Jumalattomalla ei ole rauhaa

Obadja151cm

Mitä tästä sanotte?

Mitä tällä rauhalla tarkoitetaan?

Onko poikkeuksia?

Mikä motivoi jumalattomien joukossa joidenkin esittämään olevansa rauhantäyteisiä ?

Voisiko tämä olla, rauha siis, yhteydessä Pyhään Henkeen tai suoremmin, voisiko tämä olla rauha:Pyhä Henki?

Esittääkö jotkut jumalattomat olevansa rauhantäyteisiä?

Jotain tarkennusta millaisesta rauhasta on kyse.

Kun ensi kerran täytyin Pyhällä Hengellä niin siihen sisältyi monenlaisia tunteita.Nyt koen Pyhän Hengen vaikutuksen juurikin uhana ja kun tulee järkytys niin palaan nopeasti rauhaan.Jumalattomana oli levoton olo jatkuva vallitseva eleisolotila, joka loppui kuin veitsellä leikaten kun tunsin Pyhän Hengen asuvan minussa.Suurin tai suurimpiin kauhistuksiini kuuluu se että Pyhä Henki lähtisi pois minusta. En halua murehduttaa siksikään Pyhää Henkeä olemalla tuhma lapsi.

Kiinnostunut olen myös aina mikä on alkuperäiskielinen sana josta suomen kieleen käännetty koska se avaa sanan merkitystä joskus radikaalisti, kiitos ja halleluja!

47

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ObadjanLisäysTekstiin

Juurikin rauhana.

Uhana:rauhana

• Melko outoja juttuja.

Kun itse luovuin uskosta, niin koin ennennäkemättömän ilon ja rauhan.

• Jeesus-nimessä-amen
        torre12 kirjoitti:

Melko outoja juttuja.

Kun itse luovuin uskosta, niin koin ennennäkemättömän ilon ja rauhan.

Kun kuningas Saul luopui Jumalan sanasta, niin tuli hänestä, Daavidin ja Hebrealaisten Jumalaan uskovien vainooja. Onko torre 12 noin päässyt tapahtumaan.

Juurikin rauhana.

Uhana:rauhana (nämä eivät ole outoja juttuja muille kuin uskosta osattomille.)

• Jeesus-nimessä-amen kirjoitti:

Kun kuningas Saul luopui Jumalan sanasta, niin tuli hänestä, Daavidin ja Hebrealaisten Jumalaan uskovien vainooja. Onko torre 12 noin päässyt tapahtumaan.

Juurikin rauhana.

Uhana:rauhana (nämä eivät ole outoja juttuja muille kuin uskosta osattomille.)

Taisi olla niin, että Jumala nosti Daavidin kuninkaaksi, jolloin Saul pahentui.

Siellä kansa kääntyi Daavidin puolelle, koska Daavid saavutti loistavia voittoja sodassa. Saul jäi varjoon ja kuninkuus siirtyi toiselle.

• Jos/ kun itsellä on rauha sisimmässä, mikä saa tekemään näitä aloituksia, joissa osoitellaan sormella ei-uskovia ihmisiä? Kovin moni haluaa tehdä aloituksia samalla teemalla kuin sinäkin ja se ei ole erityisen rakentavaa. Miksi pitää riepotella toisia, jos itsellä on rauha?

• PelkkänäKorvana

Mikä tai mitkä ovat sitten sopivia aiheita ellei Jumalan sanan mukaiset aiheet?

• PelkkänäKorvana kirjoitti:

Mikä tai mitkä ovat sitten sopivia aiheita ellei Jumalan sanan mukaiset aiheet?

Jumalan sanan mukaiset aiheet.

• saviseutulainen

Herra Jeesus: "Rauhan minä jätän teille, minun rauhani. Sen minä teille annan. En minä anna niinkuin tämä maailma antaa. Älköön sydämenne olko murheellinen, älköönkä peljätkö".

• IlkeydenHedelmäkö

Jumalan Sanan mukaisethan nuo ovat mitä harvinaisen selvästi.

• IlkeydenHedelmäkö kirjoitti:

En sanoisi, että aloitus on ilkeyden hedelmiä. Johtopäätökset ovat hiukan yksioikoisia paikoitellen.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

En sanoisi, että aloitus on ilkeyden hedelmiä. Johtopäätökset ovat hiukan yksioikoisia paikoitellen.

Aloittaja: "Mitä tällä rauhalla tarkoitetaan?"

Minusta tämä aloittajalta on hyvä kysymys? Itse olin tänään hyvin rauhaton. Kirjoittelin tuonne yhdelle kaikenlaista "luterilaisuus" palstan ulkopuolella. Se sama rauhattomuus näistä jatkui, vaikka hetken sain rauhan perinteisen iltarukoukseni myötä. Sen jälkeen ei nukkuttanut hyvin niin edellisenä päivänä. Vaikka minulla oli jonkinlainen rauha - niin tuntui, siltä Jumala sanoi, että avaa Internet ja mene "luterilaisuus" palstalle. Tulin tänne, koska tuntui, että täältä löytän purkautumistien ajatuksilleni. Samalla voin kuulla muita ja keskustella. Tänään luterilaisen kirkkonjumalanpalvelusta ennen käytännössä katsoen vähän juttelin jonkunsa livenä. Paras ystävä on vältellyt sen jälkeen, kun minulla puhkesi flunssa. On melkein joka päivä käynyt oven suussa, mutta ei ole oikeastaan tullut kunnolla sisälle kertaakaan. Pitänyt vain jotenkin ystäväkanavaa auki. Torstaina oli pakko flunssassa mennä yhteen uskonnolliseen tilaisuuteen, kun hirvittävä sosiaalinen vajaus ja puutostila. Tänne tuli sänkypotilaana viikon mittaan höpistyä kaikenlaista rauhattomana, kun ei ollut oikein muuta seuraa. Myös puhelimella tuli ihmisille soiteltua, kun ei saanut muuten kontaktia.

Minusta voi olla jotenkin tällä tavalla rauhaton ilman sosiaalista kontaktia, mutta toisaalta voi olla rauha Jumalasta. Itse sain kerran syvän rauhan ja jonkinlaisen parannuksen unessa tavattuani Jeesuksen. Sen jälkeen havahduin ja aloin nukkumaan levollisin mielin sielu täysin rauhan peitteessä Herran huomassa. Sellaista minä tarkoittaisin rauhalla. Ajatuksien ja ihmiskontaktien puutteen takia voi olla rauhaton, mutta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa löytää parhaimmilla hetkillä levon ja rauhan! Ovatko muut samaa mieltä?

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Aloittaja: "Mitä tällä rauhalla tarkoitetaan?"

Minusta tämä aloittajalta on hyvä kysymys? Itse olin tänään hyvin rauhaton. Kirjoittelin tuonne yhdelle kaikenlaista "luterilaisuus" palstan ulkopuolella. Se sama rauhattomuus näistä jatkui, vaikka hetken sain rauhan perinteisen iltarukoukseni myötä. Sen jälkeen ei nukkuttanut hyvin niin edellisenä päivänä. Vaikka minulla oli jonkinlainen rauha - niin tuntui, siltä Jumala sanoi, että avaa Internet ja mene "luterilaisuus" palstalle. Tulin tänne, koska tuntui, että täältä löytän purkautumistien ajatuksilleni. Samalla voin kuulla muita ja keskustella. Tänään luterilaisen kirkkonjumalanpalvelusta ennen käytännössä katsoen vähän juttelin jonkunsa livenä. Paras ystävä on vältellyt sen jälkeen, kun minulla puhkesi flunssa. On melkein joka päivä käynyt oven suussa, mutta ei ole oikeastaan tullut kunnolla sisälle kertaakaan. Pitänyt vain jotenkin ystäväkanavaa auki. Torstaina oli pakko flunssassa mennä yhteen uskonnolliseen tilaisuuteen, kun hirvittävä sosiaalinen vajaus ja puutostila. Tänne tuli sänkypotilaana viikon mittaan höpistyä kaikenlaista rauhattomana, kun ei ollut oikein muuta seuraa. Myös puhelimella tuli ihmisille soiteltua, kun ei saanut muuten kontaktia.

Minusta voi olla jotenkin tällä tavalla rauhaton ilman sosiaalista kontaktia, mutta toisaalta voi olla rauha Jumalasta. Itse sain kerran syvän rauhan ja jonkinlaisen parannuksen unessa tavattuani Jeesuksen. Sen jälkeen havahduin ja aloin nukkumaan levollisin mielin sielu täysin rauhan peitteessä Herran huomassa. Sellaista minä tarkoittaisin rauhalla. Ajatuksien ja ihmiskontaktien puutteen takia voi olla rauhaton, mutta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa löytää parhaimmilla hetkillä levon ja rauhan! Ovatko muut samaa mieltä?

Sellaista se Jumalan antama rauha minun ymmärtääkseni on. Vaikka olisi rauhaton ja levoton, vaikka murehtisi elannon murheita, on siellä pohjalla kuitenkin sellainen syvempi rauha, jota ei oikein voi selittää.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Sellaista se Jumalan antama rauha minun ymmärtääkseni on. Vaikka olisi rauhaton ja levoton, vaikka murehtisi elannon murheita, on siellä pohjalla kuitenkin sellainen syvempi rauha, jota ei oikein voi selittää.

Kiitos huomautuksesta. Ymmärsin, että voin rukoilla nyt, että Jeesus tule elämääni niin kuin kerran koin unessa ja paranna minut niin kuin koin unessa. Pyydän lepoa kohta Jumalalta ja ryhdyn yksinkertaisesti nukkumaan levollisin mielin, Herrani rauhassa.

Hyvää yötä ja enkelin kuvia!!

Kiitos huomautuksesta. Ymmärsin, että voin rukoilla nyt, että Jeesus tule elämääni niin kuin kerran koin unessa ja paranna minut niin kuin koin unessa. Pyydän lepoa kohta Jumalalta ja ryhdyn yksinkertaisesti nukkumaan levollisin mielin, Herrani rauhassa.

Hyvää yötä ja enkelin kuvia!!

Hyvää yötä, Jeesus myötä :)

• IlkeydenHedelmäkö kirjoitti:

Aloittaja kertoi omat kokemukset, jotka eivät ole Raamatussa.

• kipeitäkysymyksiä
        torre12 kirjoitti:

Aloittaja kertoi omat kokemukset, jotka eivät ole Raamatussa.

Aloittaja esitti hyviä kysymyksiä, että mihin perustuu jumalattomien kuvaileva rauha?

Samaa kysymystä esitellään eri tavoin myös Raamatussa!

Hes. 13:10
        Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,

Hes. 13:16
        Israelin profeettoja, jotka ennustivat Jerusalemista ja näkivät sille rauhan näkyjä, vaikka ei rauhaa ollut; sanoo Herra, Herra.

Jer. 6:14
        He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen: "Rauha, rauha!" vaikka ei rauhaa ole.

Jer. 8:11
        He parantavat kepeästi tyttären, minun kansani, vamman, sanoen: 'Rauha, rauha!' vaikka ei rauhaa ole.

Aloittajan kipeät ja tuskaiset kysymykset siis olivat:

"Esittääkö jotkut jumalattomat olevansa rauhantäyteisiä?

Jotain tarkennusta millaisesta rauhasta on kyse."

Itse haluaisin vielä myös kysyä, että miksi jumalattomat ottavat tavoitteekseen jumalalliset päämäärät - rauha ja rakkaus - vaikka eivät toisaalta hyväksy Jumalaa?

• kipeitäkysymyksiä kirjoitti:

Aloittaja esitti hyviä kysymyksiä, että mihin perustuu jumalattomien kuvaileva rauha?

Samaa kysymystä esitellään eri tavoin myös Raamatussa!

Hes. 13:10
        Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,

Hes. 13:16
        Israelin profeettoja, jotka ennustivat Jerusalemista ja näkivät sille rauhan näkyjä, vaikka ei rauhaa ollut; sanoo Herra, Herra.

Jer. 6:14
        He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen: "Rauha, rauha!" vaikka ei rauhaa ole.

Jer. 8:11
        He parantavat kepeästi tyttären, minun kansani, vamman, sanoen: 'Rauha, rauha!' vaikka ei rauhaa ole.

Itse haluaisin vielä myös kysyä, että miksi jumalattomat ottavat tavoitteekseen jumalalliset päämäärät - rauha ja rakkaus - vaikka eivät toisaalta hyväksy Jumalaa?

Harva nyt hokee "rauha rauha". Yleisesti vaan on rauha maassa.

Rauha ja rakkaus olkoon kaikkien yllä.

• Pahaa tekemällä ja olemalla tottelematon saa jumalaton rauhaa. Pahat menevät pahuudessa yhä pitemmälle - saadakseen rauhaa.

• Tarkoitat Hitleriä ja muita pahoja? Hitler teki itsemurhan.

• Miten muuten Pyhä Henki sinussa ilmenee kuin rauhan tunteena?

• "Paavali mainitsee Pyhän Hengen lahjoina esimerkiksi Jeesuksen tunnustamisen Herraksi, kyvyn jakaa viisautta ja tietoa, uskon voiman, parantamisen lahjan, voiman tehdä ihmeitä, profetoimisen lahjan, kyvyn erottaa eri henget toisistaan, kielillä puhumisen lahjan, sekä kyvyn tulkita kielillä puhujaa (1. Kor. 12)."

Koin helmikuussa 2016, että Pyhä Henki tuli minuun. Silloin helmikuun lopussa kyllä jokseenkin yhtäaikaa ihastuin uskovaiseen naiseen. Elin runsaat kaksi kuukautta aivan pilvessä ja hurmoksessa. Puhuin Jeesukselle tästä ihastuksen kohteesta. Vaikka koin olevani Pyhän Hengen vaikutuksen alaisena ja iloinen - minua hävetti se, että en ollut yhtä uskovainen kuin ihastukseni kohde. Se sai kasvamaan uskossa valtavasti.

Oikeastaan olin ihastunut voimakkaasti jo yhteen toiseen nuoreen naiseen tammikuun lopussa, mutta olin hylännyt hänet mahdollisuutena, sillä lukion tokaluokkalainen oli liian nuori minulle. Sitten olin löytänyt uuden tunteitteni kohteen ja ennen sitä koin, että Pyhä Henki tuli minuun. Olisin hurmoksessa saattanut puhua kieliä, mutta lähinnä höpisin Jeesukselle haaveitani, että kuoleman jälkeen saisin Taivaassa tavata tämän ihastukseni, Enkelin, johoin koin rakastuneeni jotenkin Pyhän Hengen vaikutuksen alaisena. Se ei ollut sellaista seksuaalista rakastumista kuin joskus aikaisemmin vaan jotain sellaista tunnetta Jumalan yhteydestä ja siitä, että minulla voisi olla elämässäni joku toinen hänen kaltaisensa uskovainen nainen. Minusta jälkikäteen tuntui, että Jumala kasvatti minua jotenkin antamalla niin kuin tulenlieskan, hengen puhalluksen. Se rakkaus seksuaalisesti sammui kolmen kuukauden jälkeen vaikka ei eros-tyylin kovin voimakas ollut missään vaiheessa, mutta edelleen jotenkin Pyhän Hengen vaikutuksen alaisena joka ilta rukoilen vaimo, tämän helmikuun ihastuksen ja ensisunnuntain kirkkokaverin puolesta. Se rakkaus Jumalassa ja jossain agape-rakkaudessa säilyy jopa sinne Taivaaseen asti?

Pyhän hengen aikaan sanos on se, että jotenkin tunnen, että Pyhä Henki, Jeesus ja Isä Luoja ovat mukana elämässäni ehkä lapsellisessa rukoilussani, jota ennen luen Isä meidän -rukouksen. Se rukous pääasia ja Jumalan tahto, mutta jotenkin Pyhä Henki koskettaa minua tämän nuoren naisen kautta johon jotenkin rakastuin, mutta tiesin, että hän ei ollut minua varten. Minulla tämä Pyhä Henki antoi uskoa tai kasvatti siihen osoittamalla, että en ollut yhtä vahva uskossani kuin tunteitteni kohde. Minä koin, että ihastumiseni oli lähtöisin Jumalan tarkoituksesta ja hurmioni iloineen Pyhän Hengen vaikutusta. Joku ei uskovainen sanoisi, että olen uskonnollinen hörhö, joka vain ihastui, mutta minun hurmioni oli se, että siinä ihastuksessa koko ajan höpistiin Jeesukselle mielessään tästä naisesta. Näitten höpinöitten välityksellä kasvoin hengellisesti paljon, sillä pidin Jeesusta todellisena Jumalan kolmantena persoona ja Taivasta todellisena paikkana, jossa toivoin tapaavani hänet uudelleen Jumalan henkiin herättämänä Viimeisen Tuomion jälkeen! :)

"Paavali mainitsee Pyhän Hengen lahjoina esimerkiksi Jeesuksen tunnustamisen Herraksi, kyvyn jakaa viisautta ja tietoa, uskon voiman, parantamisen lahjan, voiman tehdä ihmeitä, profetoimisen lahjan, kyvyn erottaa eri henget toisistaan, kielillä puhumisen lahjan, sekä kyvyn tulkita kielillä puhujaa (1. Kor. 12)."

Koin helmikuussa 2016, että Pyhä Henki tuli minuun. Silloin helmikuun lopussa kyllä jokseenkin yhtäaikaa ihastuin uskovaiseen naiseen. Elin runsaat kaksi kuukautta aivan pilvessä ja hurmoksessa. Puhuin Jeesukselle tästä ihastuksen kohteesta. Vaikka koin olevani Pyhän Hengen vaikutuksen alaisena ja iloinen - minua hävetti se, että en ollut yhtä uskovainen kuin ihastukseni kohde. Se sai kasvamaan uskossa valtavasti.

Oikeastaan olin ihastunut voimakkaasti jo yhteen toiseen nuoreen naiseen tammikuun lopussa, mutta olin hylännyt hänet mahdollisuutena, sillä lukion tokaluokkalainen oli liian nuori minulle. Sitten olin löytänyt uuden tunteitteni kohteen ja ennen sitä koin, että Pyhä Henki tuli minuun. Olisin hurmoksessa saattanut puhua kieliä, mutta lähinnä höpisin Jeesukselle haaveitani, että kuoleman jälkeen saisin Taivaassa tavata tämän ihastukseni, Enkelin, johoin koin rakastuneeni jotenkin Pyhän Hengen vaikutuksen alaisena. Se ei ollut sellaista seksuaalista rakastumista kuin joskus aikaisemmin vaan jotain sellaista tunnetta Jumalan yhteydestä ja siitä, että minulla voisi olla elämässäni joku toinen hänen kaltaisensa uskovainen nainen. Minusta jälkikäteen tuntui, että Jumala kasvatti minua jotenkin antamalla niin kuin tulenlieskan, hengen puhalluksen. Se rakkaus seksuaalisesti sammui kolmen kuukauden jälkeen vaikka ei eros-tyylin kovin voimakas ollut missään vaiheessa, mutta edelleen jotenkin Pyhän Hengen vaikutuksen alaisena joka ilta rukoilen vaimo, tämän helmikuun ihastuksen ja ensisunnuntain kirkkokaverin puolesta. Se rakkaus Jumalassa ja jossain agape-rakkaudessa säilyy jopa sinne Taivaaseen asti?

Pyhän hengen aikaan sanos on se, että jotenkin tunnen, että Pyhä Henki, Jeesus ja Isä Luoja ovat mukana elämässäni ehkä lapsellisessa rukoilussani, jota ennen luen Isä meidän -rukouksen. Se rukous pääasia ja Jumalan tahto, mutta jotenkin Pyhä Henki koskettaa minua tämän nuoren naisen kautta johon jotenkin rakastuin, mutta tiesin, että hän ei ollut minua varten. Minulla tämä Pyhä Henki antoi uskoa tai kasvatti siihen osoittamalla, että en ollut yhtä vahva uskossani kuin tunteitteni kohde. Minä koin, että ihastumiseni oli lähtöisin Jumalan tarkoituksesta ja hurmioni iloineen Pyhän Hengen vaikutusta. Joku ei uskovainen sanoisi, että olen uskonnollinen hörhö, joka vain ihastui, mutta minun hurmioni oli se, että siinä ihastuksessa koko ajan höpistiin Jeesukselle mielessään tästä naisesta. Näitten höpinöitten välityksellä kasvoin hengellisesti paljon, sillä pidin Jeesusta todellisena Jumalan kolmantena persoona ja Taivasta todellisena paikkana, jossa toivoin tapaavani hänet uudelleen Jumalan henkiin herättämänä Viimeisen Tuomion jälkeen! :)

Hienoa, että koet Pyhän Hengen kosketuksen ja olet saanut kasvaa hengellisesti. Siunausta elämääsi.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Hienoa, että koet Pyhän Hengen kosketuksen ja olet saanut kasvaa hengellisesti. Siunausta elämääsi.

No, kovin hurskaaksi ei itseään tunne. Nytkin valvottaa sellaisen pohtiminen yöllä, että mitenkä eri kansallisuudet suhtautuvat alastomuuteen ja onko se uskonnolinen kysymys. Ennen en saanut rauhaa, kunnes päädyin jonkinlaisiiin päätökseen ja tarinaan. En tiedä onko Pyhä Henki mitenkä tässä mukana, mutta on hölmö valvoa yöllä pohtien Brasilais-Iranilais-Pakistanilaista -saunatapausta. Mikä se semmoinen on?

Kerran tapasin kivan brasilialaisen naisen kolme kertaa. Tulimme hyvin juttuun. Sitten eksyin kaverin pyynnöstä opiskelijasaunaan, jossa tapasin sen brasiliaisen naisen tunteman brasilialaisen miehen. Hän oli kivaa saunaseuraa. Sain päähäni kutsua samalla kertaa saunaan brasilialaisen miehen että brasilialaisen naisen. Jos olisin tavannut tämän brasilialaisen naisen niin olisin ehdottanut tätä saunahetkeä luonani. Hän olisi istunut keskellä ja molemmilla puolilla mies. Olisi voinut sitten kotimaassa kertoa olleensa alasti saunassa suomalaismiehen kutsusta turvallisesti luotettavan oman maan miehen ja suomalaisten miehen kanssa. Minusta tilanne oli mielenkiintoinen ja olisin halunnut sen kokea. Taka-ajatuksena ei ollut mikään seksi vaan se, että katsoin brasilialaisten olevan sallivampi jonkinlaiseen paljaaseen pintaan. Olen uskovainen ja minusta kyseinen alaston saunominen ei ole mitenkään kielettyä. Teoriassa jotkut brasilialaiset saattaisivat suostua tuolaiseen. Luulen miesten olevan halukkaampia siihen.

Kahden iranilaisen miehen olen ollut saunassa. Heillä on ollut alushousut silloin jalassa. Olen tuntenut yli kymmenen iranilaista naista ja kaikki he ovat jollain tasolla pitäneet minusta, mutta en voi heistä edes kolmelle kristitylle ehdottaa tuollaista, sillä se heidän kulttuuriinsa sovi.

Kaksi pakistanilaista naista ovat myös pitäneet minusta, mutta ei silleesti. LIsäksi minulla opiskelijasoluasunnosta tällä vuosikymmenellä kokemusta neljästä pakistanilaisesta intialaisen solunaapurieni "alivuokralaisesta". Lisäksi tunnen laskemattoman kaksinumeroisen määrän pakistanilaisia miehiä muutenkin. Pakistanilaiselle naiselle tämänkaltainen järjestely ei käy. Monia pakistanialaisia tunteneella heidänkin kulttuurissaan on rajoja, mutta ulkomaailla poissa omasta kulttuuristaan saunasta muuten kiinnostumattomat pakistanilaiset miehet tulevat kyllä kanssani saunaan, jos mukaan tulee hyvännäköinen suomalainen nainen alasti keskelle. Se muutamalle taitaa käydä?

Tämänkaltaisia mietin yöllä ja en ole kyllä varma, että valvottaako Pyhä Henki minua, tuskin? Tarinan opetus on se, että normit eri kulttuureissa ovat joustavia. Iranilaiset eivät kaikki noudata muslimioppineitten sääntöjä tarkkaan, sillä eivät ole samalla tavalla uskovaisia kuin monet vallankumouksensa perilliset, mutta minusta heihin on iskostunut heidän kulttuurinsa säännöt ja ohjeet - niitä ei niin vain rikota. Ainakin pää peitetään naisilta ja tämän kaltaista alastomuutta ventovieraitten kanssa ei hyväsyttäisi. Suomalaisista suurin osa on nähnyt lapsena saunassa alastomia vastakkaisen sukupuolen edustajia. Normi astuu voimaan vasta jossain murrosiän kynnyksellä? Samoin monet uskonnolliset tahot luovat normeja ja säädöksiä soveltaen Raamattua. Tulkinnat eriävät ja välillä näkemyksillä ei ole ehkä mitään tekemistä Pyhän Hengen ja todellisen Jeesuksen opetuksen kanssa, jos liioittellaan. Silloin ihminen on keksinyt omiaan niin kuin minä ilmeisesti nyt.

Mutta toisaalta tälläinenkin teksti ehkä paremmin kirjoitettuna voi puhutella ihmisiä ja olla Pyhän Hengen tuote ja hyvän puun hedelmä uskovaiselta ihmiseltä. Joku voisi väittää, että Pahan Hengen hedelmä puhua alastomuudesta, sillä se on tabu. MInusta meillä alastomuus ei ole tabu ja ei täysin myöskään Brasiliassa vaan enemmänkin muissa vieraissa kulttureissa?

En ole jumalaton, mutta en saanut ennen rauhaa kuin kirjoitin tänne viimeisen tunnin mielessäni pyörineet ajatukset pelkistetysti. Otan mielenkiinnolla hyväksyykö mode-henkilö tämän tänne ja valittaako kukaan. Minusta jumalattomila ja toissukovaisilla voi olla rauha, mutta se ei ole Herran rauha. Sitä Herran rauhaa ei saavuteta pelkästään luostarista vaan se voi kummuta ihan sydämestä, jos sen haltijan aarteet ovat ainakin osin Taivaassa?

• henkien.erottaja
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

No, kovin hurskaaksi ei itseään tunne. Nytkin valvottaa sellaisen pohtiminen yöllä, että mitenkä eri kansallisuudet suhtautuvat alastomuuteen ja onko se uskonnolinen kysymys. Ennen en saanut rauhaa, kunnes päädyin jonkinlaisiiin päätökseen ja tarinaan. En tiedä onko Pyhä Henki mitenkä tässä mukana, mutta on hölmö valvoa yöllä pohtien Brasilais-Iranilais-Pakistanilaista -saunatapausta. Mikä se semmoinen on?

Kerran tapasin kivan brasilialaisen naisen kolme kertaa. Tulimme hyvin juttuun. Sitten eksyin kaverin pyynnöstä opiskelijasaunaan, jossa tapasin sen brasiliaisen naisen tunteman brasilialaisen miehen. Hän oli kivaa saunaseuraa. Sain päähäni kutsua samalla kertaa saunaan brasilialaisen miehen että brasilialaisen naisen. Jos olisin tavannut tämän brasilialaisen naisen niin olisin ehdottanut tätä saunahetkeä luonani. Hän olisi istunut keskellä ja molemmilla puolilla mies. Olisi voinut sitten kotimaassa kertoa olleensa alasti saunassa suomalaismiehen kutsusta turvallisesti luotettavan oman maan miehen ja suomalaisten miehen kanssa. Minusta tilanne oli mielenkiintoinen ja olisin halunnut sen kokea. Taka-ajatuksena ei ollut mikään seksi vaan se, että katsoin brasilialaisten olevan sallivampi jonkinlaiseen paljaaseen pintaan. Olen uskovainen ja minusta kyseinen alaston saunominen ei ole mitenkään kielettyä. Teoriassa jotkut brasilialaiset saattaisivat suostua tuolaiseen. Luulen miesten olevan halukkaampia siihen.

Kahden iranilaisen miehen olen ollut saunassa. Heillä on ollut alushousut silloin jalassa. Olen tuntenut yli kymmenen iranilaista naista ja kaikki he ovat jollain tasolla pitäneet minusta, mutta en voi heistä edes kolmelle kristitylle ehdottaa tuollaista, sillä se heidän kulttuuriinsa sovi.

Kaksi pakistanilaista naista ovat myös pitäneet minusta, mutta ei silleesti. LIsäksi minulla opiskelijasoluasunnosta tällä vuosikymmenellä kokemusta neljästä pakistanilaisesta intialaisen solunaapurieni "alivuokralaisesta". Lisäksi tunnen laskemattoman kaksinumeroisen määrän pakistanilaisia miehiä muutenkin. Pakistanilaiselle naiselle tämänkaltainen järjestely ei käy. Monia pakistanialaisia tunteneella heidänkin kulttuurissaan on rajoja, mutta ulkomaailla poissa omasta kulttuuristaan saunasta muuten kiinnostumattomat pakistanilaiset miehet tulevat kyllä kanssani saunaan, jos mukaan tulee hyvännäköinen suomalainen nainen alasti keskelle. Se muutamalle taitaa käydä?

Tämänkaltaisia mietin yöllä ja en ole kyllä varma, että valvottaako Pyhä Henki minua, tuskin? Tarinan opetus on se, että normit eri kulttuureissa ovat joustavia. Iranilaiset eivät kaikki noudata muslimioppineitten sääntöjä tarkkaan, sillä eivät ole samalla tavalla uskovaisia kuin monet vallankumouksensa perilliset, mutta minusta heihin on iskostunut heidän kulttuurinsa säännöt ja ohjeet - niitä ei niin vain rikota. Ainakin pää peitetään naisilta ja tämän kaltaista alastomuutta ventovieraitten kanssa ei hyväsyttäisi. Suomalaisista suurin osa on nähnyt lapsena saunassa alastomia vastakkaisen sukupuolen edustajia. Normi astuu voimaan vasta jossain murrosiän kynnyksellä? Samoin monet uskonnolliset tahot luovat normeja ja säädöksiä soveltaen Raamattua. Tulkinnat eriävät ja välillä näkemyksillä ei ole ehkä mitään tekemistä Pyhän Hengen ja todellisen Jeesuksen opetuksen kanssa, jos liioittellaan. Silloin ihminen on keksinyt omiaan niin kuin minä ilmeisesti nyt.

Mutta toisaalta tälläinenkin teksti ehkä paremmin kirjoitettuna voi puhutella ihmisiä ja olla Pyhän Hengen tuote ja hyvän puun hedelmä uskovaiselta ihmiseltä. Joku voisi väittää, että Pahan Hengen hedelmä puhua alastomuudesta, sillä se on tabu. MInusta meillä alastomuus ei ole tabu ja ei täysin myöskään Brasiliassa vaan enemmänkin muissa vieraissa kulttureissa?

En ole jumalaton, mutta en saanut ennen rauhaa kuin kirjoitin tänne viimeisen tunnin mielessäni pyörineet ajatukset pelkistetysti. Otan mielenkiinnolla hyväksyykö mode-henkilö tämän tänne ja valittaako kukaan. Minusta jumalattomila ja toissukovaisilla voi olla rauha, mutta se ei ole Herran rauha. Sitä Herran rauhaa ei saavuteta pelkästään luostarista vaan se voi kummuta ihan sydämestä, jos sen haltijan aarteet ovat ainakin osin Taivaassa?

Sinä olet sielullinen ihminen ja olet kehittänyt itsellesi oman uskon. Kirjoituksesi eivät ole Pyhästä Hengestä ja siksi ne uppoavat vain palstan liberaaleihin.

• henkien.erottaja kirjoitti:

Sinä olet sielullinen ihminen ja olet kehittänyt itsellesi oman uskon. Kirjoituksesi eivät ole Pyhästä Hengestä ja siksi ne uppoavat vain palstan liberaaleihin.

Jos Jumala on olemassa, hän ilmeisesti määrittelee kaikkien kelpoisuuden kaikkiin asioihin, et sinä, puskanikki.

• henkien.erottaja kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. En minä uskontani esittänyt vaan ajatuksia siitä, että asiat voisivat olla eri tavalla. Esimerkiksi alastomattomuuden voitaisiin suhtautua eri tavalla. Olen miettinyt tuota joskus aikaisemmin ja tuo oli väsyneen unettoman mielen tuote kello yhden jälkeen yöllä. Yritin saada moderaattorin poistamaan se, sillä perusteella, että ei liittynyt oikein "luterilaisuus" sisälle, vaikka sisälsi uskontoa. En ole ylpeä kirjoituksissa vaan hävettää väsyneen hölmöt ajatukset, jotka halusin muutamia kymmeniä minuutteja myöhemmin pois täältä.

Oikeastaan leikin tuolla ajatuksella saunassa kolme henkilön kanssa aiemmin laajemmin. Esimerkiksi kuvittelin mitä olla saunassa kahden eri sukupuolta olevan henkilön kanssa. Yhden kerran saunassa oli presidentti Barack Obama ja suomalainen naisblondi sekä minä. Tietysti ajatus oli järjetön, mutta minä kuvittelin mitä olisin puhunut silloin istuvalle presidentille saunassani. Samoin kuvittelin kerran, että saunavieraani Sarah Palin. Silloin keskustelu oli uskonnollinen. En siis ollut seksuaalisesti kiinnostunut siitä Palinista tai Obamasta. Myönnetään, että suomalainen blondituttavani saattoi olla fantasiaa, mutta yritin etsiä asioista uusia asioita. Sen takia yritin esitttää tänne erilaista näkökulmaa, jonka joku jaksaisi lukea läpi, kun sisältö on erikoinen.

Kaikkea sitä väsyneenä tänne keksii. Edellisenä yönä nukuin 21.15-5.45 välillä, mutta viime yö meni valvoessa jostain syystä. Ei pitäisi kirjoitella höpöjä yöllä, mutta niin tein ja en tosissaan saanut modella poistettua sitä täältä. Ehkä opin siitä, että en kirjoita mitään vastaavaa enää, sillä itseni jälkikäteen hävettävät kirjoituksen säilyvät, jos ne eivät riko sääntöjä. :( :(

• sage8 kirjoitti:

Jos Jumala on olemassa, hän ilmeisesti määrittelee kaikkien kelpoisuuden kaikkiin asioihin, et sinä, puskanikki.

Hän on osin oikeassa niin kuin, sillä minulla vallalla oli tekstistäni häpeä, mutta toisaalta tavoitin jotakin. Se tekstini vaikuttaa enemmän synniltä kuin Jumalan tahdon seuraamiselta. Ironiaa olikin aluksi puhua Pyhästä Hengestä, mutta ei sitä tiedä mihin Jumala pyrkii, joten kaikki ei ole pikkuporvarillista kristillisyyttä. Minusta Jeesuksen seuraajana olisi voinut olla saunassa tosissaan kahden brasilialaisen kanssa ihan alasti, vaikka ne brassit olisivat olleet eri sukupuolta. Yritin sanoa, että voi ajatella eri tavalla kuin perinteisesti ja se ei välttämättä ole Jumalan Tahdon vastainen, sillä kuten sanot sen päättää Jumala (eikä kristillinen pikkuporvari)?

Meillä Suomessa on saunakulttuuri, jota ei taida monesta muusta maasta löytyä. Sinänsä yhteissaunominen voi olla ihan luonnollista. Jäin vain miettimään tuosta tekstistäsi, että miksi naisen pitäisi olla kaunis ja miksi hänen pitäisi istua miesten välissä? Eikö saunominen ole tarkoitettu kauniille ja vähemmän kauniille?

Alastomuus on aika henkilökohtainen aihe, toiset ovat vapaampia ja toiset tiukempia. Onhan rannoilla esim. aika vähäpukeisia naisia ja miehiä. Sitten on myös niitä, jotka elävät alasti omissa yhteisöissään. Kaikenlaista tähän maailmaan mahtuu.

• Näin hyvä.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Meillä Suomessa on saunakulttuuri, jota ei taida monesta muusta maasta löytyä. Sinänsä yhteissaunominen voi olla ihan luonnollista. Jäin vain miettimään tuosta tekstistäsi, että miksi naisen pitäisi olla kaunis ja miksi hänen pitäisi istua miesten välissä? Eikö saunominen ole tarkoitettu kauniille ja vähemmän kauniille?

Alastomuus on aika henkilökohtainen aihe, toiset ovat vapaampia ja toiset tiukempia. Onhan rannoilla esim. aika vähäpukeisia naisia ja miehiä. Sitten on myös niitä, jotka elävät alasti omissa yhteisöissään. Kaikenlaista tähän maailmaan mahtuu.

"Jäin vain miettimään tuosta tekstistäsi, että miksi naisen pitäisi olla kaunis ja miksi hänen pitäisi istua miesten välissä? Eikö saunominen ole tarkoitettu kauniille ja vähemmän kauniille?"

Se oli vitsi ja kuvasti, että kyllä pakistanilainen saunaan tulee, jos siellä näkee alastoma saunan, mutta ei ne minun naapurin suunnilleen yhtä lukuunottamatta koskaan suomalaiseen saunaan eksyneet. Ei ollut heidän juttunsa, mutta sitten sauna olisi kelvannut, jos sinne olisi tullut kaunis nainen. Sellainen sekasauna kiinnostaa järjestään ulkomaalaisia miehiä Suomessa, vaikka sauna ei kiinnostaisi peseytymismuotona ollenkaan.

"Alastomuus on aika henkilökohtainen aihe, toiset ovat vapaampia ja toiset tiukempia. Onhan rannoilla esim. aika vähäpukeisia naisia ja miehiä. Sitten on myös niitä, jotka elävät alasti omissa yhteisöissään. Kaikenlaista tähän maailmaan mahtuu."

Sen takia oli otettu vastakohtia mukaan huivimaa Iran ja tiukat brasilialaiset stiringit. Brasiliassa paljastetaan uimarannoilla paljon ja samba-karnevaaleilla. Kaksi erilaista kulttuuria, jolle toiselle melkein alastomuus ei ole kiellettyä. Toisessa miehen ovat aluthousut jalassa saunanlaiteilla ja naisten pitäisi käytännössä olla myös huivipäässä, kun vieraita miehiä tiedossa. Eivät he saisi hiuksiaan kunnolla huivin alta saati sitten ruumistaan vieraalle miehelle. Siitä tässä oli kyse. Monessa maassa myös nudistirantoja. Myös on sekasaunoja, joissa en ole käynyt, mutta olisin tarjonnut komea brasilialaisen keran brasilialaiselle naiselle. Ei hän tarjoustani olisi vastaanottanut, mutta olisipa ollut kerrottavaa kotimaassaan, että suomalaismies ihan tosissaan tarjosi sellaista vaihtoehto. Olisin mennyt tietysti kahdestaan saunaan sen brassinaisen kanssa, jos se komea brassimies ei olisi suostunut. Olin tarinassa siis ollut jo hänen kanssaan yleisessä opiskelijasaunassa sattumalta tai melkein sattumalta. Olin runsasta vuotta aikaisemmin asunut siellä, missä hän saunoi. Menin moikkaamaan sinne yhtä kaveria, mutta löysin saunasta kivan brassimiehen. Yritin tällä osoittaa sen, että se mitä ajattelemme ei välttämättä niin selkeää ja yksinkertaista ole. Ei se alastomattomuus sinäänsä ole tuomittavaa. Itse nyt katso porno ollenkaan, sillä en hyväksy sen alastomattomuutta, mutta mielelläni olisi ollut livenä brassinaisen kanssa saunassa ja toista vai oliko se kolmatta kertaa brassimiehen kanssa.

Lisäksi yritin sotkea tähän juttuun aineksi uskosta. Alastomuus ei välttämättä ole Jumalan tahdon vastaista, sillä alastomaksi meidät luotu? Silti ei oikein hyvällä katsota naista, joka kadulla ratsastaa alasti hevosen selässä? Jenkeissä ei saa näyttää tissiäkään televisiossa ellei satu olemaan juuri pornokanava. Ei ne lapset ruokintavälineestään säikähdä? Vaikka en pornoa katselle niin mahdollisen tyttöystävän vartalo kiinnostaa ja kauniit naiset televisiossa sekä lehdissä.

"Meillä Suomessa on saunakulttuuri, jota ei taida monesta muusta maasta löytyä. Sinänsä yhteissaunominen voi olla ihan luonnollista."

Kiitos tästäkin huomiosta, sillä tarkoitus oli esittää suomalaista kulttuuria ja sitä, että yhteissaunominen voi olla ihan luonnollista. Kiitos siitä, että vaivaiduit ajattelemaan asiaa! :)

• Rauhallinen_jumalaton

Jaa'a. Olen itse "rauhallinen jumalaton". En siis usko jumalien olemassaoloon, ja olen pääosin rauhallinen. En hirveästi mieti mitä rauhalla tarkoitetaan, koska asia on minulle itsestäänselvyys. Jokainen miettiköön kohdallaan, eli en tuohon ala vastailla erikseen.

En oikeastaan mieti rauhan ja rauhattomuuden kysymyksiä muutoin kuin mitä sotaan tulee, ja nyt elän maassa, missä ei ole tällä hetkellä sotaa. Sotaa pelkään ja minua inhottaa se, että sotaa on aina meneillään jossain päin maailmaa, vaikka onneksi sekin on vähentymään päin.

Suurinta, pahinta ja pelottavinta rauhattomuutta minulle aiheuttaa se, että uskonnolliset ja poliittiset ääriajattelijat lietsovat sotia ja muuta epäsopua. Tuon tiedostamista lukuunottamatta elän täysin rauhassa. En haasta enkä lietso riitaa, ja parhaani mukaan vältän lompakollani äänestämästä epäeettisesti tuon suhteen.

No ehkä jossain määrin voin kokea sisäistä rauhattomuutta kulutusvalintojen suhteenkin. Sitä tulee mietittyä, että onko oikein ostaa tätä tai tuota, vai pitäisikö vain piitata siitä mikä maistuu, viihdyttää tai on muutoin kivaa tai miten arki hoituu siitä välittämättä mitä ostamisesta seuraa maailmassa.

Tämä on mielestäni ihan normaalia inhimillistä opettavaista kenties loputontakin kehitystä, enkä koe olevani sinänsä rauhaton tämän takia - löydän kuitenkin jotain rauhaa siitä, että yritän parhaani, minkä on pakko riittää. "Rauhantäyteinen" en tosiaan taida olla, enkä Pyhästä Hengestä piittaa tuon taivaallisen (heh) vertaa.

• Suurinpiirtein näin minäkin koen, Jumalasta en vaan tiedä että onko olemassa mutta paholaiset ja muut "riivaajat" ovat antiikin aikaisia uskomuksia. "Rauha" ihmismielessa on varmaankin enempi perittyä ominaisuutta kuin kuin mitään muuta.

• OmistanOikeanRauhan
        sage8 kirjoitti:

Suurinpiirtein näin minäkin koen, Jumalasta en vaan tiedä että onko olemassa mutta paholaiset ja muut "riivaajat" ovat antiikin aikaisia uskomuksia. "Rauha" ihmismielessa on varmaankin enempi perittyä ominaisuutta kuin kuin mitään muuta.

Oman tunnustuksenne mukaan sinä ja henkilö, jolle vastasit, olette hengellisesti kuolleita, kun ette tunne sydämissänne mitään. Koska totushan on, ettei kuollut mitään tunne vaikka miten tökkisi. Ja näin on näköjään teidän kohdalla.
        Elätte siis pettävässä rauhassa, jonka seuraukset selviää vasta kuoleman jälkeen ellette tee parannusta ja antaa Jeesuksen pelastaa itseänne.

• OmistanOikeanRauhan kirjoitti:

Oman tunnustuksenne mukaan sinä ja henkilö, jolle vastasit, olette hengellisesti kuolleita, kun ette tunne sydämissänne mitään. Koska totushan on, ettei kuollut mitään tunne vaikka miten tökkisi. Ja näin on näköjään teidän kohdalla.
        Elätte siis pettävässä rauhassa, jonka seuraukset selviää vasta kuoleman jälkeen ellette tee parannusta ja antaa Jeesuksen pelastaa itseänne.

Kyllä sinäkin puskanikki saat rauhan kuoltuasi. Niinkuin me kaikki muutkin.

Sinähän uskot tuon mukaan käsittääkseni Jumalaan joka kivuttaa esim. juutalaisia uskovia loputtomasti koska he eivä usko Jeesukseen.

• OmistanOikeanRauhan
        sage8 kirjoitti:

Kyllä sinäkin puskanikki saat rauhan kuoltuasi. Niinkuin me kaikki muutkin.

Sinähän uskot tuon mukaan käsittääkseni Jumalaan joka kivuttaa esim. juutalaisia uskovia loputtomasti koska he eivä usko Jeesukseen.

Se rauha pitää saada jo tämän elämän aikana mikäli aikoo nauttia sitä myös iankaiikkisuudessa ajallisen kuoleman jälkeen.
        Ja minun rauhani on Jeesuksessa Kristuksessa, joka sijaisenani teki rauhan Jumalan ja ihmisten välillä. Ja myös sinulle Jeesus tahtoisi lahjoittaa tuon saman rauhan, jota ei toiset ihmiset kykyene tekemän tyhjäksi ja kestää kyllä sinunkin ja kavereittesi vastaväitteet.

• OmistanOikeanRauhan kirjoitti:

Se rauha pitää saada jo tämän elämän aikana mikäli aikoo nauttia sitä myös iankaiikkisuudessa ajallisen kuoleman jälkeen.
        Ja minun rauhani on Jeesuksessa Kristuksessa, joka sijaisenani teki rauhan Jumalan ja ihmisten välillä. Ja myös sinulle Jeesus tahtoisi lahjoittaa tuon saman rauhan, jota ei toiset ihmiset kykyene tekemän tyhjäksi ja kestää kyllä sinunkin ja kavereittesi vastaväitteet.

Ehkä sinulla rauha on, mutta moni uskovainen kärsii tätä maailmaa ja elämää.

• seero
        torre12 kirjoitti:

Ehkä sinulla rauha on, mutta moni uskovainen kärsii tätä maailmaa ja elämää.

Yksikään uskova ei kärsi tästä maailmasta, mutta uskovat kärsii tämän maailman ja ihmisten puolesta.

• seero kirjoitti:

Yksikään uskova ei kärsi tästä maailmasta, mutta uskovat kärsii tämän maailman ja ihmisten puolesta.

Eli heillä ei rauhaa ole.

• On kahdenlaista rauaa. Ensinnä maailman rauha, ja sitten se Jeesuksen Kristuksen rauha.

• Ensimmäinen_tärkein

No maailma sentään on varmasti olemassa, joten maailmanrauha on tärkein asia. Jos sen kanssa eivät ole ristiriidassa ihmisten päänsisäiset kuvitelmat kosmisesta järjestyksestä, niin sitten saa tietysti ihan kaikessa rauhassa uskoa kaikenmaailman jeesuksiinkristuksiin.

• Ja se Jeesushan sanoi, että on tuonut miekan ja sodan?

• NäinOnKirjoitettu
        torre12 kirjoitti:

Ja se Jeesushan sanoi, että on tuonut miekan ja sodan?

Sanoi myös, että minun rauhani minä annan teille (uskoville).

• NäinOnKirjoitettu kirjoitti:

Sanoi myös, että minun rauhani minä annan teille (uskoville).

Joo. Itseasiassa Jeesus sanoi nuo sanat 12:lle opetuslapselle.

• Jumalankämmenelläei

Turva Jumalassa on vähän samanlaista kuin lapsen turva vanhempiensa kodissa. Kun uskova mieltää, että Jumala huolehtii kaikesta, niin siinä sielu ja sydän saa rauhan, miksi huolehtia yhtään mistään. Tiedämme, että Venäjä hyökkää myös Suomen pohjoisosiin enemmän tai myöhemmin, mutta silloinkin meille vaan avautuu uusi lähetyskenttä kuten muslimien tulo Suomeen avasi uuden lähetyskentän, mitä nyt voimalla hyödynnämme.

Jos sielusi on levoton, niin lue Psalmi 23 ja sisäistä sen joka Sana. Vaikka arkkipiispa ei uskokaan Raamattuun, niin silti me uskovat uskomme tämänkin psalmin jokaiseen jakeeseen, vaikka ne ovatkin kukin vain liberaalien vihaamia yksittäisiä jakeita, ja tämän psalmin kautta luomme turvan Jumalan kämmenellä kuin lapset ikään.

1.
      Jumalan kämmenellä
      ei pelkää lintunen,
      Jumalan kämmenellä
      ei pelkää ihminen.
      Kaikille tilaa riittää,
      kaikille paikkoja on.
      Jumalan kämmenellä
      ei kukaan ole turvaton.

• palataasaiheeseen

On hyvä tuoda uudestaan alustajan tuskaiset kysymykset.

Samaa kysymystä esitellään eri tavoin myös Raamatussa, että mihin perustuu jumalattomien rauha, vaikka Jumalan mukaan rauhaa ei ole.

• Ototetaan esimerkkiä rauhasta. Jos ja kun pienen Suomen harvalukuiset hurskaat , jotka ovat eri lahkoista ja ryhmittymista pääsevär ensin keskenään sopusointuun (Jumalastaan) ja muodostavat yhteisen ja harmonisen perheen ilman toistensa syyttelyä, kuka usko oiken niin sen jälkeen on hyvä laajentaa näkökulmaa.

• Saahan_sitä_kysyä

"Itse haluaisin vielä myös kysyä, että miksi jumalattomat ottavat tavoitteekseen jumalalliset päämäärät - rauha ja rakkaus - vaikka eivät toisaalta hyväksy Jumalaa?"

Onpas erikoinen kysymys. Siinä on pari asiaa ihan vinksin vonksin. Ensinnäkin siinä oletetaan ilman mitään perustetta, että rauha ja rakkaus olisivat "jumalallisia päämääriä" ja lisäksi siinä sotketaan jumalattomuus (ateismi) ja Jumalan hyväksymättömyys (misoteismi) keskenään. Tuo on tuollaisenaan niin johdatteleva, mutta silti myös sekava kysymys, että se pitäisi järjestellä kokonaan uudelleen kunnolliseen muotoon, että siihen olisi syytä vastata.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      62
      4479
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      159
      3368
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2697
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2594
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      135
      2547
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1731
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1600
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      39
      1307
    Aihe