Anteeksiantamaton synti Pyhää Henkeä vastaan?!

UUT_

Raamatun kertomusta anteeksiantamattomasta synnistä Pyhää Henkeä vastaan on käytetty tehokkaasti historian kuluessa omien totuusvaateiden tueksi, kirkollisten vastustajien tuhoamiseen ja monenlaiseen henkiseen väkivaltaan.

Nämä saarnaajat uhkuvat varmuutta siitä että juuri heillä on Pyhä Henki. He vaativat tällä väitteellään itselleen yli-inhimillistä auktoriteettia ja asettuvat kaiken kritiikin yläpuolelle.

Käy psykiatrisilla klinikoilla ja katso sairaalaraportteja mielisairaista uskon ihmisistä, tai lue vakavien kristittyjen elämäkertoja, joita on piinannut epäilys, ovatko he tehneet tämän kauhean synnin!

Silloin voit nähdä, millaisia kielteisiä hedelmiä Raamatun tekstit voivat tuottaa. Narsistinen ja valtaa hamuava ihminen käyttää Raamattua pirullisella tavalla aseenaan manipuloidessaan muita omaan tahtoonsa.

39

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinulla taitaa olla todella paha olla 🤔❓

    • varoituksen.sana

      Miksi ihmiset soittelevat ennustajille ja käyttävät tehottomia uskomushoitoja? Aivan samasta syystä ihmiset kuuntelevat Radio Dei:tä ja TV 7:ää.

      Se on kovaa bisnestä, mutta ihmiset haluavat maksaa huuhaasta. Miksi? En tiedä. Ihmiset näyttävät kaipaavan kovasti sirkushuveja elämäänsä ja ennustajaukkoja ja -akkoja. .

      Leo Meller on keksinyt käyttää kristinuskoa hyväkseen. Ihmisethän eivät yleensä tiedä kristinuskosta paljon mitään, ja siksi heille voi syöttää mitä tahansa uskon nimissä.

      Raamattu kristallipalloksi, ennustamaan ja rahoiksi. Se vaatii tietysti röyhkeyttä mutta näitä hengellisiä auervaaroja kyllä riittää.

      • näinhän.se.on

        ”Taivaalliset ilmoitukset” ja Jumalan tahdon tulkinnat Raamatun mielivaltaisine kristallipallotulkintoineen ovat narsistisen mielen vallankäyttöä. Ihmisten omat salaiset tiedostamattomat toiveet, halut, aggressiot ja pelot tulevat käyttövoimaksi kun Jumalaa käytetään pirullisella tavalla omien tarkoitusperien oikeuttamiseen ja toteuttamiseen.


      • Saanko kysyä, että mitä s i n ä tiedät kristinuskosta mitä muut eivät tiedä🤓❓


      • Hupu-Tupu-ja-Lupu
        usko.vainen kirjoitti:

        Saanko kysyä, että mitä s i n ä tiedät kristinuskosta mitä muut eivät tiedä🤓❓

        Minä en tiedä, mitä muut eivät tiedä.


      • Hupu-Tupu-ja-Lupu kirjoitti:

        Minä en tiedä, mitä muut eivät tiedä.

        En kysynytkään sinulta yhtään mitään 🤗


    • lue.ja.hämmästy
      • sdfasfasdf

        on se hankalaa olla helluntailainen kun saa pelätä kaikenmaailman juttuja.


      • näinhellarit
        sdfasfasdf kirjoitti:

        on se hankalaa olla helluntailainen kun saa pelätä kaikenmaailman juttuja.

        Rakkaudessa ei ole pelkoa!


        1. Joh. 4:18

        Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.


    • "Käy psykiatrisilla klinikoilla ja katso sairaalaraportteja mielisairaista uskon ihmisistä, tai lue vakavien kristittyjen elämäkertoja, joita on piinannut epäilys, ovatko he tehneet tämän kauhean synnin!"

      Ei niille klinikoille noin vain mennä katselemaan. Ei myöskään niitä sairaalaraportteja, mitä niillä nyt tarkoitatkaan, myöskään mennä vain lueskelemaan. Psykiatrisilla klinikoilla, osastoilla, on monenlaisia ihmisiä, ja pikkusen hepposin perustein esität asiaasi.

      "Silloin voit nähdä, millaisia kielteisiä hedelmiä Raamatun tekstit voivat tuottaa. Narsistinen ja valtaa hamuava ihminen käyttää Raamattua pirullisella tavalla aseenaan manipuloidessaan muita omaan tahtoonsa."

      Mikä tahansa teksti voi tuottaa kielteisiä hedelmiä, jos ihmisen psyyke on heikko. Tai hän on sairastunut vaikka psykoosiin.
      Narsistinen ja valtaa hamuava ihminen käyttää mitä tahansa pirullisena aseena, kuten tietää jokainen narsistin kohdannut ihminen.
      Usko on jotain muuta kuin narsistinen persoonallisuushäiriöinen manipuloimassa toisia. Toki narsistisia piirteitä ja narsisteja löytyy myös uskon yhteisöistä ja johtajista.
      Esität asian kovin värittyneesti.

      • Pyhässä_Hengessä

        Suosittelen sinulle Päivi Alasalmen kirjaa "Ystävä sä naisien"


      • Pyhässä_Hengessä kirjoitti:

        Suosittelen sinulle Päivi Alasalmen kirjaa "Ystävä sä naisien"

        Haluatko hiukan kertoa kirjasta ja miksi suosittelet sitä minulle?


      • Pyhässä_Hengessä kirjoitti:

        Suosittelen sinulle Päivi Alasalmen kirjaa "Ystävä sä naisien"

        Ihan varmaan tavallaan todellinen aihe mutta vähän turhan no, "kepästi kirjoitettu" mieleen tuli lähinä jokin kotimainen vanha sarja .


      • Pyhässä_Hengessä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Haluatko hiukan kertoa kirjasta ja miksi suosittelet sitä minulle?

        Suosittelen tätä kirjaa sinulle koska tunnut pitävän uskonlahkojen hengellistä väkivaltaa ja heidän hengellisiä auervaarojaan "pikkusen hepposin perustein" kerrottuina. Kirja on ehkä parasta mitä olen tästä asiasta lukenut.


      • tämänkin.nähnyt
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Haluatko hiukan kertoa kirjasta ja miksi suosittelet sitä minulle?

        Olen tuntenut ainakin yhden hengelliseksi auervaaraksi "uudestisyntyneen" saarnamiehen vapiksissa. Todellinen naistenkaataja oli jo ennen uskoontuloaankin ja mihinkäs ihminen muuttuu. Samat hommat saavat vain hengellisen viitekehyksen ja sanaston.


      • Pyhässä_Hengessä kirjoitti:

        Suosittelen tätä kirjaa sinulle koska tunnut pitävän uskonlahkojen hengellistä väkivaltaa ja heidän hengellisiä auervaarojaan "pikkusen hepposin perustein" kerrottuina. Kirja on ehkä parasta mitä olen tästä asiasta lukenut.

        Paino sanalla tunnun...eli mietis uudelleen, mitä sinä tunnet....


      • Pyhässä_Hengessä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Paino sanalla tunnun...eli mietis uudelleen, mitä sinä tunnet....

        Sekö koira älähti johon kalikka kalahti?


      • Pyhässä_Hengessä kirjoitti:

        Sekö koira älähti johon kalikka kalahti?

        Siihen en osaa ottaa kantaa, älähditkö?
        Kuitenkin aina kannattaa pysähtyä miettimään, kun kovasti tuntuu toisen puolesta joltain. Ei se tietenkään mikään pakko ole, aina voi jatkaa valitsemallaan linjalla, minustakin tuntuu siltä, että sinä jatkat :)


      • Pyhässä_Hengessä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Siihen en osaa ottaa kantaa, älähditkö?
        Kuitenkin aina kannattaa pysähtyä miettimään, kun kovasti tuntuu toisen puolesta joltain. Ei se tietenkään mikään pakko ole, aina voi jatkaa valitsemallaan linjalla, minustakin tuntuu siltä, että sinä jatkat :)

        Minkä linjan olen valinnut sinun mielestäsi?


      • Miettikääs_tätä
        Pyhässä_Hengessä kirjoitti:

        Sekö koira älähti johon kalikka kalahti?

        "Sekö koira älähti johon kalikka kalahti?"

        Tuosta sananparresta voisi kirjoittaa muutaman kriittisen rivin jos useammankin. Tuotahan käytetään hyvin vilpillisesti muka osoittamaan, että reagoiminen esim. johonkin väitteeseen olisi sen samaisen väitteen vahvistava todistus. Tosiasiassa se reaktio pitäisi erikseen pystyä osoittamaan sen väitteen todisteeksi, eikä siihen suinkaan riitä vain se, että jokin reaktio on tapahtunut.

        Tuo sanonta on sikälikin absurdi, että siinä yritetään valjastaa jokin luonnollinen, vääjäämätön ja ilmiselvä skenaario toiseksi, omiin tarkoitusperiin sopivaksi laaditun argumentin käyttöön. Jos koiralaumaan heittää kalikan, on tietysti täysin normaali kausaali efekti, että siellä älähtää juuri se koira, johon kalikka osui. Kalikka on joko onnistuttu tarkoituksella heittämään tiettyä koiraa päin, tai se on heitetty huolimattomasti, ja se osuu sattumanvaraisesti.

        Koiran älähdys ei kuitenkaan ole mikään todiste siitä, että oli koiria päin olisi ollut mitään syytä heittää kalikkaa. Täten voitaisiin todeta, että tuon sanonnan käyttäjä paljastaa vahingossa enemmän itsestään kuin mitä oli tarkoitus. Hän paljastaa, että hän provosoi tuottamuksellisesti ja/tai piittaamattomuuttaan. Provokaatioihin ei ehkä kannattaisikaan tarttua, eli siksi älähtäminen kannattaa mielummin jättää tekemättä, mutta noista kahdesta teosta pahempi on kuitenkin ehdottomasti se kalikan heittäminen, eikä siitä älähtäminen.


      • Miettikääs_tätä kirjoitti:

        "Sekö koira älähti johon kalikka kalahti?"

        Tuosta sananparresta voisi kirjoittaa muutaman kriittisen rivin jos useammankin. Tuotahan käytetään hyvin vilpillisesti muka osoittamaan, että reagoiminen esim. johonkin väitteeseen olisi sen samaisen väitteen vahvistava todistus. Tosiasiassa se reaktio pitäisi erikseen pystyä osoittamaan sen väitteen todisteeksi, eikä siihen suinkaan riitä vain se, että jokin reaktio on tapahtunut.

        Tuo sanonta on sikälikin absurdi, että siinä yritetään valjastaa jokin luonnollinen, vääjäämätön ja ilmiselvä skenaario toiseksi, omiin tarkoitusperiin sopivaksi laaditun argumentin käyttöön. Jos koiralaumaan heittää kalikan, on tietysti täysin normaali kausaali efekti, että siellä älähtää juuri se koira, johon kalikka osui. Kalikka on joko onnistuttu tarkoituksella heittämään tiettyä koiraa päin, tai se on heitetty huolimattomasti, ja se osuu sattumanvaraisesti.

        Koiran älähdys ei kuitenkaan ole mikään todiste siitä, että oli koiria päin olisi ollut mitään syytä heittää kalikkaa. Täten voitaisiin todeta, että tuon sanonnan käyttäjä paljastaa vahingossa enemmän itsestään kuin mitä oli tarkoitus. Hän paljastaa, että hän provosoi tuottamuksellisesti ja/tai piittaamattomuuttaan. Provokaatioihin ei ehkä kannattaisikaan tarttua, eli siksi älähtäminen kannattaa mielummin jättää tekemättä, mutta noista kahdesta teosta pahempi on kuitenkin ehdottomasti se kalikan heittäminen, eikä siitä älähtäminen.

        Hyvää analyysiä. Tuota sanontaahan käytetään juurimitätöimään toisen sanomisia ja todisteena väitteestä kuten sanoitkin. Sellainen aika tavallinen tapa manipuloida :)


      • Pyhässä_Hengessä kirjoitti:

        Minkä linjan olen valinnut sinun mielestäsi?

        En lähde sanoittamaan omia tulkintojani sinusta. Se ei ole minun valitsemani linja. :) Millaisen linjan olet olet valinnut?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        En lähde sanoittamaan omia tulkintojani sinusta. Se ei ole minun valitsemani linja. :) Millaisen linjan olet olet valinnut?

        Tautofoniaa ilmassa :)


      • Pyhässä_Hengessä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hyvää analyysiä. Tuota sanontaahan käytetään juurimitätöimään toisen sanomisia ja todisteena väitteestä kuten sanoitkin. Sellainen aika tavallinen tapa manipuloida :)

        Sekö koira taas älähti, johon kalikka kalahti?


      • Pyhässä_Hengessä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En lähde sanoittamaan omia tulkintojani sinusta. Se ei ole minun valitsemani linja. :) Millaisen linjan olet olet valinnut?

        En ole valinnut mitään linjaa:)


      • korjaanhieman
        Pyhässä_Hengessä kirjoitti:

        Sekö koira taas älähti, johon kalikka kalahti?

        Koira älähtää aina kun kalikka kalahtaa vaikka ei olisi purrutkaan äkäistä naapuriaan.


      • Pyhässä_Hengessä kirjoitti:

        Sekö koira taas älähti, johon kalikka kalahti?

        Yleensähän , kun ihmiset laittavat kommenttejaan esiin, he haluavat siihen jonkin vastineen. En tiedä kuinka sinun laitasi on? Ja vastausta toisen kommenttiin voi aina pitää älähdyksenä. Keskustelu, vaikka tämä sinun ja minun, on aina vaihdettuja älähdyksiä, eikö totta?


      • Pyhässä_Hengessä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Yleensähän , kun ihmiset laittavat kommenttejaan esiin, he haluavat siihen jonkin vastineen. En tiedä kuinka sinun laitasi on? Ja vastausta toisen kommenttiin voi aina pitää älähdyksenä. Keskustelu, vaikka tämä sinun ja minun, on aina vaihdettuja älähdyksiä, eikö totta?

        Sehän on ihan kiva kun kommentoit ja älähdät. Jos alat murisemaan ja näytät hampaasi, ei sekään pahaa ole:) Ole vain ihana oma itsesi.


      • Pyhässä_Hengessä kirjoitti:

        Sehän on ihan kiva kun kommentoit ja älähdät. Jos alat murisemaan ja näytät hampaasi, ei sekään pahaa ole:) Ole vain ihana oma itsesi.

        Hiukan kyllä huolestun,jos kuulet minun murisevan tai näet minun hymyilevän. Muuten voimme harrastaa tätä vuoroälähtelyä


      • foto-olis-kiva
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hiukan kyllä huolestun,jos kuulet minun murisevan tai näet minun hymyilevän. Muuten voimme harrastaa tätä vuoroälähtelyä

        Laitanko taas kuvasi niin kaikki näkevät?


      • foto-olis-kiva kirjoitti:

        Laitanko taas kuvasi niin kaikki näkevät?

        Tiedän, että hellit sitä kuvaa aarteenasi. Se tuntuu hiukan kiusalliselta, mutta en taida voida mitään sille, että tallennat koneellesi kuvia.


      • foto-olis-kiva kirjoitti:

        Laitanko taas kuvasi niin kaikki näkevät?

        Sinulla ei ole minun lupaani levitellä sitä kuvaa.


      • kukintavallaan
        foto-olis-kiva kirjoitti:

        Laitanko taas kuvasi niin kaikki näkevät?

        Eerikan kuva on useasti ollut täällä netissä ja tälläkin foorumilla ja varmaan monenkin foorumilaisen koneella yhä ja samoin hänen paikkankuntansa ja ammattinsa on tiedossa. Samoin mummomuorin kuva oli netissä vielä viitisen vuotta sitten ja nimikin oli samassa syssyssä. EI ole kuitenkaan viisasta paljastaa toisten kuvia tai nimiä, jos he eivät itse sitä halua tehdä. Jos ihminen nyt haluaa olla anonyymi, niin sen tulee sallia eikä tätä oikeutta tule loukata.


      • kukintavallaan kirjoitti:

        Eerikan kuva on useasti ollut täällä netissä ja tälläkin foorumilla ja varmaan monenkin foorumilaisen koneella yhä ja samoin hänen paikkankuntansa ja ammattinsa on tiedossa. Samoin mummomuorin kuva oli netissä vielä viitisen vuotta sitten ja nimikin oli samassa syssyssä. EI ole kuitenkaan viisasta paljastaa toisten kuvia tai nimiä, jos he eivät itse sitä halua tehdä. Jos ihminen nyt haluaa olla anonyymi, niin sen tulee sallia eikä tätä oikeutta tule loukata.

        Yksi tapa kiusata se on tuo kuvanlaittouhkauskin. Ylipäätään me kaikki emme pelaa samoilla säännöillä. Itselleni ei tulisi mieleeni poimia jonkun kuvaa jostakin ja alkaa levitellä sitä muualla. Tai levitellä tietojani toisesta kirjoittajasta, jos minulla sellaisia olisi, tällä palstalla.


    • Jobinpostia

      Ps.109:14 Hänen isänsä rikkomukset pysyköön Herran muistossa, älköönkä hänen äitinsä syntiä pyyhitkö pois.

    • tässäopetusta

      Pyhää Henkeää rikkoneet Jumala on hyljännyt lopullisesti eikä enää kutsu heitä luokseen. Tästä syystä he ovat eksymyksissään lopullisesti ja peruuttamattomasti paatuneita eivätkä ole enää huolissaan uskostaan eikä pelastumisestaan. Jotkut heistä myös reagoivat tavalla mikä on myös tällä foorumilla tuttu eli systemaattisesti käyvät uskon ihmisiä vastaan loputtomilla viesteillään eivätkä ole millään tavalla huolissaan myöskään tästä taipumuksestaan.

      Jos ihminen on huolissaan siitä, että olisi rikkonut Pyhää Henkeä vastaan, niin hän ei ole missään nimessä tehnyt tätä rikkomusta, koska Jumalahan tämän huolen kautta vetää häntä puoleensa eikä Jumala ole häntä mitenkään hylännyt paatumuksen katkeraan jäytämiseen.

      Siispä jos olet huolissasi, että olet rikkonut Pyhää Henkeä vastaan, niin mene vain Herrasi eteen, sillä Hän kutsuu sinua luokseen! Saat kaikki syntisi anteeksi ja Jeesus ottaa sinut syliisi ja kantaa sinut laumaansa. Hän on niin Hyvä Paimen. Ja ilo taivaassa on suuri!

    • Kirjakääröt

      Mark.3:28 Biblia (1776). Totisesti sanon minä teille: kaikki synnit annetaan anteeksi ihmisten lapsille, pilkatkin, jolla he Jumalaa pilkaavat.

    • Aloitus oli tiukkaa asiaa siitä miten ihmisen mielikuvitus riittää vakuuttamaan ihmisen jopa siitä, että hän on lähes Jumala.

    • No kun lihalliset vastustaa Pyhä Henkeä ja poistaa aloituksia joka korottaisi Pyhä Henkeä ja antaisi mahdollisuuden että ihmiset saisivat Pyhän Hengen kasteen niin silloin olen todella huolissaan Lutherin palstasta ja ylläpidosta..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      172
      4099
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      36
      3603
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      225
      2994
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      151
      1269
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      64
      1184
    6. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      160
      1149
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      991
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      920
    9. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      62
      807
    10. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      44
      802
    Aihe