Tyytymättömyys omaan elämään / osa-alueeseen

psykologiaa

voi aiheuttaa sen, että ihastus jää asumaan mieleen. Ihastuksesta muodostuu keino paeta todellisuutta ja haave, jonka avulla jaksetaan arkea.

Kysyttävää?

10

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkionhyvin

Olen todella tyytyväinen elämääni.
      Mites sinä?

• vainiinniin

Olin kyllä ihan tyytyväinen elämääni kun hänet kohtasin. Ajattelin että helposti unohdan, mutta kyllä se tyytyväisenäkin siellä mielessä kummitteli. Sitten tuli pelkoa siitä koska tunsin niin paljon. Sitten harmitti etten toiminut ja kyllä edelleen tämän ajan jälkeen mietin häntä. Ehkä siinä on taustalla nyt sekin että en ole enää tyytyväinen elämääni ja pakenen hänen kauttaan itseäni ja tylsää elämääni toiveena ns paremmasta ja rakkaudesta. Mutta tämä tunne on ollut sama siitä lähtien kun hänet ensimmäistä kertaa kohtasin ja häneen ihastuin.

• TaiEhkäLuulitOlevasi

tyytyväinen elämääsi? En kirjoita tätä missään nimessä ivallisesti, mutta pidin itse mansikkajäätelöä pienenä parhaana makuna, koska en ollut koskaan maistanut suklaata.

• vainiinniin
        TaiEhkäLuulitOlevasi kirjoitti:

tyytyväinen elämääsi? En kirjoita tätä missään nimessä ivallisesti, mutta pidin itse mansikkajäätelöä pienenä parhaana makuna, koska en ollut koskaan maistanut suklaata.

Olin tyytyväinen. Olin käynyt läpi hyvin outoja asioita ennen hänen kohtaamista. Tavallaan olin hämmentynyt yhden asian takia mutta kuitenkin olin tyytyväinen siihen elämään. Tai hieman pettynyt myöhemmin mutta hänen kohtaamisen aikaan olin vielä onnellinen.

• erilaisia

Mitä muita todellisuudenpakokeinoja on?

• MoniaMonetEiKovinSomia

huumeet, alkoholi, pelaaminen jne. Lista on loputon, hyvä mielikuvitus riittää monille.

• eritsykologimulla

Tykkään arjesta. Siitä vähäeleisestä toimivasta arjesta. Olin siis tyytyväinen siihen. Nyt en enää ole tyytyväinen mihinkään.

• muuttaavieläpitäis

Kaikkeen sitä tuntuu tottuvan

• Mikä aiheuttaa sen että siellä asuu sekunnin välähdyksiä jostain ihastumisen kaltaisesta ja kiellettyä tyhjyyttä ja pyssy joka pamahtaa ärsyttävistä ajatuksista.

• ainavaannäin

Ihastuminen on kiva pakokeino paeta omaa kurjuutta haavemaailmaan niin kauan kunnes luulee toisenkin pitävän itsestään ja erehtyy kertomaan ihastumisesta sille toiselle. Haavemaailma romahtaa ja sitten siitä tulee surullista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      14
      2029
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1405
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      102
      1379
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1225
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1151
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      997
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      996
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      981
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      334
      950
    10. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      917
    Aihe