näin tänään caprice chevyn lidlin pihassa

hienofarrmari

aito jenkkifarmar oli lidlissä porissa tänään. oli ok kuntoinen. todella harvinaisia nämä nykyisin. mahtaa olla kallista ajaa. kulutus varmaan 15 litraa satasella maantieajossa. piti kirjoittaa kun on sen verta harvinaisista kaaroista kyse talvipäivisin arkiautoilussa nämä nykyisin.

muutkin voi kertoa havaintoja tänne jenkkiautoista talviajossa.

11

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iojb9

      20 vuotta jenkillä talvi ajoa.Mitä ihmeellistä siinä on?

      • kehtaamatonkuski

        se on normaalia etä ajetaan uudella jenkillä. se että näet 90 luvun alun jenkin on erittäin harvinaista. toisekseen moni ei kehtaisi ajaa sellaisella koska syntyy mielikuva siitä ettei ajatella ympäristöasioita yhtään ( ei ole moraalisaarna, en itsekään ajattele päästöjä koska ilmastonmuutosta ei voi enää pysäyttää ja liikenne on mitätön päästöjen aiheuttaja).

        on myös rahallinen aspeksi asiassa. nimittäin noiden ajoneuvovero on hirmu kallis ja ajaminen maksaa myös hirmuisen paljon. tuollainen massiivinen jenkkifarmasi 5 litran koneella ei mene maantiellä alle 12 litran. eli kallista on. luotettavuus tuskin on myös kovin hyvä noissa?

        itse haluan että minua ajatellaan sivistyneenä. jos ostaisin tuollaisen jenkin, jotkut luulisi että haluan esittää jotain. jotkut voisi ajatella että olen tuuttitukkainen rokkabilly-jätkä tai muu vastaava. jos noita olisi paljon liikenteessä, kehtaisin ajaa. ehkä sen saisi museorekisteriin jo ja ajas kesäisin`?


    • Jjkköö

      Mulla oli 5.0 Caprice farkku vm. 88, ja kulutus matka- ajossa oli 9.7 litraa. Tekniikka on todella kestävää ja jos jaksaa tehdä huollot ajallaan, niin menee heittämällä 500 tkm ilman isoja remppoja. Talvikäytössä ovat todella lämpimiä ja kasi lähtee paremmin käyntiin kuin neloskoneiset kinnerit. Ajettavuus talvikeleillä erinomainen ja minkäänlainen keli ei tuntunut missään. Olen katellut taas farkku jenkkiä ja Buick Roadmaster 5.7 l ja vm 96 olisi mahtava. Kaverilla on Roadmaster vm 96 tehokkaammalla 260 hv koneella ja kulutus siinä 8.6 litraa matka-ajossa, ei paha sellaiselta risteilijältä.

      • kenmukauskoo

        ei tuollaiseen 8,6 itran kulutukseen usko kukaan.


      • Anonyymi

        Ei niin. Uskon vain 9 litran aitoja kulutuksia.


    • Captivated

      Itsellä oli 305 cid ( 5.0l) V8 Camaro joskus 80-luvun hulluina vuosina. Käynti Espoosta Helsinkiin ja takaisin kustansi n. 50 markkaa, kun bensalitran hinta oli 3 markkaa litra. Siitä voinee laskea, että kulutus lienee ollut nykyrahassa luokkaa 15 litraa / 70km = 21litraa sadalle!. Matka-ajoa en ajanut sillä tästä syystä laisinkaan, joten kait se sitten olisi mennyt sillä 8 litralla näkymättömiin....

      • gallonat

        Kylläpä on ameriikas saastutettu vuosiensaatossa, melko hurjasti?


    • Penssaa

      90 Caprice sedan 5.0 ruiskukoneella, kulutus matka ajossa 9.5 litraa ja kaupungissa n.17 litraa. Jos tollanen 5.0 kasi vetää 20 litran kulutuksia matka ajossa, niin kyllä moottoriin on joku tollo tehnyt omia ns. Saastelaitteet pois virityksiä, jollaisia jotkut teki muka kasvattaakseen tehoja. Toi Buick Roadmasterin 5.7 kulutus muuten pitää täysin paikkaansa, tiedän sen kun itelläni oli sellainen ja 8.6 litraa oli kulutus.

    • 100tkmajellut

      Kyllä se capricen keskikulutus tahtoo olla n.15litraa/100km. Matka-ajossa n.10litraa jos ajaa max 90km/h.

      Nuo uusimmat lt1 koneiset lossit kuten roadmaster menee n. 9litralla matka-ajossa, kaupunki sitten väh. 15 litraa pinta kaasulla, reippaasti ajaen 20 litraa.

    • Jukka_S

      Ajomukavuus on noissa niin hyvä että hieman suurempi kulutus ei merkitse mitään.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Olen omistanut kolme Capricea ja ei niissä vanhan mallisissa maantieajossa se auto vie kuin suurin piirtein 10l/100km. Uudemmissa 90-luvun vehkeissä menee vaan 9l/100km. Vähemmälläkin pääsee mutta toi on se tyypillinen kulutus.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe