Osaisiko joku sanoa miksi eri horoskoopeissa esiintyy yhden päivän eroja aikaväleissä? Esim. daamini on sattunut syntymään rajapäivänä ja toisen horoskoopin mukaan hän olisi neitsyt ja toisen mukaan vaaka.
Horoskooppienmerkkien aikavälierot
15
900
Vastaukset
- Bea
http://www.starlightastrology.com/cusp.htm
Ehkä tuolta löytyy vastaus kysymykseesi.- vieläkään
Vaikka lukisi vain kotimaisia horoskooppijulkaisuja, niin esim. vaa'an aika alkaa joskus 23.9 ja joskus 24.9. Johtuuko tuo ero syntymäpaikasta, -kellonajasta, -vuodesta tai jostain muusta?
- johtuva
vieläkään kirjoitti:
Vaikka lukisi vain kotimaisia horoskooppijulkaisuja, niin esim. vaa'an aika alkaa joskus 23.9 ja joskus 24.9. Johtuuko tuo ero syntymäpaikasta, -kellonajasta, -vuodesta tai jostain muusta?
asia se on. Joinakin vuosina aurinko siirtyy merkistä toiseen eri päivämäärällä. Jos tiedät syntymäkellonajan, niin tee kartta jollakin astrokartan laskurilla.
- Kiitos!
johtuva kirjoitti:
asia se on. Joinakin vuosina aurinko siirtyy merkistä toiseen eri päivämäärällä. Jos tiedät syntymäkellonajan, niin tee kartta jollakin astrokartan laskurilla.
Sain kaivettua www.astro.com sivun laskurista tiedon:
"The exact hour at which the sun moves from one sign into the next is different every year"
Olettasisin että merkistä toiseen siirtyminen tapahtuu samanaikaisesti joka puolella maapalloa (tietysti eri kellonaikaan)?
No, joka tapauksessa leidistäni tulikin vastoin hänen omaa tietoaan Neitsyt. Sinänsä huvittavaa parisuhteen tässä vaiheessa ;-) - Kulkija*
Kiitos! kirjoitti:
Sain kaivettua www.astro.com sivun laskurista tiedon:
"The exact hour at which the sun moves from one sign into the next is different every year"
Olettasisin että merkistä toiseen siirtyminen tapahtuu samanaikaisesti joka puolella maapalloa (tietysti eri kellonaikaan)?
No, joka tapauksessa leidistäni tulikin vastoin hänen omaa tietoaan Neitsyt. Sinänsä huvittavaa parisuhteen tässä vaiheessa ;-)Teepäs huviksesi leidillesi myös kartta siellä astro.com:issa - jos hän tunnistaa itsessään paljon vaakamaisuutta voi hänellä olla planeettoja Vaa'an merkissä (esim. Venus) jotka tuovat sitä Vaakaa häneen myös.
Naisilla kannattaa myös ehdottomasti tsekata kuumerkki, koska moni tunnistaa itsensä erittäin hyvin siitä. Kolmas tärkeä aurinkomerkin lisäksi on tietysti nousumerkki eli ulkoinen vaikutelma, joka selviää kohdasta ascendant tai 1st house. - Muista silti tämä
Kulkija* kirjoitti:
Teepäs huviksesi leidillesi myös kartta siellä astro.com:issa - jos hän tunnistaa itsessään paljon vaakamaisuutta voi hänellä olla planeettoja Vaa'an merkissä (esim. Venus) jotka tuovat sitä Vaakaa häneen myös.
Naisilla kannattaa myös ehdottomasti tsekata kuumerkki, koska moni tunnistaa itsensä erittäin hyvin siitä. Kolmas tärkeä aurinkomerkin lisäksi on tietysti nousumerkki eli ulkoinen vaikutelma, joka selviää kohdasta ascendant tai 1st house.Tässä lisätietoa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000007&conference=596&posting=22000000006104129 - Hannah
Muista silti tämä kirjoitti:
Tässä lisätietoa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000007&conference=596&posting=22000000006104129Hih, aika hauskaa; hyvä esimerkki lainaus. Nämä astrotantat ovat aina yhtä.... ennalta arvattavia omissa koohotuksissaan
- Kulkija*
Muista silti tämä kirjoitti:
Tässä lisätietoa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000007&conference=596&posting=22000000006104129Siinä tietysti toinen näkökulma asiaan. Jokainen voi tämän jälkeen tehdä sen valinnan, että ottaako itse asiasta selvää vai selittääkö tuolla "poimintateorialla" astrologian toimivuuden - vaikkei tietäisikään aiheesta sen enempää.
Oma pointtini oli lähinnä tuoda taasjälleenkerran esiin se, että astrologinen kartta ei ole pelkkä aurinkomerkki. Yleensä skeptisesti astrologiaan suhtautuvat ensin luulevatkin, että ihmiset jaetaan 12 eri luokkaan ja sitten kun heille selviää, ettei jaetakaan, aletaan syyttää siitä että kaikki muka sopii kaikkiin. ;-) Molemmat luulot ovat aika selvä osoitus siitä, ettei kirjoittaja ole koskaan opiskellut astrologiaa ihan itse, oivaltaakseen mistä siinä on kyse. - Kulkija*
Hannah kirjoitti:
Hih, aika hauskaa; hyvä esimerkki lainaus. Nämä astrotantat ovat aina yhtä.... ennalta arvattavia omissa koohotuksissaan
Minustakin on aika huvittavaa, että joku kutsuu kolmekymppistä "astrotantaksi" - siitä ei oikeastaan voi muuta päätellä kuin sen, että kirjoittaja on itse iältään vielä melkoisen nuori.
- Hannah
Kulkija* kirjoitti:
Siinä tietysti toinen näkökulma asiaan. Jokainen voi tämän jälkeen tehdä sen valinnan, että ottaako itse asiasta selvää vai selittääkö tuolla "poimintateorialla" astrologian toimivuuden - vaikkei tietäisikään aiheesta sen enempää.
Oma pointtini oli lähinnä tuoda taasjälleenkerran esiin se, että astrologinen kartta ei ole pelkkä aurinkomerkki. Yleensä skeptisesti astrologiaan suhtautuvat ensin luulevatkin, että ihmiset jaetaan 12 eri luokkaan ja sitten kun heille selviää, ettei jaetakaan, aletaan syyttää siitä että kaikki muka sopii kaikkiin. ;-) Molemmat luulot ovat aika selvä osoitus siitä, ettei kirjoittaja ole koskaan opiskellut astrologiaa ihan itse, oivaltaakseen mistä siinä on kyse.Unohdit yhden eeeeeerittäin tärkeän asian. Viihdelehtien horoskoopit ovat aivan eri asia kuin todellinen astrologia. Tämä pitää aina muistaa mainita, niin että uskovat!!!
- Kulkija*
Hannah kirjoitti:
Unohdit yhden eeeeeerittäin tärkeän asian. Viihdelehtien horoskoopit ovat aivan eri asia kuin todellinen astrologia. Tämä pitää aina muistaa mainita, niin että uskovat!!!
No, olet sinäkin näköjään jo jotain oppinut. ;-)
Paitsi sen, että uskosta ei ole kysymys. Se, mitä yritän tehdä, on antaa tietoa asiasta, josta kenties tiedän enemmän kuin kysyjä. Mitä hän tai muut lukijat tällä tiedolla tekevät, on aivan heidän oma asiansa. Astrologiapalstalla jaetaan tietoa ja kokemuksia astrologiaan liittyvistä aiheista, samoin kuin vaikkapa kalastuspalstalla kalastuksesta. Jollei joku ole astrologiasta kiinnostunut, ihmettelen miksi hän ylipäätään tuhlaa täällä aikaansa. - Petu
Kulkija* kirjoitti:
Siinä tietysti toinen näkökulma asiaan. Jokainen voi tämän jälkeen tehdä sen valinnan, että ottaako itse asiasta selvää vai selittääkö tuolla "poimintateorialla" astrologian toimivuuden - vaikkei tietäisikään aiheesta sen enempää.
Oma pointtini oli lähinnä tuoda taasjälleenkerran esiin se, että astrologinen kartta ei ole pelkkä aurinkomerkki. Yleensä skeptisesti astrologiaan suhtautuvat ensin luulevatkin, että ihmiset jaetaan 12 eri luokkaan ja sitten kun heille selviää, ettei jaetakaan, aletaan syyttää siitä että kaikki muka sopii kaikkiin. ;-) Molemmat luulot ovat aika selvä osoitus siitä, ettei kirjoittaja ole koskaan opiskellut astrologiaa ihan itse, oivaltaakseen mistä siinä on kyse.no,mistä siinä on sitten kyse, kun ei sitä näytä oikein kukaan ymmärtävän,kuin vain harvat ja valitut? muut reppanat vaan luulottelee suuren tiedon puutteessa,mitä toisilla on ja sit jos ei oikein hiffaa niin on skepe (älä pliis anna vastaukseen mitään linkkiä jollekin sekavalle astrosivulle taas)
- Kulkija*
Petu kirjoitti:
no,mistä siinä on sitten kyse, kun ei sitä näytä oikein kukaan ymmärtävän,kuin vain harvat ja valitut? muut reppanat vaan luulottelee suuren tiedon puutteessa,mitä toisilla on ja sit jos ei oikein hiffaa niin on skepe (älä pliis anna vastaukseen mitään linkkiä jollekin sekavalle astrosivulle taas)
Jos ihminen ei itse vaivaudu ottamaan selvää, niin kuka voi hänelle selittää niin että hän täysin ymmärtäisi? Ei kukaan.
Tarkoitus ei ole yrittää elvistellä tiedolla, vaan osoittaa se, että mikään ei voi korvata omaa kokemusta ja oivallusta. Tämä pätee mihin tahansa asiaan.
Mikä astrosivu mielestäsi on ollut sekava? Annan niitä linkkejä juuri siksi, että ihminen voi itse ottaa asiasta selvää ja muodostaa sen jälkeen ihan oikean mielipiteen asiasta. Ja myönnettäköön, että myös siksi, etten itse jaksa sadannetta kertaa kirjoittaa samaa asiaa.
- veskari vai kalat??
nii, oon syntyny 18.2 ja se on raja päivä, joissain oon kalat ja joissain veskari.. ITTENI MIELESTÄ OON VESKARI..
OLetko tehnyt itsestäsi astrologista karttaa? olen syntynyt samana päivänä kuin sinä(muuten onneksi olkoon tänäänhän on syntymäpäiväsi)ja voin ainakin sanoa,että jos olet syntynyt joskus aikaisin aamulla niin silloin ainakin olet 100% vesimies!Mutta selvitä se mihin kellon aikaan olet syntynyt ja missä ja mene astro.fi sivuille siellä voit tehdä kartan ja selvittää tarkasti aurinkomerkkisi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683109
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)743014Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682880On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632554Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli392037- 601647
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181629- 351595
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,231558- 591536