Hyvä kolumni, siksipä laitan linkin:
https://www.ess.fi/Mielipide/blogit/art2441684#cxrecs_s
Lopetuskappale on kyllä aika huvittava:
"Toivo täytynee panna naisiin. He miehittävät jo yliopistot ja harrastuksillaan ylläpitävät teattereita ja kirjastoja. Kenties heidän nousunsa yhä näkyvämpään asemaan yhteiskunnassa estää myös sen tyhmistymisen. Sitä sopii juhlia myös Naistenpäivänä."
Ei siis ole toivoa, me kaikkihan on nähty korkeasti kouluttautuneita naisia jotka ei ymmärrä yhtään mitään asioista jotka ulottuu sen oman alan ulkoa opetellun nippelitiedon ulkopuolelle, kun lisätään siihen naisten lisääntymisvalinnat niin hurraa, ei varmaan mene jutussa mainittua kahtakymmentätuhatta vuotta siihen että homo erectuskin alkaa vaikuttaa einsteinilta.
Tyhmyydestä tuli ylpeilyn aihe
23
474
Vastaukset
- crux
Tämä on vähän kuin ilmastonmuutos - niin suuri ilmiö että sen huomaa jo ihan tavallinenkin ihminen arjessaan. Tosi TV:t ja idioottijulkkikset ovat suosittuja koska ne alentavat rimaa ja tuntuu mukavalta päästä sen riman yli hieman jalkaa laiskasti nostamalla. Tämä on todellakin tyhmyyden aikakausi. Tyhmyyden ja pinnallisuuden jotka ovat toki läheistä sukua toisilleen.
- PalstaTrolli
Kerrohan minulle, oi sinä suuri tietäjä, että mistä sinä sen ilmastonmuutoksen huomaat?
- crux
PalstaTrolli kirjoitti:
Kerrohan minulle, oi sinä suuri tietäjä, että mistä sinä sen ilmastonmuutoksen huomaat?
Siitä että on lämpimämpää kuin ennen.
No Engvisti vetäisisi varmaan itsensä viimeistään kiikkuun, kun lukaisisi tämän palstan miesnäkökulma-antia.
Elkää hitossa kertoko hälle tästä palstasta mitään...Harmaaritari kirjoitti:
Ehkä tietää jo, minulla on vahva epäilys Enqvist on yksi palstan kirjoittajista.
Jaahas... insidetietoutta...
- Olisiko_ehkä
Harmaaritari kirjoitti:
Ehkä tietää jo, minulla on vahva epäilys Enqvist on yksi palstan kirjoittajista.
Super-ATM?
Harmaaritari kirjoitti:
Sinäkin olet saman huomannut , super-atm busted :D
No maailmaan osaa mahtua yllätyksiä. Tulihan Itävaltakin parisprintin voittoon, vaikka näytti, että Suomi ja Norja vie. Yhdistetyssä...satuin katsomaan...
Olisiko_ehkä kirjoitti:
Super-ATM?
Super-ATM:n paljastuminen Enqvistiksi olisi samanluokan yllätys kuin että välimerkitön olisi oikeassa elämässä suomen kielen professori.
outsider1 kirjoitti:
Super-ATM:n paljastuminen Enqvistiksi olisi samanluokan yllätys kuin että välimerkitön olisi oikeassa elämässä suomen kielen professori.
En sanoisi että yhtä suuri yllätys. Sinähän itseäsi kovinkin viisaana pidät, mutta etpä "älylläsi" ole mihinkään töihin päässyt, vaan olet yhteiskunnan loinen ja elät toisille ihmisille kuuluvilla rahoilla.
.. Noh, Molemmissa SukuPuolissa on paljon Yksilöitä, joiden SeliSelittelyjä, Itsekkyyttä, ItsePetosta jne. on monesti ihan "hauska" seurata sivusta.. ;P
- CapsLockPÄtKii
Sinun modernin tyhmälistön edustajan kirjoitustaidottomuuttasi sen sijaan ei ole hauska seurata.
CapsLockPÄtKii kirjoitti:
Sinun modernin tyhmälistön edustajan kirjoitustaidottomuuttasi sen sijaan ei ole hauska seurata.
.. Ei Pätki.. Kunhan Maalailen ja Värittelen.. Haittaak Se!?!.. ;D
Tuo toki totta mutta naiset on niitä jotka valitsee tulevaisuuden suunnan lisääntymisvalinnoillaan ja myöntänet että kyllä se siltä näyttää ettei ääoot ainakaan nousussa niiden perusteella ole.
- lihavihatipunen
Koska olet Harmis käynyt viimeksi teatterissa? Harrastatko ylipäätään kulttuuria vai luetko vaan netistä Seiskaa ym . "tärkeätä"? Miehethän (jotkut) tälle palstalle yleensä linkittelevät jotain tosi tv linkkejä. Itellä olis muuten haisuakaan niistä ohjelmista.
.. Teatteria&Kulttuuria näkee ja kuulee joka paikassa.. Ihan joka Lajia.. Komediasta Draamaan jne.. ;P
Oikeastaan juuri tuota tarkoitin avauksessa mainitulla nippeliteidolla. Sulla on nippelitieto että "Teatterissa käyvät ovat älykkäitä" ja ajttelit iskeä sillä Harmista, harmis kuitenkin tietää ettei teatterissa kulkeminen juurikaan ole osoitus äölykkyydestä sellaisille jotka osaa ajatella omilla aivoillaan. Vastaan siis että en ole käynyt eikä mun tarvitse, parissa tilaisuudessa olen ollut joissa leikkimielistä tietokilpailua ja mm. niitä teatterissa käyneitäkin seassa, ihmeesti noissa vaan on allekirjoittanut ikäänkuin erottunut yleistietämyksellään ilman teatteritaustaakin, johtuu varmaan siitä että luen aika paljon. Ei teatterissa käymisestä tosin haittaakaan ole, se kertonee ainakin joidenkin kohdalla ihmisestä että on kiinnostunut laajalti asioista ja voi myös katsoa sitä teatteria.
- lihavihatipunen
Harmaaritari kirjoitti:
Oikeastaan juuri tuota tarkoitin avauksessa mainitulla nippeliteidolla. Sulla on nippelitieto että "Teatterissa käyvät ovat älykkäitä" ja ajttelit iskeä sillä Harmista, harmis kuitenkin tietää ettei teatterissa kulkeminen juurikaan ole osoitus äölykkyydestä sellaisille jotka osaa ajatella omilla aivoillaan. Vastaan siis että en ole käynyt eikä mun tarvitse, parissa tilaisuudessa olen ollut joissa leikkimielistä tietokilpailua ja mm. niitä teatterissa käyneitäkin seassa, ihmeesti noissa vaan on allekirjoittanut ikäänkuin erottunut yleistietämyksellään ilman teatteritaustaakin, johtuu varmaan siitä että luen aika paljon. Ei teatterissa käymisestä tosin haittaakaan ole, se kertonee ainakin joidenkin kohdalla ihmisestä että on kiinnostunut laajalti asioista ja voi myös katsoa sitä teatteria.
En mä tarkoittanut, että teatterissa käyvät olisivat välttämättä älykkäitä. Itekin jonkun verran teatterissa käyn mutta en pidä itteäni mitenkään älykkäänä. Enkä ole edes korkeasti koulutettu. Kirjojakin lukenut aika paljon elämäni aikana. Yleistieto kohtalainen?
Sinua kuitenkin jostain syystä kiinnostaa nuo roskalehdet ja tositvt. Harmaaritari kirjoitti:
Armeijassa kerroin käyneeni teatterissa yhtä näytelmää katsomassa. Yksi armeijakaveri katsoi pitkään ja näytti ajattelevan, että onpa ihme tyyppi. Siihen yksi tyyppi vieressä sanoi, että "minäpä näyttelin siinä näytelmässä". Siihen armeijakaveri katsoi ilmeellä - tuo se vasta outo tyyppi on, kun näyttelee. Miehiäkin siis on teatteriyleisössä ja jopa näyttelijöinä. Luin sen avaruustieteilijän tekstin ja minusta se oli mainio. Ehkä yhteiskunta tarvitsee monella sektorilla, varsinkin kulttuurinsynnyttäjänä naisten otetta. Naisten kulttuuripanos ja vähän vähemmän miehinen yleiskulttuuri saattaisi tuoda piristävän ruiskeen pitkään vaikuttaneeseen miesten kulttuurin dominointiin? Kulttuuri naisistuu positiivisella tavalla?
- en-lukenut
Miehet voi pysytellä kaukana naisista niin ei ongelmaa. En itsekään välitä nykymiehistä.
Karppa on hiukan Einsteinin näköinen. Siis Albertin.
- Luonnontieteilijää
Olen vuosia miettinyt samaa että miksi tyhmyys esitetään usein ylpeilyn aiheena ja mihin se perustuu kun samalla toisia haukutaan sivistymättömiksi yms?
Noi luonnontieteet juurikin on sellainen itseäni todella lähellä oleva aihe jossa on ns ylpeää olla ja esittää tyhmää. Itselläni on työn ja harrastusten kautta kattava ja laaja tieto luonnosta sen eliöineen päivineen.
Olen erotellut minulta paljon kysyttyjä kysymyksiä tai viittauksia luontoon liittyen ihmiset eri ikäluokkiin kiinnostuksen osalta.
Ihan aitoja ja vilpittömiä kysymyksiä ja osoitus luonto kiinnostuksesta tulee ikäluokilta 18v- ja 50v .
Tietenkin tällä välilläkin on aidosti luonnosta kiinnostuneita mutta tyhmäksi tekeytyminen luontoa kohtaan on yleisintä 20-40 vuotiaiden kohdalla. Näillä kysymykset voivat olla sellaisen pilkkaavan naurun säestyksellä tulevia "siis se joku varis meinas hyökätä mun kimppuun kun olin lenkillä tai mikä se oli" (Kyseessä metso ja jokainen taatusti sen jo pikkulapsena saa geeneihinsä millainen metso on lintuna mutta on tavallaan muotia olla ja esittää tietämätöntä lajia kohtaan)
Tai sitten: "Sellainen hirvi meinas juosta mun auton päälle illalla kun tulin kotiin" Kyseessä pellolta tielle loikkinut metsäkauris ja kuten edellä jokainen saa jo lapsena luontokirjoista tietoonsa mikä on hirvi jota ei vilkkaalla mielikuvituksellakaan voi sekoittaa kauriiseen mutta kun on muotia esittää tyhmää kun kyseessä on luonnontieteet.
Olen aina ihmetellyt mistä tämä johtuu. Yleensä jos asiaa alkaa paremmin tivaamaan ja laittaa hyvällä tavalla piinapenkkiin itsestään tyhmäksi tekeytyvän niin yhtäkkiä hänellä onkin ihan kohtalainen yleistieto luonnosta mutta etenkin jos on enemmän ihmisiä ympärillä luonnontieteistä itsensä tyhmäksi tekeytyminen on jotenkin muodikasta vaikka salaa tunnistetaan sitten yksin lintulaudalla vierailevia lintuja erinomaisesti lajilleen oikein.
Kai se on se että nyky kaupunkikeskeisen yhteiskunnan aikaan luonto ja luonnosta kiinnostuneet nähdään jotenkin outoina hyypiöinä ja tietämättömäksi tekeytymällä halutaan uskotella että ei itse kuulu kyseisten "outojen hyypiöiden" porukoihin mene ja tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.142063Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161861599Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1601486Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1001362Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381208Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas141969- 84958
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49952Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.141858Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13847