Miten naiset teidän itsetunnot kestää?

Emppuli86

Minulla on näköjään huono itseluottamus.. En kestä sitä kun mieheni ihailee instagramissa kauniiden naisten kuvia. Olemme olleet pitkään yhdessä, yli 15 vuotta. Suhteessa on ollut vaikeitakim aikoja, meillä on myös lapsia.

Puoli vuotta sitten olimme ajautuneet mieheni kanssa erilleen ja hän yksissä juhlissa flirttaili toiselle naiselle ja etsi seuraavana päivänä hänen sometilinsä. Sen jälkeen olen ollut tälläinen, enkä kestä yhtään sitä että mieheni katsoo muita naisia.

Hän vakuuttaa rakastavansa minua, kohtelee minua hyvin jne.mutta asia vaivaa minua koko ajan. Muilla kokemuksia asiasta?

16

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäys vielä tähän että ihailee julkisuuden henkilöitä netissä siis. Tämä kuulostaa niin kliseiseltä mutta tämä vaab häiritsee minua..

      • öadlkjoid

        Kyllä tuollainen lapsellinen toiminta häiritsisi minuakin. Siis kuka aikuinen mies oikeasti tarkoituksella hakee ja ihailee jotain julkkiskaunottaria netistä? Siis toki mies huomaa, jos jossain on kaunis nainen. Parisuhteessa oleva mies osaa käyttäytyä asiallisesti, eikä siltikään lähde tuijotus tai flirtti linjalle. Mutta millainen mies hakemalla hakee jotain kaunotar kuvia somesta??? Hyvin erikoiselta kuulostaa. Olen aikuisikäni aikana ollut kahdessa pitkässä suhteessa, molemmissa liki 10v. Eikä exä tai nykyinen puolisoni ole koskaan moista harrastanut. En osaisi edes kuvitella.

        Enpä kyllä itsekään seuraa julkimomiehiä tms. Tiedän että tuttavapiirissäni on yksi nainen, joka suurella mielenkiinnolla haluaa etsiä ja seurata "komiksia", pitää taustakuvana kännykässä jotain hunksin kuvaa yms. Kyseessä siis ihan aikuinen nainen. Löytyy tällaisia tapauksia siis naisistakin. Mutta että kuka sitten hyväksyy puolisoltaan ja kuka ei... Minun mielestäni kertoo jostain henkisestä epäkypsyydestä.


    • Mulla on kokemusta vain tuosta kuvajutusta yleisesti. Poikaystävälläni oli tietokoneella sekalainen valikoima kauniiden naisten kuvia joiden henki oli vähän sellainen viettelevä. Asia ei häirinnyt siksi että koin että hänen kiinnostuksensa naisia kohtaan ei ole viholliseni vaan se sama syy miksi hän on kiinnostunut minusta, eli tavallaan en nähnyt sitä kilpailevana yrityksenä vaan jatkumona.
      Sinun tapauksessasi toleranssin rajat tulisivat kuitenkin vastaan jos olisin kengissäsi koska hänellä on jo vapaa pääsy vaikka mihin kuvamateriaaleihin, joten ei ole mitään syytä miksi hänen pitäisi valita sellainen nainen joka oikeasti saavutettavissa. Mitään et hänen käytökselleen kuitenkaan pohjimmiltaan mahda: jos häntä ei oikeasti kiinnosta olla yksiavioinen, et voi hänen haluamisiaan muuttaa. Korkeintaan voit herättää hänet huomaamaan että kaikkea ei voi saada - tällä hetkellä hänen huomionsa on kahdessa kauniissa ja viehättävässä naisessa eikä siinä mahdollisuudessa että hän voi menettää yhden.

    • Kiitos vastauksista.

      Instagram on nykypäivänä mielestäni sinäänsä katala paikka että se vääristää naiskuvaa ja miehet katselevat sieltä vähäpukeisia ja muokattuja kuvia. Sitä tarkoitin tuolla ihailulla. En mitään julkkisfanitusta vaan kuvien katsomista.

      Ennen minua ei ole häirinnyt vaikka vilkuilisi muita. Viime syksyisen tapahtuman jälkeen itseluottamukseni on romuna vaikkei fyysistä tai viestien vaihtoa tapahtunutkaan. Semmoista en olisi pystynyt anteeksi antamaan.

      • tsemppiäjatkoon

        Jos ajattelet tilannetta realistisesti, olisiko miehelläsi mitään mahdollisuuksia edes niihin, joita hän ihailee? Hänen miehinen itsetuntonsa taitaa olla jotenkin koetuksella nyt, onko missä iässä, onko oman itsen kanssa pukkaamassa kriisiä, kun huomaa vanhenevansa? Mites toi toinen toisenne huomioonottaminen suhteessa sujuu? Hänen taholtaan muita naisia ihailemalla ja sinun taholta itsesäälissä rypemällä. Nyt nainen ota itseäsi niskasta kiinni ja panosta itseesi, että miehesi alkaakin vongata sua. Käy tekemässä itsellesi tyylinmuutos, meikkaus tms. ja otata kuvat ja laita joka päivä näytille vaikka tauluksi seinälle, someesi tms. Sä tarviit itsekin itsetunnollista kohoketta ja mies tarvii vähän ojennusta ettei pidä sua itsestäänselvyytenä. Älä pidä myöskään miestäsi itsestäänselvyytenä, hän kaipaa todella myös sun huomiota, jos alkaa keski-iän kriisiä pukata.


      • Tuo ikäkriisi voi olla yksi asia joka vaikuttaa. Olen 35v, mies vähän vanhempi.

        Olen viehättävä ja itsestään huolta pitävä aikuinen nainen ja se tässä myös vaikuttaa, tavallaan ketuttaa.

        Mies on minun perääni, jatkuvasti olisi vieressä jne. Annamme huomiota toisillemme päivittäin.

        Sillon kun olimme erkaantuneita toisistamme niin näin ei sillon ollut.


    • mkdasdogjhkk

      Ei tarvitse kestääkään! Miehesi käytös on törkeää ja sinua loukkaavaa. Jos on pakko katsella, katselkoot muualla ja sinun tietämättäsi. Hän taitaa olla todella juntti tai sitten vain yksinkertaisesti ilkeä.

      Ei tuollaista pidä sietää, eikä myöskään flirttailua toisen kanssa. Miehesi ei selvästikään kunnioita sinua. Jos näin on, mieti ja päätä itse, mitä olisi syytä tehdä.

      Kysymys ei ole itsetunnosta vaan hyvästä käytöksestä, toisen huomioimisesta ja kunnioittamisesta.

    • 5552

      Tuohon ei voi sanoa mitään muuta kuin johan on pienet ongelmat teillä.

      • Mm, joo. Se voi olla että näin on.. Olisin kaivannut jotain muita kokemuksia tähän..


      • jokaisellaonristinsä
        Emppuli86 kirjoitti:

        Mm, joo. Se voi olla että näin on.. Olisin kaivannut jotain muita kokemuksia tähän..

        Tässä muita kokemuksia. Jo seurusteluaikana huomasin, että isot tissit naapuripöydässä kiinnostaa, saattoi jopa niistä kommentoida minulle. Minun itsetunto nyt on vaan aina ollut niin tikissä, että en korviani ole niille hetkauttanut, saatoin ohimenevästi ajatella,että onpa heikko mies. Tässä vuosien saatossa on sitten kokeillutkin kaikenlaista pirkkoa, kuvittelee, etten niistä tiedä. Niin tavallisen näköinen, että ihmettelen, millä avuilla hän niitä lankaan saa, kunnes sitten somen kautta selvisi kaikenlaista (on muuten helppo keino selvittää, niin tyhmästi ihmiset siellä käyttäytyy). Kun sitten näin kuvat, niin en voinut muuta kuin nauraa ja jäädä aina seuraamaan, miten tilanteet kehittyy. Yhdellä oli sellainen mummomyssy, joka oli myös hänen äidillään ja jo aikoinaan siitä keskenämme vitsailimme eli äiti kaipuuta ehkä sillä sitten hoiti. Joku taas näytti ihan mun mummolta, jota hän oikeassa elämässä haukkui ja vihasi. Siis pelkkää leikkiähän se on näyttänyt olevan, että jos hän haluaa liata oman osuutensa tästä suhteesta, niin oma on häpeänsä. Jotkut pirkoista ovat myös minulle soitelleet, minkä ihmeen vuoksi, jos valittaa haluavat soittaisivat mieheni numeroon. Hän on mikä on, naisten ihailussa roikkuja, pahentunut ehkä iän myötä, mutta niin kauan kuin muuten arki soljuu hyvin, niin olkoon. Tärkeintä on, että hoidan oman leiviskäni tässä suhteessa ihan priimana hyvänä puolisona ja vanhempana, vastaan kyllä siitä, että omassa käytöksessäni ei ole moitteen sijaa oli sitten kysymys mistä parisuhteen osasesta hyvänsä. Että tiirailkoon mitä tiirailee, niin kauan kun kotona käyttäytyy aviomiehen tavoin, hänen omia vitsikkäitä sanontoja lainatakseni, kyllä he äkkiä palauttavat, kun huomaavat, millainen kusettaja sitä todellisuudessa on.


      • Kiitos sinulle tästä kommentista. Jokainen pari tosiaan laittaa omat rajat pettämiselle, omani menisi esim. Viestin laittamisessa toiselle. Se itseasiassa olisi minulle pahempi kun fyysinen pettäminen.

        En oikein tiedä miksi tämä on ollut minulle niin kova pala, liittyykö jotenkin naiseksi tulemiseen tiedä häntä. Jotenkin kun täytin 35 vuotta ja olen niin tyytyväinen omaan nahkaani niin en jaksaisi tommosta miehen käytöstä. Ei ole ihaillut naisten ulkonäköä minulle itselleen mutta vahingossa lipsahti hänen omasta puhelimesta Instagramin välisivut. Siellä oli vaikka mitä silikoonitisumisua sitten esille.

        Ihan ookoo jos katsoo mutta nyt se vaan minua häiritsee..


    • vinkkivitonen

      Kannattais antaa miehen maistaa omaa lääkettään niin josko sillä tulisikin kiire seurata sun tekemisiä, ja muiden naisten ihailemiselle ei jäisikään enää aikaa?

      Laita itsestäsi viekoittelevia kuvia instaan, onhan hänelläkin sellaisia kuvia muista naisista ja sellaisia katselee niin mitäs pahaa siinä on ;) Sitten haalit kontakteihisi liudan komeita hunkseja ja tykkäilet niiden kuvista.

      Todennäköisesti kohta miehelläsi on niin kiire seurata sinun somekäyttäytymistäsi, että muiden naisten kyttäämiselle ei jää aikaa.

      Älä alistu kynnysmatoksi ja anna tuota kaikkea huomiota hänelle (vahtien hänen tekemisiään), kun ei ansaitsisi mitään huomiota sinulta.

      • Ongelmaksi koituu tässä se että minusta on väärin koittaa tehdä toista mustasukkaiseksi. Hän saisi olla juuri minusta kiinnostunut ilman mitään paljastavia instakuvia. Minun on vaikeaa sellaista muutenkaan ymmärtää miksi naiset tekevät niin. Minun kuvani ovat rakastani eikä koko maailmaa ja jotain himosilmiä varten..

        Haluan itse käyttäytyä omien normieni mukaan ja siksi tässä kyselen muilta kokemuksia jotta voin jakaa tämän kurjan fiiliksen..

        Mutta ymmärrän pointtisi ja kiitos sinulle tästä huomiosta kuitenkin :)


    • heikko_kohta

      Sulla tuntuu olevan huono itsetunto. Esitän asian toisinpäin...Vaimoani on moni mies katsellut "sillä silmällä" enkä ihmettele...on muodokas isorintainen ruskea verikkö joka taitaa flirtin mutta jos olisin joka miehestä mustasukkainen joka katselee tai tiirailee vaimoani tulisin hulluksi. Se nyt vaan on niin että yleensä se vastakkainen sukupuoli kiinnpostaa, ei se tarkoita pettämistä eikä muutakaan pahaa, se on vaan luonnon laki.

      • Mm, et tainnut ihan ymmärtää nyt asian "pointtia". Minä itse olen myös isorintainen, naisellinen ja kaunis nainen. Moni mies on minun kanssani halunnut olla ja haluaisi edelleenkin olla.

        Aina ollaan syyttämässä huonosta itseluottamuksesta jos pitää puolison käytöstä huonona. Itse en toimi noin ja minun on sitä vaikeaa ymmärtää..


    • tapaköyhä

      Miehesi on joko lapsellinen tai typerä. Hän on sinun kanssa rakentanut perheen ja tietää että sinä luotat häneen. Tuon lisäksi hän , huolellisesti ja harkiten - niin että sinä varmasti tiedät- kyttäilee muita naisia. Toimiiko älykäs ihminen tuolla tavalla?

      Teidän tapaiksessa , mies haavoitta vaimoaan, tahallaan.
      Samaa havoittuvaisuuta saa aikaan jos vaimo kyttää, ja sallii miehensä tietävän.

      Haavoittajalla on ruuvit löystyneet, kummassakin tapauksessa.

      Kysyppä, AP, mieheltäsi, miksi hän hokee rakastavansa sinua mutta käytöksensä osoittaa aivan jotain muuta. Kysy, ymmärtääkö hän lainkaan mitä läheisen ihmisen kunnioituksella tarkoitetaan.
      Jos vastauksensa on kielteinen ( mitä se todennäkoisesti tulee olemaan) voit tavata minimaaliset käytöstavat hänelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe