600 000:lle suomalaisellle erityistoimienpiteitä..

...luvassa:

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/244559-juha-sipila-yli-600-000-suomalaiselle-valmistellaan-erityistoimenpiteita

Varmaan on Pipilä joutunut toteamaan ettei sovi kutsumansa kunniavieraat ja syntyperäiset enää samaan koriin. Tuossa vielä puhuu kauniisti koulutuksista sun muusta mutta nehän maksaa rahaa, tuskin tulee mitään mutta kun laittaa eutanasialain heittää nuo 600 000 syrjäytynyttä piikille sitten voi taas sanoa että "Meillä on tilaa", on se hyvä että on meillä tarmokkaita poliitikkoja jotka riuskasti ratkoo aiheuttamiaan ongelmia.

66

761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etkö voisi harkita sen toisen asteen tutkinnon suorittamista?

• Ei mun tarvitse. Kuinkas sulla, koskas olet ajatellut valmistua johoinkin ammattiin?

• kolmas-vaihe

En harkitse. En halua toisen asteen yhteyttä. Onko pakko jollei halua?
        Valmistaudun jo juhannuksen viettoon!

• Harmaaritari kirjoitti:

Ei mun tarvitse. Kuinkas sulla, koskas olet ajatellut valmistua johoinkin ammattiin?

Ei toki tarvitse, mutta sitten ei tarvitsisi niin paljon kuumotella näistä erityistoimenpiteistä. Monta vuotta menee vielä.

• outsider1 kirjoitti:

Ei toki tarvitse, mutta sitten ei tarvitsisi niin paljon kuumotella näistä erityistoimenpiteistä. Monta vuotta menee vielä.

No mulla on jo suoritettuna sen verran että pärjään niillä. Minua tuo ei muuten koske kuin että ärsyttää siksi kun ruosta tuskin mitään hyvää seuraa huono-osaisille ja toisekseen kun itse on tuokin herra ollut sitä huono-osaisuutta luomassa niin tuntuu jeesustelulle. Sitten kun vielä tuota "syrjäytymistä", "kannustinta" yms. käytetään tekosyynä sille että taas leikataan, paukutellaan karensseja ja painostetaan ihmisiä pakolla johonkin ei se ihan oikealta tunnu.

• kolmas-vaihe kirjoitti:

En harkitse. En halua toisen asteen yhteyttä. Onko pakko jollei halua?
        Valmistaudun jo juhannuksen viettoon!

Hyvin sanottu. Koska muuten tulee Joulumusa avaus herutus?

• Etkö voisi harkita työntekoa ja elämistä välillä ihan itse ansaituilla rahoilla sen sijaan että elät yli neljäkymppisenä vielä yhteiskunnan tuilla, eli toisten ihmisten rahoilla, kuin joku itsenäistymätön kakara?

• lihavihatipunen
        super-atm kirjoitti:

Etkö voisi harkita työntekoa ja elämistä välillä ihan itse ansaituilla rahoilla sen sijaan että elät yli neljäkymppisenä vielä yhteiskunnan tuilla, eli toisten ihmisten rahoilla, kuin joku itsenäistymätön kakara?

Mikset kenellekään muulle tämän palstan työttömälle miehelle raivoa siitä, että he elävät yhteiskunnan tuilla? Täällä tuntuu olevan paljon niitä eikä ne edes yritä hakea töitä koska "töitä ei kannata ei kannata tehdä jos ei pilluakaan saa"

• lihavihatipunen kirjoitti:

Mikset kenellekään muulle tämän palstan työttömälle miehelle raivoa siitä, että he elävät yhteiskunnan tuilla? Täällä tuntuu olevan paljon niitä eikä ne edes yritä hakea töitä koska "töitä ei kannata ei kannata tehdä jos ei pilluakaan saa"

"Mikset kenellekään muulle tämän palstan työttömälle miehelle raivoa siitä, että he elävät yhteiskunnan tuilla?"

Mitä se sulle kuuluu? En ole Ousiderille raivonnut. Jos haluat jollekin työttömälle raivota, niin ole hyvä ja raivoa. Outsider on ylimielinen pissapää, vaikka ei kelpaa edes mihinkään töihin. Lisäksi jokainen seurusteleva tälle palstalle kirjoittaja on täysin väärässä paikassa.

"Täällä tuntuu olevan paljon niitä eikä ne edes yritä hakea töitä koska "töitä ei kannata ei kannata tehdä jos ei pilluakaan saa""

Tuo on ihan totta. Töissä käyvä sinkku, etenkin mies, on yhteiskunnan nettomaksaja. Yleensä tuloista maksetuille veroille täytyy saada riittävästi vastinetta.

• super-atm kirjoitti:

Etkö voisi harkita työntekoa ja elämistä välillä ihan itse ansaituilla rahoilla sen sijaan että elät yli neljäkymppisenä vielä yhteiskunnan tuilla, eli toisten ihmisten rahoilla, kuin joku itsenäistymätön kakara?

Olen edelleenkin opiskelija. Pitää olla hullu jos nelikymppisenä yrittää yhdistää työnteon ja yliopisto-opiskelun.

• lihavihatipunen
        super-atm kirjoitti:

"Mikset kenellekään muulle tämän palstan työttömälle miehelle raivoa siitä, että he elävät yhteiskunnan tuilla?"

Mitä se sulle kuuluu? En ole Ousiderille raivonnut. Jos haluat jollekin työttömälle raivota, niin ole hyvä ja raivoa. Outsider on ylimielinen pissapää, vaikka ei kelpaa edes mihinkään töihin. Lisäksi jokainen seurusteleva tälle palstalle kirjoittaja on täysin väärässä paikassa.

"Täällä tuntuu olevan paljon niitä eikä ne edes yritä hakea töitä koska "töitä ei kannata ei kannata tehdä jos ei pilluakaan saa""

Tuo on ihan totta. Töissä käyvä sinkku, etenkin mies, on yhteiskunnan nettomaksaja. Yleensä tuloista maksetuille veroille täytyy saada riittävästi vastinetta.

Ainahan sinä Outsiderille jostain raivoat...

Mä en koe Outsideria ylimieliseksi sen enempää kuin esim. sellaista työtöntä, joka on saanut ison perinnön ja nostaa silti Kelan tukia, sekä haukkuu esim. Lidlissä käyviä köyhiksi.

• outsider1 kirjoitti:

Olen edelleenkin opiskelija. Pitää olla hullu jos nelikymppisenä yrittää yhdistää työnteon ja yliopisto-opiskelun.

Pitää olla tyhmä että nelikymppisenä opiskelee, eikä ole siihen mennessä edes käynyt kunnolla yhtäjaksoisesti töissä.

Mä en koe Outsideria ylimieliseksi sen enempää kuin esim. sellaista työtöntä, joka on saanut ison perinnön ja nostaa silti Kelan tukia, sekä haukkuu esim. Lidlissä käyviä köyhiksi.

"Ainahan sinä Outsiderille jostain raivoat..."

Mikäli olet asioista eri mieltä ja et kestä itseesi tai muihin kohdistettua kritiikkiä, niin se ei tee kommenteistani raivoamista.

"Mä en koe Outsideria ylimieliseksi sen enempää kuin esim. sellaista työtöntä, joka on saanut ison perinnön ja nostaa silti Kelan tukia, sekä haukkuu esim. Lidlissä käyviä köyhiksi."

Tyhmä vertaus, mikä ei liity asiaan millään tavalla.

• eitaidaollavaraasanoa

Kuinka monta vuotta sinulla on kertynyt työhistoriaa ns. oikeista töistä?

• lihavihatipunen
        super-atm kirjoitti:

"Ainahan sinä Outsiderille jostain raivoat..."

Mikäli olet asioista eri mieltä ja et kestä itseesi tai muihin kohdistettua kritiikkiä, niin se ei tee kommenteistani raivoamista.

"Mä en koe Outsideria ylimieliseksi sen enempää kuin esim. sellaista työtöntä, joka on saanut ison perinnön ja nostaa silti Kelan tukia, sekä haukkuu esim. Lidlissä käyviä köyhiksi."

Tyhmä vertaus, mikä ei liity asiaan millään tavalla.

"Tyhmä vertaus, mikä ei liity asiaan millään tavalla."

Niin millä tavalla tyhmä vertaus ja mihin ei liity?

Mutta sinä siis maksat mieluusti toisten miesten loisimisen, kunhan niillä ei vaan ole naista. Tämä selvä.

"Tyhmä vertaus, mikä ei liity asiaan millään tavalla."

Niin millä tavalla tyhmä vertaus ja mihin ei liity?

Mutta sinä siis maksat mieluusti toisten miesten loisimisen, kunhan niillä ei vaan ole naista. Tämä selvä.

"Niin millä tavalla tyhmä vertaus ja mihin ei liity?"

Ole hiljaa jos et ymmärrä.

"Mutta sinä siis maksat mieluusti toisten miesten loisimisen, kunhan niillä ei vaan ole naista. Tämä selvä."

Niin maksat sinäkin. Paitsi että et tuota mitään.

• eitaidaollavaraasanoa kirjoitti:

Kuinka monta vuotta sinulla on kertynyt työhistoriaa ns. oikeista töistä?

Esitit kysymyksen varmasti Outsiderille. Outsiderilla ei ole yhtään vuotta työhistoriaa, koska se on niin laiska.

• lihavihatipunen
        super-atm kirjoitti:

"Niin millä tavalla tyhmä vertaus ja mihin ei liity?"

Ole hiljaa jos et ymmärrä.

"Mutta sinä siis maksat mieluusti toisten miesten loisimisen, kunhan niillä ei vaan ole naista. Tämä selvä."

Niin maksat sinäkin. Paitsi että et tuota mitään.

"Niin maksat sinäkin. Paitsi että et tuota mitään."

Miten niin en tuota. Ihan samalla tavalla maksan veroja.

Ja toki vituttaa maksella loisimisia. Mutta sinuahan ei siis vituta maksella naisettomien miesten tukia vaan teet sen mielelläsi.

"Niin maksat sinäkin. Paitsi että et tuota mitään."

Miten niin en tuota. Ihan samalla tavalla maksan veroja.

Ja toki vituttaa maksella loisimisia. Mutta sinuahan ei siis vituta maksella naisettomien miesten tukia vaan teet sen mielelläsi.

"Miten niin en tuota. Ihan samalla tavalla maksan veroja."

Saat yhteiskunnalta palkkaa ja laiskottelet töissä muiden sossutanttojen kanssa.

"Mutta sinuahan ei siis vituta maksella naisettomien miesten tukia vaan teet sen mielelläsi."

En voi päättää minne verot käytetään. Työkykyisille laiskoille työttömille ei pitäisi maksaa mitään. Silti ymmärrän motivaation puutteen työntekoon jos on sinkkumies tahtomattaan. Kyllä nekin töihin menisivät jos otettaisiin passivoivat tuet pois.

• super-atm kirjoitti:

Saat yhteiskunnalta palkkaa ja laiskottelet töissä muiden sossutanttojen kanssa.

"Mutta sinuahan ei siis vituta maksella naisettomien miesten tukia vaan teet sen mielelläsi."

En voi päättää minne verot käytetään. Työkykyisille laiskoille työttömille ei pitäisi maksaa mitään. Silti ymmärrän motivaation puutteen työntekoon jos on sinkkumies tahtomattaan. Kyllä nekin töihin menisivät jos otettaisiin passivoivat tuet pois.

Naisten tulo mukaan työelämään on lisännyt bruttokansantuotetta, ei joku tehdastyöläisten miesarmeija toisi Suomeen mitään hyvinvointia.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Naisten tulo mukaan työelämään on lisännyt bruttokansantuotetta, ei joku tehdastyöläisten miesarmeija toisi Suomeen mitään hyvinvointia.

Tottakai Suomen talous toimii lähinnä julkisen puolen naisvaltaisten alojen ansiosta, eikä miesvaltaisen ulkomaankauppaa tekevät yksityissektorin voimin. Tämähän nyt on selvää, ainakin naisten mielistelijän logiikalla.

• super-atm kirjoitti:

Tottakai Suomen talous toimii lähinnä julkisen puolen naisvaltaisten alojen ansiosta, eikä miesvaltaisen ulkomaankauppaa tekevät yksityissektorin voimin. Tämähän nyt on selvää, ainakin naisten mielistelijän logiikalla.

Mitä kaltaisesi liukuhihnatyöläinen tuottaa?

Se tuottavuus tehdään ihan muualla kuin sinun työpisteessäsi.

Mitä kaltaisesi liukuhihnatyöläinen tuottaa?

Se tuottavuus tehdään ihan muualla kuin sinun työpisteessäsi.

Et tiedä mitä työtä teen.

Shaming language ja henkilöhyökkäys.

• super-atm kirjoitti:

Et tiedä mitä työtä teen.

Shaming language ja henkilöhyökkäys.

Asenteesi kertoo siitä mitä kykenet hahmottamaan.

Ihan rividuunarin elämänkatsomus.

Asenteesi kertoo siitä mitä kykenet hahmottamaan.

Ihan rividuunarin elämänkatsomus.

"Asenteesi kertoo siitä mitä kykenet hahmottamaan."

Ja miten tuo liittyy aiheeseen? Vetäsit sitten hatusta jonkun mukaviisaan aivopierun kun et muutakaan keksinyt.

"Ihan rividuunarin elämänkatsomus."

Sinullako?

• super-atm kirjoitti:

"Asenteesi kertoo siitä mitä kykenet hahmottamaan."

Ja miten tuo liittyy aiheeseen? Vetäsit sitten hatusta jonkun mukaviisaan aivopierun kun et muutakaan keksinyt.

"Ihan rividuunarin elämänkatsomus."

Sinullako?

Haha, nyt jäi superätmillä levy jumiin.

Haha, nyt jäi superätmillä levy jumiin.

Ei jäänyt. Itse et selvästi pysy puhumaan aiheesta kun ymmärrät olevasi väärässä. Puhu keskustelun aiheesta, älä keskustelijasta.

• super-atm kirjoitti:

Ei jäänyt. Itse et selvästi pysy puhumaan aiheesta kun ymmärrät olevasi väärässä. Puhu keskustelun aiheesta, älä keskustelijasta.

Aikoinaan haaskasin liikaa aikaa keskusteluihin kanssasi, enää en tee sitä virhettä.

Olet ihan joutavanpäiväinen jankkaaja ja voisit jatkaa aamuun asti kun sulla ei ole töitä. Öitä ja toivotaan että joku toinenkin päivystää tänä yönä.

Aikoinaan haaskasin liikaa aikaa keskusteluihin kanssasi, enää en tee sitä virhettä.

Olet ihan joutavanpäiväinen jankkaaja ja voisit jatkaa aamuun asti kun sulla ei ole töitä. Öitä ja toivotaan että joku toinenkin päivystää tänä yönä.

"Aikoinaan haaskasin liikaa aikaa keskusteluihin kanssasi, enää en tee sitä virhettä."

Miksi sitten kommentoit, hölmö? Ymmärsit tehneesi virheen lähinnä sen takia, koska et pystynyt mitenkään argumentoimaan väitteitäsi ja aloitit shamign languagen ja henkilöhyökkäykset.

"Olet ihan joutavanpäiväinen jankkaaja ja voisit jatkaa aamuun asti kun sulla ei ole töitä."

Teen töitä aina enemmän kuin sinä ja olen parempituloinen. Itsehän tänne enemmän kirjoitat.

• työtönm
        lihavihatipunen kirjoitti:

Jatkuvasti samaa nimimerkkiä käyttävät on helppoja kohteita.Tarvii vaan tietää jotain mistä kritisoida.
        On täällä muutkintyöttömät saaneet kuulla, kannattaa vaan pitää aina eri nimimerkkiä tai olla kertomatta itsestään mitään.Jos nyt jollekin ei ole vielä kuviot selvät ketkä saa täällä saavillisen.

• lihavihatipunen
        super-atm kirjoitti:

Et tiedä mitä työtä teen. En ole "sossutantta". Sä vaikutat sellaiselta tyypiltä, että olen saattanut joutua sinun kanssasi tekemisiin työssäni.

• selvätämä
        lihavihatipunen kirjoitti:

Et tiedä mitä työtä teen. En ole "sossutantta". Sä vaikutat sellaiselta tyypiltä, että olen saattanut joutua sinun kanssasi tekemisiin työssäni.

Eli työskentelet joko mielenterveyspuolella tai olet työkkärin täti.

• lihavihatipunen
        selvätämä kirjoitti:

Eli työskentelet joko mielenterveyspuolella tai olet työkkärin täti.

En kumpaakaan. Tosin mielenterveyspuolen asiat "liippaa lähempää".

• työtönm kirjoitti:

Jatkuvasti samaa nimimerkkiä käyttävät on helppoja kohteita.Tarvii vaan tietää jotain mistä kritisoida.
        On täällä muutkintyöttömät saaneet kuulla, kannattaa vaan pitää aina eri nimimerkkiä tai olla kertomatta itsestään mitään.Jos nyt jollekin ei ole vielä kuviot selvät ketkä saa täällä saavillisen.

Tuo nyt ei niin haittaa. Sitä paitsi en ole työtön.

• onkovaikeakysymys
        outsider1 kirjoitti:

Tuo nyt ei niin haittaa. Sitä paitsi en ole työtön.

Mutta työttömyyshistoriaa sulta kyllä löytyy, entäs työhistoriaa?

• onkovaikeakysymys kirjoitti:

Mutta työttömyyshistoriaa sulta kyllä löytyy, entäs työhistoriaa?

Ei tänne kaikkea pidä itsestään kertoa.

• Kakkakikkara

Saunakakkarat kasvaa saunapolun varrella, päivänkakkarat autioilla pihoilla.

• Johtajamme.Sipilä

Odotettavissa elämyksiä kestitysleireillä...?!

• svsvsdvsvsdvsvsdvsd

Miksi joka asia pitää vääntää rasistiseksi? Mutta tuohon ihmisten keskiasteen koulutuksen puuttumiseen olisi yksinkertainen ratkaisu, annetaan sellaiselle ihmiselle suoraan opiskelupaikka ilman mitään hakupelleilyä.

• lklklklklkl

Sama mahdollisuus pitäisi antaa sitten myös kaikille niille jotka haluavat vaikka vaihtaa alaa töiden vähyyden tai huonon palkkauksen yms. takia.

• pwnfinpvwvwv
        lklklklklkl kirjoitti:

Sama mahdollisuus pitäisi antaa sitten myös kaikille niille jotka haluavat vaikka vaihtaa alaa töiden vähyyden tai huonon palkkauksen yms. takia.

Ei tietenkään kaikille, kysehän oli kouluttautumattomista ihmisistä eikä niistä jotka eivät ole valintaansa tyytyväisiä.

• ölkklköklökl
        pwnfinpvwvwv kirjoitti:

Ei tietenkään kaikille, kysehän oli kouluttautumattomista ihmisistä eikä niistä jotka eivät ole valintaansa tyytyväisiä.

Tietenkin pitää. Se olisi ihan loogista ja oikeudenmukaista.

• mkmkmwefwefwefwefwfwefw
        ölkklköklökl kirjoitti:

Tietenkin pitää. Se olisi ihan loogista ja oikeudenmukaista.

Miten olisi oikeudenmukaista jos joku jo koulutuksen saanut veisi paikan sellaiselta jolla ei koulutusta ole? Jos muuttaa mieltään niin toiseen tutkintoon pitäisi olla hakua ja seuraavat sitten pitäisi maksaa itse.

• Pillujen--asiantuntija

Hahah. Nyttenkään suomalaiset ei saa töitä mistään joten mitä toimenpiteitä nuo meinaavat tehdä. Ihminen ei voi hyvin jos ei saa seksiä eikä varsinkaan ätmit. Pakolaiset ja muut soturit saa seksiä koska haluavat koska ottavat väkisin ja naiset myös antaa niille.. Eikä sitä hyvinvointia voisi ihan ensiksi alkaa siitä ettei ihmiset olisi yksin. Suomessa on 500 000 miestä yksin koska naisia ei kiinnosta tutustua rumiin miehiin. Menkää vaan jonnekkin työkokeiluun myös mitä se auttaa, ihmiset tarvii rahaa että voivat hyvin, voivat harrastaa jotain. Palkaton työkokeilu masentaa vielä enemmän joten sieltä ei sitä hyvinvointoa ole tulossa. Eikä mikään firma ota töihin sellaista jolla ei ole tutkintoa. Firmat ei ota myöskään sellaisia jotka olleet kolmekin vuotta työttömiä. Milläs siis ne aikoo aktivoida.

• Pillujen--asiantuntija

Minulla on jo kaksi toiseen asteen tutkintoa.Eivät ne ole työkkäristä soitellleet kun kerran 5 vuodessa.

• Rumasinkkumies-

Ei mikään sipilä voi pakottaa ihmisiä opiskelemaan koska ei ole edes työpaikkoja. Opiskelusta suoraan kortistoon 10 vuodeksi, nyt on jo kaikenlaisia insonöörejä ja tavallisia raksamiehiä 100 000 työttöminä. Olen itsekkin hakenut raksahommia joka paikasta mutta ei pääse edes laiturinkorjaajaksi koska pitää olla insinööri että osaa poraa käyttää. Kunnan ilmoittamiin työpaikkoihin ei pääse edes haastatteluun sillä olen 10 vuotta hakenut eikä ole kertaakaan kutsuttu haastatteluun. Olin kunnan hommissa nuorena sällinä kun amiksesta pääsin mutta nykyään niihins amoihin töihin ei pääse mitenkään.

• Totuus-

Töitähän ei kannata tehdä ellei pillua ole saanut. Sitä ihan masentuu kun ei ole ketään naista elämässä ja ei työn teosta tule mitään. Työkkärin tädit pistää vaan ne jännämies narkkarit ensiksi töihin jotka kuluttaa sossun rahoja huumeisiin ja viinaan koska ne saa aina naisiakin ja onko se parempi kun työtön ätmi joka kuluttaa rahansa vaikka kalastukseen ja muuhun urheiluun.

• ZeusMan

: tarjoamme Suomen valtiolle eutanasiaa.
      Tarjous kannattaa hyväksyä.
      Hyödytön valtio.

• Sinkkumies42-

Vai toimenpiteitä. Jos nyt ensin joku alkais maksaa palkkaa niin työntekikin voisi kiinnostaa. Ennen rakentin taloja 9 euron päiväpalkalla mutta enää en sitä tekisi.

• Ihaymmärrettävää

Juu, ei sillä kummosia rakennetakkaa.

• Polliittisesti

Rapsa onkin valmis. Ryhmä ehdottaa lähes satasivuisessa raportissaan mm. kannustinloukkujen
      purkamista, perhe- ja työelämän parempaa yhteensovittamista ja kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen lisäämistä. Ryhmä on jakanut ehdotukset turvaaviin,
      palauttaviin, tehostaviin ja pelastaviin toimiin.
      Eläkkeet turvataan kannukset katkaisemalla, Perheet erotetaan työntekoon sovittamalla yhteen ja asuttamalla erilleen vuokrien nostolla. Pelastus on siinä, ketkä näistä selviytyvät.

• Onhan siinä muutama koulutettava. Toisenasteen tutkinto nyt ei oo kyllä mitenkään mahdoton saavutus. Alojakin löytyy...joten luulisi onnistuvan aika helposti tuo, jos vaan ihmiset on motivoituneita. :)

• Se vaan on aikalailla sama mitä kouluttaa kun kusessa ollaan. Pitäis olla ensin jotain myytävää jotta koulutuksesta olisi hyötyä, Pertin ketjuun linkkasin äsken nuo:

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/sipila-virkamiehia-kymmeniatuhansia-liikaa/679527/

https://www.talouselama.fi/uutiset/tyly-suomi-luku-joka-neljas-teollisuuden-tyopaikka-on-kadonnut-vuoden-2007-jalkeen/358c1a1d-dc00-3885-bc4b-0878c3b9e4ef

Täällä pitäisi puolet työtä tekevästä väestä laittaa epämukavuusalueelle, tekemään jotain mikä tuottaa jotain mistä joku on valmis maailmalla maksamaan, nyt kun siellä työskentelee työikäisestä väestä alle 20% ei tässä mitkään temput auta enää vaikka miten itsekukin opiskelisi.

Se vaan on aikalailla sama mitä kouluttaa kun kusessa ollaan. Pitäis olla ensin jotain myytävää jotta koulutuksesta olisi hyötyä, Pertin ketjuun linkkasin äsken nuo:

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/sipila-virkamiehia-kymmeniatuhansia-liikaa/679527/

https://www.talouselama.fi/uutiset/tyly-suomi-luku-joka-neljas-teollisuuden-tyopaikka-on-kadonnut-vuoden-2007-jalkeen/358c1a1d-dc00-3885-bc4b-0878c3b9e4ef

Täällä pitäisi puolet työtä tekevästä väestä laittaa epämukavuusalueelle, tekemään jotain mikä tuottaa jotain mistä joku on valmis maailmalla maksamaan, nyt kun siellä työskentelee työikäisestä väestä alle 20% ei tässä mitkään temput auta enää vaikka miten itsekukin opiskelisi.

Suomi uusiksi talkoot vois auttaa? Joo, koulutus ei nosta suosta. Pitäs miettiä uusiksi mistä tahkotaan ja minne.

Kortistoissa on jo nyt liuta koulutettua sakkia, vailla työtä.

• Nicitönnä kirjoitti:

Suomi uusiksi talkoot vois auttaa? Joo, koulutus ei nosta suosta. Pitäs miettiä uusiksi mistä tahkotaan ja minne.

Valuuhan meilt ulkomaillekin jonkin verran koulutettua väkeä, pysyvästikin pois....ja ne moni jääkin sinne.

Kun ei täällä ole työtä tai tulevaisuutta, mikä tuottas hyvää mieltä ja euroja jakoon ..

• Nicitönnä kirjoitti:

Valuuhan meilt ulkomaillekin jonkin verran koulutettua väkeä, pysyvästikin pois....ja ne moni jääkin sinne.

Kun ei täällä ole työtä tai tulevaisuutta, mikä tuottas hyvää mieltä ja euroja jakoon ..

Unohtu yks linkki...

https://keskustelu.suomi24.fi/t/10804752/miten-paadyit-ulkomaille-toihin

Läpikulkupaikkako me kohta ollaan kartalla?

• Nicitönnä kirjoitti:

Miten ne talkootkaan auttaa jos ei ole mitään mitä myydä eikä juuri ketään joka olisi valmis jotain edes yrittämään. Voitaisiin tietysti kokeilla vaikka pärekorien taittelua mutta kun väestä ainakin 80% kokee olevansa liina hyviä ja hienoja sellaiseen työhön tuskin tulee suomi kuntoon, suurin osa tahtoo vain tanssia ja lauleskella ja tietysti vielä hyvän korvauksen siitä vaikkei kukaan tahdo kuulla eikä nähdä sitä. Ja sitten jos vaikka pakolla saataisiinkin iso osa porukasta niitä koreja tekemään jonkun pitäisi osata ne myydä, ja jonkun maailmalla kokea niitä niin kovasti tarvitsevansa että ostaisi ne korit. Vaikuttaa mahdottomalta tehtävältä varsinkin kun boikotoitu pilalle kauppasuhteet isoon naapuriin jonne jokunen kori olisi voinut mennäkin.

• Nicitönnä kirjoitti:

Unohtu yks linkki...

https://keskustelu.suomi24.fi/t/10804752/miten-paadyit-ulkomaille-toihin

Läpikulkupaikkako me kohta ollaan kartalla?

Varmaan olla kohta sellainen persläpi ettei tänne kukaan enää halua, ei ole edes kansallista eksotiikkaa kohta jäljellä. Japsi ja kiinalainenkaan ei kohta tänne halua, tuumaa että n..tä näkee ruotsissakin. Sulla kun on lapsia niin sun pitää varmaan sitten koettaa tuuppia ne jonnekin uuteen seelantiin, australiaaan tmsö niin voivat saada kohtuullisen elämän, euroopassa se ei liene mahdollista.

Miten ne talkootkaan auttaa jos ei ole mitään mitä myydä eikä juuri ketään joka olisi valmis jotain edes yrittämään. Voitaisiin tietysti kokeilla vaikka pärekorien taittelua mutta kun väestä ainakin 80% kokee olevansa liina hyviä ja hienoja sellaiseen työhön tuskin tulee suomi kuntoon, suurin osa tahtoo vain tanssia ja lauleskella ja tietysti vielä hyvän korvauksen siitä vaikkei kukaan tahdo kuulla eikä nähdä sitä. Ja sitten jos vaikka pakolla saataisiinkin iso osa porukasta niitä koreja tekemään jonkun pitäisi osata ne myydä, ja jonkun maailmalla kokea niitä niin kovasti tarvitsevansa että ostaisi ne korit. Vaikuttaa mahdottomalta tehtävältä varsinkin kun boikotoitu pilalle kauppasuhteet isoon naapuriin jonne jokunen kori olisi voinut mennäkin.

Mä vielä toivon, että nuoremmissa sukupolvissa olis järkeviä ratkaisumalleja kehitteleviä yksilöitä. Isot ikäluokat alkaa olla pian pois riveistä, saas nähdä kuinka suomi neiron käy. Keikahtaako peffalleen vai joutuuko Euroopan kaatopaikaksi vaiko kenties luo jotakin ennenkuulumatonta ja bisnesälykästä.

Varmaan olla kohta sellainen persläpi ettei tänne kukaan enää halua, ei ole edes kansallista eksotiikkaa kohta jäljellä. Japsi ja kiinalainenkaan ei kohta tänne halua, tuumaa että n..tä näkee ruotsissakin. Sulla kun on lapsia niin sun pitää varmaan sitten koettaa tuuppia ne jonnekin uuteen seelantiin, australiaaan tmsö niin voivat saada kohtuullisen elämän, euroopassa se ei liene mahdollista.

Saa nyt nähdä missä se autuus majailee, onko missään missä ihminen pääse sohlaamaan.

Pessimististä juttua, huh. ☺️

Kyllä mä voisin ihan hyvin muksujen vanavedessä muuttaa muuallekin, mut jos päättääkin mennä eri puolille palloa. Kyllä ne varmaan aikuiseksi kotimaassaan saavat kasvaa, toivottavasti. Ellei joku isompi sota sitten kehkeydy tässä välillä.

Kaikki on mahdollista. Eipä voi murehtia liikaa etukäteen.

• Nicitönnä kirjoitti:

Saa nyt nähdä missä se autuus majailee, onko missään missä ihminen pääse sohlaamaan.

Pessimististä juttua, huh. ☺️

Kyllä mä voisin ihan hyvin muksujen vanavedessä muuttaa muuallekin, mut jos päättääkin mennä eri puolille palloa. Kyllä ne varmaan aikuiseksi kotimaassaan saavat kasvaa, toivottavasti. Ellei joku isompi sota sitten kehkeydy tässä välillä.

Kaikki on mahdollista. Eipä voi murehtia liikaa etukäteen.

Entäs jos ihan perheenä alkaisitte harkitsemaan muuttoa ulkomaille? Se varmaan olisi vielä nyt kun lapset peinä mahdollista, sitten kjun ovat jo koulussa ei varmaan tule lähdetyksi. No toki sukulaiset voi pidättää täällä jne, mutta saattaisi olla ihan fiksu liike teiltä lähtä ja kansainvälistää lapset.

Entäs jos ihan perheenä alkaisitte harkitsemaan muuttoa ulkomaille? Se varmaan olisi vielä nyt kun lapset peinä mahdollista, sitten kjun ovat jo koulussa ei varmaan tule lähdetyksi. No toki sukulaiset voi pidättää täällä jne, mutta saattaisi olla ihan fiksu liike teiltä lähtä ja kansainvälistää lapset.

Hmm, olisin jo lähtenyt jos se olis vain minusta kiinni. Jo ennen lapsia, mutta mies ei koe tarpeelliseksi.

Hänen kantansa ja perustelunsa on osin hyvät, osin en allekirjoita.En nyt enempää avaa hänen ajatuksiaan, mutta oli vielä ennen muksuja melkein valmis muuttamaan.

Me ollaan suht nopeita oppimaan uusia asioita ja kieliä, niin en usko että se olis ongelma. Mies puhuu engelskaa yhtä hyvin kuin suomeakin ja tajuaa, saksaa vähän hiomalla lähtee sujumaan. Mulla taas engelska menee kun treenaa, espanjaa lähen opiskelemaan, kun koulu lusittu.
        Töitäkin luultavasti kummankin alalta löytys, on ehditty tehdä useampaa kun yhtä lajia ammattejakin...

Katotaan rauhassa vielä. Pääseehän sitä pois, jos ihan kauveeta rupee olemaan. Tärkeimmät mulla on tässä katonalla...muu suku pääsee liikkumaan muutenkin ees taas. Eiköhän ne pääse kylään muuallekin, jos ikävä iskee.

• Nicitönnä kirjoitti:

Hmm, olisin jo lähtenyt jos se olis vain minusta kiinni. Jo ennen lapsia, mutta mies ei koe tarpeelliseksi.

Hänen kantansa ja perustelunsa on osin hyvät, osin en allekirjoita.En nyt enempää avaa hänen ajatuksiaan, mutta oli vielä ennen muksuja melkein valmis muuttamaan.

Me ollaan suht nopeita oppimaan uusia asioita ja kieliä, niin en usko että se olis ongelma. Mies puhuu engelskaa yhtä hyvin kuin suomeakin ja tajuaa, saksaa vähän hiomalla lähtee sujumaan. Mulla taas engelska menee kun treenaa, espanjaa lähen opiskelemaan, kun koulu lusittu.
        Töitäkin luultavasti kummankin alalta löytys, on ehditty tehdä useampaa kun yhtä lajia ammattejakin...

Katotaan rauhassa vielä. Pääseehän sitä pois, jos ihan kauveeta rupee olemaan. Tärkeimmät mulla on tässä katonalla...muu suku pääsee liikkumaan muutenkin ees taas. Eiköhän ne pääse kylään muuallekin, jos ikävä iskee.

Joo kyllä niitä hyviä perusteluita kai jonkin verran vielä löytyy olla täällä, aina vaan kapenee se perustelusektori hyvää vauhtia niin että jossain vaiheessa saattaisi olla kannattavampaa olla sittenkin muuualla, meidän "ilmaiset" terveydenhoidot ja koulut tietysti on ihan hyvä juttu mutta toimiihan ne jutut monessa muussakin paikkaa ja palkkataso saattaa olla sitten parempi, Mut joo, eipähän teillä tulenpalavaa hoppua ole ja hyvä kun on valmiudet olemassa.

• wepofpwefoiefwe
        Nicitönnä kirjoitti:

Ei se ruoho yleensä ole sen vihreämpää aidan toisella puolen. Esimerkiksi jonnekin Espanjaan on aivan turha lähteä euron kuvat silmissä, toki siellä viini maksaa vähemmän mutta siinäpä se säästö lähinnä.

• wepofpwefoiefwe kirjoitti:

Ei se ruoho yleensä ole sen vihreämpää aidan toisella puolen. Esimerkiksi jonnekin Espanjaan on aivan turha lähteä euron kuvat silmissä, toki siellä viini maksaa vähemmän mutta siinäpä se säästö lähinnä.

Jeps, olen tuosta tietoinen. Se arki on arkea sielläkin ja työttömyysaste suuri. Eikä ilman maan kieltä oikeen hyvin työllisty, kuin Briteille tai Suomalaisille. Yritystoiminnassakin on omat mutkansa mitä olen asiaa vähän selvitellytkin joskus. Palkat ei oo häävejä. Eikä sosiaalituet kuten meillä. Palmun alle voi joutua aika sukkelaan almuja pyytämään...

Se on lähinnä valmiiksi vakavaraisille helppoa se muutto minne vaan. Kun on lompsassa tauhkaa millä pärjää ilman suuria ponnisteluja. Silleen olen ihan realisti kyllä. :)

Etten maalaile pinkkien lasien läpi jotakin muuta maata...jokaisessa maassa on omat solmukohtansakin. Espanjassa on vähän vielä kehitysmaa monessa asiassa, vaikka jotkut asiat onkin Eurooppalaisen standardin mukaan ihan ok. Sähkö kallista, ruoka halvempaa ja tuoreempaa kun meillä, mutta moni asia onkin sitten monimutkaisempaa...paperiasioiden kanssa voi vierähtää ja rahaa palaa.

Mulla on kaveri joka on asunut vuosia Espanjassa ja häneltä olen kuullut näistä mitkä ei oo niin hyvin. Ostan joitain kesäisempiä vaatteitanikin Espanjasta, ne on halvempia jopa tilata tänne, kun jotkut Tokmannin paidat. Ja kuosit on kauniita. Etelänmaan mukaisia tietty.

Mutta nehän tuleekin iso osa naapurimaista, kuten Marokosta, Italiasta, Tunisiasta jne. Paikaillisiakin löytyy...

Mutta jos saa kotimaassa jo hyvän pääoman aikaan ja rahana matkaan, niin että pärjää vuosia, niin siinä ohessa on hyvä kehitellä elinkeinoa. :)

Joo kyllä niitä hyviä perusteluita kai jonkin verran vielä löytyy olla täällä, aina vaan kapenee se perustelusektori hyvää vauhtia niin että jossain vaiheessa saattaisi olla kannattavampaa olla sittenkin muuualla, meidän "ilmaiset" terveydenhoidot ja koulut tietysti on ihan hyvä juttu mutta toimiihan ne jutut monessa muussakin paikkaa ja palkkataso saattaa olla sitten parempi, Mut joo, eipähän teillä tulenpalavaa hoppua ole ja hyvä kun on valmiudet olemassa.

Njoo, ei tässä mitään suurta hinkua ole nyt häipyä minnekään. Joskus lomailemaan ja nauttimaan erilaisesta ilmastosta ja maisemista. Vähän letkeemmästä ilmapiiristä. :)

Jos nyt joskus semmonen tarve tulee, että muuttaa ihan pysyvästi muaalle. Niin kyllä mä uskon, että me pärjätään missä vaan missä on edellytyksiä ylipäänsä pärjätä. Sen verran on älliä ja suunnitelmallisuutta ja hahmotuskykyä molemmilla, että ei tarvi maitojunalla kotiin tulla. :)

Vaikka nyt ääneen kehunkin, mutta vuosien aikana nähty miten selviytyä ja järkeillä asiansa niin, että pärjää. Ei oo hätähousun vikaa miessä, harkitsevia ollaan ja osataan ottaa asioista selvää ja ynnäillä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3026
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2472
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2451
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2131
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      237
      1689
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      100
      1678
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      441
      1609
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1564
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1522
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1329
    Aihe