Parisuhde CV

Jos treffeillä, kuten työpaikoilla tarvittaisiin parisuhde CV, millainen olisi mielestäsi ideaalinen n. 35 vuotiaalle miehelle tai naiselle?

CV: ssä voisi siis olla aikuisiänparisuhteiden määrä (kpl), laatu (avioliitto/avoliitto/seurustelu/säätö/irtosuhde) , mahdolliset ulkomaansuhteet, lapset, erityiset ansiot parisuhteessa, tiedot/taidot ja käydyt koulutukset, asuinpaikka, harrastukset...

Oman (nais)kandidaatin CV voisi olla

30-40 v.
Takana 0-2 pidempää parisuhdetta.
Irtosuhteita alle 20
Säätöjä alle 10

Ulkomaansuhteita 0-2 (sisältyvät noihin edellisiin)

Ei lapsia

Asuinpaikka pääkaupunkiseutu

Harrastukset liikunnalliset ja luontoa lähellä

Osaa pyytää anteeksi ja on tasa-arvoinen

39

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hotpuuma

      Missä osio: terveystiedot??
      Sukupuolitaudit, sukuselvitys, älykkyysosamäärät, geenikartta ym.

    • Varmaarankkapäivä

      Jos ei oo poikaaystävää työkaverit syrjii

    • onneksijotöissä

      Enpä ole ennen kuullutkaan, että työpaikoillekin vaaditaan nykyään parisuhde CV!
      Miten tämä uusi työnhaku CV poikkeaa siitä vanhasta?

      • 5552

        Työpaikoilla tarvitaan normaali cv, ei parisuhde cv.tä.
        Nykyajan työnhaussa ei tosin useinkaan riitä cv valokuvalla, vaan tarvitaan video, jossa hakija esittelee itsensä ja kertoo kaikesta...


    • 5552

      Haha, no kaikenlaista. Ideaalista on ehdottomasti treffit ilman CV.tä... Kukin suhde/parisuhde on ja muodostuu juuri sellaiseksi kuin sen osapuolet on. Pikemminkin noista CV.n numeroista olisi uudessa suhteessa kenties vain haittaa. Tai ei olisi, miksi kertoa totuutta...

      Minua kiinnostaa eniten ihmisten salasuhteet. Niitä ei voisi hyvien tapojenkaan vuoksi mainita CV.ssä. Itselläni on kaksi erityisen pitkää suhdetta kahteen mieheen. Toisen kanssa olen seurustellut aikoinaan, toisen kanssa en. Aikoinaan luulin, että poikakaverin/miesystävän etsiminen muodostuisi turhan mutkikkaaksi, koska ko. miehen olisi hyväksyttävä, että nuo kaksi melkeinkuinystävämiestä kuuluu kanssani samaan pakettiin. Toisin kävi. Ihme kyllä niin ex kuin nykyinen mieheni hyväksyivät koko paketin, eivät kyseenalaistaneet kertaakaan. Pikemminkin tuntui siltä, että melkeinkuinystävämiehet toimivat suosittelijanani. Jos etsisin uuttaa miestä, ja parisuhde CV olisi tehtävä, laittaisinkin heidät suosittelijoiksi ;).

      Jos oman ihannenaiskandidaattisi CV.ssä lukisikin:

      Osaa ANTAA anteeksi. Haluaa lapsia ja hoitaa heitä kotona pitkään, niin jättäisitkö treffit väliin?

    • Yogamies

      Suosittelijat unohdin kokonaan :-)

      "Osaa ANTAA anteeksi. Haluaa lapsia ja hoitaa heitä kotona pitkään, niin jättäisitkö treffit väliin?"

      Osaa antaa anteeksi olisi ehdottoman hyvä, paitsi tuollaiset abstraktit asiat eivät sinänsä ehkä kuulu CV: hen.

      Itselläni on lapset tehtynä, joten ei lapsia ja vaikka haluaisin, en haluaisi, että naiseni hoitaisi niitä kotona kuin sen vuoden.

      • vainainenkotona

        ai nainen saisi hoitaa lastanne vain vuoden, ja sitten päiväkotiin, niinkö?
        Miksi ihmeessä vain vuoden tai miksi ihmeessä pitäisi olla vuosi jos haluaisi mennä aiemmin töihin?
        Minä olin kotona 6 kk ja mies reilut 2 vuotta kotihoidon tuella, ihan omasta halustaan ja yhteisellä sopimuksella, kun miehellä on pienempi palkka kuin minulla. Kumpikaan ei halunnut laittaa lasta 11 kk vanhana hoitoon, mies pärjäsi lapsen kanssa siinä kuin minäkin, joten meillä oli luontevaa miehen jäädä kotiin. Teki siinä samalla omakotitalon loppuviimeistelyn, siis listoitus yms. hommat valmiiksi lapsen hoidon ohella.


      • vainainenkotona kirjoitti:

        ai nainen saisi hoitaa lastanne vain vuoden, ja sitten päiväkotiin, niinkö?
        Miksi ihmeessä vain vuoden tai miksi ihmeessä pitäisi olla vuosi jos haluaisi mennä aiemmin töihin?
        Minä olin kotona 6 kk ja mies reilut 2 vuotta kotihoidon tuella, ihan omasta halustaan ja yhteisellä sopimuksella, kun miehellä on pienempi palkka kuin minulla. Kumpikaan ei halunnut laittaa lasta 11 kk vanhana hoitoon, mies pärjäsi lapsen kanssa siinä kuin minäkin, joten meillä oli luontevaa miehen jäädä kotiin. Teki siinä samalla omakotitalon loppuviimeistelyn, siis listoitus yms. hommat valmiiksi lapsen hoidon ohella.

        Saaminen on eri asia kuin haluaminen. En minä voi aikuista ihmistä pakottaa.

        Oma expuolisoni oli toisen lapsen kanssa n. 1 vuoden kotona ja toisen 9 kk. Kummankin lapsen jälkeeen olin tolella tyytyväinen, kun hän meni töihin. Jos asian ilmaisen niin, että viulunkieltä ei tuon noiden äippälomien aikana olisi tarvinnut kaupasta mennä ostamaan, niin ymmärrät varmaan asian.

        Lisäksi äitiyslomat ovat toiseksi suurin miesten ja naisten palkkaepätasa-arvoon vaikuttava syy, eikä rupsahtaneet kotiäidit vastaa muutenkaan naisihannettani.


      • yipuipf
        Yogamies kirjoitti:

        Saaminen on eri asia kuin haluaminen. En minä voi aikuista ihmistä pakottaa.

        Oma expuolisoni oli toisen lapsen kanssa n. 1 vuoden kotona ja toisen 9 kk. Kummankin lapsen jälkeeen olin tolella tyytyväinen, kun hän meni töihin. Jos asian ilmaisen niin, että viulunkieltä ei tuon noiden äippälomien aikana olisi tarvinnut kaupasta mennä ostamaan, niin ymmärrät varmaan asian.

        Lisäksi äitiyslomat ovat toiseksi suurin miesten ja naisten palkkaepätasa-arvoon vaikuttava syy, eikä rupsahtaneet kotiäidit vastaa muutenkaan naisihannettani.

        Miksi juuri kotiäidit ovat rupsahtaneita? Outo käsitys. Käytännössä se nimittäin on tosinpäin. Eli työssäkäyvät äidit rupsahtavat herkemmin, koska heillä ei ole minkäänlaista aikaa itselleen.


      • yipuipf

        Eikös anteeksi antaminen ole yhtä abstraktiasia kuin anteeksipyytäminen? Tai jopa niin päin että anteeksi antaminen on konkreettisempaa?


      • yipuipf kirjoitti:

        Miksi juuri kotiäidit ovat rupsahtaneita? Outo käsitys. Käytännössä se nimittäin on tosinpäin. Eli työssäkäyvät äidit rupsahtavat herkemmin, koska heillä ei ole minkäänlaista aikaa itselleen.

        No ei minun mieleen ole muutkaan rupsahtaneet naiset, mutta minun mielikuvani kotiäideistä on hiukan ylipainoinen nainenjoka liikkuu mukavissa, mutta käytännöllisissä vaatteissa ilman meikkiä päivästä toiseen. Naiset työelämässä ovat huolitellumpia.

        En ole asiasta tilastoa nähnyt, mutta tässä tapauksessa kyse oli minun ajatuksistani, joten asialla ei oikeastaan ole mitään väliä.


      • hhlk
        Yogamies kirjoitti:

        No ei minun mieleen ole muutkaan rupsahtaneet naiset, mutta minun mielikuvani kotiäideistä on hiukan ylipainoinen nainenjoka liikkuu mukavissa, mutta käytännöllisissä vaatteissa ilman meikkiä päivästä toiseen. Naiset työelämässä ovat huolitellumpia.

        En ole asiasta tilastoa nähnyt, mutta tässä tapauksessa kyse oli minun ajatuksistani, joten asialla ei oikeastaan ole mitään väliä.

        Kamalaa, jos nainen kehtaa olla lasten kanssa kotona mukavissa ja käytännöllisissä vaatteissa. Voi eiii. Tosin tulee mieleen hoitaisiko lasten isä lapsiaan tumma puku päällä, solmio kaulassa ja meikattuna...


      • hhlk kirjoitti:

        Kamalaa, jos nainen kehtaa olla lasten kanssa kotona mukavissa ja käytännöllisissä vaatteissa. Voi eiii. Tosin tulee mieleen hoitaisiko lasten isä lapsiaan tumma puku päällä, solmio kaulassa ja meikattuna...

        Ainakin minusta lasten kanssa voi olle käytännöllisiä vaatteissa, mutta on vaan myönnettävä eivät ne kaikkein seksikkäimmät ole.

        On eri asia, jos viimeinen mielikuva vaimosta on aamulla college ja pieruverkkarit, kuin tukka laitettuna ja meikattuna näteissä vaatteissa. Jos vaatteilla ei olisi väliä, niin ei kukaan laittaisi esim ravintolaan parasta päälle.


      • Kandikandi

        Kai nuo asiat voi kertoa ihan suusanallisestikin, höh. Idea on kiva mutta naurettava.


    • osijoieje

      Olen aikuinen mies, ja vastaan millainen mielestäni olisi ihanne CV tuollaisella 35v naiselle.

      -Takana esim. 3 vakavampaa vuosien suhdetta, joista 1 avioliitto. (Ei siis pelkää sitoutumista)
      -Muutama lyhyt tapailusuhde (joten on uskaltanut tutustua ihmisiin)
      -1-2 satunnaista yhden illan juttua (ihminen on ihminen, ja pelkkä seksikin saa kiinnostaa. Kunhan se ei koskaan ole ollut elämäntapa)
      -Lapsia 1-2 (jos ei 35v ole vielä saanut lapsia, niin on hyvin todennäköistä että joko hänen biologinen kello huutaa, tai nainen ei voi saada lapsia, tai hänessä on henkisesti jokin vialla)

      Maanläheinen, hauska ja huumorintajuinen, älykäs ja sydämellinen, mutkaton.

      Normaalipainoinen, kauniskasvoinen, tietää mitä haluaa, osaa joustaa.

      Korkeasti koulutettu ja töissä käyvä. Tienaa niin että pystyy elättämään itsensä. (Mitään pikavippejä tai maksuhäiriöitä ei saa olla.)

      Haluaa asua muualla kuin kerrosalossa. Osaa huolehtia itsenäisesti arjestaan, mutta osaa myös jakaa arkensa. Pitää normaalista elämästä, eikä maalaile mitään

      Harrastukset saa olla mitä tahansa, mikä ei ole liian "friikkiä".

      Pitää lapsista ja eläimistä.

      On fyysisesti kohtuullisen terve.

    • Bravehaart

      Elämän erinomaisuus on ihan toisaalla. On valittava shoppailu, tai kaiken aikaa kaikkien kaasta. Eräs vaihtoehto on pönöttää peiton alla koko päivän.

    • Mchiihto

      Tiril on parempi ku eril.

    • KierränNääTyypitKaukaa

      Kaikki ruokot/tenavat ja kuinka monen eri muijan kanssa, pitäisi myös ehdottomasti laittaa CV:hen.

      • Kyllä tuohan on oleellinen asia uudessa parisuhteessa. se voi hyvin olla 200-300 € pois kulutuksesta joka kuukausi.


      • aiujue

        Totta, taloudellinen kulu. Eikä usein mikään 200e riitä. MUTTA itse olen sitä mieltä, että jos n. 35v nainen tai hivenen vanhempi mies, ei ole vielä lapsia saanut, niin ihmisessä on joko henkisesti tai fyysisesti jotain arveluttavaa.

        Jos siis on vielä 20 , niin on ehdoton plussa, ettei lapsia vielä ole. Voi perustaa perhaan sitten yhdessä. Mutta jos ikää alkaa olemaan yli 35, niin aika kiire tulis perheen kanssa... Pitäis tutustua vaihdilla ja vuoden päästä jo lisääntyä. Ei kiitos. Parempi tutustua ajan kanssa, ja rakentaa toimiva uusperhe.


      • aiujue kirjoitti:

        Totta, taloudellinen kulu. Eikä usein mikään 200e riitä. MUTTA itse olen sitä mieltä, että jos n. 35v nainen tai hivenen vanhempi mies, ei ole vielä lapsia saanut, niin ihmisessä on joko henkisesti tai fyysisesti jotain arveluttavaa.

        Jos siis on vielä 20 , niin on ehdoton plussa, ettei lapsia vielä ole. Voi perustaa perhaan sitten yhdessä. Mutta jos ikää alkaa olemaan yli 35, niin aika kiire tulis perheen kanssa... Pitäis tutustua vaihdilla ja vuoden päästä jo lisääntyä. Ei kiitos. Parempi tutustua ajan kanssa, ja rakentaa toimiva uusperhe.

        Eihän kaikki halua tai pysty saamaan lapsia.


      • etrt
        Yogamies kirjoitti:

        Eihän kaikki halua tai pysty saamaan lapsia.

        Juu ei, kaikki eivät halua tai pysty saamaan lapsia. Siksi onkin hyvä tietää jo suhteen alussa, tapailuvaiheessa lapsitilanne kokonaisuudessaan. Itsekin etsin eronnutta miestä, jolla on lapsia, muttei enää halua niitä.


      • aiujue
        Yogamies kirjoitti:

        Eihän kaikki halua tai pysty saamaan lapsia.

        Aivan, siksi kirjoitinkin että on joko henkisesti tai fyysisesti jotain arveluttavaa.

        Ei pysty saamaan lapsia = fyysinen ongelma (joka monella johtaa katkeruuteen)
        Ei halua saada lapsia = erittäin paha, henkinen ongelma. Poikkeaa suurimman osan toiveesta, joten hyvin harvalle potentiaalinen kumppani.


      • aiujue kirjoitti:

        Aivan, siksi kirjoitinkin että on joko henkisesti tai fyysisesti jotain arveluttavaa.

        Ei pysty saamaan lapsia = fyysinen ongelma (joka monella johtaa katkeruuteen)
        Ei halua saada lapsia = erittäin paha, henkinen ongelma. Poikkeaa suurimman osan toiveesta, joten hyvin harvalle potentiaalinen kumppani.

        ok, ymmärrän


    • Goals-goals-goals

      Pinnallisen ihmisen tyypillinen CV: Vaihtelua ja tuuletusta.

    • jäkätijäkätivaan

      Jos 35 vuotias ei osaa ilman cv:tä päättää tykkääkö jostain ihmisestä vai ei, niin kannattaa mennä sen kuuluisan saunan taakse ja ampua nappi omaan otsaan.

      • Kyse ei olekaan siitä. Voihan se työntekijäkin tuntua mahtavalta tyypiltä haastattelussa, mutta jos takana on kymmeniä lyhyitä työsuhteita tai ei sitä kokemusta alalta löydykään , niin voi olla, että mieli muuttuu.

        Sama parisuhteessa. Mitä jos taustalla on esim. 150 panoa, niin voi iskeä epäilys, että onko kykeneväinen parisuhteeseen.

        Jostain syystä erityisesti naisilla on luulo, että rakkaus muuttaa kaiken.


      • mies38.5v
        Yogamies kirjoitti:

        Kyse ei olekaan siitä. Voihan se työntekijäkin tuntua mahtavalta tyypiltä haastattelussa, mutta jos takana on kymmeniä lyhyitä työsuhteita tai ei sitä kokemusta alalta löydykään , niin voi olla, että mieli muuttuu.

        Sama parisuhteessa. Mitä jos taustalla on esim. 150 panoa, niin voi iskeä epäilys, että onko kykeneväinen parisuhteeseen.

        Jostain syystä erityisesti naisilla on luulo, että rakkaus muuttaa kaiken.

        Ai, oot siis sitä mieltä, jos joku nainen tykkää seksistä ja on sitä harrastanut useamman miehen kanssa ennen suhun tutustumista, nainen on automaattisesti huono parisuhteessa, vai?

        Päteekö sama toisin päin, 35v mies jolla on ollut paljon irtosuhteita, on sitoutumis-kammoinen paskajätkä, vai onko oikeesti?
        Miksi turhaan tehdä elämästään liian vaikeaa. Menneet satunnaiset seksisuhteet ovat menneitä juttuja, eikä ne kuulu nykyiseen elämään.

        Mulla ei ole koskaan merkannut mitään se, kuinka paljon tai kuinka monen kanssa, mun potentiaalinen seurustelukumppani on ollut ennen kuin minut tapasi. En koskaan ole kysynyt kenenkään seksikumppaneista kertaakaan. Karkeasti yksinkertaistettuna ainoa asia mikä minua ennen punkkaan menemistä kiinnostaa on se, että näinen on terve, ettei ole tauteja. Mutta enpä ole koskaan hypännytkään kenenkään kanssa sänkyyn ilman ehkäisyä tuosta noin vaan.
        Mulle merkkaa enemmän ihmisissä ja naisissa se, miten hän käyttäytyy minua kohtaan, millanen on muille kanssaolijoille, ja se että meillä henkilökemiat natsaa yhteen, se että yhdessäolo on luontevaa, ei ole väkinäistä eikä teennäistä tunnelmaa eikä liikaa yrittämistä.

        En koskaan ole puhunut omista seksijutuistani yhdessäkään parisuhteessa. Ne on automaattisesti mun intimiteettisuojan piiriin kuuluvia juttuja. Ei ne kuulu kenellekään muulle kuin minulle ja niille joiden kanssa joskus olen ollut sillai.
        Pari naista olen jättänyt sen takia kun he olivat sairaalloisen uteliaita. Kun liikuttiin ja vastaan tuli joku nainen jota moikkasin, heti olivat kysymässä kuka toi oli, mistä sä sen tunnet, onko teillä ollut suhde. Niille ei riittänyt yksinkertainen vastaus että ollaan vanhoja tuttuja. Menneet on menneitä, ei mun tarvitse tehdä tiliä niistä kenellekää, eikä niillä ole vaikutusta mun nykyiseen suhteeseen.

        Nykyään levitellään somessa ja joka puolella kaikki asiat auki pimpin treenauspulloja myöden koko maailmalle. Ihmisillä ei ole enää käsitystä siitä, että yhä voi olla määrätyt rajat siinä mitä kannattaa itsestään kertoa, ei enää ymmärretä mitkä asiat olisi hyvä pitää omana tietonaan.


      • mies38.5v kirjoitti:

        Ai, oot siis sitä mieltä, jos joku nainen tykkää seksistä ja on sitä harrastanut useamman miehen kanssa ennen suhun tutustumista, nainen on automaattisesti huono parisuhteessa, vai?

        Päteekö sama toisin päin, 35v mies jolla on ollut paljon irtosuhteita, on sitoutumis-kammoinen paskajätkä, vai onko oikeesti?
        Miksi turhaan tehdä elämästään liian vaikeaa. Menneet satunnaiset seksisuhteet ovat menneitä juttuja, eikä ne kuulu nykyiseen elämään.

        Mulla ei ole koskaan merkannut mitään se, kuinka paljon tai kuinka monen kanssa, mun potentiaalinen seurustelukumppani on ollut ennen kuin minut tapasi. En koskaan ole kysynyt kenenkään seksikumppaneista kertaakaan. Karkeasti yksinkertaistettuna ainoa asia mikä minua ennen punkkaan menemistä kiinnostaa on se, että näinen on terve, ettei ole tauteja. Mutta enpä ole koskaan hypännytkään kenenkään kanssa sänkyyn ilman ehkäisyä tuosta noin vaan.
        Mulle merkkaa enemmän ihmisissä ja naisissa se, miten hän käyttäytyy minua kohtaan, millanen on muille kanssaolijoille, ja se että meillä henkilökemiat natsaa yhteen, se että yhdessäolo on luontevaa, ei ole väkinäistä eikä teennäistä tunnelmaa eikä liikaa yrittämistä.

        En koskaan ole puhunut omista seksijutuistani yhdessäkään parisuhteessa. Ne on automaattisesti mun intimiteettisuojan piiriin kuuluvia juttuja. Ei ne kuulu kenellekään muulle kuin minulle ja niille joiden kanssa joskus olen ollut sillai.
        Pari naista olen jättänyt sen takia kun he olivat sairaalloisen uteliaita. Kun liikuttiin ja vastaan tuli joku nainen jota moikkasin, heti olivat kysymässä kuka toi oli, mistä sä sen tunnet, onko teillä ollut suhde. Niille ei riittänyt yksinkertainen vastaus että ollaan vanhoja tuttuja. Menneet on menneitä, ei mun tarvitse tehdä tiliä niistä kenellekää, eikä niillä ole vaikutusta mun nykyiseen suhteeseen.

        Nykyään levitellään somessa ja joka puolella kaikki asiat auki pimpin treenauspulloja myöden koko maailmalle. Ihmisillä ei ole enää käsitystä siitä, että yhä voi olla määrätyt rajat siinä mitä kannattaa itsestään kertoa, ei enää ymmärretä mitkä asiat olisi hyvä pitää omana tietonaan.

        "Ai, oot siis sitä mieltä, jos joku nainen tykkää seksistä ja on sitä harrastanut useamman miehen kanssa ennen suhun tutustumista, nainen on automaattisesti huono parisuhteessa, vai?"

        Periaatteessa kyllä. Jos naisen (tai miehen) parisuhdehistoria on kovin värikäs, kertoo se minun mielestän jonkinlaisesta huomiohakuisuudesta ja en usko, että se poistuu, kun tapaa sen oikean. Se voi vajota taka-alalle muutamaksi vuodeksi parisuhteen alussa ja perheen perustamisen aikoihin, mutta ei perusluonne muutu. Tässä nyt en puhu muutamasta yhden yön suhteesta vaan suuresta määrästä.

        "Päteekö sama toisin päin, 35v mies jolla on ollut paljon irtosuhteita, on sitoutumis-kammoinen paskajätkä, vai onko oikeesti? "

        No kyllä minusta, mutta se jää naisten päätettäväksi. Valitettavasti monet naiset vain suosivat kokeneita miehiä. Mistä tuo suosiminen johtuu, ei ole varmaan yhtä selitystä. Miehelle pitempi sinkkuaika ja useat suhteet selittyvät ehkä helpommin biologialla, kuin naisille.


      • myösYogamies
        Yogamies kirjoitti:

        "Ai, oot siis sitä mieltä, jos joku nainen tykkää seksistä ja on sitä harrastanut useamman miehen kanssa ennen suhun tutustumista, nainen on automaattisesti huono parisuhteessa, vai?"

        Periaatteessa kyllä. Jos naisen (tai miehen) parisuhdehistoria on kovin värikäs, kertoo se minun mielestän jonkinlaisesta huomiohakuisuudesta ja en usko, että se poistuu, kun tapaa sen oikean. Se voi vajota taka-alalle muutamaksi vuodeksi parisuhteen alussa ja perheen perustamisen aikoihin, mutta ei perusluonne muutu. Tässä nyt en puhu muutamasta yhden yön suhteesta vaan suuresta määrästä.

        "Päteekö sama toisin päin, 35v mies jolla on ollut paljon irtosuhteita, on sitoutumis-kammoinen paskajätkä, vai onko oikeesti? "

        No kyllä minusta, mutta se jää naisten päätettäväksi. Valitettavasti monet naiset vain suosivat kokeneita miehiä. Mistä tuo suosiminen johtuu, ei ole varmaan yhtä selitystä. Miehelle pitempi sinkkuaika ja useat suhteet selittyvät ehkä helpommin biologialla, kuin naisille.

        "Miksi turhaan tehdä elämästään liian vaikeaa. Menneet satunnaiset seksisuhteet ovat menneitä juttuja, eikä ne kuulu nykyiseen elämään. "

        Täydellisessä maailmassanäinhän sen pitäisi mennä, mutta kun ei mene. Siksi työelämässäkin käytetään CV-tä kertomassa työnhakijan osaamisesta ja kokemuksesta, poliisi pitää rikosrekisteriä ja sairaalat potilashistoriaa.

        Menneestä voidaan päätellä tulevaa ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.

        Jos sinä haluat sulkea silmäsi ja korvasi, niin se on ok, kovin viisasta se ei ole. Enkä puhu tässä nyt pelkästään parisuhdehistoriasta. Tulevaan parisuhteeseen voi vaikuttaa esim mielenterveys ja muut sairaudet, rikokset jne.

        "En koskaan ole puhunut omista seksijutuistani yhdessäkään parisuhteessa. Ne on automaattisesti mun intimiteettisuojan piiriin kuuluvia juttuja. Ei ne kuulu kenellekään muulle kuin minulle ja niille joiden kanssa joskus olen ollut sillai. "

        Eikä kannatakaan puhua, koska ne ovat useimmille ihmisille tabu varsinkin parisuhteen alussa. En minäkään kehtaa kysyä asioista suoraan, mutta kuuntelen ja katselen kyllä tarkalla korvalla kumppaniani, hänen kavereitaan ja käyttäytymistä.


      • yx7
        mies38.5v kirjoitti:

        Ai, oot siis sitä mieltä, jos joku nainen tykkää seksistä ja on sitä harrastanut useamman miehen kanssa ennen suhun tutustumista, nainen on automaattisesti huono parisuhteessa, vai?

        Päteekö sama toisin päin, 35v mies jolla on ollut paljon irtosuhteita, on sitoutumis-kammoinen paskajätkä, vai onko oikeesti?
        Miksi turhaan tehdä elämästään liian vaikeaa. Menneet satunnaiset seksisuhteet ovat menneitä juttuja, eikä ne kuulu nykyiseen elämään.

        Mulla ei ole koskaan merkannut mitään se, kuinka paljon tai kuinka monen kanssa, mun potentiaalinen seurustelukumppani on ollut ennen kuin minut tapasi. En koskaan ole kysynyt kenenkään seksikumppaneista kertaakaan. Karkeasti yksinkertaistettuna ainoa asia mikä minua ennen punkkaan menemistä kiinnostaa on se, että näinen on terve, ettei ole tauteja. Mutta enpä ole koskaan hypännytkään kenenkään kanssa sänkyyn ilman ehkäisyä tuosta noin vaan.
        Mulle merkkaa enemmän ihmisissä ja naisissa se, miten hän käyttäytyy minua kohtaan, millanen on muille kanssaolijoille, ja se että meillä henkilökemiat natsaa yhteen, se että yhdessäolo on luontevaa, ei ole väkinäistä eikä teennäistä tunnelmaa eikä liikaa yrittämistä.

        En koskaan ole puhunut omista seksijutuistani yhdessäkään parisuhteessa. Ne on automaattisesti mun intimiteettisuojan piiriin kuuluvia juttuja. Ei ne kuulu kenellekään muulle kuin minulle ja niille joiden kanssa joskus olen ollut sillai.
        Pari naista olen jättänyt sen takia kun he olivat sairaalloisen uteliaita. Kun liikuttiin ja vastaan tuli joku nainen jota moikkasin, heti olivat kysymässä kuka toi oli, mistä sä sen tunnet, onko teillä ollut suhde. Niille ei riittänyt yksinkertainen vastaus että ollaan vanhoja tuttuja. Menneet on menneitä, ei mun tarvitse tehdä tiliä niistä kenellekää, eikä niillä ole vaikutusta mun nykyiseen suhteeseen.

        Nykyään levitellään somessa ja joka puolella kaikki asiat auki pimpin treenauspulloja myöden koko maailmalle. Ihmisillä ei ole enää käsitystä siitä, että yhä voi olla määrätyt rajat siinä mitä kannattaa itsestään kertoa, ei enää ymmärretä mitkä asiat olisi hyvä pitää omana tietonaan.

        "Mulle merkkaa enemmän ihmisissä ja naisissa se, miten hän käyttäytyy minua kohtaan, millanen on muille kanssaolijoille, ja se että meillä henkilökemiat natsaa yhteen, se että yhdessäolo on luontevaa, ei ole väkinäistä eikä teennäistä tunnelmaa eikä liikaa yrittämistä. "

        Taidat olla ainoita tervejärkisiä miehiä täällä :).

        Itse painotan myös luontevuutta ja henkilökemioita.


      • yx7
        myösYogamies kirjoitti:

        "Miksi turhaan tehdä elämästään liian vaikeaa. Menneet satunnaiset seksisuhteet ovat menneitä juttuja, eikä ne kuulu nykyiseen elämään. "

        Täydellisessä maailmassanäinhän sen pitäisi mennä, mutta kun ei mene. Siksi työelämässäkin käytetään CV-tä kertomassa työnhakijan osaamisesta ja kokemuksesta, poliisi pitää rikosrekisteriä ja sairaalat potilashistoriaa.

        Menneestä voidaan päätellä tulevaa ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.

        Jos sinä haluat sulkea silmäsi ja korvasi, niin se on ok, kovin viisasta se ei ole. Enkä puhu tässä nyt pelkästään parisuhdehistoriasta. Tulevaan parisuhteeseen voi vaikuttaa esim mielenterveys ja muut sairaudet, rikokset jne.

        "En koskaan ole puhunut omista seksijutuistani yhdessäkään parisuhteessa. Ne on automaattisesti mun intimiteettisuojan piiriin kuuluvia juttuja. Ei ne kuulu kenellekään muulle kuin minulle ja niille joiden kanssa joskus olen ollut sillai. "

        Eikä kannatakaan puhua, koska ne ovat useimmille ihmisille tabu varsinkin parisuhteen alussa. En minäkään kehtaa kysyä asioista suoraan, mutta kuuntelen ja katselen kyllä tarkalla korvalla kumppaniani, hänen kavereitaan ja käyttäytymistä.

        " Tulevaan parisuhteeseen voi vaikuttaa esim mielenterveys ja muut sairaudet, rikokset jne."

        Mmm. Nämä voivat vaikuttaa parisuhteeseen. Silti kannattaisi miettiä, että esim. sairastuminen mielenterveyshäiriöihin tai muuten, rikokset jne voi tapahtua vasta parisuhteen aikana. Silloin ne vaikuttavat ehdottomasti eniten. Lisänäkökulmana myös se, että jos nuori ihminen sairastuu esim. masennukseen, ja hakeutuu hoitoon, hän parantuu todennäköisesti. Keski-ikäinen taas usein kieltää koko sairautensa > eikä näin edes hakeudu hoitoon. Jolloin se luonnollisesti vaikuttaa haitallisesti puolisoon ja muihin perheenjäseniin.


      • Lhss
        Yogamies kirjoitti:

        "Ai, oot siis sitä mieltä, jos joku nainen tykkää seksistä ja on sitä harrastanut useamman miehen kanssa ennen suhun tutustumista, nainen on automaattisesti huono parisuhteessa, vai?"

        Periaatteessa kyllä. Jos naisen (tai miehen) parisuhdehistoria on kovin värikäs, kertoo se minun mielestän jonkinlaisesta huomiohakuisuudesta ja en usko, että se poistuu, kun tapaa sen oikean. Se voi vajota taka-alalle muutamaksi vuodeksi parisuhteen alussa ja perheen perustamisen aikoihin, mutta ei perusluonne muutu. Tässä nyt en puhu muutamasta yhden yön suhteesta vaan suuresta määrästä.

        "Päteekö sama toisin päin, 35v mies jolla on ollut paljon irtosuhteita, on sitoutumis-kammoinen paskajätkä, vai onko oikeesti? "

        No kyllä minusta, mutta se jää naisten päätettäväksi. Valitettavasti monet naiset vain suosivat kokeneita miehiä. Mistä tuo suosiminen johtuu, ei ole varmaan yhtä selitystä. Miehelle pitempi sinkkuaika ja useat suhteet selittyvät ehkä helpommin biologialla, kuin naisille.

        Mäkin ehkä joskus mustavalkoisesti ajattelin noin. Kunnes elämä opetti.

        Olen 10 vuotta elänyt onnellista (uus)perhe-elämää mieheni kanssa. Hän on erittäin sitoutunut ja rakastava kumppani. Elämä on hyvää ja mutkatonta. En voisi kuvitellakaan että mieheni jättäisi tai pettäisi. Ajatus on absurdi.😊

        Minulla ei ole tarkkaa tietoa mieheni aiempien kumppaneiden lukumäärästä. Arvelisin että 100. Moni voisi siis ajatella että paljon, tai että kyseessä on joku pelimies. Ei todellakaan ole, eikä ole ollut edes ennen minun tapaamista.

        Mies eli 40-vuotiaaksi asti sinkkuna. Kun poikuus on lähtenyt 15-kesäisenä, niin 25 vuotta... Sehän tekee vain n. 4 naista vuodessa. Eli yksi nainen joka 3. kuukausi.

        Kun kyseessä on kivan näköinen, älykäs ja koulutettu mies, niin naisia tulee tarjolle. Ja sinkku toki kaipaa seksiä ja läheisyyttä. Vuosien varrella moni nainen halusi parisuhteenkin, mutta mies ei ikinä riittävästi kiinnostunut. Deittailut loppuivat aina muutamassa kuukaudessa, koska mies oli nirso.

        Minut tavatessaan koki, että nyt. Olin hänelle juuri sopiva, ja hän minulle. Ei siihen muuta tarvittu.

        Missään baareissa tms mies ei viimeiseen 10 vuoteen ollut enää reissannut, oli jo aikuiseksi kasvanut. Perhettä hän kaipasi, mutta oli vain huolella valinnut itselleen sopivaa.😊


      • Lhss kirjoitti:

        Mäkin ehkä joskus mustavalkoisesti ajattelin noin. Kunnes elämä opetti.

        Olen 10 vuotta elänyt onnellista (uus)perhe-elämää mieheni kanssa. Hän on erittäin sitoutunut ja rakastava kumppani. Elämä on hyvää ja mutkatonta. En voisi kuvitellakaan että mieheni jättäisi tai pettäisi. Ajatus on absurdi.😊

        Minulla ei ole tarkkaa tietoa mieheni aiempien kumppaneiden lukumäärästä. Arvelisin että 100. Moni voisi siis ajatella että paljon, tai että kyseessä on joku pelimies. Ei todellakaan ole, eikä ole ollut edes ennen minun tapaamista.

        Mies eli 40-vuotiaaksi asti sinkkuna. Kun poikuus on lähtenyt 15-kesäisenä, niin 25 vuotta... Sehän tekee vain n. 4 naista vuodessa. Eli yksi nainen joka 3. kuukausi.

        Kun kyseessä on kivan näköinen, älykäs ja koulutettu mies, niin naisia tulee tarjolle. Ja sinkku toki kaipaa seksiä ja läheisyyttä. Vuosien varrella moni nainen halusi parisuhteenkin, mutta mies ei ikinä riittävästi kiinnostunut. Deittailut loppuivat aina muutamassa kuukaudessa, koska mies oli nirso.

        Minut tavatessaan koki, että nyt. Olin hänelle juuri sopiva, ja hän minulle. Ei siihen muuta tarvittu.

        Missään baareissa tms mies ei viimeiseen 10 vuoteen ollut enää reissannut, oli jo aikuiseksi kasvanut. Perhettä hän kaipasi, mutta oli vain huolella valinnut itselleen sopivaa.😊

        No sehän on mahtavaa. En todellakaan väitä, ettei poikkeuksia löytyisi ja hyvä, että osaat suhteuttaa asian neljä vuodessa ei kuulosta paljolta. Esitit arvelun sadasta naisesta perustuen vahvasti mutuun. Eikä 100 naista, jossain Helsingissä ole tietysti kovin paljon, mutta jossain pikkukaupungissa se on jo aika moinen määrä

        Liian monet sekoittavat teorian ja luonnonlain. Täällä kiistellään paljon ns markkina-arvoteoriasta ja sen tuomitsevat ovat riemuissaan, kun löytävät jonkin poikkeuksen asiaan ja kokevat, että se romuttaa koko teorian.

        En siis tässäkään asiassa väitä, että ei poikkeuksia olisi.

        Kuitenkin, jos työnantaja etsii työntekijää tekemään pitkäjänteistä työtä ja katsoo 35 v. työnhakijan CV: tä jossa pisin työsuhde on ollut vaikkapa 1 v voi olla, että hänelle on riskittömämpää ottaa hakija, jolla on ollut myös vaikkapa yksi tai kaksi pidempää työsuhdetta.

        Jotenkin liikuttavaa ja surkuhupaisaa, että etenkin naiset kuvittelevat rakkauden olevan jotenkin muusta elämästä irrallaan oleva asia, johon eivät päde mitkään syy seuraussuhteet tai logiikka.

        " En voisi kuvitellakaan että mieheni jättäisi tai pettäisi. Ajatus on absurdi.😊"
        En minäkään voinut ajatellaaikanaan. Luulin, että vaimoni oli uhkarehellistä tyyppiä.


    • Menkäätyö

      En halua eläkkeelle, enenen, kun en tahdo.

    • EnHaluaSuaTuplaVahinko

      Kyllä minä selvitän lapsiluvun heti alkuun. En halua miestä, jolla on kaksi tai useampi kakara kahden tai useamman panon kanssa. Se että miehellä on kersoja useamman naisen kanssa, kertoo todella paljon miehestä ja sen valinnoista. Lisäksi kaksi kakaraa, kaksi kadetta exää, tuplasti ongelmia. Puhumattakaan kolmesta.

    • Seuraavanext

      Harvinaisen typeriä kommentteja !

      • NextPls

        Se on totuus, looser.


    • yx7

      Ei todellakaan voi tietää pelkän iän perusteella tietää mikä olisi ideaalinen parisuhde jollekin muulle ihmiselle.

      Nyrkkisääntönä sanoisin kaikenikäisille ihmisille: olkaa aitoja, älkää esittäkö. Aivan naurettavaa lähteä suhteeseen esittämään jotain muuta kuin on. Jotain sellaista mitä kuvittelee toisen haluavan ja mitä tämä toinen ei sitten todennäköisesti edes halua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe