Kertokaa mikä vikana kun en laihdu

apuvaläskille

Laihtua pitäisi 20kiloa, kun on sydänvaiva ja astma. Olen tällä ruokavaliolla ja liikunnalla yrittänyt laihtua nyt kaksi kuukautta eikä kiloja juuri ole lähtenyt. Menee hermot.
En voi liikkua isolla sykkeeellä ja kävelykin on mitä on pakkasella. Eli tällä mennäään.
Aamulla; ruisleipä, margariiniä, kinkkua, salaatti ja kurkkua. Joka toinen aamu kananmuna.
Lounas; yleensä joku valmis keitto, äsken Lidlin lihakeitto, ruislleipä ja kurkkua
Välipala;; rahkaa ja hedelmä
Päivällinen; lihaa tai kalaa kunnon palanen , tomaatti, kurkkua, salaattia ja rypsiöljyä
Iltapala; kaurapuuroa ja mehukeitto.

Aamiaisen jälkeen menen 1.5 tuntia kuntosalille missä teen ohjaajan tekemän treenin ja sen jälkeen soudan tai pyöräilen 20min.
Välipalan jälkeen menen tunniksi ulos käveleen.
Minulla on nesteenpoistolääke enkä voi juoda vettä kuin litran päivässä. Kolesteroliarvotkin ovat päin persettä.

14

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sydänmerkki

      Ei tuossa varmaan mitään ole pielessä, mutta jos haluat nopeampaa tulosta, niin kokeile näitä:
      - jätä kinkku pois aamupalalta, lisää tomaatti
      - jätä leipä pois lounaalta, syö pelkkä keitto ja 2 dl rasvatonta piimää/rasvatonta maitoa
      - jätä rahka pois välipalalta, syö pelkkä hedelmä (ei banaani) tai marjoja ja 1 dl rasvatonta maustamatonta jugurttia
      - syö päivällisellä korttipakan kokoinen pala kalaa, lihaa tai kanaa, ilman suolaa, ja lisäksi 2 dl lämpimiä kaviksia ja vihanneksia, esimerkiksi wokkivihanneksia, ja öljyä vain teelusikallinen
      - jätä kaurapuuro pois iltapalalta, tilalle 1 dl rasvatonta maustamatonta rahkaa ja 1 dl sokeritonta mehukeittoa

      Vältä suolaa ja sokeria. Tarkista että leipä on vähäsuolaista.

    • apuvaläskille

      Kiitos vastauksesta.. Minä en kyllä noista rasvattomista maitotuotteista pidä ja jos niihin siirryn olen aina nälkäinen ja stten mätän suuhuni kaiken mahdollisen. Siirryin vasta syömään iltapalaksi kaurapuuron ja se poisti kaiken napostelun.
      Jos jättäsin kinkun pois aamupalalta, niin sinä aamuna jolloin en syö kananmunaa, ei olisi mitään proteiiniä? Pelkäänköhän turhaan kananmunaa ja kolesteroolia?
      Tänään ajattelin leipoa mantelileipää ja jättää muun leivän pois. Ja, kun ilmat lämpenee, alan tekemään pitempiä kävelylenkkejä ja vähennän kuntosalia.

      • hpv27

        Kohtuullisessa kananmunien syönnissä ei ole haittaa. Kinkkukin on aika vähärnergistä.

        Mantelileivässä on sitten tuplasti energiaa tavalliseen verrattuna.


      • Pysyläskinäsitten

        Olet saanut hyvä vinkkejä, mutta ne eivät sinulle kelpaa? Kerroit olevasi sydänvaivainen ja että sinulla on nesterajoitus. Kinkussa on paljon suolaa. Samoin useimmissa leivissä on paljon suolaa, Se, joka antoi nesterajoituksen, varmaan kertoi myös suolan haitoista? Samalla varmaan ohjasi myös lisäämään kasviksia ja vähärasvaisia maitotuotteita? Mutta ei kelpaa - ja sitten ihmettelet, kun paino ei tipu. Mietipäs sitä.

        Itse leivottu mantelileipä on hyvä ajatus, voit tehdä sen vähäsuolaisena. Suola saa sinut janoiseksi ja sitoo nestettä kehoon. Manteleissa on myös hyvää rasvaa ja proteiinia, niin mantelileivän kanssa ei tarvitse margariiniä etkä leikkelettä. Kinkun tilalle voi muuten kokeilla myös vähäsuolaista juustoa. Eikä haittaa, vaikka joka aterialla ei olisikaan proteiinia ...


    • laihduttaja933

      Moi, oletko minkä pituinen, painoinen ja ikäinen?

      ite alotin rempan uudeelleen 10 pv sitten.olen remppailu enempi tai vähempi reilun vuoden, mutta tässä alkutalvella siihen tuli taukoa.nyt ekalla viikolla tippu 1,7 kg, lopetin kokonaan sokerin, en siis syö karkkia, pullia, jugurtteja, kahvileipäi, sipsiä jne.ainoastaan proteeiinivanukasta max 100g pv..muuten normaalit ruuat.
      eli syön näin:

      aamupala: kahvi maidolla, puurokuppi n.120 kcal

      lämminruoka (syön vaan yhden lämpimän ruuan n. kl 14-16): esim tänään mulla lasagnea n 400g = 550 kcal. Lisäks siihen jotain salaattia esim porkkanaa, kurkkua.. yht. n. 600kcal.

      kahvi maidolla valio profeel minttusuklaa proteiini vanukas 100g = 75 kcal

      iltapala esim. dippikastike 220kcal kurkku porkkana kukkakaali paprika-lautanen n. yht n. 440 ckal, kaksi ruisleivän palaa kinkulla. 200 kcal.

      Kokonais energia n. 1400 - 1500 kcal

      Juomina vesi, light limu tai sokeriton mehu

      Liikuntaa 4-6 kertaa viikossa kerralla n 1-1,5h joko lenkkeilyä tai hiihtoa nyt talvella.

      olen 167 cm 79,8 kg nyt tällä hetkellä :)

      eli en tiiä minkä verran kaloreita syöt ? mutta jos liikut niin 1400-1800 kcal on hyvä ja ilman liikntaa 1200-1500 kcal, muuten ei kyllä jaksa. :)

    • katsomitäsyöt
      • hpv27

        Aika tolkuttomasti on suolaa, itseltä jäävät nuo syömättä siitä syystä.


    • apuvaläskille

      Niin kirjoitin, että äsken se oli Lidlin lihakeitto, ei siis joka päivä sitä ole.
      Yhdessä tai kahdessa kinkkuviipaaleessa ei kyllä ole niin paljon suolaa, että sitä saisin liikaa. Ja kyllä kai minä nyt ihan oikeasti tarvitsen jotain proteenia aamulla, vai enkö? Ei tarvi vastata.
      Minusta noita rasvattomia maitotuotteita ei nykyisin enää pidetä mitenkään hyvinä tuotteina ja kuten sanoin, minulla ne ei pidä nälkää laisinkaan.
      Pääsin ravitsemusterapeutille, pidän ruokapäiväkirjaa pari viikkoa sitä ennen. Joten kiitos teille, en enää kaipaa neuvojanne.
      ps. enkä myöskään leiponut mantelileipää.

    • Kunnonravinto

      Hei! Sanotaanko nyt näin, että virallisilla ravintosuosituksilla ei tule laihtumaan koska ne ei todellakaan ole mistään kotoisin.

      Itsellä pudonnut 18kg 5kk OIKEASTI terveellisellä ruokavaliolla ja vähäisellä liikunnalla. Ei edes mitään dieettejä! Lisää voin kertoa esim s.postilla ja ihan ilmaiseksi, jos vain kiinnostaa.

      • TotuusSattuuQC

        "Ei edes mitään dieettejä!"

        Dieetti tulee englanninkielisestä sanasta "diet" ja se tarkoittaa yleismerkityksessään vain ruokavaliota. Virheellisesti se on vääntynyt suomeen tarkoittamaan laihduttavaa ruokavaliota vaikka se siis on alunperin tarkoittanut mitä tahansa erityistä ruokavaliota. Toki sitä käytetään myös englannissa laihdutusruokavaliostakin.


      • Kunnonravinto
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Ei edes mitään dieettejä!"

        Dieetti tulee englanninkielisestä sanasta "diet" ja se tarkoittaa yleismerkityksessään vain ruokavaliota. Virheellisesti se on vääntynyt suomeen tarkoittamaan laihduttavaa ruokavaliota vaikka se siis on alunperin tarkoittanut mitä tahansa erityistä ruokavaliota. Toki sitä käytetään myös englannissa laihdutusruokavaliostakin.

        Niin? Eiköhän joku fiksu ymmärrä mitä tarkoitin. Että ei tarvi mitään dieettejä, kuten joku naurettava 5:2 dieetti tai muut hömpötykset, jotka harvoin on pysyvää. Oikealla ja pysyvällä ruokavaliolla kyllä saa muutoksia aikaan lyhyessäkin ajassa jo.


      • Pikku_kommentti
        Kunnonravinto kirjoitti:

        Niin? Eiköhän joku fiksu ymmärrä mitä tarkoitin. Että ei tarvi mitään dieettejä, kuten joku naurettava 5:2 dieetti tai muut hömpötykset, jotka harvoin on pysyvää. Oikealla ja pysyvällä ruokavaliolla kyllä saa muutoksia aikaan lyhyessäkin ajassa jo.

        Kerroit etteivät dietit ole pysyviä.
        Olen aina syönyt silloin kun kerkeän eli myöhään iltapäivällä.
        En edes tiennyt että elämäntyylini on pätkäpaastoa ennenkuin viime vuonna katsoin telkkarista jutun personaltrainerista joka noudatti 8/16 diettiä.

        Monesti perustellaan että pitää puputtaa ruokaa 5 kertaa päivässä jotta veren sokerit ei heilahtele.
        Tosi asia on että elimistö oppii nopeasti ottamaan tarvitsemansa sokerin kehon läskistä, eli käytän kehon varastoja päivän aikana.
        Minun dietti on oikastaan vielä rankempi (4/20) kun en kaipaa sitä ruokaa enkä välipaloja.
        Joinakin päivin tulee tunne että tarvitsen lisäannoksen energiaa ja syön leivän tai pari illalla.

        Tietenkin on olemassa sairauksia jotka estävät minun elämäntavan (maailmassa on miljoonia joilla sama elämäntapa ).

        Lisäksi tuo ajattelu että proteinia yms. tulisi saada heti aamusta, mihinkä se proteiniannos katoaa mitä edellisenä päivänä on syönyt?
        Sama juttu liikasyönnin kanssa, kokeilkaappa syödä 4h sisällä 3000kgal terveellistä ruokaa joka on ruumiillista työtä tekevän päiväannos.
        5 kertaa päivässä syömällä saa helposti 6 000-10 000kgal.

        Ja kuten kerroin tämä on elämäntapani, ei laihdutuskuuri.
        Ps. illalla on tasan yhtä kova nälkä jos joudun lounasaikaan syömään (asiakaslounas).
        Joten nälän määrä ei ole illalla kaksinkertainen.
        Myöskään thl ei ole tyrmännyt pätkäpaastoa.


    • VHH.-kannattaja

      Ensiksi ruoka pitää tehdä kotona hyvistä raaka-aineista. Pitää välttää kaikkia viljatuotteita ja perunaa. Nämä sisältävät paljon sokeria, joka lihottaa. tilalle rasvaa, jotta saa energiantarpeen täytetyksi. Suvussamme on myös paljon astmaa. He kaikki pärjäävät hyvin VHH- sapuskoilla, paitsi kouluikaiset, koska kouluruoka on mitä on.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe