Kaveria VLCD kuurille?

Ronja1982

Hei!
Löytyisikö täältä kaveria aloittamaan kanssani vähäkalorinen dieetti? Tarkoitukseni oli ainakin muutaman viikon ajan syödä vain nutrilet juomia sekä lähes kalorittomia mehukeittoja. Haluaisitko ottaa saman haasteen vastaan ja vaihtaa kanssani ajatuksia kuurin etenemisestä?

109

4375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos vaan kelpaa.Olen jo aikasemmin aloittanut.Olin yhden viikon täysnutrauksella,toisen viikon osanutrauksella ja huomenna 19.3 palaan täysnutraukseen.Täysnutraus on niin paljon helpompaa.Mä väsyin noiden kaloreitten laskemiseen ja ruokapäiväkirjan pitoon.Ainakin pari kolme viikkoa ajattelin olla täysnutrauksella.

      Paljon oot pitkä ja paljon painat?

    • veijo09398763

      Toivottavasti eilöydy enää niitä jotka luulevat että nääntymiskuurit toimii. Ei ole toiminut ikinä-eikä tule toimimaan.

      • Minulla ainakin toimii. Se ettei sinulla toimi, ei tarkoita sitä etteikö se muilla toimisi.


      • hpv27
        nutraaja1 kirjoitti:

        Minulla ainakin toimii. Se ettei sinulla toimi, ei tarkoita sitä etteikö se muilla toimisi.

        Vastasit Puustiselle eli palstan trollille. Puustisen mukaan ihminen lihoo liian insuliinin vuoksi ja kakkostyypin diabeteksen syynä on liiallinen insuliinin eritys eikä insuliiniresistenssi.

        Nutraamalla laihtuu ja nopeasti. Siitä huolimatta että Nutriletit nostavat insuliinia toisin kuin pelkkä rasva.


      • hpv27 kirjoitti:

        Vastasit Puustiselle eli palstan trollille. Puustisen mukaan ihminen lihoo liian insuliinin vuoksi ja kakkostyypin diabeteksen syynä on liiallinen insuliinin eritys eikä insuliiniresistenssi.

        Nutraamalla laihtuu ja nopeasti. Siitä huolimatta että Nutriletit nostavat insuliinia toisin kuin pelkkä rasva.

        Tiedän kyllä tuon Veijo Puustisen.Hän varmasti laittaa seuraavaksi sokeripitoisuudet.Voinkin tässä jo hänelle kertoa että käytössä on suklaanmakuinen pirtelö.Veijon ei tartte ilmottaa esim. muiden tuotteiden sokeripitoisuuksia. Ei millään pahalla, mutta olen perusterve ja veriarvoni ovat olleet aina normaalit. Ja ikää minulla on 41 vuotta. En ymmärrä miksi nuraamista pidetää huonona. Esim. tupakointi ja alholi ovat paljon huonompia vaihtoehtoja ja minä en polta tai juo alkoholia. En tiedä ketään joka olisi kuollut muutaman viikon nutrilettkuuriin. Voin sanoa että tupakka ja alkoholi on paljon vaarallisempia ja yleensä se tupakointi ja alkoholin käyttö kestää pitempään kuin 2 -.3 viikkoa.

        Jos Veijo Puustinen tietää jonkun joka on kuollut nutrilett-tuotteiden käytön seurauksena niin olisi kiva tietää.


      • hpv27
        nutraaja1 kirjoitti:

        Tiedän kyllä tuon Veijo Puustisen.Hän varmasti laittaa seuraavaksi sokeripitoisuudet.Voinkin tässä jo hänelle kertoa että käytössä on suklaanmakuinen pirtelö.Veijon ei tartte ilmottaa esim. muiden tuotteiden sokeripitoisuuksia. Ei millään pahalla, mutta olen perusterve ja veriarvoni ovat olleet aina normaalit. Ja ikää minulla on 41 vuotta. En ymmärrä miksi nuraamista pidetää huonona. Esim. tupakointi ja alholi ovat paljon huonompia vaihtoehtoja ja minä en polta tai juo alkoholia. En tiedä ketään joka olisi kuollut muutaman viikon nutrilettkuuriin. Voin sanoa että tupakka ja alkoholi on paljon vaarallisempia ja yleensä se tupakointi ja alkoholin käyttö kestää pitempään kuin 2 -.3 viikkoa.

        Jos Veijo Puustinen tietää jonkun joka on kuollut nutrilett-tuotteiden käytön seurauksena niin olisi kiva tietää.

        Nutraaminen on vastoin LCHF-uskonnon perusteita, siinä syy vastustamiseen. LCHF-uskonnon mukaan kalorit eivät lihota vaan sen tekee insuliini. Siis on täysin mahdotonta laihtua Nutrileteilla koska niissä ei ole rasvaa ja toisaalta rasvaamalla laihtuu vaikka söisi rasvaa kuinka paljon tahansa koska rasva ei nosta insuliinitasoa. Tuo on tietysti ihan höpöä.

        Nutraamalla laihtuu nopeasti ja lihashukka minimoituu koska niissä on riittävästi proteiinia ja hiilihydraattia. Mikäli elimistö ei saa ruuasta riittävästi hiilihydraattia niin glukoosia tehdään proteiinista ja viimekädessä jopa sisäelimistä.

        Ei lyhyistä nutrauskuureista ole haittaa mutta ei niillä kannata olla kuukausia ilman lääkärin valvontaa. Parempi siis nutrata pari viikkoa ja pitää tauko.


      • hpv27 kirjoitti:

        Nutraaminen on vastoin LCHF-uskonnon perusteita, siinä syy vastustamiseen. LCHF-uskonnon mukaan kalorit eivät lihota vaan sen tekee insuliini. Siis on täysin mahdotonta laihtua Nutrileteilla koska niissä ei ole rasvaa ja toisaalta rasvaamalla laihtuu vaikka söisi rasvaa kuinka paljon tahansa koska rasva ei nosta insuliinitasoa. Tuo on tietysti ihan höpöä.

        Nutraamalla laihtuu nopeasti ja lihashukka minimoituu koska niissä on riittävästi proteiinia ja hiilihydraattia. Mikäli elimistö ei saa ruuasta riittävästi hiilihydraattia niin glukoosia tehdään proteiinista ja viimekädessä jopa sisäelimistä.

        Ei lyhyistä nutrauskuureista ole haittaa mutta ei niillä kannata olla kuukausia ilman lääkärin valvontaa. Parempi siis nutrata pari viikkoa ja pitää tauko.

        Ilmaisin itseäni ehkä epäselvästi kun sanoin että olen pari kolme viikkoa kuurilla eli se tarkoittaa numeroina 2-3 viikkoa. Tulikohan tuo nyt tarpeeksi selvästi sanottua. Eli alle kuukauden aion juoda pirtelöitä.


      • hpv27
        nutraaja1 kirjoitti:

        Ilmaisin itseäni ehkä epäselvästi kun sanoin että olen pari kolme viikkoa kuurilla eli se tarkoittaa numeroina 2-3 viikkoa. Tulikohan tuo nyt tarpeeksi selvästi sanottua. Eli alle kuukauden aion juoda pirtelöitä.

        Tuo oli yleinen kommentti eli Nutriletin kanssa tehdään yleensä kolmen tyyppisiä virheitä eli a) nutrataan liian kauan, b) syödään pusseja liian vähän ja c) ei muuteta ruokavaliota terveelliseksi kuurin loputtua.

        Itsellä menossa 5:2 nutrileteilla eli ti ja to täysnutraus ja muuten normaalisti. Kilo tuntuu putoavan kuukaudessa tällä tavalla. Kun ylipainoa on tuollaiset 10 kg niin vuosi tässä vierähtää.


      • hpv27 kirjoitti:

        Tuo oli yleinen kommentti eli Nutriletin kanssa tehdään yleensä kolmen tyyppisiä virheitä eli a) nutrataan liian kauan, b) syödään pusseja liian vähän ja c) ei muuteta ruokavaliota terveelliseksi kuurin loputtua.

        Itsellä menossa 5:2 nutrileteilla eli ti ja to täysnutraus ja muuten normaalisti. Kilo tuntuu putoavan kuukaudessa tällä tavalla. Kun ylipainoa on tuollaiset 10 kg niin vuosi tässä vierähtää.

        Mä kyllä syön ne 5 pussia jotka pitääkin.Ja esim. kiloklubissa on nutrilettpalsta,jossa ihmiset nutraa useita kuukausia.Siihen verrattuna 2-3 viikkoa on lyhyt aika.


      • hpv27
        nutraaja1 kirjoitti:

        Mä kyllä syön ne 5 pussia jotka pitääkin.Ja esim. kiloklubissa on nutrilettpalsta,jossa ihmiset nutraa useita kuukausia.Siihen verrattuna 2-3 viikkoa on lyhyt aika.

        Pitkä nutraus pitäisi ehdottomasti tehdä lääkärin valvonnassa. Noissa paketeissakin ohjeistetaan vain korkeintaan 3 viikkoon.

        Nutraamalla lähtee hyvin läskiä mutta myös lihasta. Siksi olisi parempi nutrata lyhyemmän aikaa ja pitää tauko ja rakentaa tauon aikana lihasta. Nopea painonlasku lisää nyös sappikivien todennäköisyyttä.


      • hpv27 kirjoitti:

        Pitkä nutraus pitäisi ehdottomasti tehdä lääkärin valvonnassa. Noissa paketeissakin ohjeistetaan vain korkeintaan 3 viikkoon.

        Nutraamalla lähtee hyvin läskiä mutta myös lihasta. Siksi olisi parempi nutrata lyhyemmän aikaa ja pitää tauko ja rakentaa tauon aikana lihasta. Nopea painonlasku lisää nyös sappikivien todennäköisyyttä.

        Eli kerran vielä. Mun nutrilettkuuri kestää 2-3 viikkoa. Ymmärrätkö 2-3 viikkoa eli maksimissaan kolme ( 3 ) viikkoa. Onko sinun vaikea käsittää että kuuri loppuu kun tuo 3 viikkoa tulee täyteen. Eli oletko nyt ymmärtänyt?


      • hpv27
        nutraaja1 kirjoitti:

        Eli kerran vielä. Mun nutrilettkuuri kestää 2-3 viikkoa. Ymmärrätkö 2-3 viikkoa eli maksimissaan kolme ( 3 ) viikkoa. Onko sinun vaikea käsittää että kuuri loppuu kun tuo 3 viikkoa tulee täyteen. Eli oletko nyt ymmärtänyt?

        Juu, kirjoitin siis yleisellä tasolla. Itselläkin takana 3 tuollaista 3 viikon kuuria. Varoitan vain muita siitä, että vaikka tuntuu houkuttelevalta jatkaa nutrausta niin ei kannata.


      • hpv27 kirjoitti:

        Juu, kirjoitin siis yleisellä tasolla. Itselläkin takana 3 tuollaista 3 viikon kuuria. Varoitan vain muita siitä, että vaikka tuntuu houkuttelevalta jatkaa nutrausta niin ei kannata.

        Vastasit vaan mun viestiin.Joten ymmärsin että tarkoitat minua.Uuden viestin voi laittaa tuonne viestiketjun perään,jos viesti on tarkoitettu kaikille.


    • SatuX

      Mukana ollaan jos seura kelpaa. Aloitin sunnuntaina ja tarkoituksena on jatkaa 2 viikkoa eli pääsiäiseen saakka. Olen alle 800 kcal dieetillä. Yleensä päiväenergia on 500-700 kcal välillä. Syön enimmäkseen itse tehtyjä ruokia ja lisäksi suklaanmakuista Nutrilettia. Muut VLCD-pussit ovat minun suussa niin pahan makuisia, että ne eivät mene alas. Teen siis itse sosekeittoja, tomaattikeittoa, mehukeittoja ja muita kevyitä keittoja, proteiinilisänä käytän mm. herkkusieniä, kananmunaa, rasvatonta maitorahkaa ja rasvatonta raejuustoa. Lisäksi syön kurkkua ja tomaattia ym. kevyitä kasviksia ja otan myös monivitamiinitabletin ja omega 3 -kapselin. Hyväksyttekö porukkaan?

      • Tervetuloa mukaan. Kiva että muitakin löytyy mukaan.Mä oon noista pirtelöistä kokeillut mansikkaa ja vadelma/rahkaa,mutta eivät uppoa.Toi suklaanmakuisen olen hyväksi todennut. Moccaa en ole edes maistanut,kun en ole kahvi-ihmisiä. Mun lähtöpaino on 72 kiloa ja pituutta löytyy 167 cm. Jos sais painon alle 70 kilon näitten viikkojen aikana niin oisin siihen tyytyväinen.


    • Remppavuodet93

      Moi!

      Mä oon messissä kanssa.
      Kirjoittelin nutraaja1 kanssa toisessa ketjussa mutta tuun tähän kun kukaan ei kirjoittele vissii siellä. Mä en sis nutraa mutta mä oon ns sokerittomalla. Kaikki herkut ollut pannassa neljättä viikkoa ja jatkuu pääsiäiseen asti. Olen rempannu enempi tai vähempi 1.5v ja nyt helmikuus 28.2 alotin tiulemman kuurin ja paino tippunu kolmes viikos 81,5kilosta 77,7kiloon. Kaloreita syön 1000-1700päivässä ja pyrin vähän liikkumaan myös hiihtoa tai kävelyä n.tunti.
      Mun mitat siis 167cm/77.7kg.

      Miten teillä muilla menee? Onko painossa muutoksa tapahtunu?mitkä on teidän tavoite painot?

      • Mun tavoitepaino on 60 kiloa,mutta 65 kiloakin kelpaa.Nyt ensimmäisenä tavoitteena saada paino alle 70 kilon.


    • veijo09873098763

      Toivottavasti eilöydy enää niitä jotka luulevat että nääntymiskuurit toimii. Ei ole toiminut ikinä-eikä tule toimimaan- todistetusti.

    • SatuX

      Lähtöpaino minulla nyt viime sunnuntaina 94 kiloa. Olen tiputtanut viimeisten 10 kk:n aikana 8 kiloa ihan perinteisillä elämäntapamuutoksilla. Eli olen korjannut kuntoon stressitekijöitä, lisännyt unen määrää ja säännöllistänyt ateriarytmin. Kun päivän aterioilla on syönyt oikeaa ruokaa harkitusti ja riittävästi, on jäänyt turha iltasyönti pois.

      Nyt alkuvuodesta on kuitenkin painonpudotuksen vauhti hidastunut ja toivon VLCD:stä lisää tehoa. Tavoitteena on mahdollisesti saada 4 kg pois näiden 2 viikon aikana - onkohan realistista?

      Liikuntaa en harrasta oikeastaan ollenkaan, ajattelin aloittaa jonkin liikuntaharrastuksen sitten kun pääsen alle 90 kilon. Se on sitten seuraava projekti. Lajia pitäisi varmaan alkaa miettiä, kaikkia vinkit on tervetulleita.

      • hpv27

        Näin matemaattisesti: Täysnutrauksessa saa noin 800 kcal päivässä ja energiavaje on 1200-1500 kcal. Rasvakudoksessa on 7000 kcal eli viikossa laihtuisi tuommoiset 1.5 kg jos kaikki otettaisiin rasvakudoksesta. Laihduttaessa kehosta poistuu myös lihasta ja nestettä joten paino saattaa pudota ensimmäisellä viikolla jopa 4 kg ja seuraavilla viikoilla 2 kg. Nutrauksen lopetuksen jälkeen neste kertyy takaisin eli tuo pari kiloa tulee takaisin.

        Liikuntaa pitää harrastaa aika paljon että sillä on merkitystä painon pudotukselle. 7000 kcal on tuollaiset 7-20 tuntia liikuntaa ja taso 1000 kcal per tunti vaatii hyvää kuntoa. Sen sijaan liikunta on mainio tapa estää lihominen koska ihmiset lihovat kerkimäärin 1-2 kg per vuosi (14000 kcal/365 on vain 40 kcal per päivä ). Lisäksi lihasmassasta kannattaa pitää kiinni eli voimaharjoittelu on tärkeää. Jos voi niin hyötyliikunta on aika hyvä ratkaisu. Punttisaleilla on myös soutulaitteita, juoksumattoja ja crosstrainereita. Nuo eivät rasita niveliä. Lisäksi tietysti pyöräily ja uinti ovat hyviä lajeja lihaville. Punttisalille pääsee halvimmillaan 14€/kk (Elexia Base ja aamuajat). Ittse käyn 3 krt viikossa (soutulaite lihasvoimalaitteet) tuolla.

        Nutraus ja runsas liikunta ei ole hyvä yhdistelmä. Tai ainakin proteiinia ja hiilihydraattia pitää saada enemmän. Kevyesti voi tietysti liikkua ja lihasvoimaharjoittelu ei kuluta energiaa kovinkaan paljoa mutta yksi pussi kannattaa syödä heti harjoituksen jälkeen ja mielellään toinen ennen.


    • satux: Ainakin pelkillä pirteilöillä tuo 4 kiloa kahdessa viikossa on ihan mahdollista. Vaikka itselläni painoa on vähemmän niin ekalla viikolla tuo 4 kiloa lähtee suhkoht helposti. Vaikkakin ovat nesteitä mutta onhan sekin jo alku.

    • Remppavuodet93

      Satux: kiva kuulla että olet saanut hyvin painoa pois jo arkisilla korjauksilla! Nutraatko nyt vai millä meet? Ja kuinka pitkä sinä olet?
      On varmaan mahdollista saada kahes viikos pois neljä kiloa mutta vaatii varmaaan tiukan kuurin. Itelläni 23päivässä tippunut 4,1kg eli siis reilu kolme viikkoa mennyt. Olen syöny tosi vaihtelevasti 1000-1850kcal. En yhtään herkkuja. Ja liikkunut 4-6kertaa viikossa 1-1.5h kerrallaan. Liikunta itselläni auttaa paljon se jotenkin nopeuttas aineenvaihduntaan ja siitä on tullut osa arkea. Kannattaa siis rohkeasti alottaa vaikka kävelyllä ja kuunnella samalla lemppari musiikkia! Mistä harrastuksista sinä tykkäisit? Itse löysin tänä talvena hiihdon ja ostin sukset!

      Nutraaja1: miten mennyt nutraus? Tuleeko sulla nälän tunnetta päivän aikan? Harrastatko liikuntaa tai jaksaako liikkua nutrauksen aikana? Oletko aiemmin nutrannut? Tuleeko painossa vaihteluita että välillä laskee,välillä nousee ja välillä jumittaa?

      Iteselläni paino tänään 77,4kg. Eli 300g laskenut edellisestä. 103kilosta lähdetty mutta hittaasti mut varmasti se kokoajan laskenut. Olen kyllä ylpeä itsestäni. ☺

      Aurinkoa päiviinne! ☀

      • Remppavuodet93 : Ihan ok mennyt,koska aloitin nutraamisen jo jokunen viiikko sitten,niin paino ei tipu niin nopeasti enää.Ensimmäisellä viikolla tais tippuu 4-5 kiloa eli nesteet lähti.Nyt on vauhti hidatunut mutta en anna periksi. Käyn joka päivä vaa´alla. Olen tyytyväinen jos viikossa lähtee edes se kilo. Eka viikko on aina se paras viikko kun paino putoaa nopeesti. Välillä on nälkä mutta aika hyvin se kestää. Motivaatio korkealla. En harrasta liikuntaa.Kyllä mä jaksaisin liikkua,mutta en viitsi. Ja kun saan sen 610 kaloria päivässä niin en halua ,että keho menee liikunnan takia säästöliekille.Olen aikasemmin nutrannut aika monestikin.

        Olen huomannut että nutratessakin on joskus paino noussut ja se tuntuu oudolta. Tosin silloin olen saattanut käydä kaupungilla pari tuntia ja se käy liikunnasta. Se on voinut sit näkyä seuraavana päivänä vaa´alla painon nousuna. Mulla taitaa olla nyt jumitusvaihe päällä.Mulle se tulee yleensä toisella viikolla ja sitten vaaditaan kärsivällisyyttä. Mulle toi jumitus kertoo, että enimmät nesteet lähteneet kehosta.

        Mulla on mekaaninen vaaka,niin voin ilmoittaa lukemat puolen kilon tarkkuudella.

        Tsemppiä kaikille !


    • SatuX

      Kiitos vastauksista ja tsempistä, hpv27, Remppavuodet93 ja nutraaja1.

      Remppavuodet93: En varsinaisesti nutraa, vaan olen nyt pari viikkoa ruoka-aineilla toteutettavalla n. 500 - 700 kcal:n VLCD-dieetillä, jossa käytän lisäksi myös Nutrilettin sukaapirtelöitä. En saa muita makuja menemään alas, ovat minusta niin pahoja, ja en toisaalta pysty pelkällä suklaallakaan olemaan kahta viikkoa. Kiitos kävelyvinkistä! Minäkin uskon, että liikunta nopeuttaisi aineenvaihduntaa ja voisi edistää painon putoamista enemmänkin kuin vain poltettujen kaloreitten verran. Hienosti olet saanut painoa pois! Miten sen olet tehnyt?

      nutraaja1: voi olla että pelkillä pirtelöillä lähtee tosiaan alkuun enemmän nestettä, jos niissä on esim. jotain ylimääräisiä nesteitä poistavaa mukana. Ruoka-aineillakin tietysti voisi kikkailla, jos haluaisi nestettä poistavia ruokia nimenomaan valita, mutta en nyt taida, koska nesteethän tosiaan tulee kuitenkin takaisin.
      Päivän ruokailut menevät pääpiirteissään näin:
      aamupala 100-150 kcal
      lounas 200 kcal
      välipala 50 kcal
      päivällinen 200-250 kcal
      iltapala 0-50 kcal

      hpv27: Kiitos matemaattisesta näkökulmasta. Se palautti maan pinnalle. Innostuin itsekin ja laitoin painonpudotuslaskuriin 4 kg ja 14 päivää ja tässä tulos: Nykyisen painosi ylläpitämiseksi voit turvallisesti nauttia 1921 kilokaloria päivässä. Saavuttaaksesi tavoitteesi sinun tulee vähentää päivittäistä kalorien saantia 2205 kilokaloria, mikä tarkoittaa päivittäiseksi kalorimääräksi -284 kilokaloria. Eli eipä taida tosiaan onnistua minulla tuo 4 kg, ellei sitten lähde myös nesteitä. Niitä tuskin on kovasti ylimääräisiä, koska olen jo kesästä lähtien laihduttanut hitaasti. (https://www.laihdutus.info/painonpudotuslaskuri/ )

      Liikunnallahan tuon puuttuvan 284 kcal:n vajeen voisi tietysti saada aikaan. Liikunta on minulle vaikea juttu, kun minua kiusattiin koulussa liikuntatunneilla ja olin aina se huonoin, joka valittiin viimeisenä mukaan. Ohjatuissa jumpissa tipahdan tosi nopeasti kärryiltä, en vain osaa enkä opi mitään vähänkään pitempiä sarjoja. Ulkoliikunta tuntuu hankalalta, koska en tykkää kylmästä ja olen enemmän sisäihminen. Salille tai mihinkään, mihin pitää lähteä, ei tule lähdetyksi. Mutta halua kuitenkin on, että jos jokin laji löytyisi, mitä voisi harrastaa. Vinkkailkaa lisää vaan, niin varmaan vänkään vastaan aikani ja sitten nappaan jotain :-)

      • hpv27

        Valitettavasti ihmisen energiankulutus ei ole vakio vaan riippuu myös energiataseesta. Jos ollaan pitkään ja paljon miinuksella niin energiankulutus saattaa laskea jopa 20%. Liikunta isoilla miinuskaloreilla syö tehokkaasti lihasta joten se ei ole suositeltavaa.

        Laatikaisella on mielenkiintoinen artikkeli säästöliekistä. Kannattaa googlata 'Tutkimus: Suurin pudottaja -kilpailijalle jää käteen vain säästöliekki'.


      • SatuX
        hpv27 kirjoitti:

        Valitettavasti ihmisen energiankulutus ei ole vakio vaan riippuu myös energiataseesta. Jos ollaan pitkään ja paljon miinuksella niin energiankulutus saattaa laskea jopa 20%. Liikunta isoilla miinuskaloreilla syö tehokkaasti lihasta joten se ei ole suositeltavaa.

        Laatikaisella on mielenkiintoinen artikkeli säästöliekistä. Kannattaa googlata 'Tutkimus: Suurin pudottaja -kilpailijalle jää käteen vain säästöliekki'.

        Hei, kiitos vinkistä hpv27, luin artikkelin. Tarkoitatko, että kun laskurin mukaan mun kulutus on nyt 1921 kcal vuorokaudessa, niin siitä vielä 20 % pois tuon aikaisemman miinuksellaolon takia?

        Olen siis laihduttanut tähän saakka hyvin hitaasti, 10 kuukauden aikana 8 kg, eli keskimäärin noin 200 g viikossa. Laskeeko sekin yhtä paljon energiankulutusta?


    • remppavuodet93

      Moi kaikille!

      SatuX: Nyt talvi melkee mennyt mutta mitä sanoisit hiihdosta? Esim ensi talveksi, on rento harrastus ja ei maksa mitään sit kun on suksipaketin hommannut, ja siinä kyllä hiki virtaa :)Hiihto harrastuksesta innostuin kovasti. Lisäksi lenkkeilen aina musiikkia kuunnelle. :) Ei mullakaa oo oikee muita harrastuksia oo, ennen oli kuntopyörä mutta luovuin siitä kun ei vaan napannut! Mitäs sä tykkkäisit kuntopyöräilystä? Niitä saa käytettynä kyllä edullisesti muutamalla kympillä =) entääs.. frisbeegolf kun nyt kesätulee? uinti? sulkapallo? :)
      Kysyit miten oon tehnyt tän laihdutuksen. Eli aikaa mennyt melkee 1,5 vuotta enempi tai vähempi oon remmaillu. Välillä ollut huonompia hetkiä ja oon vaa yrittäny pitää painoa samas et ei lähde nousuun. Alus kun aloitin niin jätin kaikki makean pois ja tiputin energia määrän päiväs n. 1800 kcal, lisäsin liikuntaa n. 3-5 kertaa viikkoon. Näin menin pari kuukautta ja paino tippu n. 10 kg. Sitten siirryin normaalimmin syömään ja pudotin aina vähitellen vaa energiasaantia n 1700-1500. Paino on esim viime keväästä tänne kevääsee tippunut n. 10kg. Suurimmaksi osaksi laihtumiseen on vaikuttanu tuo ruoka-annosten pienentäminen ja kalorien laskeminen, hyvänä lisänä liikunta! Kyllä se motivoi kun paino tippuu. :) eikä mullakaan mitään ihmekonstei oo siis ollu käytössä.
      Pienin askelin hyvä tulee, ja ei tuu liia isoa harppausta.
      Mikä sun paino on tällä hetkellä? Käytkö vaalla joka pv vai harvemmin? itte hypin joka pv vaalla.

      Nutraaja1: Okei kuulostaa hyvältä. Mulla tuli eilen illalla kiusaus syödä enempi mut en sit syönyt. Kalorit jäi 1300 ja sit tuli vielä n 4 km lenkki. Kuinka pitkään vielä nutraat? Mikä sinun paino tänään?


      Mun paino tänään 77,1kg. :)


      Tsemiiii!

      • Mä sorruin eilen syömään herneitä,ananasta ja salaattijuustoa alkuillasta. Puoli kiloa tuli tosta syömisestä, mutta nesteitä. Ajattelin että otan tiukemman linajan nyt ja täysnutraan kaksi viikkoa. Mä haluisin laihduttaa normiruualla, mutta mun annoskoot on niin isoja, ettei syömällä laihdu. Mun energiankulutus on vähäistä ja kaikki laskurit näyttää kokonaisenergiankulutukseksi 1700 kcal.

        Paino oli tänään 71,5 kiloa. Reilu kaksi viikkoa ainakin. Sit on veljenpojan 3-vuotis synttärit. Tosin vielä ei ole tullut mitään tietoa juhlitaanko niitä kuinka isosti.

        Koitan nyt pitäytyä vain noissa pusseissa,koska mä en saa syömisestä mitään nautintoa. Kiitos tsempistä. Mulla on maanantaina psykiatriselle sairaanhoitajalle aika näistä mun syömisongelmista.


      • SatuX

        remppavuodet93: Ihana vinkki, mutta aika paljon saa tapahtua ennen kuin minä lähden ulos kylmään hiihtämään. :-) On minulla sukset ja luistimet jossain varastossa. Kuntopyöräkin minulla on kotona, mutta sitä ei tule käytettyä. Kotoa löytyy myös mm. kahvakuula, käsipainot, jumppakuminauha ja jopa vatsapenkki - kaikenlaista vempainta siis on, mutta motivatio miiden käyttämiseen puuttuu.

        Toi sun tapa laihduttaa vaikuttaa tosi järkevältä ja ihan parhaalta! Liikunta on kyllä hyvä lisä, koska se säilyttää lihasta. Näytät varmaan jo tosi hyvältä! Mistä sinä sait noin paljon intoa ja motivaatiota, että pystyit harrastamaan liikuntaa 3-6 kertaa viikossa? Minäkin haluaisin ... ehkä voisin ajatella aloittavani jostain, mitä voi tehdä kotona, tyyliin jostain punnerruksista, lankutuksesta, vatsalihasliikkeistä ja askelkyykyistä.


    • remppavuodet93

      Heips hyvä nutraaja1 jos pääset keskustelemaan ruokailuun liittyvistä asioista. Oletko aiemmin käynyt juttelemassa, onko selvinnyt mitään? Toki varmaa jossai vaiheessa ois kiva että ilo ruokaan palaisi ja annokset sais pidettyä kohtuullisina ja näin ollen painonhallinta pysyy kurissa. Mun mielest ei yhtään paha, vaikka söit eilen nuita, eipä nua lihota :) uskon, että pelkillä pusseilla voi olla rankkaa.. tai itse varmasti sortusin syömään. Kuinka aiot pääsiäisen viettää ja syönnit ym?

      • Kävin viime vuonna muutaman kerran ravitsemusterapeutilla, mutta ei riitä tietotaito psyykkeeseen liittyvissä asioissa. Neuvot joita sain ravitsemusterapeutilta oli mulla kyllä tiedossa, joten mitään uutta ei ollut. Eli syö 5 kertaa päivässä pieniä aterioita, älä täyskiellä herkkuja, lopeta laihduttaminen. Tässä ne neuvot joita sain. Mä tartten enemmän apua psyykkeen puolelle. Miten käsitellä ahdistusta. Mulla todettiin ahmintahäiriö. Se mistä olen itsessäni nyt ylpeä on etten ole ahminut kolmeen viikkoon. En herkkuja tai tavallista ruokaa. Herkkuja ei ole mennyt yhtään. Ei ole ollut helppoa. Mulla on päällimäisenä lihomisen pelko normaaleilla kaloreilla ja sen takia toi eilinen syöminen ahdistaa. Järki sanoo ettei lihota mutta se pelko kanssa, että syöminen lähtee käsistä pelottaa. Kun pysyy pelkissä pusseissa niin tietää ettei paino nouse.

        Pääsiäinen menee ystävän luona. Ja se kyllä tietää tästä pussikuurista. Aion ottaa pussit mukaan reissuun. Pääsiäinen ei mulle ole sellaista aikaa jouluun verrattuna, että pitäis syödä poikkeavasti. Koska mä tiedän, että jos mä vaikka syön yhen leivän niin se syöminen karkaa käsistä. Tästä on niin paljon kokemusta. Se ajatus kun on repsahtanut,niin antaa mennä ihan överiksi. Ja tämä ajatus kestää sit useamman päivän. Siinä tulee vaan itseensä pettymisen tunne. Ja sit siihen morkkikseen ja ahdistukseen syö vaan lisää ja se ei lopu ennen kuin mä aloitan taas pussikuurin. Ja tässä noidan kehässä mä sitten olen.

        Mulle toi 70 kiloa raja on tuottanut suunnattomia vaikeuksia. Ja nyt kun paino on 71,5 niin on paremmat mahdollisuudet saavuttaa 70 kiloa,kun pysyn pusseissa pääsiäisen.


      • SatuX
        nutraaja1 kirjoitti:

        Kävin viime vuonna muutaman kerran ravitsemusterapeutilla, mutta ei riitä tietotaito psyykkeeseen liittyvissä asioissa. Neuvot joita sain ravitsemusterapeutilta oli mulla kyllä tiedossa, joten mitään uutta ei ollut. Eli syö 5 kertaa päivässä pieniä aterioita, älä täyskiellä herkkuja, lopeta laihduttaminen. Tässä ne neuvot joita sain. Mä tartten enemmän apua psyykkeen puolelle. Miten käsitellä ahdistusta. Mulla todettiin ahmintahäiriö. Se mistä olen itsessäni nyt ylpeä on etten ole ahminut kolmeen viikkoon. En herkkuja tai tavallista ruokaa. Herkkuja ei ole mennyt yhtään. Ei ole ollut helppoa. Mulla on päällimäisenä lihomisen pelko normaaleilla kaloreilla ja sen takia toi eilinen syöminen ahdistaa. Järki sanoo ettei lihota mutta se pelko kanssa, että syöminen lähtee käsistä pelottaa. Kun pysyy pelkissä pusseissa niin tietää ettei paino nouse.

        Pääsiäinen menee ystävän luona. Ja se kyllä tietää tästä pussikuurista. Aion ottaa pussit mukaan reissuun. Pääsiäinen ei mulle ole sellaista aikaa jouluun verrattuna, että pitäis syödä poikkeavasti. Koska mä tiedän, että jos mä vaikka syön yhen leivän niin se syöminen karkaa käsistä. Tästä on niin paljon kokemusta. Se ajatus kun on repsahtanut,niin antaa mennä ihan överiksi. Ja tämä ajatus kestää sit useamman päivän. Siinä tulee vaan itseensä pettymisen tunne. Ja sit siihen morkkikseen ja ahdistukseen syö vaan lisää ja se ei lopu ennen kuin mä aloitan taas pussikuurin. Ja tässä noidan kehässä mä sitten olen.

        Mulle toi 70 kiloa raja on tuottanut suunnattomia vaikeuksia. Ja nyt kun paino on 71,5 niin on paremmat mahdollisuudet saavuttaa 70 kiloa,kun pysyn pusseissa pääsiäisen.

        nutraaja1: Tsemppiä! Varmasti saavutat pian 70 kg. Täysnutrausta pari viikkoa, niin varmaan lähtee tuo 1,5 kg. Hienoa, että et ole ahminut kolmeen viikkoon.

        Tämä saattaa kyllä olla sinulle jo ennestäänkin tuttu, mutta Syömishäiriöliitolla on oma siuvsto ja keskustelufoorumi. Sieltä voit saada paremmin vertaistukea: http://www.syomishairioliitto.fi/keskustelu/


      • SatuX kirjoitti:

        nutraaja1: Tsemppiä! Varmasti saavutat pian 70 kg. Täysnutrausta pari viikkoa, niin varmaan lähtee tuo 1,5 kg. Hienoa, että et ole ahminut kolmeen viikkoon.

        Tämä saattaa kyllä olla sinulle jo ennestäänkin tuttu, mutta Syömishäiriöliitolla on oma siuvsto ja keskustelufoorumi. Sieltä voit saada paremmin vertaistukea: http://www.syomishairioliitto.fi/keskustelu/

        Tänään pidän mässypäivän, joten paino kyllä nousee. Tuskin mä mitään nautintoa noista herkuista saan,mutta katotaan. Oon käynyt katsoo noi syömishäiriöliiton sivut. Jos en saa maanantaina psykiatriselta sairaanhoitajalta apua jota toivon,niin sit perehdyn paremmin noihin nettisivuihin.


    • remppavuodet93

      Hyvä nutraaja1, että pääset asiasta juttelemaan oikean ihmisen kanssa. Kyllä se siitä lähtee selvenemään! Ja varmasti pystyt jossain vaiheessa siirtymään syömään normaalisiti. Mutta varmasti nyt pussit voi olla se toimivin vaihtoehto, ihan niinkuin sanoit! Voimia sinulle! Eilen ilta meni itselläni ok. En sortunu mihkään eikä tullut tunnekaan syödä. Nukuinkin ihan kivasti, tänään paino 76,8 kg. :) Mulla tulee varmaan pääsiäisenä vähä enempi syötyä, kun mennään hotelliin pariksi yöksi, niin siellä jo ne... aamupalat!.. ja tokihan nyt kohtuudella syön kun kuitenkin niistä maksetaankin, ja sit ehkä jotain pientä makeaa tulee syötyä. En ressaa. Voi olla paino vähän nousee, mut palaan taas sit ruotuun!

      • Ystävä soitti eilen ja lähdenkin jo tiistaina matkaan ja palailen lauantaina kotiin takasin. Pääsiäinen menee kotosalla. Saas nähdä maltanko pysyä kaverin vaa´alta pois. Olen nimittäin kaverin puntarillakin käynyt aina. Vaikka nyt olen pussikuurilla niin se paino ei nouse, joten voisin pitää ne muutamat päivät vapaata siitä punnitsemisesta.

        Huomattavasti on parempi olo, kun en syö pussien lisäksi mitään. Voin henkisesti paremmin.Kiitos tsempistä :)


    • remppavuodet93

      Heippa heii!

      Mitäs kuuluu muille? (nutraaja1, SatuX ja ronja1982.)

      Mulle ihan ookoota, perjantaina käytiin hamppareilla ja vaikka kalorit jäi kokonaisuudessa 1700 siltä päivältä ja lauantailta 1000 ja molempina päivinä kävin lenkin toisen pvnä tunnin ja toisena puolitoistatuntia, niin tänään sunnuntaina paino oli silti plussalla 200g! Ei kyllä mitenkää oo mahdollista että lihonu oon?! Koska periaatteessa eilinen energiamäärä lenkin jälkeen on 750-800 ja perjantailta 1350. Vai mitä sanotte.. voiko olla et se happari ateria lihotti mua 200g? Mulla starttas nyt viides viikko herkutonta,sokeritonta ruokavaliota! Pääsiäisenä annan sit luvan itelleni vähän herkutella esim. suklaalla. Tämä herkuton kuuri on kyllä tehnyt hyvää, olo on ollut pirteämpi! Mutta kuitenkin en luovu kaikesta hyvästä kokonaan, tämä oli vaan hyvä startti tälle tiukemmalle kuurille. :) Jaahas, tuulinen ja lumisateinen keli täällä tänään, lenkki kyllä tekis terää silti. Pitää katsoa jos illemmalla ruuan päälle käviskin pienen lenkin tekemässä.Toivottavasti nuo lumet ja loskat sulaa nopeaa, ompa sit kivempi kävellä asfaltilla! Oi ihanaa, ensiviikolla on pääsiäinen. :) Tsemppiä tulevaan viikkoon naiset!

      • Mä pidin eilen tarkoituksella ns. karkkipäivän. Heti paino pompsahti kaksi kiloa ylöspäin. Mulla oli eilen jo kauhee morkkis ja vieläkin on syyllinen olo. Tässä ei muu auta kuin ottaa itseensä niskasta kiinni. Paino on siis tänään 74 kg. Älkää tuomitko mua kauheen pahasti.

        Musta tuntuu, että toi sun 200g on vaan nesteitä. Tuskin sun kannattaa olla huolissas,kun sä liikuntaakin harrastat.

        Huomenna on iltapäivällä psykiatriselle sairaanhoitajalle aika. Toivon todella että saisin apua. Nyt on ihan järjetön morkkis. Mä en oikeesti saanut eilisestä herkuttelusta mitään nautintoa. En tiiä mikä muhun meni kun alon vaan mättää ruokaa suuhun kaksin käsin.

        Onneksi mä lähen tiistaina reissuun. Taida pitää taukoa vaa´alla käymisestä. Mä toivon että nämä 2 kiloa ois osittain edes nestettä. Mun ei pidä nyt syödä yhtään mitään,koska se riistäytyy käsistä. Kiitos ahdistuneisuuden. Ei oo hyvä ahdistukseen syödä kun se vaan lisää entisestään ahdistuneisuutta. Vajaa kaksi viikkoa ois aikaa nutrata.

        Kirjoittelen huomenna miten mulla meni sairaanhoitajan luona. Kiitos tsempistä. Ainii kun mä oon reissussa useamman päivän, niin en kirjoittele tänne kauheesti ennen ensi viikonloppua. Kaverilla on käytössä vaan tabletti ja mun on sillä vaikee kirjoittaa. Luen kyllä joka päivä tätä palstaa reissussakin. Mutta viimeistään ensi viikon sunnuntaina sit palailen päivittää tilannetta.


    • SatuX

      Hei, kiitos päivityksistä, nutraaja1 ja remppavuodet93. Onko Ronja1982 vielä mukana?

      Mulla paino tänä aamuna 91,5 kg. Eli 2,5 kg on tippunut viikossa, ja tietysti osan tuosta täytyy olla nestettä. Eihän rasvaa noin paljon viikossa pala. Punnitsen kerran viikossa. Kun tämä dieetti nyt kumminkin toimii, niin jatkan vielä toisenkin viikon ja syön herkkuja vasta pääsiäisenä. Ehkä se 4 kg saattaa tässä lähteäkin ja pääsen alle 90 kilon :-) Sittenhän mulla oli tarkoitus aloittaa se liikuntaharrastus, voi rähmä ...

      Turha minusta punnita joka päivä, tai jos nyt niin tekeekin, niin ei kannata ottaa paineita siitä, että paino vaihtelee. Koska kyllähän se vaihtelee. En ole täysin päässyt perille, mitkä kaikki mahdolliset asiat painoon vuorokausitasolla vaikuttaa, ja millä viiveellä, mutta kyllä niitä tosi monia on, yksi ainakin on hormonikierto ja toinen on ihan ruokavalion sisältämä suola, sokeri ja muut hiilihydraatit, jotka sitovat nesteitä.

      remppavuodet93: Kiitti tsempistä! En usko, että se yksi hamppariateria sinua lihotti, jos muuten päivän energiamäärät oli miinuksella. Tuon täytyy olla nestettä. Hamppariateriassa on paljon suolaa ja hiilihydraattia, jotka sitoo nesteitä.

      Tsemppiä nutraaja1 sinne sairaanhoitajan vastaanotolle! Harmi, että tunnet huonoa omaatuntoa syömisten vuoksi. Toivottavsti saat apua.

      Tuleeko sinulle, nutraaja1, ahmimista ihan mistä vain ruoasta vai vain joistakin ruoista? Jos ei tule kaikista yhtä paljon, niin auttaisiko, jos et etukäteen päättäisi syödä sellaista, mistä luultavsti tulee ahmimista? Jos et hallitse karkin syömistä, niin pidä karkeista toistaiseksi taukoa ja kokeile syödä ennalta päättämäsi määrän verran jotain oikeaa ruokaa, josta ei yleensä tule ahmimisreaktiota. Eli esimerkiksi nyt illalla päätät syödä yhden palan ruisleipää, laitat siihen levitettä ja jotain normi päällikkeitä ja keität kupillisen teetä. Se on sitten siinä. Kun onnistut, voit onnitella itseäsi ja tehdä saman uudelleen huomenna. Osaat syödä iltapalan ahmimatta. Check, Seuraavaksi jokin muu ateria. Ahdistustahan tämä ei poista, mutta käytännössä voi toimia aterioiden hallinnassa. Ajattele vaikka, että sillä aikaa kun harjoittelet, ei karkit ja herkut maailmasta lopu, vaan saat varmasti niitä sitten joskus taas kun tämä juttu on ohi.

    • Satux : Mä pystyn ahmimaan ihan mitä tahansa karkista tavalliseen ruokaan. Mulla meni tänäänkin syömiset penkin alle. Mä söin tavallista ruokaa eli herneitä,ananasta ja salaattijuustoa. Mua alkoi ahdistaa niin paljon, että lähdin sit kauppaan ostaa mässyä.Söin ahdistukseen josta seuraa ahdistus.Ja se ahdistus ei sit lähe millään. Mä en tiedä kuinka kauan mä en jaksan tätä. Mä niin ootan huomista,koska mun on pakko päästä ammatti-ihmiselle purkaa tätä ahdistuneisuutta,minkä ruoka,syöminen, kaloreitten miettiminen aiheuttaa. Mä oon jo pari päivää jännittänyt huomista, joka lisää tätä huonoa oloa.

      Mä mietin jatkuvasti kolmen vuoden takaista aikaa, kun painoin 20 kiloa vähemmän kuin nyt. Koko ajan oon pettynyt itseeni ja mun huono itsetuntoa vaan tuntuu huonenevan entisestään. Psyykkinen hyvinvointi ei sais olla painosta kiinni,mutta tuntuu, että mä oon ihan hukassa elämäni kanssa, kun en edes syömistä hallitse. Saa nähdä millaisia vastauksia mä saa näihin huomenna.

      Vaikka mä nukun yössä 9 tuntia ainakin,niin mä oon herättyäni psyykkisesti väsynyt. Tuntuu oikeesti, että elämä menee hukkaan kun 24/7 ajatukset ruuassa.

      Kävin tuolla syömishäiriöliiton sivuilla. Siellä se keskustelupalsta lopetetaan, kun sinne ei ihmiset kirjoittele. Mä tein jokunen aika aloituksen tonne syömishäiriö palstalle,mutta yksikään ihminen ei ole kirjoittanut sinne.

      Kirjoittelen huomenna lisää,kun olen käynyt vastaanotolla.

    • SatuX

      Voi, tsemppiä sulle nutraaja1. Herneet, ananas ja salaattijuusto on toisaan aivan hyvää ruokaa, joka ei lihota. Jos niiden syöminen ahdistaa, niin toivottavasti saat apua sen ahdistuksen tunteen hallitsemiseen. Ratkaisu pitää olla jokin muu kuin se, että lähdet ostamaan mässyjä. Halit täältä ja toivotaan, että saat apua!

    • Remppavuodet93

      Nutraaja1 paljon tsemppiä ja voimia sinulle sinne käyntiin ☀☺

    • remppavuodet93

      Heissan, se on uusi viikko taas!

      Nutraaja1: Kuinka käynti meni psyk.sairaanhoitajan vastaanotolla?

      SatuX: Vautsi, hyvin olet kyllä saanu painoa tiputettua viikossa! Milloin olet alunperin aloittanut laihdutuksen? Onko sinulla lapsia? Ja oletko kuinka pitkä? Miltä on tuntunu toi vähäenerginen dietti, väsyttääkö yms ? Onko sulla pääsiäiselle suunnitelmia syönnin kanssa, mietin tässä ite kovasti ku viisi viikkoo vetänyt tätä dieettii et kuinka käy pääsiäisenä, et ei lipsus kokonaan käsistä tämä homma. Niin, ja onko sulla joku tavoite paino?

      Minkä kokoisia vaatteita te käytätte? Mulla yläosassa joku M/L riippuu ihan mallista.Alaosa on L/Xl tollaset trikoot, en käytä farkkui. Olen paljo myynyt vaatteita tässä talven aikana. Vielä ois ainakin tuo icepeakin softsell koossa 50. ajatelkaa syksyllä 2016 se oli ahdas ja nyt se on niin löysä et mahtuis kaksinkertaisesti päälle, siitä ainaki huomaa, että muutosta on tapahtunut. Eli mun koko varmaan n.40/42.

      SatuX onko sulla tullut jumituksia painon kanssa? Itelläni tuli ainaki silloin kun saavutin 87-88kg ja toisen kerran 84kg tuntumassa. Tuntu et niis lukemis olin kauan.(Lähtöpaino siis 103).

      Tänä aamuna painoo oli 76,8, eipä oo nyt tapahtunu mittää muutosta. Toivottavasti vähän kevenis viel torstaihin mennes ku pääsiäisenä kuitenkin taas pompsahtaa ylöspäin. :D

      Mua nii kiiinnostas et mitkä ois vähänkalorisia herkkuja, oon nyt puoltoist vuotta syöny kasviksia ja dippii ja ne alkaa välil jo oikeesti tympii.. mitähä muuta ois, osaako kukaan sanoa?


      Hyvää päivänjatkoa.

      • Tulin juuri äskön kotiin.Käynti meni hyvin.Käytiin lomakkeiden vastauksia läpi ja juteltiin syistä mitkä omalla kohdalla johtaa ahmimiseen. Varattiin aika psykiatrille 12.4. Tunti meni kyllä älyttömän nopeasti,mutta sain sanottua kaikki mitä halusinkin sanoa. Sain tällä tunnin käynnillä paljon enemmän irti kuin ravitsemusterapeutin käynneiltä yhteensä. Mun mielestä ensin pitää saada psyyke kuntoon ennen kuin voi alkaa käytännön ohjeita noudattaa. Ravitsemusterapeutin ohje täsmäsyömiseen ei onnistu,jos sitä psyykkistä puolta ei olla käyty läpi. Tämä on mun mielipide.

        Mulla noi vaatekoot vaihtelee M-XXL. Mulla on parit farkut, mutta eivät nyt sovi päälle. Tosin emmä niitä pitäis paljoo muutenkaan vaikka mahtuisivat. Mä oon pitänyt noita yksiä pitkiä housuja nyt kesät talvet. En aio hankkia uusia vaatteita.

        Paino tänään 74,5. Toi on sellanen lukema tosta on vaan matka alaspäin. Vajaa kaksi viikkoa aikaa. Mietin että jatkanko pusseja vielä senkin jälkeen,kun veljenpojan synttärit on ohi.

        Mä haluisin auttaa,mutta kun omat syömiset on mitä on niin en ala neuvomaan. Mukavaa päivänjatkoa munkin puolesta.


      • SatuX

        remppavuodet93: esität hyviä kysymyksiä. Niihin jo kertaalleen vastailinkin, mutta sitten tosiaan toi viesti poistettiin.

        Aloitin siis alun perin viime toukokuussa. tekemään näitä elämäntapamuutoksia, joiden seurauksena paino alkoi tippua. En asettanut tavoitepainoa tai aikaa, jonka kuluessa se pitäisi saavuttaa. Sen takia en tuohon jumituskysymykseen nyt oikein pysty vastaamaan, mutta eihän painon tippuminen tietenkään koko ajan samalla tavalla etene. Esimerkiksi joulun aikaan ei ollut tavoitteenakaan tiputtaa painoa, en edes punninnut, mutta loppiaisen jälkeen olin ihan tyytyväinen kun ei ollut tullut ylimääräistä.

        Nyt tosiaan 2 viikon kuuri VLCD:tä ruoka-aineilla. Kyllä väsyttää! Hyvä kun jaksaa juuri ja juuri käydä töissä.

        Pääsiäisen suhteen tavoite on sama kuin jouluna: olen tyytyväinen, jos ei ole tulllut kiloja takaisin. Mun lapset asuvat jo omillaan, mutta tulevat pääsiäisenä syömään. Perjantaille teen ehkä savulohisalaatin ja ostan mämmiä. Silloin ei ole tulossa vieraita. Lauantaina voitaisi askarrella viininlehtikääryleitä. Pyhiksi haluaisin tehdä aamubrunssille/iltapäiväteelle voileipäkakun ja päivälliselle jotain kunnon liharuokaa, perunamuusia, salaattia ja herkullisia pieniä jälkiruokia. Jos voileipäkakkua tai jälkkäreitä jää yli, niin nuoriso varmaan vie ne mielellään mukanaan kun lähtevät.

        Herkkujen suhteen en harrasta mitään kovin vähäkalorista, vaan nautin kunnon herkkuja, mutta harvoin ja pieninä annoksina. Mitään mässypäiviä en pidä enkä harrasta naposteluja, mutta silloin tällöin nautin pari palaa suklaata tai muutaman karkin. Leffailtana tehdään joskus popcornia. Juhlapäivinä harrastan pieniä jälkiruokia. Teen usein jälkkärit valmiiksi shottilaseihin tai pieniin muffinivuokiin. Nyt teen ehkä jotain töhnämunia, jotain rahkaista pashan tyylistä ja kolmanneksi jälkkäriksi hedelmäsalaattia.

        Tällä hetkellä mulla on tavoitteena saada vyötärönympärys tuonne 80 cm:n paikkeille, nyt se on 89 cm. Minusta vyötärönympärys jotenkin kertoo enemmän kuin paino. Onko sulla jotain senttimääräisia tavoitteita?


    • SatuX

      No voihan källi, ylläpito poisti ton mun viestin! Ei siinä kyllä todellakaan mitään sääntöjen vastaista ollut, en ymmärrä ... voikohan se olla siksi, kun laitoin siihen myös linkin voileipäkakun ohjeeseen, jota aion tehdä sitten kun tämä VLCD on ohi pääsiäisenä? Löytyy se varmaan googlaamallakin, savulohi-mummonkurkku-voileipäkakku.

      Mutta joo, 44/L-kokoisia vaatteita käytän enimmäkseen. Yläosa mulla on vähän isompi ja alaosa pienempi. Eli paitoja on joitakin myös kokoa 46, mutta sitä kokoa en aio hankkia enää lisää. Alaosissa 44 joustofarkut on vähän löysiä jo, ehkä elastaani on löystynyt :-)

      remppavuodet93: olet todella paljon saanut vaatekokoa pienemmäksi! Varmaan liikunnalla on voi olla osuutta tuohon? Mulla ei vielä ole ollut jumeja, kun tahti on muutenkin ollut hidas, mutta voi tulla, joten kerro ihmeessä jumituksen vinkkejä, jos sulla on.

      nutraaja1: hienoa, että käynti sairaanhoitajalla oli onnistunut ja että sait psykiatrin ajan noin nopeasti!

      • SatuX : Onneksi edes psykiatrian puolelle saa nopeasti ajan. Toisin on terveyskeskuslääkärille. Onneksi sain suoraan tuolta psykiatriselta sairaanhoitajalta ajan psykiatrille, ettei tartte mennä terveyskeskuslääkärin kautta. Tässä suhkoht isossa ( nimeltä mainitsemattomasta ) kaupungista ei saa helposti lääkärin aikoja. Mä nimittäin pari viikkoa sit yritin varata aikaa lääkärille,mutta kaikki ajat tälle kuulle oli mennyt ja huhtikuun aikoja saa vasta huhtikuussa. Mutta onneksi psykiatrian puolella menee nämä ajanvaraukset paremmin.


      • hpv27

        Jos viestissä on linkki niin se tulkitaan yhteystiedoiksi ja viesti saatetaan poistaa.

        Itseltä tuntuu lähtevän noin kilo viikossa tällä 5:2:sella. Kokoni on tiukasti XXL vaikka saisinkin tuon tavoitteen 12 kg laihdutettua kun rinnanympärys on 124 cm ja se tuskin paljon kapenee. Olen siis mies. Vatsan ympärys on 108 cm ja tavoite olisi 95 cm.


    • remppavuodett93

      No jooh munki viesti vaa poistettiin vaikka ei ollu mitään sääntöjen vastaista! Kirjoitin pitkät pätkät teille. :)

      Eli satux: joo kyllä liikunnalla on ollu paljo vaikutusta tuohon vaatekokoon ja muotoon. mulla parhaiten jumeihin on auttanu se että nostan kalorit päiväks tai pariks vähän korkeemmalle esim 200-300 enempi ja sit palaan ruotuun, tää ainaki aiemmi toimi. nyt vaa en tällä hetkel tee sitä vaikka tänään taas paino sen 76,8. koska.. nyt tulee pääsiäinen ja kuitenkin tulee syötyy vähä enempi niin en koe et se on nyt tarpeen, pysyn sit viel tos 76,8 jos se ei haluu siitä madaltua. kyllä se sit siitä taas ainaki pääsiäisen jälkeen paremmin lähtee käyntiin. viisi viikkoa herkutonta on tehny kyllä hyvää :)

      nutraaja1: kiva, että käynti sujui hyvin ja sait juteltua. mitä mieltä hän oli nutraamisesta eli jatkatko vielä sitä sinne asti kunnes sulla on uusi käynti?

      odotellaanpas nyt pääsiäistä : )

    • remppavuodett93

      nyt oon kyl ihmeissäni! Paino vaa noussu! Eilisestä 500g eli paino tänään 77,3 :/

      En ymmärrä. Mistä nyt johtuu et paino junnaa eikä laske, pysyy samassa tai nousee... ärg.

      No en ressaa nyt sitä, aloitan sit vaikka pääsiäisen jälkeen paremmalla innolla. Ehkä kroppa kaipaa lepoa kun 5 vkoa vetänyt tätä kuuria.

      • ApNutraaja1

        Olen reissussa ja en muista salasanaani. Joten kirjoittelen lauantaina paremmin kun pääsen koneelle. Psyk.sairaanhoitaja ei sanonut mitään tähän pussikuuriin. Uutta aikaa hänelle ei ole. Repsahdin eilen pahasti ja paino vaan nousee. Tänään uusi yritys. Reilu viikko aikaa veljenpojan synttäreihin mikäli niitä juhlitaan. Ajattelin jatkaa sen jälkeen pusseja koska repsahduksia on tullut. Mä en pysty hallitsee syömisiä ollenkaan. Tunti kerrallaan mentävä ja pelkkiä pusseja.kirjoittelen viikonloppuna kun olen kotiutunut.


    • Remppavuodet93

      Heiippa☀☺

      Joo kyllä! Lähden kanssa reissuun mutta palailen sunnuntaina taas ☺ Nauttikaahan pääsiäisestä! Toivotaan että aurinkoa riittää ☀

    • Reissusta kotiuduttu. Epäonnistuin totaalisesti ja nutraaminen jäi kokonaan resissun ajalta. Tänään sitten uusi yritys. Mulla on suuria ongelmia ruuan kanssa. Tuli syötyä kaikkea vaikka ei ollut nälkä. Ahdistukseen tuli ahmittua ja josta seurasi ahdistuneisuus. Tässä kierteessä meni sitten neljä päivää. Mä pyytelin koko ajan anteeksi kaverilta tätä syömistä ja mässäilyä. Mä en vaan voinut ja osannut lopettaa edes silloin kun maha oli täynnä.

      Vaa`alla en käynyt kertaakaan, mutta kasvaneesta mahasta päättelen, että paino on lähemmäs 80 kiloa. Vaatteet kiristää tai noi mun pitkät housut. Niistä päättelen että 80 kiloa ei ole kaukana. Huomenna sitten puntarille. Nätisti sanottuna ottaa päähän. Sen voin sanoa, että nutraaminen jatkuu nyt pidempään kuin olin alunperin suunnitellut. Mä en näe tällä hetkellä mitään muuta vaihtoehtoa. Jos mä jotain syön niin se lähtee lapasesta. Itsehillintää ei ole ollenkaa syömisen suhteen.

    • Remppavuodet93

      Heippa taas kaikille!☀😃

      Nutraaja1: minä luulen että ei se mitän vaikka et nutrannut. Nyt ainakin osaat hyvin kuvailla sit siel lääkäris millaistta elämä ruokaan on. Pystyitkö yhtään nauttia ruokailuista ja tuliko sinun herkutelua? Me palattii kans viime yönä kotiina. Tänään paino aamulla 78,5 lähtöpaino to 76,2. Ei mielestäni vie voi sanoa minkä verran todellista painoa tullut 3pvssä. Mitä sun paino tänää? Eihän tuo munkaa luku kivalta näytä mut luulen että jo viikosa tasoittuu kun tiputan energian alhaisimmiks ja pääsen lenkkeileen jälleen. Oli ihana reissu ja aamiaiset nii nams. Tuli herkuteltua mm sipsit limut ja namut. Mutta huomasin et ei nuo herkutkaa nii hyvii oo vaa niihi jää koukkuun ja niitä vetäis kaksin käsin ja olo tulee tosi väsyneeksi. Varmasti jatkan herkutota ensviikolla! ☀ tänää olisi kahvikutsu sukulaisiin illaks. Eli jotain pientä joudun illalla kahvipöydäs ottamaan. Mitä pääsiäisruokaa muut syötte? Me aatelii kanaa ja kasviksia tällepäivää.

      Aurinkoista päivää ☀☀🐥

      • En kyllä saanut mitään nautintoa syömisestä. Tuli syötyä aika paljon leipää ja sitten herkkuja. Huomasin hyvin miten mun paino vaikuttaa mun ajattelluun. Kun en pidä itsestäni niin on koko ajan tunne ettei toinenkaan hyväksy mua, vaikka hyväksyy mut minkä painosena vaan. Vaikka kaverillani ( mies) on kaljamahaa tullut niin mä hyväksyn sen ja mua sen maha ei haittaa. Sekin on todennut kasvaneesta mahastaan. Joten luulen että kaverini ymmärtää edes hitusen mun olotilaa.

        Eilinen lauantai meni vielä ahminnan ja mässäilyn parissa. Nyt on pakko olla tiukka ja juoda pirtelöitä. Koska jos mä yrittäisin syödä jotain salaattia niin se vaan ahdistaisi ja se johtaisi vaan ahmintaan.

        No niin ja nyt tämän päivän painoon. Vaaka näyttää 77 kiloa. Ihanaa olla väärässä.Olin niin varma siitä että paino on 80. Joten tosta 77 kilosta on hyvä aloittaa. Haluisin asettaa jonkun aikatavoitteen mutta se voi aiheuttaa stressiä. Joten jokainen pudotettu kilo motivoi.

        Mä tankkasin kaverilla pääsiäisruuista mämmiä ja pashaa. Toi kaupan pasha on ihan hyvää,mutta miksi sitä on niin vähän. Sen 90 gramman purkin saa syötyä muutamalla lusikallisella. Mä olen nyt nämä loput päivät ihan pirtelöillä. Mä oon niin tankannut itteeni kaikkee, että saa tällä erää riittää. Saa nähdä miten paino alkaa tippumaan kun on vetänyt niin paljon sokeria,suolaa ja rasvaa.

        Olis varmaan helpompaa mennä vaa´alle vasta viikon kuluttua, mutta en malta. Joten joka päivä tulen käymään puntarilla.

        Mukavaa päivää myös mun puolesta.


      • Kaksi viestiä poistettu. Lyhyesti ilmoitan vaan painoni 77 kiloa, vaikka pelkäsin pahempaa. En pystynyt nauttimaan syömisistä yhtään. En edes herkuista. Tuli syötyä aika paljon leipää ja sit herkkuja.


      • nutraaja1 kirjoitti:

        Kaksi viestiä poistettu. Lyhyesti ilmoitan vaan painoni 77 kiloa, vaikka pelkäsin pahempaa. En pystynyt nauttimaan syömisistä yhtään. En edes herkuista. Tuli syötyä aika paljon leipää ja sit herkkuja.

        Vaihdoin nimimerkkiä.Kirjoitan jatkossa nimimerkillä Laihduttaja1. En voi laittaa tähän syytä,koska muuten tämä viesti poistetaan. Laihdutustapani on edelleen sama,mutta en voi käyttää enää sitä tiettyä sanaa missään taivutusmuodossa. Ilmoittelen taas huomenna painon.


    • remppavuodet93

      Laihduttaja1: Joo kerkesin onneks lukee sun viestin enneku se poistettiin. Jeep, harmi, että et saanut syömisestä mitään iloa. :(
      Mä yritän syödä nyt kohtuudella. Söin just kanaa kasviksiia parilusikallista riisiä ehkä tuli joku 500-600 kcal, yhden pienen suklaamunan n. 150 kcal, aamulla rahkan ja hedelmäpilttiä n. 150 kcal. Nyt illalla tosiaa vielä se kahvikutsu nii pitäää siel sit jotain pientä syödä. Huomenna voisin aloitella paremmin laihista taas.. miehelle ostin kyllä munia :) pitäs vaa pittää ittensä pois niistä :D
      Ihanan aurinkoinen keli.

      • Mitä pahaa mä oon tehnyt tälle ilmiantajalle? Miksi en saa sanoa veljenpoikani synttäreistä? Keneltä se on pois kun sanon että voi olla että syön synttäreillä kohtuudella tai voi olla että tulee syötyä enemmän. Viime vuonna tuli syötyä vähän joka sorttia esim. kahta täytekakkua. Jos joku ei ymmärrä että tänne kirjoittelu auttaa mun ahdistukseen,jonka syömisongelma aiheuttaa. Mitä pahaa mä oon tehnyt etten saa kirjoittaa ahmintahäiriöstä täällä?


      • hpv27
        Laihduttaja1 kirjoitti:

        Mitä pahaa mä oon tehnyt tälle ilmiantajalle? Miksi en saa sanoa veljenpoikani synttäreistä? Keneltä se on pois kun sanon että voi olla että syön synttäreillä kohtuudella tai voi olla että tulee syötyä enemmän. Viime vuonna tuli syötyä vähän joka sorttia esim. kahta täytekakkua. Jos joku ei ymmärrä että tänne kirjoittelu auttaa mun ahdistukseen,jonka syömisongelma aiheuttaa. Mitä pahaa mä oon tehnyt etten saa kirjoittaa ahmintahäiriöstä täällä?

        Täällä on käytössä jonkinnäköinen automaattimoderointi eikä se toimi. Suomi24:sella on ongelmia roskapostin kanssa koska se ei vaadi rekisteröintiä eikä sillä toisaalta ole varaa palkata ihmisiäkään moderoimaan.


    • Pakko kyllä sanoa, että olen huolissani tilanteestani. Mä toivon, että sen psykiatrin käynnin jälkeen saisin jonkun hoitosuhteen. En usko sen yhden käynnin riittävän ratkaisemaan syömisongelmaani. Nyt olen saanut käytännön ohjeita kuten se täsmäsyöminen. Mutta se ei auta tällä hetkellä ollenkaan. Mua ahdistaa noi veljenpojan synttärit. Osa musta toivoo ettei niitä juhlittais ollenkaan. Vois vaan antaa lahjan ja se ois siinä. Muistan viime vuodelta , että tuli ahmittua kakkua ja kaikkee mitä oli tarjolla. Tässä saa varmaan jännittää ens viikon loppupuolelle asti tietoa juhlista. Jos ne järjestetään niin ois vaan niin helppo syödä kohtuudella,mutta mä tiedän että se syöminen riistäytyy käsistä jos on samansuuruiset juhlat kuin vuosi sitten.

      Mä en syönyt yhtään pääsiäismunaa. Mulla meni reissussa vuorotelle äklön makeeta ja sit suolaa esim. suolapähkinöitä ja sipsejä. Olin tossa kierteessä sitten jatkuvasti. Vuorotelen molempia kunnes on melkein paha olo. Huomasin kyllä että nukuin tosi huonosti ähkyssä. Samoin viime yönä. Mässäilin vielä alkuillasta ja en meninannut saada unta. Tosin mietin pitkään vielä tätä päivää ja painoa. Koska sen kaiken syömisen jälkeen paino ois voinut olla enemmän kuin tuo 77 kiloa.

      Ajattelin että jos saan painon tämän vuoden puolella 65 kiloon ja pysymään siinä,niin oisin tyytyväinen. Siitä on ikuisuus kun olen painanut edes sen alle 70 kiloa. Se on sellainen raja jonka haluis alittaa.

    • remppavuodet93

      Joo, tätä ei aina tajua miksi nää viestit lähtee täältä, no ei muutaku kovasti vaa viestiä tulemaan:)
      nyt on kahveilla käyty, ja katsoin painoa tänään tossa äsken ja se oli vähän tasaantunu alaspäin eli se oli 77,4 kg.
      tälle päivälle tuli energiaa n. 1300 kcla, ei liikuntaa.

    • SatuX

      Kiva lukea kuulumistanne. Minä lopetin erittäin niukkaenergisen dieetin tänään. Painoa oli aamulla 90,5 kg. Eli nyt tokalla viikolla lähti vain 1 kg, yhteensä 2 viikon aikana 3,5 kg. Olen ihan tyytyväinen. Kiitos kun olitte mukana ja tukena!

      Nyt tänään olen syönyt edelleen kevyesti ja samoin aion tehdä myös huomenna, eli hyvää ruokaa ja herkkujakin mutta kohtuullisesti. Aion nauttia täysin rinnoin joka suupalasta, minkä syön. Ensi viikon tai sitä seuraavan viikon aikana toivoisin saavani sitten tuon 90 kg rajan rikki, ja aloitan sitten liikunnan. On onneksi viikko tai pari aikaa miettiä vielä lajia.

      Oikein onnellista pääsiäistä teille, laihduttaja1 ja remppavuodet93!

    • remppavuodet93

      Moikkeli moi! Kivasti sulla paino tippunut SatuX. Hienoa ja onnittelut siitä! Miten jatkat nyt jatkossa pääsiäisen jälkeen? Millä energiamäärillä ja oletko miettinyt mitä liikuntaa aijjot aloittaa?

      Laihduttaja1: Miten sun paino tänään?

      Mittasin äsken painon ja se oli 76,8. Eli aika kivasti tasoittunut siitä lauantai iltayöstä kun reissusta palattiin, mutta myönnettäköön että eilis ilta meni pahoin överiksi, kylässä ok ,mutta repsahdin irtokarkkeihin jotka ostin reissusta ja söin koko pussin! Kamalaa.. No onneksi aamulla sentään painossa ei näkynyt se. Eli Pääsiäinen on tuonnut mulle n. 400g. Eiköhän tuo tuosta ensiviikon aikana lähde alaspäin. toivotaan niin. :)

      Kiitos samoin, ihanaa pääsiäistä. :)

    • Paino tänään 75,5 kg eli 1,5 kg lähti eilisestä.

    • remppavuodet93

      Hellureijjaa taas kaikille, se olisi uusi viikko taas näin pyhien jälkeen!

      Mun paino tänään 76,5. Saapi olla tyytyväinen, enää 200g plussalla pääsiäisen herkutteluista.

      Mulla on tässä 6 vkoa aikaa remppailla kun sitten alkaa muutamat tiukat viikot niin luulen että silloin en jaksa niin hyvin remppailla ruokien ja energioiden suhteen. Toki, pitää yrittää silloin pitää vain paino samassa, ettei se lähtisi kasvuun. Mulla tulee 4.9.2018 täyteen remppaa 2v, vissiin olen siitä maininnukin, mutta just tässä oon miettinyt että mitä tavoitteita isken sinne. Luulen et munkin voi olla tosi vaikea päästä alta 70kg, pituus mulla n. 167. Mutta oisko sitten niin että 70-73 kg voisi olla hyvä tavoite. Ehkei kannata kiveen hakata.

      Tämä mun 5 viikon sokeriton herkuton kuuri tuotti tulosta -5kg. Mutta luulen että painon pudotus kokoajan vaa hidastuu mitä lähemmäs normipainoo mennään.. Ja tuskimpa jaksan olla seuraavia 6 viikkoa kokonaan herkuttomilla, pyrin että viikolla en söis, ja yhtenä pvnä vkl voisin syödä jotain herkkua esim. 500 kcal edestä karkkia tmv. Mutta voi että nuo herkut väsyttää, eilenki olin ihan poikki, mutta sitten tein lenkin ja piristyin, harmi, en tiedä miten pitkä siitä tuli mutta yli 10000 askelta kuitenkin.. aktiivisuusmittarissa(ohjelmassa) oli joku päivitys nii en saanu sitä eilen mukaani, ainoastaan askeleet sain katsottua.

      Liikunnan suhteen mulla ei sen suurempia tavoitteita tälle keväälle. Ihan samaa rataa jatkan että käyn sen 3-6 kertaa viikossa lenkillä jne. :)

      Mitenkä painot muilla tänään?


      Aurinkoista päivää

    • heipsan! En osaa sanoa tuosta painotavoitteestasi,kun riippuu millainen ruumiinrakenne sulla on. Mutta kuulostaa ihan hyvältä. Itse tähtään 65 kiloon. Nostan tavoitetta viidellä kilolla. 60 kiloa tuntuu niin kaukaselta. Mutta kilo kerallaan. Kun näitä vaikeuksia on ollut, niin ei koskaan tiedä miten ton painon käy. Hyvin sait viidessä viikossa painoa pois.

      Jos herkuttelu pysyy aisoissa niin voi sitä välillä herkutella. Mulla se ei pysy aisoissa. Sitä luulee pystyvänsä syömisiään hallitsee mutta mulla se tuottaa vaan syyllisyyttä.

      Sain muuten eilen tietää, että veljenpojan synttärit on sunnuntaina. Kaksijakoiset ajatukset,mutta jos mä silloin pystysin nauttimaan niistä herkuista joita on tarjolla. Mä en muista milloin viimeksi olisin nauttinut syömisestä.

      Hyvin kyllä jaksat liikuntaa harrastaa. Mä oon sen suhteen laiska. Oon miettinyt että kesällä vois käydä kävelylenkillä, mutta sen näkee sitten kun kesä koittaa.

      Paino tänään 74 kg.

    • Paino tänään 73 kg. Hyvin on nesteet lähteneet liikkeelle.

    • sivustaseurannut

      Laihduttaja1: Jos oikein ymmärsin, niin sulla oli lähtöpaino 72 kg ja aioit nutrata 2-3 viikkoa. Nyt siis olet nutrannut 2,5 viikkoa ja paino on välillä noussut, välillä laskenut ja lopputulema alkaa olla, että on tullut 1 kg lisää. Onko tällaisessa laihduttamisessa mitään järkeä?

    • remppavuodet93

      Heippa!

      Laihduttaja1: Hyvin on lähtenyt nesteet sinulla liikkeelle ja paino tippumaan, onnittelut siitä! =) Oletko nyt nutrauksella?

      Itelläni ei oo tapahtunu mitään oikein, korkeintaan taas muutamasatagrammaa noussu ylöspäin (niinkuin eilen näytti)
      Herkut jätin tyystin maanantaina. Tiputin kalorit 1300-1500 välille. En mene nyt liian alas kun mulla on ollu jonku verran huimausta jo enne pääsiäistä. Verenpaine mulla oli 100/62 eli suht alhainen niin oon huomannu nyt että tuo 1300-1500 kaloria sopii mulle. Ja jos liikun vielä niinkuin eilen (320 kalorin edestä) niin mielestäni ok määrä. Tavoitteeseen mulla on n. 3-5 kiloa ja uskon, että paino tippuu tälläkin kalorimäärällä, vähän hitaammin, mutta varmasti. Samalla opettelen myös tätä energiamäärää etten ala sit syömään rempan jälkeen liian isoja määriä jne.

      Mitäs SatuX:lle kuuluu?:)

    • sivustaseurannut : Ei ole järkeä,mutta sinulla kun ei ole kokemusta syömishäiriöstä ja pystyt syömään tavallista ruokaa ilman syyllisyyttä,niin et ole oikea ihminen arvostelemaan mun tilannetta. Voin sanoa että saan viikossa lähes 10 kiloa painoa,jos ahminta jatkunut putkeen viikon. Luuletko että nautin tästä? Mulla on 12. päivä psykiatrille aika. Mä oon hemmetti hakenut apua tähän syömishäiriöön. Ole onnellinen ettei sulla ole tällästä.Kiva että olet lukenut kirjoituksiani. Pussikuuri on joillekin kirosana. Kiitos kommentista.

      remppavuodet93 : Juu pussikuurilla olen ja mennyt ihan hyvin. Ei ole tarvinnut miettiä kaloreita tai potea syyllisyyttä siitä mitä suuhunsa pistää. Saa nähdä miten sunnuntaina menee veljenpojan 3-vuotis synttäreillä. Aion kyllä syödä siellä. Ja pidän sen siinä yhdessä päivässä. Olen sinänsä aikataulussa edellä niin voin hyvällä omalla tunnolla syödä sunnuntaina. Kuitenkin motivaatio korkealla. Olen nyt voinut paremmin juurikin sen ansiosta ettei ole tarvinnut potea sitä syyllisyyttä.

      Paino tänään 72 kg.

      • hpv27

        Jeps, syömishäiriöt ovat todella ikävä sairaus. Ei noissa pussikuureissa ole muuta vikaa kuin se, että niitä ei pitäisi käyttää pitkään yhtäjaksoisesti. On niillä vedetty pitkiäkin kuureja menestyksellisesti lääkärin valvonnassa.

        Jokunen kuukausi sitten julkaistiin laihdutustutkimus Skotlannista. 6 kk aikana suuri osa potilaista tiputti paljon painoa, enimmillään 15 kg. Potilaat olivat kakkostyypin diabeetikoita ja näistä eniten tiputtaneista 90% pääsi eroon lääkkeistään.

        Itse ajattelin vetää tätä 5:2:sta tämän vuoden loppuun asti. Siis kaksi päivää nutrileteilla viikossa. Tuskin kuitenkaan kesälomalla ja työkeikoilla.


      • hpv27 kirjoitti:

        Jeps, syömishäiriöt ovat todella ikävä sairaus. Ei noissa pussikuureissa ole muuta vikaa kuin se, että niitä ei pitäisi käyttää pitkään yhtäjaksoisesti. On niillä vedetty pitkiäkin kuureja menestyksellisesti lääkärin valvonnassa.

        Jokunen kuukausi sitten julkaistiin laihdutustutkimus Skotlannista. 6 kk aikana suuri osa potilaista tiputti paljon painoa, enimmillään 15 kg. Potilaat olivat kakkostyypin diabeetikoita ja näistä eniten tiputtaneista 90% pääsi eroon lääkkeistään.

        Itse ajattelin vetää tätä 5:2:sta tämän vuoden loppuun asti. Siis kaksi päivää nutrileteilla viikossa. Tuskin kuitenkaan kesälomalla ja työkeikoilla.

        Ajattelin olla tämän kuun loppuun ainakin. Ja onhan mulla tämä syöminen ja pussikuuri vuorotelleet. Mä kävin tänään puhumassa asiasta,jonka olisi voinut tehdä yli 20 vuotta sitten. Eli juttelemassa koulukiusaamisesta. En ole sitä pahemmin koskaan pitänyt syynä syömishäiriöön. Mutta kyllä se vaan on yksi syy siihen miksi tilanne on se mikä se nyt on. Ravitsemusterapeutin neuvot täsmäsyömisestä ei auta,kun psyyke ei ole kunnossa. Mä oon tiennyt jo vuosikymmenet että syö viisi kertaa päivässä pieniä aterioita. Joillakin toi neuvo voi toimia.

        En usko että se määrä sokeria,suolaa ja rasvaa tee yhtään sen parempaa kuin noi pirtelöt. Mä pystyn oikeesti syömään pahimillaan päivässä useita tuhansia kaloreita niin sitä mässyä kuin normiruokaa.


      • hpv27
        Laihduttaja1 kirjoitti:

        Ajattelin olla tämän kuun loppuun ainakin. Ja onhan mulla tämä syöminen ja pussikuuri vuorotelleet. Mä kävin tänään puhumassa asiasta,jonka olisi voinut tehdä yli 20 vuotta sitten. Eli juttelemassa koulukiusaamisesta. En ole sitä pahemmin koskaan pitänyt syynä syömishäiriöön. Mutta kyllä se vaan on yksi syy siihen miksi tilanne on se mikä se nyt on. Ravitsemusterapeutin neuvot täsmäsyömisestä ei auta,kun psyyke ei ole kunnossa. Mä oon tiennyt jo vuosikymmenet että syö viisi kertaa päivässä pieniä aterioita. Joillakin toi neuvo voi toimia.

        En usko että se määrä sokeria,suolaa ja rasvaa tee yhtään sen parempaa kuin noi pirtelöt. Mä pystyn oikeesti syömään pahimillaan päivässä useita tuhansia kaloreita niin sitä mässyä kuin normiruokaa.

        Noissa pusseissa on sen verran vähän energiaa että keho sopeutuu niihin eli ns. säästöliekki iskee päälle. Tuo voi vähentää energiankulutusta jopa 20%. Siksi kannattaa välillä syödä ns. normaalisti.

        Ravitsemus on hyvin yksilöllinen juttu. Itselle sopii parhaiten iso lounas ja pieni iltapala. Ei se 5 pientä ateriaa toimi minullakaan.

        Syömishäiriöt ovat ikäviä. Alkoholisti voi monesti olla ilman viinaa mutta ruokaa on pakko syödä. Anoreksia on kyllä vielä hankalampi juttu kuin bulimia.


      • hpv27 kirjoitti:

        Noissa pusseissa on sen verran vähän energiaa että keho sopeutuu niihin eli ns. säästöliekki iskee päälle. Tuo voi vähentää energiankulutusta jopa 20%. Siksi kannattaa välillä syödä ns. normaalisti.

        Ravitsemus on hyvin yksilöllinen juttu. Itselle sopii parhaiten iso lounas ja pieni iltapala. Ei se 5 pientä ateriaa toimi minullakaan.

        Syömishäiriöt ovat ikäviä. Alkoholisti voi monesti olla ilman viinaa mutta ruokaa on pakko syödä. Anoreksia on kyllä vielä hankalampi juttu kuin bulimia.

        Multa on lähtenyt sunnuntaista 5 kiloa eli mä oon ollut nestettä täysi. Ekalla viikolla multa lähtee painoa hyvinkin paljon,koska mä oon aina ahmintaviikon jälkeen turvonnut. Joten sen takia nutraan,että se pahin turvotus lähtee. Sunnuntaina tulee viikko täyteen ja sen jälkeisille viikoille olen asettanut pudotusvauhdiksi kilon viikossa. Se 70 kiloa on aina tiukassa koska siihen asti paino aina tippuu nopeasti ja sitten se hidastuu. Täytyy vaan olla tällä kertaa kärsivällinen,kun se 70 kiloa jossain vaiheessa lähestyy. Mulla on nyt sellainen vaihe sunnuntaita lukuunottamatta ,että pystyn keskittymään pirtelöihin. Kaveri lähtee kahdeksi viikoksi thaimaaseen,joten ei tule kiusauksia syödä kun pysyn vaan kotosalla.


    • SatuX

      Laihduttaja1 ja remppavuodet93. Minulle riitti 2 viikon VLCD. Mukava lukea että teillä dieetti jatkuu.

      laihduttaja1: oi, hyvä että pääset puhumaan koulukiusaamisesta. Se on varmasti ollut rankka kokemus ja vaikuttaa varmasti itsetuntoosi ja minäkuvaasi.

      remppavuodet93, minusta nuo 70-73 kg tavoitteet tuntuvat realistisilta. Ehkä tavoitteissa kannattaa katsoa myös peiliä ja mittanauhaa, ei pelkkää vaakaa? Olet varmasti onnellinen, kun olet jaksanut 2 vuotta tehdä töitä ja nyt näkyy hienoja tuloksia! Onko sinulla tarkoitus jatkaa 3-6 kertaa viikossa lenkkeilyä myös painon ylläpitovaiheessa?

      hpv27 ja sivustaseurannut: Mukava että ketjua lukevat muutkin, jotka eivät ole VLCD-dieetillä.

      Olen nyt palannut vanhaan, eli noudatan säännöllisiä elämäntapoja ja paino palautuu hitaasti normaalilukemiin. minulla tärkeimät muutokset ovat, että nukun riittävästi ja nautin kaikesta mitä teen. Nautin nyt eikä "sitku". En laske kaloreita enkä pidä ruokapäiväkirjaa, mutta arviolta syön tällä hetkellä vuorokaudessa n. 200-300 kcal alle kulutuksen, syön kohtuullisia annoksia säännöllisesti, mikä tarkoittaa minulla arkisin yleensä viittä ateriaa (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) ja viikonloppuisin kolmea ateriaa (brunssi, iltapäivätee, päivällinen). Punnitsen kerran viikossa. En pidä mässypäiviä, ei tee mieli, mutta syön kyllä myös herkkuja kohtuullisesti, esimerkiksi juhlissa tai viikonlopun brunssilla, jossa myös mukana yleensä vähän jotain herkkuakin.

      Seuraava elämäntapamuutos, mitä aion toteuttaa, on liikunta. Liikuntalajeja olen pohtinut. Tällä hetkellä eniten kiinnostavat Pokemon go -peli ja golf. Minulla pitää olla jokin juttu, mikä motivoi liikkumaan, eli pelkkä lenkkeily ei vaan toimi. Jonkin pallon tai Pokemonien perässä voisin edes jotenkin kuvitella liikkuvani, ja siksikin voisivat sopia, että ne tapahtuvat siisteissä olosuhteissa kuten leikatulla nurmella tai asfaltilla. Noissa on molemmissa riskitekijänä se, että ovat ulkolajeja, ja tiedän, että sateeseen tai pakkaseen tai muuten huonoon ilmaan en kyllä kuitenkaan saa itseäni lähtemään.

      Siksi pitäisi olla lisäksi vielä yksi sisälaji, mieluiten sellainen, joka ei vaadi ollenkaan kotoa lähtemistä. - Lankuttaminen? Punnertaminen? Kotijumppa painoilla tai kahvakuulalla? Niitä voisin tehdä, mutta tiedän että ei ne pelkästään riitä motivoimaan, eli ei varmaan kuitenkaan tule tehtyä. Mitenkähän noihin saisi liitetyksi jotain, mikä motivoisi? Ideat ovat tervetulleita ...

      • hpv27

        Ehdottaisin myös voimaharjoittelua kuntosalilla kestävyysharjoittelun lisäksi. Yksi tuttu on laihduttanut pokemonilla vajaat 10 kg.


      • SatuX
        hpv27 kirjoitti:

        Ehdottaisin myös voimaharjoittelua kuntosalilla kestävyysharjoittelun lisäksi. Yksi tuttu on laihduttanut pokemonilla vajaat 10 kg.

        Hei, kiitos ideasta hpv27. Ei ole minun juttu nyt tuo voimaharjoittelu kuntosalilla. Olen kyllä aikaisemmasa elämänvaiheessa käynyt salilla, paljonkin, ja pitkään, 80-luvun lopulla juppiaikaan aloitin ja n. 5 vuotta sitten lopetin. Loppuaikoina minulla oli salikortti ollut käyttämättä jo vuoden päivät. Yritin ja yritin mutta ei vaan riittänyt enää motivaatio. Edes etukäteen maksettu kortti ei motivoinut lähtemän. Suurin ongelma on nimenomaan tuo lähteminen, eli en viitsi lähteä salille tai yhtään mihinkään, jos on huono ilma. Kotona ehkä voisin tehdä voimaharjoittelua.


    • remppavuodet93

      Heipsan!

      Ei yhtään hyvä viikko tämä nyt, en ole laihtunut yhtään, vaan olo on jotenki turvonnut, eilinen meni kans ihan mönkää.. enkä jaksanu ees lenkkeillä kun oli huimausta. :/Oonkin miettinyt, että pitäskö jatkaa vähän hellemmin, ettei pitäs nii tiukkaa kuuria, kyllähän tuo 3-5 kg laskee varmaan siihen syyskuuhun mennes muutenkin aika hyvin. No pöh, en tiedä. Jotenkaan vaa nyt pääsiäisen jälkeen ei oo ollu yhtä hyvää motivaatiota, kuin ne pääsiäistä edeltäneet viis viikkoa.

      SatuX: En mää kanskaa mitään tiukkaa kuuria jatka. Mut pitäs pysyä sellases et paino ei nousis ja mielummin hitaasi ja varmasti menis kokoajan alaspäin.Ja sais tuon herkuttelun pysymään aisois. Juu ihan totta, myös peili kertoo enempi kuin vaaka. En ole mittaillu itteäni missään vaihessa mittanauhalla niin niistä tuloksista en osaa kertoa. Olen jo nyt tyytyväinen, kun kaikki vanhat vaatteet mahtuu päälle ja jotkut ovat jopa väljiä.Silti haluan että BMI On lähempänä 25. Tällä hetkellä jokin 27. Kyllä mää liikuntaa jatkan ihan samaan malliin, en välttämättä ihan niin paljoa tulevaisuudessa kerkeä mutta ainakin 3-4 kertaa viikossa on tavoitteena.:)Hmm. olen huono kertomaan näitä lajeja ku ite tulee vaa hiihdeltyä ja lenkkeiltyä.. mutta pokemon ja golffaus kuulostavavat kyllä hyviltä! Totta, elämästä pitää nauttia ihan niinkuin sanoit! Mikä on sinun kokonaispudotus painossa tähän mennessä?


      Laihduttaja1: Hienoa, että olet käynyt puhumassa. Kyllä kiusaamisjutuilla vaan on vaikutusta syömiseen, olen kanssa huomannu, minua kanssa kiusattu. Ja kyllä sitä kautta itsetunto ja minäkuva on olleet todella maassa, syyt munkin lihomiseen on paljon mun lapsuudessa jne.


      Tsemppiä kanssa, koitan nouta kanssa täältä suosta.

      • SatuX

        remppavuodet93: 102 kg oli kun aloitin viime toukokuussa ja nyt on 90,5 kg. Höllää ihmeessä vauhtia, jos tuntuu että huimaa! Nuo 3-5 kg pystyy saamaan pois monellakin tavalla syyskuuhun mennessä, vaikka nyt pitäisit laihduttamisessa vähän taukoakin. Ne voi tippua jo pelkästään silläkin, että hoidat herkuttelun aisoihin.

        Minulla auttoi aikoinaan sellainen ajatusmalli, että herkut ei maailmasta sillä välin lopu, jos nyt vähän aikaa olen niitä syömättä. Toisin sanoen en kokonaan kieltänyt itseltäni herkuttelua, mutta ajattelin, että toistaiseksi en nyt syö herkkuja, jotta saan painoa laskemaan nopeammin. Toisaalta päätin, että sitten harvoin kun herkkuja joskus syön, niin siitä herkuttelusta pitää nauttia niin paljon kuin ikinä pystyy, eikä kokea jälkikäteen mitään katumusta. Jotenkin se sitten meni niin, että kun herkuttelee keskittyen siihen herkutteluun, niin nautinnon saaminen ei vaadikaan niin suurta määrää, vaan harvoin nautittavasta pienestäkin kakkupalasta, tai yhdestä keksistä tai yhdestä suklaapalasta, voi saada kunnolla nautintoa.

        On varmaan ihanaa kun vanhat vaatteet mahtuu päälle!


    • remppavuodet93 : Tiedän tunteen.Painon jumitus on ärsyttävää. Syyskuuhun on niin paljon aikaa, niin toi 5 kiloa on realistinen pudotustavoite. Mun paino oli tänään sama kuin eilen eli 72 kg. Tässä vaiheessa olis ehkä parempi olla käymättä vaa´alla joka päivä, jos paino alkaa jumittaa kunnolla. Sen tiedän tai arvaan, että paino nousee maanantaina,koska aion nauttia sunnuntaina veljenpojan synttäreillä tarjottavista. Mutta huomenna taas vaa´alle.

      Paljon tsemppiä!

    • Paino tänään saman 72 kg. Nyt vaan pitää olla kärsivällinen. Huomenna synttärit jolloin yritän nauttia syömisestä.

    • SatuX

      No niin, 90 meni rikki. Tänään paino 89,5 kg. Eipä sitten muuta kuin ulos ja lenkille. Ei tuolla tosiaan vielä pysty golffaamaan, joten pitää varmaan ladata viikonlopun aikana Pokemonit puhelimeen.
      Hyvät viikonlopun jatkot teille!

      • hpv27

        Nyt taitaa olla juuri se aika vuodesta kun tavallinen golf eikä lumigolf ole mahdollisia.


    • Kaksi kiloa pompsahti paino ylöspäin eilisten veljenpojan synttäreiden johdosta. Lähipäivät osoittaa kuinka paljon näistä kiloista on nestettä. Paino tänään 74 kg. Oli kyllä tiedossa että pussien jälkeen kun syö, niin paino nousee automaattisesti. Nyt palaan pirtelöihin.

    • remppavuodet93

      SatuX: Wautsi ja onnittelut uudesta lukemasta! Kiva, että pääset liikunnan pariin, oletko jo päättänyt mitä rupeat harrastamaan?

      Laihduttaja1: Joo, ihan normii että paino nousee ku menee pirtelöistä normiruokaan. Millaiset tarjoilut juhlissa oli? :)

      Mä en oo nyt varsinaisesti laihduttanu ja mun paino ppyörii 76-77 lukemissa. Ajattelin, että kuitenkin yritän tällä viikolla vähän kirentää, että kalorit ois max 1600 /pv liikunta.

    • nutrilett

      nutrilett

    • nutrilett

      mainostan nutrilettia ja pussikuuria

    • nutrilett

      älkää alkako nutraamaan koska se on sääntöjen vastaista

    • nutrilett

      nutraaminen on sääntöjen vastaista ja suomi24 ei halua että nutrataan

    • nutrilett.fi

      muutaman kerran vielä

    • nutrilett

      tässä ilmiantajalle vähän töitä ja muista perustella miksi rikkoo sääntöjä.

    • NUTRILETT

      SANAT NUTRILETT, PIRTELÖT,PUSSIKUURI OVAT MM. SANOJA JOITA EI SAA KÄYTTÄÄ TÄLLÄ PALSTALLA,KOSKA SE ON MAINOSTAMISTA.

    • NUTRILETT

      VAIKKA SUOMI24: SSA EI SAA LAIHDUTTAA NUTRILETEILLA NIIN AION NUTRATA SIITÄ HUOLIMATTA.

    • laihduttaja_1

      Palstan kirjoittajille tsemppiä. Mä en jaksa enää,koska n sana rikkoo palstan sääntöjä. Myös p sana on kielletty.

    • nutrilett

      Olen pettynyt ettei ilmiantaja ole vielä ilmiantanut mainostamistani eli mainostan nutrilett pirtelöitä ja niistä suklaapirtelöitä.

      • hpv27

        Ei niitä ole välttämättä ilmiannettu. Täällä on käytössä jonkinlainen keinoälyyn pohjautuva automaattinen moderointi. Kun systeemi oppii jonkin asian kielletyksi niin sellaiset viestit poistunevat automaattisesti.

        Verkko-osoitteet tulkitaan yhteystiedoiksi ja yleensä johtavat poistoon.

        Itse veikkaan, että Suomi24:n elinkaari on lopuillaan. Rekisteröitymispakko olisi toiminut paremmin.


      • hpv27

        Juu, homma ei toimi täällä enää ollenkaan. Veikkaan, että tuo keinoälysysteemi on aika rikki. Siinä on todennäköisesti jonkinlaista statistiikan keruuta ja liian samanlaiset viestit poistetaan. Uudestaan samaa viestiä ei kannata lähettää koska se poistetaan aivan varmasti.


    • nutraaja100

      Olen pettynyt ilmiantajaan koska hän ei ole ilmiantanut kaikkia viestejä joissa lukee nutrilett tai nutrilett.fi. Hän jaksaa kyllä ilmiantaa jos mainitsen sanan pussikuuri ja pirtelöt. nehän kertoo enemmmän kuin nutrilett sanan maininta.

    • nutraaja100

      oonkohan jo tarpeeksi mainostanut nutrilettia !!!!

    • nutraaja100

      ilmiantajalle tiedoksi että kirjoituksiani näkyy vielä tässä ketjussa ylempänä joten voitko ilmiantaa ne koska niissä mainitaan suoraan sana nutrilett. koska sinulle riittää jo sana pussikuuri tai pirtelöt niin ilmianna nuo ihan ensimmäiset kirjoitukseni. Jokuhan voi lukea ne ja alkaa nutraamaan.

    • nutraaja100

      Ilmiantajalle tiedoksi että sinulta on jäänyt välistä tuon nutrilett sanan ilmiantaminen. Joten ilmianna ne ettei kukaan vaan lue että olen nutrilettkuurilla.

    • laihduttaja2

      Mua ei olis kannattanut suututtaa. Oletko nyt tyytyväinen? Olisit voinut hyväksyä sanat pussikuuri tai pirtelöt,mutta ei. Se oli sinun mielestäsi mainostamista.Laihdutustapoja on monia,mutta näköjään tämä yksi n alkuinen sana on sinulle liikaa. Se etten saanut edes kirjoittaa synttärisyömisistä oli sinulle liikaa. Siellä en juonut n alkuisia pirtelöitä. Enkä käyttänyt myöskään p alkuisia tuotteita.

    • Remppavuodet93

      Laihduttaja1 jatka vaan kirjoittelua sinnikkäästi ainahan täällä on joku joka jaksaa mellastaa ja valittaa!

      Kävin 8kmlenkin teki kyllä hyvää 😊 ihanaa kun tiet alkavat olemaan sulia. Nyt herkuttelen kasviksilla ja dipillä!

      • aplaihduttaja1

        Remppavuodet93 : Mua vaan niin ärsyttää kun joku on ottanut mut silmätikuksi täällä. Kun mainitsin myös käyneeni ravitsemusterapeutilla ja psyk. sairaanhoitajalla ja meneväni torstaina juttelee syömisongelmastani psykiatrille,niin sekin viesti poistettiin. En ymmärrä mitä sanoin väärin. Katsotaan poistetaanko tämäkin viesti sen takia että olen hakenut apua syömishäiriöön. Mulla on muutenkin ollut raskasta tämän syömisen kanssa niin ei ole kiva että asialliset viestit poistetaan vaan sen takia että minä olen kirjoittanut elämästäni.


    • Remppavuodet93 : Mä en jaksa enää kirjoitella tänne,koska mun kirjoituksia poistetaan ja en jaksa niitä jatkuvatsi kirjoittaa uudelleen,koska ne poistetaan. En halua kaikkea energiaa laittaa siihen että asialliset kirjoitukseni poistetaan.Tsemppiä ja hyvää kevättä!

    • remppavuodet93

      Laihduttaja2: ei ole ainakaan nyt sun mitään viestei poistettu, oon huomannu et munki jotain viestei on poistettu, mutta älä välitä siitä. kyllä se tästä rauhoittuu, mutta teet kuitenki itte oman päätöksen, tähän on kuitenki ollu mukavaa kirjoitella ja vaihtaa ajatuksia :)
      voin itse paljo paremmi nyt kun syön 1600-1700 kcal päivässä, jaksan kevyesti liikkuakin sen perinteisen 8-9 km lenkin. vointi ja vireys on paljon parempi, jatkan tähän malliin, vaikka laihtuminen olisikin hidasta.

      tsemppiä muillekin.!

      • Vastasin tuolla ylempänä hpv:lle ja vastaukseni poistettiin. Sen takia en jaksa kirjoittaa,kun en tiedä mitkä viestit poistetaan. Sun viestejä ei pahemmin ole poistettu,mutta mun vastauksia poistetaan,vaikka eivät sisällä mitään mainostamista. Haluaisin kirjoitella mutta en jaksa tapella suomi24: sen kanssa. Se poistaa mielivaltaisesti viestejäni. Oon muutenkin väsynyt niin en jaksa tälläistä suomi kaksnelosen toimintaa.


    • remppavuodet93

      Aaa okei! Mutta uskon että tää palsta taas rauhoittuu ku se meuhaaja häviää täältä!

      Itte en oo nyt laihtunut yhtää ei vaa oo ollu sellasia fiiliksiä laihduttamiseen. Eilenki tuli syötyyvähä liikaa mut onneks paino ei sentää oo noussu :)

      taidanpa tänään tehdä taas kävelylenkin!


      Mukavaa päivää

    • SatuX

      Ajattelin päivittää tänne kuulumisia nyt kun reilut pari viikkoa on mennyt kuurin lopettamisesta. 88 kg on tällä hetkellä, eli paino tippuu edelleen hiljalleen. Tuntui, että tuon VLCD:n jälkeen maha pieneni niin, että tulee automaattisesti syötyä pienempiä annoksia. Eli VLCD:llä kyllä oikeasti laihtuu eikä kilot tule automaattisesti takaisin.

      Eikä varmaan yllätys, että mitään liikuntaa en ole aloittanut. PokemonGo:ta en ole saanut ladatuksi puhelimeen, enkä ole käynyt missään lenkillä, vaikka ilmat on olleet mitä mainioimpia. Periaatteessa kyllä voisin sen tehdä, ajatus ei tunnu pahalta ollenkaan, mutta jokin vaan on, että ei saa aikaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 54 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe