Tältä puolelta varmaan löytyy eniten mielipiteitä. Siispä, Olen introvertti, niin introvertti, että toisen ihmisen seura ja kosketus käy pidemmän päälle ahdistavaksi. On kuitenkin päässyt käymään niin, että ajauduin ns. tapailemaan erästä miestä. Nyt pitäisi jotenkin uskaltaa kertoa hänelle, etten pysty tapailuun saatika parisuhteeseen. En vain pysty. En halua kertoa hänelle koko elämänhistoriaani tähän hetkeen asti, jotta selviäisi se syy miksi, jota hän kuitenkin kysyy. En myöskään haluaisi loukata toista tai joutua itse tilanteeseen, jossa hän puhuu minut ympäri. En ole kovin sosiaalisesti lahjakas, joten minut on helppo puhua pussiin. Parasta olisi, jos pystyisin vain katoamaan niin, ettei tätä olisi koskaan tapahtunut. Nolottaa aivan hirveästi. Viikon päästä näen hänet taas ja siihen asti mietin keinoja, joilla pääsen tästä tilanteesta. Parempi että päättää tämän heti tähän, eikä jäädä tuhlaamaan toisen aikaa. Olen vielä ihan kakara ja vieläpä rikki sisältä ja tasapainoton. Mies kuitenkin etsii jotakin pysyvää, sen huomaan.
En koe olevani ihastunut, mutta pidän hänestä. Luulin, että se riittäisi joksikin aikaa ja tunteet tulisivat jossain vaiheessa mukaan kunhan tutustutaan ja ollaan. Toisin kävi. Minulla on syyllinen olo. Tuntuu, kuin olisin johtanut häntä harhaan ja tavallaan valehdellut. Nyt on siis vaan pakko aiheuttaa mielipahaa. En voi valehdella itselleni, enkä halua jäädä tähän tilanteeseen.
Tekstiviestillä en häntä jättäisi, mutta en näe muutakaan mahdollisuutta. Puhuessani unohdan asioita ja jotain jäisi sanomatta, joten en voi oikein naamatustenkaan asiaa hoitaa. Paras olisi laittaa ensin viesti ja sitten puhutaan asia läpi. En usko, että menee kivuttomasti, mutta jotenkin tämä nyt on ratkaistava.
Kuinka toisen saa uskomaan, ettei hänessä ole mitään vikaa, eikä hän tehnyt mitään väärin? Ymmärtääkö mies, jos sanon, että elämäntilanteeni on liian hankala jopa minulle itselleni enkä siksi psty tapailuun tai parisuhteeseen?
Pelko, ahdistus ja paha mieli toisen puolesta
19
550
Vastaukset
- huomioon-
Nyt jos Sulle tulee tähän ihan hulluja katkeroituneitten vastauksia, niin ohita ne, älä pahoita lisää mieltäsi. Tämä siksi kun palstalla asiallisesti vastaavia (miehissä) on suhteellisesti vähän. Katson illalla ketjua jos ehdin.
"Kuinka toisen saa uskomaan, ettei hänessä ole mitään vikaa, eikä hän tehnyt mitään väärin? Ymmärtääkö mies, jos sanon, että elämäntilanteeni on liian hankala jopa minulle itselleni enkä siksi psty tapailuun tai parisuhteeseen?"
Eihän sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin kertoa totuus.No oletko ihan ehdottoman varma, ettet halua suhdetta?
Jokaisella ihmisellä on paljon pelkotiloja omassa ajatuksissaan. Niistä kannattaa ja oikeastaan pitääkin puhua toiselle.
Toinen voi haluta jotain jatkuvuutta suhteelle, mutta ymmärtäen sinua, ei kannata olettaa toisesta ja edes itsestään mitään, ennenkuin tutustutte.
Jokinhan sinut on ajanut tuohonkin tilanteeseen?
Mutta reilusti suora ja avoin keskustelu nenätysten kahdenkesken. Sillä se hoituu ja keksitte varmasti yhdessä miten asian suhteen kannattaa edetä. Elä mieti liikaa yksin ja täältä sitä vastausta ei ainakaan kannata odottaa.
Leukaa ylös ja reippaana eteenpäin. Kesä tulossa...Olisiko mahdoton ajatus, että näyttäisit hänelle tuon kirjoituksen?
Kopioit vaikka tuon avaustekstisi ja lähetät miehen sähköopostiin. jos on kiltti & kunnollinen mies hän kyllä ymmärtää vaikka harmittaakin varmaan. Pahinta varmaan on jos ilman mitään selitystä teet katoamistempun.
- Kaisanoasaa
Noin käy kun paneskelee jännämiehiä joten et uskalla enää mieshiä haluta. Olisit kelpuuttanut kunnollisen miehen jo nuorena niin ei olisi mitään ongelmaa nyt.
- kokemustaviisaampi
Minusta taas tuntuu, että aloitusviestin laittanut on kovin nuori ja haukkasi liian ison palan.
Ap, kirjoita sille miehelle viesti, jossa selität asian, kuten selitit sen tänne. Jos kyseessä on hyvä mies, hän ymmärtää ja antaa anteeksi. Muutoin voit rauhassa olla murehtimatta koko ukosta.
Tsemppiä!
- EdesUnissa
Voisi kuvitella että tässä on tilanne jossa mies on selkeästi vanhempi, kypsempi tai kokeneempi, joten ei ole luultavaa että hän edes yrittäisi puhua sinua pussiin vastoin tahtoasi. Vastoin yleistä käsitystä miehet kykenevät ymmärtämään myös emotionaalisia asioita, jos niistä vaivaudutaan kertomaan.
Tokihan on luonnollinen asia että ahdistuksesi herättää miehessä halun auttaa, mutta fiksu mies tajuaa ettei apuaan voi tarjota väkisin.Miehen täytyy olla jollain lailla päästänsä sekaisin jos tarjoutuu "auttamaan" ahdistunutta naista.
Pääsääntöisesti niin miehet kuin naisetkin kiittävät luojaansa siitä että ongelmat nousivat esille ennen papin aamenta.- lippo
A.Palstamäki kirjoitti:
Miehen täytyy olla jollain lailla päästänsä sekaisin jos tarjoutuu "auttamaan" ahdistunutta naista.
Pääsääntöisesti niin miehet kuin naisetkin kiittävät luojaansa siitä että ongelmat nousivat esille ennen papin aamenta.Jossain määrin epäinhimillinen ajatustapa. Jos seksuaalinen ulottuvuus sivuutetaan, ulkoapäin tulkittuna silloin "aika kalsea ja kliininen persoona". Aloittaja taas pitkälle toista ääripäätä: tuntee kovasti vastuuta, vaikka ei muuten juuri tunnekaan.
lippo kirjoitti:
Jossain määrin epäinhimillinen ajatustapa. Jos seksuaalinen ulottuvuus sivuutetaan, ulkoapäin tulkittuna silloin "aika kalsea ja kliininen persoona". Aloittaja taas pitkälle toista ääripäätä: tuntee kovasti vastuuta, vaikka ei muuten juuri tunnekaan.
Lienee silti aika tyypillinen toimintatapa.
Harva ilmaisee asian noin suorasukaisesti, mutta onhan se tosi että ihmiset sanoutuvat aika nopeasti irti tuttavuuksista joissa näkyy piirteitä jotka saavat hälytyskellot vilkkumaan.
- Niinminäkin
Unohda koko juttu
- miähenneuvo
Nyt ihan vastaavaa kokeneen neuvo. Kerro ihan aidosti suoraan tuntemuksesi. Älä pitkitä äläkä kierrä koska se vaan pahentaa tilannetta. Sanon tämän siksi koska juuri kävin vähän vastaavaa souvia läpi. Nainen tykästy minuun vuosi sitten mutta oli kuulemma "vielä kiinni entisessään" kun tavattiin. Nähtiin syksyllä uudestaan ja tapailtiin useammankin kerran kun nainen osoitti kiinnostustaan mutta sitten yhtäkkiä tuli taas stoppi. En tiedä miksi. Nyt taas nainen otti yhteyttä ja kun aloin kyseenalaistamaan hänen intressejään siitä se soppa vasta syntyikin.
Joten miehen neuvo olisi se että jos vähänkään tuntuu että juttu ei tule toimimaan kerro se suoraan mutta kuten tiedät ystävälliseen sävyyn. Mulle olisi tuon naisen selitys ollut ok jo aikoja sitten mutta kun hän edelleen alkoi soutamaan ja huopaamaan minun ja muiden välillä jo kolmannen kerran vuoden sisään vedin kyllä pulttia. Ennemmin aloin jo syyllistämään itseäni kuin että tämä nainen olisi ottanut vastuuta asiassa miksi kokoajan on off.
Kuuntele sisintäsi. Älä loukkaa toista äläkä itseäsi. Tsemppiä! "Kirje ei punastele."
Älä tekstaa.Johtopäätös: Hanki elämä, äläkä pyörittele noita epäterveitä ajatuskuvioita yksin omassa päässäsi. Tutustu miehiin ja heidän anatomiaan. Koita muodostaa itsellesi realistinen kuva itsestäsi. Ihan kuin joku diiva, maailman halutuin töröhuuli, jolle taviksen kanssa parin sanan ja kokemuksen vaihtaminen on maailmaa mullistava tapahtuma. Surullista provoilua, mutta sairas tarina aktiivi-ikäisestä naisesta.
Johan sinä olet häntä tapaillut ja sitten sanot, että et pysty tapailemaan. Kyllä sinä pystyt, mutta et halua, koska et ole hänestä kiinnostunut. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Katsoit tilanteen ja totesit ettei ole sun kyytis. Kyllä sen voi sanoa tuttavalle jos ei ole kiinnostunut jatkamaan. Niin ne tekee kaikki muutkin ihmiset.
- 123d123d12312d3
Itse tunnen samoin, olen mies mutta tapaami henkilöt ovat tyhmiä sosiaali virkailijoita, joita tapailen mt-ongelmien yhteydessä. En vain halua selvittää heille koko henkilöhistoriaani, toivon vain ettei tarvitsisi tavata heitä. Olen jo kertonut liikaakin.
Jokaisesta käynnistä ja puhelusta jää kauhea vitutus kun he eivät pysty ymmärtämään minua.
Minä vain yritän rukoilla Jeesusta vähäisillä voimillani ja toivon ettei tarvisi enää tavata heitä ja voisin vain kadota. .. Annoin Peukut BatGurlzille.. Harmikselle ja kokemustaviisaampi nimimerkille.. Ota niistä Koppi.. Se on Mun MieliPidee.. ;P
.. Ja toisin, kuin EdesUnissa sanoi, niin kyllä niitä "Pussittajiakin" piisaa, jos huomaat, että toinen yrittää saada "vielä" jotain tai jatkamaan suuntaan, johon et ole valmis/halukas, niin PakkiPiälle ja/tai AikaLisä.. ;P
.. Lämmin&Empaattinen Yksilö kyllä ymmärtää tuon kertomuksesi, vaikka se tekisikin kipeää.. Jos Jantteri on jotain muuta ja alkaa ilmetä jotain liian pahoja Outouksia&Persestelyitä, niin Kantsii katkaista välit SamanTien.. Siimaa ei kantsi antaa yhtään.. ;P- Ahdistunut_pelko
Kiitos kaikista vastauksista. Olen nyt päättänyt hoitaa asian ääniviestillä ja pyydän, että silti juteltaisiin asia läpi vielä kasvotusten. Tekstiviesti tosiaan olisi hyvin kylmä tapa hoitaa tämä. Vaikeaahan se tulee olemaan, mutta en usko, että hän alkaa ilkeäksi tai katkeroituu.
Ollaan tapailtu tosi tosi lyhyt aika, joten kumpikaan ei menettänyt mitään. Pari yhdessä nukuttua yötä takana, ei liene haittaa ketään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453126- 1082553
- 512541
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402208Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4801884Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2501832- 1081830
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91674Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151597R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241452