Eli yrityksen auto lomalle käyttöön.

Röörroob

Hei,
Eli sellainen kinkkinen kysymys olisi. Onkos mahdollista saadaan firman auto, lomalle käyttöön, josta firma siis maksaa polttoaineet yms. Yms.
Ja ei firman ei tietenkään pidä maksaa bensoja, vaan itse maksaisin tietenkin, jos tripillä/km mittarista katsoisi paljon on lähtiessä ja tultaessa takaisin töihin.

Ja kiitos asiallissi vastuksia alkuun.

8

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyfirmasta

No eikös se firma tiedä saako vai ei.

• Roobertr

Kyse oli siitä, että kiinnostuuko verottaja liikaa jos niin tekee.

• verottaja5

Kyllä verottaja sen huolehtii :) Tuohan on autoetu sulle josta sitten maksat verot. Käyttöetu jos itse maksat bensat ja vapaa etu jos firma ne maksaa.
        Veron määrä riippuu auton hinnasta ja kuinka uusi se on. Ja jos ajoja on kuukaudessa yli 1800km niin veroa voidaan korottaa.

• Kysyjä varmasti tarkoitti, että voiko autoedun saada tilapäisesti, eli esim. vain kuukaudeksi.
      Kyllä minä olen saanut, mutta toisin päin.
      Luovuin aikanaan autoedusta vuosilomani - 4 viikon ajaksi - koska minulla oli pihassa oma auto.
      Asia otettiin huomioon verotuksessani siten, että autoetua oli vain 11 kk. Riippuu toki vähän
      firmasta ja koosta sekä sen henkilökunnasta, sillä onhan verotuksen muuttamisestakin vain
      kuukaudeksi omat vaivansa. Palkkahan vähenee autoetua vastaavasti.
      Voin jopa kertoa - koska rikos on jo vanhentunut - että pyysin aikanaan 1,3 litran autoa, mutta
      kun sitä ei ollut silloin antaa, sain 1,6 litrasen 1,3:n verolla!
      Ei verottaja jokaisen auton perään jaksa juosta.
      Lisäksi isomman, kalliimman autoedun voi välttää, ilmoittamalla yhden vanhan Tojon autoetuautokseen
      jos firma hankkii kalliimman siihen tosikäyttöön.
      En ole kuullut, että joutuisi kahdesta autosta verolle, mutta korjatkaa, jos olen väärässä!

• suoraviivainen.toiminta

Tämä on hyvin yksinkertainen asia. Ensin kysyt työnantajaltasi saatko auton käyttöösi ja millä ehdoilla. Se on vain ja ainoastaan teidän välinen asia.

Sitten kysyt verottajalta millaisia veroseuraamuksia auton käytöstä sinulle on.

Suomi24-postaajilla ei ole hevonhelvetin tekemistä tämän asian kanssa eivätkä he voi sinulle neuvoja antaa.

• Kuinkakävi

No saitko sen lomalla?

• Anonyymi

Joo, sain sen lomalla ja nyt kesällä uudestaan.

• maallmukavaa

Sano että olet maaanvilijeliä niin ei tarvii ajeluista maksaa veroja ollenkaan

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3521
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      2217
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      1995
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1383
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe