IRTI LAISTA ==> PALVELEMME JUMALAA HENGESSÄ viikon jokaisena päivänä (myös sapattina)
"nyt me (UUDESTISYNTYNEET KRISTITYT) olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa".
Seitsemännen Päivän Adventismi on eksytystä ja hengetöntä uskonnollisuutta.
Raamatun mukaan sunnuntai ole pedonmerkki.
Korvasyyhyläinen = sokea + kuuro + valhehengessä
18
200
Vastaukset
- kysynpävaa
Kysyisin sinulta onko Jeesus sinulle rakas ?
- toinenadventisti
Minä rakastan sapattia ja pastoreiden korvasyyhyä.
- henkienerottaja
Kun rakastamme Jeesusta Kristusta meidän Herraamme olemme IRTI LAISTA ==> PALVELEMME JUMALAA HENGESSÄ viikon jokaisena päivänä (myös sapattina).
- aloittajan.harhalle
henkienerottaja kirjoitti:
Kun rakastamme Jeesusta Kristusta meidän Herraamme olemme IRTI LAISTA ==> PALVELEMME JUMALAA HENGESSÄ viikon jokaisena päivänä (myös sapattina).
Eli kristitty helluntalainen pastori ja kirjailijan sana sunnuntain kokousalun klo 11.
Meille kristityille kuuluu yhdenksän käskysanaa, mutta sapatti on kumottu.
Eli todentotta, helluntaissa 30- vuotta olleena totean en adventistina, että te todella palvelette jumalaanne hengessä. Huomaa pienet kirjaimet.
Jumalla on teille Martti uskontoinen jumala ja henki kumpuaa luterilaisen äitikirkon ja siellä Martti- katolismunkin aivoituksista opiksi. Siinä teidän henki on.
Ja siksi te olette kirkkokäsikirjan kahleessa täällä luterilaisen harhan opettamana.
Ette te muussa hengessä ole. Olette kiistahengessä ja siinä hengessä ette edes löydä raamatusta muuta, kun perinnelasien taittolinsseillä lukien oman E -taulukon mukaan lasienne lopputuloksen.
Ensi sinulle muotojumalaisen jankkaamisen mestari. Maassammekin on Herran omia, Jumalan kansaa, joka kumartaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.
Kirjoitukset pitävät meidät Valkeuden, Sapatin Herran vapaudessa, eikä kahlitse meitä Baapeli- katolis- äiti/lapsikultin- marttilaiseen uskontoon.
Jos niin kovasti haluatte olla äitikirkon kahleessa, rukoilkaa mariaa ja pyytäkää apua, että hän puhuisi jeesukseillenne, että tuo perinnesunnuntainne saisi paremman selityksen.
Niin. Älkää poloiset kulkeko harhassa ja jankkaa vanhaa mantraa, perinneoppienne kulunutta ääniraitaa. Sillä ei ole mitään arvoa Taivaissa, koska Isä sanoi, että laittomuuden porukkaa Hän ei tunne. Sitäkö te todella haluatte.
Eli käärmeen kielen myrkky on sokeuttanut teidät.
Harhasta on palattava Herran tielle. Vai ajattelitteko vielä lisää harhautua luteri- martin oppiin, jossa jo kohta kaikki karvaiset liitotkin, Edenin opin vastaisesti aamennetaan harhakirkossa. Ilmeisesti sinäkin olet kontillasi pian tuonkin harhan äärellä ja karjut laittomuuden lisäämistä sanoihin.
Tavallaan ette edes harhakikkonne uskontunnustuksen ajatusta ymmärrä.
"Minä uskon Isään Jumalaan taivaan ja MAAN --- LUOJAAN....
1Mo 2:1 Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
1Mo 2:2 Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
1Mo 2:3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
Tätä te ette käsitä ja ymmärrä, ette pätkääkään. Tätä ei ole muuteltu mihinkään harhaanne.
2Mo 20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
2Mo 20:8-11 Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
2Mo 20:12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
jne.
Jes 56:4-7 Sillä näin sanoo Herra: jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani, heille minä annan huoneessani ja muurieni sisällä muistomerkin ja nimen, joka on poikia ja tyttäriä parempi; minä annan heille iankaikkisen nimen, joka ei häviä. Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
"Tavallaan tuossakin on luettavissa sapatin 'muistomerkin' idea"
He pääsevät perille kuuliaisuuden tähden, muukalainenkin.
Mat 5:17-20 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Mat 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
ts. Kirjoitusten Jeesuksen sanojen auktoriteetti puhuu, että turhaa on laittomien vinkua portilla, kun tuomio on käynyt YLI. Siis SANA on tuomarinanne, niinkuin meille jokaiselle. Laittomuuden henkenne on kylmentänyt rakkautenne Herran sanaan ja vieläpä kehtaatte jankat - aloittajan.harhalle
Siis jatkan. Kehtaatte jankata niska punaisena Jumalan sanaa vastaan.
Raamattuun on muistiinmerkitty lopuaikaa eläville, että vanhanliiton aikainen tottelemattomuus on varoittava esimerkki meille.
Adventistit haluavat varmasti pysyä näitten keskusteluitten ulkopuolella, ovat olleet jo pitkään, mutta minä, joka olen helluntalaisuuden ja luterilaisuuden juurilta, ollut harhan kuulija, uskonut harhaan ja jopa väitellyt adventisteja vastaan, kunnes Herra palautti minut Sanan äärelle.
Pyydän yleisesti adventisteilta anteeksi tietämättömyyden ajassa tehtyä harhani levitystä. Voi sitä pitkämielistä adventistia, joka joutui tuolta savonsuunnalta 200 km matkan korvat punaisena kuulla sitä martti- opetustani.
Kiitos Herralle Kristuksessa, että Hän Pyhän Henkensä kautta avasi minulle Sanan ja alkoi opettamaan minulle, miksi Hän Pyhitti ja erotti meille lepopäivän.
Siihen sisältyy oppin kautta suuri Hengellinen sanoma. Saan kumartaa Häntä, joka on Luonut taivaan ja maan. Sapatin julistus on tässä.
Herran kuoleman muistojuhla, se julistaa lupauksen siitä täydellisestä työstä, joka sijaisuhrina on opettanut lunastuksen ja sen, että Hän tulee Kuninkaana ja morsiamena saan Hänen työnään nousta hääjuhlaan.
Vielä olen matkalla. Olen tuon Jumalan työn kohteena, jossa Hän Pyhittää, pyhitettäväänsä. Myös Jumalan työnä lepopäivä kertoo kaiken olevan Jumalan työtä, jossa kaikki on sangen hyvää ja tuo lopullisen lepopäivän, kun morsian astuu Yljän rinnalle hänen täysivaltaiseksi puolisoksi, siihen vihollisen voimat ei enää koske.
Niitä ei enää ole. Jumalan valtakunnan sisällä on Valtakunnan laki, ja sen päämäärä on aina rakkaus ja tuo on vaimon sydänHenki Hänessä.
Se on nyt sitä Henkeä nytkin, että yhtyy Luojan Sanaan ja siksi Sapatin Herra on todellinen. Sydän ei taivu muotojumalisuuksiin, -enää- jossa on joskus ollut.
On tullut parannus, mielenmuutos, samanhenkiseksi, kuin Herra.
Sentähden tuo Herran kuoleman muistoateria on tosi, se on ylösnousemuslupaus, mutta se ei muuta sapattia sunnuntaiksi. SE muutosoppi on perkeleestä ja tavallaan Baapelista.
Onhan tämän nähnyt Lindemankin, ja kirjoitti tuosta Apostolisesta seurakunnasta ja lopunajan eksytyksestä, eritoten sunnuntai- harhasta.
Siksi harha on rienaajanpuun juurioppia. Ei raamatusta, eikä siitä mitenkään tule Herran oppia, vaikka päällään poskiaan heiluttavat nämä aloittajat. - Uskottavuusongelmia
Onko Suomessa 7. pv Helluntai Seurakuntaa?
Sehän olisi hyvä asia ja kilpailu Adventismihapatukselle. - ei.vielä.ole
Uskottavuusongelmia kirjoitti:
Onko Suomessa 7. pv Helluntai Seurakuntaa?
Sehän olisi hyvä asia ja kilpailu Adventismihapatukselle.Meillä on Suomessa Luterilainen helluntalaisuus. Siksi hapate istuu, kenen mielessä siellä istuu. Apostolinen seitsemännenpäivän seurakunta on helluntalainen tuolla valtakunnan rajojen ulkopuolella, monessa maassa.
Tänne vain on vaikeaa avata ymmärrystä Sanaan paikallisille, kun äidinmaito- luterilaisuus on istuttanut ns. ylösnousemuspäivä- aatteen siten, että se olisi korvausteologinen oppi sapatille.
Se onkin niin valkeudenhansikkain tuotu kristillisyyteen, että moni ei edes tajua, että missä siinä on harhaan menty. Ja nyt siellä sanotaan, että ONKO Jumala sanonut näin ja näin, ja siksipä se ei kuuluisi uskovalle sapatti. Se nähdään ikäänkuin kahleeksi ja kuitenkin se sunnuntai- on korvausnäköalassa samahenkinen päivänä kuin lepopäivä.
Näkeehän sen katekismusopistakin. Tai historiasta, kun kirkkoherra antaa kalastajaille luvan sunnuntaikalastukseen, että tuo korvaushauet kirkolle. jne.
Näitä kannattaa mietiskellä.
Kuitenkin tuo- sapatti- lepopäivän ihmistä varten antama ilmoitusmääreen mittaa, se sisältää opetuksen Jumalan - luomisnäköalaan, joka on nykyään hukassa, kuin tuo miehen ja naisenvälinen liittosuhdekin.
Kummassakin on hukkunut sisältö ja sisältö Luojaan.
Siunataan mikä päivä vain, tai mikä liitto vain. Eli alkuperänen näköala puttuu ja siksi ihmiset ovat hukassa, kun ei ole selvää Valoa näkyvissä. On vain ihmisten näköalat, ei muuta. Ei Herran ideaalinen näköala.
Moni on löytänyt Apostolisen opin ja pyrkivät sen Abrahamin hengen näköisesti uskomaan Jumalaa - siten ojentautumaan sen Jumalan Siunauksen ääriin ja seuraamaan täten Jeesusta, Hänen askeleihinsa ja sen voi kiteyttää ajatuksen - kuuliaisuus-- sanalle.
Vielä, kun ei ole helluntaissa täällä kuuliaisuutta, kuin harvalla, voi vain sydämessään olla kuuliaisena Herralle itselleen ja ymmärtää se, että Jumalalla on vain Yksi kansa.
Se kulkee aikain alusta, sen loppuun ja siinä on kullakin se haastekenttä, että omassa omassatunnossaan olisi tekemässä totta, ja odottaa sitä, että sen kautta joku toinenkin ojentautuisi Sanaan, sekä että hän tekisi myös totta elämässä.
Toisaalta, vaikka kaikki helluntalaiset olisivat "sapatinkanssa sinut" niin vain Jeesuksen seuraaminen ja totta tekeminen Hengessä niin, että Isä tuntee omansa, pelastaa. Kirkkojen jäsenluettelo ei pelasta ketään, mutta elämänkirja kertoo viimeisen totuuden, kuka on ollut Vapahtajan tiellä täällä. - AWARD.voittajaehdokas
henkienerottaja kirjoitti:
Sinulle "henkienerottaja" alias "DJ.piinahelvetistä" esitettiin henkilökohtainen kysymys, jonka yritit ovelasti kiertää vastaamalla "me"-muodossa eli teoriapohjalta.
Kysynpävaa kysyi:
"Kysyisin sinulta onko Jeesus SINULLE rakas ?"
Mitäpä vastaat?
- Jumalanrangaistus
Maapallo siirtyy pois paikaltaan Ilm. 8:12 mukaan
Ja neljäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kolmas osa auringosta ja kolmas osa kuusta ja kolmas osa tähdistä lyötiin vitsauksella, niin että kolmas osa niistä pimeni ja päivä kolmannelta osaltaan oli valoton, ja niin myös yö. (KR38)
Tämä Ilmestyskirjan jae 8:12 pitää sisällään paljon asiaa tulevaisuudesta. Ensin aramean käännöksen lainaus: eikä päivän kolmasosaa tullut, samoin yön. Lainauksesta voidaan lukea, että vuorokausi lyhenee kolmanneksella eli kahdeksalla tunnilla. Ajallisesti aurinko ja kuu ja tähdet ovat näkyvillä tämän verran vähemmän aikaa vuorokauden aikana verrattuna tähän nykyiseen aikaamme. Aramean ilmaisu ”kului pois” tarkoittaa tätä ajan lyhenemisestä.
Tästä vuorokauden lyhenemisestä kertoo myös Matteus 24:22: "Ja jos niitä päiviä ei lyhennettäisi, ei mikään liha voisi elää, mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään". Kun vuorokausi lyhenee maapallolla, niin se on mahdollista vain siten, että maapallo siirtyy pois nykyiseltä paikaltaan.
Tästä samasta tapahtumasta kertoo myös Jesajan luku 24:20 ”Maa hoippuu ja hoipertelee niinkuin juopunut, huojuu niinkuin lehvämaja. Raskaana painaa sitä sen rikkomus, se kaatuu eikä enää nouse.” Adventti kirkon teologia on tiukasti Kristus kalliolla.
Jeesus Kristus on keskushenkilö- ja kaikki se mitä Jeesus opetti on keskeinen missio
Adventtikirkossa.
Kirkossa on huipputeologeja jotka tietenkin tekevät Raamatun tutkimusta.
Ei muuta asiaa.
Adventtikirkkoa koskee tietenkin samankaltaiset nykyajan ongelmat kuin kaikkia muitakin uskonnollisia tai/ja hengellisiä ko. ryhmien toimintoja.
Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä Jumalan palvelus päivän muuttamisessa, vaan 1 Moos 2:1-4 saakka on samaa päivää vietetty-, ettei keisarin viikonpäivämuutoksia ole huomoitu hengellisessä perinteessä.
Kymmenen käskyn lailla on Adventtikirkossa vain seuraava merkitys;
1. a) = Ko. lain arvot opettavat synnin ajan loppuun saakka.
1. b) = Lain arvossa pitäminen merkitsee "kuuliaisuutta."
- Ei mitään muuta opeteta Adventtikirkossa lain merkityksen näkökulmasta. Siis em. lain-.
Ei mitään "harha-oppia" Raamatun vastaista menettelyä asiassa ole.- JeesusonHerramme
Adventistit uskovat Raamattuun korvasyyhyisesti.
Sekaisin on menneet lait ja evankeliumit
SDA ovat eri uskon Hengessä kuin kristityt.- pyhpyh21781237
"SDA ovat eri uskon Hengessä kuin kristityt."
Me emme palvele saatanaa kuten sinä valheinesi teet.
Nyt kun olemme irti laista, emme enää ole lain, vaan armon alla, miten on, saammeko tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia? "Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!" (Room. 6:15)
- Niin.emme.saa
Se on ihanaa se, että armonkautta saa pelastua, ja lisäksi, että Herra antaa Henkensä voimaksi vaeltaa Valkeuden tietä, ts. Hän laittaa tahtonsa/lakinsa valkeudeksi sydämeen, ettei tahalteen syntiä tehtäisi.
Jos tahlteen tehdään syntiä/laittomuutta/ silloin kirjoitusten mukaan ei ole armoa luettavissa päällemme. Ja myös silloin poljemme jalkoihimme tuon kalliin lunastushinnan, minkä Hän on maksanut.
Eli armonalla Hengessä ja kuulaisuudessa on matkanteko, Jumalan omilla.
Siksi voi uskova sanoa tänäpäivänä. Pois se, tekisinkö niin pahan teon, että hahalteen rikkoisin niin kalliin veren lunastusta, että eläisin laittomuuden hengessä syntiä tehden.
Ei, en elä. Vaan vapauteni onkin Herran työ, ja Pyhä Henki pitää vapaana, enkä ole lain alla, vaan armonalla, kiertäen synnin lätäköt.
Pelastus näin onkin Jumalantyö meissä.
Enkä edes lähde sellaiselle tielle, että opettaisin laittomuuden henkeä, sehän kylmentäisi useimpien rakkauden Herraansa kohtaan.
Voi kuinka Herran Siion näkisi totuuden Valon tärkeyden tässä ajassa ja elämässään.
- pyhpyh237482347
Aloittaja ei ole Jeesuksen seuraaja.
- harzreinold
Lakiusko, jota adventismi edustaa, ei ole kristinuskosta lähtevä harha, vaan aivan eri uskonto.
Adventistit siis eivät ole kristittyjä, eivät kristinuskoon nähden harhaoppisia, vaan adventismi-uskontoisia.- kysynpävaa
Onko Jeesus sinulle rakas ?
- pyhpyh2374823748
Sinä et ole Jeesuksen seuraaja. Sydämesi pahuutta vain suollat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 254467
- 1072247
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa981503Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1721428- 601284
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561155Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe2041108- 501039
puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo111029Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M193994