Muistikusta katosi muisti?

ihimeissään

Erästä boottia tikulle asentaessa ohjelma käski alustaa tikun. Bootin poistamisen jälkeen tikun tallennustila näyttää 218 mt, kun alkuperäinen oli 16 gigaa.

Ilmeisesti se on partiuoitu (vai mikä se sana lienee), niin ettei kone sitä enää tunnista. Eihän nuo tikut kalliita ole, mutta onko kikkakolmosta jolla alkuperäisen tallennustilan saisi käyttöön?

12

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tikku pitää joko käyttöjärjestelmän omalla tai ulkopuolisella levyhallinnalla osioida ja alustaa uudelleen.

      • rottenpotatoes

        Gparted on tuollaiseen ihan omian.


    • osioi.uudelleen
      • tääauttaa

      • Tälläsitten
        tääauttaa kirjoitti:

        Ei misään nimessä windowsin työkalulla
        vaan tällä
        https://filehippo.com/download_hp_usb_disk_storage_format_tool/

        Eli syy oli että välimuistipuskuri ei ollut ilmeisesti vielä valmis, vaihka ohjelma niin näyttikin.
        Tikkua ei kannata poistaa ihan heti .

        Jos toi ei kykene
        hiresboot levyllä on järeemmt työkalut osioiden poistoon.
        ja ylikirjoitaa se siltävaralta että siellä on joku haitake.


      • tyututyuty

        Opettele kirjoittamaan.


      • taasnäitähölmöjä
        tääauttaa kirjoitti:

        Ei misään nimessä windowsin työkalulla
        vaan tällä
        https://filehippo.com/download_hp_usb_disk_storage_format_tool/

        Eli syy oli että välimuistipuskuri ei ollut ilmeisesti vielä valmis, vaihka ohjelma niin näyttikin.
        Tikkua ei kannata poistaa ihan heti .

        Filehipposta ei ladata sitten yhtään mitään! Tunnettu haittaohjelmien jakaja.


      • Paskaakojauhat
        taasnäitähölmöjä kirjoitti:

        Filehipposta ei ladata sitten yhtään mitään! Tunnettu haittaohjelmien jakaja.

        Filehippo on turvallisempi kuin microsoft!


      • HiresBoot
        Tälläsitten kirjoitti:

        Jos toi ei kykene
        hiresboot levyllä on järeemmt työkalut osioiden poistoon.
        ja ylikirjoitaa se siltävaralta että siellä on joku haitake.

        HiresBoot on hyvä live boot levy, jolla voi korjata monta ongelmaa.
        Muumuassa pelastaa sutkusia tikkuja ja katsella windowsin salasanat. ym


    • diskpart

      Windowsissa komentokehotteessa järjestelmänvalvojana diskpart ohjelmalla, jollei levynhallinnalla pysty.

    • jdsahgfh

      Eräs tuttu törmäsi juuri tuollaiseen ongelmaan digiboxissa käytetyn kovalevyn uusiokäytön kanssa.
      Windows 7 ei osannut tehdä mitään levylle, mutta kymppi pystyi poistamaan osiot ja sen jälkeen formatoimaan levyn uudelleen.

    • Jos tikulle kirjoitetaan vaikka käyttöjärjestelmän asennusmedia toki tikun vapaa tila pienenee. Jos osioinnissa hankaluuksia aina voi kirjoittaa vaikka nollaa tikun alkuun jolloin osiotaulu ym. data katoaa jolloin tikku näyttää systeemille tyhjältä ja alustamattomalta. Eli teet tikulle uuden osiotaulun ja sitten tiedostojärjestelmän. Ohjelmia millä tuon voi tehdä on lukuisia. Monta on jo mainittu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe