Diane Novasta

Kokeilemalla selviää

Jotkut on tällä palstalla kyselleet, tulevatko finnit takas diane novan käytön lopettamisen jälkeen. Voin kokemuksesta kertoa, että KYLLÄ. Mut tää on vaan mun kokemus, ei välttämättä sama juttu muilla. Oon jokusen vuoden syöny noita pillereitä sekä ehkäsyyn että ihon hoitoon, mut pari kuukautta sitte sain päähäni kokeilla, et mitäs jo olis vähän aikaa ilman... No, ei menny kun pari viikkoo, ni naama alko kiiltää kun discopallo ja nyt on naama täys finnejä :( Oon nyt alottanu pillerit uudestaan ja oottelen että millonhan alkais näyttää paremmalta...

8

2499

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies

Ei kannata syödä tota pilleri merkkiä!!!!!!!!!!!!!!!!
      Mun avovaimo söi samaa pilleri merkkiä 6 vuotta justiin esim. naaman hoitoon. Kuukausi sitten hän kävi lääkärissä kun oli niin kovia kuukautis kipuja ja kysyi olisko jotain toista pilleri merkkiä. Lääkäri kysyi mitä pilleri merkkiä käytät. Avovaimo vastasi diane novaa. Lääkäri oli kysynyt kauhuissaan että kauanko oli syönyt kyseistä pilleri merkkiä. 6 vuotta vastasi avovaimo. Lääkäri kehotti heti vaihtamaan merkkiä kun Diane novaa ei sais syödä pitkää aikaa säännöllisesti koska se on erittäin vahva pilleri ja siinä on vaara saada verisuonitukos. Pillereistä tuli ohjelma tv:ssä vähän aika sitten jossa kerrotiin että jossain pillereissä on oliko se justiin keltahormoonia vai mitä se nyt olikaan joka voi aiheuttaa verisuoni tukoksen. Diane nova sisältää kyseistä ainetta tosi paljon. Siitä ohjelmasta avovaimolla tulikin kammo noihin pillereihin. Jos et usko niin kysy vaikka omalta lääkäriltä mitä mieltä se on. Nyt uusissa pillereissä on samat aineet kun Diane novassa mutta paljon miedommin. Ja hyvin on toiminut :)

• nainen

Ja taas tulee tekstiä amatööriltä, joka ei tajua lääkeaineista ja farmakologiasta yhtään mitään.

Ensinnäkin JOKAISEEN e-pillerimerkkiin liittyy suurentunut riski saada laskimoveritulppa ja tämä tosiasia on tunnettu 1970-luvulta lähtien.

Diane Novan ei voi väittää olevan "vahva" pilleri. Yhdistelmäehkäisytablettien sisältämät keltarauhashormonit vaihtelevat. Diane Novassa progestiinina on syproteroniasetaatti. Suomessa on markkinoilla toinenkin valmiste, jossa on TÄYSIN SAMAT LÄÄKEAINEET ja AIVAN SAMAN VERRAN kuin Diane Novassa. Tämän valmisteen nimi on Cypretyl. Kolmas syproteronia sisältävä ehkäisyvalmiste on Femilar, joka sisältää etinyyliestradiolin sijaan estradiolivaleraattia. Femilarissa molempien vaikuttavien aineiden määrät vaihtelevat tableteista riippuen. Joissain tableteissa on syproteronia 2 mg ja toisissa 1 mg ja liuska sisältää siis molempia vahvuuksia.

Diane Nova on hyvä ja turvallinen hormonaalinen ehkäisyvalmiste ja sopii ehkäisytabletiksi naisille, jotka kärsivät esim. aknesta ja liiallisesta karvojen kasvusta. Jos Diane Nova olisi niin kauhea ja vaarallinen valmiste kuin edellinen nimimerkillä "mies" kirjoittanut henkilö antaa ymmärtää, EI sillä olisi myyntilupaa Suomessa. Lääkelaitos on tarkka lääketurvallisuuden suhteen.

• Mies
        nainen kirjoitti:

Ja taas tulee tekstiä amatööriltä, joka ei tajua lääkeaineista ja farmakologiasta yhtään mitään.

Ensinnäkin JOKAISEEN e-pillerimerkkiin liittyy suurentunut riski saada laskimoveritulppa ja tämä tosiasia on tunnettu 1970-luvulta lähtien.

Diane Novan ei voi väittää olevan "vahva" pilleri. Yhdistelmäehkäisytablettien sisältämät keltarauhashormonit vaihtelevat. Diane Novassa progestiinina on syproteroniasetaatti. Suomessa on markkinoilla toinenkin valmiste, jossa on TÄYSIN SAMAT LÄÄKEAINEET ja AIVAN SAMAN VERRAN kuin Diane Novassa. Tämän valmisteen nimi on Cypretyl. Kolmas syproteronia sisältävä ehkäisyvalmiste on Femilar, joka sisältää etinyyliestradiolin sijaan estradiolivaleraattia. Femilarissa molempien vaikuttavien aineiden määrät vaihtelevat tableteista riippuen. Joissain tableteissa on syproteronia 2 mg ja toisissa 1 mg ja liuska sisältää siis molempia vahvuuksia.

Diane Nova on hyvä ja turvallinen hormonaalinen ehkäisyvalmiste ja sopii ehkäisytabletiksi naisille, jotka kärsivät esim. aknesta ja liiallisesta karvojen kasvusta. Jos Diane Nova olisi niin kauhea ja vaarallinen valmiste kuin edellinen nimimerkillä "mies" kirjoittanut henkilö antaa ymmärtää, EI sillä olisi myyntilupaa Suomessa. Lääkelaitos on tarkka lääketurvallisuuden suhteen.

Niin vain lääkäri sano.
        Mutta uskoakko lääkäriin vai kehen ???!!!

• -W-
        Mies kirjoitti:

Niin vain lääkäri sano.
        Mutta uskoakko lääkäriin vai kehen ???!!!

Et Diane nova on tarkoitettu käytettäväksi max. pari vuotta ja sitten olisi parempi siirtyä vähähormonisimpiin valmisteisiin.

Itse otin nyt cypretyliä kun apteekissa vaihdomahdollisuudesta kertoivat. Naama on alkanut kukkimaan taas, mutta toivon sen menevän tässä ohi.

• EI KIITOS E-PILLEREILLE
        -W- kirjoitti:

Et Diane nova on tarkoitettu käytettäväksi max. pari vuotta ja sitten olisi parempi siirtyä vähähormonisimpiin valmisteisiin.

Itse otin nyt cypretyliä kun apteekissa vaihdomahdollisuudesta kertoivat. Naama on alkanut kukkimaan taas, mutta toivon sen menevän tässä ohi.

MULLA OLI IHAN SAMA JUTTU... ALOTIN E-PILLERIT (Diane Nova) LÄÄKÄRIN SUOSITUKSESTA (lue pakottamana) 14-VUOTIAANA. SILLÄ HOIDIMME EHKÄSYN (muutaman "katumus-pilleri" satsin jälkeen) JA PLUSSANA SE TEHOS NAAMASSANI OLEVIIN NÄPPYLÖIHIN (jotka tuli takas ku lopetin niiden syömisen). OLIN SYÖNYT NIITÄ LIKI 3 VUOTTA, JA TURVONNUT n. 12KG:n VERRAN (vajaassa 2 vuodessa muuttamatta liikunta- tai ruokailutottumuksiani), KUN NORMAALISSA GYNIS TUTKIMUKSESSA LÄÄKÄRI ALKOI KYSELEE, ET KAUANKO OLEN SYÖNYT KYSEISTÄ MERKKIÄ, JA VASTASIN ET JOTAI LIKI 3 VUOTTA. LÄÄKÄRI VETI SYVÄÄN HENKEÄ JA SANOI:" herranjumala, niinkö kauan olet syönyt Diane Novaa putkeen"? VASTASIN MYÖNTÄVÄSTI JA LÄÄKÄRI KAUHUISSAAN SANOI:" Diane Nova:ssa on niin korkea hormoni pitoisuus, että niitä EI SAA syödä kuin kuuri luonoisesti tai KORKEINTAAN 1 vuosi". LÄÄKÄRI JOKA AIKOINAAN MÄÄRÄSI KYSEISEN MERKIN EI PUHUNUT SANALLAKAAN MULLE, ET NIITÄ EI SAA SYÖDÄ 1 VUOTTA KAUEMPAA. NIIMPÄ MULLE LUONNOLLISESTI SITTEN VAIHDETTIIN PILLERI MERKKIÄ, VIELÄPÄ USEAMPAAN OTTEESEEN VUOSIEN AIKANA. EHDIN SYÖDÄ E-PILLEREITÄ KAIKKIAAN n.6 VUOTTA JA SE RIITTI MINULLE. KOKEMUKSESTA VIISASTUNEENA PÄÄTIN ETTEN AIO ENÄÄ MOISIA MYRKKYJÄ KEHOONI OTTAA, KUN EI NIIST KERTA OLLU EES HYÖTYY, PÄINVASTOIN.

• huolija
        EI KIITOS E-PILLEREILLE kirjoitti:

MULLA OLI IHAN SAMA JUTTU... ALOTIN E-PILLERIT (Diane Nova) LÄÄKÄRIN SUOSITUKSESTA (lue pakottamana) 14-VUOTIAANA. SILLÄ HOIDIMME EHKÄSYN (muutaman "katumus-pilleri" satsin jälkeen) JA PLUSSANA SE TEHOS NAAMASSANI OLEVIIN NÄPPYLÖIHIN (jotka tuli takas ku lopetin niiden syömisen). OLIN SYÖNYT NIITÄ LIKI 3 VUOTTA, JA TURVONNUT n. 12KG:n VERRAN (vajaassa 2 vuodessa muuttamatta liikunta- tai ruokailutottumuksiani), KUN NORMAALISSA GYNIS TUTKIMUKSESSA LÄÄKÄRI ALKOI KYSELEE, ET KAUANKO OLEN SYÖNYT KYSEISTÄ MERKKIÄ, JA VASTASIN ET JOTAI LIKI 3 VUOTTA. LÄÄKÄRI VETI SYVÄÄN HENKEÄ JA SANOI:" herranjumala, niinkö kauan olet syönyt Diane Novaa putkeen"? VASTASIN MYÖNTÄVÄSTI JA LÄÄKÄRI KAUHUISSAAN SANOI:" Diane Nova:ssa on niin korkea hormoni pitoisuus, että niitä EI SAA syödä kuin kuuri luonoisesti tai KORKEINTAAN 1 vuosi". LÄÄKÄRI JOKA AIKOINAAN MÄÄRÄSI KYSEISEN MERKIN EI PUHUNUT SANALLAKAAN MULLE, ET NIITÄ EI SAA SYÖDÄ 1 VUOTTA KAUEMPAA. NIIMPÄ MULLE LUONNOLLISESTI SITTEN VAIHDETTIIN PILLERI MERKKIÄ, VIELÄPÄ USEAMPAAN OTTEESEEN VUOSIEN AIKANA. EHDIN SYÖDÄ E-PILLEREITÄ KAIKKIAAN n.6 VUOTTA JA SE RIITTI MINULLE. KOKEMUKSESTA VIISASTUNEENA PÄÄTIN ETTEN AIO ENÄÄ MOISIA MYRKKYJÄ KEHOONI OTTAA, KUN EI NIIST KERTA OLLU EES HYÖTYY, PÄINVASTOIN.

Olen tässä juuri parisen viikkoa pohtinut josko koittaisin lopettaa e-pillerit, justiinsa Diane Novat, tai Cypretyliä viimeaikoina olen nappaillut. Idea muuten lähti poikaystävältäni... Anyway.
        Alkujaan pillereitä kokeiltiin aknen hoitoon. Olen nyt syönyt pillereitä yhteensä vähän reilun pari vuotta, joista hieman yli puolet Diane Novia. Akneen olen syönyt Roaccutanista lähtien kaikki mahdolliset (vaikkei akneni nyt NIIN paha ollut) mutta vasta DNa tehosi.

Mitähän sitä sitten jos naama päättää alkaa kukertamaan uudestaan...? Ei nuo pillerit pahemmin kiinnostas kun jotain masennuksenpoikasta havaittavissa. Mahtaako kenelläkään olla hyvää sanottavaa noiden pillereiden lopettamisesta? Kai se on kokeiltava ja katsottava mitä tapahtuu ja luikittava ihotautilääkärin helmoihin jos pahemmin käy.

Enpä ollut aiemmin kuullut tuollaista mielipidettä DNsta ja vielä useammalta lääkäriltä. Mutta eikös kaikkiin pillereihin liity riskinsä. Pahimassa tapauksessa saattaa lapsi jäädä kokonaan saamatta sitten lopulta kun sen haluaisi. Mitenkähän ehkäisyrenkaan kohdalla on. Se on vielä niin uusi että ei taida ihan kaikki olla tiedossa senkään haitoista. On vaan aika rajallisesti vaihtoehtoja jos ei halua hormonaalista ehkäisyä käyttää.

• jaan
        -W- kirjoitti:

Itse olen vakavasti harkinnut pillereiden lopettamista näin vuoden syönnin jälkeen. Päivääkään en ole oloani normaaliksi tuntenut sen jälkeen kun alotin. Entisen kaupunkini lääkäri suositteli syömään Novaa n. neljä vuotta. En taida. Nyt tosin kävin uusimassa reseptini ja apteekissa kertoivat Cypretylistä. Sehän on siis periaatteessa aivan sama valmiste kuin Diane Nova... Toivottavasti itselleni ei käy samalla tavalla kuin sinulle.

• neiti

Onko tuo totta,ettei sitä saa syödä kuin korkeintaan vuoden?Miks lääkärit ei sitten ole maininneet siitä mitään? Oon syönyt niitä n. 2 vuotta. Oon monesti meinannut lopettaa, mutta pelkään yli kaiken ,että finneistä tulee taas ongelma. Suurin syy lopettamisajatuksiin on kuitenkin ollut se, että kun aloitin käytön, lihoin lähes 10 kiloa. Haluan takaisin entiselleni!Ennen käyttöä pystyin syömään mitä tahansa lihomatta, olin ehkä liiankin hoikka. mutta mieluumin sellanen ,kun tällanen "tankki", jonka pääällä ei näytä enää mikään vaate hyvältä.
      Lisäksi pelkään, että hormonien syömisestä on haittaa (en usko niiden turvallisuuteen), ja saan lopulta niiden käytön takia jonkun rinta- tai kohdunkaulansyövän, tai en saa lasta sitten kun haluan. Moni sanoo, että pillereiden syönnin jälkeen voi mennä monta vuotta vielä lopettamisen jälkeen ,ennen kuin tulee raskaaksi. Eipä se kortsujen kanssakaan räpeltäminen tosin hirveesti houkuttele. Onko mitään ekäisyä, mikä ei aiheuttaisi lihomista, ja jossa ei olisi paljoa hormoneja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7171
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      59
      4757
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4731
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3889
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3818
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      217
      3787
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      26
      3363
    8. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      51
      2731
    9. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      38