Eli yrityksen auto lomalle käyttöön.

Röörroob

Hei,
Eli sellainen kinkkinen kysymys olisi. Onkos mahdollista saadaan firman auto, lomalle käyttöön, josta firma siis maksaa polttoaineet yms. Yms.
Ja ei firman ei tietenkään pidä maksaa bensoja, vaan itse maksaisin tietenkin, jos tripillä/km mittarista katsoisi paljon on lähtiessä ja tultaessa takaisin töihin.

Ja kiitos asiallissi vastuksia alkuun.

8

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyfirmasta

      No eikös se firma tiedä saako vai ei.

    • Roobertr

      Kyse oli siitä, että kiinnostuuko verottaja liikaa jos niin tekee.

      • verottaja5

        Kyllä verottaja sen huolehtii :) Tuohan on autoetu sulle josta sitten maksat verot. Käyttöetu jos itse maksat bensat ja vapaa etu jos firma ne maksaa.
        Veron määrä riippuu auton hinnasta ja kuinka uusi se on. Ja jos ajoja on kuukaudessa yli 1800km niin veroa voidaan korottaa.


    • Kysyjä varmasti tarkoitti, että voiko autoedun saada tilapäisesti, eli esim. vain kuukaudeksi.
      Kyllä minä olen saanut, mutta toisin päin.
      Luovuin aikanaan autoedusta vuosilomani - 4 viikon ajaksi - koska minulla oli pihassa oma auto.
      Asia otettiin huomioon verotuksessani siten, että autoetua oli vain 11 kk. Riippuu toki vähän
      firmasta ja koosta sekä sen henkilökunnasta, sillä onhan verotuksen muuttamisestakin vain
      kuukaudeksi omat vaivansa. Palkkahan vähenee autoetua vastaavasti.
      Voin jopa kertoa - koska rikos on jo vanhentunut - että pyysin aikanaan 1,3 litran autoa, mutta
      kun sitä ei ollut silloin antaa, sain 1,6 litrasen 1,3:n verolla!
      Ei verottaja jokaisen auton perään jaksa juosta.
      Lisäksi isomman, kalliimman autoedun voi välttää, ilmoittamalla yhden vanhan Tojon autoetuautokseen
      jos firma hankkii kalliimman siihen tosikäyttöön.
      En ole kuullut, että joutuisi kahdesta autosta verolle, mutta korjatkaa, jos olen väärässä!

    • suoraviivainen.toiminta

      Tämä on hyvin yksinkertainen asia. Ensin kysyt työnantajaltasi saatko auton käyttöösi ja millä ehdoilla. Se on vain ja ainoastaan teidän välinen asia.

      Sitten kysyt verottajalta millaisia veroseuraamuksia auton käytöstä sinulle on.

      Suomi24-postaajilla ei ole hevonhelvetin tekemistä tämän asian kanssa eivätkä he voi sinulle neuvoja antaa.

    • Kuinkakävi

      No saitko sen lomalla?

      • Anonyymi

        Joo, sain sen lomalla ja nyt kesällä uudestaan.


    • maallmukavaa

      Sano että olet maaanvilijeliä niin ei tarvii ajeluista maksaa veroja ollenkaan

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe