Täällä ei ole enää keskustelua lainkaan, oikeasti luomiseen, ja Korkeimpaan Jumalaan uskovien välillä. Syynä on se, että jo pelkstään viimeinen sivu aloituksia pelkästään on saman ateistikoijarin aloituksia, joissa hänellä ei ole edes hyvää tahtoa, ymmärtää, muinaisia maailmankuvia, eikä Raamatun ideologiaa, joka on kuitenkin perustanut Suomenkin perustuslakia ja ihmisten moraalista ja eettistä selkärankaa...
Jos teillä olisikin jotakin asiaan liittyvää pohdintaa, niin voisitte jäädä, mutta kuin ei ole, niin MENKÄÄ POIS! Mutta jos te olette Herramme takia täällä, niin en minäkään teitä aja pois...
Hei, menkää evoluutio- ja ateismipalstoille!
32
448
Vastaukset
- KäskystäPaikalla
Pari kreationistia kävi jatkuvalla jankutuksellaan suorastaan kutsumassa minut evoluutiopalstalta tänne kreationismipalstalle. Minulla ei ole mitään aikeita lähteä täältä pois.
- Suivaantunut
"Hei älä mee tai viet multa kaiken?" No, et sitten viekään kaikkea? No, sepä hyvä... No, eipä tosiaan ole vielä mistään pakko lähteä, ajallaan jokainen jonnekin lähtee, eikä pelkästään poies suomi24:sesta. Oletteko valmistautuneet jo siihen viimeiseen matkaanne, joka monille tulee tosin ehkä vain alle puolen vuosisadan päästä?! Mitä sen jälkeen? Kuka teidät minnekin palauttaa, vain muututteko mielestänne vain atomimössöksi? Se tieto ja uskomus on melko huono... No tehdään päinvastoin, mää meen kohta evoluutiopalstalle, ehkä kreationistit ovatkin nyt siellä?Väärinhän SE on, mutta minkäs teet?
- HyväElämäJaHyväKuolema
Suivaantunut kirjoitti:
"Hei älä mee tai viet multa kaiken?" No, et sitten viekään kaikkea? No, sepä hyvä... No, eipä tosiaan ole vielä mistään pakko lähteä, ajallaan jokainen jonnekin lähtee, eikä pelkästään poies suomi24:sesta. Oletteko valmistautuneet jo siihen viimeiseen matkaanne, joka monille tulee tosin ehkä vain alle puolen vuosisadan päästä?! Mitä sen jälkeen? Kuka teidät minnekin palauttaa, vain muututteko mielestänne vain atomimössöksi? Se tieto ja uskomus on melko huono... No tehdään päinvastoin, mää meen kohta evoluutiopalstalle, ehkä kreationistit ovatkin nyt siellä?Väärinhän SE on, mutta minkäs teet?
Olen valmistautunut ja minun kohdallani ei ole kyse puolesta vuosisadasta. Puolet siitä aivan maksimissaankin ja tuskin sitäkään. En muutu atomimössöksi, mutta atomini palautuvat luonnon kiertokulkuun, josta ne ovat lähteneetkin. Minusta jää jäljelle genomiani jälkeläisilleni ja varmasti monelle muistoja vielä kymmeniksi vuosiksi eteenpäin. Uskon, että ne muistot ovat pääasiassa positiivisia.
Kuolen elämästä kylliksi saaneena, kuten vanhan testamentin patriarkat ja aivan kuin ei heilläkään, ei minullakaan ole odotuksia iankaikkisesta elämästä. Tämä yksi riittää aivan hyvin.
Se uskomus on hyvä ja palkitseva.
Lainaan Homer Simsonia:
"Jos olemme joka sunnuntai palvelleet väärää jumalaa, niin eikö se oikea tule viikko viikolta vihaisemmaksi?"
Olen vapautunut uskonnollisen uskon kahleista ja olen siitä oikein tyytyväinen. Sinä et voi tietää pelastuvasi. Suomestakin löytyy täydellä varmuudella useita uskonsuuntia, joiden mielestä olet harhaoppien ja joudut kadotukseen. - Suivaantunut
HyväElämäJaHyväKuolema kirjoitti:
Olen valmistautunut ja minun kohdallani ei ole kyse puolesta vuosisadasta. Puolet siitä aivan maksimissaankin ja tuskin sitäkään. En muutu atomimössöksi, mutta atomini palautuvat luonnon kiertokulkuun, josta ne ovat lähteneetkin. Minusta jää jäljelle genomiani jälkeläisilleni ja varmasti monelle muistoja vielä kymmeniksi vuosiksi eteenpäin. Uskon, että ne muistot ovat pääasiassa positiivisia.
Kuolen elämästä kylliksi saaneena, kuten vanhan testamentin patriarkat ja aivan kuin ei heilläkään, ei minullakaan ole odotuksia iankaikkisesta elämästä. Tämä yksi riittää aivan hyvin.
Se uskomus on hyvä ja palkitseva.
Lainaan Homer Simsonia:
"Jos olemme joka sunnuntai palvelleet väärää jumalaa, niin eikö se oikea tule viikko viikolta vihaisemmaksi?"
Olen vapautunut uskonnollisen uskon kahleista ja olen siitä oikein tyytyväinen. Sinä et voi tietää pelastuvasi. Suomestakin löytyy täydellä varmuudella useita uskonsuuntia, joiden mielestä olet harhaoppien ja joudut kadotukseen.Niin, mutta ei ihmiset voi tuomita ketään yhtään minnekään!? Ei ole kyse siitä:"Älkää pelätkö niitä, jotka voivat tappaa vain ruumiin, vaan pelätkää Häntä, joka voi sekä Ruumiin, että Sielun heittää tuliseen järveen"... Voivat muut ihmiset toki yhden elämän aikana, paljonkin vainota ja kiusata ketä hyvänsä, monetkin ihmiset, mutta ne kohtalot eivät ikuisuudessa toistu liian usein, kenenkään olennon kohdalla, joiden astraalinen keho ottaa hieman uusia muotoja, mutta materiaan, ruokamömmoruumiseen kovettuen, en kyllä haluaisi itsekään ehkä koskaan enää palata, koska emme saaneet elää tässäkään kovin kauaa, niin parempi varmaan jäädä pitkäksikin aikaa, pelkäksi unelmiensa energiakeijukaiseksi?!
- fairbet
Suivaantunut kirjoitti:
Niin, mutta ei ihmiset voi tuomita ketään yhtään minnekään!? Ei ole kyse siitä:"Älkää pelätkö niitä, jotka voivat tappaa vain ruumiin, vaan pelätkää Häntä, joka voi sekä Ruumiin, että Sielun heittää tuliseen järveen"... Voivat muut ihmiset toki yhden elämän aikana, paljonkin vainota ja kiusata ketä hyvänsä, monetkin ihmiset, mutta ne kohtalot eivät ikuisuudessa toistu liian usein, kenenkään olennon kohdalla, joiden astraalinen keho ottaa hieman uusia muotoja, mutta materiaan, ruokamömmoruumiseen kovettuen, en kyllä haluaisi itsekään ehkä koskaan enää palata, koska emme saaneet elää tässäkään kovin kauaa, niin parempi varmaan jäädä pitkäksikin aikaa, pelkäksi unelmiensa energiakeijukaiseksi?!
Miksi ihmeessä pelkäisin hyvää ja oikeudenmukaista jumalaa? On sellainen olemassa tai ei.
- Suivaantunut
Meinaan että psykoosin merkki on jo se, ettei saa puheripuliaan yhtään hallintaa, koettakaa vähän pienemmillä määrillä aloituksia saada asianne sanottua, joka lienee niin simppeli, että se on sanottu kahdella virkkeellä:
A) Olen ateisti, en tajua mitään minkään asian luomisesta
B) Kaikki kehittyi narttuni munasolusta...- KommentistasiPäätellen
C) Olet sivistymätön uskovainen moukka.
- Suivaantunut
Sivistymätön? Riippuu kehen vertaa? Ja olen käynyt ammattikoulun ja yliopistoni on kesken. Mutta "uskovainen moukka", lienee totta, vaikka enpä tiedä, kuka minua kuten shakissa esim. pelkkänä moukkana käyttäisi?
Sinä puolestaan olet D) Hätäisiä johtopäätöksiä tekevä agnostisateistinen houkka. - fairbet
Avaapa logiikkasi millä päädyit meille muille ruikuttamaan, kun yksi tehtailee aloituksia?
- taksamittari
fairbet kirjoitti:
Avaapa logiikkasi millä päädyit meille muille ruikuttamaan, kun yksi tehtailee aloituksia?
Mitä aloituksia. Kakara vielä ja kyselee typeriä.
Se haluaa vaan muiden tekevän tosissaan turhaa työtä.
Se ei oo päässy peruskoulun jälkeen mihinkään opiskelemaan sillä tuon tason päällä jäädään sinne missä muutkin IQ83 joukot ovat.
- Nebukd
Mitä ihmeen "keskusteltavaa" luomisesta voi olla? Luominenhan on ihme ja siten semmoinen, jota ihminen ei voi selittää, tulkita, ymmärtää... Eri asia kuin keskustella on taivastella tuhannetta kertaa, jotta kattokaa mikä ihme!
- hehhhee
Hahhah! Taitaa siellä olla Aallon Tomi suivaantunut, kun ei saakaan rauhassa julistaa sontaansa, vaan saa asiantuntevan vastapuolen paljastamaan valheensa täällä.
- Suivaantunut
"Aallon Tomi"? Kuka Hän on, voisitteko kertoa?
- EttäSellanenTomi
Suivaantunut kirjoitti:
Peruskoulun opettaja, joka kumoaa evoluutioteorian pari kertaa päivässä yleensä kopsaten Kohlin sivustolta väitteensä saadakseen sen näyttämään tieteellisemmältä ja lisäämällä omia lapsellisia aivopierujaan.
Eilen hemppa intoutui todistamaan ihan omasta päästään kehitetyllä viiden väitteen sarjalla evoluutio mahdottomaksi. Sama aivopieru oli sekä täällä että evoluutiopalstalla. Tomi rukalla pyyhittiin niin totaalisesti pöytää, että Tomi poistatti häpeissään lapsellisen aloituksensa molemmilta palstoilta.
Aallon Tomi on siis uskonnolla päänsä sekoittanut suuruudenhullu nuoren maan kreationisti, joka uskoo ala-asteen opettajan pätevyydellään kaatavansa vahvasti todennetun luonnontieteellisen teorian. - spällymälöö
Suivaantunut kirjoitti:
Käyttää nimimerkkiä RaamattuOnTotuus ja tuntuu olevan aika lähellä maanista psykoosia.
- hehhhee
Suivaantunut kirjoitti:
Suivaantunut ei mukamas tiedä...
On kuitenkin palstalla pyörinyt suivaantumiseen asti...
Merkillistä.
Kreationismista keskusteluun ei siis saa kuulua kriittisyys "mahdollisia" kreationismin epäkohtia kohtaan?
- KazuKa
Yksi yrittää saada kreationismi palstalla saada aikaan keskustelua kreationismista miksi sinä haluat, että tämä lopettaa?
- Onkosanavapaa
Osuit naulan kantaan, psykoalan ammattilaisena voin kertoa sinulle että täällä kreapalstalla viipyvät tietenkin vain evouskostaan epävarmat jotka haluavat imeä totuuden vesiä.
Jos joku on vaakaumuksellinen ateisti niin ei hän täällä aikaansa käyttäisi sekuntiakaan
hölmöinä pitämiensä fundien kanssa, mutta jos hän onkin havainnut kreationismissa jotain ideaa, niin toki hän roikkuu mieluusti täällä. Ehkä hän haluaa jopa eheytyä.
Luulisin että aika moni evokki on epävarma uskostaan sen vuoksi että niitä apinaihmisiä ei sitten löytynytkään sen paremmin maan päältä kuin maan altakaan.
Ja varmaan osa suutahti siksi että heidät höynäytettiin uskomaan että jokainen ihminen on enemmän tai vähemmmän muunsukupuolinen vaikka tiede ei tietenkään ole ikinä mitään sellaista havainnnut. Ja sitten he heiluttivat sateenkaarilippua niiden olemattomien tuhansien vihkimistä muka odottavien homoparien puolesta, joita sitten ilmaantuikin vihille ensimmäisenä kuukautena peräti 30 paria, hehehe!
Tänä päivänä ei sateenkaarivärien puolesta hekuta enää muut kuin Stadin Kiasman ja kaupunginmuseon homopäällikkö alaistensa kiusaslliseksi harmiksi kun yleisö herjaa heitä asiattomuuksista sillä eihän nyt museot ole oikea foorumi homopropagandalle, ja sitten aivan törkeäksi homoriekkuumiseksi meni Suomen euroviisukarsintakin kun sinne ei päästetty todellisia artisteja lainkaan vaan ainoastaan se surkean kömpelösti liikkkuva määkivä ylilyöntimekastava ihan vääränlaista nimeäkin kantava ärsyttävä ämmä.
Nimi Saara tulee Abrahamin vaimosta ja Jumala itse antoi sen hänelle ja se tarkoittaa suomeksi "paljouden äiti" sillä henestä polveutui paljon ihmisiä. Mitenkähän paljon polveutuu lesbo-Saarasta? Irvokasta eikö totta? Pidän tuollaista jumalanpilkkana.- OlikoSEHÄN
Minusta tämä kuulosti taas jyriltä?
"Nimi Saara tulee Abrahamin vaimosta ja Jumala itse antoi sen hänelle ja se tarkoittaa suomeksi "paljouden äiti" sillä henestä polveutui paljon ihmisiä."
Kiitos tästä vinkistä, tästä päästään taas hedelmällisyyden jumalattaren Asheran palvontaan. Aabraham rukoili jumalia tammistoissa, jotka ovat Asheran symboleja. Aabraham taisi rukoilla Asheraa antamaan vaimolleen lapsen. Jumalatar vastasi Aabrahamin pyyntöön. Samassa yhteydessä hän käski Aabrahamia muuttamaan vaimonsa nimen Saraista Saaraksi Asheran mukaan. Taidan laatia tästä vielä oman avauksen.Siitä olen samaa mieltä, että kreationismipalstalla pitäisi keskustella kreationismista. Kuitenkin tuntuu, että "evo-opin" kumoaminen on uskovaisten pääasiallinen avausten aihe eikä kreationismi.
Sellainen vaatimus, että kreationismipalstalla kaikkien keskustelijoiden pitäisi uskoa kreationismiuskomuksiin, on sen sijaan kohtuuton ja väärä.- Taikauskonnoton
Juuri näin. Mitä keskustelua se sellainen on, jossa kaikki ovat asiasta samaa mieltä.
Se on ennemminkin sitä kielilläpuhumista.
Joten:
Aafsdfasdf asdadsf fgrter tyjty5t eetyyujeyju yt jhs ts egs rth rtj d aer t6 uj u jru jkdt h45y5 t yrhu sergser gh.
אמן (Amen).
- Suivaantunut
Joo, ei evo-oppia kannata kumota, se pitäisi sulauttaa osaksi kreationismia, tai/japäinvastoin. Ongelma on se, että ateismi ei kuitenkaan sovi nykymuodossaan kuin kreationismiin lainkaan, mutta ei evoluutiossa silti oteta oikeastaan ollenkaan kantaa, koko Jumalan olemassaoloon, koska kuten tieteessä, käytetään vain inhimillistä koulutusta ja tutkimusta apuna, eikä yritetä ottaa yhteyttä niissä tietoisesti Luojaolentoihin, kuten kreationistit usein väittävät tekevänsä rukoillessaan tms... Se ateismi sopii silti, että Kaiken Alku on silti mahtava olotila, koska varmaan pienikin muutos kaiken olemattomuudessa, aikoinaan näytti heti kaiken tulevan, hyvin pitkäksikin aikaa. Mistäs me silti tiedämme sitäkään, miksi emme itse kyeneet olemaan enää olemattomia? Kuolemako sen meille palauttaisi, epäilenpä että ei paljoa siitä palauta, meidän muoto-objektiomme, astraalinen muotovalokehomme - lähtee matkalle, muiden ihmisten muistoihin ja siihen heillä kaiken aikaa jatkuvaan nykyhetkeenkin.
Ja matematiikka kannattaa sulauttaa Grimmin veljesten satuihin.
Kreationismi perustuu Raamatun uskonnollisten tarinoiden kirjaimelliseen tulkintaan. Sillä on yhtä vähän tekemistä tieteen kanssa kuin Kalevalan runoilla.- Taikauskonnoton
Tietenkään evoluutioteoria ei sulje pois Jumalaa. Sen sijaan se sulkee pois kreationismin, tai täsmällisemmin Genesiksen.
Jostain syystä palstan kretiinit kuvittelevat, että jos he onnistuisivat kumoamaan evoluution tai evoluutioteorian (oikeasti he eivät edes ymmärrä mikä ero noilla on), niin se jotenkin automaattisesti todistaisi Jumalan olemassaolon ja Genesiksen aukottoman todeksi. Taikauskonnoton kirjoitti:
Tietenkään evoluutioteoria ei sulje pois Jumalaa. Sen sijaan se sulkee pois kreationismin, tai täsmällisemmin Genesiksen.
Jostain syystä palstan kretiinit kuvittelevat, että jos he onnistuisivat kumoamaan evoluution tai evoluutioteorian (oikeasti he eivät edes ymmärrä mikä ero noilla on), niin se jotenkin automaattisesti todistaisi Jumalan olemassaolon ja Genesiksen aukottoman todeksi.Evoluutioteoria ei myöskään oleta jumalan olemassaoloa, eli olisit yhtä hyvin voinut laittaa jumalan tilalle minkä tahansa mielikuvitusolennon. Tosin teistiseen evoluutioon uskovat varmaan sadat miljoonat kristityt, kun taas saunatontulliseen- tai Nalle Puhilliseen evoluutioon tuskin kukaan.
- Taikauskonnoton
Oikeastihan täällä ei käytännössä yksikään kreationisti tee muita kuin evoepäily- tai homo-aloituksia.
Ainoat esimerkiksi Raamattuun tai Jumalaan liittyvät aloitukset ovat ei-kreationistien tekemiä. - fairbet
"Täällä ei ole enää keskustelua lainkaan, oikeasti luomiseen, ja Korkeimpaan Jumalaan uskovien välillä."
No keskustele keskustele. Tee aloitus tai pari äläkä siinä ruikuta jonninjoutavaa. - Evohomothiiteentäältä
No sitähän minäkin ihmettelen että miksi nuo evohomot täällä roikkuvat? Onhan niille ties mitä vertaiskieroutuneille tarkoitettuja sivustoja.
- JT-Pedot
Olit itse kutsumassa minua evoluutiopalstalta tänne, Jyri hyvä. Nyt en lähde kulumallakaan. Täällä on kivaa.
Mikset sinä itse mene pedofiilien tuki sivustolle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561318
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1601260Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu561173Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601125Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041091Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58887Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56873KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin76812- 51807
Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54795