Saako auton heti liikkeestä mukaan (käytetty)?

Autoummikko

Tämä on ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kun en ole koskaan aiemmin ostanut autoa, niin mistäpä tämänkään tietäisi. Eli: Jos ostan käteisellä käytetyn auton liikkeestä, saanko ajaa sen heti maksun jälkeen minne mielin? Vai onko jotain viivettä paperisodan tms. kanssa? Asia olisi tärkeä tietää, koska asun paikassa, mistä ei julkisia kulje juuri lainkaan ja siksi minulla olisi kapupungissa käydessäni käytettävissä vain yksi päivä, minkä puitteissa tehdä koeajo ja ostopäätös. Ei viitsisi ottaa palkatonta vapaata töistä yhtään enempää kuin on pakko.

5

2500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauppiaidenliitos

Kyllä saat auton heti, kun maksu on tavalla tai toisella suoritettu.
      Jos ostat käteisellä/muuten maksat auton heti, siirtää myyjäliike auton samalla hetkellä sinun hallintaasi eli TraFi -asiointi hoituu myös autoliikkeen toimesta samoin kuin autoon vakuutuksen teko ym. "paperisota" tehdään heti.
      Vaikka ostaisit auton rahoituksellakin, rahoitussopimuksen tehtyänne liikkeen kanssa ja em. "paperisodan" siihen liittyen, saat myös auton heti käyttöösi ja voit ajella minne huvittaa.
      Reippain mielin autokaupoille autoliikkeeseen, niin kaikki hoituu asianmukaisesti heti ja oikein!

• Autoummikko_taas

Kiitos, tämä selvensi asian! Näyttääpi siis jo sopimani vapaapäivä riittävän hyvin.

• Erkkieräänkadunvarresta

Autokauppaan kuuluu 3 vuorokauden katumisaika, jolloin autoa säilytetään neutraalissa häkkivarastossa, ettei siihen pääse myyjä tai ostaja käsiksi.
      Näin siksi, että myyjä ei pääse rikkomaan autoa, koska on tehdyn kyselyn mukaan suomalaiset autonvaihtajat antavat vaihdossa vain 110% ehjän vaihtoauton, jonka sitten automyyjä rikkoo ennen luovutusta uudelle omistajalle.
      Toiseksi, tällä 3 vuorokauden katumisajalla saadaan ostokrapulan oikeet lähes nollattua.

• huijattupetos

Minulla kävi niin kun ostin Vaunulasta auton käteisellä sitä en saanut nimiin kuin kuluttajaneuvojan ja lopulta poliisin avustuksella. Autot olivat rahoitusliikkeen nimissä ja sain kauppakirjan mutta en varmennetta. Asia selvisi vasta kun olin ottamassa vakuutuksia toisesta yhtiöstä niin en saanut tehdä muutoksia kun auto ei ollut minun. Meni pari kuukautta kunnes sain auton nimiini. Rahoitusyhtiö vain nauroi(Santander) kun sanoin että minulla on kauppakirja että miksi en saa autoa nimiini. Finassivalvonta tulee tarkastamaan rahoitusyhtiön kun tulee sopiva hetki. Nyt joku alkoholisti finninaama sanoo ettei pidä paikkaansa mutta pitää. Tuli älytön vaiva ja lopulta pelko että mitä käy jos autoliike tekee vaikka konkurssin ennen kuin saan autoni nimiini. Tämän takia Vaunulan autosihteereiden puhelinnumerot poistettiin liikkeen sivuilta ettei ihmiset pysty soittelemaan ja kysymään asioista.

• KatsoMistäOstat

Ei pidäkään ostaa autoa kenenkään muun, kuin OMISTAJAN nimistä. Ostajan velvollisuus on tarkastaa, että myytävä tuote on myyjän nimissä ja jos kauppa on käteiskauppa, rehellistä kauppaa tekevä myyjäliike tekee TraFi -ilmoitukset heti ja auto on heti ostajan nimissä.
      Näitä "rahoitusyhtiön-bulvaaneja" toki on muitakin, kuin mainitsemasi Vaunula. Eivät omista autojaan vaan jopa koko myytävä "omaisuus" on VELAKSI pihaan hamstrattua rahoitusyhtiöitten ja/tai yksityisiltä kalasteltua "myymme auton puolestasi" velkapaskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      486
      3822
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2876
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      279
      2168
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      449
      2023
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1364
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1281
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1148
    8. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      80
      1058
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      1029
    10. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1028
    Aihe