Hei
onko ketään tilannut purjeita ulkomailta ja onko hinnoissa ollut eroja ?
purjeet edullisesti
15
3040
Vastaukset
- kysylisää
Hyvään kysymykseen hyvä vastaus. On varmasti joku tilannut purjeita ulkomailta ja hinnoissa on ollut myös eroja. Kannattaa kysyä sitä mitä haluaa tietää :)
- Pilssirotta
Jokunen vuosi sitten kyselin tarjouksia. Se Paraisilla oleva firma, joka tilaa purjeet Puolasta oli vähintään 30% edullisempi mitä muut. Puolassa kun kävin itse kysymässä samaisesta neulomosta olisi hinnat ollut melkein puolet Suomen hinnoista. Toki tämä vaatii veneen purjehtimisen Gdanskiin ja siellä purjeen odottelun.
Tästä noin 5 vuotta aikaa, joten hinnat saattaa olla noussut. - kulkuyhteydet
Kyllähän Puolasta rahti kulkee niin kuin muistakin maista. Ja pääseehän Puolaan maanteitsekin ettei tarvitse purjehtia sinne asti, jos välttämättä haluaa itse hakea purjeet.
- Pilssirotta
Tottahan tuoon, että rahti kulkee.
Jos viet veneen paikan päälle tulee purjemaakari veneeseen mittaamaan, että purjeista tulee varmasti istuvat. Näin olisi ainakin minun tapauksessa toimittu. Jäi tosin sillä reissulla hankkimatta.
Neulomo on muistaakseni n. 5 kilsaa Gdanskin keskustasta ja sinne pääsee ihan bussilla. Satamassa osaavat neuvoa.
- Piotr
Puhutaanko nyt tästä http://www.chmurasails.net neulomosta. Mies tekee purjeita navetan vintillä pienellä pöydällä. Ei silti välttämättä huonoja
- Åqy
Chinasunrisesails. 40 jalkaiseen veneeseen teetin ison purjeen. Warpdrive materiaali (ei dacron). Läpilatat ja seldenin rulla ratsastajat. Todella laatu purje. Hyvin leikattu. Ja todella edullinen. Myös postitus edullinen. Taisi olla noin 40m2 purje ja hinta noin 1500€ kaikkineen kuluineen, veroinee. Ja purjehdin Suomesta Caribialle, muuta seilausta siellä täällä... Yli 10000nm. Suosittelen. Taitaa olla siellä aika kova kokemus... Luulen että tekee siellä purjeita viikossa enemmän, kun koko Suomessa vuodessa...???
- Isoantilla
Nyt on kyllä kysyttävä, mikäs posti ne läpilatat kotiin toi? Alinlatta lienee noin 4.5 metrinen jos vene on 40-jalkainen.
- kielikukkanen
Ei mun tietääkseni. Eikö se ole vaarallista?
- Tietääköketäänmitään
Hei,
Kun nyt purjeissa ollaan, niin kysyisin onko ketään tietoinen missä käytettyjä purjeita myydään?- Pilssirotta
Briteissä on useampi pulju joka noita kauppaa. Vaikkapa tässä https://www.cjmarine.co.uk/usedsailagency
Nettiveneessä on usein. Itselläkin lojuu hyllyssä pari Lohi 25:n purjetta, mm. fokka vai mikä genoa 3 se nyt oli.
- Ketääntietää
Mukava kuulla. Minä kun olen tälläinen saaristopurjehtija kauniissa kesäsäässä, niin tosipurjehtijoiden hylkäämät purjeet riittävät minulle oikein hyvin.
- Åqy
Jep. Latat jouduin ostamaan Suomesta. Aluksi laitoin liian jäykät latat ja suorakaiteen muotoiset... Vaihdoin Espanjassa pyörteisiin 10mm lattoihin... Sopii molemmat seldenin ratsastajaa...
- niinminätekisin
Miksi et tilaisi purjeita maailman suurimmalta purjeiden valmistajalta edulliseen hintaan. Eli hanki purjeet HYDE sailsilta: http://www.hydesails.fi/
- seppomartti
Hankin Hong Kongista Lee Sailsilta aikaisemmin useita purjeita, viimeiset 8v sitten. Tulivat n. 30% Suomesta ostettuja edullisemmiksi. Toiminta oli hyvin täsmällistä ja aikataulut ilmoitettiin ja pitivät paikkansa.
Hankaluus oli sellaisiin rakennetta koskeviin kysymyksiin vastaaminen, mihin oma tieto ei riittänyt ja mitä kotimaan purjemaakatit eivät kysele.
Saksasta purjeet eivät ole olleet suomalaisia halvempia, ehkä päin vastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101094
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18619Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606- 68567
- 95552
- 26512
- 49510
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437