Palstan naiset aina valittaa ettei me tuomita miehiä täällä vastaavasti kuin naisia, no nyt oli tuollainen juttu:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201803142200812183_u0.shtml
Pöljähän tuo tyyyppi on kun on jäänyt väkivaltaisen jännäjennan kanssa olemaan vielä nenäepisodinkin jälkeen. Ainoa eroi tuossa naisiin on vaan se etä pöljälle ei ole oikeasti olemassa turvakoteja, varmaan nauraisivat semmoisesta pihalle jos menisi valittamaan ettei uskalla mennä kotiin jännäjennan luokse.
Pöljä ei lähde väkivaltaisesta suhteesta
18
226
Vastaukset 18
Niin ja nyt sitten vielä pitää muistaa huomauttaa, että olis ihan oikein kun vielä kuolis, kun on mennyt sotkeutumaan jännäjennaan.
Palstan naisväestön pitäs sitten ilmoittaa kuorosssa, että ei kelpaa pöljämiehellekkään tavallinen kurppa.- 76543
"olis ihan oikein kun vielä kuolis, kun on mennyt sotkeutumaan jännäjennaan."
Tuo huomautus harmiksen ihan ehdottomasti olisi pitänyt tehdä aloituksessaan, kun kerran väittää jotain tasapuolisuutta harrastavansa. Olis teeskentely uponnut paremmin.
- puhumallaparas
En valitettavasti pidä tyylistäsi harmaaritari, sinulla on oikeus mielipiteisiisi mutta kun tossa näin "miesten" kesken kommentoimme yksi päivä niin tuli sellanen olo että et ole koskaan väärässä ja ainoastaan kärjistäen, stereotyypeillä ja ns tasoteorioilla niaset leimaat ja luokittelet, etkä perustellut minulle yhtään, no en loukkaantunu koska hyvä itsetunto ja ihan irl mulle saa vaikka haistatella enkä loukkaannu vaan käyttäydyn kuin aikuinen toki jos kimppuun käy niin sitten voi olla että joudun vähän tönimään.
Luuletko että aiemmat törkeät kommenttisi on nyt nolalttu kun tälläsen jutun laitat.
Ihmettelet miksi moni jää väkivaltaseen suhteeseen, sitä minäkin joskus mutta esimerkkinä, lapsena jouduin katsomaan kun äiti otti turpaan, muuten ei ottanu mutta kun isukki otti alkoholia niin alko nyrkit heiluun, onneksi hän on vuosikaudet sitten lopettanut juopotelun ja edelleen katuu tekojaan niinku tuleekin, olen antanut anteeksi vaikak ne muistot ei koskaan häviä, no mutta esimerkiksi äitin kuitenkin rakasti ja lisäksi oli me lapset ja kuitenkin arki oli normaalia, vanhemmat teki paljon töitä ja antoivat paljon rakkautta ja oli myös kuria, koskaan ei meitä lapsia lyönyt, mustasukkasuus oli iso osa tuossa mutta ei sitä aina niin vaan lähetä ja tioset ei haloua luovuttaa ja uskoo että ehkä tää vielä loppuu, ei ne asiat ole mustavalkosia juuri koskaan missään asiassa.
Tiedän itsekkin naisia jotka pistävät monen miehen knaveesiin, ja osa tappanutkin miehen että kyllä niistä naisista voi löytyä samalla tavalla niitä kunnon kaheleita.- 76543
"....tuli sellanen olo että et ole koskaan väärässä...."
Tuohan on tyypillistä narsistin käytöstä. Kuulostaapa tutulle tuo sinun kirjoituksesi kotiväestäsi. Ihan kuin omasta elämästäni ote. Mulla myös lapsuudesta monet muistot kerroista, kun isä joi ja alkoi tappelemaan. Joko jonkun vieraan ihmisen kanssa, puolitutun tai äidin kanssa. Jonkun kanssa aina kumminkin oli napit vastakkain.
Äitikin sai köniinsä. Yhden kerran raivostuin olisinkohan ollut 7-vuotias ja koitin mennä väliin. Isä raivosi äidille ja äiti isälle. Isä tyhjensi kalusteita parvekkeelta alas ja lopuksi läimäsi äitiä pläsiin. Niin että äitiä todella sattui ja poski punotti. En muista tuliko verta huulesta. Mutta suutuin kauheasti ja hyökkäsin isääni vastaan.
Huusin minkä jaksoin jotakin, että jätä äiti rauhaan. Mä vihaan sua! Jos vielä lyöt mä lyön sinua ja tapan sut. Mulla oli itelläkin samaan aikaan koulukiusaamista koulussa. Ja stressi oli ihan kauhea. Migreeniä 24/7 varmaan ihan tosta stressistäkin jo...
Meilläkin ne sodat on sodittu vuosia sitten jo ja kaduttu itsku kurkussa ja anteeksi annettu. Mutta on mulla edelleenkin sellanen tunne, että isä kohteli äitiä liikaa väärin. Mä helposti nousen häntä vastaan, jos hän yhtään ärhentelee tai soittaa suutaan kiukkuisena äidille tms.
Oon aina vähän puolustelukannalla, vaikka isästäni tykkäänkin eikä hän mulle ole koskaan julma ollut. Epäreilu, muttei julma. Anteeks voi antaa, koska ihminen on rakas ja tärkeä, oma vanhempi. Mutta unohtaa ei voi täysin.
Mä olen ollut ns. isän tyttö aina, mutta äiti on mulle kumminkin ihminen jota mä suojelen ja jota mä raskastan toisella tavalla. Ehkä vähän jalustalla mulle. Koska hä on niin paljon nähnyt ja kestänyt, kuitenkin aina ollut ollut mulle olemassa. vaikkei itselläkään ole ollut helppoa.
On isäkin kyllä mua aina tukenut, ei yhtään vähempää. Mutta kyllä noista jää aina joku ikävä muisto. Siksi mä en esimerkiksi siedä juopottelevia ylimielisä ja aggressiivisia miehiä omassa elämässäni. Multa saa kylmän vastaanoton, jos koittaa soluttautua elämään.
Molemmissa sukupuolissa on omat pässinpäänsä. Se mitkä vermeet on jalkojen välissä ei tee ihmistä. Eikä estä olemasta ihan kipee tolvana.
- PaskaElämä
Valitettavasti myös nainen voi lyödä. Yhteiskunta suhtautuu vielä toistaisesti nauraen. Miten jätkä voi saada turpaan, plaa, plaa......No jos ei tykkää lyödä naista. Anyway, on nainen tai mies niin parempi lähtä pois koko suhteesta. Ei muuksi muutu. Ero ennen murhaa on parempi. Jos ei toimi niin ei sitä väkisten saa toimiin...
- 76543
Useinhan se murha tapahtuu sitten eron jälkeen.
Näitähän saamme jatkuvasti lehdestä lukea, kun ex-mies ensin vainoaa ex-naistaan ja sitten lopulta ottaa hänet hengiltä. Juuri tuosta syystä moni ei uskalla piinaavasta suhteesta lähteä. Noihin tyyppeihin kun eivät mitkään lähestymiskiellot tehoa. 76543 kirjoitti:
Näitähän saamme jatkuvasti lehdestä lukea, kun ex-mies ensin vainoaa ex-naistaan ja sitten lopulta ottaa hänet hengiltä. Juuri tuosta syystä moni ei uskalla piinaavasta suhteesta lähteä. Noihin tyyppeihin kun eivät mitkään lähestymiskiellot tehoa.Ja moni yhä sanoo, että jos ei ole väkivaltaa, pettämistä tai alkoholismia, ei lapsiperhettä pitäisi rikkoa.
Tälläisiäkö pitäisi sitten odottaa, että jompikumpi alkoholisoituis, löis tousta tai pettäis? Sittenhän se on nättiä erota...- yksynnäyks
76543 kirjoitti:
Näitähän saamme jatkuvasti lehdestä lukea, kun ex-mies ensin vainoaa ex-naistaan ja sitten lopulta ottaa hänet hengiltä. Juuri tuosta syystä moni ei uskalla piinaavasta suhteesta lähteä. Noihin tyyppeihin kun eivät mitkään lähestymiskiellot tehoa.Älä taas sukupuolisoi tuotakaan asiaa. Hyvin usein myös se ex nainen piinaa sitä ex miestään kun suhde loppuu. Tästä on ihan valitettavaa kokemusta omalla kohdallani. Olin jo hakemassa lähestymiskieltoa sille narsistille koska vainosta ei ollut loppua tulossa.
Että kyllä tuota kokee niin naiset kuin miehetkin. - 76543
yksynnäyks kirjoitti:
Älä taas sukupuolisoi tuotakaan asiaa. Hyvin usein myös se ex nainen piinaa sitä ex miestään kun suhde loppuu. Tästä on ihan valitettavaa kokemusta omalla kohdallani. Olin jo hakemassa lähestymiskieltoa sille narsistille koska vainosta ei ollut loppua tulossa.
Että kyllä tuota kokee niin naiset kuin miehetkin.Pelkäsit henkesi puolesta?
Minä "sukupuolisoin" sen takia, koska noita juttuja miesten tekeminä saa jatkuvasti lehdistä lukea. Tosi harvoin niitä naisten tekeminä tapahtuu, vaikka joskus tapahtuukin.
No ei ole tälläkään äijällä kaikki muumit talossa.
http://www.iltalehti.fi/muutlajit/201803142200812777_nx.shtml
Vihanhallitakursseja, just ja nehän varmaan auttaakin kauheesti. Mä en oikeen usko, että ne on niin tehokasta apua, kun toivotaan olevan.- 76543
Mikä sitten on se tehokkaampi apu?
76543 kirjoitti:
Mikä sitten on se tehokkaampi apu?
Jaa-a, sen kun tietäs. Yks tuttava joka on mm. terapeuttina työskennellyt (nyt jo kuollut) puheli noista, että hirmu usein vihahallintakursseilla käydään pakotettuna ja ei tulla hullua hurskaammiksi. Ehkä kaikkia ei pysty auttamaan vippaskonsteilla eikä kouluttamalla...pitää saada purkaa johonkin.
Pitäs oppia uusi tapa ajatella. Että voisi oppia hallitsemaan tunteitaan. Jollekin se konkreettinen mätkiminen on tehokasta, nyrkkeilysali ja säkki. Toiminnan ja tekojen kautta oppimista ja kun viha vapautuu sinne, se voi olla terapiaakin parempaa.Nicitönnä kirjoitti:
Jaa-a, sen kun tietäs. Yks tuttava joka on mm. terapeuttina työskennellyt (nyt jo kuollut) puheli noista, että hirmu usein vihahallintakursseilla käydään pakotettuna ja ei tulla hullua hurskaammiksi. Ehkä kaikkia ei pysty auttamaan vippaskonsteilla eikä kouluttamalla...pitää saada purkaa johonkin.
Pitäs oppia uusi tapa ajatella. Että voisi oppia hallitsemaan tunteitaan. Jollekin se konkreettinen mätkiminen on tehokasta, nyrkkeilysali ja säkki. Toiminnan ja tekojen kautta oppimista ja kun viha vapautuu sinne, se voi olla terapiaakin parempaa.Tai voiko niitä hallita, tunteita. Ehkäpä oikea tapa olisi sanoa, hallitsemaan tuntemusten seurauksia ja tekoja joita niiden tunteiden vallassa ryhtyy tekemään. :)
Tunteita on paha hallita...korkeintaan hillitä.- 76543
Nicitönnä kirjoitti:
Tai voiko niitä hallita, tunteita. Ehkäpä oikea tapa olisi sanoa, hallitsemaan tuntemusten seurauksia ja tekoja joita niiden tunteiden vallassa ryhtyy tekemään. :)
Tunteita on paha hallita...korkeintaan hillitä.Ymmärtääkseni niillä vihanhallintakursseilla juuri pyritään noihin mainitsemiisi tuloksiin.
Eihän sellaista ihmistä minkäänlainen apu auta, joka ei halua ottaa apua vastaan. Itse sitä muutosta on haluttava, että mistään terapiasta/kurssista olisi jotakin hyötyä. Vastentahtoisesti osallistujia ei tietenkään voida auttaa, vaikka menetelmät kuinka hyviä olisivat. 76543 kirjoitti:
Ymmärtääkseni niillä vihanhallintakursseilla juuri pyritään noihin mainitsemiisi tuloksiin.
Eihän sellaista ihmistä minkäänlainen apu auta, joka ei halua ottaa apua vastaan. Itse sitä muutosta on haluttava, että mistään terapiasta/kurssista olisi jotakin hyötyä. Vastentahtoisesti osallistujia ei tietenkään voida auttaa, vaikka menetelmät kuinka hyviä olisivat.Niinpä, jotenkin vaan epäilen että ihminen joka käyttäytyy ja lyö toista moneen kertaan noin, kuin videossa on aika kovakalloinen. On siinä ainakin terapeutillakin työnsarkaa kasvattaa toiselle järki päähän. :)
Luulenpa, että retkahtelut on aikalailla arkipäivää, jos joku asia tarpeeksi nyppii. Voin olla ihan väärässäkin ja mielelläni olisinkin. En kuitenkaan usko niiden olevan niin tehokasta apua, kun toivotaan. En kaikkien kohdalla, tuonkaan videolla olevan miehen kohdalla.
Näytti olevan kaihtamaton.Nicitönnä kirjoitti:
Niinpä, jotenkin vaan epäilen että ihminen joka käyttäytyy ja lyö toista moneen kertaan noin, kuin videossa on aika kovakalloinen. On siinä ainakin terapeutillakin työnsarkaa kasvattaa toiselle järki päähän. :)
Luulenpa, että retkahtelut on aikalailla arkipäivää, jos joku asia tarpeeksi nyppii. Voin olla ihan väärässäkin ja mielelläni olisinkin. En kuitenkaan usko niiden olevan niin tehokasta apua, kun toivotaan. En kaikkien kohdalla, tuonkaan videolla olevan miehen kohdalla.
Näytti olevan kaihtamaton.Ja lisättäköön, että mullakin on jonkinlaista antipatiaa sisälläni. Koska kun katsoin videon miehen lyövän naista, mun sisälläni kiehahti ja jos olisin itse ollut tilanteessa naisena, olisin käynyt miehen päälle. En olis pystynyt ottamaan ekan lyönnin jälkeen enempää vastaan. :(
Ihan sama vaikka oltas oltu kumpikin raajarikkoja sen matsin jälkeen. Toisten mätkisäkkinä ja kiusankohteena oleminen voi kans aiheuttaa voimakasta puolustautumisen tarvetta...
- yhteikuntamuuttuu
Kotiväkivalta lapsuudessa oli kamalinta kun lapsena oli puolustuskyvytön. Häpeästä sulkeuduin puhumattomaksi ja olemattomaksi. Mitään ei saanut valittaa tai kerran kun sitten kasvaessa vanhemmaksi avauduin hieman sukujuhlissa ettei kaikki ole sitä miltä se on näyttänyt niin heti tyrmättiin että kuinka uskallat valittaa kun on noin hyvät kotiolot, niin hyvät kulissit meillä pidettiin muihin sukulaisiin.
Aikuisella on ihan eri eväät lähteä, irrottautua, puolustautua, poistaa sellaiset ihmiset elämästään jotka vain tuhoavat sitä mutta lapsi joka on riippuvainen lähiomaisistaan joutuu vieläpä suojelemaan niitä jotka kaltoin kohtelevat niin helposti hakeutuu aikuisenakin uhriksi, ja varsinkin läheisriippuvainen luonne niin että takerrutaan keneen tahansa. Väkivaltainen ja läheisriippuvainen on just sellainen sairas pari jotka tarvitsevat toisiaan toteuttaakseen itseään ja sellaiseen suhteeseen tehdään heti lapsia pelinappuloiksi jotka sitten jatkavat jompaa kumpaa perinnettä joko väkivaltaa tai uhrina olemista.
Sukupolvien kierteen katkaiseminen vaatii joskus paljonkin uhrauksia kuten ei ala lisääntymään eikä sitä kukaan ymmärrä tuomitessaan sellaisen joka ei lapsia halua kun on vaikeaa taistelua selviytyä omista traumoistaan, päästä joskus ylitse niistä.
Oli väkivaltainen varhaislapsuus ja sitten vielä murkkuiässä uusperheeseen jossa sain väkivaltaa osakseni ja mitä olen nähnyt niin on ihan neula heinäsuossa jossa toisten tekemiä lapsia kohdellaan kuin olisi omia. Ihan sairasta kun tullaan vaan toisten perheeseen ja kuvitellaan sen olevan helppoa sillä ne lapset/nuoret eivät ole rakastuneita ja niiden kunnioitus pitää ansaita ja sehän on vaikeinta. Minä en voisi noin vain ängetä kenenkään perheeseen mutta näitä peräkammarin aikamiespoikia oli joilta se onnistui ihan helposti kunhan joku yksinhuoltaja ottaa ja jättää kyllästyttyään.
Kaiken paskan siis olin jo parikymppiseen asti nähnyt ja kokenut. Halusin itsenäistyä ja päästä sukuni läheisriippuvuudesta eroon ja oksennan vieläkin pahoinvoinnista, syön ja oksennan, juon ja oksennan inhosta, inhoan itseäni arvottomana ja sitten vielä otan tyhmien ihmisten arvostelusta nokkiini niin eihän tässä ole mitään järkeä. Kaikilla joilla on varaa arvostella vapaaehtois lapsettomia niin pitäisi mennä itseensä ja ajatella asioita syvemmälle mutta harvalla on sellaista ymmärtämystä. Kukaan ei tajua ettei älykkäälle ihmiselle ole lapsi mikään ratkaisu ongelmiin kuten tyhmemmille on. En halua ratkaista ongelmiani tehtailemalla kakaroita ja jatkaa samaa ongelmaa sukupolvesta toiseen. Kakaroita tehtailemalla ei tarvitsisi koskaan ajatella omia ongelmiaan vaan siirtää ne eteenpäin niin kuin useimmat tekevät ja kaikki lähipiirissä ovat niin tehneet. Kun ei itse ole viisastunut mistään niin on helppoa osoittaa sormella niitä jotka ovat selviytyneet vaikeimman tien kautta niin ettei ole yhteiskuntakelpoinen jos ei lisäänny. Olen vihattu ihminen mutta ei se haittaa jos saan olla rauhassa tyhmiltä ihmisiltä sillä niistä ei mitään koostu. Tyhmiltä ihmisiltä ei saa yhtään mitään kehittävää ja ainoastaan korkeastikoulutetuilla saattaa on jotain uutta annettavaa minunlaiselleni joka olen opiskellut monta ammattia ja kolmatta on menossa. Olen koko iän opiskeleva enkä tee ikinä raskaita töitä enään mitä tein nuoruudessa kymmenen vuotta ja se riitti. Nyt vaan opiskelen ja voin opiskella sinne eläke ikään saakka sillä en tarvitse rahaa matkusteluun kun ei se kiinnosta.
Matkustelu on niin turhanpäiväistä saastuttamista ihan kamalimmasta päästä että sitä pitäisi rajoittaa. Miksi veronmaksajilla kustannetaan saastuttaminen ja miksi ei tuomita niitä turhaan matkustelevia kun sellaisilta köyhiltä otetaan pois joilla ei ole edes varaa jokapäiväiseen ruokaan niin rikkailta ei oteta mitään pois. Sopeutumiseläkkeet pois kun he työllistyisivät omien yritysten kautta mutta on järjetöntä että he nostavat eläkettä vaikka on oma yritys. Tavalliselle kansalle sellainen ei olisi mahdollista´, vai olisiko? Nostetaan palkkaa 5000 euroa yhteiskunnalta ja sitten huseerataan oman yrityksen kanssa vittu pimeää työtä.
Vittu saan 518 euroa kuussa kun käyn opiskelemassa uutta ammattia ja vittu se on ihan tyhjänpäiväinen korvaus. Joudun maksamaan matkakulut itse ja kaikki opiskelu materiaalin mikä ei olekkaan ihan halpaa lystiä mutta kansanedustajat joidenka ei tarvitse hakea työpaikkaa kun saa elinikäisen sopeutumiseläkkeen niin ei tarvitse välittää mistään mitään.
Kaikki ne ottaisi pois mutta itseltään ei mitään ja järkyttävää että kaikkein köyhimmiltä viedään pois pienemmistäkin mutta itse ne eivät anna suuremmista. Köyhät laitetaan maksamaan maahanmuuton, pakolaisten kustannukset ne vitun iso perheiden loisten kulut. Sen maan joista ne pakolaiset tulevat niin pitäisi maksaa niiden sosiaaliturva eikä vittu suomalaisten selkänahasta. Mitä enemmän tulee pakolaisia niin sitä enemmän otetaan suomalaisten sosiaaliturvasta pois. Työttömät ovat ensimmäinen ryhmä ja toinen ovat lapsiperheet joilta aletaan vähent
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1062215- 103886
- 66833
- 46800
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21746Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha517716Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76640- 64615
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23590- 57561