DCF radiokellon asetukset

hätäilenkö_turhaan

Hankin tuommoisen radio-ohjatulla kellolla varustetun sääaseman, jonka kellon aikaanasetus vähän takkuaa.
Alussa kun paristot laitetaan paikoilleen kello alkaa hakea Saksasta aikaa radioyhteydellä, ja yön aikana ajan löytääkin. Radiomasto-ikoni näkyy näytössä kuten pitääkin, mutta aika on tunnin jäljessä Suomen aikaa. Kelloasetuksissa on kuitenkin ajansiirto jolla voi lisätä aikaan yhden tunnin, mutta silloin taas radio-ikoni häviää näytöstä ja kello käy omillaan ilman radio-ohjausta. Ainakin käyttöohjeen mukaan ajan voi asettaa manuaalisesti, jolloin kello ei tarvitse radio-ohjausta, ja merkkinä tästä radiokuvake näytöstä häviää.
Missä järjestyksessä ajastus pitäisi oikein tehdä, että radio-ohjaus jäisi päälle? Vai ottaako kello kuitenkin oikean ajan seuraavana yönä, ja radio-ikoni palaa näyttöön?

6

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppohomma

      Omassa 4.5 vuotta vanhassa sääasemassa on tärkeää että aikavyöhyke on oikein eli 1 , rakkine ilmoittaa tuon muodossa 01 eli ilman etumerkkiä niinkuin matikan säännöt sanovat. Ajan haku alkaa yöllä 01 jne seuraavana yönä. Älä menetä hermojasi kyllä se siitä..

      • hätäilenkö_turhaan

        Niin se tässäkin on, että 00 pitää muuttaa 01, mutta pitääkö tuo ehtiä tekemään ennen kuin kello aloittaa ensimmäistä ajan hakua. Siitä vaan epäilin kun tuo radio-symboli häviää kun koskee aika-asetuksiin. Ohjeetkin kertoo että radiokello ei olisi käytössä jos merkki ei näy. Noh aika näyttää, tämä kelllo on mökillä että on sillä nyt viikko aikaa palautua ohjaukseen, jos radio-ohjaus ei pysyvästi mennyt pois päältä.


      • Helppohomma
        hätäilenkö_turhaan kirjoitti:

        Niin se tässäkin on, että 00 pitää muuttaa 01, mutta pitääkö tuo ehtiä tekemään ennen kuin kello aloittaa ensimmäistä ajan hakua. Siitä vaan epäilin kun tuo radio-symboli häviää kun koskee aika-asetuksiin. Ohjeetkin kertoo että radiokello ei olisi käytössä jos merkki ei näy. Noh aika näyttää, tämä kelllo on mökillä että on sillä nyt viikko aikaa palautua ohjaukseen, jos radio-ohjaus ei pysyvästi mennyt pois päältä.

        Etelä suunta olisi myös hyväksi..


      • hätäilenkö_turhaan

        Joo olihan se kello löytänyt radio-ohjauksen takaisin toimintaan. Ja tänä amuna oli sattuneesta syytä ilmaantunut kellonajan perään DST-merkintä.


      • Hyväontaas
        Helppohomma kirjoitti:

        Etelä suunta olisi myös hyväksi..

        Outoa on tällä viikolla ollut se kun on ollut kirkkaat yöt niin kello hakee signaalia koko yön aina lähtee tasatunneista 01 ja seuraavana yönä 02 jne.. mutta ei lukitu radiosymboli, olen huomannut tämän ennenkin. Kirkkaiden öiden kirous.


      • Hyväostostaas
        Hyväontaas kirjoitti:

        Outoa on tällä viikolla ollut se kun on ollut kirkkaat yöt niin kello hakee signaalia koko yön aina lähtee tasatunneista 01 ja seuraavana yönä 02 jne.. mutta ei lukitu radiosymboli, olen huomannut tämän ennenkin. Kirkkaiden öiden kirous.

        Pelittää taas ....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe