Millaisia kokemuksia kuljetuksista

pakastinkyydit

Otsikko ei täysin kuvasta asiaa mutta yleisesti nyt inva-, sairaan- ja vanhusten kyydit noin yleisesti koska kuljetuksia on aika monenmuotoisia eikä kyse ole siis vain vanhustenkyydeistä vaan vammaistenkin, sairaalapotilaiden kuljetuksista.

Miten on mennyt omaisen kanssa, oma kokemus jos itse potilaana?

Omaa omaistani hoitavana ja seurana usein mukana ollessa näkee ja kokee, myös muilta potilailta ja omaisilta kuulee kaikenlaisia kokemuksia. Niin hyvää tietysti mutta myös sellaista huonoa että ei voi käsittää millä tasolla mennään joskus.

Yksi mistä olen vähän huolissani että kun omainen ei ole mukana:
Niin millaisiin tilanteisiin se kuljettava potilas voi joutua. Itse olemme kritisoineet mm:ssa että invataksi on liian kylmä
likainen
kuljettaja ei osaa ajaa tasaisesti ja jopa tulee äkkijarrutuksiakin.

Että voi vaan kuvitella potilas joka ei kykene itse huolehtimaan itsestään, ilmaisemaan että mitä hän voi tehdä kun joutuu kuljetukseen jossa autossa on pakkasta sisälläkin, edes kunnon ulkovaatetuksella ei tarkene, entäs kun potilas on vain sairaalavaatteissaan. Tälläisissä kuljetuksissa on aika suuri luottamuksen tarve että kaikki hoidetaan asiallisesti, näin ei vaan ole.

Ei kukaan saa tietää kun potilas laitetaan autoon jossa on kylmä, kuka siitä kertoisi minnekkään jos potilas itse ei voi sitä kertoa eikä kyydissä ole muita. Miettikää jos matka on puolituntia ja auto on aivan jäässä sisältä, on siinä kuskillakin kanttia silti vaan hoitaa tehtävä.

Ja niin romuja autojakin että kuinka moisia saa edes käyttää invakuljetuksiin, saa ihmetellä.
Myös sääntöjä veikkaan rikotaan, halvalla mennään kuljetusvälineet ei vastaa tietyiltä osin missään nimessä sellaista mitä sen pitäisi olla.

Yhtälailla kesällä tälläisissä kuljetuksissa pitää olla edes toimiva ilmastointi, se onko se riittäävä taas asia erikseen mutta edes että sellainen on ylipäätään. Jos ulkolämpötila on 20 niin autossa on aurinkoisella kelillä jo jopa 30, puhumattakana helteistä. Se on vaativa asia kaikki tälläinen saada riittävä lämpö autoon mutta myös jäähdyttää tarvittaessa.

1

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajelepahuvikseis

      Hei. Ajan työkseni mm. vanhuksia ja vammaisia. Kun auton ovea ja isoa takaovea täytyy pitää auki, että saadaan asiakas kyytiin, niin kyllä siellä hetken aikaa on kylmä. Usein tämä lastaaminen voi kestää kun asiakas haetaan sisältä asti. Palkkio näistä kyydeistä on pieni ja työ on hyvin vaativaa ja vastuullista. Usein huonokulkuisella asiakkaalla on avusta-mutta avustaja ei avusta autoon nousussa eikä esim. pyörätuolin kasaamisessa. Kun asiakas kuljetetaan jonnekin, taksi saa vain yhdestä suunnasta maksun, ja pyörtuolihissin käytöstäkin vain yhden kerran n. 15 euron lisän. Eli asiakas matkustaa "ilmaiseksi" paluumatkan.

      Kaikille valittelijoille suositelen kokeilemaan alaa! Ensi kesän jälkeen kun ei ole enää velvollisuus ajaa kaikkia kyytejä, itse ainakin valikoin asiakkaat. Näin se menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe