1-3 kW kallistuksessa toimiva. 24-29 V lähtö akkujen lataukseen.
Veneilykäytöön soveltuva agregaatti?
12
596
Vastaukset
Eikö olisi parempi käyttä 24V laturia? Suora lähtö aggregaatista 29V taitaa kiehuttaa akut.
- Sähköperämoottori
On Litumakkut jonka lataus jännite tyhjänä 21>V ja täytenä on 29,5 V eli kestää kyllä ladata ihan reippaasti.
- Opettajatar_112
Akkut? Akku, akut....
- Sähköperämoottori
On kaksi Torqeedo Power 26-104 akkua rinnakkain kytkettynä.
- timppa01
Suosittelen normaalia 220 vac genua ja siihen ulostuloon laturi josta saat tarvittavan jännitteen haluamallasi teholla.
- Sähköperämoottori
Vac muuten kävisi mutta kun vac-laturini on pienitehoinen 350 W. Sillä pärjää kyllä laiturissa.
Tosin näyttävät olevan varsin heppoista kiinalaista kamaa kolmas laturi jo menossa. En edes harkitse tehokkaampaa laturia. 1700 W laturi maksaisi 1 800 euroa.
- Tyrnäväntorpedo
Tulisiko kiinteästi asennettavaksi vai kannattava malli?
Paljonko pitäisi olla tehoa?
Diesel vai bensa?
http://www.altendc.com/- Sähköperämoottori
Kiinteä asennus tai niin että rakentaa rakentaa siirrettävälle sopivan telineen ja ilman vaihdon. Jotain Lombardinin kaltaista http://www.lombardini.fi/index.php?page=aggregaatit
tosin hinta voi olla suolainen vähän eri kuin muutaman satasen pikku agregaatti.
1000 w riittäisi. Halpis vehkeistä ei näytä löytyvän 24 v ulostuloa saatilla että niistä saisi ulos 40 A. Silloin voisi käyttää hätätilassa matkan tekoon 1000 W riittä hyvin perus matkantekoon.
Todella pieni , kevyt, halpa diesel olisi tietenkin optimaalinen, niin voisi yhditää lämppäin tankin ja lämmittimen tankin. Mutta sellaisiin en ole vielä törmännyt. - Tyrnäväntorpedo
Sähköperämoottori kirjoitti:
Kiinteä asennus tai niin että rakentaa rakentaa siirrettävälle sopivan telineen ja ilman vaihdon. Jotain Lombardinin kaltaista http://www.lombardini.fi/index.php?page=aggregaatit
tosin hinta voi olla suolainen vähän eri kuin muutaman satasen pikku agregaatti.
1000 w riittäisi. Halpis vehkeistä ei näytä löytyvän 24 v ulostuloa saatilla että niistä saisi ulos 40 A. Silloin voisi käyttää hätätilassa matkan tekoon 1000 W riittä hyvin perus matkantekoon.
Todella pieni , kevyt, halpa diesel olisi tietenkin optimaalinen, niin voisi yhditää lämppäin tankin ja lämmittimen tankin. Mutta sellaisiin en ole vielä törmännyt.Jos sulla on veneessä moottori, niin noilla vaatimuksilla sen käyttäminen lataamiseen alkaa olla ihan järkevää. Vaihdat vain laturin isompaan. Purjeveneen oma kone ei ole paljoa generaattoria isompi eikä kahden samaa luokkaa olevan koneet asentamisessa ole välttämättä mitään mieltä.
- Sähköperämoottori
Ei dieseliä vaan on on 2 kW Sähköperämoottori , minkä toiminta säde on 2 h täydellä teholla. noin 12 nm, toki puolella teholla noin 4h 20 nm. Eli melko vatimattomia matkoja. Varsinkin jos sattuisi kevyt keli tulemaan vastaan, niin silloin 4h on lyhyt matkaaika ajaa moottorilla..
- Tyrnäväntorpedo
Sähköperämoottori kirjoitti:
Ei dieseliä vaan on on 2 kW Sähköperämoottori , minkä toiminta säde on 2 h täydellä teholla. noin 12 nm, toki puolella teholla noin 4h 20 nm. Eli melko vatimattomia matkoja. Varsinkin jos sattuisi kevyt keli tulemaan vastaan, niin silloin 4h on lyhyt matkaaika ajaa moottorilla..
Ahaa,
nyt ymmärän ongelman. Haluat siis varmistaa, että pääset perille niin ettei ainakaan jää akuista kiinni. Muu virta on tietenkin vielä plussaa.
Tekeillä on siis ajan hengen mukaisesti hybridi.
Tuo moottorisi tarvitsee suunnilleen 80A/24V tehoa.
Kun hakee "24V DC generator marine", niin löytää useitakin vaihtoehtoja. Kaikkein pieninkin täyttää tuon vaatimuksen helposti.
Panda ja Whisper Power tuli ihan ekaksi esille.
- VerratonVaanEiVirraton
Itsellä suunnitteilla ihan vastaava projekti. Tuo 24V latausvirta agrekaatista sulkee suurimman osan tarjonnasta ulkopuolelle. Oma projektini tulee olemaan sellainen, että 2 kpl 12V geeliakkuja rinnan 24V akuksi. Sen lisäksi 12V hupiakku pinnapilottii, jääkaappi ytms juttuihin. Veneessöä maasähköliityntä johon kytken joko maasähkön tai agrekaatin 220V ulostulon. Maasähköön kytkettynä 12V pikkulaturi ja 24V vähän isompi laturi. Tietty aurinkokennot myös jotta tuo Hondan ääni jää mahdollisimman vähille.
Itse en edes käytä agrekaatin 12V ulostuloa koska tuo 220V/12V laturi on kuitenkin fiksumpi kuin agrekaatin oma 12V laturi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101094
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18619Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606- 68567
- 95552
- 26512
- 49510
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437