Toivoton tapaus

Omena-mimmi

Kysyn kaikilta omena vartaloisilta mitä vaateita käytätte . Itsellä melkein ainut vaate malli on tunika ,olen huomannut että marimekon ,nanson ja winverin tunikat sopivat. Tarpeeksi leveät hartiat sekä hioissa tarpeeksi tilaa. Muitakin vaateita olisi kiva löytää ,olen katsellut netti liikeiden valikoimia mutta kaikki neuleet ovat akryylia , raitaa yleensä ,eivät näytä hyvältä päällä, tietääkö kukaan mitään hyvää liikettä mistä kannataisi katsoa puseroita.

10

2020

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jätesäkkipäälle

Mistään ei löydy mitään. Kaupat ei halua asiakkaakseen läskejä pyörimään pilaamaan kaupan imagoa. Farkkuja ei löydy mistään varsinkin jos ei halua elastaani porkkanamuotoa.

• Stockmannilta

Stockmann cut&pret isot koot kannattaa käydä katsomassa. Itse olen löytänyt kokoa 50-52 hyvin istuvia housuja ja paitoja.

• Housukauppaan

Mistä löytyisi hieman vajaamittaisella lahkeella housut, jossa olisi riittävästi väljyyttä reisissä? Paksujalkaisena ahdistaa kun kaikki mallit ovat hiihtohousutyyppisiä tai toinen vaihtoehto on reidestä tiukat & liehuvat lahkeet - kumpikaan malli ei mairittele jos ei ole tikkujalat. Tunikan kanssa muutenkin hieman vajaamittaiset lahje sopii paremmin, täyspitkä lahje saa näyttämään vieläkin lihavammalta. NP:llä oli ennen hyvä malli, mutta short lahjepituudella ei kai valmisteta enää? Samoin Weberin Lucy lyhyemmällä lahkeella hyvä, mutta sitäkin saa vain mustana.

• iuhuihllkhk

Lahkeiden lyhentäminen ei vaadi kauheasti taitoja. Ei edes ompelukonetta koska käänteet on kuitenkin ommeltava käsin.

Ellei taidot riitä, ompelimoitakin löytyy vielä, tai joku taitavampi tuttavapiiristä voisi auttaa.

• Isohkotyttönen

Näistä nettikaupoista mä olen löytänyt vaatteita. www.jills.fi sekä www.bigoliver.fi

• Housukauppaan

Lahkeiden lyhennys vie usein myös mallin pilalle ja lopputulos näyttää epäonnistuneelle. Housuissa on yleensä 3 lahkeenmitoitusta eli lyhyt, normaali ja pitkä. Valitettavasti tätä lyhyttä mitoitusta on harvoin tarjolla ja isokokoisille naisille yritetään myydä housuja, joissa on reilusti liikaa pituutta ja lyhentämällä niistä ei saa hyvää lopputulosta. Ulkomailla eri lahkeen mitoituksella tarjontaa on huomattavasti paremmin, miksi ei suomalaisissa liikkeissä? Kaipaan edelleenkin vinkkejä jos joku on onnistunut hyvän housumallin sopivalla lahkeenpituudella löytämään. Kiitos edellisistä vinkeistä, mutta tarjolla näytti olevan legginsin tyyppistä tiukkaa mallia, liehuvia lahkeita ja caprihousuja, mutta ei työhousuiksi sopivaa siistimpää mallia 7/8 lahkeenpituudella.

• DeeDee____

En tiedä mikä oli se "lyhyys" jota etsit, siis sisäsauman pituus vai pelkästään housumalli, joka on nilkasta lyhyempi eli se 7/8?

En ole samanmallinen, mutta olen huomannut että Vogliassa on paljon eri mallisia housuja ja nyt näyttä verkkokaupassa olevan joku housualekin. Olen ostanut yli 10 vuotta sitten kaksi Voglian trikoopaitaa ja ovat edelleen käytössä, koska laatu on niin hyvä.

Halpiskaupoista Cellbes postimyynnissä on housuissa isoja kokoja ja malleissa on kahta lahkeenpituutta, joka joissakin malleissa on melko lyhyt. Housut ovat enimmäkseen farkkuja ja leggingsejä tosin, mutta usein stretchiä joten sopii varmaan hyvin. Joitakin "asiallisiakin" löytyy tyyliltä. Sellaista 7/8 lahkeisia on jotain. Hinnat ovat halvat, mutta huono puoli on että paljon keinokuitua. Esim. nämä oivat tunikan kanssa ihan asialliset 7/8 lahkeiset housut mustana tai tummansinisenä ja kokoja on 64 asti.

https://www.cellbes.fi/naiset-valikoima-alaosat-housut-6268/jerseyhousut-593396?imageId=486395&variantId=593396-0027&list=Naiset/Valikoima/Alaosat/Housut&sg=D1

Tai ne Jazzhousut, kokoja 60 asti.

Kolmas paikka, josta itse yleensä löydän housut (ostan tosin korkeavyötäröisiä pillifarkkuja) on Halonen. Heillä ei ole isompia kokoja kuin 50-52. Mutta joitakin laadukkaita saksalaisia merkkejä on, joissa on lyhyt lahje vaihtoehtona, esim. Gerke. Myös Stark on hyvä merkki, mutten osaa sanoa koosta ja lahkeista.

• Housukauppaan

Etsin siis 7/8 pituutta, joka on hieman normaalilahjetta lyhyempi ja jää nilkan yläpuolelle. Voglialla koot loppuvat 48 eli sieltä ei löydy. Farkkuja ja legginsejä en hae, vaan työkäyttöön asialliseen businesspukeutumiseen soveltuvia.

• DeeDee_______

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      3
      3626
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2012
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      826
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      754
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      728
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      708
    7. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      705
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      692
    9. 35
      640
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      638
    Aihe