Harva parta

silopos

Parta kasvaa kyllä. Mustaa paksua lankaa tuppaa leukaan, kaulaan ja poskiin. Nenän allekin tulee jotain.
Joka päivä saa höylätä jos haluaisi sileänä pitää.
Mutta kun on kovin harvaa. Tuntuu että lisääntyy kyllä mutta voiko se lähteä tuosta vielä?
Yhdellä videolla partajeesukset sanoivat että jos ei kaksikymppisenä kasva niin peli on menetetty. Itse kun olen jo 30.

Ja tuosta parran väristä vielä.
Kaikilla kavereilla joilla on parta, on myös vaaleat hiukset ja heille kasvaa vaalea tai vaalean ruskea parta.
Itsellä on nuo harvat karvat aivan mustia. Normaalia?

10

3495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastakarvaaja

      Karvan kasvua säätelevät hormonit ja länsimaissa parta on nyt hetkellinen muoti-ilmiö.
      Jos karva ei luonnostaan kasva samassa tahdissa, värissä ja tiheydessä kuin muoti vaatii, voi syyllinen olla esmes iskä, jolta ne geenit on peritty.
      Joo-o, mut mites me saatais noi muovit veke meristä, kas siinäpä Todellinen Ongelma purtavaksi...

      • silopos

        Mutta onhan se niin parrakas mies on tietyissä yhteyksissä uskottavampi kuin siloposkinen.
        Jos haluat:
        -olla miehekäs
        -olla uskottava
        -naisen
        -olla hyvä isä

        Näitä on kysytty ihmisiltä ja nuo asiat on nousseet esiin. Siloposkesta ei naiset kiinnostu ja he ajattelevat että paremmalla isällä on parta. Jos vierekkäin laitetaan siloposki ja parrakas niin ihmiset luottavat parrakkaaseen.
        Parrakasta pidetään miehekkäänä joka tihkuu testosteronia. Siloposkella on pienet kivekset ja kimeä ääni.


    • jimbeami

      Parta näyttää hyvältä ehkä prosentilla.
      Höylätty leuka on paras ja siistein.
      Silloin kuin miehet olivat miehiä, sinne 50 luvulle saakka, ei partoja näkynyt.

      • väisänenmarihuanapaskaa

        Ensimmäisen Maailmansodan jälkeen parrat olivat vain harvalla.Ennen sotaa erittäin yleistä että oli parrat.Kaasunaamari teki sen että parrat jäivät,kun I-ms. oli sinappikaasuineen jne. edelleen muistissa,miehet tulivat sodasta ilman partojaan ja muoti jäi sellaiseksi.Kaasunaamari kun valskasi parralla.


    • parratonfaija

      Ole ylpeästi sellainen kuin olet. Henkinen tasapaino ja itsevarmuus näkyvät ulospäin, samoin hyvä ryhti ja kanssaihmisiä kunnioittava käytös. Niillä saa pitkäkestoisempaa ihailua ja huomiota kuin jollain karvankasvattamisella. Kokemuksesta puhun.

    • nusutghj

      En tiedä missä asutte, mutta ei ainakaan täällä satakunnassa päin juuri partoja näy. Ehkä se on suurien kaupunkien juttu.
      Meillä töissä se on nuorten miesten juttu mutta vanhemmat ajavat kyllä kaiken pois.
      Ja kaupassa kiinnitin tähän muotiin oikein huomiota tuossa yksi päivä.
      Ei ole parta kuin todella harvoilla.

    • Zqsqrn

      Kyllä ainaki risupehko leuassa on todella kuvottava. Kolme kertaa viikossa on vähintään ajettava kaikki pois jottei olisi ihan apinan näkoinen.

    • eikuPirkkalasta

      Vaaleatukkaisillekin tulee tumma parta,mulle ainakin.Ja viisikymppiset harmaata parrassa vaikka hiukset omalla värillään.

    • mopopoeka

      Mä oon tupsutellu 2-T mopopensalla ja nyt naama on ku heinäpeltoo

      • Anonyymi

        En edes vielä 34 vuotias niin mulla on karvasempi naama jää joulupukki toiseksi! Sulla on siis vielä heinäpellon nähe olematon parta!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe