Olen tainnut olla palstalla liian kauan. Olen yrittänyt olla hauska iloinen ja kiinnostava. Tulos on huono ja voimavarat loppuneet.
Palsta on täynnä huonoja aiheita ja pinnallisia kirjoittajia. Minun on aika lopettaa kirjoittelu ja huilata.
Anteeksi huonot kirjoitukseni ym.
Musta tuntuu
21
438
Vastaukset
- ystä-vyydellä
Huilaahan nyt jos siltä tuntuu. Niinhän me muutkin teemme.
Muuten eihän sinun tarvitse yrittää olla enemmän kuin jaksat. Oma itsensä on oikeus jokaisen olla. Hyvä ruune!
Eihän tämä palsta ole pakonomainen tehtävä freelax hyvä mies!
Sinut on vapautettu seriffintehtävistä jo aikoja sitten.
Vapauta itsesi siitä ikeestä ja kirjoita vain,kun sinusta tuntuu siltä,että sinulla
on jotain sanottavaa.
Älä pakkosyötä palstalle tekstiä ja ajatelmia,jotka eivät edes ole omiasi.
Jätä se Shakespiremainen oleminen palstavahtina?.
Ihan oikeesti hanki elämä!
Sinä alat muistuttamaan jo ajatusmaailmaltasi kaksi vuotiasta poikaa,et D.insinööriä?
Minä näen sen kyllä näin ja anteeksi ama- hanki-itse
Tosi kornia sanoa 80 vuotiaalle, että hanki elämä. Itse täällä roikut päätoimisesti ja työnnät nokkasi joka väliin moittimaan suomalaisia ja varsinkin miehiä.
Anteeksi,olen nimenoman samanikäinen ruunen kanssa.Enkä roiku täällä päätoimisesti.
Minä hoidan rantatilaani ja kun jäät lähtee tosta järvestä,niin poistan roskakalaa,että
mitähän hanki-itse puuhailee,kun se kevät ja kesä koittaa???
On aivan iljettävää kirjoitella vailla nicciä puskiksena?
Toivottavasti yöunesi on rauhaisaa ja olet itseesi nyt tyytyväinen?
Minulla on se elämä,kaiketi sitä ei sinulla ole???- Rekkaamaton.aina
rituliini_38 kirjoitti:
Anteeksi,olen nimenoman samanikäinen ruunen kanssa.Enkä roiku täällä päätoimisesti.
Minä hoidan rantatilaani ja kun jäät lähtee tosta järvestä,niin poistan roskakalaa,että
mitähän hanki-itse puuhailee,kun se kevät ja kesä koittaa???
On aivan iljettävää kirjoitella vailla nicciä puskiksena?
Toivottavasti yöunesi on rauhaisaa ja olet itseesi nyt tyytyväinen?
Minulla on se elämä,kaiketi sitä ei sinulla ole???Vaikka onhan meillä elämä ihan jokaisella, osoittaa tuo " hanki elämä" kyllä melkoisen ilkeää mieltä ja halveksuntaa Ruunea kohtaan, että ei voi lauserakennettasi ihailla.
Eivät ne Rituliini kuule ole sinunkaan aloituksesi useimmiten muuta kuin osoitus siitä, että olet kovin yksinäinen ja jokainen lause mikä päähäsi iskee, antaa uuden otsikon kun päässä on muutakin kuin luojan antamat nesteet.Rantatilan hoitaminen ja arkiset hommat ovat sitä samaa puurtamista mitä täällä moni muukin vanha tekee. Ei ole varaa kaikilla leveillä Tampereen asunnosta ja rantatilasta, mutta sitä moni ei halua edes kertoa mitä omistaa ja mitä tekee.Elämäntehtäviä on monella muullakin! Kaikilla ei ole aikaa eikä halua notkua kokonaisia päiviä tietokoneella vastailemassa ja kommentoimassa joka asiaan, ja ellei amaa kiitetä, johan loiskuu laineet Puulalla.
Ellei itsekään kykene hallitsemaan ja hillitsemään terävää kieltänsä, varsinkaan, kun tiedetään kuinka olet Ruunenkin haukkunut moneen kertaan ja yrittänyt tukkia suunsa, on hyvä jättää vastaamatta tai ainakin yrittää ymmärtää, etteivät kaikki täällä nuole amaakaan. Vanhat haukkumisesi muistetaan, vaikka laitoit ne omaishoitajan raskaan työn piikkiin. Omaishoitajan työ on raskasta, tiedän omasta kokemuksestani, mutta se ei anna oikeutta olla ilkeä muille ja vedota omiin huoliinsa. Olet purkanut huoliasi ja puhunut ehkä liikaakin avoimesti asioistasi, kuinka ne oman kyläsi ihmiset ja naapurisi ovat kiskureita ja oikeistolaisuus sen kaiken tekee. Kuntako se on syyllinen vaikeuksiin, kaikki kunnat tekevät vanhuksille epäedullisia päätöksiä kun rahat ei riitä.
Kirjoita toki, tee paljastuksia tai avaa salaisia ajatusteitäsi, mutta älä hyvä ihminen ole valmis muita arvostelemaan ja kehoittamaan elämään, kun joskus tuntuu ettei omakaan elämäsi ole kovin kehuttavaa, kun yksin olet. Minäkin hoidan suurta tilaani yksin, mutta minulla on elämä kotini ulkopuolellakin, kävelen naapuriin hakemaan apua kun tarvitsen, tai soitan ja pyydän kahville. Kukaan naapuri ei ota rahaa vaikka auraa tien tai kaivaa ojan, jopa tyhjentää likakaivon ilman korvausta.
Josaain on vikaa jos naapurisuhteet eivät toimi. Sellaista mieltä yksinäisen akan suusta tänään ja tänään menen naapuriin leipomaan hänelle ruisleipää kun juuri on käynyt kaksi päivää. Hyvää leipää josta saan leipomispalkaksi leivän kainalooni ja hyvän mielen. Naapuruudet ovat arvokkainta mitä oman perheen lisäksi ihmisellä voi olla. lämpimiä halauksia sSinullekin ama, vaikka ei niin kiittävien sanojen lopuksi. Ota lauseeni toteamana ja mielipiteenä, voit olla toista mieltä, mutta perustele miksi ja missä sanoin väärin. - en-rekkaudu-minäkään
Rekkaamaton.aina kirjoitti:
Vaikka onhan meillä elämä ihan jokaisella, osoittaa tuo " hanki elämä" kyllä melkoisen ilkeää mieltä ja halveksuntaa Ruunea kohtaan, että ei voi lauserakennettasi ihailla.
Eivät ne Rituliini kuule ole sinunkaan aloituksesi useimmiten muuta kuin osoitus siitä, että olet kovin yksinäinen ja jokainen lause mikä päähäsi iskee, antaa uuden otsikon kun päässä on muutakin kuin luojan antamat nesteet.Rantatilan hoitaminen ja arkiset hommat ovat sitä samaa puurtamista mitä täällä moni muukin vanha tekee. Ei ole varaa kaikilla leveillä Tampereen asunnosta ja rantatilasta, mutta sitä moni ei halua edes kertoa mitä omistaa ja mitä tekee.Elämäntehtäviä on monella muullakin! Kaikilla ei ole aikaa eikä halua notkua kokonaisia päiviä tietokoneella vastailemassa ja kommentoimassa joka asiaan, ja ellei amaa kiitetä, johan loiskuu laineet Puulalla.
Ellei itsekään kykene hallitsemaan ja hillitsemään terävää kieltänsä, varsinkaan, kun tiedetään kuinka olet Ruunenkin haukkunut moneen kertaan ja yrittänyt tukkia suunsa, on hyvä jättää vastaamatta tai ainakin yrittää ymmärtää, etteivät kaikki täällä nuole amaakaan. Vanhat haukkumisesi muistetaan, vaikka laitoit ne omaishoitajan raskaan työn piikkiin. Omaishoitajan työ on raskasta, tiedän omasta kokemuksestani, mutta se ei anna oikeutta olla ilkeä muille ja vedota omiin huoliinsa. Olet purkanut huoliasi ja puhunut ehkä liikaakin avoimesti asioistasi, kuinka ne oman kyläsi ihmiset ja naapurisi ovat kiskureita ja oikeistolaisuus sen kaiken tekee. Kuntako se on syyllinen vaikeuksiin, kaikki kunnat tekevät vanhuksille epäedullisia päätöksiä kun rahat ei riitä.
Kirjoita toki, tee paljastuksia tai avaa salaisia ajatusteitäsi, mutta älä hyvä ihminen ole valmis muita arvostelemaan ja kehoittamaan elämään, kun joskus tuntuu ettei omakaan elämäsi ole kovin kehuttavaa, kun yksin olet. Minäkin hoidan suurta tilaani yksin, mutta minulla on elämä kotini ulkopuolellakin, kävelen naapuriin hakemaan apua kun tarvitsen, tai soitan ja pyydän kahville. Kukaan naapuri ei ota rahaa vaikka auraa tien tai kaivaa ojan, jopa tyhjentää likakaivon ilman korvausta.
Josaain on vikaa jos naapurisuhteet eivät toimi. Sellaista mieltä yksinäisen akan suusta tänään ja tänään menen naapuriin leipomaan hänelle ruisleipää kun juuri on käynyt kaksi päivää. Hyvää leipää josta saan leipomispalkaksi leivän kainalooni ja hyvän mielen. Naapuruudet ovat arvokkainta mitä oman perheen lisäksi ihmisellä voi olla. lämpimiä halauksia sSinullekin ama, vaikka ei niin kiittävien sanojen lopuksi. Ota lauseeni toteamana ja mielipiteenä, voit olla toista mieltä, mutta perustele miksi ja missä sanoin väärin."Rekkaamaton.aina"
Mielestäni hyvin kirjoitettu huomio rituliinista, siis olen kanssasi samaa mieltä hänen kirjoituksistaan ja tietenkin aluksi/lopuksi usein se "anteeksi", kuten ruuneltakin muuten.
"rituliini_38
"Anteeksi,olen nimenoman samanikäinen ruunen kanssa"???
No et ole rituliini, koska ruuneman täyttää toukokuussa jo 83-vuotta, jotan eiköhän se ns. elämä ole jo hankittu tuohon ikään, vaikka ei rantatilaa hoitaisikaan, eikä roskakaloja pyydystäisi. Sekö on vain sitä elämää?. - RootteRoosen
Rekkaamaton.aina kirjoitti:
Vaikka onhan meillä elämä ihan jokaisella, osoittaa tuo " hanki elämä" kyllä melkoisen ilkeää mieltä ja halveksuntaa Ruunea kohtaan, että ei voi lauserakennettasi ihailla.
Josaain on vikaa jos naapurisuhteet eivät toimi. Sellaista mieltä yksinäisen akan suusta tänään ja tänään menen naapuriin leipomaan hänelle ruisleipää kun juuri on käynyt kaksi päivää. Hyvää leipää josta saan leipomispalkaksi leivän kainalooni ja hyvän mielen. Naapuruudet ovat arvokkainta mitä oman perheen lisäksi ihmisellä voi olla. lämpimiä halauksia sSinullekin ama, vaikka ei niin kiittävien sanojen lopuksi. Ota lauseeni toteamana ja mielipiteenä, voit olla toista mieltä, mutta perustele miksi ja missä sanoin väärin.Hei rituliini_38
Taannoin vuosia sitten täällä pyörineenä, milloin milläkin nimmarilla pyörineenä, panin merkille sinut. Osaat kirjoittaa fiksun asiallisesti, rakentavasti, persoonallisesti, koskettavastikin. Niin nytkin. Kiitos että olet.
Jospa joskus minäkin muuan laululintunen pakkasten sylissä...
- että_herättää_huomiota
Ketjun aloittajalla on täällä ollut keskeinen sija ja hän on paljolti vaikuttanut tähän ketjuun. Toivoisi kyllä, että hän haluaa jatkaa
Varsin keskeiseksi seikaksi hänen ansiokkaalle uralleen jää valitettavasti, vaikka sitä ei mitenkään toivoisi ja mitä tuskin kukaan palstalla vuosia ollut ei voi kieltää, kirjoittelu erään palstalaisen karkoittamiseksi palstalta yli vuosi sitten. Toisaalta on varmaan seikkoja, jotka auttavat ymmärtämään joskaan ei hyväksymään kyseisen menettelyn. Tapahtuma on äskettäin saanut tänne aikaan ainutlaatuisen ja huomiota herättävän pitkän ketjun. - helmaalis
Tervemenoa vaan. Sorry, olet yksi näistä henkilöön, ei asiaan kiinnittyneistä henkilöistä. Ovatko pitkät ketjut jotenkin tavoiteltavia, eivät minusta? On parempi ettei tällaisilla foorumeilla tule liian tutuksi toisille.
Niin minäkin. Aikaansa kutakin.
Harkitsen vakavasti.- Makriina.ei.kirj
Okei.
- dgfh
Eivät ne ole sinunkaan aloituksesi useimmiten muuta kuin osoitus siitä, että olet kovin yksinäinen ja jokainen lause mikä päähäsi iskee, antaa uuden otsikon kun päässä on muutakin kuin luojan antamat nesteet.
- vanhajaviisas.olen
Ongelma näyttäisi olevan se, että kahdeksankymppiset ja varsinkin 'yli' alkavat enenevässä määrin toistaa itseään, tai sitten jotain muuta. Mitään kunnon ajatusta ja järkeä ja uusia keskustelun aiheita ei sieltä löydy ainakaan heille jotka suunnittelevät muuttoa tänne kerrosta korkeammalle ritsille elämän tikapuilla.
Tuolla on 80 ihan oma palsta. Sinne vaan invaasio niin luulenpa että jutut muuttuu tutummiksi ja tietenkin myös paremmiksi. Tulee eloa sinnekin.Tosi hiljaiselta vaikuttaa 80 palsta, katsomassa käynyt aina joskus, eipä siellä juttuseuraa ole, tämäkin suht hiljainen verrattuna 60 palstaan. Minä kehottaisin menemään nuorempien joukkoon, 30-50v voisi piristää vanhempaa väkeä, näissä piireissä nukahtaa tai pahoittaa mielensä vahvempikin luonne.
On täällä niin katkeransävyistä ja sysivää ilmapiiriä ettei tämä houkuttele jos ihmisellä olisi tarve jakaa ajatuksia ikäistensä kanssa.
Vanhoja piristää parhaiten nuorten seura, ei kannata kuolla elävänä, läheisten ystävien kanssa voi puhua huolensa turvallisesti ja myötätuntoa saa aidosti.- RootteRoosen
Hei Taivaansilmä, tulin vain sanomaan että sulla on tosi mahetsu nimimerkki ja osuva valokuva sen kyljessä! Ja nyt menen katsomaan, mitä tuon linkkisi takana on.
- miten.on
Onko joku vanha estänyt Himmelsaugea toteuttamasta täällä visioitaan ? Montako aloitusta olet täällä tehnyt ? Meillä on kyllä 30-50 vuotiaita lapsia, ei tarvitse sinne palstoille mennä.
Tuontyyppistä kommenttia tähän arvelinkin tulevan, palstan tyylin mukaisesti.
Kai ymmärrät, että ei ole ketjua jossa on pelkkä otsikko. Olen yrittänyt hoitaa osaltani että ketjussa olisi edes muutama pikkukommentti.
- miksi-ihmeessä
Mikä ihmeen hinku on palstalle tulla, jos sen tyyli ei miellytä ja jos pitää sinne mahtuakseen ajaa 80 kymppiset pois. Jos se edellinen palsta on niin vilkas ja ystävällinen, voi sielläkin pysyä. Vai onko sielläkin menossa ajojahti, että 70 kymmpiset pois alta ?
- harkinna-ssa
Se että 80 on niin hiljaista on että nehän kirjoittavat nikittöminä täällä! Ovat jo kauan sitten osallistuneet 70 palstan keskusteluihin. Voisi olla ihan terveellistä, siirtyminen seuraavalle portaalle.
Ei tilan vuoksi, kyllähän tänne mahtuu 60 laisia, vaan siellä olis väljempi ja ehkä hyväksyvämpikin ilmapiiri. - jjoutava
Mikä pakkopaita se palsta nyt on eikö voi itse kirjoitta ja aloittaa jos on halua, toisilta vaatijoita on pari, mutta olokoon, niistä mitään kannata piittaa.
- sixsaks
Meillähän on vapaus tulla ja mennä? En minä ainakaan ilmoittele, milloin tulen, milloin lähden. Kirjoitan joskus kommentin, joskus aloituksen, jos olen sillä tuulella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477