nahkaiset aina hieman tiukat. Kun ne sitten sovittuu käytössä jalkaan niin niistä tulee täydelliset
        Joskus ihan tahallisesti laittanut saappaat uutena sellaiseen keliin että kostuvat hieman ja näin sovittuvat jalkaan nopeammin ja joskus laittanut vahvempaa sukkaa että sitten ohuella ovat hyvät.
        Joskus sitten harmittaa kun suosikit tulevat tiensä päähän väistämättä ja niistä pitää luopua.
        Korot on minullakin korottuneet pikkuhiljaa kun eivät enää tunnu miltään niin haluaa hieman korkeutta lisää.
        Itsellä ei ehkä käyttö-avokkaissa ole juurikaan korkeutta enempää. Pidän nilkkureista ja saappaista korkeina enemmän kun ne tukevat nilkkaa kivasti.

        Olen sortunut ottamaan useasti hieman pienet nahkaiset piikkikorot, mutta pienen käytön jälkeen ne todella on hyvinkin sopivat. Suutarilta ostin joskus nahan venytys nestettä, jos varsi ahdisti nilkasta.
        Olen myös ottanut lähes numeroa suuremmat, kun oma koko oli myyty loppuun,,,se on nahkaisissa piikkikoroissa vikatikki, sillä käytännössä väljät piikkikorot on kenkut, ellei tosiaan tahdo pitää paksumpia sukkia.
        Aamulla lähdin kaupoille korkeilla nahkanilkkureilla,,,kävin viemässä ruokaostokset vanhemmille.
        Vanhempien likellä pienemmällä kylällä kävin tankilla,,,siellä näkyi pitkästä aikaa itsestäni nuorempi nainen korkeilla nilkkureilla, sillä ainakin siellä hänen kaltaiset on kuitilla.
        Hihkaisin hänelle, jolloin heti käännyttyään hän tiesi mistä piikkikorot puristi.
        Hänestä nuoremmat naiset käyttää lähes järkiään tennareita,,,tai korkeintaan matalia tolppakorkoja.
        Tulee pidettyä piikkikorko-avokkaita, joiden korot on vähintään 10cm.


    • Anonyymi

      Tekonahka nilkkurit piikkikoroilla on mun juttu, korot kärsii kun uppoaa mut ei mua haittaa. Naulat näkyy korosta jo mutta silti vaan meen kun on niin hyvät kengät :)

      • Anonyymi

        Ihan kiva, kun pystyt menemään.
        Harmi vain, kun en ole näkemässä.


      • Anonyymi

        Joo.. mua kanssa kiehtoo tuollaiset käytetymmät piikkikorot ;) ! Millaisessa niillä kävelet kun korot uppoaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo.. mua kanssa kiehtoo tuollaiset käytetymmät piikkikorot ;) ! Millaisessa niillä kävelet kun korot uppoaa?

        Kiehtoo piikkikorot aina, mutta olen mies.
        Tietenkin eniten kiehtoo nainen piikkikoroissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiehtoo piikkikorot aina, mutta olen mies.
        Tietenkin eniten kiehtoo nainen piikkikoroissa!

        Olet tää jonka piikkikoroista naulat näkyy..ja mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tää jonka piikkikoroista naulat näkyy..ja mies?

        En ole. Taitaa olla kyseessä joku nainen. Nuo piikkikorot ja keskinaulat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole. Taitaa olla kyseessä joku nainen. Nuo piikkikorot ja keskinaulat...

        No huh, onneksi jos oliskin tosiaan nainen. Hänen kanssa olis kiva jutella lisää aiheesta...


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Rumat kengät. Mulla paljon nätimmät ja ilman tuota tyhmää korokepohjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumat kengät. Mulla paljon nätimmät ja ilman tuota tyhmää korokepohjaa.

        Samaa mieltä! Onko vielä piikkikorkojen käyttäjiä joilla ympäri vuoden piikkikorot alla ; ) ?


    • Anonyymi

      Eka kertaa tolppakorot talvella ja ihan äly liukkaat mennä lumessa. Sit noi korot kerää lunta ihan älysti jonkin takii.

      • Anonyymi

        Käytän kyllä korkoja talvellakin..nyt vaan lumet sul kaikki pois ja tuli kurakelit.
        Parempi olis jos maa jäässä ja lunta kun upottavaa mutaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän kyllä korkoja talvellakin..nyt vaan lumet sul kaikki pois ja tuli kurakelit.
        Parempi olis jos maa jäässä ja lunta kun upottavaa mutaa...

        Upea oli seurata noin 50 v naista aattona hautausmaalla ainakin 10 cm piikkikorkosaapaissa.
        Hyvin hän pystyi kulkemaan paksussakin lumessa sekä kovalumisilla käytävillä korkojen jättäessä jäljet siihen.


    • Anonyymi

      En halua rumia, kivuliaita jalkoja liikavarpaineen ja vaivasenluineen, joten käytän vain mukavia kenkiä, joissa on varpailla tilaa.

    • Anonyymi

      Tänään Lahden kisoissa meinasi korkosaappailla olla vaikeaa liikkua.

      • Anonyymi

        Ai..oliko lunta liikaa? Millaiset korkosaappaasi on?


    • Anonyymi

      Joko olette ottaneet korkeat korot kevätkäyttöön ?
      Minä ainakin jo käyttelen ;) ...

      • Anonyymi

        Kyllä on ollut käytössä pari viikkoa : ) .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on ollut käytössä pari viikkoa : ) .

        Tänään lähti korkonilkkurit käyttöön ...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe